*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Neuvolassa on nyt käyty ja kaikki ok. Huomenna pitää vielä mennä neuvolalääkärille, sinne oli tullut yksi peruutus huomiselle, alunperin mulla piti olla lääkäriaika vasta parin viikon päästä.

Verenpaine oli ok 113/74
Vauvan syke huiteli 155, siellä oli just jumppatunti menossa :D
Hemoglobiini oli laskenut, se oli vain 109 eli raudan syömistä täytyy vielä jatkaa
Painoa oli tullut 1190 g / vko :p, mutta terkkarikin sanoi että suurin osa on varmasti vaan turvotusta, mulla on vieläkin kädet ja jalat ihan turvoksissa.
Sf-mitta oli 28 cm eli ei olla enää yläkäyrälläkään :whistle: Edellisessä neuvolassa se oli 22 cm eli todellakin on tuo masu ottanut pikkuisen kasvuspurtin :D
 
Minnihiiri68: Tervetuloa koto-Suomeen! Oli varmasti nautinto olla muissa maisemissa ja nauttia (sopivasti) auringosta. Kiva kun jaksoit vielä matkalle lähteä ja pystyit siellä kuitenkin rentoutumaan..itse kun en pysty kävellä juuri nimeksikään kipujen/supistelujen takia. :ashamed:

Mutta mies yllätti ihanasti eilen. On sellainen jäyhä pohjalaismies muuten, mutta aivan ilman syytä toi ihania vaaleanpunaisia ruusuja töittensä jälkeen mua ilostuttamaan. Syyksi sanoi vain, että olen ne ansainnut. :snotty: (olenkohan...) tuntuu että kaiket päivät vain joudun kertomaan mistä milloinkin jomottaa tai särkee...Mutta kieltämättä lämmitti ihanasti sydäntä tuo ele kaiken arjen keskellä. =)

Nyt suihkuun ja ystävää tapaamaan, joten kuulumisiin äitsykät! :flower:
 
|O Mä täälä yritän epätoivoisesti siivota edes vähä, mutta kun en pääse liikkumaan! Sattuu niin kovaa, kun yrittää kävellä, autopaikalle kävelykin on kovan työn takana ja istuessakin häpyluun (?) tai jonkun kohdalta särkee tosi kovaa :| Mies saa mua talutella joka paikkaan... vielä kun asutaan kolmannessa kerroksessa :headwall:
Mä en kyllä uskalla edes toivoa, että voisin mennä enää töihin. Alkaa näitä vaivoja olla ihan kiitettävästi.
Meillä alkaa olla vauvalle aikalailla kamat kasassa, ei tarvinu ostaa ku vaunut ja turvakaukalo. Muut oli valmiina, muutama söpöstelyvaate on kyllä ostettu, vaikka pojilta noita vaatteita jäi vaikka kuinka paljon...

Eipä tässä taida auttaa muu, kun ottaa rätti kauniiseen käteen ja jatkaa siivoamista, vaikka sitten hampaat irvessä :kieh: :wave:
 
Mulla la 30.11 :wave: Kättärillä!
Koko raskaus on ollut rankahko.. Nyt elokuun lopussa stressiä ja työkyvyttömyyttä, alaselkäkipua, turvotusta, alhainen hemoglobiini, tykytys päässä 24/7, painonnousu pysynyt siinä +15, hengästyn jo ajatustyöstä ja pelkään venytellä kun jalat alkaa usein kramppaamaan venyttelystä. Illlat ja yöt on vaikeita fyysisesti.. Mikään asento ei ole hyvä, sattuu, valvottaa ja juoksuttaa vessassa. Se sattuminen on outoa.. ihan kuin masussa olisi keilapallo joka vyöryy puolelta toiselle.

Mutta vauva voi sydänäänten mukaan hyvin :heart: :D Se tekee hyvän mielen. Vauva myös tutkimusten mukaan näillä näkymin ok kunnossa. Mun pikku Anton... :heart:

Ravintolisinä maitohappobakteeri, e-epa, d-vitamiini ja foolihappo. Lääkärin suosituksesta mulle itelleni rauta, jotka nautin tippoina tuoremehussa.
 
Kirjoittelenpa mäkin taas, kun en vähään aikaan ole jaksanut, syystä että mulla alkoi yhtäkkiä tossa viime torstaina hammassärky, joka ensin oli melko vähäinen, mutta siinä yön aikana paheni niin, ettei nukkua voinut.. Vasemman alapuolen kaksi taaimmaista hammasta siis kipeinä. Menin sitten perjantaina heti päivystykseen ja avasivat sen taaimman hampaan (epäilivät, että se aiheuttaa molempien säryn). Se olikin tulehtunut ja laittoivat siihen väliaikaisen lääkepaikan, eivätkä suositelleet juurihoitoa, kun vasta vauvan synnyttyä, sen takia ettei röntgeniä mielellään otettaisi raskauden aikana. No, eiköhän heti kun puudutus meni, niin kipu jatkunut ja taas valvottiin yö :/ Menin sitten lauantaina uudestaan päivystykseen ja laittoivat lääkepaikan myös siihen toiseksi viimeiseen hampaaseen (joka oli myös tulehtunut juuresta :eek: ). Aika jännä, että tuolla lailla yhtäkkiä kipeytyivät.. tosin meidän suvussa on kovin huono hammasluu.. Juu ja eipä se kipu loppunut siihenkään! Oli sitten pakko vielä myöhään illalla lähteä miehen kanssa hakemaan terveyskeskuksen päivystyksestä jotain vahvempaa särkylääkettä. Anoppi tuli esikoista vahtimaan. Sain reseptin 1 mg panadoleihin. Ne onneksi vei aika tehokkaasti kivun. Ikävä vaan, että vaikutus kestää vain hetkellisesti. Nyt sitten eilen soitin kaikesta huolimatta ajan juurihoitoon, kun ei sitä kipua kestänyt, eikä saanut nukuttua :snotty: Sain onneksi samalle päivälle ajan yksityiseltä ja siihen pahemmin särkevään hampaaseen teki sen juurihoidon, ilman rtg kuvia ja antoi antibiootti reseptin tulehdukseen. Mulla nimittäin sitten su-ma välisenä yönä oli oikein turvonnut tosta leuan alta, kun se tulehdus pahentunut :( Kyllä tää on kamalaa! Toivon mukaan toi antibiootti nyt sitten helpottaisi. Haen tänään apteekista sen kuurin ja myös rautatabletit, kun nekin jääneet hakematta tän riesan takia. Pitäisi siivota ja vaikka mitä, mutta ei ole kivun vuoksi voinut. Ja kauhistuttaa, että ei kai vauva ole kärsinyt, kun en ole pahemmin voinut syödä.. väkisin olen kyllä jtn hedelmiä, puuroa ja leipää popsinut, masuasukin takia. Alkoi eilen jo olla maha vähän kipeä, kun enimmäkseen vaan särkylääkettä ja vettä kitannut. Niitä lääkkeitäkin ollut ihan pakko ottaa muutama enemmän, kuin oltiin määrätty, kun ihan tuskaista tää kipu. Tein sitten ranskalaisia ja nugetteja, kun oli mahd. yksinkertainen ruoka ja jotain oli pakko syödä. Auttoi maha kipuun ja esikoinen oli onnessaan herkkuruuasta :D :ashamed: Poika parallakin ollut niin tylsää kun en ole jaksanut leikittää tai viedä ulos :( Nyt laitan pikkumiehen päikkäreille ja alan siivoamaan keittiötä, odotellessa että mies tulee kyyditsemään sinne kauppaan..

Kelan päätöstä ei ole vielä kuulunut, huomenna on neuvolalääkäri ja vaikka mitä pitäisi vauvalle hankkia.. mutta eiköhän tämä tästä...

nacsu rv 27+3
 
LEP
Minä tulen kerrankin tuulettamaa muiden vaivojen keskelle. :ashamed: Mutta mulla on kerrankin lähes sellainen oli, etten raskaana olisikaan. Ei koske, ei vihlo, nukkunut hyvin jne. :p Pakko vähän tuulettaa, kun tässä ollut niin törkeen kovia liitoskipuja yms. Mutta nyt tuntuisi ihan hyvälle olo. Kun vaan tosiaan muistaa, ettei ala liikoja rehkimään ja ottaa asia kerrallaan, ei ne työt kuitenkaan mihkään siitä häviä. :)

Eilen illalla napero piti sellaisen mönkimisen masussa, että melkein kyllä kipeetä jo teki. :) Toisella oli niin kova meno päällä siellä ja pitkään olikin. Tänään olen huomannut, että minussa meinaa heräillä pieni shoppailuhimo taas päälle. :D Siis shoppailijahan olen aina ollut, mutta vauvan juttuihin en ole vielä niin innostunut. Mutta nyt olisin ostamassa netistäkin vaikka minkälaista bodya, kun niin nättejä on. :LOL: Turvakaukalonkin varasin yhdeltä jo, käytetty löydettiin, mutta erittäin hyväkuntoinen. Turha lähteä siis ostamaan uutta ja kallista, kun edullisesti myy pois vauvan kasvettua jo niin isoksi siihen. :)

Ihanaa päivää kaikille!

LEP ja napero rv26+3
 
Arrrgghhh :kieh: Saakelin ukko. Taas se käyttäytyy ku viis vuotias kakara. Erikseen pitää sille mainita kaikki asiat jos haluaa jotain tapahtuvan. Mun piti tänää viedä tyttö kerhoon ja saatiin mummolta auto lainaksi. No eipä ukko jättäny meille turvaistuimia. Sama kotihommissa. Saa jankuttaa sille samalla tavalla ku lapsilleki, eikä mitään kuitenkaan tapahdu. Eilen olin koulussa illalla ja ku tulin kotiin niin keittiöpöydän alla oli kaikki paskat edelleen ruokailusta ja se ei voinu tyhjentää muksujen lautasia kun ne ei ollu syöny kaikkea. Ei ruokaa eikä iltapalaa.Kaikki lautaset oli hienosti levitetty tiskipöydälle, mulle kauhottavaksi. Sanoin sille että vois noita ruoantähteitä pyyhkiä lattialta, kun mulla muutenki vaikeeta kyyristyä ja päästä ylös. Huomaa aina minä iltoina mä oon ollu kotona ja milloin koulussa. Ärsyttävää.Olen pyytäny siirtämään remonttimateriaaleja tosta ulkoeteisestä yläkertaan...öö jo kolme viikkoa ja siinä ne on vieläki, samaten siinä on telkkari jonka se vois kantaa yläkertaan, ettei veisi tilaa siinä eteisessä. Mut mitä se tekee...Ei yhtään mitään!!!
Selitys on se että se on ollu lapsien kanssa. Miten hitossa mä sitte kykenen siivoomaan koko kämpän, tekee ruokaa ja samalla olemaan lapsen kanssa. Mä en jaksa enää riidellä samoista asioista sen kanssa. Varsinki ku loppujen lopuksi kaikki on mun syytä. Mä vaan huudan ja nalkutan kokoajan ja saan kaikille muka huonon mielen.
Onko kellekään tuttua???
Maha-asiaa. Onneksi vauva taas kääntyny parempaan asentoon. Eilen koulussa se paino niin pahasti alavatsaa ja napaa että oli tuskaa istua siellä tunnilla. Onneksi sit kääntyi kun tulin kotiin. Ehkä se ei tykännyt siitä istumisesta.. ;)
 
nacsu Toivottavasti pääset noista hammasongelmista. Mulla on kans ollu edellisten raskauksien aikana noita. Tiedä sitten, vaikuttaako siihen esim. alituinen napostelu, jolla ehkäisee pahoinvointia vai onko muutenkin odotusaikana jotenkin alttiimpi. Nyt olin muka fiksu ja varasin jo heti keväällä ajan. No sain sen vasta syyskuun loppuun, joten vielä pitää odotella. Yksi paikka irtosi jokunen viikko sitten. Toivottavasti ei ala oireilemaan ennen.

Jännä Tuttua on vaikka meillä onkin miehen kanssa eri osoite. Tää järjestely sopii meille oikein hyvin. Tuntuu, että siitä on enemmän apua nyt, kuin ennen kun asuttiin saman katon alla. Miehet jotenkin olettaa, että naiset pystyvät tekemään kaiken. Eikö ole vanha totuus, että miehet pysytyvät keskittymään vain yhteen asiaan kerrallaan? Mä olen kans nalkuttajan maineeessa, kun oletan, että nuo teinit edes tekisivät jotain oma-aloitteisesti, mutta ei edes vaikka pyytää. Olen ottanut tavaksi käskeä ja asian on tapahduttava välittömästi.

Mulla oli sunnuntaina viimeinen yövuoro. Tällä hetkellä meillä on töissä todella kiireistä ja raskasta. Juosta saa jatkuvasti ja raskaita nosteltavia ja käänneltäviä potilaita. Sitten on vielä jos jonkinnäköistä eristystä. Viime yönä sain kauhean yskäkohtauksen ja heti tuli mieleen, että nyt mulla on varmaan tubi. Illalla oli vatsa löysällä, niin heti ajatteli, että no niin, nyt on varmaan iskenyt clostridium.
Turvotusta on työpäivän jälkeen ihan ihan kiitettävästi ja selkäkin oirehtii. Pitää alkaa käyttämään tukivyötö ainakin töissä. Auttaa myös noihin liitoskipuihin jonkin verran. Mulla ei ole tässä raskaudessa ollut kauheesti liitoskipuja, mutta kahdesta edellisestä kylläkin. Puolen välin jälkeen en päässyt kunnolla kävelemään ja ihan lyhyillä askelilla pystyi liikkumaan. Sängyssä kääntyminenkin teki tosi kipeää. Tuona aikana opiskelin, joten olisko tuolla istumisella ollut jotain vaikutusta? Nyt olen ollut vuoden verran töissä ja liikkeellä, niin ei ole vaivannut.
Pahoinvointi tullut takaisin, samoin närästys ihan kauheeta. Maito tuohon tuntuu parhaiten tehoavan ja varsinkin iltaisin saa miettiä tarkkaan, mitä syö.

Kulkuvälinettä olen alkanut katsastella. Tällä hetkellä näyttäis kallistuvan Brion doublewaven suuntaan. Kellään kokemusta? Pitäis saada sellaiset tukevat sisarusrattaat, mihin saa hommattua kantokopan. Millään heppoisillla city-rattailla me ei tehdä mitään, kun koirien kanssa rämmitään milloin missäkin.

Raskausviikkoja jo 28+2. Tuntuu ihan mielettömältä, miten nopeasti aika menee.
 
HepsKatti
Hengissä ollaan ja hengessä mukana :) . Kyllä mä täällä olen juttuja käynyt lukemassa, mutta eipä ole paljon mitään asiaa ollut, niin en ole sitten kirjoitellut.

Sokerirasituskokeessa tuli taas oltua ja 2 arvoa oli yli rajojen. Mutta neuvolatäti oli ihan samaa mieltä mun kanssa, että niin kauan kuin kotimittailuissa arvot pysyy hyvinä, ei ole syytä paniikkiin. Kyllä mä äitiyspolilla joudun ja haluankin käydä edes kerran, mut laittaa lähetteenkin sitten vasta sitten, kun parin viikon päästä menen seuraavaksi neuvolaan.

Oma olo on muuten ok, paitsi oikea lonkka sattuu, välillä iltaisin niinkin paljon, ettei tee mieli kävellä yhtään.

Mekin sitten ostettiin kuitenkin tuplarattaat...sai huutonetistä niin halvalla (lue puoli-ilmaiseksi ;) ), joten se on ihan sama tuleeko niitä käytettyä lainkaan vai vaan pari kertaa. Niiden kunnosta en vielä tiedä, mutta sellaiset matkaratastyyppiset on ja peräkkäinistuttavat. Sen lisäksi sitten se seisomalauta noihin Brion vaunuihin. Se kantoreppu on vaan edelleen mietinnässä, että tuleeko sitä käytettyä...

Hepsis, täynnä rv 27 :)
 
Moi!

Oottepa olleet ahkeria kirjoittajia! En rupia läheskään kaikkia kommentoimaan, muutama heitto vaan täältä hiljaisuudesta.

nacsu - mulle tuli esikoisesta hirvee hammassärky just päivää ennen ekaa ultraa (joka sekin jännitti hirveesti). Yksityiselle päivystykseen menin illalla kun en kestänyt ja mulla vedettiin juurihoidettu hammas pois kokonaan (takimmainen). Oli ihan mätänä siellä. Sanoi, ettei ole paljon tehtävissä kun on jo juurihoidettu. Epäilen kyllä, että raskaus jotenkin sen laukaisi kun mitään oireita ei ollut ollut ennen sitä. Toivottavasti pääset tosiaan eroon kivuista! Itsellä hammastarkistus vasta kuukauden päästä kun "unohtui" tilata...

Kummit - meillä ei olla kunnolla edes mietitty kun tulee olemaan ongelma. Esikoisen kummeina on minun ainoa veli ja miehen hyvä kaveri (naispuolinen). Eli meillä ei ole pariskuntaa vaan molempien kummien puolisot ymmärsivät hyvin asian kun ei heitä tarpeeksi tunnettu siinä vaiheessa, nykyisin paremmin. Nyt en tiedä sitten ketä pyytäisi kun miehelläkään ei ole sisaruksia. Pari hyvää kaveria kyllä on, mutta sitten mietityttää voiko joku suuttua jos pyydetään toinen muttei toista (meitä on sellanen "kolmen kopla"). Hmm. Mietintää mietintää.

Minnihiiri - kiva kuulla, että lomailu oli onnistunut. Vauvakin varmaan nautti lämmöstä. :) Olis kyllä ihana päästä lämpöseen lomalle ja mereen uimaan! Sattui silmään, että olit kevytkokista juonut - juoko teistä monetkin kolajuomia? Minä kun hirvittävän huonolla omatunnolla pepsimaxia vähän juon, se onkin ainoo kofeiinijuoma mulle. Viime raskaudessa olin absolutisti sen suhteen, nyt lipsun lipsun kun olevinaan tarvitsen piristystä väsymykseen...

Omaa napaa - viimeinen lomapätkä pidetty ja sen aikana ajettiin 1705 km tarkalleen. Turusta Haaparantaan (euroopan isoin karkkikauppa tai jotain siellä houkutteli) ja takas, tosi paljon sukulaisia tuli nähtyä matkan varrella. Rankkaahan tuo oli, mutta yllättävän hyvin kaikki neljä jaksettiin. Pikkutytölle varsinkin hauska nähdä sukulaisia joita viimeksi nähnyt vuosi sitten. Harmi kun Ouluun ei ole suoraa lentoa täältä. Tai että se on niin kallista. :( Hevifestareillakin tuli käytyä eikä maha-asukki ollut moksiskaan, enempi reagoi mm. siskonsa kovaa ja korkeelta lähtevään lauluun kun metallin jytkeeseen.

Loman jälkeen perinteisesti tyttö kipeänä, ensin joku pieni mahabugi ja sitten flunssa jonka yskänrippeet ovat valvottaneet vähän liikaakin. Herätykset lauantai 5:45, su 6:15, eilen 5:15. Viime yönä valvotti minua ja isukkia klo 1-5. Tai siis tyttö ei tosiaan ollut tuota aikaa hereillä, mutta huuteli ja yski ja tuli viereen kuorsaamaan... Itse kun kerran herää kunnolla on vaikee nukahtaa takaisin. Masuasukkikin potki sitten tiuhaan vaikkei yleensä yöllä herätä ja vessahätä ja nälkä. Nyt univaje hirveä. Toivottavasti menee ohi taudin mukana, meidän neiti kun on aina ollut suht hyvä nukkuja muuten.

Sokerirasituksen kävin ja siinä vain paastoarvo vähän koholla (JEE!) kun viimeksi paasto oli ok, mutta 1h ja 2h arvot koholla. Nyt mennään vaan neuvolan dieetillä, ei samanlaista seurantaa kuin viimeksi. Toivottavasti saan otettua itseäni niskasta kiinni kun mässäilyä on tullut harrastettua. Painoa on tullut reilu 4kg, ei paha, mutta ei tarvis kovasti tulla. Neuvolassa tänään verenpaineet ihan vähän kohonneet alkulukemista, ei sekään paha. Kohdunpohjan korkeus 25.5 cm kun se viimeksi oli 18 cm. Itse en olevinaan huomaa kasvua, työkaverit ja mies kylläkin. Kipuja ei juurikaan ole, mutta jos liian reippaasti kävelee niin repii ja välillä tulee pieniä supistuksia. Mietityttää kyllä millanen elefanttiolo sitä on sitten parin kk päästä.

Tässä teille aivan ihana synnytyslinkki. Tuli tippa silmään. Ei näytetä mitään alapääjuttuja tai muuta, vaan tosi nätisti toteutettu video ihan kotoota lähdöstä syntymään asti. Palautti mieleen omia kokemuksia jotenkin...

http://www.youtube.com/watch?v=UVIrU_Fm0fk

Oli sitä muutakin jutusteltavaa varmaankin, mutten tähän hätään muista mitä. Kiva kun ootte puheliaalla päällä! :)

TaneliKaneli 27+3 joka suunnistaa maha-asukin, esikoisen ja isukin kans Muumimaailmaan lauantaina. Jännittää jo valmiiksi!
 
hammassäryistä....mulla on kolmessa raskaudessa puhjennut viisaudenhammas, yksi on vielä jäljellä, ja toivon ettei se nyt puhkeaisi, mulla niin ahdas suu ettei hammas pääse kunnolla puhkeamaan, vaan tulehduttaa ikenet, ihan mätimiseen asti.
ientulehduksia on koko ajan, vaikka kuinka hyvin hoitaisin, hammaslankaa ja tikkuja käytän joka päivä.
viime viikolla luulin et mulla taas paha ientulehdus, kun alkoi se tuttu jomotus ja tykytys takahampaiden ikenissä. purskutin desinfiointiainetta, pesin ja puunasin, ei apua, särky paheni vaan, poskipäihin asti. mut luojan kiitos se olikin vain poskiontelotulehdus, joka nyt helpottanut kun kuuri päällä.

nautitteko raskaana olemisesta??tää on mun viides raskaus, esikoinen täytti kuukausi sitten 6v...mä oon jotenkin ihan täynnä tätä..odotan vaan vauvaa niin kovasti et välillä oikein ahdistuu, kun aika matelee, vaikka meneekin hurjaa vauhtia. ajatellen, jos vanhaan tapaan menee, niin 10vko ja vauva sylissä...pisin odotusaika jo takana.

manhattan ja esikoisen nimeämä valtteri-vauva rv27+3
 
Minnihiiri tere tulemast takasin. Taidan välttää aurinkoa jos se saa vatsan noin nopeesti kasvamaa :LOL:

Närästys jatkuu täälläki, harmi etten juo maitoa ja piimää en koske pitkällä tikullakaa. Mutta vinkin kerron kyllä miehelle joka kärsii kovasti närästyksestä.

Jännä Meillä kanssa tuolla makkarin lattialla makaa 2 pussia kenkiä mitkä pyysin miestä nostaa n. 2-3 viikkoa sitte ylös hyllylle :headwall: Täytyy vissii taas vähä ärähtää että se saa ne laitettua ennen parin viikon työmatkaansa.

Toivottavasti pääsette hammassäryistänne. En osaa kuvitellakkaa miltä se tuntuu ku en oo sitä ite kokenu, koskaan ei oo ees porattu.
Mäki varasin heti alkuraskaudesta ajan tarkastukseen ( tuntien jonotusajat ) ja lähettävät ajan nyt tässä syksyllä että kerkiää viellä ennen synnytystä tarkastuksee.

Pakkaus saapu tänää ja kivahan niitä oli nyplätä :D mutta ei auttanu mun shoppailuhimoon :kieh: suunnittelen jo keikkaa ikeaan :whistle:
Aika tosiaan tuntuu matelevan, haluisin jo päästä tositoimiin......
 
LEP
Jee!! Täällä ollaan oltu ahkerina ja imuroitu, mopattu, pyyhitty pölyjä, pesty vessa, siivottu keittiö, kopisteltu petivaatteita yms yms. :D Olen niiiiiiin ylpeä itsestäni, että olen noin paljon saanut tänään aikaiseksi.

Ja tämä shoppailuhimo on ihan kamala, haluan tosiaan ostaa kaiken! :eek:
 
Taas on käyty neuvolassa:
Painoa +700g/vko :whistle:
Hemoglobiini 101
Verenpaine 110/66
Kohdunpohjankorkeus 31 cm
Sydämensyke 140

Eli rautakuurille jouduin, onhan tuo vähän väsyttänytkin. Vatsan koko hieman mietityttää... Vauvan kokoarvio kuulemma tehdään sitten kun se on ajankohtaista. Kävin myös sokerirasituskokeessa ja tulokset olivat normaalit. Olisiko joku kasvuspurtti joka tasaantuu?

Hyviä vointeja kaikille! T: Harvoin kirjoitteleva Jerkku 28+2
 
HepsKatti:Onkos sulla tietoa niistä arvoista että mikä on millonkin raja sokerirasituksessa?Eli alku lukema,1h ja 2h?Itellä oli tänään ja torstaina onkin lääkäri aika ja selviää samalla tulokset.Esikoisen kanssa ei ollut mitään häikkää lukemien kanssa.
Tällä kertaa tuli ennen 1h verikoetta jo ihan hirvee olo :ashamed:
Itellä ei meinaan oo mitään tietoa niistä raja arvoista yms.

Torstaina tosiaan on neuvola lääkäri,olin pari viikkoa sitte pari päivää saikulla supistelujen takia.Lääkäri sanoi ettei voi kirjottaa saikkua oikeestaan kun raskaus on edennyt normaalisti eikä kohdun suulle ollut tullut mitään muutoksia.Käski mun vaan kestää mahan kovettumiset.Näköjään toi saikulle laittoi on välillä ihan lääkäri kohtaista.Kun kävin perjantaina ihottuman takia työterveydessä niin olis laittanut saikkua pelkän ihottuman takia :p
Mutta joo nyt on tulleet noi samat alaselkä kivut jotka oli edellisen odotuksen aikana.Tossa 12 aikoihin aina selkä onkin jo niin jumi että köpöttelen vaan iltapäivään saakka töissä,samoi nivuskipu on samaa luokkaa.Ois kiva silti jaksaa vielä töissä,niin meinasin katsella että oon töissä niin kauan kun noi oireet on siedettävissä mitoissa.Mammaloman alkuun on kumminkin vielä aikaa ripausta vajaa 2kk.
Ja mitä maha mittailuun kuuluu niin reippaasti yli 100cm näyttää täälläkin.Edellisellä kerralla oli iso vatsa,samaa meinasin odottaa tälläkin kertaa :LOL:

Ja reissulta palaajalle,tervetuloa taas tänne syksyiseen Suomeen :wave:
Varmasti oli hieno reissu!

Tää mamma haluis järjestää jotain kahden keskista miehelleen... :wave:
tosin vapaata yhteistä viikonloppu aikaa onkin vasta kuukauden päästä,eli olis hyvin aikaa suunnitella ja toteuttaa suunnitelma.Vaikkapa hotellihuone toisesta kaupungista la-su ajaksi...oisko ehdotuksia???Risteilylle tekis mieli mennä,mutta esikoista odottaessa kun käytiin laivalla niin mähän makasin siellä hytissä merisairaana ekan illan ja oksentelin vaan.Eli se on pois suljettu!
 
Hei mamskeli, mulla oli nuo sokerirasitusarvot näin: 1 h 7,7 (10) ja 2 h 5,4 (8) ja paastoarvo 5,2 (5,3) eli lähellä menen tuossa paastoarvossa.

Odottelen torstain neuvolalääkäriä, siellä ultrataan ja näkee tosiaan mitä vaaville kuuluu.

Mulla vuotaa ikenistä jatkuvasti verta, mutta hammaslääkäri sanoi, että johtuu raskaushormoneista, kun silloin ikenet herkistyvät ja limakalvot yleensä. Ei kun ahkeraa pesemistä ja kun vaan putsaa säännöllisesti ikeniä, ei pahane. Vaikka vuotaisi, parempi kun ei varo liikaa.

manhattan2 , hammaslääkärillä käyntiä suositellaan viimeistään toisella kolmanneksella, koska sen jälkeen tuolissa olokin ja olo yleensä voi olla hankalaa. Kävin itse, kun ientulehdus tosiaan aika pahana. Ei tehty mitään ja nyt jo vähän helpottanut, kun vaan puhdistanu säännöllisesti. :heart: Hampaat muuten hyvässä kunnossa. Käski tulla synnytyksen jälkeen taas tarkistukseen.

Oikein mukavaa illanjatkoa ja jaksuja kaikille! :heart:
 
Täälläki saapui tuo pakkaus viime perjantaina. Etenki se toppa puku ihana. Viikonloppuna tulioltua häissä. löyty onnex kaapista yx mekko joka sen mallinen ja joustava että meni hyvin päälle enkä ollu aikasemmin käyttäny ees..
Painoa tullu vissii noin neljän kilon verran. ihme ettei muka enempää kun makean himo kamala ja joka päivä pitäs mässyttää..
Viimene perhevalmennus oli tänään. Sitte sairaalaan tutustuminen kuukauden päästä. Kyllä tämä aika kuluu.. Saan vielää jatkaa töitä syyskuun loppuun. Tosi mukavaa ja varmasti aika hujahtaa äkkiä ja äippäloma alkaa lokakuun loppu puolella..
 
HepsKatti
TaneliKaneli, mekin ollaan tulossa lauantaina muumimaailmaan :wave: . Siellä tosiaan on "muutama muukin" :LOL:

Sokerirasituskokeen arvoista. Luultavasti ne on samat edelleen mitä TeSuLah tuossa mainitsi, mutta jossain paikoissa niitä on taas nostettu. Paastoa en muista, mutta uusissa rajoissa 1h pitää olla alle 11 ja 2h alle 9.
 
Onpas taas tullut tekstiä kun ei muutamaan päivään ehdi lukemaan =)

Olo täällä ihan hyvä. Mitä nyt alaselkä ja rinnan alta kipuilee välillä. Nivuskivut on pysyneet nyt poissa kun on tajunnut olla juoksematta kaiken maailman busseihin yms. :D Välillä istuminen töissä hankaloituu noiden "rintaliivikipujen" takia. Kipu ja väsymyksen tunne tulee siis samalle kohdalle suurinpiirtein kuin missä rintaliivit menee, ympäri edestä taakse. Silloin tekee aina mieli pistää rinta rottingille ja venyttää oikein kunnolla. Samoin kylki samalta akselilta vähän väsyy, mutta nämä nyt varmaan kuuluu asiaan.

Neuvola olisi seuraavan kerran ensi viikolla. Sitten ne taitaa alkaa tihenemään. Ainakin meillä ilmeisesti alkaa viikolta 30 kahden viikon välein neuvola. Mulla tulee huomenna viikkoja 28 täyteen. Voi siis olla että ei heti ihan kahta viikkoa laita väliin, ehkä aloitetaan pidemmällä välillä.

Olen nähnyt mun oikean neuvolatädin tasan kaksi kertaa, muulloin on ollut sijainen! Ja taas soittivat ja siirsivät mun aikaa, koska tämä oli jäänyt sairaslomalle. Taas. Ikävää, että toinen on sairas, mutta vähän ärsyttää kun ei oikein saa kosketusta tonne neuvolaan kun on aina eri täti. Jotenkin se suhteen luominen on hankalaa aina uuden kanssa. Onneksi on olleet kuitenkin tosi kivoja kaikki, toivotaan että tämä uusi on myös kiva. Olisihan se mukavaa jos loppuajan olisi sama täti, varmaan tulee enemmän asiaa näin loppua kohti.

Aika hurjaa, luin siitä neuvolasta saadusta kirjasesta, että viikolta 28 eteenpäin vauvalla on 90% mahdollisuus selvitä jos syntyy liian aikaisin... Ajatelkaas... Meidän masuissa vauva osaa jo hengitellä, availla ja sulkea silmiään, niellä, imeä.... alkaa olemaan aika valmis. :heart: tietty saa nyt pysyä siellä vielä pitkään, mutta on se aika jännä asia silti... Se on jo siis ihan ihminen. Tai on ollut jo pitkään, mutta ymmärrätte kai mitä mä tarkoitan :) toivottavasti..... Näitä mun ajatuksenjuoksuja on välillä kuulemma hankalia seurata :LOL:
 

Yhteistyössä