Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei vaan!

Miten tästä väsymyksestä selviää?! Ja tänään taas kuvotti aivan älyttömästi. Yök! Nälkä on ihan koko ajan, mutta mitään ei tekis mieli syödä.

Sanokaahan, että miltä ne sydämenlyönnit siinä ruudulla näyttää?

Heippa! Ultrassa, ei ole tulossa tuplia. Mutta yksi vilkas kaveri sieltä löytyi :))) Hienosti näkyi syke. Laskettu aika tarkentui 19.11., viikkoja kasassa 7+5. Oli ajatukset vähän muualla tänään töissä.

Tuulia

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Ainikki: esikoinen, LA n.14.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 14.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008

Hei pitkästä aikaa!

Oon ollu ihan ivalidisoitunu tän päivä päivältä pahenevan pahoinvoinnin takia! Aamusta kun herää niin kolme ensimmäistä tuntia menee oksentaessa. Siinä sitte pitäis yrittää esikoisen aamutoimia hoitaa, huoh! Onneks nyt miehellä ollu vapaita, oon saanu keskittyä vaan hengissä selviämiseen mut pian alkaa arki...

Sain pitkän sijaisuuden, vakipaikkaa en oo onnistunu saamaan ahkerasta hausta huolimatta... Saas nähdä kuinka reagoivat kun kerron että jäänkin pois jo Lokakuussa ja saavat taas hankkia uuden sijaisen. No, kuukautta ennenhän se vasta pitää kertoa, eli ei kiirettä. Jos tossa loppukeväästä sitten... Niin, jos mä nyt kykenen töihin, matkaa aamuisin taitettavana olis noin 30km, täytynee ottaa ämpäri pelkääjän paikalle mukaan jossa voipi samalla oksennella...

Nyt tulee omanapaista tekstiä, en ehtiny kauheesti lukea viestejänne mutta paneudun niihin oikein ajan kanssa myöhemmin. Nyt piti tulla vaan kertomaan, että mukana ollaan jos vielä huolitte :0)

Kahden viikon päästä mulla olis taas ultra, jossa sitä la:ta "metsästetään". Sit tietänee paremmin viikot ja voipi varailla jo nt-ultraankin aikaa. Josko tämä oksentelukin tästä talttuisi kun ensimmäinen kolmannes vaihtuu toiseksi... Toivotaan!

Jaksamisia kaikille!

Karvakuono 8+(?)

Sanokaahan, että miltä ne sydämenlyönnit siinä ruudulla näyttää?[/quote]

Sydämenlyönnit näyttää sellaiselta pieneltä välkkyvältä pisteeltä, ne kyllä siitä itsekin erottaa, ainakin itse olen molemmilla kerroilla erottanut kun sikiö on vielä pieni eikä yksi ruumiinosa täytä kerralla koko ruutua niinkuin sitten loppuraskaudesta.

Ja toivotaan ja uskotaan tosiaan Tuulen poikanen, että ensi kerralla näkyvät sinullakin jo pikkuisen sydämen lyönnit!

Kiitos vastauksesta Karvakuono :)

Vielä tuli kysyttävää mieleen; onko teillä ensimmäinen ultra tehty alakautta vai vatsanpeitteiden päältä? Juttelin tuossa juuri kaverini kanssa asiasta ja hän kertoi, että on olemassa ohjeistus siitä, että alkuraskauden ultrat pitäisi aina tehdä sisäisesti alakautta. Itselläni ultra tehtiin mahan päältä ja hän oli sitä mieltä, että ei ihme ettei sieltä mitään näkynyt ottaen huomioon minun epäselvän kierron ja siten myös mahdollisesti muuttuvat vähäiset raskausviikot.

9+0 rv

Tervetuloa Ulpu ja Rouva H!

Tuulialle onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

Karvakuonolle jaksamista pahoinvoinnin kanssa, on kyllä varmasti kauheaa kun arki pöyrii jonkun tuollaisen ympärillä. Itseltäni ei ole (vielä) kertaakaan tullut ylen, mutta kuvotusta on taas jatkuvasti.

Tuulen poikanen, tuossapa voi olla hyvinkin syy, miksi ultrassa ei mitään kunnolla näkynyt. Voimia odotukseen!

Me täällä miehen kanssa jännätään huomista ultraa, onneksi on heti aamusta niin saa pois mielen päältä. Heh heh, niin kuin tuo sen jälkeen unohtuisi! ;)

Uuteen r-viikkoon,
Sonantar rv 8+0 (jeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Hirmu kiire, mutta vastailen vielä Tuulen poikaselle tuohon ultra-asiaan.
Mulla ultra tehtiin alakautta, ja sellaisen käsityksen olenkin saanut että nuo varhaiset ultraukset alakautta, jatkossa sit mahan päältä.
Tuulia

Teretulemast minunkin puolestani uudet kirjuuttelijat!! Kiva, kun saadaan lisää ajatusten vaihtajia :).

Tuulen poikaselle: aika erikoista, että tehtiin ultra vatsan päältä tässä vaiheessa. Se niskaturvotus-ultrakin tehdään tietääkseni vielä alakautta ja silloin ollaan jo 12 viikolla (korjatkaa kokeneemmat, jos olen väärässä). Ei siis ihme, jos mitään selvää ei vielä näkynyt. Eikö siellä sitten ollut sellaista vehjettä, jolla olisi voinut katsoa alakautta?

Täällä ei mitään ihmeellistä, muuta kuin että 9 viikkoa on odotusta täynnä :)!!

barbalala rv 9+0

Tuulen poikanen: Ehdottomasti tehdään varhaisultrat alakautta, vaikka olis kuinka hoikka vartaloinen niin vatsanpeitteet on niin paksut, ettei näkyvyyttä voida taata. Ja nt-ultrakin tehdään tosiaan vielä alakautta, vatsan päältä voi tekijä tarkistaa joitain juttuja mutta pääsääntöisesti alhaalta käsin.

Barbalala: Ihana nimimerkki! Meidän poika on NIIN iso barbapapa fani ettei mitään rajaa, ja niin on äitikin ;0) Löytyy pehmoja ja kirjoja ja lakanoita jne jne

HEi tietääkös joku kokeneempi kun mulla on nyt työ dilemma. Eli allekirjoitin määräaikaisen työsopimuksen 22.6 asti ja nyt oon menossa työhaastatteluun perjantaina ja kyse on eri työnantajasta ja vakipaikasta joka siis houkuttelee ihan mielettömästi! Niin miten "jumissa" mä nyt olen tän allekirjoitetun määräaikaisuuden kanssa, työt alkaa 14.4 ja mahdollisesti jos saan tän toisen paikan, siellä työt alkais viikkoa sen jälkeen... Onko siis määräaikaisuudessa jotain irtisanomisaikaa vai miten menee? T: Aevan pihalla!!!

Mulla tosiaan ens ke ultra, sit tiietään vihdoin noista viikoista paremmin.

Poitsu pihalla päikkäreillä ja mies vaihtaa kesärenkaita kun on vapaapäivällä vielä tänään. Äidin omaa aikaa siis ja pyykit odottaa mutta minä istun koneella...

Ihanasti alkaa olemaan kevättä ilmassa!

Moi karvakuono!

Hei määräikaisessa työsopimuksessa ei ole yleensä minkäänlaista irtisanomisaikaa ainakaan työntekijän puolelta.Itse ainakin tein määräaikaiselle työnantajalle selväksi että jos vakkaripaikka tai muu kiinnostavampi paikka tulee tarjolle saatan joutua jättämään työni samantien. Joten kannattaa nyt ehdottomasti hakea vakkaripaikkaa ja kertoa sitten työnantajalle kun on työhaastattelut yms sovittu. Mulla luki siinä määräaikaisessa sopimuksesssa että työnantajalla on oikeus tietää mahdollisista muista työsuhteistani, mutta työnhakemisesta tms. ei sinun tarvitse välttämättä kertoa.Toisaalta jokatapauksessa työnantajasi ymmärtää varmasti että lähdet vakkarityön perään. Onnea työnhakuun!

Helmi 7+4?

Karvakuonolle: määräaikainen sopimus sitoo sekä työnantajaa että työntekijää sen määräajan, mikä sopimukseen on kirjattu. Irtisanomisaikaa ei täten ole kummallakaan osapuolella. Eri asia on, jos olet jo sopimusta kirjoitettaessa ilmaissut pomollesi, että aiot jatkaa vakituisluontoisemman työn hakua. Ennen kuin allekirjoittaa sopimuksen, pitäisi kaikki tällaiset asiat olla sovittuna esimiehen kanssa, että tarvittaessa voi lähteä määräaikaisesta työstä toiseen paikkaan. Jollekin myös koeaika voi toimia sellaisena takaporttina, koeajan puitteissahan työn voi lopettaa kumpi tahansa osapuoli. Nyt kun et ole vielä työtä aloittanut, kannattaisi varmaan soittaa esim. paikalliseen Työsuojelupiiriin, josta voit saada apua, miten menetellä tän ensiksi solmitun työsopimuksen kanssa; sieltä voidaan neuvoa sitäkin, miten lähestyä työnantajaa.

Itselläni oli aikoinaan määräaikainen työsopimus sosiaali-ja terveysalan työpaikassa, jolloin sanoin itseni irti ja ko. tilanteessa noudattettiin kuukauden irtisanomisaikaa. Voipi myös olla, että riippuu työantajasta tuo irtisanoutuminen, uskoisin että usein riittää suullinen sopimus työnanatajan kanssa työsopimuksen purkamisesta kun/jos työsuhde ei ole edes ehtinyt alkaa. Onnea yritykseen vakkaripaikan kanssa, Karvakuono! :)

Minäkin ihmettelin tuota Tuulen poikasen ultrassa käyntiä, luulin, että muut tavat kuin alakautta ultraaminen eivät tule edes kysymykseen alkuraskaudessa!

Sonattarella on huomenna jännitettävää, onnea matkaan:)

Täällä meinaa tylsyys iskeä, kävin lääkärissä povikivun vuoksi (ollut jo pitkään kipeä ja nyt alkoi haittaa jo norm. kävelyä) No, povesta punkoitiin nestettä ja laitettiin kortisonia, nyt on liikkumiskielto:( Just kun alkoi pahin väsymys helpottaan ja saattoi jo olla töissäkin, päivätkin meni mukavammin.... No jospa tästä toipuisi ja pääsisi taas normaali arkeen käsiksi.

Hyviä vointeja ja kevätmieltä, tyttäret!

Taas on ollut niin kuvotuspäivä että huh, onneksi edelleen pysynyt tavarat sisällä kuitenkin. Vaikka toisaalta, silloin esikoisen odotuksessa mulla sit olo aina helpotti sen oksennuksen jälkeen, nyt se kuvotus vaan jatkuu ja jatkuu... Kyllä mulle ruoka silti maistuu, varmaan liiankin kanssa kun painoa on muutenkin liikaa.

Noista ultrauksista, tää alkuraskauden ultra mulle tehtiin alakautta ja tehtiin edelliselläkin kierroksella. Mutta se nt-ultra viikolla 12 ainakin täällä tehtiin jo vatsan päältä ja hyvin näkyi. Katsotaan nyt sitten onko nyt tavat muuttuneet jos nyt sinne asti joskus päästään...

Moi!

Mulla alkas nyt vasta pahoinvoinnit. Eli eilen oksensin wc:n täydeltä ja tänä aamuna sama juttu. Sinänsä hassua että mä oon jo rv 9+6, mut ei kait sillä väliä milloin pahoinvointi alkaa.

Mullakin on kiva tilanne, hain kanssa vakipaikkaa ja kävin haastattelussa, työantaja pysyisi mahdollisen vakipaikan saadessa samana, joten mun työpaikan vaihto menisi sisäisenä siirtona, eivätkä lomatkaan palaisi.

Lisäksi mua on vaivannut aivan älytön väsymys, isäntä antoi mun kyllä nukkua kiltisti viikonloppunakin 13-14 tunnin yöunia. Nyt oli aivan pakko ottaa samalla lasten päikkyjen aikaan myös päikyt, oon huomattavasti nyt paljon pirteempi.

Ei muuta kuin uusille tervetulloo mukaan!!

Kiitos kaikille määräaikaisuutta kommentoineille!

En tyhmänä tajunnut kertoa työnantajalle että on hakuja päällä muihin paikkoihin... Soitin liittoon ja sanoivat sieltä että pahimmassa tapauksessa työnantaja voi vaatia sadan-muutaman sadan euron korvauksia jos irtisanoudun ennen määräajan umpeutumista. Eli vankilaan ei onneksi ainakaan joudu ;0)

Tsemppiä muillekin työnhakijoille ja pahoinvoinnin kanssa kärsiville, täältä irtoaa kyllä sympatiaa oikein olan takaa kun itsekin yökkii joka ikinen aamu!

Nyt pojan iltapuuhiin!

No voi hitsi, eli siis nyt sitten siinä ultrauksessa on käynyt moka. Itekkin vähän ihmettelin, kun olin lukenu niistä alkuraskauden ultrista, mutta tilanne oli niin jännittävä muutenki ja sillä ultraajalla tuntu olevan hirveä kiire. Alunperin minulle annetulle ajalle oli tehty päällekkäisvarauksia ja minun aika sitten siirrettiin lähimpään rakoseen eli heti seuraavalle päivälle. Minulle ei edes tarjottu mahdollisuutta alakautta tehtävään ultraan. Muutenkin oli koko ajan tunne, että ultraajalla oli kauhea kiire koko ajan, eikä hän oikein sanonut juuri kummempia. Tuli olo, että tiesikö hän itsekkään vai oliko niin kiire, ettei ehtinyt paneutua asiaan.

Juurikin tuota ystäväni sanoi, että on olemassa ihan yleinen ohjeistus siitä, että ensimmäiset ultrat pitäisi tehdä alakautta. Erityisesti silloin, jos viikoista ei olla varmoja tai on jotain hämminkiä, esim. keskenmenoepäilyä tms.

Voi että suututtaa, periaatteessa turhaan hermoillu ja stressannu asioista.

rv 9+1

Pikaiset ultrakuulumiset työpäivän lomasta:

Siellä se meidän pikkuinen köllötteli, sydän sykki hurjasti, näimme ja myös kuulimme sykkeen. Pienet käden ja jalan alut oli näkyvissä. Miittaa oli huimat 17,8mm, joka vastaa 8+3 tilannetta, mutta LA pysyi samana. Nyt sitten soittamaan tänään neuvolaan.

Tuulen poikaselle tiedoksi, että tutkimus tehtii meilläkin alakautta.

Kyllä on huojentunut olo! Mieskin lähti ihan typerä hymy naamalla töihin.

Mukavaa päivää kaikille!

Iloisin kuulumisin,
Sonatar rv 8+1

Pikainen piipahdus töiden lomassa.. Varmasti harmittaa Tuulen poikasta, niin harmittaisi kyllä minuakin, jos noin olisi toimittu. Kohta kuitenkin pääsee seuraavaan ultraan, mutta jos ei jaksa odottaa niin suosittelen kyllä yksityiselle menoa.

Sonatarelle paljon onnitteluja, hienoa kuulla että kaikki oli hyvin!! Nyt voi jo rauhallisemmin mielin alkaa kasvattamaan massua :). Arvaan, että ajatukset pyörii siellä jossakin muualla kuin työasioissa..

Karvakuono: itsekin tykkään barbaperheen jäsenistä, oli minun lemppareita kun olin pieni. Saas nähdä muovautuuko tästä barbalalasta marraskuussa barbamama ;). Toivottavasti!

barbalala rv 9+1

Hei kaikille

Hienolta kuulostavat nuo ultrakokemuksene. Moni on ilmeisesti käynyt alku-ultrassa yksityisellä? Mulla oli vasta tuo ensimmäinen lippuslappusneuvola, joka tosin meni hyvin. Asiansa osaava, kokenut ja mukava terkka, joka jaksoi jutella kanssani sen 90 minuuttia. Huh! Nyt pitäisi sitten erikseen vielä pissa- ja verinäytteitä, mutta eiköhän se onnistu.

Ottavat kuulemma sen noin viikon 12 -ultran kanssa sairaalaasta yhteyttä. Luulen, että odotamme sinne kuitenkin.

Muutkin ovat ollet väsyneitä! Niinpä! On kuin olisi pääkipuisessa ja etovassa krapulassa koko ajan, vaikka alkoholi on muisto vain. Muuten, mikä on teidän alkolinjanne? Minulle terkka sanoi, että vaikka joskus on ollutkin puhetta viinilasillisen vähästä haitasta, uusimmat suositukset eivät suosittele sitäkään raskauden aikana. Eli nollalinjaa pitäisi vetää. Niin varmaan vedänkin, kun ajatuskin viinasta saa... Hömph.

Malvia, rv 8 +3

Sonatarille tuuletukset :)

Barbalala: Soitin tänään uuden ultra-ajan, joka on n.vkon päästä. Kysyin sitten, että tehdäänkö sisäinen ultra, jos ei näy mtn. Ultraaja meni vähän vaikeaksi ja sanoi, että kyllä se nyt jo pitäis alkaa näkymään, että ne sisäiset ultrat tehdään yleensä silloin, jos on jotain hämminkiä. Hmph! Voi että miuta sieppaa..

Onnea hienoista ultrakuulumisista:-)

Onpa Tuulen Poikasella nyt vastatuulta tuon ultran kanssa:-S Itsellänikin se käsitys, että varhaisultrat tehdään alakautta, näin meilläkin. Kunnalliseen np-ultraan ollaan menossa, kun viikkoja on 11+2 kasassa ja vielä sekin tehdään alakautta! Oli ihan ohjeissa mainittu.

Tekis nyt Blues tai Kärpät maalin, niin alkais Grayn anatomia;-)

Jee, täällä on muitakin Greyn anatomia- faneja! ;0)

Kyllä on tosiaan outoa tuo Tuule poikasen saama ultra tietous... Mulla vielä rakenne ultrassa esikoisesta vkolla 19 katsottiin osin vatsanpäältä ja osin sisäkautta. Ihan humpuukia että silloin vaan katsotaan sisäkautta jos jotain on vialla... Outoa, mutta viohan olla että ultraaja on eri nyt kun menet uudelleen niin kysäse vielä hhältä josko kattois alakautta ja pyydä selittämään miksi lähes kaikilta muilta on näin tehty.

Nyt vihdoin se Grey alkaa!

Tervehdys kaikille!

Kiitoksia onnitteluista ja tuuletuksista! :)

Malvia, me kävimme varhaisultrassa äitiyspolilla, se kun kuuluu asiaan näiden hoitojen jälkeen. Sitten vasta neuvolaan, jos kaikki on hyvin ja neuvolan kautta muihin seulontoihin. Meitä hoitanut lääkäri ihan liikuttui kun oli mukana edesauttamassa meidän ensimmäistä raskautta. Hellyyttävää!

Tuulen poikanen, pysy vaan lujana ja kieltäydy vaikka lähtemästä pois ennen kuin ultra tehdään kunnolla!!! :) Aika ihmeellistä touhua tosiaan.

Saimme neuvola-ajan ensi torstaille. Neuvolan täti kuulosti puhelimessa oikein mukavalle ja rauhalliselle tapaukselle, ihan hyvä näin ensisynnyttäjälle! :)

T. Sonatar ja öttiäinen rv 8+2

Yhteistyössä