Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei beibet!

Helmille voi vaan todeta, että lapsettoman ystävän voi olla vaikea suhtautua siihen, että kaverin ajatukset pyörivätkin yhtäkkiä oman vatsan ympärillä ja koko elämäntilanne on kehittymässä uuteen suuntaan. Sitten tulee laukoneeksi kaikenlaista, ehkä osittain tahallaan ja osittain ymmärtämättömyyksissään. Harmittaahan se tietysti, jos ei toinen osaa (tai halua) olla samalla aaltopituudella! Symppaan kyllä. Jospa se kaverisi vielä näkee tilanteen enempi sinunkin kannaltasi; viimeistään sitten, kun on itse raskaana, mutta toivon mukaan jo ennemmin!

Tervehdys tyttäret!

Täällä onkin ihanan aurinkoisia fiiliksiä ja osa on jo ehtinyt loman makuun!

Barbalalalle rentouttavaa lomaa kiireiden työrupeaman päätteeksi!

Bomberalle tervetuloa Suomeen, on varmasti mukava tulla pitkästä aikaa!

Helmille tsemppiä ystävän suhteen! Itse lapsettomuuden kokeneena voin vain arvailla, että jos ystäväsi kohdalla on tästä kyse asiasta ei välttämättä halua hirveästi kuulla tai puhua. Vaikka olin itse iloinen ystävien ja sukulaisten ilouutisista, en pystynyt aiheesta paljon keskustelemaan ilman että oma tilanne toi palan kurkkuun. Voihan kyseessä olla ajattelemattomuuskin, meitä kun on niin moneksi.

Hellepäiviä tässä jo odotellaan. Meillä on tiedossa viikonloppureissu Tampereelle, jonne on luvattu mahtavia kelejä. Tahtoo jo väriä hipiään! :)

Yt. Sonatar ja Öttis rv 16+0!!!!!

Moikka!

Barbalalle, Bomberalle, Tuulen Poikaselle (ja muillekin jo lomansa aloittaneille) rentouttavaa lomaa! Perästä tullaan, mulla on pe viim. työpäivä ja sitten lomaa luvassa kolme viikkoa. Loput pidän sitten heinä-elokuun vaihteessa. Niin se vaan aika rientää, nyt kesällä ja lomalla vielä nopeammin - kohta ollaankin jo odotuksen loppusuoralla:)

Viikonloppuna istuttelin minäkin kesäkukat ja hintaahan sille loistolle tuli. Mutta nyt on piha nätti, terassit tarjoavat viihtyisät puitteet loikoiluun, grillailuun ja muuhun ajanviettoon. Toivotaan kauniita jaa lämpimiä säitä niin saadaan nauttia kesästä parhaalla mahdollisella tavalla!

Helmipelmin kokemukset ystävän suhtautautumisesta raskauteen voivat tosiaan johtua monesta eri asiasta esim. ajattelemattomuudesta, mutta itsekin olen kokenut, että kun olisi toivonut olevansa raskaana ja kova yritys ei ole tuottanut heti tulosta on ollut vaikea nauttia ystävän raskaudesta ilman että se on tehnyt itsellä myös kipeää.

Mukavia kesäpäiviä ja jaksuja lomien odotukseen!

henriikka+Omppu 17+2

Moikka taas naiset!

Kiitos symppaamisesta, mun kaveri on todennäköisesti yrittänyt raskaakasi ja ei ole vielä tärpännyt. Mun täytyy myös ymmärtää ettei sen tarvitsekkaan osata olla mukana niin kun toivoisin. Mut toivon kovasti että siellä tärppäisi niin pääsisin olemaan innolla mukana hänen onnessaan.

Ihanaa lomaa kaikille lomalaisille!Ja meille loman odottajille VoiMiA! Mielessä vain loma, tiedätte varmasti!

RAKENNEULTRA-ASIAA:
Oletteko menossa rakenneultraan? Mille RV:lle ajattelitte sen varata? Kuuluuko teidän neukkapalveluihin kyseinen ultra?

Itse ajattelin varata ajan yksityiselle jo tällä viikolla. Varaan ajan raskausviikolle 19, eli se olisi joskus juhannusviikon jälkeinen viikko (jos laskin oikein). Meillä ei kuulu kuin yksi ultra ja se tehdään neuvolassa viikolla 12. :( vuonna 2010 kaikkialla Suomessa on samat palvelut tarjolla, kunnat eivät saa enään tulevaisuudessa käyttää mielivaltaa neuvolapalveluiden suhteen - lama meni jo 15 vuotta sitten, mutta palvelut ovat täällä vielä ysärin alun tasolla, siis ihan faktaa!!

Mutta yksityiselle pääsee, vaikkakin melko kallista puuhaa tuo taitaa olla. Alan tässä selvittelemään missä olisi paikkakunnan edukkain rak.ultra...

Huomenna pitäisi olla upea keli!!

Helmi ja Papu 16+0!!!

Moikka taas naiset!

Kiitos symppaamisesta, mun kaveri on todennäköisesti yrittänyt raskaakasi ja ei ole vielä tärpännyt. Mun täytyy myös ymmärtää ettei sen tarvitsekkaan osata olla mukana niin kun toivoisin. Mut toivon kovasti että siellä tärppäisi niin pääsisin olemaan innolla mukana hänen onnessaan.

Ihanaa lomaa kaikille lomalaisille!Ja meille loman odottajille VoiMiA! Mielessä vain loma, tiedätte varmasti!

RAKENNEULTRA-ASIAA:
Oletteko menossa rakenneultraan? Mille RV:lle ajattelitte sen varata? Kuuluuko teidän neukkapalveluihin kyseinen ultra?

Itse ajattelin varata ajan yksityiselle jo tällä viikolla. Varaan ajan raskausviikolle 19, eli se olisi joskus juhannusviikon jälkeinen viikko (jos laskin oikein). Meillä ei kuulu kuin yksi ultra ja se tehdään neuvolassa viikolla 12. :( vuonna 2010 kaikkialla Suomessa on samat palvelut tarjolla, kunnat eivät saa enään tulevaisuudessa käyttää mielivaltaa neuvolapalveluiden suhteen - lama meni jo 15 vuotta sitten, mutta palvelut ovat täällä vielä ysärin alun tasolla, siis ihan faktaa!!

Mutta yksityiselle pääsee, vaikkakin melko kallista puuhaa tuo taitaa olla. Alan tässä selvittelemään missä olisi paikkakunnan edukkain rak.ultra...

Huomenna pitäisi olla upea keli!!

Helmi ja Papu 16+0!!!

Huomenta!

Onpa ihana aamu! Vielä olen hetken kotona ennen työhommiin säntäämistä. Sitten lyhyen keikan jälkeen saan uudet silmälasit, jee! On niitä odotettukin, ensin en löytänyt millään mieleisiä ja nyt sitten toimitus kesti lähes kaksi viikkoa.

Helmin kyselyyn, meillä tähän "pakettiin" kuuluu rakenneultra, polimaksulla pääsee käymään kätilön ultrattavana. Meillä on aika heinäkuun ekaviikolla, jolloin rv 20.

Joko alkukuiset ovat alkaneet tuntemaan liikkeitä??? Täällä jo malttamattomana odottelen, vaikka itsellä ei varmaan tunnu vielä mitään vähään aikaan. Enkä tiedä oikein mitä odottaa, joten alkuun menevät varmasti ihan ohi suolen murinoina. ;)

Mukavaa päivää,
Sonatar rv 16+1

Ihana päivä! Voi kun lomallakin olisi tällaista, huoh.
Me kävimme tänään neuvollassa ja päästiin v i h d o i n k i n kuuntelemaan sydänääniä. Ensin ei meinannut kuulua, mutta sitten ne löytyivät. Mieskin ehti jo ajatella, että tässäkö tämä nyt oli. Kaveri oli kovin vilkas ja kohtu taaksepäin kallistunut, niin oikeaa kohtaa piti etsimällä etsiä.

Liikkeistä täällä kyseltiin. Itsellä ehkä välillä tuntuu sellaista pientä myllerrystä, mutta potkuja en ole tuntenut. Neuvolatäti sanoikin, että kohdun asennosta johtuen voi mennä tuonne vk:lle 20, ennen kuin tuntuu. Ja jos istukka on vielä edessä, niin sekin vaimentaa potkuja.

Mutta voi, kuinka odotan jo rakenneultraa, jotta näkee taas pikkuisen. Toivottavasti kaikki on siellä hyvin ja loma voi alkaa rauhallisin mielin.

Oottekos muuten ajatelleen ottaa lapsivakuutusta ja mistä yhtiöstä? Meillä on tarkoitus sellainen hankkia ennen syntymää? On vain niin puuduttavaa vertailla eri vakuutuksia keskenään.

oona ja veijari 18+3

Katselin tuossa etusivun aiheita ja tajusin yhtäkkiä, että kyllä me aika pitkällä jo vissiin ollaan, ku tuolla oli tammikuisillekin jo pitkä ketju :) (joo-o, vieläkään en jaksa uskoa, että tämä on totta)

Masu turpoaa ja aina peilin ohi mennessä täytyy tarkastella, onko se löllömaha vai vauvamaha.. Nippailuja alavatsassa ja nivusissa on edelleen, varsinkin levosta liikkeelle lähtiessä.

Auringosta tuli nautittua tänään runsain mitoin, toivottavasti eivät jää ainoiksi lämpimiksi päiviksi.

Tuulen Poikanen rv 15+1

Ehtoota. Pikaisesti täältä tempaisen tekstiä, että ehtii vielä nauttimaan ihanasta ilta-auringosta!

Rakenneultra meillä kuuluu neuvolapalveluihin ja sama lääkäri tekee sen kuin edelliselläkin kerralla oli. Terveydenhoitaja tulee sitten siihen mukaan katsomaan myös tilanteen. Meillä tuo rakenneultra osuu juhannuksen jälkeiselle viikolle.

Lapsivakuutus ollaan ottamassa, ilmeisesti myös se syntymättömän lapsen vakuutus. Täytyy tosiaan vaan selvittää, mistä saisi kattavimman ja edukkaimman vakuutuksen. Rakenneultran jälkeen varmaan aletaan selvittämään eri vaihtoehtoja.

Liikkeistä en oo varma, jotain ihme muljauksia on nyt tuntunut parina päivänä, mutta ei voi tietää, johtuuko pikkuisen liikeistä. Antaa nyt vaan ajan kulua, innolla odotetaan tietysti ensimmäisiä kunnon liikkeitä.

Olin shoppaamassa tänään itelleni toiset äitiyshousut (ohuet, pellavaiset, vaaleat) ja t-paidan. Tuli hyvä mieli, edullisella lähti siihen nähden mitä mammavaatteet yleensä maksaa.

Nyt ulos :)! Ja huomiseksi luvattu hellettä, kivaa!

barbalala ja pikkuinen rv 17+1

Voi taivas mikä keli! Kylläpä mieluusti jäisin kotiin, mutta puolilta päivin pitäis raahautua töihin. Siihen asti meinaan nauttia auringosta.

Mulla tosiaan liikket on tuntunu selvästi jo jonkun aikaa, on se ihanan tunne! Eikä tartte joka päivä miettiä ja huolehtia onko se vauveli hengissä vai ei...:) Vakuutukset meinataan ottaa, tarkoitus nimenomaan ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus. Sehän pitää ottaa viim. 3 kk ennen laslettua aikaa, sen jälkeen sitä ei saa ainakaan kaikista yhtiöistä.

Rakenneultra kuuluu meilläkin raskauden seurantaan neuvolan tarjoamana, meidän aika on viikolla 20 (sattuu juhannusviikolle). Varasin kyllä jo ajan myös 4D-ultraan viikolle 22, Halutaan nähdä "kaikki mahdollinen". Maksaahan se maltaita, mutta ei kaikkea voi rahassa mitata - ainutlaatuinen kokemus uskoakseni.

henriikka ja Omppu 17+4

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Ihanaa kesää kaikille! Itse saan myös nauttia lomasta. Valmistuin juuri koulusta ja päätimme etten mene enää ennen lapsen syntymää töihin, joten täällä on edessä pitkä loma. En ole kirjoitellut vähään aikaan, koska olemme muuttaneet paikkakuntaa.. uuden kodin järjestäminen vie paljon aikaa ja energiaa=)

Miten olette voineet? Itselläni ei ole ollut paria aamupahoinvointia lukuunottamatta oikeastaan mitään vaivoja.. saan olla onnellinen että olen päässyt näin helpolla.

Meillä oli neuvola pari viikkoa sitten, jossa kuunneltiin sydänääni, taisi siinä muutaman kyynel tulla, oli sen verran ihana kokemus. Ensi viikolla menen täällä uudessa paikassa neuvolaan, vähän jännittää että onko yhtä kiva neuvola kuin aikaisempi.. kuunnellaan taas sydänääniä. Odotan jo kovasta seuraavaa ultraa, joka minulla pitäisi olla mielestäni ihan pian.

Aurinkoinen99 rv 19+5

hei taas
tänään taas neuvolassa käyty. kaikki hyvin, sydänäänetkin kuulu hyvin :) ja mun paino senkun tippuu...nyt tippunu alotuspainosta jo yli 4kg, kysy jo neukkatäti et syönkö minä :D
meilläkin kuuluu rakenneultra tähän seurantaan. mulla rv 20, eli parin viikon päästä jo...
pitää vaan käydä siellä ultrassa äitipolilla...
mitäs täällä muuta kyseltiin...vakuutusta en aijo ottaa, ei oo esikoisellakaan...
pitää varmaan lähtee vähän lepäilemään, poitsu meni päiväunille. tultiin just leikkipuistosta...iltapäivällä ilm.luvassa vielä makkaranpaistoo :)

möykky08 rv 18+1

Hello emännät :)

ihana päivä takana, käytiin töiden jälkeen pitkällä kävelyllä auringon porottaessa! Tämä se on eloa!

Vakuutuksista..olemme ajatelleet ottaa sen lapsivakuutuksen jo ennen papuliinin syntymää ja olemme pyytäneet sen syntymälahjaksi isovanhemmilta. Alkuun ajattelin ettemme tarvitse sellaisia kun on tuo julkinen terveydenhulto kuitenkin melko ok, mut sitten kuitenkin jostain syystä sellainen ollaan nyt hankkimassa..

Ei vielä liikkeitä eikä kyllä mitään muutakaan, nyt on ollut monta viikkoa sellaista aikaa että juurikaan mitään ei tämän raskauden suhteen ole tapahtunut.Mietin vaan että onko siellä elämää kun ei masu nyt niin kauheasti vielä kasva ja kun ei liikkeitä ole kuulunut..mutta ensiraskaudessa liikkeet tulevat sitten vähän myöhemmin - olen vaan NIIN älyttömän hyvä odottaja :) Kaikki saisi tapahtua nopeammin... no ei vaan, ompa aikaa tottua tähän ja tulevaan.

Nyt olen alkanut laskea päiviä ja tunteja että alkaisi se loma!! Olen ollut 5kk töissä putkeen ilman minkään sortin lomaa tai vapaapäivien jaksoja...alkaa jo tuntua.

huomenna jo perjantai ja viikonloppu edessä!ah

-helmipelmi ja papu 16+2-

Moro,

pitänee päivittää omaltakin osaltani:

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Eipä kummempia. Muutamia kommentteja olen saanut, että jaa alkaa tosiaan näkymään jo tuo sun maha. No niin alkaa! Ei tunnistettavia liikkeitä vielä mutta tämä 15+6 nyt on early days sellaiselle. Varailin lentoja; elokuussa pitäisi lähteä työmatkalle Englantiin, rv 24-25. Kai se vielä sujuu, mutta kun lokakuun alullekin olisi vielä työmatka suunnitteilla... Pitää toivoa, että kaikki menee ongelmitta siihen asti.

Rakenneultra kuuluu meillä myös pakettiin, ihan ilmainen on muistaakseni. Aika on varattu jonnekin rv 20 paikkeille. Aika jännä, miten eri asemassa eri puolilla Suomea asuvat synnyttäjät ovat näissä asioissa! Meillä taas on turha haaveilla mistään synnytysvalmennuksesta; jotkut yhdistykset ym. saattavat sitä järjestää, mutteivät tietenkään kesällä.

Esikoiselle ei otettu vakuutusta, vaikka mietityttihän se vähän. Ei sitä olisi kyllä ainakaan tähän asti tarvittukaan, niin on terve poika. (Koputan puuta...) Luultavasti tulokaskin saa siis pärjätä ilman. Rahallista etuahan vakuutuksesta lähinnä on, jos lapsiparka joutuu kalliisiin hoitoihin. Luotan siihen, että hoidon saatavuus ja taso ovat ihan hyvät myös julkisella puolella, ainakin meilläpäin. Vakuutuksesta oli hirveä vääntö jossain toisessa keskustelussa, aika ihmeellistä.

Aurinko paistaa, viikonloppu on alulla! Kun vielä jaksaisi muutaman tunnin pusertaa näiden töitten kimpussa...

t. Tirl ja Vaavi

Moi!

En oo ehtinyt kirjottaan, mennyt viikko kului uudessa työpaikassa työskennellen ja hyvinhän se alkoi jo sujua. Tyttökin meni helposti hoitoon, kertaakaan ei ole itkenyt perääni kun on hoitoon viety.

Ja suurin kivikin vierähti pois sydämeltä, kun kerroin uudelle esimiehelleni odotuksestani, suhtautui todella ihanasti asiaan ja kun itsekin olin jo haaveillut pitäväni syyskuun kesälomaa ja sitten jääväni mammalomalle, hän ehdotti itse ihan samaa. Kerroin sitten työporukasta muutamalle, kunhan olin ensin esimiehelle kertonut, oli porukka vähän järkyttyneitä kuinka pitkällä sitä jo ollaan!!

Muuten kaikki hyvin, pikku potkuja jo alkaa tuntua, päänsärky vaivaa aina välillä eikä flunssakaan antibiooteilla parantunut. Mun päänsärky johtunee liian matalasta verenpaineesta, eilen töissä mittasin ja se 92/68.

Mutta nyt aamukaffille, aurinkoista viikonloppua kaikille!!!=)

-misai&rv18+3-

ENSIMMÄISET LIIKKEET! Tänä aamuna kun makoilimme mieheni kanssa petissä pidempään niin aloin kuulostella masuasukin oloja...yht`äkkiä tunsin miten jokin "poksahti" alavatsassani. Mieheni laittoi kämmenen kohdun päälle ja hänkin pystyi erottamaan sykkeeni seasta erinäisiä potkuja!! Uskomatonta! Ihanaa! Olen ollut muutaman viikon melkein sitä mieltä ettei mun masussa mitään kasva kun ei ole mitään oikein tapahtunut, mut nyt alkaa varmaan tapahtua :) Olen odottanut jotain elonmerkkejä niin pitkään!!
Tänään aion viettää ihanan kalsaripäivän kotona, tosin kauppaan pitää raahautua.Mutta illalla sitten menemme katsomaan Jalkapallon EM-kisojen ensimmäisen päivän peliä Turkki- Portugali jonnekkin kylään. Toivottavasti Portugali veisi koko kisat!!

Ihanaa viikonloppua!

Misai - symppaan päänsärkyä, sillä itselläni myös jatkuvaa jumputusta päässä :( Mutta onneksi kuuluu "taudin" kuvaan :)

Täälläkin liikkeitä :)!! Kyllä ne muljaukset niitä ovat ja pikku töytäisyjäkin muutamia ollut (ihan niinkuin kynällä hiukan joku työntäisi). Tuntuvat silloin parhaiten, kun on selinmakuulla jonkin aikaa tai puoli-istuvassa asennossa. Hassua, siellä masun uumenissa tosiaan liikkuu joku ;).. Lisäliikkeitä odotellessa ja että voimistuvat.

Hyvää viikonlopun jatkoa sekä tsemppiä lomien odotteluun!

barbalala ja pikkuinen rv 17+4

myöskin liikkeet on nelisen päivää tuntuneet selvästi! Tulin siis viime ke Suomeen ja natiainen ei tykännyt yhtään lennoista! Ihan kuin olisi "koputellut" vähän väliä, ja onhan se paine koneissa aina sisäelimille puristusta.
Työmatkalaisillekin voi olla että masussa hulisee koko lailla kun olette lennolla, mutta siis 8 kkdelle asti on ok, sen jälkeen lääkärin erikoisluvalla.

Ihanaa on ollut kun täällä on lämpimämpää kuin espanjassa, ainoa että nilkat turpoavat kuin näin lämmintä. Mutta en siis valita vaan pyyhällän nurmikolla paljain jaloin!

Nyt menen puutarhaan ja nosta jalat penkille ja nautin vielä viimeisistä illan auringonsäteistä ja leikin koirakatraan kanssa.

Hyvää viikonlopun jatkoa muille mameille!

Bombera ja bombo 17+4

Kuumimmat

Yhteistyössä