*MarrasMassutII heinäkuussa*

LEP
Onnea poikasesta Molla-Maijalle! :flower: ja Jännälle tytöstä! :flower: Mä olen koittanut miettiä pääni puhki, että kumpi olo olisi enemmän, mutta kun se vaihtuu kokoajan. Alkuun oli enemmän tyttö olo, mutta nyt taas on ehkä pari viikkoa ollut poika olo. :whistle: Että koita tästä ottaa selvää kumpaa lähtisi edes veikkaamaan. Tällä hetkellä lista tosiaan aika poikavoittoista! :D
 
Jäin tuossa miettimään, että kysyykö kätilö yleensä haluaako kuulla sukupuolen tai pitääkö aina itse sanoa, jos haluaa kuulla!? Siis meillä ei haluta tietää ja ajattelin, ettei se kätilö vain livauta sitä. Pitääkö sanoo että EI haluta tietää.. Pitääpä kaikkee miettiä. :whistle: Ultraanki vielä viikko.
Hoh, parix päiväx tuli taas sijaisuus hommia. Toivottavasti jaksaa siellä töissä olla, ku ollu vain tuo alavatsa niin kipee.
 
Catherine, monesti ultrassa ei edes kerrota sukupuolta, vaikka haluais tietää, riippuu näköjään vähän ultraajasta.Joskus taas näkyy niin selvästi, että itsekin huomaa, kuten meillä esikoinen näytti niin selvästi että on poika. :D Eikä epäilystäkään. Poika tuli.

Meilä on huomenna rakenneultra, saapa nähdä näkyykö kumpi tulossa. Poikatunne on ollut koko ajan ittellä ja miehellä. ;) Meillä on sekä tyttö ja poika ennestään.
 
LEP
Minä käsken sen kätilön ultrata niin kauan, että sukupuoli selviää! :LOL: No ei vaan, kivahan se ois nähdä jo etukäteen. Ensi viikolla ehkä viisaampana. Tänään neuvolantäti soitti bakteerikokeiden tuloksia ja ihan puhtaita kaikki olivat, eli ollut hiivaa eikä muutakaan tulehdusta. :) Eli sellaisista ei ainakaan johdu nämä vatsakipuilut yms. Niitä vaan ilmeisesti on muuten vaan sitten. Mutta kiva kun puhtaita oli kokeet!

Taaskaan ei viime yönä tullut nukuttua juuri ollenkaan, ihan meni valvomiseksi yö. Nyt taas sitten haukotuttaa kovasti, mutta jos koitan mennä päiväunille niin taas se uni katoaa johonkin. Tai ei välttmättä katoa, mutta ei vaan nukahda. :/ Tylsee!
 
Tänään oli rakenneultra, kaveri oli aika villillä tuulella :D Alkoi ultraajaakin jo naurattaa, kun se yritti jotain kohtaa tarkemmin kattoa, niin vauva kääntyi ja laittoi nyrkin eteen ja nosti peukalon pystyyn. Oli vissiin sitä mieltä, että täälä on kaikki ok. :LOL: Sielä se aukoi suuta ja maisteli kättään :heart: Hoitaja ultras yli puoli tuntia ja näytti kaikenlaista, viisi sormea löytyi käsistä :) Ultraaminen lopetettiin, ku vauva nukahti.
Painoa oli n.300g ja laskettuaika pysyi samana. Nykyään tuo vauva tuntuu möykkäävän tuola mahassa aivan taukoamatta, eikö se nuku ikinä :kieh: Varsinki ku yritän nukkua, niin se riehaantuu |O
Nyt mä taidan mennä päikkäreille, ku viime yö oli aivan liian lyhyt :wave: Jos tuo vauva nyt antaa mun nukkua :D

*muoks* Pojalta näytti ultrassa, mutta eipä sitä voi varmaksi sanoa, mutta poikaa mä oon epäilly ihan koko ajan :)

 
Täällä käyty neuvolassa, ei mitään 'erikoista' miusta oo nois neuvolakäynneissä.. Syke oli 154 ja miula oli kaikki normilukemissa. Vähän on masentava päivä, tuntuu että kaikki menee pieleen, niin en oikein jaksa kirjotellakaan :/
 
LEP
Mulla muuten ei vieläkään mahaa ole. Ainakaan niin, että muut huomaisi. :whistle: Eilen kerroin yhdelle tutulle kaupantädille, että raskaana olen jo puolessä välissä pikkuhiljaa, niin ei meinannut uskoa, kun ei mahaa ole ollenkaan. :kieh: Joutuu aina vakuuttelee että olen minä oikeasti raskaana!
 
LEP
No joo ei kamalan iso ole sullakaan ollut :) Mutta kyllä sulla jo huomaa. Oletkin kyllä hoikka, kun mulla taas on pehmustettakin tuossa edessä, että senkin alle katoaa pieni kumpu. Mutta tulee kun tulee, eipä tartte kannella isoa mahaa niin pitkään. :D
 
niin, LEP, se etu siinä on:) (siis ettei tarvi kannella kauaa isoa mahaa) koska siin lopussa tuntee ittensä jokatapauksessa ihan valaaksi, ja olo on tukala, liikkuminen hankalaa:D tai noin ainakin miula:) joten mitä myöhemmin se iso maha tulee niin sen helpompi=)
 
HepsKatti
Rakenneultra takana ja kaikki masussa ok. Sukupuoli pysyy salaisuutena syntymään asti, höh. Meillä käytiin vaan kaikki tärkeimmät siinä läpi, eli ei mitään 10 sormea ja varvasta...olisi ollut kiva tietää paljon tarkemminkin, että vauvalla kaikki ok, mut nyt pitää vaan lääkärin sanaan luottaa. Ja kaiken lisäksi ultralaitteet tuntui niin surkeilta tai sitten monitori oli väärin kohdistettu, kun mä en oikein mitään kunnolla siitä nähnyt. Miehenkin piti nousta seisomaan, kun ennen on istuen nähnyt ruudun hyvin.
 
Hepskatti Ikävää että ultrakokemus jäi tuollaiseksi...
Onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin!

Onko kukaan vielä keksinyt keinoa unessa pysymiseen? Alan olemaan valmis kokeilemaan mitä vain. On mennyt maailma ihan pyllylleen raskauden aikana; aina olen ollut illalla ihan valmista kauraa kymmenen jälkeen, nyt mä kukun pirteimmilläni niihin aikoihin. Aina olen nukkunut yöni ilman univaikeuksia, nyt mä heräilen parin tunnin välein- jos olen onnekas. Tuntikin on lähempänä totuutta.

Jännästi sitä kuitenkin on päivisin ihan pirteä. Puolen päivän aikaan väsyttää tosi paljon mutta iltaa kohti alkaa piristymään. :p

Hyviä neuvoja sitä kuulee kavereilta, joilla on jo vauvoja. Ei tullut vielä vaateostokset sinänsä mieleen, mutta kuulin että mm. pyjamia on vauvalla hyvä olla useampi. Kaverilla oli ollut neljä, hyvä että riittivät...! aina oli pestävää. Ja sukkikset on kuulemma hyviä. Pysyvät paremmin paikoillaan kuin sukalliset potkupuvut. Eipä tullut tämän mamman päähän tuokaan. Eihän tässä kiire ole mitään osteskella, sitten syksyllä alan miettimään. Kaikkihan aina ostaa vauvalle vaatteita ja leluja. Vaatteissa on aina kasvunvaraa; että menee sitten pidempään. Elikkä mikä on tulos? Jos vauva on syntyessään sen normaalin 50cm, ei sille ole sopivia vaatteita laisinkaan! :LOL: Pitää siitä pitää itse huoli.

Mamina Mulla on yhtä iso maha kuin sulla nyt! Ja tämä on mun esikoinen. Vähän jännittää kuinka iso musta vielä tulee. Ylimääräistä ei mulla koskaan ole ollut ja nytkin kaikki tuntuu kerääntyvän tuohon vatsaan ja rintoihin (joka ei haittaa miestä yhtään :LOL: ) ja totuuden nimissä pitää tunnustaa että kyllä ihan vähän on reisiin tullut, mutta ei mitään selluliittia kummempaa. Siitä kyllä tahtoisi eroon... Vai tulikohan se nyt jäädäkseen? :x
 
Ensinnäkin paljon onnea Molla-Maijalle pojasta ja Jännälle tytöstä. Ja, muillekin tasapuolisesti hyvistä ultrauutisista.

Mä kävin tänään miehen kanssa rakenneultrassa. Kaikki hyvin asukilla ja ihan selvä poika. Eli mun ennustus osui oikeaan. Kätilö vaan sanoi, että siellähän se pippeli törröttää :LOL: Tosi kiva nainen muutenkin. Ultrasi tosi pitkään ja nähtiin kyllä kaikki elimet ja sormet/varpaat hienosti. Kotiin saatiin neljä kuvaa muistoksi käynnistä. Eli poika voittoisuus jatkuu vielä tällä palstalla.
Univaikeuksista Veijari pyyteli apua. Mulle on ainakin auttanut myös nuo Nasu30:n mainitsemat positiiviset ajatukset/muistot. Eli yleensä yritän mennä ajatuksissa mökille ja teen siellä jotain kivaa; esim. uin lämpimässä järvessä tai melon kauniissa luonnossa. Aina se ei onnistu kuten esimerkiksi viime yönä. Vessakäynnit on kyllä tosi ärsyttäviä. Olen yrittänyt rajoittaa juomista 1 1/2t ennen nukkumaan menoa ja näin vähentää käyntejä yhteen kertaan yössä.
Vatsan koko on mulla ehkä saman kokoinen kuin Mamina:lla oli ensimmäisen kanssa. Liikkumaan olen pystynyt ihan hyvin, vaikka paljon olenkin joutunut vähentämään sauvakävelyä kun ei yksinkertaisesti ole voimia kunnon lenkkiin. :eek:

Teho+Tarra 20+1
 
LEP
Täällä kanssa taas aletaan pirteenä kukkumaan, vaikka pitäisi ennemminkin alkaa nukkumaan. :headwall: Viime yönäkin vielä ihan silmät palloina ihmettelin kolmen aikaan yöllä ja sitten pätkittäin siinä nukuin aikani. Viimestään jo seitsemän aikaan taas silmät pyöreinä ollaan. Päivälläkään ei varmana nukuta. Tuntee silleen, että on väsynyt kuitenkin, mutta se uni ei vaan halua tulla. :/ Että kuka on varastanut sen nukkumatin?? |O
 
Moiks,

hienoo kuulla hyvistä ultrakuulimisista! :flower:

Ne ketkä on nyt sukupuolen saanu ultrassa tietää, ootteko ollu aina varmoja, että haluatte lapsen sukupuolen etukäteen tietää? Ite oon tähän asti ollut sitä mieltä etten varmasti halua tietää (siis ensimmäisen kanssa sekä nyt tän alkuraskauden ajan), mutta nyt oon ihan viime päivinä tullut mieleen, että mitäpä jos sen etukäteen kysyisikin! Siis jos kertovat.. Noh, mietitään, onhan tässä vielä melkeen kolme viikkoa aikaa miettiä.

Mut arvatkaas mitä?!?!?! Tänään alko loma!! :D Tai siis alkaa kohta, vielä pari työjuttua pitäs saada päätökseen. Mut huomisaamuna ei tarvitse lähteä mihinkään!!!

Mökille me kuitenkin huomenna lähdetään, kun on hyvää ilmaakin luvannut. Ja sunnuntaina Tallinnaan, keskiviikkona Korkeasaareen.. Siinähän sitä ohjelmaa lähipäiville olisikin.

Oletteko muuten keskiviikkoisin MTV3 Faktalta katsoneet niitä synnytys- ja riskiraskausohjelmia? En tiedä onko minussa masokistin vikaa, mutta olen ne katsonut! Parhaillaan katon tätä riskiraskauksia boksilta. Tavallaan nuo on aika kauheeta katottavaa, mutta toisaalta tuntuu mukavalta nähdä, miten kaikesta voi selvitä. Se voi kyllä olla, että loppuviikoilla jätän nää tälläset ohjelmat väliin..

Mutta, näemmä taas joskus! :wave: Seuraavaan viikkoon ei varmasti kauheen paljon tule koneella pyörittyä!

t: Pamppis, huomenna tasan 20!
 
moi piiitkästä aikaa!
Mä en o saanu kirjotettua,vaikka päivittäin oon käyny lukemassa teijän kuulumisia.
Mulla on huomenna rakenneultra,mies ei pääse mukaan niin kaveri tulee. Mies ois sitä mieltä et pitäis kysyä sukupuoli,mut mä en aio. Viimeks se pysy salassa,kunnen rv 34 näky ylimääräses ultras et vauvalla toisessa munasarjassa kysta-näin ollen siis selvisi sukupuolikin. Nyt haluan kokea sen-mikäli mahdollista,että sukupuoli selviää vasta synnytyksessä. Itse olen melko varma pojasta,mies taas on ihan varma et tyttö tulee,kuulemma toivookin toista tyttöä. Mä en o varma kumpaa toivon.
Mulla on ihme kyllä jäänyt nyt oksentelu pois. Tai viimeks laattasin n 3vko sit. Ja tosi harvoin tulee vaan huono olo. Ku viime raskaudenhan oksensin kokonaan. Väsymys on sitä luokkaa,et aamul pääsen ihan ok ylös tytön kans,mut sit 14 aikaan on pakko mennä päikkäreille.Onneks tuo lapsonenkn nukkuu. Yöllä sit valvon usein tonne 1 asti.
Tää ihmisenalku on alkanu pitää hyvin meteliä itsestään. Alko tuntua pieniä hipisuja rv 15. Nyt tuntuu jo päällekin päin.
mut juu,eipä sen kummempia.
Muua rv 19+4
 
Tervehdys!

Eipä ole loppuja tuloksia tullut vieläkään, joten kai tässä saa odotella ainakin ens viikon keskiviikkoon saakka, jolloin meillä on seuraava rakenneultra äitiyspolilla. Hirvittää vaan että mitä sieltä nyt on löytynyt, sillä tämä ei vaikuta nyt kovinkaan hyvältä kun vastaukset taas kestävät.

Ärsyttää jo suunnattomasti se, että edes sitä pikatestin tulosta eivät ole ilmoittaneet minulle sikiöseulontapuolelta virallisesti VIELÄKÄÄN - elän edelleen pelkästään sen tiedon varassa mitä äitiyspolin hoitsu onnistui mapista sattumalta löytämään! :headwall:

Noista univaikeuksista. Minua on viimeiset 2 viikkoa vaivannut suoranainen unitauti eli nukun taas aivan järjettömän paljon, mutta sitä ennen menin 4 tunnin yöunilla kevyesti. Nyt simahdan telkkarin eteen heti jos erehdyn heittäytymään vaakaan, oli kello sitten vähän taikka paljon ja otan parin tunnin nokoset ja 11 aikaan olen taas valmista kauraa sänkyyn ja saan pakottaa itseni ylös sängystä 8 aikaan. Epäilin itse jo että sokerit olisivat korkealla, mutta ei tämä väsymys siitäkään johtunut, joten varmaan joku tse-tse-tauti (vai miten se nyt kirjotetaan) on iskenyt hyttysenpistosta ;)
 
Nukkumisesta.....Mulla taas ei mitään ongelmaa saada unesta kiinni. Suurinpiirtein samalla sekunnilla ku pää on kosketuksessa tyynyy ni mulla on taju pois oli kello mitä tahansa. Yölliset vessa käynnitkää ei häiritse, nukahdan heti uudestaa. Onnex näin päin. Kerkeehän tässä taas yöisin kukkua myöhemmin. Pitäs kaivaa toi imuri tuolta kaapista ja hoitaa osa siivouksesta ennenku haen pojat, kiinnostus siivouksee on 0 ku on koko viikon rakentanu ja purkanu ja siirrelly tavaroita.
 
Tää mamma alkaa olee tosi väsyny tähän helkkarin arjen pyöritykseen. Poika pissaa joka lattialle ja matolle, nyt taas jostain kumman syystä. Kissat paskoo laatikkoon niin että koko kämppä haisee. Tosin täytyy olla tyytyväinen että pentuina osaavat mennä laatikkoon, mut se haju on sietämätön. Sit ei vielä itte saa mennä tyhjentämään sitä.Talo on ku kaatopaikka ja kukaan muu ei siivoo paitsi minä. Mulla kokoajan pyykkikone ja imuri käytössä. Huomaiskohan joku täällä jos mä menisin lakkoon. Ei kiinnosta tehdä yhtään mitään kun ei muutkaan auta yhtään. Muksut jaksaa kyllä leikkii ja sotkee mut sit ku tulee aika siivota, ni ne siirtyy seuraavaan huoneeseen sotkemaan. Taidan kohta ottaa niiltä loputki lelut pois. Oon jo pulet ottanu. Olis kiva nauttia tästä raskaudesta mut tää helvetin arki tekee siitä pirun vaikeeta. :(
Noin...nyt sain purettua taas paineet. Jaksaa ehkä 5 minuuttia kattoo noita muksuja taas. Voimat on kyllä tosi vähissä, varsinki nyt ku ei ees pääse kolmena iltana viikossa kouluun. Se oli sellanen henkireikä mulle. Loppuis jo tää kesäloma.
 
Nyt mä sit tartuin koviin otteisiin... :kieh: Kaikki lelut paitsi pari lelua pois lasten ulottuvilta. Saavat takaisin ne ku osoittavat että osaa käyttäytyä, sekä korjaa lelut leikin loputtua. Tähän taloon palautetaan nyt auktoriteetti ja ukko saa luvan olla mukana, koska mä en jaksa enää elää näin. Raivotessa muksut alkaa nauraa mulle ja juoksee pois. Raivoaminen ei ole oikea tapa selvittää näitä juttuja, mutta siihen joka tapauksessa olen väsymyksen takia liusunut ja häpeän sitä ja inhoon sitä. Ei sitä ittekään jaksa riehuu kokoajan.
 
nonni,ultrassa käyty. Kyllä siel kaikki tarpeellinen näkyi,huh. Sain sit turpani pidettyä kiinni enkä kyselly sukupuolesta mitään. Haluun säilyttää salaisuutena loppuun asti.
Ei tässä nyt kummempaa
 
Jännä, minkä ikäsiä lapsia sulla on? Tuttu tunne, väsyneenä sitä on vaan niin huonolla tuulella. Ite uhkailen lelujen pois heittämisellä ku hermo menee mutta empä sitä viellä oo toteuttanu. Meillä lapset kyllä siivoaa omat rojunsa ku käsketää mutta silti niitä tuntuu olevan väärässä paikassa väärään aikaan :kieh: Oon ite miettiny tota kanssa jos rupeis siivous lakkoo :saint: mutta ongelma on se etten ite pysty olee kaaoksen ympäröimänä :headwall: Nyt ku oon saikulla ni osaan ottaa vähän rennommin, töissä ollessa stressiä pukkas liikaa siitä milloin kerkeen siivota....
 

Yhteistyössä