*MarrasMassutII heinäkuussa*

Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä. Vauva imi peukkuaan ja liikkui kovasti. Istukka takaseinässä, vettä hyvin jne. Vauvalta löytyi kaikki mitä pitikin.
Sukupuoltaan ei suostunut näyttämään, vaikka kuinka ultraaja yritti katsoa ja mekin. :LOL: Napanuora oli edessä, eli vielä sukupuoli arvoitus. Saa nähdä meneekö omat tuntemukset samoihin, mitä sitten näkyy. :heart:
 
Mun lapset on 2 ja 4 vee. Korjaisivatki ees jotain mut leikin lopussa tulee aina että eivät jaksa korjaa ja sit jos suutun niille niin ne nauraa mulle ja lähtee seuraavaan huoneeseen sotkemaan. Kasvatuksessa löysäilty näköjään liikaa tos siivoamisessa. Huomenna saa koko perhe osallistua siivoukseen. Huomaavat ettei se oo tosta noin vaan kun se tapahtuu :)
 
Meillä saman ikäiset kuin sulla Jännä, en aina jaksa komentaa, jäävät leikit kesken, kun jatkavat taas seuraavana päivänä. En jaksa ottaa stressiä ja välillä taas keräävät leluja, kun ei liikaa komentele. Leikki on lasten työtä ja aikansa leluja siellä täällä.
 
Rakenneultra täälläkin tänään taana.
Täälläpäin on kuulemma tapana, että jos ei NP-ultraan tai nuihin seulontoihin haluta, ni rakenneultrassa katellaan kaikki vimpan päälle. Niin mentiin nytki pitkän kaavan kautta ja kaikki näytti olevan niinku pitääki.

Toivottivat tervetulleeksi parin viikon päästä pelkopolille. :)
 
Kyse ei olekaan pelkästään leluista vaan yleisesti huonosta käyttäytymisestä ja kunnioituksen puutteesta vanhempia kohtaan. Sitä yritetään nyt saada pois. Ja minä sitte yritän kovasti päästä pois siitä huutamisen noidankehästä.
Siivoamiseen olen kyllästynyt sen takia että mä saan poimia niitä vaatteita ja muiden jättämiä tavaroita kokoajan eikä muut välitä paskaakaan. Välillä tuntuu että mua ei kunnioiteta kotona ollenkaan vaan että mua pidetään siellä itsestäänselvyytenä ja kodinkoneena. Siihen mä en enää alistu!!!
 
LEP
Vihdoinkin puoliväli eli rv 20+0 tänään!! B) Kyllä se hitaasti vastaan tulikin. Tiistaina olisi sitten se kauan odotettu rakenneultra täälläkin. Ja nyt alkoi sitten tulemaan jo kaikkia kauhukuvia päähän, ettei siellä kaikki olekkaan hyvin tms. :/ Kun liikkeetkin on vielä niin satunnaisia ja ei taas ole muutamaan päivään tuntunut. Mutta ainakin tiistaina sydän pompotti kovaa vielä! :heart:

Unta en edelleenkään meinaa saada mitenkään, viime yökin meni ihan valvoessa. Vaikka kuinka koitti positiivisia ajatuksia ajatella, niin alkoi jo jossain vaiheessa hermoja kiristää kun sattui kelloa katsomaan miten paljon se oli. Joskus aamuyöllä sitten hetkeksi nukahdin vaan. :headwall:
 
Hiphei

Onko joku ottanut tai aikooko ottaa Tapiolasta vauvalle vakuutuksen? Kuinka kauan ennen lapsen syntymää se vakuutuksen varaus täytyy tehdä? :) Meillä oli joku vakuutusten neuvottelu aika Tapiolassa alkuvuonna, mutta ei silloin vielä ollu vakuutus ajankohtainen, niin en siihen perehtynyt tarkemmin. Mietin vaan, että sais sen varailtua ennen kuin liian myöhäistä. Jos joku ottanut tai ottamassa sieltä myös. Tosin voishan sinne Tapiolallekin soittaa ihan asiaa kysyäkseen, josko maanantaina..

Ompas ihana vaan röllötellä kotona.. mies on kemuttamassa ja saadaan olla masun ja koiran kans ihan iteksemme kotona. :) Tossa reippailtiin koiran kans raittiissa ilmassa melkein 2h ja nyt sitten vois olla huilimisen vuoro. Josko hakis kaupasta vähän naposteltavaa ja sitten myöhemmällä laittais saunan päälle *ihanaa*

Huomenna mennään katsomaan siskon eilen syntynyttä poikaa :heart: Venähti 20pv ylikaikaseks, ja oli sitten sen kokonenkin.. 4600g/54cm. Saa nähä saako mua sairaalasta ollenkaan kotia lähtemään.. :)

Mecu&Möhö 19+6
 
Komean kokonen poika, onnea suvunlisäyksestä :flower:
Just eilen puhutiin tossa pihalla yhden äitin kanssa että enää ei kahen viikon yliaikasuus oo takaraja, monilla menee viellä senki yli niinku näköjään siskoski tapauksessa, 20 pvä yli :eek: toivottavasti ei satu omalle kohalle :whistle:
 
LÄÄKÄRISTÄ: miulakin meinattiin unohtaa antaa se eka lääkäri-aika!! tai siis ihan ekana kävin sillon aivan alussa, kun luultiin et alotan piikitykset heti. Sittemmin kun kävin neuvolassa (10.6.) niin sanottiin et koska on unohdettu antaa lääkäriaika, niin pitää tulla heti seuraavana päivänä ku lääkäri oli sillon paikalla (eli menin siis 11.6. ja viikkoja oli sillon äkkiseltään aateltuna 16 tms..) JA sillon lääkäri sano et tavataan ensi kerran rv26.
 
Meillä (helsingissä ) Sitä ekaa lääkäriä ei enään ole, sinne pääsee jos on joku akuutti asia minkä takia tarvii. Esim. mulle eka lääkäri on tuolloin viikoilla 26-28 ja toka sit joskus. Toka neuvolaki mulla on vasta 25.7 ja viikkoja on sillo n.23 että tällästa helsingissä nykyään :headwall:
 
Lääkäristä: Mulla oli eka lääkärinla vkolla 12 ja toka taitaa olla n. 26 vkolla muistaakseni ja kolmas joskus 30 vkon jälkeen. Neuvoloita on ollu nyt 3 ja 4. on 30.7. Aika vähän Hesassa sitten on, jos samirilla vasta toinen neuvola tulossa. Kyllä noita lääkärinloita pitäisi kaikilla olla normaalisti se 3 krt ainakin. En tiedä miksi LEPet ole päässyt, kun eka jo vkolla 12 yleensä. Outoa!
 
Okei, eli kuukauden menee ainaki vielä. Meinasin vaan että uskallanko mennä uimaan...Olis ollu kiva tarkistaa et paikat kunnolla kiinni ja sellasta, mut kait sitä uskaltaa vielä mennä. Tai ei vielä kun vesi on niin kylmää :eek: Kiitos kuitenki teiile vastauksista. Noi asiat unohtaa niin äkkiä. Ja olen liian laiska ettiäkseni vastauksia edellisistä neuvolakorteista ;)
 
Täälläki on ennen ollu se 3 lääkärikäyntiä ja neuvola kuukauden välein. Muistaakseni neuvola sano että systeemit muuttu vuoden alussa. Ite en tästä uudesta systeemistä tykkää. Nyt ku tuntee liikkeitä ni voi arvioida vauvan vointia mutta ennen sitä voi vaan toivoa että kaikki on koko ajan hyvin kun ei pääse sydänääniä kuulemaan.
Enkä oikeen tiedä mix asiat muutettiin? Säästösyistä?
 
MarrasVaavi Otimme juuri Tapiolasta sen vakuutuksen, kun esikoisellekkin aikoinaan otettiin. Sen voi hakea vaikka nyt heti, viimeistään 3kk ennen l.a.

Lääkäriä
ei meillä sitten odotusaikana tapaa kertaakaan, ellei tule jotain kummempia vaivoja!
 
Jännäei kai ne paikat ala aueta normaalisti kuin n. kuukautta ennen, ensisynnyttäjällä vasta lähempänä synnytystä, ei kai tuollaista kannata murehtia. Uimaan vaan! Nyt vaan nautitaan raskaudesta tällä toisella kolmanneksella.
 
LEP
En tiedä sitten onko mulla se eka lääkäri jätetty pois, kun jus enne raskautta kävin gynellä ja sitten alkuraskauden ultran kävin yksityisellä lääkärillä. En tiedä?

Tänään pitäisi mennä sukujuhlille, jee jee! :whistle: Ne juhlat on aina sellaisia, että voisin jättää ilomielin välistä. Tällä kertaa siis miehen puolen sukujuhlat, omalla puolen niitä onneki harvoin on.
 
Juu, aion kyllä nauttia tästä kesästä. Olis vaan kiva tietää että kaikki on kunnossa. Jotenki tuntuu et mitä enemmän raskauksia niin sitä enemmän huolettaa kaikki asiat :ashamed: Nehän sanoo että vikalla kolmanneksella ei kannata uimahalliin mennä uimaan että silloin on riski saada niitä tulehduksia ym.
Saas nähä uskaltaako tää tyttö mennä ollenkaan uimaan, kun vedet on vielki niin kylmiä.
 
hei vielä niistä suonikohjuista ja peräpukamista, en muista enää missä me aiheesta kirjoteltiin, mut eikö teistä jollain ollu häpyhuulissa jotain?? mitä lääkitystä niihin voi käyttää?

*muoks* ja saako lääkettä ilman reseptiä?
 
Mulla oli juu niitä :ashamed: :wave: Odotan että seuraavaan neuvolakäyntiin pääsis niin voisin kysäistä niistä että mitä voi tehdä. Tää on ihan uus juttu mulle, ettei aikasemmissa raskauksissa oo ollu. Ja ihmettelin vielä sitä kun niin aikasin tuli. Mieski huolestu jo kun pelkää ettei kohta yletä perille asti :LOL:
 
tervehdys!!
maminalle ja muillekin..mun käsittääkseni suonikohjuille ei ole mitään tehtävissä...mitä todennäköisemmin häipyvät sit synnytyksen jälkeen. mulla on joka raskaudessa alapää ja häpyhuulet turvonneet tosi kamaliksi ja kipeiksi ja tuoneet samalla mukanaan suonikohjut häpyhuuliin. nytkin mulla jo melkein munat haarusvälissä, häppärit ihan sika turvoksissa ja kipeät. verisuonet pullistelee sinisinä ihon pinnalla..ei oo kivaa..
muistan nuorimmaisen syntymän jälkeen kun menin osastolla suihkuun, olin onnea täys..mulla oli normaali värkki..luu tuntui normaalisti ihon alla, eikä ollu turvoksissa..
mulle tämä on viides raskaus kuuden vuoden sisään, et mulla on nyt jo kaikki loppuraskauden vaivat, nehän tulee joka raskaudessa aikasemmin. olo jo nyt siis aika tukala...mitähän se on sit ihan lopussa..
ja pukamiin oli se scheriproct neo ja joku uusi markkinoille tullut valmiste, en muista nimeä, mut niitä saa ilman reseptiä apteekista.

vakuutuksista..meillä on kaikille otettu syntymättömän lapsen vakuutus pohjantähdestä..ja tällekin tulokkaalle se otetaan.

mies kertoi vauvasta vihdoinkin suvulleen..on kai venyttänyt asiaa näin pitkälle, kun ollaan joka kerta saatu kamalat haukut, "ettekö osaa ehkäisyä käyttää""ei teidän tarvii koko maailmaa täyttää"..kirosanojen kera..eikä jää haukut tuohon. mun suku onneks on ottanut uutiset paremmin..

 
HEI!
Olen aktiivisesti useita kuukausia lukenut kirjoituksianne ja nyt tulisin mukaan, jos vielä mahtuu!
Ekaa ihka omaa lapsosta odotellaan, la 26.11. Perheeseeni kuuluu mies ja hänen 5v poika.
Perjantaina oli rakenneultra, jossa kaikki ok! Kovasti riehui kaveri masussa, vissiin tiesi että filmattiin :) Kieltä näytteli ja suuta mussutti, kädet ja jalat viuhtoi!
On ollut mukava lukea juttujanne, kun tuntuu että on välillä ihan hukassa tämän raskauden kanssa, kun omakohtaista kokemusta ei aiheesta ole!!
Nyt kuiteskin koiruuden ja poitsun kanssa lenkille lämpimään ilmaan!
Terv. Pipsa ja "manu" 20+4
 
Tervetuloa joukkoon Pipsa-79! :heart: Kyllä tänne mahtuu juttelee!!! Mulla olis eräs kysymys vielä että mistä vois käydä kattoo tukisukkia??? Minkä merkkisiä niitä on, ku mä oon esim. instrussa yrittäny kattoo mut oon vaan löytäny sellasia lentosukkia. Onko mulla taas ollu silmät ihan persvaossa :ashamed: Vai löytyiskö niitä jopa ihan norm kaupoista? En oo ennen hankkinu mut nyt särkee jalat joka ikinen päivä niin ajattelin että jos ne vaikka attais.
 
Kyllä se pienestä lähtee ihmiselämä

Käytiin tänään katsomassa siskon perjantaina saamaa poikaa.. Että hän oli suloinen :heart:
Vaikka olikin suhteellisen "iso" vauva 4650g, niin tuntui siltikin niin siltä, että se menee rikki. Nyt alkaa odotus käydä sietämättömäksi, kun tommosia pikku nyyttejä syntyy.. vielä syntyy miehen siskollekin ennen meidän laskettua aikaa.. :) Mutta ei kai se auta, kun odottaa kärsivällisesti!

Saimpa siskolta nyt äitiysvaatteita kesälle.. niin ei tartte ostaa! Säästää siinäkin rahaa. Syksylle ostin kyllä mammahousut, mustat stretsit.. jotka voi sitten laittaa tuleviin ristiäisiinkin :) Vauvallekin ostettiin muutamia bodeja, muutamat potkuhousut ja helistin, kun kaupoilla käytiin tänään.

4D-ultra olis viikon päästä maanantaina.. voi kumpa menis tämä tuleva viikko nopeasti :) Toivomme myös, että suostuis vaavi näyttämään kumpaako sukupuolta edustaa.

Mecu&Möhö 20+0 (Hiphei Puoliväli käsillä)
 

Yhteistyössä