*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Tsiisus, kamala mikä ukko tossa youtuben pätkässä :kieh:

Mä en oo tuntenu vielä mitään liikkeitä, tytön aikaan aloin tuntemaan niitä rv16. Voi teitä onnekkaita jotka tunnette niitä jo... se tekee raskaudesta paljon todellisemman. Varsinkin kun ei oo mitään oireita paitsi tolkuton paisuminen joka suuntaan ja taas takaisin tullut väsymys... (kohta pakko mennä nukkumaan kun huomenna taas töihin)

Raskaiden asioiden nostelemisesta: oletteko uskaltaneet nostaa mitään painavaa? töissä joudun toisinaan nostelemaan ihmisiä lattialta niin pelottaa vauvan puolesta...

Nunneliini ja papuseni 13+6

täällä poksuu huomenna viikot,14 =) olo on ollut ihan hyvä,ens viikko on lomaa,saa nauttia esikoisen kanssa olosta kotona,kun tuntuu että tuota yhteistä aikaa on niin hirveän vähän kun olen töihin palannut! :( alku listaan saa mulle merkitä synnytys sairaalaksi Seks

Huomenta!

Ja Euroviisuissa kävi just niin kun Suomen biisillä arvata saattoi!! :whistle:

Ihana päivä tulossa...tänään pitäis käydä pyykkivuoren kimppuun ja iltapäivällä taidan lähtee vähän kaupungille paistattelemaan ja litistämään rahapussia :D
Ehkäpä tulee eksyttyä myös mammavaateosastolle...ja luultavasti myös sinne potkuhousuhyllyille hypistelemään ;) :heart:

(.) Omassa navassa ei uutta...tosin rinna ON kipeet ja ihan muhkuraisiksi muuttuneet :kieh:
Häpyluukivut ilmestyy rasituksesta!

Huomenia vain täältäkin suunnalta!

Melkeinkä päivittäin olen käynyt teidän kuulumiset lukemassa mut en ole oikein osannut kirjoittaa. Olen yrittänyt päästä jutuista kärryille kun sieltä lokakuisista siirryin. Jos nyt yrittäis kirjoitella.

Mun tietoihin ekalle sivulle oli päässyt lipsahtamaan et kolmosta odoteltaisiin, mutta tulokas olisi meille jo neljäs, jos joku voisi sen sinne korjata, Thor?.

Itsellä vielä välillä pientä oksettavaa oloa, toivotaan et alkais loppumaan. Oksentaa ei ole tarvinnut mut jatkuva pahaolo on muistanu olla riesana. Maha on jo tosi iso ja välillä jomottaa, liitoskipuja. Hirvittää et jos jo tässä vaiheessa alkaa paikkoja särkemään niin kuinka sitten lopussa kun maha on jo tosissaan iso.

Aikaisemmin oli puhetta synnytyksestä. Itse stressaan siitä jo nyt. Tai lähinnä sitä et kerkeänkö sairaalaan asti. Kestoiltaan ovat edelliset olleen n8h, 5.5h ja 3 h niin jos tuosta viel puolet pois niin en kerkeä sairaalaan koska matkaa meiltä on n.100km. Itsellä jokainen synnytys on alkanut ilman mitään ennakkovaroitusta säännöllisillä supistuksilla heti 5min välein. Eihän sitä ambulanssia voi heti ekan supistuksen jälkeen soittaa, mutta kauaa kun ei kärsisi odotella ettei kotiin syntyisi. Tosiaan mulla ei ole yhdenkään kohdalla supistellu yhtään kertaa ennen ku synnytys käynnistyy ihan puun takaa. Koko loppuajan saa olla varpaillaan et hetkellä millä hyvänsä saa lähteä. En voi tietenkään valittaa, koska nopeita synnytyksiä ovat olleet mut pelko et vauva syntyy kotiin tai ambulanssiin on suuri. Ja eihän sitä kerkeä mitään kivunlievityksiäkään saamaan kun vauhdilla asiat etenee. Mutta onhan siihen synnytykseen viel onneksi jonkun aikaa.

Säde ja tänään tasan 16

Hei kaikille,

En olekaan muutamaan hetkeen kirjoittanut eikä varmaan pitäisikään, koska tästä koneella olosta tuntuu tulevan huono olo. Pitäisi nauttia ihanasta kelistä vaan... No enpä nyt malta :)

Oma olo on parantunut valtavasti. Ihanaa, että edes välillä on suhteellisen normaali olo. Todella ihanaa. Väsyttää tosin meinaa heti, kun ei nuku 10 tunnin yöunia. 10 tunnin yöunet taas tarkoittaa sitä, ettei päivässä ole minuuttiakaan omaa aikaa. Nyt kun olo on ollut parempi, on tullut välillä sellainen pelottava olo kuin ei raskaana olisikaan. Liikkeitä tosin olen tuntevinani, mutta vielä en 100% varmasti uskalla sanoa onko ne niitä vai nykiikö ja muljuuko kohtu kasvaessaan. Kasvanut se ainakin on, mulla on jo melkoinen pallo! Tosiaan kolmas näkyy aiemmin kuin eka tai toka. Tämän kyllä jo ulkopuolisetkin arvaa. Eköhän ne liikkeet muutamassa viikossa vahvistu.

Sukupuoli halutaan tietää, jos vaan näkyy. Aiemmin ei ole näkynyt. Np:ssä veikkasi poikaa, saapa nähdä onko noin aikainen veikkaus oikeassa vai ei.

Synnytystä en ole vielä kovasti miettinyt. Sen verran, että pitäisi taas jostain hankkia se synnytä rentoutuneena -cd. Koin esikoisen synnytyksessä, että sen kanssa rentoutumisen harjoittelusta oli synnytyksessä apua. Toista odottaessa en juuri ehtinyt kuunnella ja rentoutuminen olikin vaikeampaa. Mitään kivunlievitystä tuskin kuitenkaan ehdin saamaan, kun en edes halua mennä sairaalaan ennen kuin on pakko, joten täytyy etsiä lievityskeinoja omasta takaa. Yritän kuitenkin olla ajattelematta, että tämä tulisi nopsasti ja varautua vuorokauden rutistukseen. Aiemmat siis olleet 4 ja 2 tuntia.

Nyt taas tulee huono olo tässä istuessa, joten taidan lähteä hetkeksi pötköttämään ennen kuin lapset tulevat pihalta (eli luultavasti niin, että juuri, kun pääsen selälleni, ovi kolahtaa).

Emmama 15+5

p.s huimausta on ollut viime aikoina, mites muilla?

Emmama : Täällä huimaa myös! Mä epäilen myös joko verenpainetta tai sit hemoglobiiinin putoamista syyksi! Poikaa odottaessa suunnilleen samoilla viikoilla hemppa romahti todella alas ja huimas, väsytti ja naama oli kalpee kuin lakana :kieh:

Omaa napaa: väsyttäääääää |O ja on nälkä. Jatkuva nälkä..Mieli tekee kaikkea muuta paitsi grillimakkaraa :x makkaran/nakkien ym haju saa melkein oksennuksen aikaan, vaikka aiemmin on suurta herkkua ollut! Nyt huomaa, että maistuu salaatti,makeat hedelmät, karkit, suklaa, lihapiirakat, hampurilaiset....lista vaan jatkuu :D :whistle: :p

poikaa odottaessa himoitsin tomaatteja, kirpeitä hedelmiä, maitotuotteita ja tulisia ruokia. Nyt on ihan eri ääni kellossa ;)

Heinis ja napero 13+1

Ihana ilma ulkona! Mulla on vaan päivä mennyt siivouspuuhissa. Eilen maalattiin kaikki meijän asunnon seinät ja siivottavaa tietty riitti tälle päivälle. Vielä pitäs jaksaa jatkaa vähän aikaa |O

Heinämassu82 ja Kuiskaten Täällä ilmottautuu myös yksi, jolla on jatkuva nälkä :wave: Ja melkein mikä tahansa menee alas. En uskalla ajatellakaan vaa´alla käyntiä. Neuvola olis parin viikon päästä...

Liina ja ötö 14+5

poksista 14+0 jahuuuu :wave:

Ihanaa kun viikot etenee ja tunnen vauvan liikkeet masussa jo päivittäin.. :) pahoinvointi jatkunu lievänä samoin vatsakivut, vielä ei ole vuotoja ollu ja toivon mukaan ei tulekaan. Syödä voisin koko ajan ja harrastaa seksiä kaikkien kanssa jotka kiinni saisin :LOL: no ei, mutta jostain syystä seksi mielessä 24'7... tältäköhän teinipojista tuntuu :kieh:
harmi vaan että mies ei innostu ollenkaan, silläkun on niiiin paljon työstressiä kokoajan.

kirpparilta löysin teutonian hyväkuntoiset yhdistelmävaunut, maksoi 2?!!!!!! ostin parvekevaunuiksi, haluan kuitenkin jokapäiväseen käyttöön ostaa just sellaset ku haluan.. ja vauvan vaatteita löytyi läjäpäin,5c-1?/kpl :D paljon tuli osteltua, ja rahaa paloi alle 10?..

huomenna töihin,yäk! onneks enää muutamia viikkoja ja sit lomaaaa,sitä odotellessa B)

tupuna ja mussuli 14+0 :heart:

muoks* oon käyny pari kertaa vesijuoksussa uimahallissa, tosi tehokasta liikuntaa, kuluttaa n 700kcal/tunti ja muokkaa kans tota pebaa mikä tahtoo levähtää näitä herkkuja syödessä, suosittelen jos lenkkipolku ei sovi!

Ajattelin kirjoitella neuvolakuulumisia tältä viikolta.

Olin siis rv 14+6 neuvolassa.
-Paino oli noussut 3 kg, eli 360 g / vko, mikä oli kuulemma ihan ok.
-Syke oli 140, kuulemma tasainen. Sykkeen kuulin nyt ekan kerran, sillä varhaisultrassa ja kunnan ultrassa ei ollut äänet päällä ollenkaan.
-Kohdunpohjan korkeus oli 13 cm. Kuulemma sekin ok.

Taas tuli hieman todellisemmaksi tää raskaus. Muutama ihminen on nyt kysellyt viime aikoina, saako onnitella, joten ilmeisesti vatsanseutu sitten on kasvanut jonkin verran. Mammahousut on vaan enää käytössä, kun ne on niin paljon mukavammat kuin vanhat housut.

Tämä kirjoittelu on selkeesti vähenemään päin nyt kun olo on kovin seesteinen ja "ei-niin-raskaana-oleva"... Mulla on ainakin vähän vaikea hallita tätä olotilaa, varsinkin kun vuotokaan ei ole alkanut uudelleen, vaikka kovin olenkin sitä kauhulla odottanut... :whistle:
Ainoa "oire" on luullakseni se, että mulla on ruvennut rakko falskaamaan. :ashamed: Olen luullut, että omaan ihan napakat lantiopojanlihakset, mutta niin vaan lurahtelee.

No, huomenna sitten viimeistään neuvolakuulumisia.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille! :wave: :heart:

Huomenta,
Lapsivesipunktiossa käyty ja täytyy sanoa, että jännnitti vaavin puolesta ihan hirveesti. Jotenkin on vahvasti sellainen olo, että kaikki on ok...ja sitten lähdetään ronkkimaan neulalla. Ensin tehtiin uä-tutkimus, jossa kaikki oli erinomaisesti. Syke oli 138. Lakimitta 30mm, päänympärys 112mm ja reisiluu 17mm. Kallon ja sydämmen rakenteet normaalit. Vatsalaukku ja virtsarakko normaalit. Lapsivettä normaali määrä. Näytteenoton aikana vauveli alkoi tehdä kuperkeikkoja ja muutenkin liikkui kovin...eli ainut mikä jäi askarruttamaan oli se, että vauveli oli jossain vaiheessa neulakosketuksessa. Lääkäri rauhotteli, että vain neulan varsi koski vauvaan....no ..se on nyt tehty ja onneksi ei suppareita tullut ja yhtenä kappaleena veilä ollaan. Uä:n mukaan la 4.11, joka on varmaan lähempänä kuin se 1.11, mutta sitä ei lähdetty muuttamaan.
Soittavat vastauksista ja sukupuolen aioin silloin tiedustella, johtuen tästä vahvasta tyttötunteesta. ..jos meneekin päälaelleen, niin ei tarvii pojan sitten vaaleanpunaisissa mekoissa oleskella. :D

Zera 16+1

tupuna21 no johan oot hyviä löytöjä tehny =) Täällä on aika hiljakseen noita kirppareita, 1 sellanen ok itsepalvelukirppari mistä oon tehny hyviä löytöjä, siihen se sitten jääkin :(
valkolilja Mullakin on kaikki oireet hävinny :/ aamuyökkäilykin johtuu vaan siitä, kun yön aikana tuo pääkoppa täyttyy limasta ja aamusin niin tukkonen olo että se vaan yököttää. No se rakon täyttyminen nopeemmin, kuin ennen taitaa olla ainut oire mukaanlukien arat rinnat.
taaperox4 Ei hitto räkätin tuolle pätkälle, mies ei oikeen ymmärtäny räkättää kyl mukana :LOL:

Eilen tein kaverin pihalla puutarhahommia, ja nyt on sit menny joku tikku etusormeen tuohon taittokohtaan, ja millään ei suostu tulemaan ulos vaikka kuinka puristelisi ja neulalla sorkkis :( ja ai että on kipee :/
Kutiaako muilla muuten nännit? Siis iltasin tää kutina on ihan kauheeta, rasvaillut olen jollai apteekin voiteella jota oon aikasemmin käyttäny kutisevaan ja kuivaan ihoon.. Ei paljoo auta! Aamusin onkin sitten nännit niin kosketusarat ja auki revityt, et voi tziisus...
|O

pikkuihra, mulla on tosiaan myös alkanut tuo alkuaikojen nännien kutina ja rintojen arkuus uudelleen. Toivottavasti nämä ei enää hirveästi kasvaisi, ettei tarvitsis taas lähteä liivikauppaan. :whistle:

Zera, varmaan aikaa hurjaa, jos neulalla sörkitään ja pikkuinen siellä heittelee kuperkeikkaa. Kerrohan meillekin sitten osuuko veikkauksesi oikeaan. :)

Nyt ylös, ulos ja lenkille. Ja puutarhaan puuhailemaan. :heart:

Moi kaikille!

Viikot poksuu jo 16+0 ! :D Ihanaa!
Olo on upea, ei huonoa oloa, ja päänsärkykin on loppunut.
Pikkuinen myllää ihan kauheasti, varsinkin iltaisin. :heart:
Mulla tuo rintojen aristus alkanut uudelleen.. tai pikemminkin tuntuu vähän samalta ku maito nousis, outoa.
Mulla nyt pitkä vapaa, oon saanut jo viikonlopun olla kotona, ja vasta torstaina töihin, jihuu!
Loman aloitankin sitte jo kesäkuun alussa, ja olen huimat viisi viikkoa lomalla. :)
Mulla on tullut jotenki tyttöolo.. mies veikkaa myös tyttöä. Rakenneultra on 24.6, ja aion siellä kysyä sukupuolen :heart: , sama tietysti kumpi on.. :heart:
Vähän alkaa nenä olla tukossa ja silmät kutisee, mut neuvolalääkäri kirjotti onneksi nenäsuihketta ja silmätippoja, toivottavasti ne auttaa.
Juu, täytyy jatkaa hommia..
pikkuruinen 16+0 :wave:

Huomenta päivää kaikille ja mukavaa viikon alkua! B)

Komppaan Valkoliljaa että ei oikein ole hirveästi kirjoitettavaa, kun omassa navassa ei juuri mitään tapahdu. Tai no joo, kasvaahan tuo maha ja liikkeet alkaa pikku hiljaa tuntemaan paremmin, mutta muuten tää on aika rauhallista aikaa. Mulla muuten myös falskaa... :ashamed: Ihan kunnossa oli ekassa raskaudessa viime metreille asti ja synnytyksen jälkeen oli taas timmissä, mutta nyt alkoi heti alkuraskaudesta tää vaiva. Kiva kun saa oikein pinnistellä aivastusten yhteydessä, ettei lirahda... :x

Zera toivottavasti saat hyviä kuulumisia punktiosta! :hug:

Juu ja täällä muuten kanssa on tuota huimausta. Just eilen meinasi jalat mennä alta, kun vauhdilla nousin...

Mutta eipä ihmeempiä taas, syvennyn noihin sisarusrattaiden kiehtovaan maailmaan, kun sain omani laitetuksi vihdoin myyntiin.

rv 16+3

Emmama http://www.synnytys.net/ tuolta voi tilata rentoutuslevyä. Mietin itsekin sen tilaamista. Mukava kuulla että on hyviä kokemuksia!

Rentouttava viikonloppu, mutta jotenkin huono olo taas iski ajoittain takaisin ja närästys alkoi. Nälkä on, mutta ruoka ei maistu - kaikki on joko liian suolaista tai liian makeaa...

Synnytyssairaala on muuten naistenklinikka.

Aurinkoista viikon alkua kaikille!
Zeralle kovasti peukkuja punktiotulosten odottelemiseen.
Itsellä olisi lapsivesipunktio huomenna edessä, jännittää niin vietävästi sekä punktio, että tulos, etenkin se tulos :| Ja se tulosten odotteleminen ahdistaa jo etukäteen.
Kyllä taas huomaa, että on raskaana, mulla alkaa olla jalat saikkukunnossa. Yritän nyt punktion tulokseen asti sinnitellä töissä, koska en ole työkavereille kertonut vieläkään raskaudesta. Tämä istumatyö on todella paha näille mun kohjuisille jaloille. Särky on ihan kamalaa, viikon loppua kohden aina vain pahempaa ja lauantainkin särkee, sunnuntaisin on sitten vähän parempi kun kotona saa kuitenkin vähän säädellä, paljonko mitäkin tekee ja saa ennen kaikkea nostettua jalat kattoa kohden aina kun siihen on tarvis...

Eipä tänne kummempaa, nyt on palattava töiden pariin vielä hetkeksi, kunnes pääsee kotiin nauttimaan auringon paisteesta.

Jennula rv14+6

Zera Ou jee! Mä tilasin myös. Löysin jopa 50 senttiä halvemmalla täältä http://www.mammaksi.fi/ ja postikulut kuului hintaan. Luin joidenkin kirjoittamia arvioita ja jotakuta oli häirinnyt lukijan ääni, toivottavasti on kuitenkin siedettävä.

hankintoja Mitä hankintoja olette jo tehneet? Lähinnä siis odotusaikaan liittyviä asioita. Itse innostuin jo ennen raskautumista ostamaan jotain, mitä tiesin esikoisen odotuksen perusteella kaipaavani synnytyksen jälkeen, kuten tarpeeksi isot kankaiset liivinsuojat ja uuden kantoliinan. Äitienpäivälahjaksi sain Bola-korun. Nyt pitäisi alkaa pikkuhiljaa äitiyshousujen metsästys. Ja myös odotusajan uimapuku pitäisi jostain löytää. Nettikaupoissa nuo koot vaan päättyvät 44:seen ja mulla pitäis kyllä olla isompi :ashamed: Vähän inhottaa siksikin lähteä äitiysvaateostoksille, kun tietää että näillä kokoluokilla löytyy usein vaan sitä ei oota.

Jennula Tsemppiä huomiseen punktioon!! Kerro sitten kuulumiset, miten meni.
Oliskohan mullakin nää hirveet pohjesäryt liitännäisiä suojukohjuihin??? Mulla ei ikinä ole sellaisia ollut, mutta koko raskauden ajan ovat pohkeet särkeneet. Teen myös istumatyötä.

Pomelo Mä olen hankkinut jo aika pajon kaiken lasta. Johtuu varmaan siitä, että rahatilanne ei anna periksi, että jättäisin kaiken syksyyn. ..niin tulee pienellä paniikilla osteltua jo valmiiksi. Kanga-repun olen ostanut käytettynä....odottlee maksua. Myös manduca-kantorepun ajattelin hankkia syksyllä. Hoitopöydän, pinnasängyn, turvaistuimen huusin huutonetistä. Hoitopöydän lakkaan vielä eri väriseksi ja pinnasänky on vielä hakematta. Tukevat raskausajan alushousut olen tilannut, vaikkakin käyttöön tulee varmaan vasta, kun masua alkaa olla todenteolla. Äitiysvaatteita mulla alkaakin olla varmaan jo melko tarpeeksi...kesäksi haluan vielä jonkun mukavan mekon. Vaunuja on kaksin kappalein.....ai niin ja sain vanhalta työkaverilta viikonloppuna rattaat. Vauvan vaatteita olen nyt haalinut kirppiksiltä sekä huutonetistä. Portti pitää ostaa kotiin, jotta saan rauhoitettua vauvahuoneen koirilta ja kissalta :) ..sekin hankinta menee syksyyn....eli kyllä näitä hankintoja riittää..

Yhteistyössä