Hei!
Paljon en ole tänne kirjoitellut, mutta aktiivisesti olen juttujanne lukenut. Voimia kaikille joita suru kohdannut, ja onnea jokaiselle raskauteen, kenellä se onnellisesti on jatkunut.
Meidän odotus on tältä erää päättynyt. :'( Saimma vauvan nähdä elossa muutaman kerran ultrassa, ja lääkärissä kuulla sydänäänetkin. Mutta viime keskiviikkona, kun raskausviikkoja oli 13+4, alkoi verenvuoto. Se oli runsasta, ja kipujakin oli. Lähdimme sairaalaan, koska en yksinkertaisesti uskaltanut olla kotona, kun vuosin niin paljon verta. Sairaalassa ultrattiin, löytyi vielä syke, ja lääkäri antoi toivon pilkahdusta, vaikkakin totesi myös että saattaa johtaa keskenmenoon. Vauvamme vielä taisteli, sydän löi vahvasti.
Minulla oli kovia kipuja, sain supistuksia ehkäisevää lääkettä, koska pikkuinen oli elossa, ja kohdunsuukin kiinni. Rukoilin ja toivoin, ettei tällä pikkuisellamme olisi kiire Enkelityttömme luokse taivaaseen. Mieheni kanssa yhdessä itkimme sairaalassa koko yön.
Torstaiaamuna supistukset ja kivut yltyivät, samoin vuoto hyytymien myötä. Taas ultrattiin, ja karu totuus iski vasten kasvoja, meillä oli nyt toinen enkeli. Syke ei enää näkynyt.Meidän pieni, odotettu, jo rakas vauvamme valui hyytymien seassa pois sinä torstaipäivänä. Illalla kohtu oli jo lähes tyhjä, ja vuoto huomattavasti rauhoittunut. Samalla huuhtoutuivat unelmamme, odotuksemme. Olin sisältä täysin tyhjä, sekä fyysisesti, että henkisesti.
En pysty ymmärtämään, miksi meille ei suoda lasta, joka jaksaisi elää ja kasvaa päästäkseen meidän rakastavaan syliimme. Meidän ihanat lapsemme haluavat vain jatkaa elämäänsä taivaan isän luona. Mutta niinhän siinä yhdessä runossakin sanotaan, että jotkut lapset vain ovat liian rakkaita taivaassa, heitä ei päästetä sieltä maan pinnalle.... :'(
Surumme on syvä, ja olo on vaikea. Silti mielessä kytee ajatus, ehkä vielä meillekin joskus onni suodaan. Ehkä joskus, vaikka se tuntuukin nyt mahdottomalta.
Sydämestäni toivon onnellista odotusta ihan jokaiselle tässä ketjussa, ja toivon että ette vastoinkäymisiä joudu enää kohtaamaan. Vaikka sanotaankin, että ne vahvistavat, niin itse ainakin on vaikea asiaa juuri nyt niin nähdä, niin lyöty olo on.
Yön enkelin siipien suojasta lähti pikkuenkeli luokse taivaanisän, ja sieltä hän katsoo tänne maanpäälle, suojaten ja turvaten jokaisen teidän pienokaisianne, jotta he saisivat kasvaa ja elää vahvana!