*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Moikka!! Ihan hurjasti ootte jaksanut kirjoitella!!! En mitenkään muista mihin piti edes kommentoida, kerronkin siis vaan omat kuulumiset ja koitan lueskella ahkerammin jatkossa, jotta pysysin perässänne:) meillä siis asuntohäsmäkät käynnissä, oma myyty, eikä hajuakaan mihin mennään, kuukausi aikaa muuttaa pois! |O

Neuvolakuulumiset rv26+5

painoa +200g/vk (tähän mennessä +1,5kg)
verenpaine 122/67
hemoglobiini 124
sf-mitta 26cm (edel. 23cm)
pissa puhdas
sydämensyke 145
liikkeet ++
tarjonta poikittain:)

Ens viikolla oiskin aika äitipolille kontrolliin piikityksen takia.. samalla ultraavat:)
 
Täällä mittaillaan sokereita ja kovasti vaihtelee Suomen maassa raja-arvot vaikka käypä hoito suositus pitäisi koskea koko maata, että samat arvot olisivat kaikkialla, mutta näin ei vieläkään ole....

Eli täällä meillä on ainakin niin, että paasto pitää olla 5,4 ja 1h arvo 7,8 ja itselläni on arvot olleet hyvät ja mittailen vielä lauantaihin asti :D

Närästys on palannut ja kurkkua polttelee tasaisin väliajoin.....

Kisse ja Hipsukka 27+6 :heart:
 
odottaja, aavistus, tieto, syntymän jälkeen väri sinisellä tai punaisella sukupuolen mukaan=)


Äiti1982 poika-tunne,tyttö-haave. poika
Molla Maija poika-tunne, tyttö-haave. poika
suklaapahkina tyttö. poika
Jännä itse: tyttö, mies: poika. tyttö
MarrasVaavi poika. poika
Mamina itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Pampula tyttö
manhattan2 poika. poika
äippä-80 itse: tyttö, mies: poika. tyttö
TeSuLah poika
Minnihiiri68 poika-toive. tyttö
FrökenJulie tyttö. poika
Muua poika
samir05 poika-tunne, tyttö-haave. poika
tokatulossa tyttö-toive
Kisse poika-tunne, tyttö-toive
marrasvauva poika
MissMaisa poika. poika?
mamskeli poika
äitee 78 poika
hippu-08 poika-tunne, tyttö-haave
Chala tyttö
TaneliKaneli poika-toive. poika
Teho poika. poika
wela poika. poika
Czarina poika
lulu32 tyttö. tyttö
pinkuvinku tyttö
ohna tyttö. tyttö
LEP tyttö(?)
Untuvainen itse: tyttö, mies: poika
jonnuzka tyttö
Pamppis poika. Tiedossa..;)
OnnenOmena-75 itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Dazzle poika-toive. poika
funkymama08 itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Nacsu tyttö


15 poikaa, 7 tyttöä, 4 salaisuutta=)
 
HepsKatti
Mäkin vielä lisäilen, että meillä nuo sokerin kotimittausarvot on seuraavat: paasto alle 5,5 ja tunti aterian jälkeen alle 7,8. Esikoisesta ne oli vielä niin, että paasto piti olla alle 5 ja 1,5-2 tuntia aterian jälkeen alle 6,8. Nuo uudet on kai ne käypä hoito suosituksen rajat tai ainakin lähellä sitä :)
 
Heipä hei :wave:
Tänään on ollu taas vähä parempi olo, jaksoin jopa käydä ettimässä pojille haalareita, on vaan niin ruman värisiä, kun kaikki yli 100cm haalarit on mustia tai muuten vaan tummia :x

Mistä vauvat tulee? Onko teillä lapset ruvennu kyselemään kaikenlaista? Meillä pojat jo aiemmin kysyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauva tulee ulos, mä sitte kerron mistä ne tulee... ja pojat ei tietenkään oo mistään niin inhottavasta paikasta syntyny :D
Eilen ne sitte iltapalalla jutteli, että vauva tulee pimpistä ulos... ja tottakai toinen sitte kysyi, mutta mistäs ne menee sinne mahaan :eek: Mä olin odottanu tuota kysymystä vähä myöhemmin. Mä sitte selitin jotain vauvansiemenistä... ja mies yritti pidätellä naurua, kun olin niin vaikeana :LOL: Mä lupasin niille selostaa paremmin joku päivä, kunhan keksin jonkun hyvän, "ei-järkyttävän" selostuksen :D

Nyt mutustamaan marjapiirakkaa, tänään oon ihme ja kumma pystyny syömään edes vähä. Eilen yritin syödä, mutta kaikki tuli samantien pihalle ja olin koko päivän nälissään :kieh:
 
MissMaisa, meillä on kans kysytty et mistä se vauva sit tulee, leikataanko vatsa auki vai miten.....Sanoin eilen et se tulee tuolt alhaalta...ympäripyöree vastaus mitä varmasti joudun tarkentamaan :D Täytyy kattoo lasten kanssa tosta olipa kerran elämä boxista se hedelmöittyminen jos siit ois jotain apua.....

Mulla on taas tänää ollu vähän vatsakipuja, toivottavasti huomenna parempi päivä sen osalta.
 
josjos Eiköhän tämä tästä, tuntuu että heti alkaa helpottaa kun aloitin ton antibioottikuurin =). Kyllä mullekkin yksi hammaslääkäri sanoi, että ientulehduksen saa ainakin herkemmin raskauden aikana.. kai sitä sitten on herkempi muillekkin tollasille..

TaneliKaneli Musta tuntuu, että poistoon menee tää munkin hammas.. En nimittäin pysty puremaan hampaita yhteen sen takia ja kyllä se juurihoidon tehnyt hammaslääkärikin sanoi, että on vähän huonossa kunnossa. Huomenna aion soittaa sitten hammaslääkärille ja varaan ajan, että saavat sen repiä pois. Seuraava aika olisi muuten vasta ensi kuussa. On nimittäin yön aikana turvonnut siitä ikenestäkin sen hampaan vierestä..

Elikkä olo on kuitenkin jo parempi =). Tänään olis ollut neuvolalääkäri tosiaan, mutta pommiin nukuin :ashamed: Kun en ole sen hampaan takia muutamaan yöhön saanut nukuttua, niin nyt kun vihdoin pystyin jo melko hyvin nukkumaan, niin tietty se venähti.. Pitää huomenna varailla uusi aika.. :ashamed:
Selkäkivut on alkaneet vaivaamaan :/ Tosi ärsyttävää, kun yrittää jotain tehdä..
Nyt voisin siirtyä keittiötä siivoamaan, kun vihdoin jaksan oloni puolesta..

nacsu rv 27+4
 
Iltaa

Täällä on tänään käyty neuvolalääkärissä ja seuraavaa todettu:

- pissa puhdas
- verenpaine 113/72
- painonnousu 677g/vko
- vauvan syke 150
- kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulalla mittaa 4cm
- sf-mitta 26.5cm
- vauva oli poikittain masussa

Kaikki oli siis ihan ok.

Käytiin tossa töiden jlkn kaupoilla ja tultiin kotiin.. kävin veskissä ja huomasin, että vuodan verta :( Aivan ku menkat olis alkaneet.. Soitin sitten jo hädissäni PHKS:n äitiyspolille, sieltä sanoivat, että jos ei tyrehdy niin käymään siellä sitten. Ja varsinkin jos vuoto muuttuu helakan punaiseksi haavaveren oloiseksi, niin sitten on jo kiire. Voi olla, että terkkalekuri teki sen verta kovemmalla kädellä sisätutkimuksen, että vuoto siitä johtuvaa. Nyt ei auta muu, ku toivoa, että alkaa tyrehtyä.. tai sitten täytyy vielä iltapuhteeksi lähteä kuunteluttaa sydänäänet ja tarkistuttamaan, että kaikki on niin kuin pitää.

Semmosia täällä...

Mecu&Möhö 26+3
 
Heissan,

lääkäripäivä oli täälläkin. Kuulumiset:

- pissa puhdas
- verenpaine 123/76
- hb 143
- syke 135 (vauvan :D)
- liikkeet ++
- painonnousu +550 g/vko :ashamed: :snotty:
- sf-mitta 27
ja poikittainhan tuo pötkötteli.

Mitähän ne muuta kerto. :/ Aini, näiden ihanien pullistuneiden suonieni johdosta (jaloissa), saan kuulemma hommata tukisukat. Täytyy jokupäivä mennä Instrusa pyörähtämään. Monethan niitä täytyy hommata? Eikai niitä yksiä nyt voi montaa päivää peräkanaa pitää. Tai tietty voi, mut se jääkin arvotukseks et viihtyyks kukaan enää vieressä! :D

Mut vielä niistä sukista, ne taitaa olla aika arvokkaita! Ainakin mitä verkkoapteekista katsastin, ni 34 ?/pari! Mut olettaahan ton saattoi, kun pelkät lentosukatkin maksaa parikymppiä. Mutta ne ei kuulemma riitä... :(

BTW, mamina, oon melkeen satavarma, että näin teidät tänään! Asutteks (vielä toistaseks siis) siinä mein oikeen neuvolan luona? Yks päivä kun siulla oli se tein tytön kuva täällä, niin ihan samalta näytti eräs aidalla keikkuva neitokainen (tai sen kiharat). :D Olin hakemassa mein neitiä hoidosta. En ehtinyt sen enempää ympärilleni vilkuilla, kun siinä koitin samalla seurustella hoitajan ja parin muun ihmisen kanssa. Sit olittekin jo kadonneet (siis jos olitte työ ) kun ehdin taas päätäni kääntää..

Mutta eipäs täällä tänään muuta. Paitsi että Kelan päätökset oli tulleet! =) Siinä hommassa ei kauaa mennyt, tästä ei oo ku reilu viikko kun lähetin ne meidän palkkakonttoriin!

t: Pamppis 26+5 (nyt muistaa vielä viikotkin, kun voi neuvolakortista luntata! =) )
 
Jep Pamppis, kyl taisit meit bongata! Oltiin juuri postiin menossa, ja mein tyttö on aina tosi kiinnostunut naapuripihan lapsista, kun omalla pihalla ei oikeestaan ketään kavereita oo:D
Teidän neiti on siis tos pph:lla? Katoinkin et siinä oli joku mahakas 'täti'=) Missä päin olet muuten asunut nuorempana/ pienenä? näytit tosi tutulta?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Jep Pamppis, kyl taisit meit bongata! Oltiin juuri postiin menossa, ja mein tyttö on aina tosi kiinnostunut naapuripihan lapsista, kun omalla pihalla ei oikeestaan ketään kavereita oo:D
Teidän neiti on siis tos pph:lla? Katoinkin et siinä oli joku mahakas 'täti'=) Missä päin olet muuten asunut nuorempana/ pienenä? näytit tosi tutulta?!
Joo, minähän se siinä mahoineni. :D Mein neiti on siinä pph:lla, se on (kait) se kovaäänisin ja aino vaaleetukkanen.

Lapsuus & nuoruus meni U-L:ssa, siitä Huhtarin ja pienen Kaukaanseudun kierroksen kautta takas Länsialueelle, tällä kertaa vielä 5 kilsaa U-L:sta eteenpäin. Mutta nyt on kotoisa olo.

Missä päin sie oot 'pienenä' asustanu? En ehtiny kyllä juur huomaamaan kun sen tein neitokaisen, mutta ehkä joku häivähdys jäi mieleen siustakin. Saattaahan se olla, et jos vaikka synnärille samaan aikaan satutaan! =)

Jahas, nyt kirja kainaloon ja petiin. Kauheesti ei kyl vielä nukuta kun tuli iltakahvit juotua. Mut on aamusin ollu vähän myrkynjuontia nousta ylös, joten pakko se on nyt yrittää vaakatasoon kallistaa.


 
Vaihdoin nikin ja olen siis nyt Neeanäiti, voisiko muuttaa myös listaan, kiitos. Eli TeSuLah entinen nikki.

Pamppis nuo neuvolassa ja lääkärissäkin jopa sotkevat sanat tuki- ja lentosukat. Kummatkaan eivät auta jos oikein pahat suonikohjut. Hommasin 1-puristuksella olevat hoitosukat. Mediteamilta, siis jos haluaa että sukista on jotain apua esim. kipuihin, pitää ostaa hoitosukat niitä on eri puristusvahvuuksilla. Ne pitää olla vahvemmat kuin tukisukat. Ykkönen on jo aika voimakas puristus, mulle riittää se.

Mulla meni sukkapariin 42 euroa, ne pitää pestä joka päivä, kun joka päivä on jalassakin. Eli iltaisin pesen ja pyyheliinatelineellä kuivatan, siihen saa lämmön päälle. En kyllä raaskinut ostaa kahta paria, kun sen verran arvokkaita ovat. :ashamed:

Sukat ovat ehdottomat, en pärjäisi päivääkään näitten kohjujeni kanssa ilman niitä. Kipuja ei päivällä tunnu. Illalla laitan kohjujen kohtiin Hirudoid Fortea ja nostan jalat seinää vasten n. vartiksi, enkä sitten enää liikuskele. Veskiin joutuu joskus heräillä. Aamulla sukat pitäisi vetää jalkaan ennenkuin on noussut jalkeille. Kohjuvoidetta, josta edellä mainitsin, ei saa laittaa sukkien alle. Googlesta saa lisätietoa hoitosukista ja firmoista, mistä niitä voi ostaa.

Huomenna lääkärineuvola ja sitä odotellessa, oikein hyvää yötä! :heart:

:heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 27+1 :heart:
 
Sade päivä |O

Mä oon nukkunu niin huonosti, ku tarhassa on ollu vaikka mitä ongelmia, yks täti sielä puhuu koko ajan siihen malliin, että toisessa pojassa on jotain vikaa, ku on ongelmia nukahtamisen kanssa ja kun se on vilkas :eek: Jos neljävuotias vaan on paikallaan ja tottelee koko ajan, niin sitte mä olisin huolissaan :| Tänään sinne oli tulossa erityisopettaja käymään. Lulen, että ongelmat johtuu siitä, että elokuussa poikien ryhmään vaihtui uudet tädit ja melkein kaikki lapset, kaksi vanhaa kaveria jäi tuohon ryhmään... Site ku vaihtui eri säännöt, niin ei kai heti voi kuvitella, että lapsi sopeutuu kaikkeen :/

Mua ärsyttää ku olo on niin paksu, lattialta ei meinaa päästä ylös, vasta kovan ähinän ja puhinan jälkeen onnistuu. Olo on ku norsun, valaan ja pingviinin sekoituksella |O Kai voi odottaa, että tämä olo tästä vielä pahenee :xmas:

Nyt kuvaamaan vaatteita myyntiin, ku myytävää tavaraa on makkarissa tällä hetkellä viis jätesäkillistä :eek:
 
kävin lääkärissä tänään...kohdunsuu kiinni ja täysi mittainen. kirjoitti saikun äitiyslomaan asti, kun kela vaan vielä hyväksyis sen...
vauvan painoarvio 1100g, tänään rv27+5..povasi isompaa vauvaa, mitä muut olleet...
millasia painoarvioita teillä ollut näillä viikoilla?

meillä lapsilla kai enterorokkoa :/
 

Yhteistyössä