Moi!
Oottepa olleet ahkeria kirjoittajia! En rupia läheskään kaikkia kommentoimaan, muutama heitto vaan täältä hiljaisuudesta.
nacsu - mulle tuli esikoisesta hirvee hammassärky just päivää ennen ekaa ultraa (joka sekin jännitti hirveesti). Yksityiselle päivystykseen menin illalla kun en kestänyt ja mulla vedettiin juurihoidettu hammas pois kokonaan (takimmainen). Oli ihan mätänä siellä. Sanoi, ettei ole paljon tehtävissä kun on jo juurihoidettu. Epäilen kyllä, että raskaus jotenkin sen laukaisi kun mitään oireita ei ollut ollut ennen sitä. Toivottavasti pääset tosiaan eroon kivuista! Itsellä hammastarkistus vasta kuukauden päästä kun "unohtui" tilata...
Kummit - meillä ei olla kunnolla edes mietitty kun tulee olemaan ongelma. Esikoisen kummeina on minun ainoa veli ja miehen hyvä kaveri (naispuolinen). Eli meillä ei ole pariskuntaa vaan molempien kummien puolisot ymmärsivät hyvin asian kun ei heitä tarpeeksi tunnettu siinä vaiheessa, nykyisin paremmin. Nyt en tiedä sitten ketä pyytäisi kun miehelläkään ei ole sisaruksia. Pari hyvää kaveria kyllä on, mutta sitten mietityttää voiko joku suuttua jos pyydetään toinen muttei toista (meitä on sellanen "kolmen kopla"). Hmm. Mietintää mietintää.
Minnihiiri - kiva kuulla, että lomailu oli onnistunut. Vauvakin varmaan nautti lämmöstä.
Olis kyllä ihana päästä lämpöseen lomalle ja mereen uimaan! Sattui silmään, että olit kevytkokista juonut - juoko teistä monetkin kolajuomia? Minä kun hirvittävän huonolla omatunnolla pepsimaxia vähän juon, se onkin ainoo kofeiinijuoma mulle. Viime raskaudessa olin absolutisti sen suhteen, nyt lipsun lipsun kun olevinaan tarvitsen piristystä väsymykseen...
Omaa napaa - viimeinen lomapätkä pidetty ja sen aikana ajettiin 1705 km tarkalleen. Turusta Haaparantaan (euroopan isoin karkkikauppa tai jotain siellä houkutteli) ja takas, tosi paljon sukulaisia tuli nähtyä matkan varrella. Rankkaahan tuo oli, mutta yllättävän hyvin kaikki neljä jaksettiin. Pikkutytölle varsinkin hauska nähdä sukulaisia joita viimeksi nähnyt vuosi sitten. Harmi kun Ouluun ei ole suoraa lentoa täältä. Tai että se on niin kallista.
Hevifestareillakin tuli käytyä eikä maha-asukki ollut moksiskaan, enempi reagoi mm. siskonsa kovaa ja korkeelta lähtevään lauluun kun metallin jytkeeseen.
Loman jälkeen perinteisesti tyttö kipeänä, ensin joku pieni mahabugi ja sitten flunssa jonka yskänrippeet ovat valvottaneet vähän liikaakin. Herätykset lauantai 5:45, su 6:15, eilen 5:15. Viime yönä valvotti minua ja isukkia klo 1-5. Tai siis tyttö ei tosiaan ollut tuota aikaa hereillä, mutta huuteli ja yski ja tuli viereen kuorsaamaan... Itse kun kerran herää kunnolla on vaikee nukahtaa takaisin. Masuasukkikin potki sitten tiuhaan vaikkei yleensä yöllä herätä ja vessahätä ja nälkä. Nyt univaje hirveä. Toivottavasti menee ohi taudin mukana, meidän neiti kun on aina ollut suht hyvä nukkuja muuten.
Sokerirasituksen kävin ja siinä vain paastoarvo vähän koholla (JEE!) kun viimeksi paasto oli ok, mutta 1h ja 2h arvot koholla. Nyt mennään vaan neuvolan dieetillä, ei samanlaista seurantaa kuin viimeksi. Toivottavasti saan otettua itseäni niskasta kiinni kun mässäilyä on tullut harrastettua. Painoa on tullut reilu 4kg, ei paha, mutta ei tarvis kovasti tulla. Neuvolassa tänään verenpaineet ihan vähän kohonneet alkulukemista, ei sekään paha. Kohdunpohjan korkeus 25.5 cm kun se viimeksi oli 18 cm. Itse en olevinaan huomaa kasvua, työkaverit ja mies kylläkin. Kipuja ei juurikaan ole, mutta jos liian reippaasti kävelee niin repii ja välillä tulee pieniä supistuksia. Mietityttää kyllä millanen elefanttiolo sitä on sitten parin kk päästä.
Tässä teille aivan ihana synnytyslinkki. Tuli tippa silmään. Ei näytetä mitään alapääjuttuja tai muuta, vaan tosi nätisti toteutettu video ihan kotoota lähdöstä syntymään asti. Palautti mieleen omia kokemuksia jotenkin...
http://www.youtube.com/watch?v=UVIrU_Fm0fk
Oli sitä muutakin jutusteltavaa varmaankin, mutten tähän hätään muista mitä. Kiva kun ootte puheliaalla päällä!
TaneliKaneli 27+3 joka suunnistaa maha-asukin, esikoisen ja isukin kans Muumimaailmaan lauantaina. Jännittää jo valmiiksi!