*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Huomenta

Jännä Vuoto on selkeästi laantunut, mutta vielä jonkin verran jää verensekaisia tahroja pikkuhousunsuojaan. Uskon kuitenkin, että selvittiin säikähdyksellä.. Varmasti oli se lääkäri eilen vaan sen verta kovakouraisempi sisätutkimusta tehdessään, että sai jonkun limakalvon auki tuolta. Onneksi tässä nyt tämä ja huominen päivä vapaata töistä, niin saan ihan rennosti olla ja seurailla tilannetta. :D

Jospa sitä sitten lähtis kauppaan.. Ja koirakin odottelis ulos pääsyä. Ilma on kyllä tosi kurja, sataa vettä :( Ja tämä ois pyörällä menossa kaupoilla, kun mies vei auton töihin mennessään.. noh ei kai sitä sokerista olla! :)

Mukavaa päivää kaikille...

Mecu&Möhö 26+4
 
HepsKatti
LEP, otetaanko teillä sokerirasituskoe sormenpäästä vai miten, jos heti sait tuloksen tietää? Meillä ainakin vastausten saaminen menee seuraavaan päivään ja otetaan siis käsitaipeesta. Mutta tosi hyviltä nuo sun arvot kyllä kuulosti :)
 
LEP
Täällä otetaan raskaana olevilta sormen päästä, eli sen takia saa heti tulokset tietoon. :) Arvot oli tosiaan hyvät. Eka pelkäsin, että mitähän sieltä tulee! =) Mutta positiivista.

Ai niin, mulla oli niin hyvä verenkierti että kokeen ottajaa nauratti kun sai ihan hyvin otettua lastenneulalla pistettynä. :LOL: Silti ei tiukkaa tehnyt verentulo sormesta.
 
Täällä sokerirasitus otetaan kanssa käsitaipeesta ja seuraavana päivänä tietää aikasintaan tulokset.Mullekin kelpais ennemmin toi sormen päästä otto,oli meinaan käsitaive sen verran kipeä 3 oton jälkeen..
Illalla tuleepi sitten neuvola lääkäri kuulumisia täältä päin.
 
LEP
Täällä Pohjois-Savossa on eri meininki piikittelyssä. Ei kyllä tuntunut miltään ne pistot, kun sillä lastenpiikillä tökkiä. :D Täällä on muuten ne arvotkin tiukemmat mitä Etelä-suomessa. :/ Mutta kuitenkin alitin ne ihan hyvin silti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Hei! Etsin Nalle Puh-pinnasängynsuojusta ja pinnsängynverhoa ja liinavaatteita sänkyyn. En löydä mitään kivaa linkkiä...
Hobbyhallissa oli! :wave: http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=30517&uid=8G8V19T6F9529KAUDSL8G1BJEL1UF9R5&shopid=0&lid=1&sk_1=209&sk_2=930&un=&uc=08&orderid=&orderst=&
 
Täälläkin käyty sokerirasituksessa eilen. Piikitys sujui hyvin ja käsivarretkin säilyi ilman mustelmia. =) Juoma oli yhtä hyvää kuin aiemminkin. :p Nyt sitten vain odotellaan, että onko kaikki ok.

Hammaslääkärissäkin kävin tänään, tarkistuskäynnillä. Viimeksi olen käyny 9 vuotta sitten. :ashamed: :snotty: :whistle: Hammaslääkärikin oli yllättynyt miten hyvässä kunnossa purukalusto oli vaikka näin pitkä aika ollut välissä. Muutama reikä oli, mutta ymmärsin, että pintareikiä oli, kun sanoi, että ei tarvitse edes välttämättä puuduttaa. Hammaskiveä ei ollut lainkaan. Ainoa kammottava asia oli, että ylhäältä pitää viisaudenhampaat poistaa! :eek: Luulisin, että se on aivan KAMALA toimenpide! :eek: :/ Kertokaapa kokemuksianne tuosta viisaudenhampaiden poistosta. :whistle:

Tuoreen masukuvan vielä laitan teille nähtäväksi. Kuvassa rv 27 tasan.




Molla Maija ja batman rv 27+1 :heart:
 
Molla Maija - multa poistettiin kaikki viisarit lukiossa. Yksi vedettiin ja kolme leikattiin kun eivät olleet vielä puhjenneet. Ei jäänyt mitään traumoja, kaikki sujui hyvin ja mulla on itsellä hampaat vielä tallessa (kaikki maitohampaatkin oon säilyttäny). Ainoa hankala juttu oli, että kaksi hammasta leikattiin samaan aikaan, ylhäältä ja alhaalta, ja oli vaikea purra mitään vanutuppoo et verenvuoto tyrehtys.

Riippuu varmaan hirveesti jos viisaudenhampaat on vinossa tai jotain, olen kuullut myös ei-niin-kivoja tarinoita poistoista. Poistetaanko ne sulta nyt raskaana ollessa vai vasta synnytyksen jälkeen? Tsemppiä!

Täällä on herkuteltu ihan liikaa. :ashamed: Huomaa miten mahuasukki reagoi sokerin saantiin, alkaa aikamoinen aerobic tuolla. Mutta kun firma tarjoo kakkuu niin pakkohan sitä sillon on syödä, eiköstä vain?

Taneli Ähkymaha
 
Ei kait ne posiat viisareita raskaana ollessa. Siinä mä olisin ainaki ruvennu synnyttämään. Mulla on just ne kauhutarinat kerrottavina. Yks viisari oli vinoon kasvanu ja se porattiin kuuteen tai oliko se seitsemään osaan, kun sillä oli viel niin oudosti kääntyneet juuret. Multa poistettiin kahdessa etapissa, eka oikean puolen ylä ja ala ja sit vasemman puolen kummatki. Eka kerta oli kamala. Tai ei poisto vaan se särky sen jälkeen, ja se ällö verensylkeminen jälkeenpäin. :$ Kannattaa joo leikata ne vasta sitte ku tietää että ihan rauhassa voi ottaa vahvempia lääkkeitä. Tokal kerral tarvi vaan kerran vetää puolikas burana 800, ja loput kerrat eli n. 4 päivän ajan autto ihan panadol vaan. Onneks ei enää tarvii poistaa niitä!!! Siihen hampaasee jossa oli ne vaikeet juuret liittyy viel mukava tarina. Kun se irrotteli sitä vikaa osaa, niin se ei saanu sitä millää ulos. Yhtäkkiä mä näin kun se lähti lentoon suusta ja pistin silmät kii ja se tippu suoraan mun luomelle. Jee. Ihana kokemus... :LOL: Tässä oli mulle ihan kauhua taas muistella, niitä juttuja. Itse irrotusta ei kannata pelätä, sillä harvoin sitä mitään tuntee pahaa kipua jos hammaslääkäri osaa puuduttaa hyvin, niinku mun osas.
 
HepsKatti
Molla Maija, multa otettiin yks yläviisuri pois vuosi sitten, eikä se oikein miltään tuntunut, tosin puudutuksen sain. Hetkessä hammas oli pois, eikä mun tarvinnut edes särkylääkettä ottaa, eikä tulehtunutkaan. Mulla siis on molemmat yläviisurit tulleet esiin. Toinen tuonne vielä jäi ja se on nyt sitten taas raskausaikana alkanut vaivata, kuten kävi esikoisenkin odotusaikana. Onneksi nyt ei niin pahasti, että ainakaan vielä sille tekisi mieli tehdä mitään.
 
mulla on kolmessa raskaudessa puhjennut viisaudenhampaat..yksi on vielä tallella..mulla ahdas suu ja huonosti mahtunut puhkeamaan. siks on aina tulehduttanut ikenet ihan mätimiseen asti.
joku mulle joskus sanoi et monella raskaana olevalla puhkee viisaudenhampaat, liekö hormoneilla vaikutusta..
 

Hei!

Neuvolalääkärin tuomio tänään: vähäisen painnonnousun takia, nytkin vain +25 g/vko, kohdunkorkeuden alakäyrillä menon takia, korkeus 20 cm, lähete äitipolille tarkempiin tutkimuksiin.

Ultrassa en saanut mitään selkoa vauvan painoarviostakaan, oli jotenkin tökerö koko tutkimus ja lääkäri vaan töksäytteli, kun kysyin esim. näkyykö sukupuolta. Sanoi vain: Jos ei kerran rakentees näkyny, ei sitä täskään näy. Yhtään en erota kumpi on, mutta sydän lyö. Sen sanottuaan sulki ultran, mitään muuta ei vauvasta sanonu.

Jäi itsellekin epätietoisuus, onkohan kaikki hyvin? Kohjuvaivoista sanoi, ettei niille nyt voi mitään tehdä tässä vaiheessa. Lohduttavan kuuloista.
Tutkimuksessa mukana joku mieskandi, mutta ei se mua häirinny.

Eli ei tästä neuvolasta paljon irti saanu: Perusjutut oli kunnossa hb 128 (viimeksi 112) noussu sentään, rautaa jatketaan, mutta 1 pv:ssä vaan, rr 110/65 ok, pissa puhdas.

Olo jäi jotenkin sekavaksi vauvan voinnin suhteen, odotan pikaisesti äitipolin kutsua. Haluan saada asiaan hieman enemmän selvyyttä. Vauva liikkui ultrassa ainakin kovasti. Muuta en tiedä.

Että tällaista!

Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 27+2
 
Mulla huonoa kokemusta viimeisen viisurin poistosta. Oli jo valmiiksi tulehtunu ja lääkäri yrittä puuduttaa, ei puutunut kuin osittain. Kipu oli kovaa ja älähdin. Veti vaan hampaan. Olin kipeä viikon ja luulin että kuuluu asiaan. Tulehdus huomattiin vasta myöhemmin, kun menin kivun takia. Lääkäriltä sain antibioottikuurin, jolla vihdoin parani. Ei niin kiva kokemus. Vaihdoin sen jälkeen hammaslääkäriä. :eek:
 
En silti pelkää istua hammaslääkärin tuolissa. :D Tapahtuneen jälkeen sain tosi ihanan hammaslääkärin, jolla nytkin kävin, kun ikenet vuotivat verta näin odotusaikana. Ihan raskaushormoneista johtuvaa, hampaat hyvässä kunnossa. Käski tulla synnytyksen jälkeen joskus vähän myöhemmin uudelleen. :heart: :)
 
HepsKatti
Molla Maija, mulle puhkesi ensin toiselle puolelle viisuri, josta ei mitään haittaa ollut. Sitten alkoi toiselle puolelle myöskin pukata hammasta, joka kasvoi posken suuntaan vinoon ja painoi poskea, niin se sitten otettiin pois, kun tuo toinen siellä yksinään mahtuu olemaan, ellei nyt sitten tosiaan ala vaivata enemmänkin. Muistaakseni lääkärikin sanoi, että niin kauan voivat olla suussa, jos ei niistä ole haittaa.

Neeanäiti, toivottavasti vauvalla kaikki ok. Luulisi, että lääkäri olisi sitten jotain sanonut jo, jos ultrassa olisi käynyt ilmi, että onkin liian pienen kokoinen. Eikä tuo sf-mitta kuitenkaan kerro välttämättä vauvan koosta mitään. Mutta toivottavasti sulle aika sinne äitiyspolille pian tulee, että selviää paremmin.
 
Neeanäiti: Anteeksi kun kyselen, mutta olitko neuvolalääkärillä ultrassa? Itselläni ultrattiin tk:ssa, tosin neuvolalääkärin toimesta, ja täytyy sanoa, että jos hänen katsomisestaan olisi ollut kiinni niin en minäkään olisi siitä mitään tiennyt tai kuullut. Hän tuntui osaavan katsoa sieltä vain sydämen sykkeen ja sen että vauva liikkui. Lopuksi aikoi jo laittaa koneen kiinni kun pyysin häntä katsomaan istukan paikan (istukka oli rakenneultrassa edessä ja kiinnosti oliko siirtynyt) niin hänen mielestään se oli aivan eri paikassa, toisella puolella kohtua mitä taas Seinäjoen äitipolilla sanottiin. Onneksi mullakin on tulossa vielä kontrolliultra Sjoelle. Luulenpa,että sunkin tapauksessa oli kyse siitä että ei tiedetty tarpeeksi ja purkivat omaa epävarmuuttaan kielteisesti.. Kurjaa kun jää itselle hämillään oleva olo, mutta uskotaan ja toivotaan että vauvalla kaikki hyvin ja pääset sitten parempiin tutkimuksiin. :flower:
 
Iltoja!

Toivottavasti MarrasVaavi ne siun vuodot oli vaan kovakourasesta kopeloinnista!

Ja Neeanäiti, toivotaan et kätilö oli muuten vaan vähän tympee eikä siks kertoillut mitään. Uskotaan ja toivotaan että kaikki on ok! Ja onneksi kuitenkin pääset jatkotutkimuksiin, saat vähän mielenrauhaa niistä tuloksista.

Mamina, voihan olla, et me ollaan joskus vaikka sitten Kaukaankulmilla törmätty, asuin siellä kuitenkin pari vuotta (kevät 2003 - kevät 2005). Tai sitten neuvolamme läheisyydessä joskus törmätty, sielläkin kulmilla tulee pyörittyä melkosen useesti.

Jaiks noita viisurinpoistokertomuksia!!! Itellänikään ei mitkään kauheen rakkaat muistot niistä ole (tosin ne on otettu pois jo kymmenisen vuotta sitten ja ylikin). Syy poistoon oli, että ne olis kasvanu suoraan poskeen päin! Aika tiukassa oli kaikki (ylhäältä toinen lähti ihan vaan nykäsemällä, toinen jouduttiin pilkkomaan ihan osiin). Ja alhaalta tietty leikattiin. Ja nuo leikkaukset on jääny iäti mieleen! Radiosta kuulu "Rööööperiin..." Hammaslääkäri laulo sitä mukana ja välillä aina kommentoi, et "Ei tää meinaa vieläkään irrota, pilkotaan pienemmiks..." Tunnin turpa levällään oltuani pääsin vihdoin pois ja menin apteekkiin. En tietenkään puudutuksilta tuntenut, että leukaa pitkin valui jotain. Olin sitten käyny apteekissa leuka veressä!

Täällä sataa vettä kuin esterin berberistä. Mutta mikäs siinä, jos vaikka unikin maittas paremmin. Eikös se Turhapuron Uunokin sanonu, että "Meillä maalla aina sadesäällä nukutaan" :LOL:

t: Pamppis 26+6
 

Yhteistyössä