Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukava lukea teidän ilomielisiä juttujanne. Ilmoitsen hyvistä ultrakuulumisista yhä ja etenkin kaikista vakipaikoista!

Kävin kuunteleuttamassa kuluneella viikolla sydänäänet ruskean, jskin vähäisen vuodon takia. Ihana neuvolaterkkari suostui heti. Onhan se ihmeellistä, miten minuutin kuuntelu voi helpottaa naista! Siellä se sykki 158 lyöntiä minuutissa!

Olen yhä vähän hermoheikko, vaikka olenkin joutunut paljastamaan uutisen jo monelle. Töissä en kerro mitään ennen kuin kehtaavat kysyä.

En tosiaan tunne liikkeitä vielä, ennemminkin kaalinsyönti tuntuu vatsassa. Onko muuten muilla vaikeuksia tunnistaa, missä kohden mikäkin juilii? Jouduin oikein etsimään kuvaa, missä minulla on suolet, vatsalaukku ja missä se kohtu... Ja se kohtu on yllättävät alhaalla, selkeä kova kumpi suoraan häpyluun yläpuolella.

Minulle menee hyvin vielä kaikki vaatteet. Enemmänkin kyse on siitä, haluanko tietenkin tahtoen korostaa vatsaa, joka nyt näyttää lähinnä ylensyöneeltä. Siksi käytän löysiä vaatteita. Äitiysvaatteet saavat odottaa mahdollisimman kauan.

Iloista raskausviikkoa marraskuisille!

malvia 13 + 0

Huomenta!

Onnittelut kaikille ultrassa viime viikolla käyneille!

Malvia, onneksi vuoto ei ollut mitään vakavaa.

On se kiva että meitä on niin mukavan kokoinen joukko. Mielenkiinnolla seuraan alkukuun odottajien, tietää vähän mitä tuleman pitää. Samoin yhtä jalkaa menevien kanssa on kiva vertailla tuntemuksia.

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Kovasti vain liikkeitä odotellaan, vaikka realistisesti ajatellen ei taida vielä tuntua moneen viikkoon. Työt ja kesän matka ym. suunnitelmat pitävät kiireisinä, joten nopeasti tämä aika rientää. Menemme tänään ensimmäistä kertaa talopakettitoimittajankin juttusille, jos sitä vaikka rakentamaan tässä lähivuosina... jännää!

Huimausta on ollut muutamana aamuna, on pitänyt ottaa vähän happea että pääsee jatkamaan aamutoimia. Tänään huimaus iski hississä matkalla autolle, onneksi ei kuitenkaan mennyt taju.

Mukavaa uutta viikkoa toivottelevat
Sonatar & Öttiäinen rv 13+6

Mitens te, joilla laskettuaika kuun alussa, miksi ei toki muutkin, olette voineet. Itselläni viimeisen viikon aikana mahassa vaikka minkä moisia kiristyksiä ja tuntemuksia. Siis ei mitään kivoja:-( Vähän niin kuin olisi ilmaa vatsassa, pistää ja on epämukava olo. Istuminen, nouseminen ja käveleminen on epämiellyttävää. Vaaka-asento paras, mutta sitä on hiukan vaikea toteuttaa töissä;-)

Tänäänkin kotiin tullessa oli pakko saada kaikki kiristävät vaatteet pois, rintaliivit ekana ja sitten vaan itkin, kun olin niin poikki. Alkaa jo henkisestikin väsyttämään tämä epämiellyttävä olo. Ja kun öllötykskin pysyi melkein viikon poissa, niin eiköhän sekin ole tullut takaisin. Viikkoja nyt 16+1, joten milloin ihmeessä tämä helpottaa???

Jotenkin tuntuu, että en vieläkään ole päässyt nauttimaan tästä raskaudesta:-(

Onko kohtalotovereita vai olenko ainukainen täällä, jolla olo on tukala ja epämiellyttävä?

Moikka naiset!

aloitin tänään uudessa työssä ja oli todella outoa kun he puhuivat, millaisia työmatkoja jne. minulla on ensi syksynä... Työsopimus on määräaikainen, mutta koeaikaa ei ole, joten mitään "hätää" ei ole, mutta musta tuntuu että vähän niin kun huijaan kun vaan nyökyttelen päätäni ja myötäilen kun ensi syksyä suunnitellaan. En ole halunnut pomolle kertoa koska uskon ettei olisi palkannut jos olisi raskaudestani tietänyt. Nyt olisi sopimusta 2009 vuoden loppuun, mutta pakko mun on pian kertoa et lokakuun 13 jään viimeistään pois. Ymmärrän ettei mulla pitäisi olla mitään hävettävää tässä tai että voisin marssia vaan pomon pakeille ja läväyttää asian suoraan, mut en halua...Ajattelin odottaa kunnes kehtaavat kysyä...mutta vaikeeta on!

Onneksi muuten kaikki on hyvin ja olo energinen. Tärkeintä on muistaa, mikä onkaan tärkeintä! :)

Helmipelmi + Papuliini 13+6

Oona, tosi harmi että sinulla on ollut tukalat oltavat. Töissä käynti on kyllä tosi kurjaa, jos olo on huono. Toivottavasti kivut ja tukala olo helpottaa pian.

Minullakin oli eilen töissä vähän hankala istua, tuntui juilintaa ja vihlontaa alavatsassa jos kumartui eteenpäin tai jos oli rakko täynnä.

Täällä alkoi uusi viikko, rv 14+0!!! Uskomatonta, että olemme jo tässä vaiheessa!

Sain tänä aamuna hepulin, kun huomasin että suosikkikosteusvoiteessani on a-vitamiinia. Eihän sitä kaiken järjen mukaan pitäisi olla niin paljon, että haittaa olisi, mutta kyllä vain alkoi asia mieltä painamaan. Sitten eilen söin sellaisen bagelin, jossa oli tuorejuustoa... Voi vitsi että voi olla rasittavaa pyöritellä näitä asioita päässään! Minä kun en ole edes mikään hermoilija, mutta nyt on näköjään uusia piirteitä tullut esiin minustakin, argh! Pitänee kai ostaa uusi rasva mielen rauhoittamiseksi.

t. Hermoheikko Sonatar ja mukula

Mua ahdistaa eniten se, että olen niin väsynyt ja saamaton töissä koko ajan. Kun normaalisti en ole tällainen! Mua on sanottu työmyyräksi ja vaikka miksi, ihmetellään miten mulla on niin paljon energiaa jne., mutta en näköjään pääse tämän väsymyksen yläpuolelle enää ollenkaan. Ja joskus saatan työpäivän päätteeksi itkeä silkkaa väsymystä. Eli ei ihan samoja tuntemuksia Oonan kanssa, en niinkään koe oloani tukalaksi mut ei tää mitään herkkua ole tuntea itsensä puolikuolleeksi 24/7...Joten et ole Oona yksin epämiellyttävän olosi kanssa;)

Mä en ole noiden syömisten suhteen vetänyt kovin tiukkaa linjaa.. Koitan ottaa rennosti ja käyttää maalaisjärkeä. Juon kahvia kaksi kuppia päivä, tuorejuustoa tulee laitettua joskus leivälle, fetakin saattaa eksyä salaattiin. Nuo juustot ei siis ole jokapäiväisiä. Homejuustoa rakastan mutta sitä ole käyttänyt vähemmän ja ehdottomasti kuumennettuna. Mut sitten muuten huolestuttaa milloin mikäkin asia..tuttu tunne Sonatar! Sitä se äidiksi tulo teettää, eikä huolet tosiaan lopu kun beibi on maailmassa... Vasta alkua....:) Mutta ihanaa ja antoisaa!

henriikka+ötökkä 15+2

Henriikka, juuri näin, minäkin olen ollut mielestäni aika tervejärkinen näissä asioissa, mutta kun epäilys iskee niin... Mutta kun tänään olen tätä asiaa kelannut, niin huoleen ei tosiaankaan ole aihetta. Pitää nyt vaan relata, ihmeellisiä itsensä yllytyskohtauksia sitä onnistuukin pienessä mielessään aiheuttamaan! :)

Toivottavasti Henriikka saat virtaa jostain, jospa kesä toisi puhdin takaisin! Minulla työmotivaatio kärsii, kun olen ajatuksen tasolla aika usein vatsan seudulla... ;)

Hih, hassua tosiaan, että sitä miettii niin tarkkaan mitä tulee syötyä. Itsekin olen siihen "sortunut", mutta kannattaa tosiaan käyttää sitä maalaisjärkeä. Mutta onhan se hyvä, että tulee näitäkin juttuja pohdiskeltua, on kuitenkin sen verran tärkeästä asiasta kyse tuolla massussa.

Oonalle ja Henriikalle jaksamista! Toivottavasti ei Oonan tarvitse kovin kauaa olonsa kanssa kärvistellä, ei varmasti ole kovin mukavaa.. Ja Henriikan kannattaa nyt vaan yrittää ottaa jokaisesta lepohetkestä kaikki irti. Koita löysätä vähän työtaakkaa, jos vaan on mitenkään mahdollista. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän sen :).

Täällä olen ihastellut omaa kasvanutta pikku kumpuani, mies on myös ihastuksissaan ja paijailee joka välissä ;). Niin ja uikkarit tuli postiin, täytyy käydä hakemassa. Nopeata toimintaa, hyvä niin!

barbalala ja pikkuinen rv 15+1

Moi,

Mua ahdisti tänään ihan sairaasti taas töissä, pomolle pitäis kertoo mut en oikein tiedä millon ja miten. Mun työtehtävä on sellainen että siihen on vaan yksi henkilö koko puljussa kerrallaan, eli mua koulutetaan hoitamaan tehtävää jota muut eivät osaa tehdä...Nyt minuun satsataan ja puhutaan millaisia asioita minä tuon työyhteisön yhteiseen "pääomaan" jne...mun pitäis nyt sanoa, että "Joo empä tiedä kun pitäisi jäädä tossa lokakuussa pois..."
Tää ahdistaa niin paljon että mun on ehkä pakko sanoa pomolle huomenna, vaikka muuten eivät sitä varmaan muutamaan viikkoon vielä huomaisikaan...
Tiedän jo pomon ilmaan kun sanon asiani - ja ne sanattomat viestit, että minkäs meille teit! Tuntuu etten osaa nauttia nyt raskaudesta enkä työnteostakaan sillä ajattelen vaan tätä ahdistavaa yhtälöä... olen varmaan hölmö kun ajattelen tätä asiaa näin, mutta jostain syystä tunnen myötätuntoa työnantajaani kohtaan, joka joutuu pian TAAS hommaamaan perehdytystä toiselle tyypille...No onneksi en tee kuolemaa...:)

helmipelmi ja pikku-papu 14+0

Heippa kaikille ja onnea hyvistä kulumisista!

Eipä olekkaan pitkään aikaan tullut kirjoiteltua, lukemassa olen viestejä käynyt mutta ei ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.
Oona: Täälä ihan ihan samat tuntemukset, ettei raskaudesta ole juuri voinut nauttia. Monta kertaa olen miehelle valittanut että olisin aivan valmis synnyttämään, kun ei millään jaksaisi tälläista oloa! Pahoinvointia ja oksentelua on vieläkin, kaikki mahdolliset keinot kokeiltu eik mikäään tunnu auttavan. Tosin sen verran olo parantunut että ei tule yökkäiltyä kuin 1-3 kertaa päivässä!Väsymys jatkuu ja mahan kasvukivut tuntuu kävellessä sekä istuessa.
Jotain positiivista sentään, olen tuntenut vauvan liikkeitä jo reilu viikon ajan!Tuntuu että päivä päivältä rupeaa liikkeitä enemmän tuntemaan eri puolilla mahaa, ainakin tietää että vauvalla kaikki hyvin vaikka vointi huono!

Olen kyllä varautunut että itsellä vaivat voivat kestää pitkäänkin, mahd. koko raskauden. Näin oli esikoisen raskausaikana. Mutta toivottavasti muilla helpottaisi aijemmin.

Mariah 16+0

Korjasin oman lasketun ajan kun näkojään jäänyt korjaamatta=)

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

hei taas kaikille.
Ite kävin tänään taas jossain verikokeissa ja pissanäytteen vihdoin ja viimein antamassa...reilun vko:n päästä ois jo eka sokerirasitus (joudun kahesti käymään, kun esikoisen aikaan oli raskausdiabetes)...
Itelläkin välillä alamahaan nipistää/koskee...kai ne on niitä kasvukipuja ja olevinaan olen jo vauvan liikkeetkin tuntenu...en mee ihan varmax sanomaan :D
Mulle on varmaan nyt tullu ne ihme ruokahimot, kun kax päivää oon syöny sikana porkkanoita :D kurkku on kanssa aika hyvää :)
oon jo alkanu miettimään tämmösiä älyttömiä vaunuasioita...ihan kun niillä kiire ois...mut mites muut joilla esikoinen pieni niin ajattelitteko hankkia tuplat vai miten meinasitte? esim.Tirl: oletko jo vaunuasiaa miettinyt? (meillä näkyy esikoiset olevan saman ikäsiä)
mut pitää varmaan koettaa rueta laittamaan tuo poika nukkumaan...

äiti ja möykky 15+6

Barbalala; onhan se ylpeyden aihe tuo oma pieni raskausvatsa ja tuntuu hyvältä kun mieskin huomioi sen ja on ylpeä myös:) Alkaa oma kroppa olemaan turvonneiden rintojen kera aika toisenlainen mitä normaalisti, mutta nautitaan nyt tästä ja erityisesti tämän tarkoituksesta..

Helmipelmi; eiköhän se ole loppujen lopuksi ihan sama mitä se sun pomo ajattelee sun raskaudesta.. Toki kannattaa kertoa mahd. pian oman mielenrauhasi vuoksi ja ajatella vaan että se on sinun elämäsi ja onnesi:) Naisen osa ja etuoikeus on olla raskaana, synnyttää ja viettää äitiyslomaa:) Tsemppiä ja voimia kertomiseen, hyvin se menee!

Ensiksi: Hyvä Teräsbetoni! Jee!

Voimia teille, Henriikka, Oona ja Mariah! Itsellä tuntuu menevän niin huomaamatta koko raskaus (parin viikon takaista vuotoa lukuunottamatta), että voin vain kuvitella, että oireet voisivat olla paljon pahemmatkin. Minun kroppani on jotenkin sellainen, ettei se tunnu edes huomaavan koko raskautta; asian huonompi puoli ainakin viime raskaudessa oli sitten se, ettei se myöskään huomannut, että olisi pitänyt synnyttää. Ei tahtonut tulla mitään siitä viimevaiheesta... Jospa teillä elimistö valmistautuu siihenkin perusteellisemmin!

Tuplarattaita olen tosiaan miettinyt, mutta lähinnä itsekseni tähän mennessä: mies on sen verran nihilisti, että tuumasi viimeksi, että 'eikös niihin vanhoihin vaunuihin saa semmoisen seisomatelineen'... Ja silläkö sitten pärjättäisi? Tuplien hankinta saattaa tulla ajankohtaiseksi vasta sitten, kun todetaan, että niitä todella tarvitaan. Käteväthän ne olisivat.

Helmipelmiä symppaan kyllä, koska tiedän että omakin työporukkani vähän äitiyslomastani kärsii. Ei ole aina helppoa tämä työ- ja perhevelvoitteiden välillä taiteilu. Minusta on aina välillä tuntunut, etten panosta kumpaakaan kunnolla, ja sitten on huono omatunto sekä sinne että tänne. Mutta tsemppiä! Työmaalla loppujen lopuksi tulevat toimeen vähän aikaa ilman sinuakin (vaikkei sekään niin hyvältä tunnu..)!

Maanantaina iski pakottava tarve saada jaffaa ja heti. Ei muita outoja ruokahimoja raportoitavaksi... ;)

Tirl ja Vaavi 13+4

Kiitos Tirl ja Henriikka! Mä en kyllä tänään nähnyt pomoa joten kertominen siirtyy ainakin huomiselle. Tiedän että mun täytyis olla itsekkäämpi ja "ottaa" oikeuteni onneen- tai miten sen sanoisin..mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Kiitos siis tuhannesti psyykkauksesta!

Tänään oli jo helpompi päivä töissä ja sain jotain aikaankin :)

Nyt uimahalliin tuon siipan kanssa ja sitten appiukon porisevien patojen äärelle ja sitten jalkapallon mestareidenliigan fiinaalia tölläämään telkusta :)

Helmipelmi+pauliini 14+1

Hei vaan kaikille!

möykky08 ja Tirl: itekkin olen vaunuja jo netistä bongaillut. Totta, eihän niillä vielä kiire ole, mutta onhan se ihana niitä tutkailla ja vertailla:D Ja hyvähän niitä on jo valmiiksi katella, ettei sitten hätäsesti tule ostettua ensimmäisiä mitkä silmiin osuvat.

Tänään oli neuvolalääkäri ja pieni veturi sielä meni- tsuhtsuhtsuh:) Kyselin vuodosta ja lääkäri sanoi sen johtuvan herkistä limakalvoista, onneksi. Syytä huoleen ei ollut. Päänsärkyni lääkäri luokitteli migreeniksi ja määräsi reseptillä vahvempia lääkkeitä pahimpiin hetkiin.

Tuulen Poikanen 13+1

Vaunuasiat on kyllä mulla vielä aika hakusassa :) En oikein osaa vielä innostua. PItäis varmaan katsella vähän hintoja niin osaisi vertailla. Käytettyjä olen ajatellut, mutta katsellaan katsellaan kunhan innostuisin.

Kilot kyllä karttuvat vaikka en syö yhtään mitään herkkuja enkä syö muutenkaan normaalia enempää, hitaampi aineenvaihdunta kait aiheuttaa tämän ilmiön...nestettä tuntuu myös kertyvän..buu. No aikansa kutakin :)

Ihanaa huomata että nyt masu alkaa kasvaa ihan tuosta alamasusta...tuntuu hauskalta kun koskee alamahaan - se ei tunnu "omalta" :)

Helmipelmi+ papuliini 14+2

Gallup: Haluatteko selvittää tulevan pikkuisen sukupuolen ennen syntymää?

Iltaa! Tosiaan hieno juttu, että Teräspojat pääsi Euroviisujen finaaliin. Tänään selviääkin sitten loput finalistit.

Olen myös vähän katsellut vaunumalleja, lähinnä täältä netistä. Tod, näk. ostamme uudet vaunut, tosin valinta tulee varmaan olemaan hankalaa. Merkkejä ja malleja on niiiin monia, että miten sitä sitten osaa hankkia ne meidän tarpeisiin sopivat. No katsotaan sitten myöhemmin..

Uimapuku tuli tosiaan postissa ja olen tosi tyytyväinen! Kivan mallinen yläosa ja housut venyvää sorttia. Värikin mieleinen ja koko oli just passeli. Onnistunut hankinta siis, mieskin tykkäsi :).

Tuosta sukupuoliasiasta: minä haluaisin sen tietää, mutta mies vielä vähän epäröi asiaa. Saas nähdä saanko pään käännytettyä, vai käykö toisin päin ;).

Tässä vaiheessa toivottelen kaikille tasapuolisesti rentouttavaa viikonloppua! Me lähdetään reissuun koko viikonlopuksi. Ensi viikko onkin sitten mulle viimeinen työviikko ennen kesälomaa, ah ihanuutta!!

Hyviä vointeja kaikille :)!

barbalala ja pikkuinen rv 15+3

Me ollaan sovittu, että jos vaan näkyy, niin haluttais tietää sukupuoli etukäteen. Jotenkin tuntuu, että asia konkretisoituu paremmin ja en kyllä jaksa jännittää loppuun asti :)
Itse olen aiemmin ajatellut, että en halua etukäteen tietää, ja olin ajatellut niin nytkin. Kun kysyin mieheltäni mielipidettä asiaan, hän olikin yllättäen sitä mieltä, että tottakai kysytään, jos sen vaan suinkin näkee. Minäkin sitten ajattelin, että no mikäs siinä, kysytään vaan!

Mulla on tullut vajaat pari kiloa lisää, th laski, että reilu 300gr/vko. Olin yllättynyt, koska luulin, että painoa olisi tullut enemmän (johtuen hillittömästä makean himosta!). Neuvolalääkärissä todettiin migreeni, jota on suvussa paljonki, mutta itselle ei ole diagnoosia koskaan tehty. Nyt on ollut pää kipeenä reilut pari vkoa putkeen. Välissä on helpompia aikoja, mutta pääsääntöisesti päivittäin särkee. Inhottavaa.. Reilummat panadolit määräsi ja lisäksi jotkin kolmiolääkkeet, mutta noita kolmiolääkkeitä en ota raskausaikana. Luulen, että pärjään kyllä panadolillakin.

Hauskaa viikonloppua teille kaikille

Tuulen Poikanen rv 13+3

me myöskin haluamme tietää sukupuolen jos vain se näkyy! Vaikka muista ketjuista luin että jopa 4D ultrallakin on erehdytty.. ei ole väliä kumpi tulee, mutta olisi se hauskaa jo päättää nimestä ja alkaa kutsua vauvaa nimellä jne. Vaate-, ja sisustusmielessäkin kivan olisi tietää että mitä värejä laittaa.

Hittolainen kun haluaisin jo että vauvavatsa näkyisi, mutta pieni kumpu vain joka menee farkkujen sisään piiloon..mmrrh

Päänsärky on todella ärsyttävää, tuntuu ettei pysty keskittymäänkään mihinkään. Toivottavasti ne panadolit auttaa sinulla tuulen poikanen, ja parasta onkin ottaa mahdollisimman vähän lääkkeitä jos vähemmälläkin pärjää.

Lähden tästä nyt ystävien luo kahville ja heidän koiriaan lellimään lapsien puutteessa, hauskat viikonloput minunkin puolestani!

Minusta olisi kiva tietää vauvan sukupuoli etukäteen, mutta täyttä varmuuttahan siitä ei ultrassa saa (varsinkaan jos tulija on tyttö). Sen pitemmälle meneviin tiedusteluihin en ole aikeissa mennä. Esikoisen (poika siis) varustus näkyi kyllä ultrassa varsin selvästi, ei tarvinnut arvailla ;)

Vointi hyvä, ei selvää painonnousua vielä, mutta maha näyttää jo tunnistettavasti vauvamahalta. Vietin viikonloppuna runsaasti aikaa harrastusporukan kanssa, ja raskaudesta sitten riitti veistelyä... Hauskaahan tuo oli.

t. Tirl ja Vaavi 14+2

Heissan!

Me ollaan myös ajateltu kysellä sukupuolta etukäteen, suunnitteilla on myös 4D-ultrassa käynti joskus 20+ viikoilla. Vaunuosastoonkin olen tutustunut, tällä hetkellä kallistun Quinny-merkkisiin juoksuratas-yhdistelmiin.. Kun kuitenkin paljon tulee liikuttua ja ajatuksena on palata juoksuharrastuksen pariin mahd. pian. Saa sitten nähdä kun vaunuja testaillaan, pysytäänkö tällä linjalla. Hankintaa emme kuitenkaan ennen syksyä tee...

Mä kävin tänään neuvolassa ja niin ihanaa oli kuulla ne sydänäänet! Muutenkin kaikki hyvin, painoa on tosin tullut jo +4 kg lähtötilanteesta.. Viikkoa kohden viim. 2 kk aikana ei kuitenkaan enenpää kuin +300g. Ihan ok ottaen huomioon etten ole voinut liiemmin juosta kun polvi temppuillut. Vatsa näyttää ihan vauvavatsalta ja liikkeetkin on alkanu tuntumaan selvästi! :)

Ihana aurinkoinen sää, paistattelen vapaapäivän kunniaksi terassilla ja yritän kerätä motivaatiota kauppareissuun..

Aurinkoa ja onnellista odotusta...

henriikka ja Omppu 16+1

Uusi viikko taas käynnissä ja kiva sellainen! Nämä 5 päivää kun jaksaa rutistaa, niin sitten on L-O-M-A! Olen sen verran tätä asiaa täällä toitottanut, että ei varmaan ole jäänyt kellekkään epäselväksi ;).. Pahoittelut, jos jotain ärsyttää, mutta olen niiiin loman tarpeessa! Milloin teillä alkaa kesälomat??

Ylihuomenna on sitten jälleen kauan kaivattu neuvolakerta ja kuunnellaan niitä sydänääniä ihan ekaa kertaa. On niin oireettomasti tämä mennyt, että on välillä epäuskoinen siitä, että onkohan siellä ketään. Mutta ultrassa oli kaikki hyvin ja vatsa kasvanut, joten odotettavasti jotain elämää siellä on :). Mies on myös ihan täpinöissään ja arvuuttelee, että miltäköhän se vauvan sydän kuulostaa.

Täälläkin odotellaan kovasti niitä liikkeitä, toivottavasti tuntuisivat mahd. pian. Ehkä sitten parin-kolmen viikon päästä.

barbalala ja pikkuinen rv 16+0!

Moikka pitkästä aikaa,
vähän laiskanpuoleisesti olen täällä käynyt kun tuo esikoinen pitää kyllä äitiä sen verran vauhdissa ja uusi tulokas väsyttää, joten kun saan ton vauhtipakkauksen unille niin uni tulee kyllä mullekin aika nopeasti. Ei siis turhia nettiaikoja paljon jää.
Sukupuolen selvittämisestä, sovittiin miehen kanssa että jos rakenneultrassa kertovat niin hyvä on, muuten ei sen enempää selvitetä. Täällä riippuu se ihan kätilöstä, jotkut kertoo toiset ei. Esikoista odottaessa kertoi vaikka ei oltaisi oikeastaan haluttukaan (poika esitteli auliisti vehkeitään kuvassa :)
Täällä maha on kasvanut, tosin menee oudommille vielä varmaan lihomisena. Liikkeitäkin olen ollut tuntevinani, mikä on kyllä outoa koska esikoisesta meni rv 20 paikkeille ennen kuin mitään tunsin. Keskiviikkona neuvolaan, vasta toinen käynti mulla. Palailen kuulumisilla silloin, siihen saakka voikaahan hyvin kaikki!

Rouva H ja pikkuinen rv 15+1

Yhteistyössä