*MarrasMassutII heinäkuussa*

Vielä hetki.. Keskiviikkoon ku malttas, sillon mennään kattoo meidän masuvauvaa.. Niinkuin mies sano "vauvalle" ku ei se tänää suostunu potkiin enää ku mies laitto kätensä mun mahalle, ni tuumas sitte että odotapas vaan, keskiviikkona et pääse karkuun.. :D
Toivottavasti vain olis meidänkin masuasukilla kaikki hyvin.. Ainaki pieniä liikeitä tuntuu joka päivä, joten uskoisin ainakin.
Mut nyt nukkuun!
 
Teiän miehet kuitenki näyttää kiinnostusta! Jotenki tuntuu et ukko ei samalla tavalla nyt oo mukana täs kolmannessa, tai siis just toi potkujen kokeilu ei kiinnosta ollenkaan... Mä taas toivoisin että se olis lähellä vauvaa jo tässä vaiheessa kun kerta potkut tuntuu jne. Yhtenä iltana vedin sen käden väkisin mahalle ja kysyin että tunteeko se, ni se vaan mutisi joo ja jatko telkun kettalua.
Toisaalta sen kanssa joutuu kokoajan tappelemaan kaikesta nykyään. Oon niin väsyny korjaamaan sen paskoja täällä kotona. Sanoin sille että jos se mua auttais että se viikkaa vaatteensa kaappiin, esim farkut, niin miksi se ei voi sitä tehdä. Lautasen huuhtelustaki joudun muistuttamaan melkein joka kerta. Sit tiedän että jos noissa rupeen antaa viel periksi niin kohta mä oon ku äiti eli palvelee ukkoaan kun mitäki kuningasta...ja v*tut!!!
 
Terppa pitkästä aikaa!
Välillä olen ehtinyt kurkkimaan muiden kirjotuksia,mutta en ole ehtinyt kirjotella omia kuulumisia lainkaan.Nyt toinen loma viikko menossa ja löytyi tyhjä rakonen..ensimmäinen viikko meni yhdessä hujauksessa,halusin hoitaa kyläilyt ja reissailut pois heti samantien :D
Eli tämän viikon puuhailut on vaan pelkkää plussaa..tosin joku lauantai suunnataan porukalla Puuhamaahan,mutta eipä tarvitse itse sinne suuntailla onneksi.
Neuvola oli viime viikolla ja kaikki oli ok.Verenpainekin oli normaali,kun aikasemmin on ollut hieman korkeampi.Tosin yleensä menen neuvolaan suoraan töiden jälkeen ja nyt oli loma ;) Maha kaverin sykkeet oli taas 156 ja hirvee meno päällä,samaa touhuilu rataa jatkuu.Liikkeet tuntuu ja näkyy jo,iltaisin alkaa aina jumppa tuokiot..
Mitäs vielä..oon ollut rautakuurilla kuukauden kun hemppa oli 114,nyt oli 118 eli huonosti on noussut.Joten nyt syön 2tablettia/pvä jos vaikka auttais.

Esikoisen(2v3kk) kanssa ollaan nyt päiväkuivia,päiväunilla tulee välillä pisu..mutta yöllä vielä tarvitaan vaippaa.Mutta tosi hienoa että vaippa rumbasta pääsee eroon nyt ennen seuraavaa.

Meillä on ens kuussa 2 juhlat,yhdet rippijuhlat ja yhdet sukujuhlat.Eipä mulla tietystikkään ole minkäänlaista vaatetusta sinne :LOL:
Meinasin jo suosiolla käydä hyvissä ajoin ostamassa jonkun kietasu mekon yms..mikä sitten menis vielä jos tulee jotain muita juhlia.

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa mahakkaille!! :flower:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Tervetuloa joukkoon Pipsa-79! :heart: Kyllä tänne mahtuu juttelee!!! Mulla olis eräs kysymys vielä että mistä vois käydä kattoo tukisukkia??? Minkä merkkisiä niitä on, ku mä oon esim. instrussa yrittäny kattoo mut oon vaan löytäny sellasia lentosukkia. Onko mulla taas ollu silmät ihan persvaossa :ashamed: Vai löytyiskö niitä jopa ihan norm kaupoista? En oo ennen hankkinu mut nyt särkee jalat joka ikinen päivä niin ajattelin että jos ne vaikka attais.
Minä ainakin ostin ihan apteekista tukisukat. :) Ja kyllä noitakin voi käyttää myös ihan lentosukkinakin, mutta myös tavan käytössä tukisukkana. Eli apteekkiin vaan ja sieltä kyselemään. Kunnon tukisukilla on jo enemmän hintaakin mitä jollain anttilan tms. sukilla. :)

 
Heippa kaikille :wave:

Tervetuloa mukaan Pipsa-79!

Viikonloppu meni taas ihan liian nopsasti... Eilen oli rippijuhlat ja kaapissa on tasan yksi mekko, joka mahtuu päälle vaikka tää masu onkin vielä pieni. Onneks ei taida olla tiedossa enää mitään juhlia ennen la:ta.

Minunkin pitäis hommata tuki- tai lentosukat meidän lomamatkaa varten. Kreikkaan lentää vaan vajaat neljä tuntia, mutta mulla turpoaa normaalistikin jalat lennoilla, joten pakko on jonkin sortin tukisukat hommata.

Jee, täälläkin on jo puoliväli ohitettu! Joten nyt olis korkea aika ruveta tuntemaan jo vaavin liikkeetkin. Lauantaina olin tuntevinani jotain, mutta en tosiaankaan ole varma oliko se vauva vai vaan mielikuvitusta :LOL:

Keskiviikkona olis sitten seuraava neuvola, mun varsinainen neuvolatäti on lomalla, mutta ihan mukavalta vaikutti se sijainenkin.

Aurinkoista viikonalkua kaikille!
 
josjos mulla oli ensin neuvolalääkäri ja seuraavalla viikolla ultra. Neuvolalääkäri ultrasi sekä teki sisätutkimuksen ja kyseli kaikenlaista. Np-ultrassa vaan ultrattiin vauvaa.

Instrusta oon ostanut esikoisen aikana lentosukat, ne on auttanut suonikohjukivuissa ja nyt ostin tukisukat, kun kohjut tosi kipeitä ja ne on ohuemmat, muuten hyvin samanlaiset.
Maksoivat n. 17 euroa. Ne sukat pitää muistaa vetää aamulla ennen sängystä nousemista jalkaan. Ennenkuin on lähteny kävelemään, aamulla pohkeisiin sattuu kamalasti, kun lähtee liikkeelle ilman sukkia.
 
Niin mä tarkotinki että on kiva huomata miten muiden miehet antaa sitä huomiota raskaudelle. Mä lähetin viestin miehelleni tänää et illalla olis aika vähän puhua meidän suhteesta ja perheestä. Kaikki on menny ihan mönkään. Aikaa ei ole yhdessäolemiseen saatikka meidän kahden yhdessäoloon. Täytyy tehdä remonttia noissa asioissa ennen ku vauva syntyy. Mulla kun on menny ihan yli hilseen toi että miksi mies auttaa kaikkia muita kun kotona odottaa yläkerta remonttia että sinne sais lisää huoneita! Se on jo rempannu sitä 2 vuotta ja mulla alkaa oikeesti palaa hermot just sen takia kun muilla ravataan muttei kotona saa mitään aikaseks...Tosin mullakin hommia rutkasti edessä. Mun on pakko rauhottua. Mutta siihen mä tarviin hyvän parisuhteen sekä omaa vapaa-aikaa mitä mulla kesällä on nyt 2h kuukaudessa. Sillä ei pitkälle pötkitä.
 
Tervetuloa pipsa-79 :flower:
Täällä taas työt alkoi, kylläki kevyesti ku vasta 9.30 :D
Keittiö saatiin loman aikana rempattua, ihanaa!!o
Seuraava neuvola on vasta 29 päivä sitäodottelen ja kovasti haluaisin jo tietää kumpi on mut eivät rakenneultrassa osanneet sanoa... :/
 
Voimia siule Jännä! Luulen ainakin tietäväni millaisten ajatusten kanssa painit, meillä välillä niiiiin samanlaista! Ei siinä muu kuin puhuminen auta. Meillä saatetaan joskus puhua parikin kertaa viikossa jos ei meinaa hommat luistaa.. tai siis minä avaudun ja mies kuuntelee.. :kieh: johonkin saattaa jotain kommentoida, ainakin niin kauan kun homma pysyy keskustelussa eikä muutu riidaksi. Joskus nuo ukot on vaan sellasia että saa oikein kaivamalla kaivaa tietoa ja vastauksia. Toivotan teille parempia aikoja!
Mie ainakin itse huomasin et tässäkin raskaudessa miula on kausia jolloin on tunteet hyvinkin pinnalla ja tuntuu ettei mikään mee hyvin, silloin teen itsekin kärpäsestä härkäsen. Joskus vaadin myös itelleni hellyyttä, jne mutta kun tarkemmin ajattelen, en sitä ole itsekään miehelleni antanut.. joten tässä kai auttaisi motto; tee niinkuin toivot itsellesi tehtävän. JA TOSIAAN, JOKAINEN TARVITSEE OMAAKIN AIKAA, ja siitä mie vedän pultit tosi usein, kun olen kurkkuani myöten täynnä sitä ettei miula oo MITÄÄN OMAA!
Teilläkin on tosiaan se remppa ja kaksi muuta lasta jotka vievät paljon yhteistä aikaa..-se väsyttää varmasti teidät molemmat. Jos vain rakastatte toisianne, niin kyllä se parempi huominen sieltä vielä nousee, jolloin on remppa ohi ja teillä on vähän enemmän (?) aikaa taas toisillenne.
Meilläkin vie paljon yhteisestä ajasta pois, kun mies lähtee aamulla ennen kuutta töihin ja tulee vasta illalla vähän ennen kuutta. Joskus kysyy todella paljon pinnaa että jaksaa, molemmat olemme väsyneitä pitkän päivän jälkeen, ja miule ainakin helpotus koittaa vasta sitten kun oon saanut tytön nukkumaan.. Täytyy muistaa et onneksi on viikonloput!:) siis meilä nuo viikonloput on helpotus, en tiedä miten teillä Jännä.

Sitten tuosta miehen mukana olosta raskaudessa, kun ootte puhunut.. Meillä mies on vasta nyt alkanut olla enemmän innostunut, kun tuntee potkut. Ei hän itse välttämättä kättään vatsalle laita, mutta mie laitan puolestaan, ja kyllä hän sit jaksaa jonkin aikaa tunnustella:) Voihan olla, että miehelle odotus on konkreettisempaa vasta kun puolisosta näkee että maha pyöristyy, kun käydään ultrat, ja kun liikkeet tuntuu myös miehelle. Näin luulen että meillä on mennyt, mutta ovathan toiset miehet jo alusta asti mukana ihan täysillä. Meitä ihmisiä kun on niin moneen junaan. =)
 
Tervetuloa vaan mukaan Pipsa! Ainahan tänne mahtuu!! :D Haluatko että lisään tonne listaamme jotain muitakin tietojasi, esim ikä, synnäri? ja onko ok että lukee että odotat ensimmäistä, vai haluatko että poika mainitaan jollain tavalla? sori kaikenmaailman kysymykset, ystävällisyyttäni vain kyselen:)
 
Mielenkiinnostani vaan kyselen että onko täällä läheskään kaikki enää vieraillut, kun toisinaan kovin "hiljaiselta" vaikuttaa:) onhan meitä listassa jo vaikka kuinka monta, mutta osaa ei ole näkynyt kuukauteen ainakaan:) saa täällä toki käyä harvemminkin, mutta kunhan kyselen:)
 
Onhan juu ne viikonloput mutta lauantai on se yhteinen päivä ja kas kumma aina joku keksii miehelle jotain tekemistä...puhun nyt appivanhemmista! Ne kyllä pitää huolen siitä että miehellä ei ole aikaa remonttiin eikä yhteiseen aikaan. Mieski niin huono sanomaan ei että tekis mieli räyhätä appivanhemmille kun ne taas tulee keksintöjensä kanssa. Kait tää on vaan joku vaihe, mut pakko saada puhua asioista, mut hankalaa se on just kun mies ei oikee osaa ollenkaa puhua. Ja sitte se ärsyttää miehessä että muut asiat saa olla vaikka kuinka hullusti niin seksiä pitäis aina saada. Oon kysyny että jos miehelle se seksi on niin pakollinen niin entä mun illat kun vaan ollaa ja tehdään jotain kivaa...Esim pelataan kortteja tai vaikka pleikkaa, mut ei istuttais vaan telkun edessä ja istuttais hiljaa niinku aina. Ja sit just ennen nukkumaanmenoa mun pitäiski yhtäkkiä herätä sille tuulelle :kieh:
 
Kauheeta tilitystä, mut ei aina uskalla äitille puhuu kun se saa varmaan sellasen käsityksen että ukko on ihan läpikakka :) Toimiskohan se sellanen että kehuis miestä ihan samal taval ku lapsia, eli siis kun tekee jotain hyvin ja reippaasti... :LOL: Kannustamassa ja taputtelemassa pyllylle kun saa ruuvattua yhden ruuvin seinään.... :LOL: Täytyy kokeilla :whistle:
 
Iltaa!

Lääkäri passitti mut tänään 1vk sairaslomalle supistelujen takia :( Ne palasivat takaisin eilen päivällä, kun olin mökillä kanttarelleja etsimässä. Lisäksi mulla oli eilen illalla häpyhuulet älyttömän turvonneet samalla tavalla kuin manhattan2 kuvaili. Onko sulla jotain neuvoja miten tätä vaivaa voisi hoitaa? Neuvolassa kehoittivat laittamaan Bepanthenia. Täytyy kyllä tunnustaa, että itku tuli kun pääsin lääkäristä ulos. Jotenkin alkoi pelottaa, että se lapsi tulee ulos kohta ja sitten mä menetän sen. Hulluja ajatuksia, mutta taitaa mennä hormoonien piikkiin :ashamed: Päivää pahensi vielä tieto, että mun isän syöpä on uusiutunut ja tällä kertaa paljon vakavampana. Sillä todettiin harvinainen verisyöpä ja hoitomuodot ovat ilmeisesti aika vähissä. Ja, kaikki sairaalat ihan täynnä. Oli lohdutonta katsoa, kun oma äiti itkee lohduttomasti :'( Anteeksi tämä purkaus!

Teho (ei niin tehokkaana)
 
luulenpa ettei niille turvonneille häppäreille oo mitään tehtävissä...turvotus ja kipu loppuu sit kun sen aiheuttajakin poistuu. eli se paino..vauva syntyy.
siihen asti on vaan kärsittävä..mulla joskus kipu niin kova et on pakko painaa turvonutta alapäätä, vähän niinkun työntää takasinpäin. kipu on yleenä pahimmillaan aamuisin kun nousee sängystä..mut kyllä tän kärsii, kun tietää mikä palkinto tulee...
 
Voi vitsi Teho :hug: Ikäviä uutisia todella. Voimia sulle ja koko sun perheelle!!! :hug: Toivottavasti isäsi voittais vielä kerran sen pahan.

Mulla häpyhuulien kipu pahenee iltaisin aina, kun on seissy koko päivän. Nyt pitäis alkaa muistaa nostella jalkoja aina päivän mittaan kun kotona olen lasten kanssa eli tauon voi pitää melkein milloin vain. Ainaki minuutin ;) Olen itseki huomannu että se painelu jotenki vähentää sitä painetta siellä, jostain kumman syystä. Seksin jälkeen se kipu on todella kova ja jos joku edes koskisikin sinne sen jälkeen niin , kyllä löisin :)
Sit taas kipu hellittää kun pääsee illalla sänkyyn nukkumaan. Tänää ei onneks ole särkeny hirveesti. Ne tukisukat on kyllä hankittava.
 
Kiitos Jännä voimista ja vastauskseta. Samoin myös manhattan2 vastauksesta. Täytyy kokeilla tota painelua ja Jännän ehdottamaa jalkojen ylös laittamista. Nyt ei kyllä voisi kuvitellakaan harrastavani seksiä. Sen verran kipeät oltavat on tuolla alakerrassa. Taidanpa tästä mennä suihkuun ja sit kömmin jo peiton alle lukemaan jotain roskaromaania. Sillä tavalla tämä paha päivä saadaan päättymään nopeammin. Huomenna sitten paremmalla mielellä!
 
mamina: Voit laittaa lapsokaisen ensimmäiseksi, sillä hän on minun ensimmäinen, miehen toinen. Kiva kuitenkin kun kysyit! Synnärinä toimii KAKS. Hassulta tuntuu, kun mulla hirveesti kysymyksiä raskauden ja syntyvän vauvan tiimoilta ja mies koittaa vastailla niihin parhaan kykynsä mukaan! :)
Minulla sujunut raskaus nyt ihan ok, alkuun vaan oksentelin ihan kympillä. Nyt oksentelu muuttunut satunaiseksi vaikka vieläkin ällötystä ilmenee melkein päivittäin. Väsyttäää vaan paljon enemmän kuin ennen. Tuntuu, että päivätirsat olis paikallaan joka ikuinen päivä. Ja unta ei tartte koskaan ootella, kun pään saa tyynyyn uni jo tulee!
Lääkäri/neuvolakäynneistä: mulla on ollu tähän saakka neuvolakäyntejä kolme ja tän kuun lopussa neljäs, eka lääkäri oli viikolla 12 ja toka on joskus tulevaisuudessa...en kyllä muista millä viikolla. Sit on ollu ne vapaaehtoiset ultrat, joihin ollaan osallistuttu.
Jotenkin on niin hirveen kiva olo: elämäni ensimmäisen kesäloman toinen viikko alkoi tänään, eli kolme viikkoa vielä edessä! Saa nollattua pään täysin työkuvioista. Hirveesti oon suunnitellu vauvaa varten kaikkea! Oon tän mun "ottopojan" vanhoja vauvavaatteita pyykänny ja valinnu sieltä mieluisia, loput kirpparille. Uusia hankintoja vaavia varten on Oran Jovi Air yhdistelmät, jotka odottaa vaatehuoneen nurkassa kyytiläistä sekä muutamia vaatteita.
Teholle paljon jaksamista murheellisen tilanteen keskelle!! :hug:
 
Voimia kaikille parisuhde, väsymys ja muiden ongelmien kanssa kamppaileville. :hug:

Mulla oli tänään ultra ja siellä näkyi ihan terve vauveli sikiöasennossa kippuralla torkkumassa. Mitat saatiin nopeasti nukkuvalta vauvalta ja kaikki tarpeelliset elimet ja niiden osat löytyivät. Kovasti seurasimme miehen kanssa etenkin tuota lantion alueen tarkistusta, mutta ainakaan meille ei pippeliä vilahtanut. Eikä sellaista väittänyt nähneensä ultraajakaan, mutta sanoi, että voi se siellä piilossa jossain olla, eli ei kannata vielä listaan tyttöä laittaa.

Tällä kertaa saatiin aikalailla niukasti kuvia, itseasiassa vain yksi. Senkin kun itse pyysin. Oli niin suloinen näky, kun vauva imi peukkua. Kuvaa voi ihastella profiilista. (Pyöreä pallo kuvassa on siis kallo ja sen alareunassa näkyvät silmä ja sierainaukot, musta itseasiassa tosi hienosti! Suu on vähän auki ja heti sen alapuolella oleva mytty tietenkin nyrkki. Ihan on isosiskon profiili vauvalla jo nyt!).

marrasmamma 20+4
 

Yhteistyössä