*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Kuiskaten, mä ajattelin laskea viikot edelleen menkkojen mukaan niin menee sitten ainakin tasoissa neuvolan ja polin kanssa, sit jos rakenneultrassa on edelleen ton saman isompi ni sit varmaan alan laskea erilailla. :)
 
Heinämassu on kyllä ollu koetuksella lomallaan, mutta niinku valkoilijaki sano niin hieno juttu että oot kuta kuinkin pystyny matkasta nauttimaan. en voi kyllä edes kuvitella mikä ahdistus ollu koko ajan... :eek:

mulla on edessä eritttttttäin tylsä viikonloppu, ku ukko on päivät töissä klo 06-20 ja meillä ei ole toista autoa niin olen eristettynä lasten kans kotona ja lähimmät kaverit asuu 20 kilsan päässä niin ei pääse kyläilemäänkään.. :/
no toivottavasti sääennustus pitää edes paikkaansa niin pystyy edes pihalla olemaan ja nauttimaan auringosta B)

joo mut semmoset pikakuulumiset tällä kertaa

piipero86 & vuokralainen 13+3
 
13 POKS!!!

No jeejee...mut onhan se hauskaa, kun tää "homma" etenee...:)

Mua on alkanu ärsyttämään tää oireettomuus...ihan niinku ei raskaana enää oliskaan...No okei, väärä sana toi ärsyttämään...pitäs varmaan myöntää et huolestuttamaan...:D On niin normaali olo...Aikasemmin, kun oli kokoajan jotain ihmeellisiä tuntemuksia millon missäkin...

Ens tiistaina pääsis sitten neuvolaan...kuunteleekohan ne siellä sit niitä sydänääniä? Ite en oo uskaltanu koko moista doppleria enää ees kokeilla, kun tuskastun vaan, jollei mitään kuulu...
Mitä muuta siellä neuvolassa mahdetaan mulle tehdä...?

Mekin päästään ens viikon torstaina lähtemään viikon matkalle Kreetalle! Ah, ihanaa päästä lomalle!!

Heh, hiukan mulla ois muuten tyhmä kysymys taas...tai oikeestaan se tuli tuolta mieheltä :) Että, kun jos vauva kerran tuolla pidemmällä alkaa kuulla äidin ja isän puhetta...(näin olen ymmärtänyt)...niin voiko mennä huoletta konsertteihin, missä siis musiikki soi todella kovaa?:D:D
:LOL:
Eikös se ole sit liian "kovalla" pienelle vaaville masussa?:) Joo älkää naurako mua pihalle....

Annsku 13+0
 
Annsku itse kävin Apulannan konsertissa viime raskaudessa viikolla 34, pikkuinen masussa nukkuin koko keikan, oli ainakin ihan rauhakseen. Nyt ollaan ostettu liput kesäkuulle Metallican keikalle ja heinäkuulle Fath No More Ruisrockissa. :D Eli ihan niin myöhäseen ei välttämättä enää mennä. Oli meinaa aika raskasta kuitenkin siellä heilua ja koko ajan sai pelätä örveltäviä äijiä, jotka meinas tulla päälle. :kieh: Mukavaa lomaa jo valmiiksi täältä toivottelen ja onnea poksuista!

Valkolilja kiitos! :saint: Johan tässä näitä viikkoja kerääntyy... Meidän miehet taitaa muuten olla samasta puusta veistettyjä - tuokin herra ei oikein noista "ruohoista" perusta. :LOL:

Heinämassu tervetuloa takaisin ja mukava kuulla moisten pelottelujen jälkeen hyviä uutisia! :hug:

Omaan napaan ei viikkojen lisäksi mitään ihmeellistä. Taas tuntuu kyllä alakerrassa, että tuli pyörityksi ostarilla muutaman tunnin. :/

Ihanaa, pian tulee kesä! B)

rv 16+0
 
Annsku mulla kans ihan normaali olo, mitä nyt hengästyy, jos takana raskaampaa urheilua, ja huhkimista, mutta muuten ihan normaaliolo. Pahoinvointi ja väsymys on väistynyt.
Mieliala on pirteä, kun ei enää väsytä niin kuin alussa.
 
Annsku, mä kanssa mietin tota konserttijuttua. Ollaan heinäkuussa menossa Sonisphere-festareille kuuntelemaan Metallicaa, Linkin Parkia, ym. Mies ehdotti, että laitetaan masun päälle kuulosuojaimet. :LOL:
Mutta kuten thor sanoi, enemmän mua pelottaa ison massuni kanssa olla siellä tungoksessa. Mutta toisaalta, luulisi saavan tilaa ja ymmärrystä vessajonoissa. ;)
 
Täällä on sitten viikot 12 täynnä =) Oon olevani tuntenut hentoja liikkeitä, ihan varma ei tietysti voi olla , kun ilmaakin mahassa pyörii, mutta oon kyllä muissakin raskauksissa tuntenut liikkeet aikaisin.

Mulla on ens viikolla lääkärineuvola ja sitä seuraavalla sokerirasitus.

Mitäs muuta.. Niin, saatiin tuettu loma kesälle eli päästään Kuopion Rauhalahteen 5 päiväksi täysihoitoon koko perhe =) :D

Tuolla joku epäili kaksosia, kun kohtu oli niin iso, mutta yksi sitten oli. Mulla on kahdessa viimeisessä raskaudessa ollut ihan sama juttu. Kohtu on ollut navan korkeudella rv 12 ja johtuu siitä, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja joku joskus sanoi, että lähtisi vähän normaalia ylempää, niin tästä johtuen kohtu nousee heti alussa korkealle ja maha näyttää jo hurjan isolta näillä viikoilla.
Nyt en tiedä kuinka iso kohtu on, mutta maha on ulospäin melkoinen. Kaverikin sanoi tänään, että kyllä se on jo iso ja ihan selvästi raskauspyöreä.

Välillä on vielä etovaa oloa, mutta meillä on takana niin henkisesti raskas viikko, että voi johtua paljolti väsymyksestä. Mutta nyt näyttää paremmalta asiat :)

-Fiona ja masu rv 12-
 
Täällä muuten myös yksi joka alkaa olla varma että tuntee pikkuisen liikkeitä. Tänään kun mahan päältä ultrattiin, mä näin kun pieni liikkui ja samaan aikaan tunsin sen myös. Ihan kuin pientä muljahtelua, "kutittelua" ja tökkäisyjä. Esikoisesta tunsin jo viikolla 14 vaikka istukka oli edessä.

Eli hyvin voi tuntua jo liikkeet, en itse ainakaan ilmavaivoilla kuittaisi omia tuntemuksia :) usein "muljahdus" tai tökkäys tuntuu, jos joku housu tms puristaa kohdun paikkeilla.
 
Täällä flunssa jatkuu vaan,tää on nii kamalaa ku aina samaan aikaan vuodesta iskee tää siitepöly allergia.

Mä näin viime yönä semmoisen unen että pystyin tarraamaan masukkia muka jalasta kii ja rapsuttelin ensin sitä vähän aikaa ja sen jälkeen vedin hänet jo ulos sieltä ja hän oli jo ihan täysiaikaisen kokonen poika vauveli vaikka siinä unessa menin näillä samoilla viikoilla missä oikeastikkin menen..kaikkea sitä välillä näkeekin.

 
Onnea iloisia ultrakuulumisia saaneille ja mukavaa lomaa sitä odotteleville! B)

Voimahalit kaikille, jotka pähkäilevät vuodon tai muiden pelottavien "oireilujen" kanssa... :hug:

Luen tarinoitanne joka päivä, vaikkakin kaikkea ikävän informatiivista ja pelottavia kauhutarinoita elävästä elämästä surffaan leijonanosan illoista. Liittyen noihin raskaudenkeskeytyminen/keskeytys-asioihin ja sikiön poikkeamiin... paljon paljon paljon mielummin etsisin huuto.netistä söpöjä vaatepaketteja ja vertailisin turvaistuimia. Niin kuin me kaikki! =)

Eilinen oli musta päivä, itkin varmaan 3/4 päivästä. :'(
Tänään soittivat tutkimusyksiköstä, että kromosomisto oli normaali. :heart: Ei kuulemma takaa vielä tietenkään mitään, koska turvotusta niin paljon ja se huolestuttaa hurjasti sydän ym. rakennevikojen osalta. Mutta ainakin vielä 3 viikkoa saan pientä mukanani kantaa ja rukoilla kaiken vielä kääntyvän hyväksi. Tosin seuraavan ultran aikaan ollaan jo 15+4 viikoilla ja keskeytyspäätös sitäkin raskaampi ja vaikeampi.. :(

On ollut juttua sukupuolesta ja sen selvittämisestä.
Voin sydämeni pohjasta sanoa että mielummin olisin ollut tietämättömänä sukupuolesta ihan sinne synnärin pahnoille saakka, kuin kärvistelisin tämän pohjattoman epätietoisuuden ja paniikin kanssa, mutta taidan olla marrasmasuista se eka, joka sukupuolen jo varmasti tietää. Eli jos jotain positiivista tästä koittaa etsiä... :) Ja tyttö olisi tuo pieni mahassa köhnöttävä pienoinen. :flower:

caribbee *koittaen pysyä positiivisella mielellä* + pieni murunen
 
Annsku mulla on konsertti tulossa kesällä ja sitten 12.11 on liput Pinkin keikalle johon olen menossa jos en ole synnärillä tai synnyttänyt jo :D Eli jotain odotettavaa sinne lopun kärvistelyille "no jos ei synny niin ainakin pääsen keikalle". Istumapaikka tietysti kummallakin kerralla eli en ryysäile missään humalaisten keskellä enkä ota riskiä etten jaksa seisoskella varsinkin sit marraskuussa. Uskallan ihan hyvin ajatella lähteväni kun viime raskaudessa olin keikoilla aika loppuun saakka eikä vauva vaikuttanut mitenkään suivaantuvan metelistä (usein nukkui), onhan se kuitenkin veden ympäröimä joten ei ne ihan samalla lailla kuulu.

Tietysti jos olo ei anna myöten niin en mä väkisin mihinkään mene mutta nyt näillä ajatuksilla =)
 
Carribbee sydämeni pohjasta toivon että saisit nauttia raskaudesta loppuun asti :hug: :heart:
Hyviä uutisia ainakin kromosomien osalta ja nyt pidän peukkuja että turvotuskin olisi hävinnyt :heart:
Suuren suuri halaus :hug:

Annsku minä kävin myös poikia odottaessani keikoilla joten en itse ainakaan pidä sitä haitallisena pikkuiselle!
Tosin viimeisin keikka minkä tein oli rv 30 enkä sen jälkeen enää olisi keikkailla jaksanutkaan ;)

Juuh,työt kutsuu |O Mutta sitten onneksi 2 vapaata!
Eipä muuta...hassu vaihe kun ei ole oikein mitään valitettavaakaan :LOL: Ihanaa että olo on näin hyvä :heart:


 
Heipat tänne pitkästä aikaa! :wave:

Ultra siis oli ja meni. Kaikki oli niin kuin pitikin. Viikkoja oli tuolloin 11+5 ja nythän niitä on kasassa 12+2. :) Mä jännitin tuota ultraa ihan mielettömästi, koska tuo oli ensimmäinen np-ultra jossa koskaan olen käynyt. Nuo kaksi aikaisempaa poikaa olen synnyttänyt Kotkassa vuosina -03 ja -05 eikä siellä np-ultra kuulunut vielä ohjelmaan. Nykyisin kylläkin kuuluu.

Mä oon kärsinyt monta viikkoa jo päänsärystä, huimauksesta ja pyörrytyksestä. Verenpaineet ollu matalalla, mitä mulla ei taas koskaan oo aikaisemmissa raskauksissa ollut. Pahin pahoinvointi meni ohi rv 10 mennessä, mutta pientä kuvotusta ja pahoinvointia on nyt ollut näiden päänsärkyjen takia. Salmiakkia juu syödään, mut päänsäryt vaan jatkuu. En oikein osaa nauttia raskaudestakaan, kun tuon takia olen sitten todella pahalla päällä. Väsymys on jotain sietämätöntä, tekisi välillä mieli vaan nukkua koko päivä. :/

On vaan niin jännä huomata, et miten raskaudet onkin erilaisia. Oli pojistakin erilaiset, mutta tää on ihan päinvastainen kun kaksi edellistä. Liekö tyttö sitten tulossa. ;) Ainahan saa haaveilla. :)
Mulla on nyt pari kaveriakin, jotka odottavat samaan aikaan, joten ihana päästä turisemaan oireista ja muista niiden kanssa, kun tuo mies ei oikein hokaa näitä hommia. Tai ehkä sen mielestä nää on turhia juttuja. Ei se kyllä jaksa aamusta iltaan niitä kuunnellakaan. :D

Oon hirmu vähän nykyisin täällä sivuilla, mutta käyn aina välillä kirjoittamassa kuulumiset ja lukemassa teijän kuulumisia. Nyt oli tullut sivuja niin paljon edellisestä, etten millään jaksanut kaikkia lukea.
 
caribbee :hug: :hug: Voi ihanaa että kromosomit olivat kunnossa =) En osaa sanoa sinulle edelleenkään mitään viisasta tässä tilanteessa. Mutta olet mielessäni tyttösi kanssa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, toivon sitä niin sydämeni pohjasta :hug:
 
tänään 13 viikkoa täynnä*poks*!!!

Voi että tätä onnea :heart: jotenkin tuntuu että nyt vasta osaa nauttia raskaudesta kunnolla, ja luottaa siihen että vauva meille tulee :heart:

caribbee :hug: toivottavasti kaikki menisi hyvin, onhan se jo paljon eteenpäin että ni tulokset oli kuitenkin normaalit :heart: kovasti tsemppiä!

Jennyli: kiitos, on kiva olla takaisin täällä taas:heart:

Ja kiitos muillekkin jotka on täällä onitelleet ultrakuulumisista ym :) ootte ihania täällä kaikki :D

Heinis ja rakas (ja positiivisen onnellinen olo) rv 13+0!!!!!!!!!!!!!!
 
Täällä aamunavetta hommat tehtynä,ihmeen mukavasti sujuikin! Mies teki raskaimmat hommat ja mä lypsin,saas nähä mitä kroppa tykkää..Lorahtelua ei enää ole tullut joten luulen että olis vaan sitä valkovuotoa,jos vielä ongelmia tulee niin sitten marssin sairaalaan enkä suostu sieltä poistumaan ennenkun selvittäävät kaikki perinpohjasesti :p

Taitaa tulla ihana ilmakin tänään!

Jo vähän levollisempi Hannanmamma ja maha asukas 13+0 :heart:
 
POKS POKS rv 16 lähti käyntiin :D :D

Meillä pikku neiti täytti 2 torstaina ja nyt viikonloppuna on juhliminen.

tuhruttelijoille ja verenvuodosta kärsiville ISO hali :hug: :hug: ,mulla toi jatkui vähän yli 13 viikon ja nyt ollut poissa pian 3vk .

Tänne on ajoittainen väsymys rantautunut |O |O ja ruoka ei oikein maistu.

Eilen kerrottiin isommalle neidille vauvasta ja onneksi otti hyvin,ei kuulemma jaksa odottaa siihen että syntyy :heart: :heart: .

Mut nyt poistun syömään jotain

HeidiS23 + pikku pirpana rv 16+0
 
caribbee, ihanaa, että kromosomisto oli kunnossa. Pidän täällä edelleen kovasti peukkuja puolestasi, että kaikki olisi np-ultran havainnoista huolimatta kunnossa. Tuhannesti voimia ja lämpimiä ajatuksia täältä suunnalta. :hug:

Ja perään pikkuihra, heinis, hannanmamma, kuiskaten ja HeidiS: iso poksu :hug: !

HeidiS, mä odotan niin kovin ton tuhruilun loppua. Ja just kun luulen sen loppuneen, tulee vessassa taas paperiin ruskeaa. :kieh: Mutta mä yritän tulla sun jalanjäljillä, että se alkais nyt loppumaan. :)

Mulla olis muuten kesälomaviikko ensi viikolla, mutta sairasloman takia se siirtyy. Voi harmi... ;) B)
Tänään olisi sitten liuta ihania vanhoja (!?) naisystäviä tulossa kyläilemään. Tavoistani poiketen en sitten olekaan täällä ennen huomisiltaa jatkuvasti roikkumassa. :whistle:

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:


 
Ihanaa etten sit ollutkaan niin tyhmä, kun tulin ajatelleeksi tota konsertti hommaa :LOL:

Mamacita Mä olisin kans kovasti sinne Pinkin keikalle halunnut, mutta ajattelin kyllä sen olevan "liian myöhään" :) Mut mulla nyt muutenkin eka raskaus enkä tiedä mistään mitään :D
Ostettiin kuitenkin liput Britneyn konserttiin...se on heinäkuussa siis, ja sit Tom Jones olis syyskuun 20...siitä mä jo tuumasin, että uskaltaako sinne vielä mennä :)
Eli teidän mielepiteistä päätelleen, sinne vaan :)
 
Valkolilja ja thor: Mulla taitaa sitten olla ihan outo mies kun suunnittelee juo mitä kukkia laitettais parvekkeelle :LOL: Se ne istutti viimekin vuonna :D

Heinis: Pidetään peukkua että kaikki olisikin hyvin, lupaavalta kuulosti toi ettei kromosomihäiriötä löytynyt ;)

Tehtiin sitten pieni reissu miehen vanhempien luo ja tultiin juuri kotiin. Anoppi oli vähän liiankin innoissaan tulokkaasta ja oli jo netistä katellu vauvanvaatteita :D Niin, ja kaivanu esiin kaikkea vanhaa vauvatavaraa... Saan kyllä niin paljo kaikkea tavaraa sukulaisilta ettei hirveesti tartte ostaa, oikeestaan vaunut on ainoat ja nekin ostan varmaa käytettynä...

Ihanaa, kun nyt on np-ultra ohi ja kaikille kerrottu ja pahoinvointikin alkaa helpottaa niin voi vihdoinkin alkaa nauttia tästä raskaudesta!
 
http://www.youtube.com/watch?v=TYyO0zvOPzM

Tässä ois aika hassu videopätkä katottavaksi :D
onneksi oma mies ei o tuommonen.

Kuinka moni aikoo tänää kattoo viisut?mä ainaki jos jaksan ja tänää ollaa sitte ekan kerran grillattukkin tossa pihalla ja tytöt oli uimassakin vähän aikaa.

 

Yhteistyössä