Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sonatar, kiva kuulla etten ole ainoa painosta murehtija!

Oona,sinulla sentään on vain neljä vkoa la:han--laita ihmeessä jo sänky valmiiksi ;) Minun la on vasta kuun loppupuolella... huoh!

Meillä viimeinen lääkärikäynti tehdään äitipolilla. Siellä tehdään terkkarin mukaan normaalit neuvolakäynteihinkin liittyvät seurannat, sisätutkimus (jossa arvioidaan lonkan seutua ja häntäluuta) sekä ultrataan. Neuvolatäti sanoi, että saa varata aikaa tuohon käyntiin reilusti. Ai niin, ja jos on epäselvyyttä lonkan seudun ahtaudesta, otetaan röntgenkuvat. Eli mielestäni kaikenkattava tutkimus.

Toisella lääkärikäynnillä ei olisi tavallisesti kuulunut tehdä ultraa, vaan siihen kuului sisätutkimus ja lääkäri kyseli vähän raskaudesta. Minulle kuitenkin tehtiin ultrakin (vähän kuin bonuksena) kun rakenneultrasta asti olin murehtinut kätilön kommenttia.

Tuulen Poikanen 33+1

meidän poppoo...

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Bombera: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Minea 77: tyttö 06/04, LA 15.11.2008
Jonsku79: esikoinen LA 30.11.2008 (poika)
minävaan esikoinen LA 12.11..

Taidanmpa tällä viikkolla ommella hurruutella reunalakanat valmiiksi tuohon äitiyspakkauksen laatikkoon. Siihen olisi tarkoitus tiiperö aluksi nukuttaa. Ja jos sen sängynkin kohta kokoaisi;-)

Minulla tuo eilinen lääkärikäynti oli kyllä tosi pikainen. Nopsasti teki sisätutkmuksen, eikä multa ole kukaan mitenkään mittaillut lantiota, että mahtuuko vauva syntymään kunnolla:-/ Pitää vielä ens viikolla kysästä tätä neuvolatädiltä. Nythän noita käyntejä alkaa olemaan kerran viikossa, huoh.

t.oona

moikka,

tänään alkoi synnytysvalmennus ja oli ihan mielenkiintoista. Täällä ei näemmä miehet tule ollenkaan mukaan valmennuksiin, saan sitten valmistella ukon jälkeenpäin tulevaan.
Pääsin vihdoin oman terveyskeskuksen neuvolaan, tähän asti paikka on ollut avoinna ja tämä on todella mukava nainen joka siihen tuli. Tunnilla hengiteltiin, jumpattiin ja pyllisteltiin ja teoriaakin mahtui mukaan, kaikenkaikkiaan myönteinen kokemus.

Selkä väsyy helposti mutta muuten kaikki ok, eli odotellaan vain ajan kulumista! Sain viimeiset testituloksetkin, ovat kaikki ok, koko raskauden aikana rauta-arvot sun muut ovat olleet loistavia ja toksoplasmoosi edelleen negatiivinen. Eli hyvin mennee.

Hyvä että teillä lomat jo alkaneet tai ovat alkamaisillaan, lepo tekee hyvää ja ehtii hommata vielä puuttuvat tavaratkin.
TÄällä äitiyspäiväraha haetaan vasta vauvan synnyttyä, ja kaikki rekisteriin kirjautumiset ja hallintopuolen paprut on hoidettava 15 vrkden sisällä synnytyksestä. Kivikautista toimintaa siis. No, mies saa viedä valmiiksi täytetyt laput, minähän en vastasyntynyttä lähde retuuttamaan virastoihin.

Eipä muuta uutta taivaan alla täällä,

B 35+1

hei taas täältäkin.
täällä äitiyslomaa on vietelty jo viikko...naurattaa kyl koko loma, kun eihän tuo mun tavalliseen arkeen vaikuta yhtään...
Esikoinen täytti tänään 2v. :) iso pieni mies :)
Huomenna ois taas neuvola...kai ne nyt rupee sit olemaan joka viikko...
vauvalle on melkein kaikki valmiina...no sänky pitäs pedata jne. ja itellekkin sairaalakassi pakata...lähtö voi tulla yllättäinkin...esikoinenkin synty rv37+3 ja nyt täs raskaudes menos rv36...
mitn.kyl "oireita" lähestyvästä synnytyksestä ei oo ollu...yx yö supisteli enemmän, mut meni onnex sit ohi...
mut ei muuta tällä kertaa...

Hei taas!

Tässä taas neuvolakuulumisia:

Sf-mitta: 31
Paino: +600/vko eli n. 11kg lähtöpainosta
RR: 115/72
Hb: 124
Syke: 135-145
Liikkeet: ++
Virtsassa ei tulehdusta, mutta niukkaa bakteerikasvua. Taas otetaan tarkemmat testit ja kävin jo terveyskeskuksesta hakemassa testikipot valmiiksi. Ilmeisesti ne supistelut johtuivat tästä bakteerikasvusta.

Eli kaikki ihan ok. Virtsaa seurataan nyt tarkemmin. Varattiin samalla lääkäriaika parin viikon päähän. Yöt menee vähällä unella edelleen. Vain yhdessä asennossa voin nukkua. Varasin ajan raskaushierontaan huomiseksi, jos siitä olis apua.

Koira on nyt vatsatautinen. Maanantaina poistin siltä ison punkin takamuksesta. Ihme etten ollut huomannut aiemmin. Toivotaan, että pieni paranee. Nukkuu nyt sohvalla tyynykasan päällä. Annoin sille vatsalääkettä ja kipulääkettä, niin rauhottui. Ruoka ei maistu ollenkaan.

Möykyllä alkaakin olla sitten jännät paikat. Itsellä vielä pitkä matka odotettavaa... Olo on kuin virtahevolla. Mutta annetaan pienen kasvaa rauhassa, ei saa kiirehtiä. Kyllä äiti jaksaa loppuun asti.

Jonsku ja Marakatti 32+4

Samoissa tunnelmissa menen kuin Jonsku79: ei enää jaksaisi kuutta viikkoa (?), mutta antaa toisen nyt kuitenkin kasvaa... Todella paljn tämä liikkuu vielä, jotenkin ajattelin, ettei siellä olisi enää niin kovasti tilaa. Taitaa olla.

Näin kaupungilla juuri useita viimeisillään olevia, ja jotwnkin myötätuntoisia katseita vaihdoimme. Jos oli joku teistä, niin koetin ladata katseeseeni tsemppiä. Kivoja vaatteita oli myös niillä raskailla naisilla :)

Itselläni se viimeinen eli toinen neuvolalääkäri vasta tulossa. Synnytykseen minua ei ilmeisesyi valmenneta sen kummemmin: käymme sairaalassa tutustumassa, mutta siinäpä se. Miten muilla nyt olikaan, oiko synnytysvalmennus erikseen? Kun ei se perhevalmennuksen luento todellakaan synnytykseen valmenna...

Enkä viitsisi maksaa Bebes-liikkeen synnytysluennosta 35 euroa. No, saa nähdä.

Hyviä vointeja ja rauhallisia öitä!

Moi!!

Kyllä alkaa jo tympiä tää olotila, kun alkaa olla jo aika kankea ja esikoinen on alkanut tekemään kaikki ihanat temput, jottei olis yhtään helppoa tää homma.
Ja yöt menee harakoille ja sitten silmät ristissä puistoon jossa kaikki arvuuttelee milloin tulee lähtö sairaalaan ja kyllä sä alat olla jo sen näkönen et kyllä se sieltä pian tulee...=) Supistuksia kyllä tulee, mutta harvakseltaan, taitaa vain harjoitella tulevaa.

Tuosta painosta, mulla nyt oli jo ylipainoa silloin kun raskaaksi tulin ja lähtöpanosta lähti kevään oksentelujen myötä 4kg, lisää painoa on tullut kaikkiaan 6kg, joista 2kg lisää lähtöpainoon. Ovat olleet neuvolassa tyytyväisiä ja kun verenpaineet on kohdillaan eikä valkkareita eikä sokeria pissassa, on kaikki mennyt tähän asti hyvin.

Esíkoisen kanssa lähti silloin odotuksen alussa 6kg ja kaikkiastaan tuli 10 kg lisää, eli 4kg lähtöpainoon. Sairaalasta kotiuduttua silloin, tuntui oudon laihalta ja kävin puntarilla, sairaalaan oli jäänyt 13kg! Katsotaan saanko taas pikalaihdutuksen taas, nyt pitää sitten ottaa niskasta kii ja alkaa heti tarkkailla tuota painoa.

Hain muuten esikolle hoitotukea näille kahdelle kuukaudelle, täyttää marraskuun lopus 3v. No tukea ei myönnetty, kun työnantaja maksaa joulukuulle saakka palkan. No toki sen arvasin, ettei tukea tipu, mut hassulta tuntuu kun yritetään tukea kotihoitoa ja sitten tuki evätään, vaikka äitiyslomalla ollaankin. Nyt täytyypi selvitellä et saanko mitään tukea tammikuusta alkaen, kun muistaakseni alle kouluikäisestä lapsesta, joka hoidetaan kotona, pitäis saada n. 50 euroa kuussa. Voi mahotonta näitten tukien kanssa, paras kun olisi maailman pienituloisin, niin vois olla jotain toivoo saadakin noita tukeja.

No mut tällästä tällä kertaa... Nauttikaa masuista vielä kun vaan voidaan, vaikka välillä tuntuukin et jonkun varpaat on kurkussa saakka.=)

-Misai&rv36+2-

Taas viikko on lopuillaan. Tulin justiinsa kaupungilta ja nyt tarttui matkaan kunnon läjä vaatetta pikkuiselle. Se pisti kyllä silmään, että semmoisia ihan tavallisia hihattomia potkuhousuja (siis niitä, jotka suljetaan neppareilla/napeilla olkapäiltä ja joissa on ns. sukat kiinni lahkeissa) ei ollut melkein yhtään. Outoa minusta, eikös se ole niitä ihan yleisimpiä vauvan pukineita?

Kuulostaa tosiaan bombera aika "kivikautiselta" tuo äitiysrahan hakeminen teilläpäin. Kuka nyt ihan oikeasti viitsii lähteä ihan pienen kanssa jotain papereita selvittämään heti syntymän jälkeen.. No onneksi sulla on mies apuna, eikä tarvitse itse lähteä jonottamaan johonkin toimistoon.

Möykyllä on aika jännää, jos kerran esikoinen syntyi noinkin paljon ennen laskettua aikaa :). Mutta voihan olla, että tämä toinen viihtyy sun masussa vielä useamman viikon.. Joka tapauksessa jännitettävää riittää!

Jonskulle ja Malvialle jaksamista. Itsekin olen toisinaan aika väsynyt. Muuten on olo ihan mukiin menevä, mutta mulla toi närästys on ihan hirveää. On siis lähestulkoon kokoaikaista nämä närästyspolttelut ja piimää meni eilenkin lähemmäs 2 litraa + rennietä siihen päälle. Sitten mun polvet on alkaneet oirehtia, eli vihlovat toisinaan esim. portaita noustessa. Ilmeisesti tää painon nousu (vaikka on kuitenkin ihan hyvissä rajoissa menty) vaikuttaa polvien niveliin jotenkin. Mutta ei valiteta, ihana pikkuinen potkija on kohta meillä kaikilla sylissä :), koitetaan pitää se mielessä aina kun tuntuu sitlä, ettei enää jaksaisi omaa pönäkkää oloaan!

Malvia, kysyit tuosta synnytysvalmennuksesta: eli meillä se tarkoitti sitä, että neuvolassa katsottiin pari synnytysvideota ja keskusteltiin erilaisista synnytysasennoista, kivunlievityksestä jne. Sitten käytiin siellä synnärillä, jossa kätilö vielä kertoi vähän lisää eri kivunlievitystavoista.

Mutta nyt viikonloppuja! Ja toivottavasti Jonskun koira paranee pian!!

barbalala ja pikkuinen rv 35+3

heippa!

Neuvolalääkäri kuulumisia täällä. eipä mittään ihmeellistä, pissa puhdas ja verenpaine ok, hemppaa ei nyt katsottu kun hyvä ollut aiemmin. Painoa tullut taas reilusti +750g/vko!!n. 12 kg lähtöpainoon,että ei nyt loppujen lopuksi ihan hirveästi, mutta ylipainoa jo ennestään niin kyllä jo riittäisi nämä kilot!Tosin turvotusta on todella paljon,tuntuu nilkat kummasti kadonneen ja sormet ovat kuin nakit=) joten osaksi voi johtua siitäkin.
SF mittaa lääkäri sai huimat 37 cm!!Sanoi suuret lukemat johtuvan ylipainosta ja etuseinä istukasta, eikä niinkään kerro vauva koosta. Ulralla sitten näyttikin että ihan normaalikokoinen vauva tulossa, luultavasti saman kokoinen kun esikoinenkin syntyessään. Painoa tällä hetkellä arvioi vauvalla olevan 2650g, joten syntymäpainoksi arvioi vajaa 3,5 kg. Joten ei onneksi mitään jättiläistä ole tulossa!

Yöunet täälläkin jäänet. Yöt menee valvoessa ja vessassa juostessa. Päivällä sitten väsyttää ja esikoisen kanssa on raskasta. Onneksi päikkäriaikaan voi itsekkin torkahtaa, jos sattuu päivällä unta saamaan. Nytkin poika nukkumassa ja voisi itse nukahtaa, mutta eipä sitten tietenkään silloin väsytä kun voisi nukkua!

Meillä jo pinnasänky ja hoitopöytä kasattu ja vauvan vaatteet olen jo lipastoon viikannut. Niin malttamattomana odotan vauvan syntymää....Ihana käydä hypistelemässä pieniä vaatteita=)

Tosin saattaa vielä useampikin viikko vierähtää odotellessa, sisätutkimuksessa ei mitään tapahtunut kohdunsuulla ja lääkärikin sanoi että luultavasti menee vielä synnytykseen aikaa, luultavammin lasketun ajan tiimoilla ja mielummin vähän ylikin kuin että syntyisi ennen LA!!Olin ihan varama että olisi edes pientä toivoa lähestyvästä synnytyksestä ollut, kun supistuksia tullut nyt useana päivä, mutta ilmeisesti ovatkin olleet vaan harjoittelua!Eikai auta muu kuin varautua että syntyy viikkojakin yli LA, niinkuin esikoinen (syntyi rv 41+4).

Mariah + vauveli rv 36+3

Sateista lauantaipäivää!

Niin se vaan äitiysloma alkoi, tosin menen työpaikalle jo maanantaina, joten ei ihan lomalle vielä tunnu. Ehkä tässä kuitenkin pikkuhiljaa alkaa orientoitumaan tulevaan.

Jonskulla oli pissa-arvot seurannassa, toivottavasti ei mitään vakavaa.

Möykyn esikoisen syntymä etuajassa laittaa tosiaan miettimään, että eihän sitä koskaan tiedän milloin lähtö tulee. Oma äitini ennusti, että meidän syntyisi isänpäivälahjaksi, siis pari viikkoa etuajassa. Olisihan se kiva yllätys, mutta tulkoon vain silloin kun on valmis.

Barbalalalla ovat polvet reistailleet. Sen kyllä tietää, että jos liikkuminen vaikeutuu niin aika käy tosi pitkäksi. Toivottavasti siis jalkasi pysyvät yhteistyökykyisinä! :)

Normaalien aterioiden syöminen alkaa täällä tekemään jo tiukkaa. Siis normaali ruokamäärä alkaa ahdistaa, kun kohtu painaa vatsalaukkua. Tätä ei vaan muista ennen ruokailua, joten syönnin jälkeen on aina tukala olo. Onneksi närästys on vielä kiertänyt minut kaukaa (koputtaa puuta).

Tänään on sitten meillä se ensimmäinen ja ainut synnytysvalmennus. Menemme kuuntelemaan luentoa ja sitten sen jälkeen ulos syömään loman kunniaksi.

Olin muuten torstaina jääkiekkopelissä ja se oli sitten minulle viimeinen kerta ennen synnytystä. Poju riehaantui taputuksesta ja äänistä niin, että ajoittain oli tosi vaikea olla. Jatkuvaa myllerrystä, virtsarakon takomista ja sukkapuikkokipuja. Nyt pitänee siis jättää kaikki meluisat paikat välistä, ihan oman mukavuudenkin takia.

Joillakin teillä on ollut jo kuukautismaisia kipuja. Minulla on ollut niitä myös pari viime päivää. Kaikkia lantion seudun luita kolottaa, ihan niin kuin kuukautisten aikaan. Tämä kai kuuluu asiaan tässä vaiheessa?? Sitten vielä päälle sukkapuikkokivut, jotka iskevät milloin vain, niin alkaa tosiaan tämä odottaminen jo aika-ajoin ahdistaa. Pitää kuitenkin vain jaksaa, vauvan paras menee kirkkaasti kaiken muun edelle.

Mukavaa viikonloppua Marrasmammat!
t. Sonatar & Öttis rv 34+4

Hei, minullakin on ollut kuukautismaisia kipuja. Minulla se tarkoittaa sitä, että alaselkää jomottaa. Supistuksia on paljonkin, mutta ne eivät ole ollenkaan kuviliaita. Ehkä tämä menkkakipumaisuus on sitten askel sinne suuntaan? Pitääkin kysyä lääkäriltä. Mielenkiinnolla menen kuuntelemaan, mitä kohdunsuuni tilanne kertoo.

Pikainen viikon aloitus marraskuisten puolesta.

Hyvää maanantaita vaan kaikille! Taidan palata kirjoittamaan viestiä tänne vähän myöhemmin ensin vähän laannuttuani, ettei tulisi ihan sietämätön valitus-ärsytys-vuodatus. Liekö ositttain ihan vaan maanantaiaamuakin, mutta nyt tuntuu jotenkin olevan sukset tosi pahasti ristissä koko tämän täkäläisen kusevan systeemin kanssa.
Kuten huomaatte, on parempi että palaan asiaan myöhemmin.. Päivänjatkoja!

Hyvää maanantaita myös minunkin puolestani!

Ei se minullakaan niin hyvin ole alkanut, tämä viikko siis. Eilen aamulla heräsin kovaan alaselkä-alavatsakipuun. Olin kaksinkerroin vessan lattialla. Sitä kesti n. 15 min. Sitten alkoi supistukset, siis kivuliaat. Ne tuntui samalla alueella n. 5 min välein. Ja kesti 1 1/2 tuntia tätä, sitten meni ohi. Makasin sen jälkeen puoli päivää kauratyynyn kanssa kyljellään sängyllä. Illalla haettiin anoppi ja appiukko lentokentältä ja tultiin kotiin. Katottiin illan leffa ja mentiin nukkumaan. Puolen yön aikaan alkoi supistelemaan kivuliaasti samalla lailla kuin aamulla. Pulssi hakkasi varmaan kahtasataa ja kädet tärisi, kun soitin kättärille puolen tunnin päästä. Sieltä käskettiin ottamaan 1g panadolia ja juomaan paljon vettä sekä makaamaan ihan paikalleen eikä mahaa saanut kosketella. Sanoivat vielä että tunnin voi vielä seurata, jos ei sitten lopu niin täytyy lähteä sairaalaan. No ne supistukset loppui siitä noin tunnin päästä ja nukahdin. Onneksi. Nyt on väsynyt, vähän epävarma olo, että mitenköhän se pikkuinen siellä mahassa jaksaa ja aikooko se tosiaan näin aikaisin syntyä. Musta alkaa tuntua, että aina, kun soitan neuvolaan tai kättärille, asioita hyssytellään. Enkä minä voi tietää, miten oikeasti kuuluisi tilannetta seurata. Sisko asuu Hämeenlinnan alueella eikä siellä hyssytellä näitä supistuksia vaan käsketään heti sairaalaan, jossa tarkistetaan sekä vauvan että aidin tilanne. Ollaan vähän eriarvoisissa asemissa näissä asioissa. Jos neuvolassa ei tänään soittotunnilla mitään irti saa, menen vaikka yksityislääkärille selvittämään vauvan voinnin ja kohdunsuun tilan. Sen verran asiat mietityttää.

Koira on onneksi parantunut ja haluaisi leikkiä koko ajan. Tänään ei kyllä taida jaksaa leikkiä... Täytyy nyt yrittää vaan levätä ja pitää mieliala hyvänä vauvan takia. Toivottavasti muilla on parempi päivä...

Jonsku ja Marakatti 33+1

No jopas on viikko alkanut huonosti:-( Jospa se siitä menisi parempaan suuntaan. Aika rajulta tuo Jonskun "kohtaukset" kuulostaa; ei ihme, jos mietityttää. Tuleppa kertoilemaan, mitä neuvolan soittotunnilla sanoivat. Ja sachallakin paha maanatain...

Täällä taas käyty neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Veikkasi käsikopelolla, että ei mikään jättivauva olisi syntymäsässä - sopii mulle mainiosti:-)

Tahti vaan hidastuu entisestään, saapi nähä miten hitaaksi tässä vielä muututaan. Tänään mulla on taas ollut todella vahva tunne, että se ensimmäinen laskettu aika on enemmän oikea, kuin tämän nykyinen. Ensimmäinen LA oli 8.11., joten "yliajalle" täällä varmasti mennään. Ei ole minkään sortin merkkejä lähestysvästä synnytyksestä:-/

t. oona ja masukki 37+2

Iltaa arvon naiset!!

Piitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Olemme tosiaan Sonatarin kanssa siirtyneet mammalomalaisten klaaniin - onnea sonatar! Mulla alkoikin aika voimakkaat kivut nivusten seudulla ja vihlontaan yms. ollut heti lauantaista lähtien. Mutta mul on sellainen olo ettei se synny vasta kun 16.11 :) saa nähdä...

Nyt huomaan että on pakko hidastaa hieman tahtia joten jätin tanssitreenit nyt synnytyksen jälkeiseen aikaan. Kyllä ne siellä treeneissä hieman jjo ihmettelivät että mihinkä asti meinasin veivata tanssitunnilla. Hauskaa olla kotona kun koiralla on juoksut ja se on super hellyydenkipeä, se kyhnää tossa jaloissa koko ajan. Hauskaa on myös kuunnella kun lapset leikkivät pihalla kun syyslomat alkoivat. Kyllä jännittää että millon se meidän pieni ihmepoika syntyy...jännittää kyllä silleen positiivisella tavalla lähinnä :) IHANAA!!

Hauskaa viikkoa kaikille! KOhta alkaa tännekkin tulemaan vauvauutisia!! Hauskaa!

Helmipelmi

sateista maanantaita vain..

Sacha, tuo tunne on tuttu :) huomenna on taas uusi päivä.

Itse olen ollut neljän seinän sisällä melkein kolme päivää, ei ole huvittanut tehdä yhtään mitään.
Kotitöitä kylläkin, vaatteet on pesty, silitetty ja viikattu, mööpelit on laatikoita myöden pyyhitty ja himottaisi heittää kaikki ukon vanhat opiskeluajan paperivuoret roskiin! Mieheni on sitä mallia että mitään ei saa heittää pois - mitä hemmettiä kukaan tekee 17 vuotta vanhoilla kemian ja fysiikan muistiinpanoilla??? ...kele.

Natikka liikkuu paljon, viime ultrassa oli jo kääntynyt mutta tuskin on kiinnittynyt, millä viikoilla se yleensä tapahtuu? Pyörii sen verran paljon etten usko että olisi ainakaan vielä. Söin äsken kaksi mandariinia ja taas mennään.

Ei siis kuulu hyvää eikä huonoa, tasapaksua elämää vain ja aika matelee!

B 35+6

Viikonalkuja täältäkin! Toivottavasti Sachalla on tänään parempi päivä. Ja Jonskun tilanne kuulostaa aika ikävälle. Kyllä kannattaa ehdottomasti mennä tutkituttamaan homma yksityisellä, jos kunnallisella puolella eivät ota asiaa tosissaan. Kyllä noilla tuntemuksilla pitäisi päästä ilman muuta tarkistuttamaan tilanne! Tsemppiä kovasti ja ota nyt sitten tosi rauhallisesti, äläkä tee mitään ylimääräistä.

Viime yö oli tähän astisen odotuksen huippu. Meitin pikkuinen ei ottanut oikein rauhoittuakseen (tai ainakin musta tuntui siltä) ja potki aina vähän väliä tosi kipeästi kylkiluihin. Pompin vaan holtittomasti sängyssä ja yritin löytää hyvää nukkumisasentoa ;). Kun nousin ylös, niin johan muljaaminen loppui ja nyt on ollut hiljaista. Kyllä tässä vähän odottaa, että pieni jo laskeutuisi, helpottuisi tämä kylkikipuilu.

Onko muilla ummetusta? Mulla on jonkin asteista, mutta runsas hedelmien syönti on auttanut ainakin vähäsen.

Jauts! Nyt taas tuli kunnon potku kylkeen...taisi siis se hiljainen hetki loppua siihen :).
Taidan mennä sohvalle vaakatasoon hakemaan parempaa asentoa, tää istuminen kun alkaa ahdistaa.. Ylihuomenna on sitten täälläkin lääkäri ja tehdään painoarvio pikkuisesta, kenties jopa ultrataan vielä kerran. Tuun sitte kertomaan kuulumiset.

barbalala ja pikkuinen rv 36+0

Olen päivittäin lueskellut viestejänne, mutta en vaan ole jaksanut kirjoitella. Tässä vaiheessa alkaa jo paistamaan viesteistä se synnytyksen odotus. Alkaa olla turhautumista ja vaivoja yms. Eipä siinä, kyllä ainakin minulla alkaa jo pikkuhiljaa tämä olotila tympimään. Kunpa tulisi jo marraskuu! Olo on kuin yli äyräiden puhalletulla ilmapallolla! Kiristää ja ahistaa ja on hankala olla, niin istuessa kuin makuullakin. Vauvan liikkeet ovat vähentyneet, että varmaankin siellä on tila vähenemään päin. En ole huolissani, koska säännöllisesti noita liikkeitä kuitenkin edelleen tulee.

Tänään mennään tutustumaan synnärille, jänskättää vähän! Mutta ihan kiva mennä, että näkee paikan entuudestaan, ei tarvitse ainakaan sitä sitten jännittää, että millanen paikka se on.

Tsempit kaikille!

Tuulen Poikanen rv 34+0

Moi!!

Toivotaan että Jonskun pikkukaveri pysyisi vielä kyydissä mukana. =)

Mulla oli lääkäri aamulla, kaikki muuten ok, mut noitten supistusten kypsyttämänä kohdunsuu oli pehmentynyt ja sormelle auki. Lääkäri laittoi lähetteen äippäpolille, että saadaan painoarvio ja arviointia miten jatkossa edetään, mutta...
Koska kohdunsuulla oli kuitenkin jo tapahtunut, niin sanoi että menet äippäpolille jos ehdit, ja jos vauva syntyy, niin sitten se syntyy.

Nyt ois parhaat mahdolliset ajat vauvan tulla, sisko olisi syyslomalla ja esikon hoito järjestyisi suht nopeasti. Joten jäädäänpä odottelemaan, mitä tapahtuu.=)

-Misai&rv36+6-

Hei kaikille!

No eipä täällä erikoista tapahdu. Vointi nyt sentään on paljon parempi kuin edellispäivinä. Auttaa paljon kun saa yön hyvin nukuttua.

Eilen soittotunnilla siirrettiin tulevaa lääkäriaikaa varmuuden vuoksi jo ensi viikolle. Kun ei mitään erityistä syytä supisteluille ole ja ne on kuitenkin levolla loppuneet, ei pahentuneet niin rauhottelivat ettei synnytys vielä käynnisty. Ja sanoivat vielä et jos käynnistyy, vauva on jo kuitenkin kasvanut ja pärjää sitten. Parasta kyllä omastakin mielestä että nyt vaan lepään ja yritän rentoutua. Todennäköisesti vauvaa saa vielä odotella ja niitä synnytyksen käynnistäviä supistuksia pitkään. Ens viikon keskiviikkona selviää kohdunsuun tilanne sitten.

Huomenna meillä on kättärin oma synnytysvalmennus. Sitä odotellessa...

Jonsku ja Marakatti 33+2

Huh huh Jonsku, aikamoinen episodi sinulla! Onneksi meni ainakin tässä vaiheessa ohi. Pidän peukkuja, että vaavi pysyisi matkassasi vielä muutaman viikon, ainahan se on parempi mitä lähempänä laskettua aikaa syntyy.

Helmille onnittelut myös äippälomasta! :) Niin se vaan vaivat heti iskee, kun antaa rentoutumisella mahdollisuuden. Minä kävin vielä maanantaina töissä ja sain jo supistuksia kun alkoi vähän stressaamaan tekemättömät työt. No, nyt otan loppuviikon rauhallisesti, menemme mökille ja sukuloimaan ja sitten jos vaikka jaksaisi tehdä ne loput rästityöt pois alta.

Sacha, tiedän täsmälleen miltä tuntuu! Ihan uskomatonta, miten keittääkin välillä. Toivottavasti tänään on uusi ja parempi päivä!

Misailla kuulostaa jo aika lupaavalle tuo kohdunsuun tilanne. Ettet vaan innostuisi synnyttämään jo lokakuussa... :)

Barbalala, jaksamista noiden tenavan myllerrysten kanssa. Onhan ne niin ihania, mutta jos kuitenkin vähän rauhallisemmin ottaisia... Näin minä ainakin mietin useampaan kertaan päivässä... :)

Tuli sitten just pestyä sauna. Mies innostui pesänrakennushuumassa uusimaan saunaan lauteet. Minun piti sitten pestä seinät ja lattia, että uudet lauteet saadaan paikoilleen vielä tänään puhtoiseen saunaan. Muuten ei mitään, mutta tuo kumartelu ja lattialla kyykkiminen ei ihan luonnistu niin kuin ennen... Nyt taidan heittää maaten hetkeksi ennen iltarientoja.

Jaksamista kaikille!
t. Virtahepo-Sonatar rv 35+0

Siis tää maha kasvaa ihan silmissä, apua! Vielä ainakin vajaat kolme viikkoa jäljellä ja jos tätä vauhtia kasvaa, niin musta tulee VALTAVA. Tähän asti oon lähinnä päivitelly mahan pienuutta...

Missäs kaikki luuraa, hu huu?!?;-)

t. huhuileva oona ja pallomaha 37+3

täällä luurataan, samoissa mietteissä.. maha tosiaan kasvaa silmissä. Ne on nämä viimeiset viikot.
Ihmiset ovat ihmetelleet suht pienikokoista mahaani, mutta johan taitaa muuttua ääni kellossa (en ole hentoinen enkä pieni muutenkaan, mutta mahankasvu viivästyi tähän asti)
Kylkiluihin sattuu, selkään sattuu ja pientä turvotusta kävelyiden jälkeen havaittavissa.. saa nähdä millainen pallokala tästä akasta vielä kehittyy ennen h-hetkeä!

Mulle on kyllä niiiin mukava neuvolantäti, tänään oli synnytysvalmennus taas ja jätti kahvitauonkin väliin että sai kertoa meille (olimme 9 naista) synnytyksestä ja tunteista yms. Aika oli 9.30-11.00 niin vähän ennen puoltapäivää vasta lähdettiin pois.

Illalla ranskantunnilla poika veuhtoi niin että meinasin lähteä kesken pois, pulpetin tuoli kun on mitä epämukavinta mallia. Sitten soitin vaunukauppaan, ei olleet vielä meidän tilaamat tulleet. Ensi viikolla todennäköisesti vasta. Eipä kiirettäkään ole- toivottavasti! Onko teillä muuten kassi pakattuna jo jos tuleekin ennenaikainen äkkilähtö?

Öitä,

B 36+1

Yhteistyössä