*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Ihania kuulumisia hannanmamma :hug: :heart:

Kuiskaten...juuh, taisi Lauri olla yhtä hämillään koko touhusta kuin minäkin. Nooh, selvisi kuitenkin kaikesta ihan hyvin. En tiedä sitten ärsyyntyikö toi kohdunsuu siitä kun koitti sen tilannetta?! Mutta sellaista polttoa ja epämiellyttävää oloa on alapäässä ollut.
Lisäksi se on todellakin hellänä mutta ei pelkästään lääkärin käsittelystä sillä käveleminen vihloi jo aamusta asti :/ Ilmeisesti nyt niitä liitoskipuja...häpyluu on aikasta kipeen tuntuinen!!
Levolla tuntuu kaikki helpottavan joten nyt vaakatasoon :wave:
 
Hei vuan, olipa surullista tulla lukemaan menetyksistä. Noita asioita aina itsekin miettii, niin kyllä nämä jutut hiljaiseksi vetää... Mitä tuohon osaa sanoa, ainoastaan voi myötäelää toisen surussa. Ja toivoa, että vauva löytää teidän luoksenne, kun siihen taas olette valmiita.

Minä kävin nt-ultrassa myös maanantaina ja siellä oli tooosi vilkas vauva, näytti meille sormensa ennenkuin työnsi niitä suuhun ja nenänpääkin sieltä hienosti näkyi. Kallon keskisauma näkyi sulkeutuneena ja virtsarakko, sekä mahalaukku olivat siellä missä pitikin. 6cm oli pitkä ja niskaturvotusta oli 1,7mm. Lääkäri ei sen enempää tuosta turvotuksesta valaissut, sanoi vaan, että kunhan verikokeen tulokset katsotaan tämän kanssa yksiin, voidaan laskea riskiluku. Mutta ilmeisesti luku on pienehkö?
Nyt minusta tuntui ensimmäisen kerran siltä, että siellä meidän vauvamme tosiaan on, minun pieni palleroni. On ihana saada vielä vauva. Ja lapsi.
Muuten tänne ihan perusmeininkiä paitsi että havahduin eilen, että esikolla on enää vajaa kolme viikkoa koulua!! Sitten alkaa kesäloma.. nopeasti mennyt tämä kevät. Voi kun aika menisi yhtä nopsaan marraskuuhun saakka ja saisi tämän nakin täältä masusta syliin saakka.

Terkkusin, M. ja Itu 12+3

 
Hannanmammalle ja marihoolle onnittelut :flower:

Marihoo, tuo vauvasi nt-lukema on kaiketi normaalin rajoissa, jostain luin, etta 3mm olisi raja-arvona. Ilmeisesti kavit myos hieman myohaisemmilla viikoilla ultrassa kuin monet muut taalla? Itse kavin rv12+3 ja silloin meidan sikio oli just samat 6cm pitka. Ma luulisin, etta niskaturvotuslukema tulee suhteuttaa hieman viikkoihin, eli kun taalla monet on kayneet jopa 2 viikkoa aiemmin, jolloin sikio on ollut vain reilut 4cm pitka, niin toki niskaturvotusmittakin on ollut suhteessa alhaisempi. Nain ma tan asian ymmartaisin. Meilla lukema oli 1.3mm ja laakari sanoi, etta ihan normaali.
 
Voi kuinka paljon täällä oli taas surullisia uutisia, täälläkin niitä luettiin itku silmässä. :'( Toivon kaikille suru-uutisten saaneille paljon voimia ja lohduttavia halauksia. Ei näitä tapahtumia aina ymmärtää voi mutta täytyy luottaa siihen, että suurempi voima meitä ohjaa ja kaikelle tapahtuneelle on syynsä. Toivottavasti jossakin vaiheessa vauvat löytävät tiensä teidän luokse!

(.) Ei suurempia muutoksia, painoa on ehkä hiukan tullut lisää ja masusta on muotoutunut enemmän vauvamasu. On jo sen kokoinen, että ihmisetkin sen jo väistämättäkin huomaa. Omat housut ei enää oikein mahdu jalkaan eli niiden osalta olen jo joutunut mammavaatteisiin siirtymään. Muuten olo tosi normaali, ei mitään suurempia oireita. Välillä tosin pientä kolotusta selässä ja nivusissa mutta ei mitään kummempaa. Seuraavaa steppiä odotellessa siis eli vasta kuun lopussa on neuvola jossa pääsis kuuntelemaan sydänääniä ja sitten kesäkuun puolessa välissä rakenneultra. Nyt kyllä on kaivannut doppleria että olisi saanut kuulostella toukan sykettä mutta olen vielä yrittänyt malttaa tilaamasta sitä.

Päksy + toukka rv 14+5
 
hannanmamma ja marihoo onnittelut hyvistä uutisista! :flower:

Paljon paljon voimia teille menetyksen kokeneille! :'( :hug: :hug:

ON: tänään oli eka lääkäri jossa kaikki ok, :heart: äänetken saatiin nyt kuulumaan, ihana niitä on kuunnella aina =) Kohtu on kuulemma tosi suuri viikkoihin nähden, mutta kuuluu asiaan kun tihiään raskaana ja viides raskaus jo kyseessä, kasvu tasottuu kyllä niinkuin aiemmillakin kerroilla.

Eipä tässä nyt muuta, täytyy alkaa tytön 7v kakkuihin koristeita vääntään lisää, Hello Kittyt oon tehnyt jo valmiiksi odottamaan vkonlopun kakkuja =) Voi että mä sitten oikeesti rakastan vääntää lastenkakkuja :D

Onni rv 15+1
 
Paljon halauksia kaikille surun kohdanneille ja voimia elää asian kanssa! :hug: :hug: :'(

Epätietoisuus tuollaisessakin nt-ultran löydöksessä ja odottaminen on todella raskasta! :hug: Tiedän omasta kokemuksesta ja varsinkin sitten kun annetaan valinta eteen miten toimia jatkossa. :'( Ei ole kuitenkaan pelkuruutta jos päättää keskeyttää, vaan ehkäpä jopa äidin suurinta rakkautta säästää lapsensa vaikealta elämältä. :hug:

onnittelut myös kaikille niille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrista! :heart:

sukupuoli selvitetään täällä ainakin. =) Selvitettiin viimeksikin ja jotenkin oli ihanaa tietää kumpi on tulossa ja hankkia pienelle kaikkea sen mukaisesti :heart:

ja ehheheh..kiloista...Mulla onkin sitten kertynyt 8 viikon aikana 3kiloa :ashamed: :ashamed: :ashamed: Kuvittelin että ei tällä kertaa ole vielä niin paljoa kertynyt kuin viimeksi alussa, mutta niinpä vaan kuvittelin, vaaka näytti toista. Perjantaina on neuvola ja mun th on tarkkatäti. Tulee aivan varmasti sanomista nyt :ashamed: Aiheena onkin sitten ruokailutottumukset :whistle: Lähtöpaino oli 45kg, joten saanko siihen vedota että nousee nyt aika tahtia...?! :D Myönnän kyllä syöneeni vähän mitä sattuu ja juuri niinkuin mieli tekee. Himona jälleen kerran kaikki rasvaiset, suolaiset kunnon lämpimät ruuat :ashamed: Ja uusin himo on lakritsa jäätelö Pepe tuutti on muuten aika hyvää :p kuin myös Ben&jerryn jäätelöt.. :ashamed: Nyt kun olokin on hyvä, niin josko sitä alkais sitten noudattaa niitä ruokailulakejakin..? :kieh: Eli vaihtaisi nämä ihanat kermaiset kanakastikkeet iltapalalla hiukan kevyempään.. :whistle:

Ja aivojen kutistuminen on alkanut..
maanantaille oli varattu aika neukkuun, mutta olin jostain syystä merkannut tiistaille sen. Lapset sairastuivat ma iltana joten soitin ti aamuna peruakseni aikaa..Täti ei kuulostanut kauhean tyytyväiselle kun ilmoitti ajan olleen edellisenä päivänä :ashamed: Ja menen nyt sitten perjantaina, aivan varmasti :D

Chira ja Pötkylä rv 12+2
 
Yön Enkelin juttu pisti todella miettimään:(
Olen pahoillani kaikkien puolesta, jotka ovat kokeneet kovia....Nämä keskenmenot laittaa mut katsomaan asioita eri näkökulmasta... Oma perheeni on täysin lastani vastaan, samoin miestäni, ( välit äitiini ovat lähes katkolla), ja olen tullut kaikista masentavista kommenteista niin surulliseksi, että välillä olen jopa toivonut, ettei lasta tulisi....
Ja kun sitten kuulee ja lukee, että jotkut ovat toivoneet ja odottaneet ja aina vain menettäneet lapsensa:( Kyllä se on kamalinta, mitä ihmiselle voi käydä.

Itse yritän muodostaa edes jonkinlaista tunnesidettä syntymättömään lapseeni, jota vastaan lähes koko suku on... raskauttani piilotellaan ja hävetään ja tässä on täysi työ koittaa olla onnellinen. Silti toivon, että lapsi pysyisi mukana, kaikesta huolimatta. Koska ei kukaan voi kohdata liikaa epäonnea elämänsä aikana....

Yön enkeli ja muut surulliset, joku päivä saatte vielä onnistua odotuksessanne, teidän epäonnenne aika vain on ollut nyt, niin kamalaa kuin se onkin.... !!!!!

Ja sitten vielä arkisempi kysymys:
Näkyykö teillä kaikilla jo selvä masu? Mulla viikkoja jo 14+4, eikä vieläkään yhtään mitään mahaa ! Ja muutenkin oireet vähän hellitti ( tosin ei niitä kyllä paljoa ollutkaan ), ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Odotan mahan kasvua, mutta kaikki pysyy ennallaan:D Onko tää tavallista?

Ja stressistä vielä.... Vaikuttaako se kenties raskauteen tai itse vauvaan? Tässä on ollut ihan hirveää, itkua, murhetta ym. viimeisen kuukauden ajan vähintään!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutta fyysisesti en ole oireillut.
 
Voi varhaisherännäisyys... :kieh: Nyt jo useampana aamuna on silmä auennut ihan tasan klo 3 (tai lähinnä rakko täyttynyt) ja uni ei tule uudestaan, ei sitten millään. Tänään oli ihan pakko sitten nousta ylös, kun kyllästytti jäädä kuuntelemaan vierustoverin onnellista kuorsausta ja kuulostelemaan masuasukkeja. Sitä näin aamuyön tunteina on tuntevinaan jos jonkinmoista kuplintaa ja myllerrystä masussa... :whistle:

Jospa sitä heittäisi levyksi tuohon sohvalle ja kaivaisi tallennusten arkistoista jonkun hömppäleffan, joka voi sitten tuudittaa uudelleen uneen.

Hyvää huomentaa vaan kaikille! :wave: :)


Ja nyt kun taas muistan, niin poksunpa samalla 13 rikki! POKS! :D


 
Huometa vaan!!

Miinalle lämmin rutistus :hug:

Eipä täällä mitään ihmeenpää, kunhan tulin lukemaan uusimmat juttuset :wave:
Toivottavasti tänään olis alakerta vähän rauhoittuneempi kuin eilen!
Etuvarustuksesta on tullut älyttömän kipee ja kutisevat piruvie :whistle: Saas nähdä joko sitä kohta pääsee liivikaupoille ;) Nekään ei ihan halvaksi tuu kun joudun ostamaan liivini liiviliikkeestä oikeen ja tukevan koon saamiseksi! Mulla kun on ollu kokona 65E, on niin kaponen tuo ympärysmitta.



 
miina5 on toi sun tilanteesi niin kurja, onneksi sulla on miehesi ainakin tukena, ja ihana vauva tulossa :heart: siinäpä muuttuu sukulaistenkin mieli, kun vauva vihdoin tulee tähän maailmaan. oma valinta tietysti sitten, haluatko heihin pitää yhteyttä kaiken tommosen jälkeen :/

minäkin aina mietin, että kestääkö vauva mun itkut surut ja murheet, mutta kyllä hän kestää kaikki äitinsä tunteet :hug: toki jos äiti stressaa kovin paljon, voi tulla fyysisiäkin oireita (kipuja, supistuksia) näin terkka mulle sanoi. Mutta vauva on tehty kestämään kaikki siellä masussa, tuskin ollaan ensimmäiset odottajat joilla muutakin kuin iloa ja ruusuilla tanssimista. =)

eli ei syytä huoleen! :)

halutaanko tietää sukupuoli joku kyseli, kyllä minä ainakin haluan!!! en malttais odottaa rakenneultraan jossa se pitäis näkyä, se kun on vasta 17.6... mies sanoo vaan kokoaika et hälle on ihan sama kumpi kuhan on terve, ja niin tietysti mullekkin mutta ois kiva ostaa ns oikean väristä tavaraa :D

jep, mutta nyt aurinkoista päivän jatkoa kaikille B)

tupuna ja palleroinen 13+4 :heart:
 
miinalle :hug:

eipä mullakaan mitään mahaa näy, paitsi seisoessa jotain ku oon niin turvoksissa, mut tosiaan muuten.. ja kolmas kuiten tuloillaan... tokasta "ulkopuoliset" huomas jo joskus viikoilla 13..
sainpas eilen ostettua yhet isommat liivit (ku ei viitti kovin monia ostaa ku ei niillä sit taas oo mitään äyttöä) ja ihanan imetyspaidan :D
Housuja olis ollu kiva ostaa, mut eipä noilla mammahousuilla kesällä vielä kauheesti mitään tee ja lähinnä kesähousuja myynnissä... kesähän nyt menee vaikka verkkareilla (joita inhoan yli kaiken)

tt ja pömppis 14+3
 
Täällä myös haluttais tiettä sukupuoli kovasti. Pah, mulla vaan on rakenne tosi myöhään...vasta 7.7..silloin on jo lähes 22 rv vko. No äkkiä se tulee kun tämä kesä on tässä tulossa:)

Päivittäjä huikki sitä mun laskettua...se on 12.11.09 =)

Muuten ei mitään ihmeellistä...liiviostoksille saisi lähteä...taas. Kaksi kuppikokoa on nyt 2vkn sisään rinnat kasvaneet ja turpoaa aivan silmissä :eek: Tosi painavat on ja arat. Vatsa alkaa myös näkyä jo ihan selvästi. =)
 
:wave:

olipas tänne tullut surullisia uutisia :/ toivottavasti ovat nyt jo ohi. onneksi oli hyviäkin uutisia joukossa =)

Mulla kysy työkaveri tiistaina että koskas vauva syntyy :whistle: joten täällä näkyy jo maha hyvin,ei sitä oikeen pysty piilotteleen enään

mä haluan kyllä tietää kumpi tulossa mut aika paljon riippuu myös lääkäristä kertooko se,viimeks ei oikeen halunnut kertoa koska "terve lapsi on tärkein" no tietenkin on mut olishan se kiva tietää ja sit toinen lääkäri sanoi että ihan selvästi tulossa isokokoinen POIKA ja tyttö syntyi laskettuna päivänä ja painoi 3530g et ei mikään iso eikä varsinkaan poika :D onneks olin varma kuitenkin että tyttö se on ja olin ostanut kaikkii vaal.pun. vaatteita yms.
nyt varmaan kysyn kyllä rakenneultrassa joka on 11.6 saa nähdä mitä lääkäri sanoo!

nyt katsoon tyttöä

niina & napero 15+0 *POKS*
 
Ihana lukea vaihteeksi hyviä ultrakuulumisia :flower:

Pomelo Ootko Radiel-tutkimuksessa aktiiviryhmässä (siis siinä, joka käy esim. ravintoterapeutilla)? Mulla oli eilen juuri tuo ravintoterapeuttikäynti. Eipä siellä paljon uutta tietoa tullut kun edellisessä raskaudessa sai jo kaiken mahdollisen tiedon. Oliko sulla raskausajan diabetes jo edellisessä raskaudessa ja pysykö kurissa ruokavaliolla? Ikävä jos ei sokerit vaan pysy kohdillaan, vaikka söis miten hyvin :/ Mulla todettiin rd viime raskaudessa vasta joskus rv 30 ja pysy hyvin kurissa ruokavaliolla. Eikä vauva onneks edes ollut kasvanut isoks, vaikka sillä tietty peloteltiin kun eihän noin myöhään enää kokoon pysty paljookaan vaikuttaan.

Sain eilen sokerirasituksen tulokset ja onneks kaikki arvot oli hyviä! Nyt tietty joudun vaan uusimaan tuon kokeen sit joskus myöhemmin, mutta oli silti helpottavaa kuulla, ettei sokerit vielä ainakaan heittele. Oon kyllä syönyt niin terveellisesti kun vaan mahdollista, mutta se oli hieman hankalaa kun pahoinvointi vaivas :x Onneks nyt ei oo enää oksuolo koko ajan ja väsymyskin alkaa helpottaa.

Sukupuoliasiasta ei olla vielä tehty päätöstä. Mies ei haluiais tietää, mutta voi olla, että mulla uteliaisuus vie voiton. No kesäkuun lopulla sit nähdään miten käy...

Tulipas tänään omanapasesti :D

Liina ja ötö 14+2
 
Ensin :hug: kaikille suru-uutisen kohdanneille. Valtavasti voimia teille kaikille. Yön enkelin kirjoitus sai minutkin itkua tuhertamaan :'(

Sitten omaan napaan: varasin tänään rakenneultran on 26.6, sitä odotellessa. Täällä kaikki oireet lähetulkoon hävinneet. Täytys koittaa nyt olla siitä onnellinen sen kauheen oksentamisen jälkeen mutta mieleen hiipii vaan huoli et onks kaikki kunnos? On tää välillä vaikeeta..

Tänään poksuu viikot, 14 rv täynnä :)
Mulle sais etusivulle päivittää iäks 24. eli poksu vuodetkin tänään :D
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille :)
ellenille synttärionnittelut :flower:

Sukupuolesta, mua ehkä vähän kutkuttaisi saada tietää, mutta mies ei halua. Sanoi että oli niin ihana yllättyä synnytyksessä kumpi sieltä tuli, ettei tahdo tietää etukäteen. Eikä ne arviot ole satavarmoja, joten jäänee väliin meillä.
Kiloja ei ole vielä tullut, viime neuvolassa oli paino laskenut 800g. Esikoisesta tuli raskauskiloja 8,ja hyvä vain jos ei kovasti paino nouse nytkään, on tuota ennestään ylimääräistäkin..
Masu ei erotu vielä selkeäksi vauvamasuksi, saa nähdä alkaako kasvaa aiemmin kuin edellisessä raskaudessa jolloin ekat kilot ja selkeä vauvamaha tuli vasta viikoilla 20+.

Minulta myös paljon voimia vastoinkäymisiä kokeneille :(
 
ellen- hyvää syntymäpäivää! :flower:

Nyt mullakin on vihdoin alkanut tissit kipeytymään, tätä ennen ei mitään. :eek: Olisi kyllä voinut jatkuakin, nyt saa koko ajan pelätä esikon ollessa sylissä, että se tökkäsee pirun arkoihin tisseihin...

Valkolilja onnea poksuista! :heart: Täällä myös herätään vähintään kerran yössä jumalattomaan pissahätään, mutta onneksi olen saanut unta uudestaan. Taitaa olla tuo harjoitusta vauvelin yöheräämisiä varten, siinä on kanssa ensiarvoisen tärkeää saada HETI uudestaan unesta kiinni. :LOL:

Jennyli onko olo parempi?

teddybear82 pikaista parenemista! :wave:

miina5 kyllä on inhottava tilanne, voimia sinne ja :hug: ! Masu näkyy täällä jo hurjasti, mutta mä kyllä synnytinkin edellisen vasta vajaa puoli vuotta sitten, eli masua löytyi vielä muutenkin... :ashamed: Stressistä sen verran, että ikävä kyllä on tutkimuksia, joiden mukaan odottavan äidin jatkuva stressi nostaa myös sikiön stressihormooneja ja syntyessään pikkuinen voi olla itkuisempi ja ärtyneempi. Mutta tuossa varmasti on kyseessä jo tosi pitkään kestävä vaikea stressi, minusta sun puheista on saanut sen kuvan, että teet parhaasi ajatellaksesi positiivisesti. Tsemppiä!

Eipä muuta, aurinkoista päivää täältäkin toivotellaan kaikille masuille! B)

rv 15+6
 
miinalle iso rutistus :hug: . Todella kurjaa, että joutuu muiden ihmisten takia suremaan, kun itse pitäisi elää elämänsä parasta aikaa. :/

pikkuihralle rattoisaa työpäivää! :)

Jennyli ja thor, mulla on nyt alkanut uudestaan tuo rintojen aristus ja kutina. Ihan alussahan jouduin heti liiviostoksille, kun turposivat edellisestä kuppikoosta pihalle. Toivottavasti eivät enää näistä pursuile pihalle, ettei taas joudu ostoksille... :whistle:

thor, mulla on yleensä ihan tajuttoman hyvät unenlahjat. Siis nukahdan ihan mihin vaan eikä mua häiritse juuri mikään. Nyt tän raskauden myötä musta on tullut paljon herkkäunisempi, herään pienempiinkin ääniin. Ehkä se on ihan vaan positiivista, mutta toi uudelleen nukahtamisen vaikeus keskellä yötä ei... :/
Tosin luulen kyllä, että syy tämän aamuiseen kukkumiseen oli se, että joskus seitsemän aikaan alkoi taas mahassa myllertää. Vatsa on siis sekaisin ja olen joutunut taas sikiöasennossa selättämään kauheita kramppeja. Ihmeellistä, samanlaisen kävin läpi jokunen viikko sitten viimeksi...

Ellenille kanssapoksumisonnittelut! Mä tulen aina täällä viikon jäljessä. :D Ja oikein hyvää syntymäpäivää! :flower:

TB:lle pikaisia paranemisia! :)

Meille olis viikonloppuna tulossa kylään iso liuta ystäviä. Sitä silmällä pitäen mun pitäis kaiketi tehdä tälle huushollille jotain, mutten saa itsestäni mitään irti. Varsinkin kun tuo vatsa kiukuttelee nyt. Jouduin äsken ottamaan puolikkaan panadolin, se onneksi laukaisi kramppeja vähän.
 
ellenoikeen hyvää syntymäpäivää :flower:

Eilen oli aivan hirvee päivä kun täyty olla kokoajan menossa ja kun luulin jo että ees illalla ei tartte enää mennä mihkään niin eiköhän tuo meitin 2v tyttö mee ja kolauta päänsä patteriin niin että siihen tulee kauhee haava jonka takii piti lähtee vielä päivystykseen paikattavaksi.

 
Täällä on muuten alannut nämä ihanat hormonipäänsäryt :headwall: Aivan järkyttävää jyskytystä. Melkein joka päivä menee 2 panadolia kerralla otettuna. On pakko kun muuten ei pysty olla noiden lapsien kans ollenkaan. Mutta kyllä mä nyt osasin tätä jo odottaakkin..joka raskaudes ollu sama juttu..tulee kestämään todenn. sellaisen 3 vkoa vielä |O
Mut ei haittaa jos vain pikkuinen voi hyvin, kyllä mä kaiken muun kestän =)

Muuten viikot poksui täälläkin 14+0 :heart:
 

Yhteistyössä