*MarrasMassutII heinäkuussa*

Pikainen purkaus: huomisaamuna on rakenneultra, enkä vieläkään tiedä haluanko tietää tulokkaan sukupuolen vai en!!!!

Mikä teillä on 'ratkaissut' tuon mahdollisen mietinnän?

Toisaalta olis kiva tietää kumpi siellä on, mutta sitten taas synnytyksestä jää tietty jännitysmomentti pois...
 
pamppis...se hetki rakenneultrassa ratkaisee..kätilön käytös ja se fiilis...olin neljättä lasta odottaessani tehnyt ajatustyötä, kysynkö ultrassa sukupuolta vai en..enkä osannut päättää. itse ultrauksessa sit katselin ja kuuntelin, oli tosi mukava kätilö, jonka tunsin ennestään, ja jonka tiesin olevan ammattitaitoinen, joka osaisi varmuudella sukupuolen sanoa. joten suuni sitten aukaisin..ja kysyin..monesti kätilöt täällä kysy ultrauksen päätteeksi, oliko jotain muuta vielä..jos haluaa sukupuolta kysyä..
kyllä mun mielestä on jännitystä ihan riittävästi itse syntymässä, vaikka sukupuolen tietääkin..ja must on kiva tietää etukäteen, osaa miettiä vauvaa jo persoonana..pystyy ostaan oikean värisiä tarvikkeita..miettiin miltä vauva näyttää ja tietysti nimeä..mut jokainen tavallaan...tämä vain mun mielipide
 
Tulipas puuhattua taas tuolla ulkona ku ihanan lämmin ilma.. Tekemistäki piisaa ku vaan viittii tehä..

Tulipas tos mieleen että ittelläki tullu vuosia täyteen täs kesän aikan joten ikää tällä hetkellä 26 vuotta.. Tiedoksi Maminalle joka jaksaa tietoja päivittää ja aina uutta listaa tehdä. Kiitokset siitä! :flower:
 
myö koettiin pamppis sillon esikoisesta se, ettei kysytty, ja nyt haluttiin kokeilla miltä tuntuu tietää:) En kyllä oikein uskalla luottaa veikkaukseen, mutta jos se nyt noissa myöhemmissä ultrauksissa sais vahvistusta:)
oli jännää mennä ultraan kun tiesi et kohta sieltä paljastuu se mitä ollaan jo puoli raskautta mietittykin:) Onhan siin synnytyksessä sit oma jännityksensä ja näkee miltä vauva muuten näyttää jne, että miusta kyllä jännitystä kerrakseen jo siinä:)

Tuli synnytyksestä mieleen, et kuuntelin viimeks radio novaa sillo synnärillä, ja muistan tarkkaan ainakin et soi se stone sour:in through the glass (tms) ja se kappale saa miut vieläkin itkemään. silloin kuulin sen synnärin hämyssä ja oli juuri viimeiset hetket raskaudesta käsillä:) ajatuksena vain että kohta saan sen pikkuisen syliini.. ja oli niin rauhallista.. On se synnytys vaan niin ihmeellistä aina :heart: :heart: :'( (onnen kyyneleitä:) )
 
Nyt on sitten käyty 4D-ultrassa ja kyllä se oli joka sentin arvoinen :)

Siellä se meidän pikkuinen napero köllötteli ja kaikki oli oikein hyvin, 5 sormea ja varvasta löytyy, sydämen syke 153 ja kaikki elimet ihan kunnossa, hyvin näkyi vauvan kasvonpiirteet yms. :heart: Vaavi oli aika rauhallinen ultran aikaan, lääkärin piti useaan otteeseen ravistella masua, että saatiin pikkuinen kääntymään toiseen asentoon. Napero melskasi koko matkan sinne ultraan, taisi ottaa ne kuperkeikat voimille kun sitten kuvaustilanteessa oli niin rauhallinen :LOL:

Ja tyttöhän sieltä on tulossa, eli kyllä se rakenneultran kätilö ihan oikein ennusti :) Pikkasen vaan oli meidän tyttö ujon puoleinen, napero piti koko ajan käsiään kasvojen edessä, niin että ei meinattu millään saada kunnon kasvokuvaa. Mutta kyllä se pikkuinen oli niin ihanan näköinen, naperolla on ihan samanlainen mutrusuu ja nenä kuin isällään eli eipä ole epäselvyyttä siitä, kuka on isä ;)

Vaavi painoi nyt 564 g ja lääkäri sanoi, että jos raskaus etenee loppuun saakka normaalisti, niin syntymäpainoennuste on noin 3800 - 3900 g. Huh huh, siinä sitä on ponnistamista! Mies vitsaili mulle, että mitäs ihmeellistä siitä on, sehän on ihan pikkuhomma... Sanoin miehelle että jos tungetaan sulle 4 kilon meloni takapuoleen, niin vieläkö olet sitä mieltä että se synnytys on pikkuhomma B)

Ultraus kesti vajaat 20 minuuttia ja mukaan saatiin 13 kpl kuvia sekä koko ultraus mukaan myös dvd:llä, lisäksi saatiin mukaan kirjallinen selitys ultrasta, siinä oli vauvan strategiset mitat sekä selitys esim. sydämen ja munuaisten toiminnasta. Kun tultiin kotiin, niin mies sanoi että laitappa leffa pyörimään. Katseltiin sitten heti tuoreeltaan koko ultra uudelleen. Kunpa siinä vielä olis ollut ääni ja lääkärin kommentit mukana, nyt piti vähän muistella että mikä mitta on mistäkin kohtaa vauvaa.

Illalla oli sitten pakko käydä ostamassa ensimmäiset vaaleanpunaiset vaatteet vaaville :) Rakenneultran perusteella en vielä uskaltanut ostella mitään prinsessamekkoja, kun se kätilö oli kuitenkin vähän epävarma siitä sukupuolesta, mutta nyt kun sukupuoli varmistui, niin hetihän mun piti saada vauvalle nättejä vaatteita...

Kun sitten illalla tein listaa siitä, mitä kaikkia vaatteita olen vauvalle ostanut, niin tajusin, että eihän meillä ole vielä oikeastaan mitään välttämätöntä ostettuna! Nyt on vasta ostettu vaunut ja muutama vaatekerta, mutta kaikki muu tarpeellinen puuttuu. Huh, se tarkoittaa sitten kesäloman jälkeen armotonta shoppailukierrosta lastentarvikeliikkeissä :) Täytyykin tässä viimeisten työpäivien aikana koota listaa kaikesta tarvittavasta.
 
LEP
Milloinkahan sitä minä saan ne kelanpaprut? :whistle: Kun nyt menossa rv 22+5 ja seuraava neuvolalääkäri on sitten 12.8. Ja olisin meinannut koittaa saada äitiysloman aikaistettuna, niin se alkaisi 1.10. Kun sairaslomalla täällä kuitenkin ollaan edelleen. :/

Mun napaan ei sen kummaisempia kuulu, vauva melskailee aina kovasti ja masukin hieman pömpöttää jo. :D
Todistusaineistoa... :LOL:

[/url]http://www.aijaa.com/v.php?i=2439640.jpg
 
Meillä oli eilen neuvola ja lääkäri. Sain Kelapaprut, mutta äitiyspakkauksen tilasin netin kautta, kätevää. Täytän rauhassa nuo raha-anomukset ja vien aikanaan, mutta paketin tahtoisin pian :)

Kaikki oli ok, mitä nyt maha alkanut kiristämään ja samoin nivuset vetää pienimmästäkin rasituksesta juntturaan (juoksu tai pikainen kävely). Ottaa luonnolle, kun alkaa tulemaan fyysisiä rajoituksia elämään. Raksalla olisi hommia vaikka millä mitalla, mutta tähän mennessä olen kelvannut vain imuroimaan vettä (kellariin kerääntyi ennen katon tuloa) ja hiontapölyä. No, sentään jotain. No, mutta siis, suosittelivat tukivyötä. Kävin sellaisen Carrywellin ostamassa ja on kyllä tuntunut hyvältä. Maha ei sinänsä hirmu iso ole, mutta näköjään ihan tarpeeksi.

Hassua että joillain vasta nyt alkaa näkymään. Mulla on ollut turvotusta ja pallotusta melkein siitä asti kun testin tein.... :LOL:

Hemoglobiini oli laskenut hurjasti- liekö osasyynä viime viikkoinen flunssa. Rautakuuri napsahti päälle.

Vaunuja mietitään. Olen ajatellut kolmipyöräisiä tai ainakin nelipyöräisiä, joissa etupyörät kääntyy; Teutonia, Filuu, Esprit tai I'coo. Espritillä taisi olla I'coon aisat- vain kangas eri. Jos näistä jollain tietoa tai kokemusta niin otetaan mielellään vastaan. Laitoinkin jo tuonne varuste-osioon kyselyä onko kellään kokemusta Filuun rattaista. Sinne saa kommentoida muistakin....

Meillä kun vauva syntyy juuri ennen pakkasia, pitää varmaan olla tilaa siellä kopassa, että mahtuu talvitamineissa nukkumaan vielä mahd maaliskuussakin. Ja kun sukua katsoo niin en ihmettele jos vauvasta tulee iiiiso.... Mullakin alusta alkaen paino noussut yht. noin 7-8kg. Ja paljon olisi vielä aikaa jäljellä.... Ei näytä nimittäin paino kertyneen muhun vaan tuohon masuun - kenties masuasukkiin....

En kyllä uskalla arvailla edelleenkään kumpi on tulossa. Tavallaan olisi kiva tietää, mutta kuitenkin ei...
 
Pakkohan munkin on kun "kaikki muutkin"... :LOL:

Oon palvonut tätä meitin poitsun 4D kuvaa jo yli 2 viikkoa eli on otettu rv 21+0 joten jos paljastaisin, miten hienon viikinki-nenän poika on saamassa isältänsä, kun ei siitä vielä paljon muuta näe :D



3.9. seuraava ultra taas sairaalassa. Harmi vaan kun niistä ei saa taltiointia itselleen... sen takia himottaisi pikkasen käydä yksityisellä ;)


Czarina & Lilliputti 23+1
 
Moikka... Kysymys kaikille. Onko muilla sellasta kipua navan kohtaan ja sit ympärillä kans vähän. Musta tuntuu et kokoajan repii siin alueel, mutta ei kyl tunnu supistuksilta, vaan on enemmän sellast jatkuvaa. Alko taas äskö ku istuin ulkona. Viimeks repi pari kolme päivää sitten. Voisko olla jotain sellast et lihakset venyy tai jotain. Napa on kyl tosi hellänä... :/
 
Jännä Täällä on ainakin ollu välillä semmosta.

Mahtavia masuja täällä ja ihania vauva kuvia :) Pitänee katsella jos osaisin laittaa oman masu kuvan tänne..saa nähdä miten onnistuupi.
Ens viikolla olis neuvola,kävin äsken puntarilla ja huomasin että painoa on tullu taas..
Turvotusta on tullu myös.Huomasin sen eilen kun kävin etsimässä juhla kenkiä,niin monet puristi ja alkoi ihan naurattaa kun en saanut joitain kenkiä mitenkään jalkaan :LOL:
Hirveää tää kuumuus ainakin mun kohdalla.
Supistuksia on välillä ollut,suurinosa on aika huomaamattomia mutta nyt on ollu myös semmosia että huomaan myös sen.Outoa kun edellisen odotuksen kanssa oli varmaankin max.3 supistusta.Ja oon myös huomannut että maha on alkanut ahdistamaan aina välillä,varsinkin jos satun istumaan yhtään huonommassa asennossa niin tuntuu että pitäis hengittää pari kertaa syvään.
Mulla on nyt joku vimma hiilihappo juomiin ja se onkin osa syy turvotukseen :ashamed:
Mutta aurinkoista loppuviikkoa!!!

 
Jännä Vaavi taitaa siellä nyppiä napanuoraa, mulla ollu aikaisemmissa raskauksissa napakipua, mutta vielä ei ole tuntunut. En usko että mitään vakavaa ainakaan ja voihan se masunahkan venymisestäkin johtua.

Neuvolassa olin eilen ja tallaista kuuluu:
rr 110/72
hb 112, ollut 110 ja rautakuurilla ollu, vähän noussut
Pissa puhdas
Painonnousu +250 g/vko alan olla lähtöpainossani vasta, hyvä niin
Turvotusta ei ole

Vaavin sydämen sykkeet 135-137.

Mukavaa odotusaikaa teille kaikille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 23+2 :heart:
 
LEP
Mä täällä oikein repeen mun masukuvalle, kun hurjia masuja jo monella teillä! :LOL: Täällä äsken taas oli niin perkutan kovaa repimistä ja kiristämistä mahassa, että sattui ihan mukavasti. Pystynyt mihinkään enää kävelee. Mutta nyt taas helpotti, kun istuin huilailemaan tähän sohvalle. :)
 
voi, kun oli IHANIA vauvakuulumisia,-kuvia täällä näkyvissä! :heart: Itselläni olisi pitänyt huomenna alkaa työt, mutta menin lääkärille koska koko viikon on supistellut ja tuntunut ihmeellistä kipua hieman kohdunsuun yläpuolella. Pitkiä matkoja ei jaksa kävellä yhteenmenoon kun pitää jo saada lepäillä. Lisäksi heinäkuun ultrassa selvisi, että istukka on ns.etinen josta tulee kontrolli myöhemmin, mutta tarkoittaa sitä että jos istukka ei siirry vauvan kasvaessa kohdunsuun edestä pois, niin vauva täytyy leikata. No, supistukset eivät olleet onneksi pehmittäneet kohdunsuuta ja kaikki siltä osin hyvin. Onko muilla ollut kokemuksia tuosta istukan sijainnista? Mulla 3 poikaa eikä ennen ole ollut vastaavaa. Nyt vain osattava rauhassa oleilla kun sairaslomaa sain...Ja mikäs tässä ollessa, ihanat on ilmat! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Moikka... Kysymys kaikille. Onko muilla sellasta kipua navan kohtaan ja sit ympärillä kans vähän. Musta tuntuu et kokoajan repii siin alueel, mutta ei kyl tunnu supistuksilta, vaan on enemmän sellast jatkuvaa. Alko taas äskö ku istuin ulkona. Viimeks repi pari kolme päivää sitten. Voisko olla jotain sellast et lihakset venyy tai jotain. Napa on kyl tosi hellänä... :/
MOI!

Minulla edellisessä raskaudessa kans napakipuja.. jopa niin että jouduin käymään äitipolilla. Siellä ultrattiin ja "jotain tummempaa" näkyi ultrassa ja he säikäyttivät että mahdollisesti istukka vuotaa ja edessä leikkaus (viikkoja silloin 32), mutta kun ei vuotanut ulos asti niin osastolle seurantaan. Seuraavana päivänä sitten eri lääkäri ultrasi, työnsi sormen napaani, hyppäsin varmaan metrin ilmaan selällään kun sattu niin pirusti.. hän sit vaan että ei tää oo ku napatyrä. En tiennyt omaavani sellaista. Hän kertoi että se saattaa raskaudessa äityä kipeeksi kun joku siellä voi mennä sisäkkäin tai jotain.. en muista tarkkaan mitä hän sanoi. Kipu hellitti muutamien päivien päästä. Nyt tässä raskaudessa kun kävin uimassa niin sen jälkeen oli pari päivää napa kipeä mut sekin meni ohi. Tällä hetkellä se on välillä arka, välillä ei.

Muuten täällä voidaan paksusti. Ihana katsoa muiden masukuvia, en olekaan ainut valas näillä viikoilla.. Töissä miehet nakkelee että millä meinaat loppuajan kantaa kun nyt oot jo noin mahtava.. kiitosta vaan..
Sairaslomalle tässä pikkuhiljaa siirryn, on sitä virallisesti ollut jo kohta kuukauden, mutta olen käynyt osittain töissä, kun ei osaa irtaantua.
Vaivana löystynyt lantio. Tuossa 20 viikon paikkeilla kivut alkoivat. Jotain kun vähänkään teet ruumiillista, lonkat ovat tosi kipeet ja sellaista hermosäryn tunnetta takareittä ja pohjetta pitkin nilkkaan asti. Oikein missään asennossa ei ole hyvä olla. Levolla sitten aina helpottaa. Samoin toukokuussa löyty streptokokki B plussana, joka aiheutteli supistuksia, niitä nyt on lähes joka päivä, mutta ei vielä kipeitä.
ja kuten tyypillistä, hb pudonnut lähelle sataa, rautakuurilla ollaan.
Vaunut on jo hankittu, sänky odottaa hiomista, velipojalta sain sitterin ja turvakaukalon, mitään muuta ei vielä ole laitettu! PItäis varmaan pikkuhiljaa lähteä shoppailee, kun vielä pystyy kävelemään jonkun aikaa ilman kovia tuskia.
Tänään ollut jotenkin hiostavan kuuma päivä ja varpaat ihan turvoksissa. Ei kun jalat kohti kattoa ja naattimaan hiljaisuudesta!

 
LEP
Ai niin me ei olle vielä hommattu mitään vauvalle! :eek: Ei siis yhtään vaatettakaan. Kaveri jo sanoikin mulle, että olenpas mä sitkeä sissi kun maltan olla ostamatta. Mies ois jo kovasti menossa ostaa kaikkea, mutta mä vaan toppuuttelen sitä että ehtiihän tässä. :LOL: Kokoajan ajatellut, että eihän nyt kukaan vielä ostele, mut taidankin olla ainut. :ashamed:

Minkä merkkisiä vaunuja teillä on? Itse olen ajatellut oran saaga vaunuja. :)
 

Yhteistyössä