*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Zera ja Jennula Jos pohjesäryt on suonenvetomaisia, niin magnesium voi auttaa. Ed. odotuksessa käytin sitä jossain vaiheessa.

Hankinnoista, meillä on jo tietysti esikoisen jäljiltä paljon. Turvakaukalo pitää hankkia, uus patja sänkyyn (aion tosin vuokrata Vaavi-sängyn aluksi) ja jotain muuta sekalaista. En ole vielä jaksanut tehdä tarkempaa listaa, vaikka meilläkin pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa hankintoja tekemään, ettei tosiaan tule talous vastaan. Nyt huomasin, että vatsa on oikeni pulpahtanut ulospäin, joten nuo äitiysvaatteet kyllä alkaa kohta tulla tarpeeseen.
 
Mulla tuo pohjesärky on todella särkyä...ei suonenvetomaista. Sellainen olo, että haluaisi jonkun kokojan hierovan niitä....ihme särkyä. Jos joku keksii mistä johtuu, niin hienoa...ja vielä hienompaa jos keksii miten pääsee tästä eroon ;)
 
Kävin vaan lueskelemassa muiden kuulumisia. Tänne ei mitään uutta, paitsi suututtaa niin moni asia.

Neuvolassa ovat taas mokeilleet asioita kun piti mennä uudestaan antamaan labraan näytteitä veren vasta-aineista (rh- takia) kun oli jotain häikkää. Odottelin vuoroani 40 minuuttia ja sitten huoneessa kysellään jotain lähetettä joka olisi pitänyt neuvolasta saada eli näytettä ei voitu ottaa. Perjantain ja koko tän päivän olen yrittänyt soittaa neuvolaan, että saisinko sen lähetteen, mutta terkkaa ei vaan saa kiinni. :kieh:

Tänään meni vielä autokin hajalle. Sen verran paljon ajettu ja 10v vanha, että taidetaan joutua autokaupoille mieluummin kuin maksetaan tonni korjauksesta :headwall:

 
Löysin netistä mielenkiintoisen sikiön kasvukäyrän. Koipion sen itselleni, niin voi sitten verrata oman vauvelin mittoja ...

Growth Chart :

http://parenting.ivillage.com/pregnancy/psecondtri/0,,b3gl3rb2,00.html


 
Taustalla oon lymyilly, kun en oman voimattoman olon takia oo paljon jaksanu kirjoitella.

Tsemppi halit kaikille menetyksiä kokeneille ja epätietoisuudessa eläville:hug: ja onnittelut hyviä uutisia saaneille :heart:

Vuodot katosiva, onneksi, mutta tää hirvittävä 24/7 pahoinvointi tuli takas :x Luulin jo päässeni eroon siittä ikävästä vaivasta, kun se todellakin oli viikon poissa, siis vuotojen ajan. Mutta kun vuodot loppu niin oksetus palas. Pääsiäisviikolla viimeksi oon ollu työssä ja nyt keksiviikkona sinne pitäis mennä mut lähempänä taitaa olla taas sairaala reissu kuin työhön paluu. Hitto sentään lauantaina olis kivaa ohjelmaakin tiedossa, työporukalla pitäis osallistua Likkojen Lenkille ja. Mut taitaapa sekin iloittelu multa jäädä väliin, ei tässä kunnossa mitään asiaa sinnekkään :/ lenkin jälkeen työnantaja maksaa meille saunomisen ym virvokkeet Nokian Edenissä joten sitä mietin et jos sinne jaksais mennä hetkseksi lilluun, mut katsotaan nyt..

Hankinnoista puheen ollen, täällä ei vielä ostettu mitään. Pinnasänky saadan todennäkoisesti tutuilta lainaa mut kaikki muu on ostettava. Tai on mulla tua vintissä emmaljungan vaunut vuosimallia -82 eli Äityli on mun omat vaunut säilöny, ja ne otetaan varmaan ainakin parvekevaunuiks.. ellei jopa ihan vakkari käyttöön.

POKS, POKS lauantaina poksui viikot ja nyt menossa jo 16+2 :heart:

 
Zera, kiva kuulla punktion sujuneen ilman jalkikomplikaatioita :flower: Olitko sita seuraavan paivan vuodelevossa? Mulle kerrottiin, etta punktiopaiva ja seuraava tulee automaattisesti sairaslomaa ja talloin mies suorittaa kotityot B) Kaksi viikkoa olisi mulla odoteltavaa punktioon, mutta viime viikot ovat menneet niin nopeasti, etta eikohan se tasta. Jennulallekin paljon onnea huomiselle! Tehdaanko teidan punktiosta FISH-analyysi, eli tuleeko tulokset 48 tunnissa?
 
Olivia83, mulla on kanssa rh-. Toistaiseksi vasta-aineet oli ok, mutta ilmeisesti pari kertaa vielä raskauden aikana katotaan uudestaan. Terkkari sanoi, että mun ei tarvitse niistä huolehtia, hän hoitaa kaiken. Harmi, että sulla on terkka sitten sählännyt. On niin tylsää odottaa terveysasemalla ja sitten vielä turhaan. Kurjaa. Puhuiko sulle myös siitä piikistä, mikä annetaan kuulemma synnytyksen jälkeen? Jos ei, niin varmista, että varmasti sitten on sun papereissa isolla se tieto, että synnärillä muistavat. Joskus olen lukenut kokemuksia, että lääkärit unohtaneet piikittää synnytyksen jälkeen. Jos joku muistaa sen piikin nimen, niin kertokaa, itse olen jo autuaasti unohtanut.
 
Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu oon vaan koittanu ettiä että mikä kalsium valmiste ois tolle pojalle hyvä jossa ei ois mitään appelsiinin makua yms..mutta millää ei o löytyny ainakaa vielä..kävin myös jo paris apteekis kyselee oisko heillä myynnissä semmosta ku kalsium karbonaatti jauhetta no aattelin huomen taas mennä kyselee toisista apteekeista jos vaan jaksan.

 
Huomasinkin juuri Olivia83, et oletkin jo synnytyksissä vanha tekijä, joten tuttuja juttuja sulle. Sähän voitkin kertoilla kokemuksia mulle ekasta synnytyksestäsi ja raskaudesta, että oliko tosta negatiivisuudesta mitään ongelmia. Kiitos jo etukäteen, jos jaksat jotain vastailla.
 
Hei taas,

Zera, oletko kokeillut ihan tukisukkia pohjesärkyihin? Mulla oli kakkosen raskaudessa lopussa saman kuuloista pohjesärkyä ja ahh miten ihanalta tuntui aina laittaa tukisukat jalkaan. En ole myöhemmin tarvinnut eikä nyt vielä tunnu tarvetta.

Siitä cd:stä vielä, että minua ei lukijan ääni häirinnyt, mutta muuten se tuntui aluksi aika hölmöltä hommalta. Muutaman kerran jälkeen minulle kävi lähes aina niin, että nukahdin jo alkumetreillä :) Ja vielä myöhemminkin olen käyttänyt samaa ajatustapaa, jos ei meinaa uni tulla ja se kyllä auttaa. Esikoisen synnytyksessä sain myös kovasti kehuja siitä miten pystyn rentoutumaan, mutta tiedä sitten oliko vain sanahelinää
:LOL:

Tänään on taas ollut olon suhteen oikein hyvä päivä, olo on melkein normaali. Nyt tekisi mieli melkein huutaa, miten ihanaa on kun on hyvä olo ja miten superonnellinen olen tästä raskaudesta. Alkaa myös tuntumaan, että pakko alavatsatuntemusten on olla vauvan menoa ja aika kivasti myllääkin. Johan tässä minun mielestä oikeasti viikkoja olisi jo 16+5 eli ei kai tämä edes kovin aikaista ole. Huimaus voi tosiaan olla minulla alhaista verenpainetta, kun siihen olen muutenkin taipuvainen. Hieman vaan noloa töissäkin, kun jossain tilaisuudessa muut seisoo, mutta yhden laiskiaisen pitää päästä istumaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Emmama 15+6
 
Hei kaikki odottajat :flower:


Ensiksi iso halaus kaikille jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä raskaudensa aikana.
Olen 22v. ja ensimmäistä odottelen ( kahden keskenmenon jälkeen) ja laskettu aika olisi 13.11.2009. En malta odottaa :heart:

En tiedä oletteko muut 14+ viikkoset tunteneet liikkeitä vatsassa, mutta mulla aina välillä tuntuu pientä kutitusta. Aamu pahoinvointi on väistynyt joten olen hyvin hyvin iloinen, koska minulla kesti pahoinvointi keskimäärin aina koko päivän ajan.

Hauskaa odotusta kaikille =)

angel + tiny 14+3
 
sektiosta kyselisin!onko muita joiden synnytystapa on nyt jo tiedossa suunnitelluksi sektioksi?minulla tuli niin pahat repeämät esikoisen synnytyksessä 01/08 että seuraavat synnytykset suositellaan sektiolla.kovasti on jo mielessä ruvennut pyörimään..kuinka toipuu..koska saa vauvan vierelle leikkauksen jälkeen yms.?? kokemuksia ja mietteitä olisi kiva kuulla! =)
 
loveangel Mulla oli edellinen synnytys sektio. Nyt ei vielä tietoa. Mutta sektiosta sen verran, että sain vauvan samantien leikkaussalissa rinnan päälle (ainakin puolittain) pikkuseks aikaa ennen kuin isä lähti pesemään vauvaa. Seuraavan kerran vauveli tuotiin mun viereen nukkumaan heti kun pääsin pois heräämöstä. Se aika siellä heräämössä oli mun mielestä sektion pahin osuus kun joutu odottamaan yksinään. Sillä valvojalla meni varmaan hermot muhun kun kyselin koko ajan joko saan lähteä :D Toipuminen sektiosta oli tosi nopeaa, mutta se on tietty tapauskohtasta. Seuraavana päivänä olin jalkeilla ja pääsin hoitaan vauvaa. Oli vaan tosi hankala muistaa, ettei saa nousta makuuasennosta vatsalihasten avulla vaan käsiä apuna käyttäen :headwall: Eli mulla ei siis oo mitään pahaa sanottavaa sektiosta. Luulen, että paraneminenkin käy nopeemmin jos vaan nousee pystyyn ja eikä jää sängyn pohjalle pötköttään.

Vauvantarvikkeista joku kyseli. Mun oli pakko ostaa viikonloppuna kirppikseltä vauvanvaatteita kun ne oli niin sulosia ja halpoja. Aika paljon tarvikkeita on esikoiselta tallessa, mutta tuplarattaat pitäs jossain välissä hommata ja turvakaukalon kerkisin myymään, joten sekin täytyy hankkia.

Tänään oli lähipostiin saapunut mun tilaamani mammahousut ja -paita. Pitää heti aamulla juosta hakemaan ne! Alkaakin nuo tavalliset farkut jo ahdistamaan aika pahasti. Yhden ihanan kesämekon ostin huuto.neistä. Muuta raskaustavaraa mulla ei oikeestaan ookaan. Hankitaan sit tarpeen mukaan.

Liina 14+6
Huomenna POKS POKS!!
 
loveangel, mulla tehtii esikoisesta sektio mutta tästä olis alatiesynnytys suunnittelilla. mulle tehtii sektio nukutuksessa ja vauvan oisin saanut vierelle heti kun heräsin, silloin normaalisti viedään osastolle ja saa vauvan samaan huoneeseen mutta mulla tuli komplikaatioita joiden takia olin yön yli teholla. sektiosta paranin kyllä melko nopeasti, samana päivänä kun pääsin osastolle niin patistivat jo sängystä ylös ja ihan hyvin sujui kävely yms. mutta sängystä nouseminen tietty hieman hankalaa. parin viikon päästä olo oli jo kun ei olis leikkauksessa ollutkaan, eli kyllä siitä nopeasti toipuu :)
 
PoksPoksPoks...rv 15 täynnä :heart: :D
Ja olo kun ei raskaana oliskaan :LOL: Jos nyt ei oteta tota iltaa kohti turpoavaa möhöä, älykipeitä rintoja ja huippausta lukuun ;)
Pientä liikehdintää tuntuu joka päivä mutta niitä kunnon töytäisyjä odotellessa :heart:

Joku puhui täällä lirahtelusta :whistle: Itselläni ei lirahtele vaan tulee sitten niinkusta reippaammin housuun jos on tullakseen :whistle: :kieh: :ashamed:
Eli mulla ongelmana on se että pidätyskyky on tosi huono ja jos rakko täyttyy liikaa niin katastrofi on valmis!! Tämä vaiva alkoi jo poikien syntymän jälkeen mutta nyt tuntuu olevan entistä vaikeempaa :eek:

Mulla oli eilen vapaa ja kyllä tuli pyykättyä ja siivottua koooko päivän! Huomaa että energiaa on nyt aivan eri tavalla =)




 
Huomenta :wave:

Finski Kiitos! Meilläpäin ei saa punktiosta sairaslomaa kuin operaatiopäivän. Itse en edes muistanut pyyttää sairaslomalappua siitä, eikä lääkäri sitä sitten antanut. Onneksi en välttämättä töihin sitä tarvinnut. Luulin muuten, että punktion jälkeen olisi jokin seuranta -aika vastaanotolla, mutta ei...laastari vatsaan ja menoksi.
Otin palkattoman virkavapaan seuraavaksi päiväksi. ja se oli kyllä hyvä juttu. Vaikka en makoillutkaan, niin sen kaiken jännityksen jälkeen sai oleilla kotona rauhassa. Viikonloppuna jo kaivoin lapiolla maata....mutta en rehkinyt. Vasta sunnuntaina ajattelin olevani varmoilla vesillä (olin siis torstaina punktiossa ).
Tuosta FISH-analyysistä en ole kuullutkaan. Sanoivat, että tulokset kestävät noin. 2 viikkoa ja soittelevat niistä.

Emmama Kiitos vinkistä!! En ole koskaan aiemmin tukisukkia käyttänyt....kuullostavat ahdistavalta...mutta kai tässä täytyy alkaa kokeilemaan ...


Zera 16+2
 
zera eikös vaan ja ilman muuta mustana ;) Mä luulen että nuo on meidän tulevat menopelit, oon niitä nyt koko aamun ihastellu!! :D
Hinta ei oo ollenkaan paha ja kuljetus on ilmainen! En vaan tiedä milloin uskaltaisin nuo tilata...ehkäpä rakenneultran jälkeen ;)

Ootteko muuten kukaan hankkinu bola-korua? Tässä aamutuimiin niitäkin katsellut ja miettinyt tilaisiko :whistle: :D
 
Täällä oli puhetta rh-negatiivisuudesta, itse kuulun tähän ryhmään, ja en muista saaneeni kuin viime kerralla sen piikin kankkuun synnytyksen jälkeen osastolla... piikin nimeä en muista. Mutta kolmesti on yleensä otettu verikokeet aiemmissa raskauksissa.

Olossa ei valittamista, ruoka maistuu ja olo on energinen. Ainoastaan masu kovettuu, kun liikaa rehkii, kumartelee tai muuten vaan rasittuu esim pitkistä kävelyistä.

Kuiskaten 13+3
 
Me saadaan Teutonian vaunut vuosimallia2001.. Pojan vaunut on edelleen käytössä hänen kummiensa perheessä :kieh: :kieh: olis ollu 2004 Brio Combit.. Mutta mutta.. Äiti lupas noi Teutoniat ostaa joltain tutultaan, eli ovat sit ilmaset (meille). Onhan noissa mukana kaikki mahdolliset kamppeet, mutta nirso kun olen niin väri ei miellytä sitten YHTÄÄN! Tai värit :ashamed: noissa on jotain vaaleeta sinistä, mintunvihreetä, pieniä kukkia(jos oikein nään kuvasta) sit "lohenpunaista"...... |O |O liian paljon kaikkee. Mut ei pitäis valittaa.
 
Jennyli hienot vaunut oot aatellu ostaa.

Tulipas käytyy apteekissa ja vähän muutenki kaupungilla pyörittyy ja tulomatkalla tossa meitin lähikaupas näytti olevan kauhee määrä kyttiä,olikohan siellä ryöstö meneillään tai muuta vastaavaa.

 

Yhteistyössä