*MarrasMassutII heinäkuussa*

Morkkelis

Jatkoimpa sitte tätä mun osto inspiraatiota ja käytiin hakee ne kärryt. Nyt ei vauva mitää oikeen tartte enää, kaikki tarpeellinen löytyy :D
Noista kolmipyöräsistä, joskus serkun luona kyläillessä lainasin semmosia kolmipyöräsiä tais olla teutonian, ne meinas kipata sivulle useamman kerran joten niihin jäi semmonen pelko ettei ne pysy isomman lapsen kanssa pystyssä, voihan tietty olla että työntäjässä oli vikaa :saint: ja tietty mallit paranee vuosi vuodelta, ite en semmosia uskalla käyttää.

Ilmotin tänään töissä etten huomenna tule ,meen hakee saikkua ku ei nää vatsa kivut tästä mihkää häviä. Onko kellää ollu semmosia menkka kipuja??? Polttelua ja kramppeja??ne on inhottavia :/
 
|O Mulla supistaa ihan koko ajan :| Eilen supistukset alkoi neljältä ja jatkui niin kauan että menin nukkumaan, edes makoilu ei helpottanut. Tänään sama homma, vaikken mitään raskasta edes ole tehnyt. Onneksi ne ei oo kipeitä, mutta inhottavia, kun jatkuu noin kauan :/
Alustavissa virtsatietulehduskokeissa ei löytyny mitään erikoista, eli supistukset ei taida johtua siitäkään :kieh:
Sairaslomaa on taas tämä viikko, sitten on kaksi viikkoa kesälomaa ja luultavasti taas sairaslomaa, mun työelämä taisi olla tässä, ehkä sitte kolmen vuoden päästä uudestaan :eek:
Nyt peiton alle makaamaan ja leffaa tuijottamaan :wave:
 
LEP
Täällä vielä ollaan saikulla ensi viikon torstaihin asti ja sitten voi olla, että lisää hakemaan koska mahaa vaan repii kokoajan jos enemmän alkaa jotain touhaa ja etenkin jotain raskaampaa. :/ Täällä on välillä ihan supistelujakin varmana, sitten välillä sellaista polttelua sekä kramppeja. Tosi ikäviä! Meinaa kyllä aika käydä pitkäksi, kun ei töissä ole nyt ollut. Mutta pitää ajatella, että pienokainen on tärkein ja ei minusta kamalasti tälläisenä apua siellä ole kyllä. :snotty:
 
LEP mullaki tosta nostelusta ja raskaasta työstä tulee tota repimistä(sivuilta ja alhaalta) Tänää jo aattelin et kuvittelenkohan omia ku oli tota menkkamaista kipua polttelua ja kramppeja mut en sit vissii oo luulosairas ku on näköjää muitaki samassa veneessä.....
 
FrökenJulie: Teen vikaa työharjoittelua tällä hetkellä, olen siis opiskelun ohessa tehnyt koko ajan keikkatöitä. Joka tapauksessa olisin sen minimin saanut. Kouluun täytyy syksyllä palata koska pakko se on loppuun saada, muuten se jäi siihen, tunnen itseni sen verran hyvin.

Löysin babyidean kirpparilta pari kivaa kantoliinaa, oli samalla tyypillä myynnissä. Päätin repäistä ja ostaa koska olen vakaasti päättänyt että Toukasta tulee liinavauva :) Tänään tuli liinat ja ai että tekis mieli jo päästä kokeilemaan niitä tositoimissa!

Muutenkin vaan silittelen masua ja haaveilen pikkuisesta ja elämästä sitten kun Toukka on ulkoistettu :D Tänään tuli täyteen ruhtinaalliset rv 21, joten hetken saa vielä odottaa.
 
heips..sitä kramppailua on näköjään liikkeellä =) mulla kävi kyl aika nolosti kun oli maha tosi kipee ja kun pitkäks meni ni paheni vaan..ja mietin mitä se voi olla kun ekasta ei ollu tällasta kipua ni sit selvit et mulla oli ummetus menny niin pahaksi et kramppas mahas :LOL: nyt tulee iha "normaaleja" valmistavia supisteluja ;) ihmeelliset on nämä raskauden tiet :D CZARINA:lle vointeja ja kyllä kaikki menee hyvin usko pois :heart:
mulla edessä jännä viikko 11.7 rakenneultra ja 12.7 poika täyttää kaksi :heart: :heart:

ohna ja vaavi 21+1
 
Therve!

Täällä ei onneks kramppaile *koputtaa puuta*, välillä vetää alamasun aika pinkeeksi, mutta siitä selviää kun oikasee selän hetkeksi.

Noista tavaroista. Ensimmäisen kohdalla olin tosi varovainen, en uskaltanut ennen rakenneultraa yhtään mitään hankkia. Mutta sitten kun uskaltauduin tavaroita hommailemaan, niin voi kuulkaas sitä niiden tuijottelun ja silittelyn määrää. :D Ja isäntä oli ihan samanlainen! Nythän mein ei tarvii muuta kuin kaukalo hommata, mutta johan tuo ukkeli oli käyny Gracon tän vuoden värit kaupassa tsekkaamassa! Mikään ei kuulemma oikein satu auton väreihin... :LOL: Ei meillä tarkkaa ole...

Hitsit, tänään taas joku auvoisa tuolla Mitäs Nyt:llä muistutti Bake & Party -nettikaupan olemassaolosta. Nyt oon koko illan miettiny, että mitähän sieltä tilailis. Tuo tyttö on nyt innostunut kaikenmaailman leivonta-asioista, niin kai sitä nyt sen verran vois turhuuksiin törsätä, että tilais sieltä jonku vähän erilaisemman kakkuvuoan ja muotteja. Ja myöskin sellasia voitaikinatötterömuotteja, joilla sais tehtyä sekä suolasia että makeita leivonnaisia. Lähinnä ne suolaset enemmän houkuttaa (hmmmm, joku kinkku-hapankerma -tyylinen täyte ja nassuuun :p )!!

Joo manhattan2, kyllä tää mein pino näyttää hiljasempi olevan. Mutta kai nääkin keskustelut sitten enemmän viriää kun kaikki kotiin jäädään. Nyt taitaa melko suuri osa olla työelämässä, joten päivät saattaa välillä olla melko hektisiä. Ja kotiintultua ruoanlaitot sun muut. Näin aina iltasella vasta ehtii yleensä ite koneen ääreen istahtamaan.

Jakselkaahan!

Tää täti lukee vielä noi päivän lehdet.

 
Täälläkin kramppaa välillä lonkka ja vatsaa kiristää aika lailla. Mulla on aina alkanut näillä viikoilla nuo supistelutkin. Niitähän taitaa taas riittää, kun menee vielä yli aina raskaudet jonkin verran.

ohna, meilläkin rakenneultra 11.7. ja tyttö täyttää kaksi 27.7. eli synttäreitäkin pitäis jaksaa järjestellä. :heart: Pojalla onkin sitten 3.12. 5-v synttärit ja saapa nähdä koska niitäkin pidetään, kun laskettu aika nyt sama kuin pojallakin oli eli 25.11. :LOL:

Kaikille oikein hyvää yötä ja kauniita unia!
 
Huomenta!

Mulla ei masu kramppaa, mutta jalat kyllä senkin edestä. Mulla on viime aikoina ruvennut öisin vetämään suonta jalassa. Herään lähes joka yö siihen, että jalka on ihan krampissa ja on pakko nousta seisomaan että se menee ohi. Ja ilmeisesti minä nykyisin nukun sellaisessa asennossa toisella kyljellä siten, että oikea jalka puutuu, koska vähintään pari kertaa yössä herään siihen että jalka on ihan puuduksissa. Onks nämä ihan normaaleita raskausoireita? Onneksi ei kuitenkaan ainakaan vielä ole ilmaantunut suonikohjuja, ne ei varmasti ole mukavia.

Kiva, että monella meistä on ollut hyviä rakenneultrakuulumisia, parin viikon päästä taitaa sitten meillä kaikilla olla ultrat takanapäin. Kuumeisesti jo odottelen sitä 4D-ultraa...

Huoh, nyt ei kyllä yhtään nappaa tämä työnteko. Kyllä tässä alkaa jo olla aika valmis kesälomalle, mutta vielä pitäis jaksaa melkein 4 viikkoa :headwall:
 
Hei! Tänään soitin taas päivystykseen ja määräsivät uusiin labrakokeisiin, kun kurkkukipu ja flunssa jatkunu jo yli 3 vkoa. Tänään siis kokeisiin.

Minnihiiri68 Vasemmalla kyljellä on suositeltu nukkumaan, jotenkin liittyy verenkiertoon. Nosta toinen jalka toisen yli kun nukut ja ota magnesiumia. Kun krampaa, paina jalkaa maahan voimakkaasti. Kyllä nuo kaikki kuuluu raskauteen. Lopussa lisääntyvät vain. :ashamed:
 
LEP
Neuvolassa taas käyty paineita testaamassa. Oli hieman laskeneet nyt, nimittäin alapaine oli nyt 87, ku viimeksi oli 94. Onneksi laskenut! Sydänkin siellä kovaa jumputteli, mutta karkaili aina anturin alta pois vilkkaana. :D Otti bakteeriviljelmätkin vatsakipujen takia. Epäili ainakin hiivan iskeneen. :/ Soittaa tällä viikolla, niin saa sitten aloittaa hiivakuurin.

Eilen muuten tuntui eka kerran kaksi sellaista oikein napakan tuntuista potkua mahassa! :heart: Ois varmana tuntunut käteenkin jos ois siinä ollut, kun tuntui että maha oikein tärähti. Hassua! Mies jo odottaa ihan into pinkeenä milloin sekin tuntisi käteen ne potkut. :p
 
Moi! Täälä kans inhottavasti ruvennu kiristämään vatsaa ja muutaman päivän ollu alavatsa aika kipeä ja sellasta paineen tunnetta. Ei oikein kiva tunne.. Eilenki hetken käveli kaupas ni mahaa ja alalselkää rupes särkemään..
Oon menossa elokuussa seuraavan kerran töihin, et saa täs mukavasti lepäilläkin, mutta sitten taas mietin että onko tollanen liika makoilukaan hyväksi. Että oonko kipeä siksi kun ei tee mitään. Mutta sitte ei halua kuitenkaa riskeeratakaan mitään lähtemällä yhtäkkiä lenkille, jos kerran kipeää ottaa.. Meneepäs vaikeaksi... :/
Tässä kun ilmat antaa periksi niin miehen kotona ois heinätöitä tarjolla. Saa nähdä kuinka uskaltaa niihin töihin osallistua. Ne heinäpaalit kun ei ole mitään kevyitä, varsinkin kun niitä pari päivää kanniskelet. No taitaa langeta nuo ruuan laitot ja muut mulle. Vähän kevyempää hommaa välillä. :)
Jaha, pitäs lähteä kirjastossa käymään. Jos kokeilis tuota pyöräilyä, että vieläkö onnistuu, kun välillä viittii tuo aurinkokin paistaa.

Catherine 19+2
 
Joo-o. Täällä on tosi väsy olo. Oon jotenki kyllästyny kotona olemaiseen. Pieni loma muksuista tekis terää. Edes yksi yö tai jotain. On nyt ollu niin paljon härdelliä kokoajan että tuo minun oma aika on jäänyt ihan nollaan viime aikoina. Huomautin tuosta miehellelni ja sanoin että tänää on illalla mun vuoro vaikka mennä lenkille. Mä niin lupasin itselleni et meen usein kävelylle, mut se on kumma miten se oma aika jää aina ottamatta silloin kun on kiireitä. Pitäis vaan pysyä tiukkana noista omista ajoista! Nyt oon ollu ihan hermoraunioina muutaman päivän, niin että ei hermot kestä ollenkaan kun muksut testaavat niitä. Mä oon kokoajan huutamassa ja raivoomassa. Tosi ihana äiti :( Sit ukko valittaa kokoajan kun mä valitan... No vois tajuta että se sentään käy töissä ja saa olla erossa meistä ja sen lisäks käy vielä kalassakin. Mulla on kesäloma koulustakin niin en saa niitä 2-3 iltaa viikkossakaan omaa aikaa, vaan mä oon ihan kiinni kodissa ja lapsissa. Ihan perseestä!!! Sanon minä...

Vali vali vali... Sainpahan purettua vähän tätä huonoa oloani. :| Onko kellään muulla jo alapää ihan turvoksissa? Mulla ollu jo jonku aikaa ja seksin jälkeen voi olla ihan tajuttoman kipee niinku niistä...mitä ne nyt on. Onko ne ulkosynnyttimet??? Turvonneet ja kipeät ja luulen että mulla on jonkulainen suonikohjuki siellä, mikäli sellainen on mahdollista. Mies jo sano huolestuneena että täytyis mennä lekurille näyttämään, mut mä oon taas ollu luottavainen sillä mielin että se olis ihan normaalia. Tyhmää vaan kun halut on jostain kumman syystä palanneet ja nyt tekis mieli melkeinpä joka ilta, mut kun värkkiä aristaa niin joutuu sitten luopumaan ajatuksista. On mulla luoja sentää ongelmia :LOL:

Jännä ja mini me
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Catherine:
Oon menossa elokuussa seuraavan kerran töihin, et saa täs mukavasti lepäilläkin, mutta sitten taas mietin että onko tollanen liika makoilukaan hyväksi. Että oonko kipeä siksi kun ei tee mitään. Mutta sitte ei halua kuitenkaa riskeeratakaan mitään lähtemällä yhtäkkiä lenkille, jos kerran kipeää ottaa.. Meneepäs vaikeaksi... :/
Tässä kun ilmat antaa periksi niin miehen kotona ois heinätöitä tarjolla. Saa nähdä kuinka uskaltaa niihin töihin osallistua. Ne heinäpaalit kun ei ole mitään kevyitä, varsinkin kun niitä pari päivää kanniskelet. No taitaa langeta nuo ruuan laitot ja muut mulle. Vähän kevyempää hommaa välillä. :)
Ei kannata kyllä alkaa heinäpaaleja heittelee, ne ei tosiaan kevyitä ole heitellä! Siinä vielä niin äkkinäisiä ne liikkeet, että herkästi alkaa repimään. Itselläkin olisi sitä hommaa, mutta ei uskalla alkaa. Mutta lenkillä nyt varmaan voi käydä omien tuntemusten mukaan. Ei siis juoksemaan tms. Mutta kävelee ihan kaikessa rauhassa vaikka pienempiä matkoja ensin ja kokeilee miltä tuntuu. :)

 
Lääkärissä käyty ja saikkua rapsahti kesäloman alkuun asti(joka alkaa elokuun 2pvä ) Kaveri sitte kyseli ettet kai tipu kelan sairaspäivärahoille, no eihän semmonen ollu tullu mieleenkää :eek: TESsin mukaa mulla on oikeus olla palkallisella saikulla 28pvä joka riittää just ja just tohon kesäloman alkuun mutta kysymys kuuluuvaikka olin 2vko saikulla samasta syystä jonka jälkeen reilu viikon töissä ni eihän tota vanhaa saikkua lsketa tähän uuteen mukaan???Tyhmä kyssäri mut jäi vaivaa.....Ja tajusin ettei mun auta ku ilmeisesti ottaa se aikaistettu äitiysloma joka alkaa 27.9,tiedän ettei kesäloman jälkee pysty töitä tekee jo pelkästää ison koon takia ni sit tippuisin jo kelan saikku rahoille pari viikkoa enne äippä lomaa....Tulipa varmaa sekavasti selvitettyä tää tilanne :ashamed:
 
LEP
No minä tipun kelan saikkurahalle, koska meidän firma ei maksa palkkaa kuin 10 saikkupäivältä ja sitten jo siirtyy kelaan maksut. :/ Mitäs siitä on haittaa jos siis menee kelan saikkurahoille? Muuta kuin, että pienempi taitaa olla kuin palkka.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
vaikka olin 2vko saikulla samasta syystä jonka jälkeen reilu viikon töissä ni eihän tota vanhaa saikkua lsketa tähän uuteen mukaan???
Ei lasketa mukaan, kun olet välillä töissä ollut. Ainoastaan yhtäjaksoisesti kestävä lasketaan. Meillä on kyllä ihan perseestä, kun vaan 10 päivää voi olla saikulla ja sitten jo putoaa kelan sairaspäivärahalle. Mutta mitäpä muuta voi odottaa meidän firmasta, kun se tekee kaiken mahdollisimman ei työntekijä ystävällisesti. :|
 
samir.....
mulla ihan sama tilanne...saikulla oon ollut nyt kuukauden. työterveyslääkärin mukaan olen nyt työkuntoinen, todellisuus se, et mulle ei sijaista, niin niitten pakko passittaa töihin. meinaan kuitenkin hakea saikkua, koska en todellakaan ole työhön kykenevä, ehkä kevyempään olisin, mut vanhustyö on aika rankkaa. mun kroppa ja pää ei kestä sitä.
mulla työsopimus loppuu 10.8, kelan rahoille tippuisin nyt kanssa. ja eilen selvittelin et saisin kelan sairaspäivärahaa äitiyslomaan asti, mut kelaan täytys toimittaa lääkäin kirjoittaman A-lomake??mikäköhän se mahtaa olla?
ajattelin kans jädä tolle varhaistetulle, joka alkais 24.9.
perjantaina olis eka työpäivä ellen hae saikkua lisää. tai sit kokeilen pari päivää.
eilen kävin työpaikalla, ahdisti niin koko työpaikka, et pillahdin poruun ensimmäiseks kun työkaverit näin. en todellakaan halua mennä sinne rehkimään. ahdistaa se kiire ja ne narisevat asukkaat siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
vaikka olin 2vko saikulla samasta syystä jonka jälkeen reilu viikon töissä ni eihän tota vanhaa saikkua lsketa tähän uuteen mukaan???
Ei lasketa mukaan, kun olet välillä töissä ollut. Ainoastaan yhtäjaksoisesti kestävä lasketaan. Meillä on kyllä ihan perseestä, kun vaan 10 päivää voi olla saikulla ja sitten jo putoaa kelan sairaspäivärahalle. Mutta mitäpä muuta voi odottaa meidän firmasta, kun se tekee kaiken mahdollisimman ei työntekijä ystävällisesti. :|
No toi kymmenen päivää on kyllä ihan pyllystä! :eek: Jo pelkkä flunssa voi kestää pidempää. Eipä kelan sairaspäivärahassa oo muuta huonoo ku se että on pienempi,varsinki ku tarhamaksut jyllää viellä korkeimmillaan ku eskarilaisestaki menee 100% kesällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
meidän alan työehtosopimuksessa lasketaan samaan pötköön, jos jäät sairaslomalle samasta sairaudesta 15äivän sisällä työhön palaamisesta.
Mä löysin ravintola-alan tessin semmosessa pähkinänkuoressa,siinä oli vaa taulukko monta päivää palkallinen saikku on mut ei asiasta muuta ollu kirjotettu siihen. Taidan laittaa viellä meiliä meiän palkkiksee ja varmista,en haluu minkää pommin tippivan joku päivä postilaatikosta.Ja muutenki täytyy selvittää ku meillä maksetaa 3 ekaa kk palkan ja äippärahan erotus.
 
LEP
Meillähän töissä jos sattuu työtapaturmakin, niin työpaikka ei maksa palkkaa vaan joutuu itse hakemaan sitä vakuutusyhtiöltä ja saa odotella sitten ihan mukavasti, että rahat sieltä tulisikin. Kun kaikissa muissa firmoissa on ennen maksanut työnantaja palkkaa ja sitten vakuutusyhtiö maksanut työnantajalle. Saa aina itse tehdä kaiken ja mahdollisimman niin menee, että työntekijä tosiaan kärsii...

Mä olen kanssa suunnitellut, että jäisi aiemmin äippälomalle sitte eli 1.10.
 
Manhattan2 Lääkärin kirjoittama A-lomake on siis se normaali lääkärintodistus, jolla muutaman päivän sairauslomatkin kirjoitetaan. Pidemmälle (en nyt muista kuinka pitkälle) saikulle tarvitaan sitten jo B-lausunto, johon kirjoitetaan ummet ja lammet auki potilaan tilanteesta.

Tosi ikävää jos joudutte jo nyt sairaslomille!!! Voimia! :hug:

Itsellä on ollut niin hyvä olo - koputtaa puuta- ja toivoo että jatkuu ihan pitkälle asti.

Mutta tarkistelkaa ihmeessä omista palkkiksista ja tesseistä mikä on käytäntö sairauslomien palkoissa. Näitä kun mahtuu useita maan ja taivaan välille.
 
Selvispä toi raha asia, eli mun aikasempi sairasloma lasketaan tähän uuteen mukaan koska sama sairaus toistuu 30 päivän sisällä. Kelan rahoille tipun siis 17:sta työ päivän jälkeen :/
Kaveri yritti lohdutella että se on 85% palkasta |O se päiväraha siis......pyysin viellä lisä selvitystä kun meiliin vastattiin että sitten he hakevat kelalta sairaspäivärahaa :eek: ku jäi epäselväx että eikö mun ite tarvikkaa rupee siihen papereiden vääntöö :ashamed:
 
No höh...

On kyllä kurjia kiemuroita noi sairaslomien maksamiskäytännöt. Mä oon ollu nyt kahteen kertaan raskauspahoinvoinnin takia sairaslomalla.. tosin ekalla kerralla jo rv6 ja se saikku oli vkon verran.. ja sitten rv 15 toisen kerran ja silloin 4pvää. Nyt oon ajatellut, että ihan suosiolla otan ens vuoden lomia jo ennakkoon pidettäväksi siihen ennen äitiysloman alkua.. ei tarvi sitten jäädä kelan rahalle.

Onko kellään tietoa, että miten käytännössä se menee jos työnantaja maksaa äippärahan ja palkan erotuksen ekalta 3kk:lta? Mietin vaan, että tuleeko se palkka ihan normi tyyliin palkkakonttorilta.. vai saadaanko se kahdessa osassa.. kelalta se 70% tulosta ja sitten työnantajalta se 30% ? :) Voishan tuota ihan soittaa palkkakonttoriin, tuli vaan mieleen, että onko jollekin jo tuttu käytäntö tuo..

Mecu&Möhö 19+2
 

Yhteistyössä