*MarrasMassutII heinäkuussa*

Täällä ollut ihan kakka viikko ja varsinkin tänään.. Oon ollut tosi herkkiksenä kaikesta ja tottakai sitten pitää tapella joka asiasta. Mies saa kurat niskaansa teki se jotain tai ei ja kun se on ollut aika tunteeton (mun mielestä ) viime aikoina, niin siitähän on sitten seurannut ihan kamalat riidat.

Tänään taas viimeksi asioita selvitelty ja itketty ja kaikki suhteellisen hyvin. Tuntuu että mies alkaa ymmärtää miten paljon enemmän mä häntä nyt tarvitsen kun itseä huolettaa kaikki stressaamiset ja muut mitä sekin omalta osaltaan aiheuttaa :(

Tämän päivän ketutusta ei yhtään vähentänyt se, että meidän keväällä 14 vuotta täyttänyt collie jouduttiin lopettamaan. Oli kunto romahtanut ihan totaalisesti viime yönä ja tänään tuli sitten eläinlääkäri kotikäynnille. Mentiin äidin luo jättämään herralle hyvästit ja oli ihan kamala kattoa vierestä kun toinen nukahtaa viimeisen kerran :'( Onneksi omat hauvat ja kisut on vielä nuoria ja jos hyvin käy, meidän luona vielä pitkään.

Teho: :hug: Paljon voimia. Menetin oman isäni 2,5v sitten ja iso on ikävä ollut varsinkin nyt kun Toukka on tulossa ja usein käy mielessä miten isänisäni oli kuollut ennen syntymääni ja olisin niin kovasti halunnut tuntea hänet, nyt meidän Toukka kokee saman kohtalon :(

Sori, olen tosi piristävä mutta tänään elämä vaan on ihan perseestä. Onneksi Toukka lohduttaa ja potkuilee monta kertaa päivässä. Mun pieni päivänsäde. Joka sai sylillisen vaatteita kun hieman innostuin kirpparilla :)

Tänään tasan rv 22 ja perjantaina neuvola. Jei :) Taitaa olla lääkäri sitten seuraavalla kerralla. Vähän kyllä jännittää onko paikat vielä yhtä hyvin kiinni kuin alussa, on ollut sellaista paineen tunnetta aina välillä ja se kuulemma voi tehdä hallaa.. No, sen mukaan sitten.
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Meillä on huomenna vuorossa kolmas rakenneultra ja voihan kele... nyt kun on saanut itsensä jotenkin tasapainoon tämän raskaudesta aiheutuneen stressin kanssa, niin sit meinaa mennä hermo ukon kanssa... arggh!

Nimittäin herra on lomalla täällä Suomessa (asuu tällä hetkellä siis Ruotsissa) ja hän on tiennyt 30/6 lähtien, että meillä on seuraava ultra nyt 16/7 ja jumantsuikka, hän kehtasi kysyä minulta onko hänen PAKKO tulla mukaan sairaalaan kun "nythän kaikki on ok, eikö ookkin?". Sanoin että kaikki on kuten ennenkin, koska kukaan ei tiedä, onko vauvalla 16-trisomia ja sen takia ultraavat ja tarkistavat samalla kehityshäiriöt, ettei niitä löydy - jos löytyy, niin sitten joudumme tekemään ratkaisun. Hän vaan siihen että "Etkö pärjää siellä sitten yksin? Mä kun inhoa sairaaloita enkä halua nähdä jos vauvalla on jotain vialla"

Voi hiivata sentään! :headwall:

Tiedän että varmasti ylireagoin, mutta minulla alkaa riipomaan hänen välinpitämättömyytensä aivan tosissaan. Muutenkin olen aika kypsä siitä, että miehet eivät joudu tekemään ainuttakaan "uhrausta" perheenlisäyksen takia, vaan jatkavat harrastuksiaan ja kaljoitteluaan tuntematta pienintäkään myötätuntoa eukkoa kohtaan, jonka elinpiiri rajoittuu päiväpäivältä kun ison vatsan kanssa ei pysty enää kaikkia juttuja tekemään. Olen niin kateellinen tuttavani kälylle, jonka ukko ei lähde edes kalaan kun on vaimostaan huolissaan... näkisipä meilläkin sen, että mies kieltäytyisi jostakin rentoutumisesta tai hauskanpidosta edes kerran :/

Sori tämä purkaus, nyt vaan on paha päivä ja ukko käy pahasti hermoon. Parempaa päivää teille muille :wave:
 
Czarina Tervetuloa "Mun ukko on ihan paska"-kerhoon :LOL: Eilen saatiin vähän juteltua ukon kanssa, vaikka se eka naureskeli tilannetta, kun se on aina pomoltaan kuulluut keskusteluhetkistä jolloin pitää jutella ja sit muijalla ei ookkaa ollu mitään sanomista, mutta sainpas ukkoni juttelemaan. Käytiin vähän läpi meiän omia ongelmia ja sitte mitä muksuille ja niiden uhmailuille pitäis tehdä. Ukko totesi lopuksi että täytyy nyt sit yrittää järjestää sitä kahdenkeskeistä aikaa ja perheellekin enemmän aikaa.
 
Jännä, mä liityn kans kerhoon :LOL: Täälläki saatu kivoja riitoja aikasex (en muista että koskaa tällee oltas tapeltu) liittyen miehen veljeen joka pyörii meiän nurkissa ja ja siitä että musta tuntuu että mun mies ei oo tukena....Pakko myöntää että mulla ei oo juurikaan itsehillintää tällä hetkellä (varmaan hormoonit)huudan mitä ensimmäisex mielee tulee ja tavarat lentää :saint: Mutta kohta saan ton piikin mun ahterista ulos meiän nurkista ni elämä palaa raiteilleen :snotty:

Teho Paljon jaksamisia teille :hug:

Ajattelin lähtee pyörähtää kirppiksellä jos sieltä jotain kivaa vauvalle löytys =)
 
LEP
Terveisi ultrasta! :wave: Äsken justiinsa palailtiin ultarausreissulta ja vauva näytti voivan oikein hyvin masussa. Kaikki oli niinkuin pitikin. Meinas vaan kätilölle hiki tulla ihan, että sai kaiken tarpeellisen kuvattua, kun yllättäen pikkuinen oli taas niin vilkkaana. :D Ihan linkussa oli, kun kokoajan sormillaan varpaita hiplaili ja niistä otti aina kiinni heiluakseen. :heart: Sukupuoltakin kysyttiin ja tutkaili kovasti, vaikka vauva vähän huonossa asennossa olikin. Ja kyllä kovasti ainakin epäili, että tytön kalustukselta siellä näyttäisi, eikä piliä näkynyt missään. ;) Ilmankos tää akka onkin niin kiukkuinen tyyppi, jos siellä tyttö kerta vielä on. :LOL:
 
Juu neuvolassa täällä tänää käyty. Vein lapset äitille puol ysiltä ja matkasin neuvolaan. Kaikki oli siel ihan ok. Verenpaine oli taas laskenu, nyt se oli 103/59. Siitä siis ne huimaukset kun oon noussu liian nopsaa ylös. Hb oli hieman laskenu ja täti sano että mielellään voisin jatkaa obsidanin napostelua... :kieh: Ihan persiist, mut täytyy vaan syödä ettei ala väsyttämään. Hyvät oli sydänäänet ja kovasti jumppasi masussa. Heräsi just kun alettiin kuuntelemaan. Painoa tullu taas 2kg. Nyt tää ryhtyy laihikselle. Eli siis kaikki makea pois. VAIN JUHLISSA! Tai ainaki yritän :ashamed: Seuraavaksi oliski sitten lääkärille aika ensi kuussa. Eli taas saa odottaa :kieh:
 
Näyttää olevan paikkakuntakohtaisia eroja noissa lääkärintarkastuksissa. Mulla ensimmäinen lekuriaika rvk 26.

Maanantaina olin neuvolassa. Hb edelleen matala. Onneksi päänsärkyä ei ole ollut muutamaan päivään. Kohdunpohjan korkeus vk 22 oli 24.

Noita miesjuttuja lukiessa tulee väkisinkin hymy. Samojen juttujen kanssa suurin osa näyttää painivan. Mun exää ei koskaan suuremmin kiinnostanut vauva odotusaikana. Ajatteli varmaan, että kun ei näy, ei ole olemassa. :) Ei muutenkaan ole ehkä maailman paras isä, mutta pakko nauttia pienistä hetkistä, esim. tänään oli liikuttavaa, kun nukutti sylissään ja lauloi meidän parivuotiaalle.

Ehkä sitä vaan odottaa, että toinen huomioisi koko ajan, koska itselle vauva on jo niin todellinen. Kyllä ne muuttuu, kun vauva syntyy tai ainakin siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa puhua. :)

Kun olin saamassa kolmatta lastamme, mies oli mukana synnärillä. Itse olin tuskissa ja sidottuna tuoliin sydänkäyrien vuoksi ja siinä vaiheessa tää hyväkäs kehtaa sanoa, että meneekö vielä kauan, kun hänen pitäisi ehtiä aamuvuoroon töihin. Kiukkua niellen komensin isännän kotiin nukkumaan ja sanoin ilmoittavani, kun vauva on syntynyt. Suuttui vielä työkavereilleenkin, kun olivat ihmetelleet, että mitä ihmettä teet töissä, kun sulle on syntynyt viime yönä poika.

Neljäs tuli niin nopeasti, ettei mies ehtinyt ilmeisestikään tajuta/pitkästyä vaan oli tukena koko ajan. :)
 
Huomenta! josjosTuon kestääkö kauan vielä, olen minäki kuulluut viime synnytyksessä. Mies oli siellä paljon vähemmän tukena kuin ensimmäisessä. Meinaan kyllä sitte synnytyksen lähestyttyä jutella hänelle siitä tuesta mitä siellä tarvii. Oli se sitten ensimmäinen tai kymmenes lapsi, niin kivuliasta touhua se kuitenkin on!!! :kieh: En muista miehen hieronneen yhtään selkääni edellisellä kerralla. PRKL:een laiska!Mulla kummatki synnytykset käynnistyny just kun ollaan menty nukkumaan, niin rankka yöhän se tosiaan on, varsinkin eka joka kesti ihan seuraavaan aamuun asti. Tosin silloin sain epiduraalin niin sain nukuttua pari tuntia onneksi siinä yöllä.
Jospa sitä koittais synnyttää tällä kertaa päivällä. Tai ihan sama...Ihanaa vaan saada vauva sitten omaan syliin ja päästä imettämään ja ihmettelemään sitä ihanaa nyyttiä! Ja nauttia siitä ettei tarvitse tehdä ruokaa eikä siivota.
 
Meillä ei onneksi ole miehen kanssa tullut mitään suurempia ongelmia noista kotitöistä. Me ollaan jo etukäteen selkeästi sovittu, että mies hoitaa raksalla hommat ja minä vastaavasti sitten kodin :)

Ja meillä mies on kyllä ihanasti mukana tässä raskaudessa, vaikka ei rakenneultraan päässytkään :) Mies kyselee koko ajan että joko liikkeet tuntuu ja silittelee masua ja on huolissaan, jos mulle tulee liitoskipuja tms.

Tulin just neuvolasta, oli niin rutiinikäynti kuin mahdollista, kestikin vain vajaat puoli tuntia :) Kaikki on siis niin hyvin kuin mahdollista, äiti ja vauva voivat hyvin :D

Painoa oli tullut 410 g / vko, mutta enpä ole tuosta huolissaan, koska koko raskauden aikana kiloja on tullut yhteensä lisää vain 1,5 kg. Ja sitä paitsi neuvolan jokainen vaaka näyttää ihan eri lukuja, kaikki on tullut testattua :LOL:

RR oli 115/69 ja Hb 119. Jouduin sitten rautakuurille, vaikka hemppa ei olekaan laskenut raskausaikana. Toivottavasti en saa ummetusta tuosta lisäraudasta, tähän asti vatsa on toiminut kuin unelma :eek:

Vaavin syke oli 150 ja liikkeet ++, vaikka en niitä vielä itse tunnekkaan. Hitsi vieköön, kyllä saisivat kohtapuoliin ruveta tuntumaan, malttamattomana olen niitä jo viikkokaupalla odotellut.

Sf-mitta oli 18 cm. Ihmettelin että se mitta oli keskiarvokäyrän yläpuolella, vaikka masu on vielä pienen pieni. Kaipa se kohtu on sitten kasvanut tuolla piilossa kuitenkin, mutta ei vain näy kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Seuraavalla neuvolakäynnillä täytetäänkin sitten Kelan papereita. Täytyykin sitten ottaa mies mukaan, me kun ollaan ihan pihalla noista isyysvapaista ja niiden pitoajoista :)
 
Hienoa Minnihiiri68 että kaikki hyvin, syön itte Retaferin rauatabletteja ja ne ei ainakaan mulla oo lisänny ummetusta, hyvä niin, kun kärsin siitä muutenkin herkästi ja varsinkin odotusaikana. Isyysvapaat voi täytellä myöhemminkin, niin me aina olemme tehneet, kotona kaikessa rauhassa papereita voi täytellä sitten kun on sopivaa aikaa. Mies pitänyt välillä jaksoissa ja nythän on mahdollista pitää se isäkuukausi, vaikka vanhempainrahakauden lopussa, kun vauva on isompi. Äidille ei silloin makseta vanhempainrahaa.
 
Kyllä täälläkin miehen kanssa kärvistellään vaikkakin on pirusti skarpannut siitä lähtötilanteesta :D
Meillä tuli 20 vuotta kesäkuussa ja se paskiainen ei millään tavalla muistanut koko asiaa ja olen siitä vieläkin suuttunut hänelle, että voikin olla noin välinpitämätön....me ollaan ainoa pariskunta jotka ollaan vielä yhdessä meidän kaveriporukasta ja muistutin kyllä asiasta miestäni ja sanoin, että taitaa tämäkin suhde sitten loppua hyvinkin äkkiä jos ei toista viitsi mitenkään huomioida.....

Olin varmaan ainoa viime raskaudessa joka istui yksin Taysin naistentautien polilla, kun kaikilla muilla oli aina miehet mukana :D
Meillä mies tekee joka toisen viikon yötä su illasta la aamuun eli en viitsinyt ikinä yöviikkona nakittaa häntä sinne, että saa nukkua, mutta nyt saa tulla ultraan silloin elokuussa....

Anoppi kävi taas pitkästä aikaa ja heti oli ihanan positiivinen, kun sanoin, että ostimme uuden auton niin naama oli norsun vituralla ja sanoi tympeenä, että kamalan kallis auto.....voi paska :snotty:
Apostolin kyydilläkö tässä pitäisi mennä, kun perhe kasvaa kohta niin suureksi ettei tavallinen henkilöauto riitä AAAAARRRRRGGHHHHH!!!!!!!

Joskus voisi tajuta, että jotkut joutuvat maksamaaan vuosien lapsettomuushoidoista ja sitten, kun eivät saa omia lapsia joutuvat adoptoimaan toiselta puolelta maapalloa lapset niin esim. meidän ystävät ovat maksaneet pelkästään kahden lapsen adoptiosta 200 000 markkkaa markka aikana eli repisi siitä siis tämä hirviö anoppi :kieh:
 
heipsansau mimmit!pikanen poikkeeminen tietokoneen äärelle vanhaan kotiosoitteeseen kun en ole vielä uuteen paikkaan sitä siirtänyt!..tiettekö mun korviin toi nyt kuulostaa ihan järisyttävän tutulta kanssa nuo riitelyjutskat..ja mä tajuan kans olevani ihan älyttömän huomionkipee mitä en yleensä ole...hämärää meininkiä!..ja toivotvast ohimenevää pian!!pikkutyyppi säätää tätä nykyä gluubenis päivittäin jotain jo ja mä oon ihastuksesta mykkänä kun tuntee potkuja ja vauvan liikkeitä... :heart: :heart: jaahas matkaa on jatkettava kotio maalle!AURINKOA NAISET!!! :wave:
 
täälläpä ollaan

monesti luen mut ei vaan tule sitten kirjoteltua.

meillä mies on kyllä mukana raskaudessa.aluksi oli että ei vaan jaksanu odotella että vauva olisi liikkunut kun aluksi niin harvoin tuntui.mutta nyt kun illalla sanon et vauva taas riehuu niin heti laittaa käden mahalle.ja pääsi vasta mukaan eka kertaa neuvolaan ja kuunneltiin sydänäänet niin oli mielissään.kysyin sen jälkeen et oliko mukava ni vastas vaan et olihan tuo mutta oli sen jälkeen äitinsä kanssa puhelimessa ja ihan innoissaan selitti että oli siistiä kun kuuli äänet.sitä ei vaan meinaa aina muistaa että kaikki on miehellekkin uutta ja varmasti silläkin on paljon kysymyksiä ja mieli myllertää raskauden vuoksi.lauvantaina olisi sitten tarkoitus lähteä katsomaan vauvalle rattaita ja istuinta.ja hääpäiväkin on parin päivän päästä ja mies käski kattoa netistä että minkälaista ilmaa on luvattu sunnuntaiksi ja syytä ei voinut kertoa joten sitä innolla odotellen. :) mutta kuitenkin suunnitteli itselle jotain vesiskootterin vuokrausta tms. ;)

huomenna olisi toinen ultra eikä mies taaskaan pääse mukaan töittensä takia vaikka yrittikin järjestellä asiaa.kumpaakin harmittaa mutta sille ei maha mitään.onneksi sieltä saa kuvia mukaan.ja päätettiin sittenkin kysyä kumpi on tulossa jos näkyisi vaikka aluksi ajateltiin että ei kysytä. :)

mulla on muuten taas alkanut oksettamaan.välillä kun syön yökin ihan reippaasti tai sitten ei pariin päivään mene oikeen mikään alas.tai sitten saatan oksentaa ihan kunnolla.hajut on myös alkanu yökkäyttämään.tuntuu vaan et eikö tämä raskaus vois jo loppua.vaikka melko helposti ja nopeasti tämä on tähän asti kuitenkin mennyt. :)

meillä täällä muistaakseni on kolme lääkärikäyntiä.ensisynnyttäjillä ainakin.ensimmäinen oli pian eka ultran jälkeen eli joskus viikolla 13 ehkä.sit toinen pitäis olla nyt piakkoin ja sitten n. kuukausi ennen laskettua aikaa muistaakseni viimeinen.seuraava neuvola on 25.7 josta saadaan kelan papereita ja luultavasti varataan sitten tuo toinen lääkärikäyntikin.

voimia ja jaksamisia kaikille ja toivotaan niitä aurinkoisia päiviä! :)

suklaapahkina ja maha-asukki 21+3
 
Vihdoin ja viimein oli mullakin se rakenne ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa ja vauvali mitoiltaan vastas viikkoja. Aika rauhassa siellä oli. vähän kääntyili välillä. Mutta jumppaski sillon aamulla paria tuntia ennemmin että pitäähän sitä välillä levätäkin.. :D
 
Hiphei

Meillä on mies kyllä ihanasti mukana odotuksessa.. aika usein tunnustelee Möhön potkuja masun päältä ja juttelee toiselle.. "Isi täällä, mitä kuuluu?" "Hyvää yötä Möhö" :heart:
Ja on ollut mukana ekassa neuvolassa, ultrassa ja neuvolalääkärissäkin.. nyt on pari neuvolakertaa ollu niin, että oon käyny itekseni.. mutta kun kuuli, että siellä kuunnellaan vauvan sydänäänet, niin ensi kerralla sanoi tulevansa mukaan. Ja 4D-ultraan on ehdottomasti tulossa mukaan :) Kaikesta huolimatta sen on kyllä huomannut, että riitaa tulee kyllä aiempaa helpommin nyt.. varmaan hormoneista johtuvaa kiukuttelua osaltani, kun käy toisinaan niin pienet asiat hermoon. :) Tietää itsekin sillä hetkellä, että tää on ihan turhaa taas, mutta ku ei maha mitään.. pakko purkaa kiukkua joskus. Ei kyllä tosin riidellä läheskään päivittäin.. tai mitenkään häiritsevän paljon, mutta itse vaan huomannut, että monen kinastelun vois välttääkin -> ja ehkä välttäiskin jos ei ois raskaana. :)

Jeps, ensi maanantaita odotellessa :) Nyt iltapuuhasteluihin ja yöpuulle :)

Mecu&Möhö 20+3
 
aika hassu yhteensattuma..MARRASVAAVI..mun siskon ystävä sai myös pojan ja paino 4600g se leikattiin etuajassa kun oli niin suureks jo kasvanu..ihana kummipoika oli ollu :heart: nyt on sit pojan ja minun synttärit vietetty ja kakut syöty :p lueskelin pari sivullista juttujanne ja ihan kuin ois omia muistelmia selannu :LOL: miehet tunnetusti ajattelevat mustavalkosesti ja ei osaa mukamas lukea ajatuksia :headwall: niitä on vain kestettävä ja välillä avauduttava sydämen pohjasta, että kyllä ne sit ehkä tajuavat miltä itsestä tuntuu..mulle voi laittaa listaan että tyttö tulossa :heart: :heart: ultrassa kävin ja siellä luvattiin äidille prinsessaa :heart:

:hug: hyviä vointeja kaikille :heart:

ohna ja rinsessa 22+3
 
LEP
Onnea ohnalle tulevasta prinsessasta! :flower: Alkoihan niitä tyttöjäkin listaan tulemaan. Meillekkin tosiaan povaili, että tyttönen siellä olisi kun ei ylimääräistäuloketta löytänyt. Mutta jotenkin nyt itse ei uskalla liikaa ajatella, että se on tyttö. :/ Jos se uloke sieltä kohta löytyykin! :LOL: Mies on jo ihan haltioissaan, että tyttö tulee! :D
 
Huomenta kaikille! Muistaako kukaan missä vaiheessa kelalta tulee se äitiyspakkaus, eli jos vaikka tänää veisin lappuset kelaan niin kauan kestää, vai tuleeko se aina esim. 2kk ennen? Tsiisus, mulla on unohtunu noi kaikki hommat. Siitä huomaa mitä myllerrystä päässä on raskauden aikana....ihan lahopää =) Meillä eilen madotettiin kissat eli aikuiset sekä neljä pentua. Kaikki otti kiltisti paitsi yks kolli. Sille joudun nyt sit hakemaan erikseen sellasen reseptillä saatavan, joka laitetaan suoraan niskaan. Se on aika hyvä systeemi. Meillä on täl hetkel koti ku kissatalo... :/ Onneksi pennuilla on jo kodit odottamassa ja luovutusikä kuun lopussa...
 
Luin jostain ketjusta ton paketin toimitusajasta ni jollain oli kestäny viikon ja jollain useampi viikko, kait se vaihtelee. Ens viikon perjantaina mäki saan ne lappuset ja pitäs suunnata kelaan. Noista kelan lapuista tuppaa vaan olee aina yhtä pihalla :D

Täällä on ruvennu tuntuu jo kunnon potkuja "peitteet" saa kyytiä :whistle:
Lapset ja mies alotti tänää kesälomansa, saa nähä missä vaiheessa ollaa toistemme kurkuissa kiinni :LOL: Onko kukaa käyny lähiaikoina eläinmuseossa???? Kaveri ku oli heti sen rempan jälkee käyny ni se ei ollu ollu kokonaan auki ni aattelin et joko se ois kokonaan auennu???
 
Jännä mitä kissoja teillä on? Meillä kun on koirakiintiö täynnä vuosiksi, niin kummasti olen alkanut tutkailla kissasivuja. Meillä on Norjalainen metsäkissa ja Pyhästä Birmasta olen haaveillut varmaan 15 vuotta. Joskus meillä vielä on sellainen. Pitäisi vaan malttaa, että vauvakin olisi noin vuoden ikäinen. Tarkoittaa sitä, että pitäisi lopettaa netissä surffailu kissojen suhteen. Muuten käy niin, että joku päivä löytyy sellainen sinisilmä, että on aivan pakko saada pentu juuri tuosta yhdistelmästä. :)
 
Tosta pakkaus jutusta..että itellä edellisen lapsen kanssa se tuli 3kk ennen LA.Eli sitte pitäis tulla elokuussa jos nyt ottais myös pakkauksen.

Meillä myös on tota vammailua miehen kanssa,mutta onneks muillakin on :LOL:
Mies välillä ihmettelee kun oon ailahtelevainen,niin pitääkin muistutella että hei muistatkos että olen raskaana.Etkö enää muista millasta se oli edellisen kanssa yms??!
Kai se edellinen odotus on myös miehen kohdalla ollut niin uutta ja hienoa,että tää nykyinen menee vaan mun kiukuttelun,jäkätyksen,mykkäkoulun ja taas jäkätyksen piikkiin.
MURR....

Dodih..onneks käytiin aamulla puistossa ja metsässä retkellä,nyt alkoi kiva sade.Onneks hommasin eilen leipomis tarpeet valmiiks kun ajattelin että jos sattuu satamaan,niin voidaan ihan hyvin leipoa.Vielä jos yks aamu olis jonkin aikaa harmaa,niin saisin ikkunat pestyä.Loppu päivä vois olla aurinkoa,kiitos!!!
Ihanaa tämä matalapaine,tuo päänsäryn tälle mammelille aikas usein..
 
onko täällä ketään muita jotka aikovat käyttää kestovaippoja?me aateltiin käyttää ainakin siihen asti että alkaa kiinteitä syömään niin kotona.kylässä ja reissuissa ne on vähän hankalempia.juuri siskolle soitin ja siltä saan vaippoja joten niihin ei mene rahaa.

ja kuvioharsojakin tuli sitte juuri tilattua.hienoja. ;)

mitä vaatekokoja muuten on pienimmät vaatteet joita ostatte?kun ei hirveenä haluttais ostaa toisaalta ihan pieniä (56) kun siskon pojallekkaan eivät mahtuneet päälle kun synty ja oli vähän yli nelikiloinen.joitakin niitä täytyy kuitenkin varalta ainakin.miten nuo vaatekoot edes menee?ensikertalainen joten ei mitään tietoa asiasta?siis mistä tietää aina minkä kokoisia?alussa ainakin.kyllähän sen sitten kun lapsi kasvaa niin huomaa että mitkä on pieniä että pitää siirtyä isompaan.voi olla taas että tästä ei saa mitään selvää. :)

nyt ultraan lähtöön valmistautumaan.jännittää yksin mennä.viimeksi oli äiti mukana mut nyt ei päässyt sekään mukaan.ja vaikka vauva liikkuukin paljon niin eilen illalla alkoin vaan miettimään tietenkin että jos sielä ei olekkaan kaikki kunnossa.toivotaan parasta.illalla kertomaan sitten kuulumisia ja kumpaa on tulossa jos näkyy. :)
 
Neuvola kuulumisia täältäkin...
Kaikki oli ok. Pissa puhas, hemppa oli vielä hyvä ei tarvi rautakuuria aloittaa. Verenpainekin oli hyvä kun kävin itse mittaamassa... muuten ehkä olis ollu taas jotain ihan muuta. :/
Sykkeet kuulu kivana laukkana, oli se vaan kiva taas kuulla ne, vaikka tuota elämää tuolla mahassa on tosiaan ollu. Läski on heilunu kivasti...
Seuraava kerta meneekin tuonne elokuun lopulle, sillon on lääkärineuvola. Ja on sitten uudelleensynnyttäjille viimeinen jos ei mitään tarvetta ole. Mutta eipä mua ainakaan haittaa se että niitä käyntejä ei niin paljo tule. Mulle piisaa ihan nuo muutamat kerrat.
Painoa mulle oli tullu kilo edellisestä, mutta vielä ollaan lähtöpainon alapuolella, mutta tuota ylimäärästä on ennestään ettei sitä oikeesti tarvi tullakkaan kamalasti.
Mutta lyhykäisesti kaikki ok joka rintamalla.
Voikaahan hyvin ja paksusti!
Pinkuvinku 20+4 :flower:
 

Yhteistyössä