*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Iltaa!

Mulla sama tilanne kuin Untuvaisella, että töissä on ollut kiirettä etten ole kerennyt tulla kirjoittelemaan. Tiistaina masun asukki valvotti käytännössä koko yön, kun se ei suostunut antamaan elon merkkejä vaikka mitä tein. Yritin hieroa vatsaa ja samalla painella hellästi. Lisäksi join mehua ja liikuskelin olohuoneessa. Ei mitään. Vihdoin n. 1t yrittämisen jälkeen yksi potku. Mieskin pelastyi kovasti ja sanoi, ettei saanut nukuttua koko yönä hyvin. Oli kuulemma testannut useampaan otteeseen yön aikana vatsan liikkeitä. Mä en onneksi niihin herännyt :eek: Toukka taisi vain nukkua niin sikeästi, ettei sen takia liikkunut. Nyt kuitenkin liikkeitä koko ajan hyvin.

Eilen käytiin pitkästä aikaan saunassa ja kun me oltiin vilvoittelemassa takapihalla niin kukas se sieltä kömpi esiin terassin alta. Aivan ihana siili :D Taidettiin herättää se, kun niin kovasti venytteli ja rapsutteli itseään. Olen lukenut jostain luontokirjasta, että siilit viihtyvät parhainten pihoissa, joita ei ole hoidettu kovin tarkkaan :LOL: Eli ruoho on pitkään ja siellä on paljon piilopaikkoja. Pitäisköhän tehdä jotain takapihalle, kun siilikin viihtyy siellä :snotty:

Mulla on ens viikolla neuvolalääkäri. Vähän pelkään, että mullakin on aika peruskäynti lääkärissä, kun siihen on kuulemma varattu vain 15min. Eli housut pois ja pöydälle :kieh: Onneksi lääkäri on tosi mukava ja ammattitaitoinen toisin kuin mun uusi neuvolatäti. Mulla oli aikaisemmin tosi mukava kätilö, mutta hän jäi äitiyslomalle. Nyt mulla on terveydenhoitaja, joka selkeästi ei ole tehnyt näitä hommia aikaisemmin. Ei osannut edes vastata mun kysymykseen, että voinko syödä liikaa rautaa?! :headwall: Luulisi olevan ihan peruskysymys vitamiineista, mutta sekin piti tarkistaa kolleegalta. Kyllä vähän harmittaa, että en pysty luottamaan omaan neuvolatätiin. Täytyy katsoa josko hänet saisi vaihdettu. Mä nimittäin voisin vaatia ruotsinkielistä hoitajaa.

Tämmöisiä mietteitä tällä kertaa. Huomenna olisi työpäivä eikä yhtään huvittaisi mennä töihin. Huominen työpäivä on puolivirallinen asiakastilaisuus, joka alkaa klo 12 ja kestää herra ties kuinka pitkään. Onneksi siitä saa paljon vapaata, jonka aion käyttää kampaajalla käytiin ja ehkä muutamana perjantaina lopetan jo puolelta päivin. =)
 
Untuvainen, en ite oo valmennuksessa koskaan käyny mutta yks kaveri joka odottaa esikoista syntyväx marraskuussa oli ollu ja sano ettei siitä tullu yhtää sen viisaammax, ei kokenu sitä itselleen ainakaan hyödyllisex.

Musta tuntuu että siilejä on enää aika harvakseltaa, en ainakaa ite tunnu niitä koskaan näkevän paitsi tänää aamulla näin tossa tiellä auton alle jääneen siilin jonka suolet oli pitkin tietä :x
 
Mä kattelin eilen sen synnytyksen siitä uudesta sarjasta ja mietin ihan samaa kun joku muukin että miten se äiti oli niin rauhallinen :LOL:
hitto vie mä ainakin esikoisen kanssa olin kaikkea muuta kun semmonen.pakostakin välillä huusin ja meni hermot yhden hoitsun kanssa siinä kun se vaan sano että älä huuda.teki mieli jo sanoa että p****** :D
Kävin eilen ostamassa kasan kangasta ja huomena meinasin ommella neidin huoneeseen uudet verhot.Olin myös suunnitellu että ostan pimennysverho kankaan ja laitan semmosen,mutta se onkin 13,90e/m ja olisin tarvinut ainakin 5metriä.Joten ostin paksua mustaa kangasta ja laitan sen vuoreks verhoihin,ajaa saman asian ja on paaaljon halvempaa ;) Onneks muu porukka lähtee mummin luo huomena niin voin ommella rauhassa.Eli mies menee koiran kanssa metälle ja toinen koira + neiti jää mummin hoiviin.

 
Mie laittelen täältä muuttotohinoiden keskeltä uusimmat masukuvat :wave:



JA tässä eka kuva esikoisesta, ja toka tänään kakkosesta; samalta viikolta:D


tulen kertoilemaan paremmin kuulumisia kunhan jakselen, yhtä hulabaloota tää muuton järjestely jne! |O
VOIKAAHAN HYVIN!!

mamina 27+1
 
Onpa taas tullut tosiaan tekstiä teiltä =). Tänne päin ei oikeastaan kuulu sen kummempia.. Tulehtunut hammas on jo oikeastaan parantunut, eikä sitä varmaan sittenkään tarvitse poistaa. Pystyy jo puremaan hampaat yhteen ja turvotus laskenut =) ! On sitä turvotusta vielä tosin ihan pikkuisen, mutta sekin tuntuu vaan sellaisena, että on vielä vähän kova tosta leaun alta (varmaan rauhaset tai jtn ) ja ien ihan vähän vielä turvonnut. Mutta hyvin siis antibioottikuuri tehonnut, vielä on muutama nappi toisesta levystä popsimatta. Mulla oli sitten tullut tossa pari päivää sitten kielen alle sen hampaan kohdalle semmonen pehmeä paise, joka puhkesi ja mätäähän sieltä tuli :x Mutta onneksi nyt ei enää ole särkyä! Se oli kyllä ihan kamalaa.

Mullakin vielä kaikki ostamatta vauvalle oikeastaan.. muutenkin pitäisi tänne kämppään hankkia yhtä sun toista.. ja esikoisellekin pitäisi ostella uusia vaatteita... Selkäkipu on aika rasittavaa yhä :/ Tässä illan mittaan alaselkää jomottanut, vaikken mitään ole tehnytkään :D Ja kun tänään bussipysäkille piti juosta, niin huomasi kyllä, että kuntokin on rapissut raskauden tähden.. Tuntui älyttömän raskaalta juosta. Varmasti kertyneet kilotkin vaikuttaa. Kelalta ei vieläkään ole päätöstä tullut. Neuvolalääkäri on sitten keskiviikkona, kun sen viime ajan missasin :snotty:

nacsu rv 28
 
HepsKatti
Muumimaailman reissusta selvitty. En tiedä, mut mä olin jotenkin pettynyt siihen paikkaan. Jotenkin vaan odotin, että siellä olisi ollut enemmän näkemistä ja tekemistä. Esikoinen kyllä tykkäsi aivan täysillä siitä näytelmästä, poru tuli, kun se loppui, hoki vaan, että lisää muumia :LOL: . No jäipähän sitten enemmän aikaa Ikeaan ja Myllyyn :D . Olin vaan illalla kyllä niin poikki siitä koko päivän jalkojen päällä olemisesta. Mulla siis vaan enemmän ja enemmän sattuu iltaisin tuo oikea lonkka ja reisi, suonikohjuja sitten vissiin tulossa tai ainakin joku suoni on jo jonkin aikaa nivusessa pullottanut, luultavasti syypää kaikkeen kipuiluun :( .

Onko kaikilla muilla näihin aikoihin lääkärikäynti? Meillä täällä on ensisynnyttäjällä 3 käyntiä lääkärillä, mut toissynnyttäjille vain 2, eli alussa ja lopussa. Kyllä sitä sitten lääkärille tässä välissäkin pääsee, jos siltä tuntuu.
 
Täälä kans neuvolalääkäri keskiviikkona ja kuulin että terkkari ois vaihtunu kun on ensin aika sille. En tiedä sitte mix ku ei itte sanonu ku ajan sain et ei oo enää paikalla. Toivottavasti ois mukava. Edellinen oli jotenki tympee... Toivottavasti ois kaikki kunnossa ku sain töitä ki vielä syyskuun ajalle et sais sen aikaa ny vielä työskennellä,,
 
Nla-lääkäristä, mie oon käynyt jo 3krt.. eka kerta oli sillon aika alussa, rv7 tms, kun mietittiin et alanko piikittämään jo sillon. Toinen kerta oli joskus rv 18(???) tms ja kolmas oli viime viikolla, rv 26+5. Viimonen lääkäri on sitten joskus enne laskettua.. =) Oikeasti kuuluis 3kertaa, vaikka en odotakaan esikoista.

Miula on huomenna kontrollikäynti äitiyspolilla (piikityskontrolli):D tulen sit kertomaan kuulumisia:) jännätään miehen kanssa et vieläkö veikkaavat samaa sukupuolta kun viimeks:D
Nyt takas bb-n pariin=) :whistle:
 
Moi! :wave:

Huoh, viimein pyllähdys alas.. Perustin kotitoimiston tähän sohvalle. :D Muutaman työjutun jos kattos helpottaakseni huomisaamun rumbaa - mukavasti kiireisin aika vuodesta kun on töissä meneillään (niinkun vissiin muutamalla muullakin :whistle: ). Noh, ensi vuonna tähän aikaan rumban saavat hoitaa ihan issekseen. :D

Mutta mukavastihan tässä teitin kanssa samalla surffailee ja kattelee toisella silmällä BB:tä. Älkää peljätkö, en mitään kauheen vaativaa kumminkaan tässä samalla ole tekemässä! Et ei mein firman touhut näistä surffailuista kaadu. =) Ja ne hommat pyörii tuossa toisella koneella.

Hitsi kun olin meinannu tehdä tälle tulokkaalle semmosen vaunupuvun (luitte aivan oikein, vaunupuvun, ei vanupuvun :D ) yhdestä miehen vanhasta takista (semmonen pörrönen), mutta enpäs sitten tehnytkään! Muistin näet takin kunnon aivan väärin!! Ei siitä mitään lastenasustetta voi tehdä - eikä yhtään mitään muutakaan! Tai ehkä jotain pyllynalusia mökille lämmikkeeks.... Noh, kerta olin päättänyt jotain ommella, niin neiti sai sit vihdoin viimein jo kauan hälle lupaamani flanelliset yöhousut. Ja tulipahan nyt viimein korjailtua parit rikkinäiset vermeetkin (lähinnä reunoista rispaantuneita tyynyliinoja yms.). Ja lisäks leikkelin jo valmiiks huomenna (ehkä) iskevän ompeluinspiraation varalle parit collegepöksyt. Katotaan nyt iskeeks se inspiraatio sit..

Muuten tää sunnuntaipäivä on menny ihan vaan pyykkiä pestessä. Ja tulihan ne päiväunetkin nukuttua!

Kohta täytys se nukkumatti jostain yötä varten löytää..

Huomenna onkin muutes jo syyskuu!!!
 
Se on kesäloma takana nyt! Levoton yö myös takana, varmaan jännitin pääsenkö aamulla ylös :D
Saa nähä miten pysyy mukana, kahteen kk en oo töissä ollu ja eilen muutaman tunnin ostos reissun jälkeen jalat oli ihan poikki ja selkää särki ni nyt pitäs olla koko päivä jalkojen varassa.....
Hain eilen hoitopöytä/lipasto systeemin, ensin aattelin etten semmosta tarvi mut oman selän takia tuli toisiin aatoksiin ja onhan sen päällä helpompi käsitellä vastasyntynyttä.
Lipastona voi sen jälkee käyttää ni tulee pitempi käyttö ikä.
No mutta lähen herättelee kuopusta, hyvää alkanutta syyskuuta kaikille :wave:
 

Yhteistyössä