*MarrasMassutII heinäkuussa*

Hei suklaapähkinä Ne 60 cm vaatteet on oikein hyviä ensivaatteiksi, onhan ne vähän aikaa isoja, mutta vauvat ei tykkää olla tyköistuvissa ja pitää olla tilaa. Itse ostin esikoiselle aivan liikaa 56 cm, ei ne kauan mahtuneet. Esikoinen oli 4,2 kg ja 53 cm, eli 60 cm ihan hyvä. Äitiyspakkauksessa on sen kokoisia osa. Neiti olikin sitten 3,5 kg ja 51 cm, meni 56 cm alussa, mutta pian siirryttiin isompaan ja kasvavat muutenkin alussa hurjan nopeasti.

Hienoa pinkuvinku että kaikki ok! Kyllä täällä on uudelleensynnyttäjille useita käyntejä, tihenee vain loppua kohti, silloinhan on just turvotukset ja painonnousut tärkeitä, lopussa itse ainakin tykkään käydä usein ja tietää että kaikki ok.

Mulla on ollu kaikenlaista. Kuopuksen liikkuminen oli niin hurjaa, että välillä olin käyrillä useammankin kerran, mutta kaikki ok! Välillä luultiin istukan paikan olevan väärässä paikassa ym. Ei ollut. Aina äitipolille käyrille 50 km:n päähän. Meidän nla siirtyi tuosta 10 km:n päästä keskustaan, nyt matkaa 21 km. Käyn yleensä asioilla samalla.
 
Kiva kuulla muilta hyviä ultrakuulumisia!! Itse menossa 'vasta' huomenna!!

Vaatteista.. meilä kyllä käytettiin ihan alussa 50senttisiä ja oli ihan hyviä. Neidin mitat oli 48cm ja 3760g. Siitä sit siirryttiin kenties kk-iässä 56senttisiin ja siit aikanaan 62senttisiin. Ite en tykänny käyttää vauvalla isoja vaatteita (siis ei se miuta haitannut jos ois ollu vähän löysiä, mut jos hihoja piti kääriä tms niin oli kyl vähän turhan ison tuntusia) Riippuu ihan vauvastakin..
Kestoilusta, onkin ollu jo täällä puhetta, mut voi olla että oli kesäkuisessa pinossa. Meillä meinattiin kokeilla. Esikoisen kanssa käytettii kestoja sillon tällön, katotaa mite nyt. Jotkut kehuu niiden tekevän vauvan iholle tosi hyvää, mut kyl ne miusta on ihan yhtä hiostavia kun kertiksetkin.
 
Ekaa kerta olen päättänyt olla ottamatta äitiyspakkausta. Kahdelta nuorimmaiselta on jäänyt riittävästi hyviä vaatteita. Meillä taitaa olla muutama setti 56cm, osa aivan käyttämättömiä, koska eivät mahtuneet vauvan päälle, joten ihan kauheesti en kehottaisi tuota kokoa etukäteen hankkimaan. :) Saahan niitä tarvittaessa hommattua vauvan synnyttyäkin, jos on pieni.

Mut passittivat neuvolasta labraan sokerirasitus-kokeeseen, koska nuorimmainen oli syntyessään yli 4kg. Katselin ohjeita ja pitäis olla syömättä ja juomatta edellisilta kymmenestä asti. Miten tuo mahtaa onnistua? Varmaa on, että hirvee jysäri iskee päälle moisesta.

Kelan laput sain viimeksi neuvolasta. Nyt pitäisi vaan laskea, kannattaako hakea viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan tai kuopuksen äitiysloman mukaan. Pitää varmaan mennä kelaan ja kysyä sieltä neuvoa. Osa niistä työntekijöistä vaan on sellaisia, "mä oon täällä vaan töissä, en mä vaan tiedä"-tyyppejä. :)

Kyllä täälläkin päin neuvolakäynnit lisääntyvät raskauden edetessä. Lopussa jo viikon välein, mutta lääkäriajoista en tiedä, onko vain tarvittaessa ja siinä tapauksessa, kun menee yli lasketun ajan? Mulle riittää kans harvempikin käynti, ellei mitään ihmeempää ilmaannu. Itselläkin on välillä huoli, onko kaikki varmasti kunnossa, vaikka kuinka tutkittaisiin.
 
Sateista torstaipäivää

Onpas harmaata ulkona.. sataa ja on märkää.

Vielä oli ensi viikko töitä ja sitten alkaa kesäloma.. tosin vain 2vkoa, tuli pidettyä 2vkoa jo toukokuussa.. kun oli noita hääjärjestelyjä, häät ja häämatka. Mutta ihan innolla odotan jo tota 2vkon kesälomaa.. saa yhden viikon nukkua pitkään ja laittaa huushollia kuntoon. Toisella viikolla ollaankin sitten suuntaamassa Tallinnaan ma-to 4pvn lomalle.

Meillä on ostettuna muutamia 56cm vaatteita, pääasiassa bodeja ja muutamat potkuhousut. Sitten onkin muut vaatteet kokoa 60cm -> Äityspakkausta täälläkin odotellaan jo kovasti, meillä seuraava neuvola 28.7. ja sillon saa sitten äityspakkaukseen tarvittavat dokumentit.

Hmm.. kylläpä alko ramasee, ku söin. Vois melkein mennä päiväunille, josko Möhö antais rauhaa sen verran potkuiltaan. On meinaan tullut tosi vilkas vaavinen tuosta.. potkiskelee pitkin päivää ja alkaa olla noi potkut jo semmosia, että ihan tuntee :)

Voimia kanssaodottajille.. Niin ja tosiaan tervetuloa uusille :flower:

Mecu&Möhö 20+4
 
poika vahvistusta joukkoon!

elikkäs ultrasta tultu ja siellä kaikki näytti normaalilta.ja poikahan tuolla mahassa riehuu.oli vaan nyt tietenki perätilassa joten ei hirveesti saatu kateltua.mutta sen kuitenki sanovat että kaikki on kunnossa minkä voi nähdä tässä vaiheessa.ja ne muut voikin vasta nähdä vauvan synnyttyä.

aikaisemmin sanoin että on tyttötunne mutta nyt jo muutamia viikkoja olen koko ajan miettinyt poikaa,pojalle nimiä ym.tosi vahva tunne ollu pojasta.ja nyt muutama päivä sitten tajusin että hetkinen...siellä voi olla ihan yhtä hyvin tyttökin mutta kyllä se tunne näköjään piti sitten paikkaansa.

että hyviä kuulumisia täältäkin! :)

suklaapahkina ja poju :heart: 21+4
 
Jännä Mulla oli kolmas 3995g ja 54cm. Jälkitarkastuksessa gyne sanoi, että seuraavan kohdalla kannattais tehdä tuo rasituskoe. Seuraavaa odottaessa eri lääkäri ei katsonut tuota tarpeelliseksi. Tyttö oli syntyessään 4190g ja 54cm. Ei mun vatsaan mahdu tuosta isompaa, kun en itsekään ole pitkä. :) Kaksi nuorimmaista ovat molemmat menneet viikolla yli, joten sanoivat myös, että tämän ei sitten anneta mennä noin paljon yli la:n.

En usko, että kokeessa mitään ihmeellistä selviää, mutta mennään nyt sitten.
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti! :wave:

Täällähän tuntuu olevan taas vaihteeksi oikein mukavia uutisia kaikilla, hienoa!

Meillä oli keskiviikkona kolmas ja ratkaiseva rakenneultra äitipolilla. Matkalla polille soi puhelin ja sain soiton sikiötutkimuksista VIHDOIN ja sain kuulla, että olivat juri saaneet biologeilta tiedon että ns. mitoositesti vahvisti FISH-testin: ainuttakaan 16-trisomia solulinjaa ei lapsivedestä löytynyt, joten nyt vaakakuppi alkaa kallistua siihen, että vauveli on suurella todennäköisyydellä geneettisesti täysin terve, mutta että loppuja tuloksia joutuisin odottamaan vielä pari viikkoa.

Olin aika äkäinen siitä, että meidät pistettiin odottamaan kahdeksi viikoksi, vaikka FISH-testin piti valmistua parissa päivässä sillä meidän piti päättää raskauden keskeyttämisestä tulosten valossa ja virallinen vasaus vei niin kauan, että emme olisi enää voineet tehdä mitään jos jotain vakavaa olisi löytynyt. Olivat todella pahoillaan mutta vakuuttivat, että olisivat soittaneet aiemmin jos tilanne olisi ollut paha; nyt halusivat kertoa hyvät uutiset vasta saatuaan niihin tuplavarmistuksen ja siksi jäivät odottamaan.

Eli tilanne on nyt taas pykälän verran parempi ja se näkyy myös siinä, että nyt ei tarvitse mennä ultraan ennen rv 28 sillä eli sain 7 viikon "loman". Kivahan se on ollut nähdä tuo masuasukki 2-3 viikon välein, mutta rehellisyyden nimissä on pakko myöntää, että kyllä nämä ultrassa juoksemiset ovat omalta osaltaan myös lisänneet stressiä jonkun verran kun aina sitä jännittää.

Nyt pitää kuulemma seuraavat viikot asennoitua niin, että vauva on terve, ainakin siihen asti, että on seuraava ultra, varsinkin sen jälkeen kun loput tutkimustulokset ovat tulleet... mikäli niissä ei sitten tule uutta hälyä. Sitten tietenkin tilanne muuttuu ja menen takaisin äitipolille aiemmin.

Masuasukki hämmästytti ultraavan lääkärin liikkumalla vimmatusti koko ultrauksen ajan. Lääkäri kehui heti kärkeen että on harvoin nähnyt niin aktiivista sikiötä näillä viikoilla ja hehkutti sen olevan erinomainen asia meidän tilanteen valossa. Kuten arvata saattaa, mittaaminen oli todella haasteellista... kuulin kun lääkäri tokaisi aina välillä "no" ja joutui ottamaan uusiksi kun meitin mini-mies vaihtoi juuri asentoa kun hän oli nappaamassa still-kuvaa :)

Masuasukki oli pysynyt kasvukäyrällään kuin nakutettuna, eli nyt vartalonympärys oli 150 mm, pää 50 ja reisi 30. Painoarvio 328 g, eli painoa on tullut reilut 34 gr viikossa. Jos joku ihmettelee noita mittoja, niin täytyy muistuttaa, että rv:t lasketaan minulla edelleen kuukautisten mukaan, mutta todellisuudessa sikiö on n. 4 päivää nuorempi mutta koska heittoa on maks. viikko, ei aikoja ole muutettu.

Elinten lisäksi myös verenvirtaukset tarkistettiin ja ainakin toistaiseksi istukka toimii niin kuin pitääkin, joten ihan lähipäivinä ei äkkiälähtöä sairaalaan ole kuulemma luvassa istukan takia mikäli mitään tapaturmaa ei tapahdu, mutta mua muistutettiin siitä, että jos tulee tippakin verta, niin sitten tulee äkkilähtö synnytyspäivistykseen. Seuraavat 5 viikkoa on siis pidettävä itsestään erityisen hyvää huolta.

Vaihdettiin siinä sitten lääkärin kanssa muutama sana sterilisaatiostakin, sillä minua on uhattu keisarinleikkauksella ja sen jälkeenhän ei hetkeen saa tulla raskaaksi. Lääkäri kyseli olenko AINA VARMA siitä, etten halua yrittää toista lasta koska tämän vauvan tilasta ei voida olla 100%varmoja johon totesin, että varsinkin jos tämä raskaus ei mene onnellisesti maaliin, ei henkinen kanttini tule takuulla kestämään uutta raskautta sillä en takuulla osaa rentoutua päivääkään ja keisarin leikkauksen takia tulee minulla myös ikä vastaan - tulisin olemaan about 43 lapsen syntyessä vaikka tulisin heti raskaaksi kun se on mahdollista.

Voisihan se toki olla kiva, että meidän juniorilla olisi sisko taikka veli ettei pikkumiehestä tule aivan mahdoton leillikki, mutta tosiasia on se, että tämä lapsi on niin hartaasti toivottu ja häntä on yritetty maailmaan nyt 15 vuotta, joten minua ei tuuman vertaa haittaa vaikka hänestä tulisi maailman pilalle hemmotelluin pikkumies kunhan hän vaan olisi terve. Olen ehkä itsekäs, mutta olen sitä mieltä että keskityn tähän kultahippuun jos hänet nyt vihdoin suodaan; siskollani on 4 lasta joten saan kyllä lainapesueen aina yökylään jos alkaa tuntua sille että omassa huushollissa on liian hiljaista ;)

Okei, olisin toki voinut ehkä harkita sterilisaatiota myöhemmin keisarin leikkauksen jälkeen, mutta mulla on tilanne se, etten saa käyttää hormoniehkäisyä ollenkaan veritulpan takia ja ihan kaunistelematta tulisi se hankaloittamaan meidän parisuhdetta, sillä kumpikin on ihan kiitettävän fyysisiä ihmisiä. Olisin jatkuvassa jännityksessä jos joutuisimme turvautumaan pelkkään kumiukkoon, sillä kierukkakaan minulle ei käy ennen kuin myoma on leikattu pois enkä luota pelkän ovulaation seuraamiseenkaan, sillä tämäkin raskaus lähti liikkeelle vaikka ei olisi minkään järjen mukaan pitänyt jos ovista tuijotetaan. Turhaa stressiä jos on raskaaksitulokielto päällä, joten taidan jättää muiden vauvojen teoen teille muille joilla on siihen paremmat edellytykset =D

Mies oli muuten mukana ultrassa. Hän kun kysyi onko hänen PAKKO tulla sairaalaan, kun ei haluaisi kokea mitään kamalaa, vastasin hänelle että "ei toki - tää on meidän yhteinen lapsi, joten munkaan ei sit varmaan ole PAKKO kokea mitään?!". Muuta ei tarvittu; ukko meni hiljaiseksi ja kysyi "moneltako on lähtö?" ja kuinka ollakaan, soitti sitten heti ultran jälkeen veljilleen ja äidilleen ja kertoi nähneensä jopa "pilin" joten kyllä sieltä terve poika näyttäisi olevan tulossa ja kehui saaneensa lääkäriltä oikein 3D-kasvokuvan pojastaan; ihan on iskän nenä ja kaikki ja eilen Ideaparkissa herra zoomaili sitten lastenvaunujen hintoja... :LOL:

Jospa tässä nyt hengähtäisi sitten hetkeksi ja alkaisi tuijottaan tätä kasvavaa vatsaa luottavaisin mielin. Seuraavat 2 viikkoa varmasti vielä jännitän, kunnes loput tulokset tulevat, mutta sen jälkeen TOIVOTTAVASTI rentoudun. Silloin myös Kela-käynti neuvolassa, mutta taikauskoisena en tilaa äitiyspakettia ennen ku rv 26 on täynnä. Sen olen jo päättänyt :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!


Czarina + Lilliputti rv 21+2
 
Onpa hienoa Czarina, että kaikki hyvin. =) Meillä kans vilkkaan sorttinen vauveli.

Mulla alkoi eilen tulla verta nenästä, kun saunoin, hb on ollut aika matala ja siitä varmaan johtuu. Väsyttää kans taas enemmän. Pikkuneiti heräs tänään puoli 7. Onneksi ei ihan kuudelta, on kyllä aamuvirkku yleensä. |O

Miehellä loppui kesäloma ja alkoi yötuurilla työt. Nukkuukin sitten pitkälle päivään.

Vauvan potkut tuntuvat ja aloittaa aina treenin, kun yrittää itse nukkua.

Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 21+3 :heart:
 
Ihanaa kuulla Czarina että teillä voidaan hyvin ja että prinssi on kunnossa!! Herkällä päällä ollaan, herkistyin kun luin tekstiäsi :heart:
miula ehkäisyn kanssa myös ongelmaa.. :/ toiset puhuu aina pillereistä jne.. mut miule se ehkäisy ei oo ihan yhtä yksinkertaista. Kaikenmaailman ehkäisykeinoja nykyää on, kapseleita sun muita, mut mitkää hormonaaliset ei käy. Ei voi mitään, toisilla nämä ongelmat, toisilla sitten jotain muuta.
 
LEP
Czarinalla mukavia uutisia! :) Täällä kanssa on aika vilkas vauva masussa. Jokaisessa ultrassa ja sydänäänien kuuntelussakaan ei malttaisi pysyä yhtään paikoillaan ja usein illalla alkaa jumppailemaan kovasti. Eilen illalla oli tosin hiljainen. Meidän pitäisi tapetoida tuo vauvahuone joku kerta tässä syksyn mittaan. :) Kovasti olen koittanut miettiä, että millaisen tapetin siihen laittaisi. :whistle:

LEP ja napero rv20+6
 
Onpa kiva kun kaikille tulee hyviä uutisia.
28.7 olis kans seuraava neuvola ja silloin saan ne paperit että saa laittaa hakemukset kelalle ja alkaa ootella äitiyspakkausta. Se onki sitte ensimmäinen vauvajuttu meillä.. Kiva päästä hypistelemään. Ja varmaan pitää siskolta kysellä pian että mitäs niiltä nyt saakaan käyttöön kun kolmen lapsen jälkeen sitä tavaraa ja vaatteita on kertynyt.

Taas olis huomenna yhdet ryyppyy kekkerit, ku kaveri täyttää 30. (ollu täs jotaki joka viikonloppu melkeen koko kesän..) Kiinnostaa aivan kympillä.. Ei mua se harmita etten voi juoda, mut tympii jo toisten juomisen kattelu, ku sitä pitää koko ajan kattella eikä loppua näy.. Mieluummin voisin olla ihan kotona rauhas.

Miehelle ehdotinki et eikös se oo reilua että ku mä oon täs sellasen vuoden selvinpäin ni eikös sitte oo miehen vuoro olla ottamatta se seuraava vuosi ja se huolehtii sitte aina vauvasta.. :LOL:
Meillä kyllä muuten menee hyvin miehen kans eikä pahemmin tapella, mutta se tympii välillä ku kuitenki meidän yhteinen laps on tulollansa ja (muka) yhdessä ootetaan ni kuitenki se oon vain minä jonka elämään se vaikuttaa.. Jollakin tapaa on koko ajan plussasta asti pitäny vaavi huomioida ja liikkuminen on jo nytte välillä vaivalloista ja varovaista , saatikka sitte täs ku mennään pidemmälle.. Herkuttelua oon yrittäny vaihtaa hedelmiin ja kasviksiin, alkoholi on jätetty pois.. Kaikki on kyllä vaivansa väärttiä ku kyseessä on vaavi ja sen terveys ja hyvinvointi :heart: , mutta silti se on epistä... Toisaalta mies ei piittaa baareista, vaan on kotona tyytyväisenä ja muistaa muaki huomioida välillä, kyselee vointia ja pusuttelee vattaa.. et ei voi valittaakaa.

Mitenkähän tästä tämmönen valitusvirsi tuli.. :eek: Pahoitteluni siitä..
Mutta nyt taas viikoloppu menee kyläillessä joten pitää katsoa ehtiskö koneelle sit maanataina seuraavan kerran.
 
Catherine: Onpa ihana kuulla, että kaikki näyttäisi olevan hyvin. :hug: :heart: :D Nyt yrität vain olla ja nauttia masun kasvatuksesta. :D

Tänne ei mitään uutta. Päivät menee aivan hujauksessa. Äidin pikku nassikat pitää huolen, että ei ole paljon luppoaikaa. :D Masu on pullahtanut paremmin esiin. Alkaa välillä tuntua jo tukalalle. Varsinkin silloin, kun supistaa. Ei meinaa henki kulkea kunnolla. :/ Uusi vaiva on ilmaantunut. Häpyhuulia särkee ja jomottaa, jos vähän kauemmin istuu. Välillä tuntuu, että koko toosa on ilmiliekeissä. |O Ensi viikolla olisi neuvola ja saan ne KELA:n paperit. Meinaako moni ottaa äitiyspakkauksen vain rahana? Me otetaan tällä kertaa pakkaus, kun on niin ihanan näköinen. Esikoiselle otettiin pakkaus ja keskimmäiselle otettiin rahana.

Molla Maija ja batman rv 21+2 :heart:
 
LEP
Me ainakin otetaan äitiyspakkaus, koska ei se raha kuitenkaan kovin kummoinen ole. Ihan kiva kun saa siinä jo jotain vaatetta ja sitten hommailee lisää pikkuhiljaa, kun tietää vaavelin koon paremmin. :) Mä en ole hommannut vielä yhtään mitään vauvalle! En ees yhtään vaatetta. Ihan oudolle tuntuukin ajatella, että pitäs jotain vaunujakin katsella tämän vuoden puolella vielä. :LOL: Minusta tuntuu, ettei viikot yhtään vieri ja odottavan aika tuntuu todellakin pitkälle! :whistle:
 
Czarina Kiva kun jaksat laittaa selventävästi väliaikatietoa vauvan voinnista =)
Itselleni tehdään kyllä sterilisaatio tämän raskauden jälkeen ja teenkin tässä samalla surutyötä asian tiimoilta....jos joudututaan tekemään sektio niin menee sitten siinä samalla.....

Itse otin äitiyspakkauksen viime elokuussa ja nyt meille tulee se rahana, kun vaatteet + muut ovat vielä melkein, kun uusia.....jossain ketjussa oli puhetta vaatteista niin itse tykkään pukea vauvan kietaisubodyihin ja ½-potkareihin alussa ja myöhemmin bodyihin ja ½-potkareihin eli niissä meidän pikkumies on kulkenut kohta vuoden verran....ei paina eikä purista mistään :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kisse ja Hipsu 22+1
 
Heippa! tältäkin suunnalta voipi kertoilla jo hyviä ultrakuulumisia! Siellä se vauveli istui (kirjaimellisesti), pääkin oli ylöspäin:) Mittoja näkee tuosta miun ultrakuvasta, kovin hyviä kuvia ei taaskaan saanut kun vauva ei suostunut poseeraamaan. Sukupuoli selvisi, mutten sitä paljasta (anteeksi teille!!) koska muutama ystäväni saattaa vakoilla sen tiedon täältä, emmekä halua paljastaa kelleen kumpi on tulossa:)



hyvin huomaa miten vaihtelee laskettu aika eri mittojen mukaan:)

Pakkauksesta, me otetaan rahana, koska esikoisen pakkauksen kamat on vielä ihan käyttökelpoisia, ja koska ei tuota rahaa kauheesti oo muutenkaan, niin tuo summa on sit hyvä lisä vaikka kaukaloa hankittaessa.
 
LEP
maminan vauva on just samalla tavalla ollut kuin meidänkin! :LOL: Tuolleen melkein kaksinkerroin se siellä istuskeli ja varpaitaan hiplasi, sekä otti niistä aina kiinni heiluakseen.

Muutenkin täällä on kyllä vilkas tapaus mahassa. Kokoajan masussa alkaa muljahtelut käymään, kun pikkuinen pääsee vauhtiin. :) Ei kauaa aina aloillaan ole.
 
Perhanan ukko makaa krapulassa sängyn pohjalla, ja tän päivän piti olla hauskoja juttuja täys. Se ei kyllä ikinä osaa ottaa rajojensa mukaan tota alkoholia. Tosin väitti juoneensa vaan 5 siiderii... :/ Joopa joo
 
Jännä--> Meillä ollu usein viikonloppusin tommonen tilanne.Miehellä taas joku rilluttelu kausi menossa,sama oli jossain kohtaa edellistä odotusta.Eli siitä aiheesta ollaan usein otettu yhteen.
Meillä mies,neiti ja toinen koira lähti mummolaan yöks ja ite jäin vanhemman koiran kanssa kotiin.tarkotus olis siivoilla kämppä ja pestä ikkunat vihdoinkin.samassa vois pyöräyttää pyykkiä ja käydä kaupoilla etsimässä jo valmiiks mekon noihin ens kuun tuleviin juhliin.
Mulla onkin loma sitten pidetty,noh..oli mukavaa ja laskeskelin että toisaalta enää 3kk töitä ja sitten onkin mammaloman vuoro.aika menee nopeasti :)

Täällä lueskelinkin että kaikilla maha vaan kasvaa ja monella oli samanlainen meno kaveri mahassa kun täälläkin.
Taas oli kyselyä pakkauksesta,niin mäkin otan rahana niin kun joku muukin ottaa.meillä on 99% esikoisen vaatteista tallessa eli se pakkaus on ihan turha meille.rahan meinasin käyttää just esim. kaukalon ostoon yms.

Onko kukaan miettinyt seisomalautaa yms?Itse ensin ajattelin semmosen hankintaa,mutta ens kesänä meidän neiti on jo yli 3v niin tuleeko lauta enää tarpeen.jos esim. menee vaunujen vieressä kiltisti jos on tarpeen(eli opetan toisin sanoen neidin siihen puuhaan) ja kävelyllä menee omalla pyörällään.Talvella vaunujen kanssa onkin kiva mennä jos aura-auto ei oo käynyt,kinoksiin jää hyvin jumiin....No mutta se on sitte sen ajan murhe.


Aurinkoista viikonloppua!!
 
HepsKatti
Tänne on ehtinyt taas melkein viikon aikana tulla niin paljon tekstiä, että päätä huimaa. Oltiin tuossa muutama päivä kesälomareissulla ja oikein hyvin luonisti reissu.

Czarinalle onnittelut hyvistä uutisista!

Kestoilua aiomme mekin jatkaa masuvauvan kanssa. Esikoisen kanssa kestoilu aloitettiin vasta noin 10 kk ikäisenä, lähinnä kotona. Nyt jos kokeilisi sitten osittain alustakin asti, että miten käy.

Mäkin otan tällä kertaa äitiysavustuksen rahana, kun esikoisen jäljiltä niitä vaatteita on niin kauhistuttavat määrät! Jos sillä rahalla ostettaisiin sitten manduca-kantoreppu mahdollisesti. Tässä samalla mietin, että ostaako nyt sen seisomalaudan noihin vaunuihin vai käytetyt kaksosten matkarattaat. Esikoinen vaan jo yli 2v, kun kuopus syntyy, niin tuplarattaiden käyttö voi jäädä aika vähälle.

Vaatteista muuten. Mun mielestä ne 56 cm vaatteetkin tuntui ihan valtavilta vastasyntyneen päällä (riippuen tietysti vauvan koosta, esikoinen oli 52cm), että niitä ainakin löytyy ja jos kirpparilta löytyy hyväkuntoisia 50 cm, niin niitäkin tulee ostettua. Kietaisubodyt on kyllä ihan ehdottomia. Ja ihan pienillä paidoilla ei tee oikein mitään, kun kainaloihin ne kuitenkin nousee. Vinkiksi esikoista odottaville ;)

Tuohon raudan napsimiseen. Esikoisesta aloin jossain vaiheessa myös syömään rautaa, kun oli laskenut hb 115. Spartocine ei auttanut mitään, mutta kun aloin ottaa Floradixin Kräuterblutsaftia, niin jopas nousi hemoglobiinikin! Ja tuo luontaistuote on ns. ihan sallittu raskausaikana.

Ihan tylsiä ilmoja pitää edelleen. Tänäänkin vaan paistaa aurinko ja sataa vettä vuoron perään |O
 
Kestoilusta Enpä taida lähteä tohon hommaan olenkaan. Tiedän kyllä kuinka paljon siitä tulee jätettä, mutta yritän olla sitten ympäristöystävällisempi muissa valinnoissani. Tulen käyttämään paljon muitten vanhoja sänkyjä, sittereitä ja vaatteita lapselleni ja ainut asia, jonka ehdottomasti haluan ostan uutena on tällä hetkellä vaunut ja muutama vaate.
Äitiyspakkaus Otan paketin. Innolla odotan jo, että pääsen jättämään hakemuksen sisään Kelaan, kun ens keskiviikkona saadaan neuvolasta paperit. Haluan ihan omat äitiyskamat esikoiselle.
Raudan syönti Itse olen kohta syönyt 50 kpl rautatabletteja. Mutta olen kuullut, että ne joilla ei meinaa arvot nousta niiden avulla tai niistä tulee ummetusta niin toi Hepskatin mainitsema luontaistuote on kuulemma ollut erittäin tehokas. Itse olen pitänyt vatsan toiminnan kunnossa syömällä keltaisia luumuja, nam!
Omaa napaa Mulla alkoi nyt 3vk kesäloma, jee :kieh: Kotona ollaan puuhailtu nyt kaikkea hyödyllistä ja huomenna meinasimme mennä ensimmäistä kertaa vaunuja katsomaan, kääk! Nyt jo jännittää, kun tiedän malleja olevan ihan liikaa ja värivaihtoehdot vielä siihen päälle. Täytyy yrittää vain ottaa rauhallisesti ja etsitteisiin kirjoittaa kaikki tiedot ja lukea niitä sitten rauhassa kotona. Mä tiedän jo, että mieheni on jo ensimmäisessä liikkeessä, että "Eiks toi ole ihan hyvä, otetaan se". Ja, sit sen kiinnostus loppuu siihen, rgggh! Täytyy varmaan viedä se jonnekin hyvään ravintolaan lounaalle niin sitten se jaksaa vielä ainakin toisen vaunuliikkeen.

Yritän tulla kirjoittelemaan vielä ens keskiviikkona neuvolakuulumiset, mutta sitten olen nettipimennossa viikon, kun lähdetään matkalle. :x
 
Nyt täytyy vähän korjailla edellistä viestiäni... :ashamed: :snotty: :whistle: :LOL:

Eli tämä viesti oli tarkoitettu Czarinalle.
Catherine: Onpa ihana kuulla, että kaikki näyttäisi olevan hyvin. :hug: :heart: :D Nyt yrität vain olla ja nauttia masun kasvatuksesta. :D


Sen siitä saa, kun on sama pää kesät talvet ja vielä raskaana!
:kieh: :LOL: :kieh:
 

Yhteistyössä