*MarrasMassutII heinäkuussa*

Ihanaa, lämpimät ilmat jatkuu ainakin täällä etelässä :) Kyllä oli hieno viikonloppu, tosin eipä sitä nykyisin jaksa olla tuolla auringossa niin kauan kuin aikaisemmin. Eilenkin kävin 1,5 tunnin lenkillä ja sen jälkeen istuskelin tunnin verran meidän terassilla ja sen jälkeen olikin sitten pakko mennä päiväunille, kun oli ihan vetämätön olo :LOL:

Czarina, harmi että teilläkin on sukset ristissä miehen kanssa. Toivotaan että mies vielä tajuaa että hänestä on tulossa isä ja mitä se oikein tarkoittaa. Hienoa kuitenkin että testien perusteella vauvalla on kaikki hyvin, yritä nyt vaan nauttia raskaudesta, kenelle tahansa saattaa tulla vielä komplikaatioita eteen, vaikka tähän mennessä kaikki olisikin ollut hyvin...

Untuvainen, tervetuloa mukaan :wave:

Pamppis samassa veneessä ollaan, minäkin toimin esimies- ja asiantuntijatehtävissä. Onneksi näin kesäaikana on hiljaisempaa, joten sain tuon työpöydän tyhjennetyksi muiden töiden ohella, vaikka niitä avoimia juttuja oli miljoona erilaista, mutta kun en halua sälyttää niitä sijaisenkaan harteille...

Jännä, ei ne miehen tulot vaikuta äitiysrahan määrään, eli ei tarvitse liittää miehen palkkatodistusta siihen Kelan hakemukseen.

Vau Manhattan2, onpa sun masulla kokoa :) Paljonkos sulla olikaan noita raskausviikkoja?

LEP, toivotaan että tilanne rauhoittuisi teilläkin. Miehet ei vaan tajua, että raskaana ollessa nuo hormonit vievät voiton ja sitä käyttäytyy ihan eri tavalla kuin normaalisti...

Jee, minä tunsin lauantaina vauvan liikeet ensimmäisen kerran :) Kyllä tätä onkin jo odotettu! Mulla tuntuu sellaisia muljahduksia tuolla masussa, eli taitaa vauva harrastaa vesijumppaa ja tekee kuperkeikkoja :)

Keskiviikkona olis sitten 4D-ultra, pikkasen jo jännittä, että miltä meidän pikkuinen näyttää.

Hei, me taidetaan kaikki olla nyt virallisesti äitejä :) Eikös se 22 raskausviikkoa tullut täyteen niilläkin, joilla la on 30.11.?

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

minnihiiri68 + vaavi rv 22+3
 
odottaja, aavistus, tieto, syntymän jälkeen väri sinisellä tai punaisella sukupuolen mukaan=)


Äiti1982 poika-tunne,tyttö-haave. poika
Molla Maija poika-tunne, tyttö-haave. poika
suklaapahkina tyttö. poika
Jännä itse: tyttö, mies: poika. tyttö
MarrasVaavi poika. poika
Mamina itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Pampula tyttö
manhattan2 poika. poika
äippä-80 itse: tyttö, mies: poika
TeSuLah poika
Minnihiiri68 poika-toive. tyttö
FrökenJulie tyttö. poika
Muua poika
samir05 poika-tunne, tyttö-haave. poika
tokatulossa tyttö-toive
Kisse poika-tunne, tyttö-toive
marrasvauva poika
MissMaisa poika. poika?
mamskeli poika
äitee 78 poika
hippu-08 poika-tunne, tyttö-haave
Chala tyttö
TaneliKaneli poika-toive. poika
Teho poika
wela poika
Czarina poika
lulu32 tyttö. tyttö
pinkuvinku tyttö
ohna tyttö. tyttö
LEP tyttö(?)
Untuvainen itse: tyttö, mies: poika
jonnuzka tyttö
 
heippa naiset! pikaiset kuulumiset....70 prossanen varmuus et meil tulee tyttö :heart: :heart: !!!!juu ja vaunut vaaville ostettihin lauantaina...enää muutamia hankintoja,niin kaiki alkaa olla valmista.työnteko ei sitte nappais yhtään,varsinkaan näillä ilimoilla ja tällä vatsalla..voimia kaikille helteeseen
 
Neuvola kuulumisia

Tulihan taas käytyä neuvolassa. Seuraavaa kerrottiin:
- pissa puhdas
- hemolobiini 128
- verenpaine 115/71
- painonkehitys +650g/vko *kamala*
- kohdunpohjan korkeus 22cm

Ei meinannut Möhö antautua doplerille.. sai terkkari etsiä ihan pitkään, että alko sydänäänet jyskyttää.. -> ens kerralla ei varmaan enää ole niin kamalasti tiloja mennä piiloon :)
Saatiin kelalle täytettäväksi papereita ja esitietokaavake sairaalalle palautettavaksi. Tässä nyt täytyy perehtyä noihin, että kuinka täytetään.. jottei tarttis moneen kertaan täytellä.

Torstaina ikeaan.. tarttis saada makkariin ja vauvan huoneeseen pimennysverhot. Käydään hakemassa myös hoitopöytä Espoosta samalla. Saatiin huuto.netistä huudettua ikean narvik hoitopöytä.. :) Niitä kun ei enää ole Ikean mallistossa.. niin meinas jo suru tulla, että eikö semmosta mistään saa. Mies oli sitten niin ahkera, että kolus netistä kaikkia mahdollisia paikkoja, jossa kaupan on tavaraa.. ja löytyhän sitten tuo yksi sopivasti. Huuti sen sitten pois. Nyt alkais olla jo vauvalla kaikki tarpeellisimmat tavarat hankittuna..

Ihana ilma ulkona, oletteko kärsineet kuumuudesta vai pystyneet nauttimaan? Tein itse tänään pihahommia, kun ilma niin hyvä. Turvottaahan tuo taitaa kyllä tuo helle, varsinkin jos pidempään kestää.. mutta niin kauan kun ei merkkejä turvotuksesta ole, niin aion kyllä palvoa arskaa ihan kunnolla. :)

Jep jep.. josko sitä menis hellan ääreen. Jotain ruokaakin olis kaiketi hyvä syödä tänään.. Aamupalan voimalla täällä porskutellaan, ja kello on jo noin paljon.. nyt äkkiä kattilat esiin :)

Voikaahan paksusti.. :)

Mecu&Möhö 22+1
 
Ihania ilmoja pidelly B) Pari päivää roikuttu rannalla noitten vesipetojen kanssa.
Välillä kyllä toi kuumuus verottanu osansa, inhottavaa varsinki yöllä ku yläkerta on ku sauna nyt onnex ilma on vähä vilposampi ni saa paremmin nukuttua.
Kiva että listaa saadaa vähän lisää tyttöjä :D katotaan saadaanko tasapeli ;)

Tosta verenpaineesta tuli mielee ku mulla se oli nyt viimex 118/57 alapaine vähän alhanen kai?Oli tippunu edellisestä. Täti ei ollu oma terkka eikä kommentoinu mitään :kieh: Tuli vaan myöhemmin mielee että mikä olis semmonen normaali paine??? Huippausta ainaki aiheuttaa......
 
Moi
Neuvolassa kävin minäkin tänään,pissa oli ekaa kertaa täysin puhdas.Ennen ollu aina proteiinit yhdellä plussalla.Olisivat kuulemma pissankeräykseen laittaneet jos ois taas positiivista näyttäny. Painoa ei o tullu k n 200g/vko, hyvä niin. Saa hitaasti tullakki,viime raskaudessa tuli niin huimaa vauhtia. Onkos muilla ollu hiivaa? Mulla yhen kerran sain kuurin vetästä,nyt se aina välillä meinaa pukata.Mut justiin sain kuriin ku join aimo annokset vettä.
Oottekos työ kaikki kysyny sukupuolen ultrassa? Musta tuntuu et mä oon ainoo joka ei o halunnu tietää..Viimeksihän mä sain vahingossa tietää nrv 30 ku tytöllä oli se munasarjakysta,niin nyt haluun tietää miltä tuntuu saada selvyys vasta synnytyksessä! Mies ois halunnu kyllä et oisin kysyny mut en suostunu.
mutta illanjatkoja vallan itse kullekin
Muua rv 22+1
 
Huomenta!

Eilen tuli piipahdettua pitkästä aikaa neuvolassa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Virtsa ok, mutta verenpaineet olivat mega-alhaalla - vaivaiset 100/70 - joten ihan luvan kanssa saan kuulemma ahtaa itseeni lakritsia kun tuota painoakaan ei ollut tullut kuulemma liikaa; jos sillä vaikka vatsakin toimisi =)

Masuasukki melskasi oikein kunnolla taas kun sydäntä kuunneltiin ja sykkeet olivat ennallaan eli 145-150, joten kaikki ainakin päällisin puolin hyvin.

Sitten keskityttiinkin Kelan lappujen läpikäyntiin ja synnytyslähetteen täyttöön. Pikkasen hurjalle tuntui kun neuvolan täti kysyi onko pojalle mietitty nimeä... meidän tapauksessa sairaala haluaa sen varmasti mielellään etukäteen. Onneksi olimme ukon kanssa puhuneet nimestä, joten sain annettua sen. Mutta aika kamalalle tuntuu kun tietää että hätäkaste on todennäköinen :/ Vaikka hyvähän se vaan on että sitäkin asiaa mietitään.

Sain lähetteet vasta-ainekokeisiin (olen Rh-), sokerirasituskokeeseen ja lupauduin käymään myös karieskokeessa. Lisää vaan tutkimuksia kun sille tielle on lähdetty :LOL:

Kelan lappujen kanssa ajattelin odottaa vielä parisen viikkoa, eli sinne rv 25 saakka. Ihan vaan varmuuden vuoksi kun olen niin taikauskoinen :D

Aurinkoista päivää kaikille!


Czarina & Lilliputti rv 22+6
 
Huomenta kanssasisaret!

Kertokaas, eikö maksalaatikkoa saakin nykyisin syödä jos syö kohtuudella? Vai oliko se vain maksapasteijaa? Anyway, iski aamulla kaupassa himo joten ostin lounaaksi laatikon Saarioisen perinteistä. Ostin myös litran oi niin hyvännäköisiä mansikoita, jotka ovatkin aika pahoja. Mikä pettymys!

Täällä maha niin iso, että napit lentää kohta työpuserosta ja melkein 3kk pitäis vielä pärjätä. Pakko puhua pomolle kun palaa lomalta mitä tehdä, saisinko jo olla "omilla vaatteilla" vai kustantaako työnantaja äippäpaidan. Kun en viitsisi itse ostaa pariks kuukaudeksi, paitapuserot on niin kalliita. Äippähame on jo työnpuolesta kun olen sen kolmas käyttäjä. Sikiävää sakkia ollaan. :LOL:

Napakin on alkanut näyttään hassulta, kohta melkein "ulospäin" suuntautunut. Potkuja tulee aika paljon, esikoinenkin tunsi jo yhden kun sain hänen kätensä sopivaan kohtaan. Ja eilen nauroin mahalle kun potkut näkyvätkin niin hyvin. Ummetuksesta olen päässyt ainakin tilapäisesti eroon, mutta nyt vaivana suonenvedot öisin. Aina kun herään niin vetää suonta. Löysin vanhan magnesiumpurkin jota oon nyt syönyt, vielä ei apua. Toivottavasti jossain vaiheessa.

Ukoista on ollu puhetta pitkään. Meillä aika hyvin mukana odotuksessa, ei ehkä ihan yhtä "innoissaan" kun esikon kanssa, mutta kuitenkin. Ei valittamista, kotitöitäkin tekee välillä melkein liikaa -> heheh, mulle tulee syyllinen olo kun en tee ja urputan siitä. :) Meillä ei alkoholi maistu, joten siitäkään ei kinata. Yks mistä on nyt tullut pikkuruista kränänpoikasta on NIMIVAIHTOEHDOT pojalle. Kun ei meinaa käydä yksiin. No, yks aika potentiaalinen on nyt löytynyt, mun pitää sulatella vähän. Sanoinkin, että pistetään vaihtoehdot pipoon ja esikoinen saa vetää nimen hatusta. Tytöltä kun kysyy niin nimi on joko Pippi (yritäpä selittää, että on tytön nimi) tai Kaapo (siitä lastenohjelmasta). Meillä kun pitää olla sellanen sekä suomenkieliseen että ruotsinkieliseen suuhun sopiva ja Kaapo on liian suomalainen... Miksi on niin, että tytölle on paljon helpompi löytää nimi?

No, nyt töitä ja mansikoita. Mukavaa päivää!

Taneli 23+3
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Olen ollut ulkomailla, mökillä, toisella mökilla jne. joten en ole koneella käynyt kuukauteen. Koko heinäkuun pinoakaan en millään kerkeä lukemaan. Toivottavasti kaikille on heinäkuu mennyt hyvin ja vauvat ja masut kasvaa mukavasti. Haluaako joku tehdä tiivistelmän? :LOL: :LOL:

Itsellä ei ihmeempiä kuulumisia, vatsa kasvaa, vauva potkii ja jäätelö ja mansikat maistuu. Vatsa on jo valtava, samanlainen kuin edellisessä raskaudessa äitiyslomalle jäädessä. Alkaa jo hieman yöt olemaan hankalia asentoja etsiessä ja portaita puuskutan jo aika hitaasti. Taidan kypsyä tähän olotilaan jo reippaasti ennen marraskuuta.

Kaunista heinäkuun loppua kaikille,

Baby-Alpakka ja vauveli jotain viikkoja
(ei mitään aavistustakaan viikoista jos totta puhutaan, lomalla kadonnut taas kaikki faktat päästä - huomenna neuvolassa voin urkkia) ;)
 
Sama "vika" meilläkin, TaneliKaneli - nimen pitää toimia, jos ei kansainvälisesti niin ainakin pohjoismaisesti, ettei Norjan mummun ja Suomen mummun kielet ole aivan solmussa. Joten sellainen nimi on tiedossa, joka ääntyy suunnilleen samoin kaikissa pohjoismaissa - sopii yhteen sitten kumman tahansa sukunimenkin kanssa :)

Itseäni on koko pienen ikäni ärsyttänyt se, ettei etunimeäni osata lausua oikein muualla kuin Suomessa ja englannin kielisissä maissa, joten nuoruusvuodet Ruotsissa olivat välillä nimen takia todella ärsyttäviä... Ukollakin meni monta viikkoa ennen kuin lausui ja kirjoitti nimeni virheettä! Olenkin tässä miettinyt oman etunimeni kansainvälistämistä helpommin lausuttavaan muotoon jos tuo sukunimikin sattuu vaihtumaan vuoden sisään... :whistle:


Czarina & Lilliputti rv 22+6
 
Miten saisin minäkin liityttyä marrasäitien listalle?? Oon onnellinen, kun löysin teidät täältä ja haluaisin kovasti mukaan listoille! =) Niin, mun laskettuaika on 26.11 ja tulossa neljäs tulokas. (3 edellisestä liitosta/ja nyt uudesta liitosta ensimmäinen yhteinen) :heart:
 
Hiphei

Miten voikin jo toisen kesälomapäivän kohdalla alkaa aika tuntumaan näin pitkältä. Niin kamalasti painanu töitä aina koulun ohella ja sitten nyt ihan vaan työelämässä on tullu tehtyä kahta työtä päällekkäin ja parhaillaan 16h työpäivää.. ensin mennyt aamusta toiseen työpaikkaan ja sitten keikkahommana mennyt vielä ilta/yövuoroon toiseen hommaan. :) Jotenkin tuntuu sitten aina nämä loma-ajat semmosilta, ettei oikein osaa ottaa iloa irti vaan siitä OLEMISESTA. :) Tosin tässä nyt toista päivää vietän ihan kotosalla.. ehkä se sitten taas alkaa tuntua lomalta ja mielekkäämmältä, kun lähtee vähän shoppailemaan tai kyläilemään.

Tänään tulee ystävä pariskunta syömään ja vierailulle.. niin on tässä mennyt aamupäivä siivoillessa. Tuntuu, että tosta meitin hurtusta lähtee niin kamalasti karvaa, että ei oo tosikaan. Vaikka sitä kuinka harjaa, niin aina vaan irtois karvaa. Jotain pohjavilloja sieltä irtoilee.. eläinlääkäri sanoi, että karva on hyvässä kunnossa, kunhan harventaa luultavasti kun kesä ja kuuma. :)

Tänään tuli kutsu siskon ja hänen miehen vauvan kastejuhlaan :) Mietin vaan kovasti, että mitähän sitä päälleen laittais!? No, noi kastajaiset menee vielä ihan kivasti, voin jopa löytää jotakin päälle laitettavaa.. mutta miehen siskon tytöllä kun on kastajaiset (LA 28.8.), niin voi ollakin miettiminen, että minkähän jätesäkin sitä niskaansa vetäsee. Ollaan vielä kummeina miehen kanssa.. ja miehen sisko sanoi, että viettävät kastajaisia luultavasti vasta aikaisintaan 2kk tytön syntymästä.. eli joskus lokakuun lopulla.. :) Aikamoinen ilmapallo olen varmaan silloin jo.

Poliisilaitokselta täytyis lähteä passi hakemaan, tulevana maanantaina Tallinnaan lähtö. Josko sitä jaksais nyt ottaa 10km:n pyörälenkin keskustaan ja kipasta hakemaan sen, ettei unohdu. Tai sitten huomenna.. :) Kunhan ei vaan unohtuisi.. tuntuu, että on toi muisti alkanut reistailla ihan tosissaan!

Juup, kai sitä vois mennä takapihalle lojumaan aurinkoon ainakin hetkiseksi.. :)

Hyviä vointeja kaikille!

Mecu&Möhö 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-30.11.2008







16.11.
äippä-80.................kolmas (2.yhteinen)...OAS......27v.
josjos.....................viides...................TYKS............36v.
marrasvauva..........viides (1.yht.).......OYS............34v.
äitee 78..................kolmas.................PHKS..........30v.
hippu-08.................viides...................SAS.............33v.
Jerkku.....................neljäs
ohna.......................toinen

17.11.
Chala......................ensimmäinen.......LS...............25v.

18.11.
annuliini..................toinen
Maisa-08................ensimmäinen........SatKS..........23v.
Mebee....................ensimmäinen

19.11.
Baby-Alpakka.........toinen (1.yhteinen)
FrökenJulie.............ensimmäinen........LPKS...........23v.

20.11.
adimo.....................ensimmäinen........LPKS...........26v.
maximillianna..........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen.......TAYS............27v.
Kisse......................neljäs...................TAYS...........37v.
pampula.................kolmas.................SatKS..........28v.
Veijari.....................ensimmäinen.......JS................27v.

21.11.
metsäapila..............ensimmäinen..........................30v. (22.11.)
Metalheart76..........ensimmäinen.......NKL.............32v.
riiviö07....................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32.....................ensimmäinen...........................32v.
wela.......................ensimmäinen..........................28v.
Annu-li....................toinen
piiku2......................ensimmäinen..........................32v.

22.11.
TaneliKaneli............toinen..................TYKS...........32v.
Iti............................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhattan2............viides...................K-HKS.........26v.

23.11.
lellu80.....................toinen..................PHKS...........27v.
suklaapahkina........ensimmäinen..........................19v.
Dazzle....................ensimmäinen
tokatulossa.............toinen.................LKS

24.11.

25.11.
TeSuLah..................kolmas...............SeKS............41v.
jonnuzka.................toinen................TAYS
enkuli......................toinen ................KYS..............28v.
HepsKatti................toinen.................SatKS...........28v.
riukuliina............................................NKL
Peetu73..................neljäs.................TYKS............35v.

26.11.
marrasmamma79....toinen.................PKKS...........28v.
samir05..................kolmas.................NKL.............27v.
Pepita.....................kolmas
Teho.......................ensimmäinen.......JS................30v.
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.
Marsulis..................ensimmäinen......TYKS.............32v.
Molla Maija..............kolmas...................................25v.
Basilicum.................ensimmäinen
Pipsa-79.................ensimmäinen
Untuvainen.............ensimmäinen.......NKL.............30v.
OnnenOmena-75....neljäs..................SeKS............33v.
27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät...............23v.
Jännä......................kolmas...................................24v. (28.11.)

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS...........26v.
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68..............ensimmäinen......PS...............39v.
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........29v. (3.12.)
jonnuzka.................toinen.................TAYS

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v.
satikuti....................toinen(?)................................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht.KYS.............27v.
Catherine................ensimmäinen......VKS.............25v.

30.11.
Muua.......................toinen.................HYS.............27v.
MarrasVaavi............ensimmäinen......PHKS...........22v.
pinkuvinku...............kolmas...............K-SKS...........33v.
ruusunen32.............toinen

1.12.
pikkutiikeri...............ensimmäinen......TYKS............27v.
Kamomilla-81..

4.12.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v.





Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm), Mantatyttö82 (km), Herkkupeppu (km)



Tässä linkit aiempien kuiden pinoihimme:
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011444
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036584
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064329


E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


 
Heippa OnnenOmena! mie oon pinon aloittaja/päivittelijä, joten voin siut lisätä listoille aivan ilomielin! PALJON TERVETULOTOIVOTUKSIA ja kiva saada sinut tänne joukkoomme odottelemaan:)
*muoks* miten raskautesi on tähän asti mennyt?
 
Kyllä meitä onkin jo iso porukka koossa.
Olin kanssa eilen neuvolassa ja kaikki oli ok. Tuos just täyttelin kelan laput että saa viedä postiin. Sitte jännittämään kuinka pian äitiyspakkaus tulee. :p
Heinäkki tuli viikonloppuna latoon. Ehtii täs muutaman päivän olla ihan rauhassa kotosalla. Ens viikonlopux tulossa vieraita.. Ja sitte olis kolme viikkoa töitä (sijaisuus).

Täällä muuten yks joka ei ole onkinut tietoonsa pikkuisen sukupuolta. :wave:
Loppuun asti jännätään. Siskolta löytyy vaatteita kyllä tytölle ja pojalle. Aattelin pieniä kokoja laittaa kaappiin kumpaakin varten. Isompia sitten ehtii myöhemminki.

Catherine 22+3
 
Ihana liittyä joukkoonne ja kiitos kun lisäilit noita tietoja! Olen melkein 4-vuotta ollut ilman konetta ja se kyllä näkyy kun on aivan pihalla, ennenkuin tähän taas tottuu!
Juuh..odotusaika on ollut aivan erilaista kuin kolmella edellisellä pojallani (...oon lohduttanut itseäni, että taitaa olla tyttö tulossa nyt.. ;) Alkuvaiheessa kärsin iltapahoinvoinnista joka oli minulle aivan uusi "tuttavuus" ja kärsin myös supisteluista. Syynä ilmeisesti rankka työ joka rasitti kroppaa näin. Olin 2 viikkoa sairaslomalla ja sitten supistelut loppuivat. Ihaninta odotuksessani on ollut se, kun kiloja ei ole päässyt vielä tulemaan kuin 2kg. (päälle päin tätä ei uskoisi, kun masu on viimeisimmän raskauden tapaan todella suuri..) Ihmiset kyselevät,että koska vauva syntyy kun masu on valtaisa ja minä punastellen kerron että vasta tuolla loppusyksyllä... Noh, ei voi mitään! =)

Pääasia kun vauvalla on ultrien mukaan kaikki hyvin. Mieheni on innoissaan odotuksesta (hänen ensimmäinen) ja samoin poikani odottelevat "pikkuveljeä" saapuvaksi. Äsken kävin viemässä (pyörällä! -yes,sain itsestäni irti) Kelan paperit ja nyt vain odottelemaan äitiyspakkausta. Jakselkaa kaikki hyvin näillä kesäkuumilla ja tsemppiä odotusaikaan! :heart:


toivottelee: OnnenOmena-75 ja vauveli 22+6
 
Heipä hei!

Jos taas pitkästä aikaa jaksais jotain tännekin kirjoitella. Mä ajattelin hakea taas sairaslomaa, koko aamun on supistellu niin tiuhaan tahtiin, ettei huvita mennä töihin istumaan. Töissä ei saa edes syötyä, kun pääsee kerran kuudessa tunnissa 10min tauolle, niin eipä siinä paljon ehdi... ja vessassa käynti on harvinaista herkkua, toissa päivänä olin jo varma, että mun pidätyslihakset pettää, ku yritin yli tunnin soittaa tuuraaja, että pääsen vessaan, muttei onnistunu :kieh:

Nyt on ollu niin paljo hommaa, ku poikien synttärit on viikonloppuna ja häät seuraavan viikonloppuna... perjantaina pitäis sitte leipoa kakkuja ja muuta herkkua. Häävalmistelut alkaa (ehkä) pian olla valmiina, tuntuu että koko ajan muistaa jotain uutta... Virret on vielä valitsematta, mieheltä puuttuu kengät ja paita, mun mekosta pitää lyhentää olkaimia... |O Ehkä mä tuun hulluksi ja perun koko häät :LOL:

Nyt mä lähden anopin luo kahville, ku se oli kaivellu esiin kaikki vanhat vauvanvaatteet. Se on kyllä säästäny kaiken mahdollisen käyttökelpoisen :D

Ai joo, mekään ei haluttu tietää sukupuolta. Onpahan jotain jännitettävää. Saa vertailla sydämensykkeitä, raskausoireita ja mahanmuotoa poikien raskauteen :D

Tänne vieläkin tulee uusia, tervetuloa ja paksua vointia kaikille :)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Eiliset neuvola kuulumiset:
rv.24+3
paino 59.6(+225/vko) :)
rr 120/70
hb 114 määräs rautaa
sf 23
pissa puhdas ja hyvät sydän äänet

Oli sellanen pikainen käynti ku pojan lääkäri aika oli heti puolen tunnin päästä. Ollu perjantaista asti kuumeessa ja nielurisatulehdus löyty eli lääkekuurille :(

Iäkseni voi muuttaa 28v tuli tuossa eilen vanhettua... :D ja sulkuhin voi laittaa LA:ksi 15.11, mut en vihti vaihtaa pinoa ku tää on jo tutuksi tullu :)
 
Mamina

Mulle vois myös laittaa sulkuihin LA:ksi 28.11.08.. 4D:n mukaan meinas, että olis jo 24.11.08, mutta sanoi sen johtuvan aika varmasti vain siitä, että poitsu on hieman pontevan kokoinen ikäisekseen.. :) Voi olla että tasaantuu vielä matkan varrella, tai sitten on vaan painavampi tapaus. Ei kyllä haittais ollenkaan, vaikka syntyisikin jo tuolloin 24.11. tienoilla :)

Mecu&Möhö 22+3
 
MarrasVaavi, meillä rakenneultrassa kans lähes kaikkien mittojen perusteella tulis aiemmin, mut luotan oikeeseen laskettuun aikaan kun tunsin ovulaationkin niin selkeesti juuri silloin kun sen pitikin tulla:) Itseasiassa toivon että synnytys käynnistyis vaikka 40+4/5 kun sillon olisi mummi kuuden vapailla (tekee vuorotyötä ) joten voisi tulla esikkoa kaitsemaan vaikka keskellä yötä:D (hän kun kuulisi pähkäilyni, niin sanos varmaan, et "luulet vaan.." =) )
 
keskiviikkoa! tultiin tos jokunen tunti sitten perheen kanssa tampereelta lapinniemen kylpylästä ja särkänniemestä, oltiin 2vrk siellä! toisaalta oli ihan mukava reissu, välil kyl meni hermo. oltiin kun kiljusen herrasväki maailmalla..
lapset kuitenkin niin pieniä vielä.

varailin itselleni gyneä, ensi viikon torstaiksi sain. saa oikein ultralla katsoa kohdunsuun. kun paljon on sukkapuikkokipuja kohdunsuulla. eilen särkänniemessäkin tuli kamalat kivut.

kovasti pohdin, ottaako äitiyspakkaus vai rahan??esikoisesta oon vaan pakkauksen ottanut..tuleeko vaatteita käytettyä?

manhattan ja "ässä" rv23+4
 
Meillä näytti rakenneultrassa pään ympärysmitan mukaa n. viikkoa vanhempaa. Lääkäri sano että ei tarkota että la ois aikasempi, on vaa niin eri mallisia päitä että niistä saa eri viikkoja :D Toivottavasti ei oo oikeesti mikää isopää :LOL:
Mä toivon että tää syntyis pari päivää ennen laskettua ku meillä mummi silloin vapaalla (tekee kans vuoro työtä ) ja vois vahtia poikia,eräpäivän jälkeisenä sillä alkaa taas 6pvän putki enkä tiiä kenen käsiin noi pojat voisin luottaa......
Huomisex on luvattu tänne viellä lämmintä ja aateltii viellä mennä rannalle. Mies palaa töihin maanantaina ni ei oo autoa käytössä ni ei rannoille tuu lähettyä, laiska ku oon :whistle:
Taas sain uuden antibiootti kuurin paikallishoidon muodossa ku ei tulehdus lähteny mihkää viime kuurilla :kieh: Mä vihaan näitä paikallishoito juttuja, helpompi ois vaa niellä tabletti :/
Taidan painua suihkuun, illan jatkoja :wave:
 

Yhteistyössä