*MarrasMassutII heinäkuussa*

moippis nettiodottajakaiffarit :wave: juu rakenneultra oli viime perjantaina ja sikseen kaikki hyvin että oli varpulat ja sormehet ja munuaiset ja muut sisäelimet kohillaan ja kaikki vähän niinkuin pittääkin :heart: kontrollikäynti kahenviikon päähän vielä,koska pikkutyyppi meni aina sellasiin asentoihin ettei sydämen väliseiniä näkemään ultratessa!oli kauhia tuuri kun kaveri ultras,niin sai supertarkan selityksen kaikelle!mut semmonen hankaluus on iskent kimppuun et mulla todettiin streptokokki bakteerivirus ja synnytyksen yhteydessä kuulemma annetaan siihen suonensisäinen antibiootti..onko kellään ollut tätä bakteeria teillä muut odottajat??ja oliko kipeitä alavatsakipuja?kon täällä kyl on aikast kenkkuja sellasia :( jepsan,vointeja kaikille!!
lulu ja rakkaus 20+4
p.s..ens kerralla näkkyy ehkä paremmin kumpi hän onpi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MarrasVaavi:
No höh...
Onko kellään tietoa, että miten käytännössä se menee jos työnantaja maksaa äippärahan ja palkan erotuksen ekalta 3kk:lta? Mietin vaan, että tuleeko se palkka ihan normi tyyliin palkkakonttorilta.. vai saadaanko se kahdessa osassa.. kelalta se 70% tulosta ja sitten työnantajalta se 30% ? :) Voishan tuota ihan soittaa palkkakonttoriin, tuli vaan mieleen, että onko jollekin jo tuttu käytäntö tuo..

Mecu&Möhö 19+2


Meillä ainakaan tili ei tule kahdessa osassa, vaan firma maksaa koko palkan ja Kela taas firmalle. Näin ainakin viimeeks, enkä usko, että käytäntö olis mihinkään muuttunut.

Ihan kiva kumminki, että ekat 3 kk:tta saa täyttä palkkaa! =)



muoks: oho, tuli meikäläisenki tekstit paksulla enkä saa niitä pois.. :whistle: Noh, olkoot!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
Huomenta!
Kiva, että monella meistä on ollut hyviä rakenneultrakuulumisia, parin viikon päästä taitaa sitten meillä kaikilla olla ultrat takanapäin. Kuumeisesti jo odottelen sitä 4D-ultraa...
quote]


muoks: ja tää on sit yhtä lainausta koko viesti.. :D miten mie tänään onnistun kikkailemaan! Ens tuo marrasvaavin viesti kokonaan mustana ja tää kokonaan lainattuna!! Noh, alapuoli kuitenkin miun tekstiä..

Ei oo vielä parin viikon päästä ultra ohi.. :/ Täällä normaaliodottajat tsekataan tosi myöhäsillä viikoilla! Ja miulla se on siis 31.7. Iteki hämmästyin tuota ajankohtaa, koska viimeeks oon käyny rakenneultrassa 18+ jotain viikolla. Mutta nyt kuulemma kun kaikilla on mahis käydä sekä np:ssä että rakenneultrassa, niin tekevät tuon jälkimmäisen kuulemma tosi myöhäsessä vaiheessa, että on mahd. tarkka.
 
Lulu....
mulla löydettiin tuo bakteeri toista lasta odottaessa. sen jälkeen oon saanut joka synnytyksessä antibioottia tipalla. sen koommin bakteeria ei oo tutkittu. koska saattaa tänään olla ja ens viikolla sitä ei enää olekaan. eli se tulee ja menee. mut varmuuden vuoksi tuon tipan synnytyksessä laittavat, koska bakteeri tilannetta ei juuri sillä hetkellä tiedetä.
vaaratonhan tuo on..joskus saattaa just aiheuttaa supisteluja. ja sillon yleensä saa sit lääkekuurin siihen.
toi bakteeri on tosi yleinen ja moni nainen kantaa sitä tietämättään. on sama bakteeri mikä muhii kehossa muuallakin, esim. rintojen alla.
 
Iltaa!

Anteeksi, että on ollut vähän hiljaiseloa täällä päässä. Sain viime viikolla soiton neuvolasta ja siellä oli löydetty yhdestä näytteestä joku bakteeri, jonka takia mulla on tietämättäni emätintulehdus. En nyt kuolemakseni muista bakteerin nimeä, mutta jouduin 10 pv lääkekuurille. Tämä tulehdus on kuulemma voinut aiheuttaa minulle supisteluja. Ne onneksi lakkasi tosi nopeasti jo kahden päivän päästä, mutta nyt eilen niitä taas oli. Liian stressaava työ ja liian pitkät työajat. Molemmista päistä pitää venyä; aikaisin aamuun ja myöhään iltaan :( Nyt on mielessä, että onko tässä mitään järkeä ja pitäiskö jo vähän relata. Onneksi masun asukki potkii innokkaasti päivälläkin, joten siellä pitäisi kaikki olla hyvin. Rakenneultra on onneksi jo torstaina. Joten paljon jaksuja kaikille teille, jotka kamppailette supistelujen kanssa :saint:
Sitten vähän iloisempia uutisia. Työkaveri just ilmoitti, että hän olisi valmis luopumaan ilmaiseksi vauvan Graco-turvaistuimesta (käytetty 1/2v) ja isosta säkkillisestä vauvanvaatteita. Heille ei kuulemma voi tulla enää lapsia, kun vaimo melkein kuoli synnytyksessä, joten he haluavat päästä kaikesta vauvan tavarasta eroon. Mies lupasi tuoda näytille tuolin ja vaatteista kuulemma vaimo soittelee lähipäivinä. Mulla jo sormet syyhyään, että pääsisin hypistelemään pieniä vaatteita =)

Nyt suihkuun ja lukemaan sisustuslehtiä!

Teho
 
LEP:
Joo voi olla ettei mua edes päästetä sinne pellolle... :) Tuntuu vaan niin mälsältä, ettei vois tehdä mitään ku tietää että joka käsipari tarvitaan. No, tämän hetkisellä olotilalla ei kyllä tosiaankaa asiaa mihinkää.
Sitä lenkkeilyä pitäs yrittää. Edes pientä rinkiä ja totutella kroppaa pikkuhiljaa liikkumaan. Laiskuri vain taitaa asustella täällä. Tänäänki kyllä ajelin polkupyörällä ja iha hyvi meni ku muisti ajella rauhallisesti. Huomenna sitte kävelemään! :D
 
HepsKatti
3 kk:n palkasta, meillä se menee myös niin, että työnantaja maksaa ihan normaalisti palkkapäivänä palkan ja hakee sitten Kelasta sen korvauksen. Nytkin onneksi tulen saamaan melkein 1 kk palkkaa ja kaksi ekaa äitiyslomakuukautta sitä 90% päivärahaa. Olen meinaan töihin ilmoittanut olevani tämän vuoden loppuun asti hoitovapaalla, joten tämän vuoden puolelta en palkkaa saa, mutta onneksi sitten se viimeinen palkkakuukausi on melkein kokonaan tammikuussa, niin en paljon tule häviämään :) etenkin, kun se äitiyspäiväraha on esikoisen ajalta, jolloin sain päivärahan puolen vuoden tuloilla, joka oli enemmän kuin viimeisimmässä verotuksessa.

Huomenna sitten rakenneultraan, jännittää!
 
uni

Kertokaa miten saisi yönsä nukuttua?

Herään vessaan enkä enää sen jälkeen nuku kunnolla. Tunnin parin pätkissä nukun sen jälkeen ja valvon välissä. Ikinä ennen ei ole ollut unen kanssa ongelmia, päin vastoin.... :headwall:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
uni

Kertokaa miten saisi yönsä nukuttua?

Herään vessaan enkä enää sen jälkeen nuku kunnolla. Tunnin parin pätkissä nukun sen jälkeen ja valvon välissä. Ikinä ennen ei ole ollut unen kanssa ongelmia, päin vastoin.... :headwall:
Tähän mäkin haluaisin vastauksen! :headwall: Siellä vessassakin kun pitää juosta vähän väliä, eikä sen jälkeen enää puhettakaan nukahtamisesta. Puuh!
 
Veijari ja LEP:

Tämä ei oikeastaan ole mikään neuvo, mutta nyt koko raskausajan unettomuudesta kärsineenä olen todennut, että paras keino on vain yrittää ajatella mukavia asioita sen ajan kuin valvoo. Ei ole mitenkään helppoa, mutta kun olen itse yrittänyt tehdä näin niin olen hieman virkeämpi ja positiivisempi seuraavana päivänä. Mikään ei ole itsellä tehonnut varsinaiseen unettomuuteen, mutta jos unesta alkaa stressaamaan, ongelma ja valvominen vain pahenee ja olo on seuraavana päivänä surkea.

Lisähuomautus: olen oikeastaan tuolta joulukuun odottajista, mutta luen myös tätä palstaa kun olette vain paria viikkoa edellä :) Toivottavasti kukaan ei harmistunut, että kirjoitin tänne.
 
Moikka tytöt :wave:

Lääkäri tossa soitteli ja "piristi" mun päivää, on kuulemma oliko ne nyt Q-solut näyttäny viljelyssä positiivista :kieh: Eli nyt on sit tulehdus tuolla jossain :headwall: joka aiheuttaa näitä supistuksia ja eiku taas antibioottia hakemaan............
Jossain kirjotuksessa jo mainitsin että tää raskaus on kyl kaikilla mausteilla,mitäköhän seuraavax? Jos saan tästä kolmannesta synnytyksestä ensimmäiset peräpukamani ni |O
 
Tänään on kauan odotettu rakenneultra!! :D Paniikki pukkaa päälle. Mietin vain, että jos siellä ei kaikki olekkaan hyvin tms. :/ Onneksi mieskin sai asiat hoidettua silleen, että pääsee mukaan, niin ei tarvii yksinään mennä. Ja pääsee mieskin näkemään vauvelin eka kerran. :heart: Tulen sitten ilmottelemaan miten meni. ;)
 
Ette sitten ikinä usko mitä mies meni tekemään eli lyhykäisyydessä, että mieheni ei halunnut tätä meidän yllärilastamme aluksi ja kiukutteli asiasta 2-3 viikkoa yms.

Mentiin sitten autokauppaan kts. autoja ja mies täräytti ja ostettiin uusi Toyota Verso "tila-auto" minne mahtuu koko poppoo ja yksi paikka jää vielä yli saamme auton syyskuun alussa.....

Muistan kun mies sanoi maaliskuulla ensimmäisenä ettei autoa ainakaan vaihda
Mulla meinaa vaan hermo mennä Lastentarvikkeeseen, kun ostettiin helmikuun lopussa Graco matkarattaat ja siinä meni turvavyön lukkosysteemi rikki kesäkuun ½-välissä ja käytiin kuitin ja rattaiden kanssa liikkeessä ja lupasivat lähettää osan kotiin, kun siellä ei ollut sitä....viikon päästä tuli ja oli väärän puolen osa vaikka myyjä kts. sen "tarkasti"....soitin viime keskiviikkona ja sanoin, että lähettäkää se osa sitten mahdollisimman nopeasti, kun on meidän ainoat rattaat....viikko kulunut eikä ole vieläkään tullut

Tosi hyvää palvelua ja parasta oli, että myyjä sanoi, kun soitti, että olemmeko maksaneet sen osan....siihen sanoin, että eiköhän näissä vaunuissa ole vielä takuu jäljellä....olisin ostanut liikkeestä isomman istuimen, mutta en enää, koska asiakaspalvelu on ollut tosi tosi huonoa!!!! Menemme toiseen liikkeeseen ja nyt mietinkin, että kuinka kauan pitää odottaa yhtä osaa ja voisikohan koko rattaat palauttaa liikkeeseen takaisin!

Mulla on ollut STR+ kahdessa raskaudessa ja joskus aiheuttaa esim. supisteluja, selkäkipua ja ennenaikaisen synnytyksen, mutta itse olen saanut synnytyksen yhteydessä jos alakautta syntyy antibioottia suoraan suoneen kerta annoksena. Vauvan CRP:tä kts. vielä synnytyksen jälkeen muutaman kerran, koska jos ei jostain syystä huomata ennen synnytystä voi vauva saada "tartunnan" ja sairastua pahasti mm. korkea kuume ja tulehdusarvot voivat nousta taivaisiin.....

Muutama vuosi sitten tuli sellainen ohjelma YLE2 jonka nimi oli terveisiä perheestä ja sen yhden perheen vauva kuoli muutaman päivän päästä synnytyksestä verenmyrkytykseen, kun tätä bakteeri oli jäänyt huomaamatta.....


Kisse ja Hipsu 20+6
 
Hei vaan kaikille,

On tullut lomailtua niin, ettei edes nettiin ole viikkoon ennättänyt. Tämä raskaus kyllä etenee ihan hurjaa vauhtia, huomenna on jo 20+0! Ensimaanantaina sitten kauanodotettu ultra.

Mun maha on ihan mahottoman iso, voisi luulla että olen jo ihan loppusuoralla. Napaakaan ei enää ole, vaan se on venynyt "auki"... Käsittämätöntä, sillä paino ei edelleenkään ole noussut kiloakaan, kai se on sitten jostain muusta pois?

Mä en ole enää kahteen kuukauteen voinut harrastaa liikuntaa kipujen ja supistusten takia ja alkaa olla ihan kauhea himo lenkille tai salille. Pelottaa, että ei keho kestä synnytyksessä, kun kunto nyt laskee niin alas.

Vauvan liikkeitä on hissukseen tuntunut rv16 saakka, mutta eiken illalla sängyssä tunsin ensimmäisen kerran sellaista ihan kunnollista mylläystä. Kunnollisella tarkoitan niin lujia liikkeitä, että ne tuntuvat masun ulkopuolellekkin. Olinkin jo kovasti odotellut tätä!
 
:eek: Mulle on alle kuukaudessa tullu pari kiloo lisää :eek: Nyt täytyy alkaa oikeesti menee sinne lenkille perhana. Jättää namit ja pullat pois. Kauhee läskipossu. Toisaalta mulla on ollu sormissa vähän turvotusta, mutta en oikein tiedä paljon se sitten vaikuttaa tohon painoon, mut nyt alotan ehdottomasti terveelisemmän ruoan napostelun. Täs on kyl ollu näitä juhlia ja synttäreitä, missä on tullu syötyä kaikkea roskaa. Mut kuitenki. Saan satikutia neuvolassa.
 
Jännä, mullakin on turvotusta, ei kivaa. Iltaisin nukkumaan mennessä tulee levottomat jalat ja juoksen peiton alla kilpaa vauvan kanssa, jotta olo helpottaisi. Olisikohan tuo turvotus yksi syy nukkumattomuuteen? Siitä tulee niin pöhnä olo...

Nyt on pari päivää pikku-Veijarilla ollut maraton päällä. Joka asennossa se potkii. Ja ellen ihan väärin tunne niin on tainnut löytää mun peräsuolen.... tai siis välillä tuntuu että se potkisi suoraan sinne. Jännää miten eri vaiheissa liikkeet kaikilla tuntuu. Mä olen kuukauden näitä potkuja tuntenut, ja vahva tyyppi taitaa olla tulossa koska aina vaan kovenee. Hauskaa niitä vielä on seurailla, mutta miten käy kun isommaksi ja voimakkaammaksi kasvaa ...? :x
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin. POIKA vastasi rv 20+3. Eli laskettuaika olisi tämän ultran mukaan "jo" 23.11. :D Painoarvio oli 354g. Aika pötikkä minusta. :heart:

Tuosta poika"veikkauksesta" se on pakko mainita, että sivuprofiilissa vauvalla näkyi jalkojen välissä vain sellainen pikku keppi sojottamassa suoraan ylöspäin ja terkka sanoikin, että ihan selvä poika! :D Jos tytöksi muuttuu, niin onpahan sekin ihme sitten nähty. :LOL: Pisti vähän naurattamaan. :LOL: :LOL:


Molla Maija ja batman rv 20 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MarrasVaavi:
Mamina Laitoin sulle facebookissa kaveripyynnön, mutta viesti unohtui.. elikäs tiedät että Meea Saari olen minä :)

Mecu&Möhö 19+3
joo kyl mie aikani mietin et kukahan olit, mut sit huomasin siel jonku kommentin et meea tuntee möhön liikkeet (tms:) ) joten tajusin siitä sitten että MarrasVaavihan se siel kirjottele:D
 

Yhteistyössä