*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Neuvola lääkäri kuulumisia...

Verenpaine oli ok
painoa oli tullut 450g/vko
pissa puhdas
hemppa oli ennen 112 ja nyt 134!!JEE
(syön nyt joka toinen päivä tabletin enää)
liikkeet ++
sf-mitta 27cm
painoarvio oli 1100g

Sain samalla reissulla sokerirasitus tulokset:
paasto olikin 4,8(muistin että 5,2) 1h9,2 ja 2h 6,9.
Terkka käski katsella rasvojen perään ja lääkäri sanoi taas hyviksi,ei tarvitse huolestua.

Mitäs vielä..valittelin kun kättä on särkenyt parina yönä todella paljon,viime yönä en saanut juur nukutuksi ja eilen oli sama töissä.Noh,tänään kävin aamulla kääntymässä töissä ja tulin kotiin,käsi oli ihan turta ja särki ranteesta hauiksen kohdalle saakka.Ajattelin että mitä hittoa mä oon tehnyt kun käsi on niin kipeä.Lääkärissä käydessä selvis että raskaana ollessa kun tulee turvotusta niin ranteessa on joku semmonen kohta mihin kohdistuu painetta ja hermot joutuvat puristuksiin.Siks mulla on usein muutama sormi puuduksissa ja kättä ei voi liikuttaa kun sattuu koko ajan.Lekuri vaan sanoi että joo se sitten helpottaa kun oot synnyttänyt,tulee usein myös toiseen käteenkin.Sain samantien pari viikkoa saikkua ja jos ei särky helpota niin saan kortisoni piikin ranteeseen.Että tämmöstä täällä...
Tuntuu oikeesti välillä siltä että joku kaivaa mun käden sisällä.Pitänee katsoa jo valmiiks tv tarjonta jos en saa nukuttua :/

Jos vaikka nivus kivut ja häntäluu särky helpottais levossa.Tosin voinhan mä toisella kädellä siivoilla :LOL: Oikeesti odotan et mulla varmasti tulee joku vimma.
Koirien kanssa ulkoilu ei vaan meinaa sujua yhden käden kanssa :whistle:


*muoks* Ja jaksamisia huolissaan oleville mammeleille :hug:
 
Vielä pohdintaa tälle illalle.. Täytys tytön hoitoon ilmottaa, että millon jää sieltä pois! Tähän asti olin miettinyt, että vois olla hoidossa lokakuun loppuun, niin olis ulkoiluseuraa yms. Omasta kunnosta kun ei ikinä tiedä, että mikä se loppuviikoilla on. Tai jos vaikka joutus sairaalaan aiemmin tms.

Mutta nyt on alkanu esiintyy merkkejä, että neiti ei haluais aamulla lähtee hoitoon, vaan jäis mieluummin kotiin. :| Mikä nyt ei vielä tietenkään ole mahdollista, kun itekin oon vielä töissä.

Mutta uskallanko luottaa nyt siihen, että kaikki menee hyvin ja olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa koko loppuraskauden?! Tietysti jos ihan pyllylleen menee, niin mies voisi pitää vaikka talviloman jo tänä syksynä. Muttakun sekään loma ei ole kuin viikon. Ja isyysvapaata syntymän jälkeen.

Ääk, ennustaja kun tässä en ole. Mutta täytys perhepäivähoidonohjaajalle asia pikapuoliin ilmoitella!

Kai minä sen kotiin heti otan, en pysty edes ajattelemaan, että mikä mekkala syntys kun äiti jäis kotiin ja neiti pakotettas hoitoon. Tähän asti hoitoonmeno on sujunut ihan hyvin, ongelmat on alkanu viimeisen viikon aikana. :/

Miten te muut, kellä on lapsi hoidossa, olette tän asian ratkaiseet?

Anteeksi sekavahko selitys, mutta tässä olen asiaa ittekseni miettinyt, enkä ole hullua hurskaammaksi tullut! Ja mies sano, että asia on ihan minun päätettävissäni!
 
isompien lasten hoidosta...samaa asiaa olen pähkinyt kun pamppis...meillä tosin syynä sairastelut..nuorimmainen toisen kerran 3viikon sisällä rokkotaudissa, ensin vauvarokko, nyt luultavasti enterorokossa. esikoinen on eskarissa, 4v, luultavasti jatkaa hoitosopparilla, mut mites 3v?nuorimmaisen otan kotiin ehdottomasti, mut koska..?hetikö..en jaksa näitä saiasteluja, kun nuorin imee kaikki taudit itseensä..maksetaan ihan turhasta, kun koko ajan kipeä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
isompien lasten hoidosta...samaa asiaa olen pähkinyt kun pamppis...meillä tosin syynä sairastelut..nuorimmainen toisen kerran 3viikon sisällä rokkotaudissa, ensin vauvarokko, nyt luultavasti enterorokossa. esikoinen on eskarissa, 4v, luultavasti jatkaa hoitosopparilla, mut mites 3v?nuorimmaisen otan kotiin ehdottomasti, mut koska..?hetikö..en jaksa näitä saiasteluja, kun nuorin imee kaikki taudit itseensä..maksetaan ihan turhasta, kun koko ajan kipeä..
Mie tein just päätökseni, kirjoitin pph-ohjaajalle sähköpostin ja painoin sendiä!

Tulin nyt siihen tulokseen, että pidän hoitopaikan sen viikon loppuun, jolloin äitiysvapani alkaa. Ihan vaan varmuuden vuoksi, koska mies on silloin kertaamassa. Just sille viikollehan (ainakin laskujeni mukaan) osuu seuraava neuvolalääkäri ja entä jos siellä todetaankin jotain. Mihis minä tuon muksun laittasin, kun ei oikein itekään pärjää (tai jos hältä itteltään kysyttäs, niin omasta mielestään saattas pärjätäkin :D ). Nyt on sentään tuo hoitopaikka sen viikon, mummo voi vaikka aamulla viedä ja iltapäivällä hakea, sekä tietysti pitää illat & yöt. Töissä kun on, niin päiväsaikaan siitäkään ei apua ole. Toista mummoa meillä ei olekaan ja nuo papat nyt tiedetään. =) Töissä nekin kyllä vielä käy. Isomummon hoiviin taas ei oikein moneksi päiväksi viittis laittaa. Ihan hyvässä kunnossa sekin vielä on, mutta ei enää mikään nuori todellakaan!

Mutta uskon ja toivon, että asiat jotenkin järjestyy, vaikka jotain pieleen loppumetreillä menisikin. En kyllä jaksa enkä halua uskoa, että mihinkään sairaalaan joutuisin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä!

Tsemppiä pohdintoihin sullekin!


 
Keskiviikon lääkärissä käynti.
Paineet ok, pissa puhas, hemppa 121 eli ei tarvetta vielä lisäraudalle. Joka suuri yllätys! Paino vielä 100g alle lähtöpainon joten sekin ok. Syke 150 liike + raivotarjonnassa, kokoarvio 780g. Kohdunpohjan korkeus 24cm. Lääkäri arvio että olis tuossa 3kg paikkeilla laskettuna aikana. Saas kattoo.
Niin ja se raskausdiabetes nyt sitten papereissa. Paastoarvo oli viitteessä 5.1 tunnin jälkeen oli 8.4 ja kahen tunnin jälkeen 6.7.
Nyt sitten mittailen noita sokeri arvoja kotona 2 kertaa viikossa 4 kertaa päivässä.
Tänään mittailin niin aamulla paasto 4.8. aamupalan jälkeen 1.5h niin oli 5.6 lounaan jälkeen sama 1.5h 6.1. päivällisen jälkeen 1.5h 4.9. Et ei nyt ainakaan kovin korkeita arvoja. Mutta viikolle 36 nyt seurataan ja jos ei ole kauheita heittoja sit voi lopetta. Onhan tuossa noita viikkoja sinne jäljellä mut toivottavasti kaikki menee ok.
Mut muuten olo on loistava. Töitä jaksaa tehä vielä aivan hyvin vaikka pph olenkin. Tällä hetkellä vain kaksi hoitolasta joten senkään puolesta ei ole kovinkaan raskasta. Ulkoiluja ihanissa sadekeleissä ja muuta pientä kivaa.
Ja onneksi mulla kans loppui tuo vuoto juttu tuohon yhteenpäivään. Mutta sellanen tapa tuli taas takas et aina pyyhkiessä tulee tuijotettua että tuleeko jotain ylimääräistä tuolta alapäästä.
Niin ja vielä se että tänään sain tuon äippäpakkauksen. Oli muuten aivan ihania vaatteita ja se haalari oli kerrankin tosi sulonen. Mieskin tuumas että tuohan on hänenkin ihan helppo pukea. Kyl niitä varmaan vielä tarvii hypistellä tuossa lähipäivinä useamminkin. Muuten en ole sitten yhtään vaatetta enkä tavaraa ostanu. Jos sitten kun loman aloitan niin sitten teen hankintoja mitä tarvii.
Mutta voikaahan hyvin ja pitäkää huoli itestänne!
pinkuvinku ja vkt 26+4
 
Ihana kun on perjantai!

Pistinpä profiiliin uuden masukuvan, viikkoja muistaakseni 26+ jotain.

Eilen oli kyllä "pahin" mutta samalla hauskin myllerrysilta. En nyt ole varma oliko se pää joko kovasti yritti työntää itseään nahan läpi tuosta navan yläpuolelta samalla kun jalat potki alapäätä vähän kipeestikin vai toisin päin, videoida olisi pitänyt tuo koko sessio. ;)

Vanhemman lapsen hoidossa olo - meillä tyttö nyt 2.5v jatkaa perhepäivähoidossa vauvan synnyttyäkin ainakin osa-aikaisesti. Vielä ei ole ihan asiaa lyöty lukkoon. Jos kokopäiväisesti jatkaa niin silti on välillä kotona ja välillä lyhkäsempää päivää jne. Päädyttiin tähän ratkaisuun kun oikeesti kaikki loputkin pihakaverit jotka ovat vielä olleet kotona lähtevät nyt tarhaan, ei olisi ketään leikkikaveria. Ja kun on tottunut ja tykkää olla niin hoidossa. Tietysti olis niitä kerhoja ja puistotätitoimintaa, mutta nyt katsotaan ainakin tuohon 3v asti (helmikuun alku) millon sitten tuet vähenee...
 
Heippa!

Liikkuuko teidän vauvat vielä tosi paljon, vai ootteko huomannu, että liikkeet olis vähä rauhoittunu? Ennen tämä ipana peuhas koko ajan, mutta nykyään enemmän vaan iltaisin ku oon sohvalla tai menossa nukkumaan... vai olisko sitä niin tottunu tuohon möyrimiseen, ettei aina kiinnitä huomiota liikkeisiin :/

Pojat jatkaa päiväkodissa joulukuun loppuun kokopäiväisinä ja sen jälkeen käyvät kerran pari viikossa. Ne sai itte päättää haluavatko jäädä kokonaan kotiin vai käydä välillä pk:ssa :)

Mä oon heittäny kaikkea turhaa kaapeista menemään, sitte kaikki vanhat vaatteet sulloin jätesäkkiin ja ajattelin viedä pelastusarmeijalle tai punaisenristin keräyslaatikkoon, mä en jaksa niitä ruveta myymään |O Kaapit ja komerot tursuaa turhaa roinaa, eikä mikään pysy siistinä, kun tavaraa on näin paljon :kieh:

Nyt jatkamaan hommia :wave:
 
Täällä myös meidän neiti(2v5kk) jatkaa hoidossa niin että on 2-3päivää viikossa.Vauvan tultua pitää isänsä kanssa vähän lomaa ja sitten paluu arkeen.
Itse en vielä tiedä miten teen mammaloman aikana,siihen on vielä aikaa joten meinasin katsoa mikä on oma vointi sitten kun lomailun aika alkaa kolkutella ovea.
 
Perjantaita

Käytiin keskiviikkona neuvolalääkärillä, enkä saanut minkäänlaista painoarviota lapsesta.. vaikka kysyin :( Tuumas vaan lääkäri, että niiden tehtävä on katsoa vaan, että kohtu ja lapsi on kehittynyt ok. Täällä sitten jo kamalia kauhukuvia näen siitä kuinka suuri vauva sitten on.. kun 4D:ssä sanoi 21+1 vkolla, että "potran oloinen poika".. Näinkin sitten viime yönä unta, että vauva syntyi 12 vkoa ennen LA ja painoi 5,5kg :) Ei kai sillä painolla niin kamlasti ole merkitystä, mutta olis vaan ollu kiva kuulla jonkinmoista painoarviota.. ! Ei sanonut neuvolassa mtn siitäkään, että paljonko vaavi nyt painaa *höh*

Vuoto alkaa olla ohitse, onneksi! Kyllä tääl jo ehti miettiä, että mitenkähän olis käynyt josko oli pikku Möhö jo päättänyt syntyä.. ! Onneksi selvittiin säikähdyksellä. :)

Mukavaa perjantaita kaikille masunkasvattajille :)

Mecu&Möhö 26+5
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!
Tässä on koulunalun jälkeen työt pitäneet niin kiireisenä, ettei juuri ole ennättänyt palstailemaan. Ehkäpä sitten, kun äippäloma alkaa on aikaa taas paremmin.

Esikoisen (3v) hoidon kanssa olen pähkäillyt minäkin paljon viimepäivinä. Kun pitäisi tietysti kohta jo hoitoon ilmoittaa, jos aikoo kokopäivähoidosta pois ottaa. Mies on sitä mieltä, että lapselle pidettäisiin kokopäiväpaikka ihan sen varalta, että elämä muuttuukin raskaaksi vauvan synnyttyä. Itse en millään raaskisi lasta pitää koko päivää poissa kotoa, kun hän itse haluaisi jäädä äitin ja vauvan kanssa kotiin. Mutta tottahan se on, että kolmevuotias tarvitsee varmasti enemmän puuhaa kun minä tulen jaksamaan järjestää ja me asutaan niin onnettomasti ettei ole ainoatakaan "puistokaveria". Jospa siis vaikka osa-aikaiseksi hoitosuhteen muuttaisi? Kyllä on vaikeaa päättää. Ja sitten kun on vielä näitä jotka moralisoi, ettei lasta saisi hoidossa käyttääkään, jos itse kerran on kotona. NO huh.

Vauveli voi hyvin, liikiuskelee paljon aktiivisemmin kuin isosiskonsa aikoinaan. Neuvolalääkäriä en ole edelleenkään kertaakaan nähnyt, eilen oli sentään viides neuvolakäynti. Kaikkki vaikutti ihan ok olevan, paitsi että minulla taitaa oll napatyrä. No, se ei kai ole vaarallista, kivuliasta vain.

Kohta alkaa meillä kaikilla se loma, ei enää kuin 1,5kk töitä jäljellä. (Osalla varmaan vähemmänkin!) Jipii!!!
 
Mietin minäkin tuota hoitojuttua....Koska esikoinen on koulussa ja sen jälkeen menee puistoon leikkimään ni tulin siihen tulokseen että kuopus jatkaa tarhassa sen 5-7 tuntia päivässä. Puol päivänen eli max 5h tuntu niin tiukalta koska siitä ei saa lipsua 5h on todellinen maximi joten 5-7h tuntu semmoselta ettei mun tarvi koko ajan panokoida paljon kello on. Kyseessä kuitenki silloin melkein 6v jäppinen ja eskari alkaa sitte syksyllä.Tarhassa oltiin kanssa ton 5-7h kannalla koska se on helpompi sovittaa päivään ja tosiaan kaikki lapset on täälläki suunnalla koulussa tai hoidossa puistossa vauvoja ja taaperoikäsiä.

Täällä kanssa tyyppi myllertää kovasti, niin että koko vatsa heiluu ja tekee useesti myös silloin kun yritän nukkua.....
 
mun tilille oli räpsähtänyt tänään 730euroa..kelan sähköisessä asiointisivulla kävin, kun rahat oli tullut kelasta..mun saikkuraha on 55,17e/pv eli aika mukavasti, jos äitiyraha sit lasketaan samalla kaavalla.
20prossaahan tosta menee veroo..

muistaako kukaan, kun en kelan sivuilta löytänyt, maksetaanko äitiysrahaa myös lauantai päiviltä??

entäs tietääkö kukaan, kauanko kela hyväkyy saikun normaalilla lääkärin lomakkeella, ennekun tarvii sen tarkemman b-todistuksen??
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
muistaako kukaan, kun en kelan sivuilta löytänyt, maksetaanko äitiysrahaa myös lauantai päiviltä??

Jeps, Kela laskee lauantait arkipäiviksi. Paitsi kalenterissa punaisella merkatut lauantait. Tänä vuonna semmosia taitaa olla pyhäinmiestenpäivä sekä itsenäisyyspäivä.
 
Iltaa vaan,

ihanaa, työviikko jälleen takana! Eipä niitä enää taida olla kuin 7 jäljellä! Vähiin käy enneks loppuu!

On ollu aika työntäyteiset päivät töissä, nyt on ihan naatti olo. Eiköhän tää luu-/nahkakasa löydy tunnin sisään sängystä.. :D Väsymystä edesauttaa äsken masuun tungettu pitsa. Vaikken syöny kun yhden palan (omatekosta), niin silti on ihan ähky. Kun tuolla masussa on jotain muutakin täytettä. =)

Oli ollu puhetta vauvan liikkumisesta. Tässä masussa ei ainakaan liikehdinnät ole vähentyneet, päinvastoin, tuntuu nyt että mylläystä riittää päivin ja illoin, Ennen päämylläystuokio oli iltaisin klo 22 maissa.

Ääh, nyt ei kyllä päässä liiku mitään, joten moido! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
katsoitteko sairaalan sykkeen...kun äiti synnytti pienen tyttövauvan..kyllä poru pääsi meikäläiseltä.. :'(
Siis tuleeko just nyt joku semmonen ohjelma?!?!

muoks: hokasinkin jo, että se on just loppunu. Noh, huomenna tulee uusintana. Täytyy laittaa tallennukseen, kun en kumminkaan muista katsoa!

BTW, Faktalta tulee keskiviikkosin Synnytyssairala ja Riskitapaukset. Niitä olen kattellut kyllä.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
katsoitteko sairaalan sykkeen...kun äiti synnytti pienen tyttövauvan..kyllä poru pääsi meikäläiseltä.. :'(
Kyllä tuli katsottua ja samaan tahtiin vauvan kaa täälläkin itkeskeltiin! :'( Miten se äiti oli niin rauhallinen, vaikka ei ees kukaan ollut sen tukena siinä, siis kätilöiden lisäksi.
 
Joku kyseli vauvan liikkeistä, miula on aikas rauhallinen vauva esikoiseensa verrattuna (--joka heilui kun heinämies.. :LOL: ). Tämä tykkää olla suht paikoillaan kunnes pääsen illalla sänkyyn. Sillon alkaa jumpat :D
Tässä raskaudessa näyttäs tuntuvan nuo harjotus-supparit selkeesti! Esikoista odottaessa en ollut koskaan varma oliko niitä edes:D nyt ei jää epäilystäkään:)

Meillä alkoi helpottaa nyt, asunto on siis saatu myytyä, ja uusi asuntokin jo tiedossa (tosin vuokra..) ja muutto ois sitten kahden viikon päästä. Onneksi saan avaimet jo ens maanantaina niin voin käydä siel siivoilemassa ja viemässä pienimpiä tavaroita.

mamina 27+0
 
Pikainen käynti täällä.

Kiitos teille kommenteistanne, en enää pääse toiselle sivulle kattomaan, mutta yritän muistella kysymyksiänne. Hepskatti, kiitos, toivotaan että pian pääsen äitipolille tarkennusta varten. En usko itsekään kohdunkorkeuden suoraan määrittävän vauvan kasvua, mulla aina ollut hieman matalat korkeudet. Sitä lääkärit ja nlantädit kuitenkin tuijottavat aika tarkasti.

Onnenomenalle tiedoksi, olin neuvolalääkärillä ultrassa, ei oikein tainnu osata sanoa enempää.
Katsoin just esikoisen aikaista kohdunkorkeutta näillä viikoilla, kun nyt sama laskettu aikakin kun esikoisella, silloin oli kohdunkorkeus 25 ja vatsa valtavan iso. Kuopuksesta olikin korkeus näillä viikoilla 22, vatsakin pienimpi, nyt korkeus oli 20.

Pamppis, ultran teki tosiaankin nlalääkäri neuvolassa ja on itse lapseton nuori nainen. Ei ole kokenut raskauden "vaivoja" eikä siihen liittyviä juttuja itse.

Odottelen nyt äitipolille pääsyä, eiköhän sieltä aika nopeasti kutsu tule, toivon niin. En turhia murehdi, vauva liikkuu hyvin ja tuntuu olevan oikea energiapakkaus. :heart:

Hyvää Yötä teille kaikille! Juttua oli niin paljon tullu, etten kerkee enempää kommentoida.

Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 27+3
:heart: :wave:
 
Vielä vähän jatkan. Painoa mulle on tullut vasta n. 1,7 kg, eli ei kovin paljon. En sitä kuitenkaan murehdi, syön mielestäni tarpeeksi, ehkä sitten liiankin terveellisesti, eli käski syödä energiapitoisempaa ruokaa. Lähtöpainoltani olen normaalipainoinen.

Äidiltäni just kysyin ja hänellä alkupaino ollut n. 47 kg ja laskenut alussa 44 kg:n ja loppupaino ollut lähes joka raskaudessa sama eli n. 52 kg, ei kovin paljon ole hänellekään kertynyt, kuten ei mullekaan edellisissäkään raskauksissa. Äidilläni takana 5 synnytystä. Pituutta vain 145 cm ja alakautta synnytykset ja melko nopeita kaikki.

Äitini oli esikoista odottaessaan vielä edellisenä päivänä normaalisti töissä ja seuraavana päivänä isäni kävi ilmoittamassa ettei tule töihin, kun saanut vauvan. Kukaan ei tiennyt äitini odottavan, eikä ompelimon työtakin alta vatsaa nähnyt ja olikin aivan pieni kumpu. Oli siinä ollut yllättyneitä ilmeitä työkavereilla.

Pikkusiskollani myös samoin vain vähäinen painonnousu ja lähtöpainoltaan äitimme painoinen ja pienikokoinen muutenkin.

Nyt menen maate, öitä! :wave:
 
Huh, onpas tullut paljon tekstiä parin päivän aikana :D

Mulla on töissä ollut ihan sairas kiire, olen selvitellyt mun loman aikana aikaansaatuja sotkuja koko loppuviikon... Meillä on parin viikon päästä tulossa iso asiakastilaisuus, joka on mun vastuulla. No, nakitin hommat sijaiselle mun loman ajaksi ja yllätys, yllätys: kaikki oli ryssitty ihan viimeisen päälle :kieh: Koko loppuviikko meni sitten niitä sotkuja selvitellessä ja jouduin heti loman jälkeen tekemään pitkään päivää ja iltaisin olin aina aivan puolikuollut kun pääsin kotiin :(

Jee, äitiyspakkaus tuli tiistaina ja voi, miten suloisia ne vaattet siinä oli :heart:

Ja vaunut tuli vihdoinkin eilen Saksasta. Koeajot on jo suoritettu, tosin sisätiloissa ettei naapurit luule meidän pimahtaneen lopullisesti ;)

Mulla vauva on nyt reissun jälkeen ollut superaktiivinen. En tiedä haluaako se takaisin sinne etelän lämpöön vai onko se innoissaan kun tultiin pois sieltä :LOL: Tuntuu, että tuo vauva pyörii koko ajan tuolla masussa...

Nyt lähden ajelemaan itä-suomeen isää moikkaamaan eli häviän taas eetteristä muutamaksi päiväksi :wave:

Aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:
 
Meillä vietellään tänään pojan 1v. synttäreitä vaikkakin oikea päivä on keskiviikkona :heart:
Pojalla on taas alkanut huutaminen ja herää jo esim. ke 7.15, to 7, pe 6.45 ja tänään 7.30 ja itkee ja huutaa, kun on vielä niin väsynyt....pari viikkoa nukkui sinne 9-10 asti, mutta nyt taas on täysi meno päällä heti aamusta....päikkärit ovat lyhentyneet 3 tunnista sinne 1-1.5-2 tuntiin, mutta nyt nukutaan vain yhdet päikkärit voisi tosiaan nukkua sen 3 tuntia....

Meillä on sitten mukava mummo (anoppi) oli yli kuukauden Saarenmaan mökillä ja tuli käymään keskiviikkona pikaisesti niin kun aina :D oli peräti 5 minuuttia ja istui sohvalla...poika pällisteli ihmeissään...eikä ihme....

Sitä täytyy vielä hehkuttaa, että olen mittaillut tämän viikon sokereita eikä niissä ole mitään vikaa....JESSSSSSSS!!!!!! Viimeksi jouduin pistellä insuliineja nahkaani 4 x päivässä viikosta 30 alkaen....

Kisse ja Hipsukka 28+2 :heart:
 
Neuvolaterveisiä keskiviikolta elikkäs rv 26+5:

Paino: +512 g / vko, nyt vasta lähti paino nousemaan, kun se raskauden alussa laski 6 kg.
Verenpaine: 136/86, korkeimmat arvot mitä on ollu, suoraan töistä neuvolaan...
Pissa: puhdas
Hemoglobiini: 132
Vauvan syke 152
SF-mitta: 28 cm
Liikkeet on aivan omaa luokkaa, lääkäri nauroi kippurassa sydänääniä ottaessaan.
Ja pää alaspäin tämä kaveri nyt on. Vielä kuukausi sitten oli perätarjonnassa, mutta kerkesi kääntyä. Tällä touhumäärällä se kyllä kääntyy vielä monta kertaa väärin päin...

Sokerirasituskokeessa kävin ja arvot oli ihan hyvät. Vieläkin siis jatketaan ihan hyvässä kunnossa. Ainoa vaiva on tuo närästys, mutta kun nuo kaaliruoat maltoin jättää vähemmälle, niin sekin helpotti.





 
Heips pitkästä aikaa! viikko ollut niin hektinen, etten ole edes ehtinyt lukemaan kuulumisia ja sitähän olikin kertynyt :) en meinannu uskoa kun sai sivutolkulla selata tekstiä! mutta kiva siis näin, että jaksatte kirjotella kuulumisia.
Itse kävin ekassa neuvolalääkärissä ja olinpahan aikas pettynyt siihen touhuun; kokeili vähän mahan päältä ja teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet. hyvä että sain pikkarit jalkaan kun jo työnsi täytetyn nlakortin käteen ja sanoi että mehän sitten tavataan vielä kerran ennen synnytystä!! häh!? seisoin sitten oven ulkopuolella ja ihmettelin että näinkös sen kuului mennä? noh- nyt en hatarapäisenä ihmisenä muista että oliko käsketty mennä mittauttamaan ensin itse verenpaine - en ollut sitä tehnyt, en myöskään käynyt pissimässä purkkiin tms. eli niistä ei mitään puhetta sitten, sanoi vaan ettei paineita voi mitata kun suoraan kävelin sisään enkä levännyt yhtään ensin. silti - yritin myös että mikähän se painoarvio voisi olla, niin siihenkään ei sanonut mitään, tuli sellainen tunne ettei edes osaisi sellaista arvata. kysyi kyllä että olenko voinut hyvin ja miten työ. ilmeisesti olen liian hyvin voinut kun ei sitten mitään tarvinnut mitata/tutkia, ehkä hyvä niin.
sitten oli myös ensimmäinen perhevalmennus. miten joillain teistä jo viimeinenkin käyty? siellä ei kyllä ollut mitään uutta vaikka siis ei lapsia olekaan, niin silti kaikki asiat oli jotenkin itsestään selviä sillä, imetyksestä jne. oleko jotenkin outo kun tuntui ihan turhalta? samoin seuraava kerta ja aihe tuntuu hassulta, parisuhde ja seksijutut, ei ihan olla teinejä kumpikaan ja tiedetään siis että vauva valvottaa ja ollaan väsyjä ja heti ei välttämättä petipuuhat ole mielessä. taidan jättää suosiolla väliin :/ miten teillä muilla ekakertalaisilla, oletteko kokeneet kovin tarpeelliseksi ja hyödylliseksi valmennukset? synnytysjutut olis kolmannella kerralla, sinne taidan kyllä mennä ja silloin just alkanut äitiyslomakin ja tietty sitten tutustumaan sairaalaan itsenäisesti eli yhdessä dädin kanssa. mies ei siis ole aikonutkaan olla mukana näissä neuvolan valmennuksissa, sillä hänen äidinkieli on englanti..
meni vähän valitukseks, sori. mutta sentään jotain kivaakin. beibi on ihan mahoton liikkuja, puskee, pyörii ja potkii ihan jatkuvasti, taitaa olla aikamoinen energiapakkaus! tietääpähän ainakin että siellä ollaan kunnossa =)

untuvainen ja beibi 27+3 :wave:
 

Yhteistyössä