*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Eilen taas ruskeata tuhrua housuissa... :( Tää on niiin veemäistä!!!! Ultrakin on vasta tosiaan 13pv ja sitä ennen saa jo hermoromahduksen tän otuksen kanssa... :/ Eilen en edes keksinyt oikein mitään syytäkään mistä tuo tuhruttelu olis voinu johtua :ashamed:

Aamulla nostin tytön meijän sängylle pukemista varten niin tuli kolme tosi kipeetä vihlasua tonne alavatsaan,pitää varmaan ruveta välttämään tollassia nostamisia,tuntu meinaan tosi kurjalta!Mulla kanssa välillä ollu menkkamaisia jomotuksia ilman vuotoakin että eiköhän se aika normaalia ole... :p ikävän tuntuista vaan.

hannanmamma 11+2 :heart:
 
Ninnatar ja Alisa84 Noista saksalaisista nettikaupoista saa ainakin saksalaisia vaunumerkkejä (Gesslein, Teutonia, Hartan) selvästi halvemmalla. Muista en tiedä kun halusin ehdottomasti noi Hartanit esikoiselle ja taidetaan nytkin päätyä Hartanin tupliin, vaikka ensin ajattelin Phil & Teds vaunuja kun on kapeat. Kävin kans itse ensin suomessa kattomassa ja kokeilemassa vaunuja ja sit tilasin Saksasta. En uskaltas ostaa ihan sikaa säkissä kun meillä noi vaunut on tosi kovassa käytössä ja haluttiin hyvät + kestävät vaunut.

Alisa84 Oon ollut tosi tyytyväinen meijän Hartanin Skatereihin. Ne on tosi kevyt kuten ilmeisesti kaikki Hartanin mallit, mutta samalla tukevat. Skaterit kulkee missä maastossa tahansa. Ollaan koiran kanssa paineltu jopa pikku metsäpoluilla :D Kaupoissakin vaunut on kätevät. Takuu on kaks vuotta ja meijän vaunuissa ei oo ollut mitään vikaa. Kaikki kankaat saa irti ja pestyä. Tota en olis itte osannut ajatella kun ostin vaunuja, mutta nyt oon huomannut et on tosi tärkeä ominaisuus kun käyttää vaunuja rattaina. Puhun siis kokoajan vaunuista, mutta yhdistelmäthän noi oikeesti on. Jos haluat jotain lisätietoja niin kysy pois vaan. Tossa oli varmaan tärkeimmät.

Alisa84 Muista sit tulla kertoon meillä ultrakuulumiset heti kun vaan kerkiät!!

Valkolilja Millaset vaunut ostit? Kiinnostaa kun ittelläkin tuplien osto edessä.

OM: Itsellä ei mitään ihmeellistä. Lievä kuvotus jatkuu ja väsymys sais jo hävitä. Tekemistä olis niin paljon, ettei olis varaa paljon laiskotella |O Tänään pitäs neuvolantädin soittaa seuraavasta käynnistä. Oon tosiaan päässyt käymään vasta kerran neuvolassa. Ja Helsingissä asustellaan niin kuin Päksykin. Pyllystä, että täällä on niin vähän noita käyntejä!

Onko täällä muita, jotka seuraa MM-jääkiekkoa? Mua harmittaa kun nyt raskaana ollessa ei jaksa kattella muita pelejä kun Suomen kun kaikki tulee niin myöhään.

Liina 12+6
 
huomenta päivää =)

me ollaan edelleen miehen siskon luona vierailulla, täällä oltu koko vapun aika, mut tänään pääsee/joutuu kotiin takasin..toisaalta ei kiinnostas yhtään mennä kotiin ku siellä kaikki tuntuu niin pakkopullalta ja on aina niin paljo siivoomista ja pyykkiä jne jne... :/

huomista aamua odottelen jännityksellä ku olis se nt-ultra jo klo10 onneksi niin ei tarvi koko päivää jännitellä. mies ei taaskaan pääse mukaan ku jonku pitää junioria vahtia..äidiltäni en tosin oo kysyny, mut ku sillä on huomenna synttärit niin en tiedä haluanko vaivata sitä juhlapäivänä...

piipero86 & vatsavuokralainen 11+6 =)
 
mä oon kans paljon noita vaunuja miettiny ja päädyin että meille tulee phil & teds sports tuplat omenan vihreenä :heart: noi on ainakin meille tosi kätevät kun ei oo sen leveemmät kun tavalliset vaunut ja sit tosta saa sen toisen istuimen pois kun esikoinen ei kuitenkaan enää kauaa rattaita tarvi.

ens viikon perjantaina olis sit eka ultra, alkaa jo jännittää :D

Miyaki 11+3
 
Minut voi poistaa listoilta kokonaan... Kohtu oli aivan tyhjä ja nyt aloitettu lääkkeellinen tyhjennys.. :'( :'( :'( Jos jollakin on kokemuksia ko. asiasta otan mielelläni kokemuksia vastaan.

Toivottavasti muut saatte jatkaa onnellisesti odotustanne :hug:

Hyvästi! :'(
 
NPS
Heipä hei!
Muutaman tunnin päästä olis lääkärineuvola, sitä odotellessa. Onko täälä muita kellä on pieni ikäero lapsilla? Minulla tuo esikoinen nyt 4,5kk ja jahka tämä kakkonen saadaan ulos, on lapsosilla vain 11kk ikäeroa... Tämä kauhistuttaa ja mietityttää, toisaalta vaan odotan innolla! Nyt koitan nautiskella tuosta esikoisesta kun vielä kahdestaan ollaan, tuntuu ihan uskomattomalta että loppuvuodesta minulla onkin kaksi vauvaa!
Esikoinen on ollut alusta asti erittäin tyytyväinen ja ilonen lapsi, on aina nukkunut hyvin, eikä oikeestaan koskaan kitise turhia. Tiedän, että tämä toinen papunen voikin olla aivan erilainen ja olenkin miettinyt että miten sitä osaa ja jaksaa sitten olla sen kanssa, nyt kun olen päässyt niin helpolla! (siskon mukaan liiankin helpolla).
Jännää on myös ollut, kuinka erilaiset raskaudet ovat, esikoisesta oli tuskin mitään oireita ja vatsa oli todella pieni. Nyt, vaikka viikkoja on vasta 10+5 tuntuu että pömpöttää masu jo niin että kohta sen kaikki huomaakin! Onneksi en ehtinyt noita äitiyshousuja varastoimaan, käyttöön tulivat heti. Vatsan kokoon vaikuttaa tietysti sekin että on noita raskauskiloja jäänyt jokunen...
Lisäksi olen ollut nyt aika huonovointinen ja todella väsynyt! Tuntuu nuo arkiset askareetkin välillä ihan ylitsepääsemättömiltä, ihan ruuanlaitto yms. Vaikka tuo esikoinen onkin helppo, tuntuu että kaikki energia menee hänen hoitamiseen.
Olisikohan siis eri sukupuolta? Esikoinen on tyttö, jospa tämä papunen onkin poika...?
sinänsä ei väliä, kunhan vaan terve olisi!
Jos jollain sama tilanne, kertokaa kokemuksia! eli pieni ikäero.


NPS ja Papunen rv 10+5 :)


Ja pahoittelut Alisalle :hug:
 
Tt mä oon kattellu samoja vaunuja ja sitten niitä ABC Pramy Lux -yhdistelmävaunuja Hobbarista :wave: On niin hyvä kun saa maksella erissä jos haluaa ja mua miellyttää mustat/harmaat vaunut enemmän kun kuviolliset tai värilliset ;) Joten voipi olla että jommat kummat vaunut meille tulee =) Noissa ABC:n vaunuissa kyllä tykkään kun on kova kantokoppa!
 
Voi Alisa, ihan kamalaa. Mä niin toivoin, että vuodot olisi olleet vaarattomia. :'( Mä olen kamalan pahoillani teidän puolestanne. Paljon jaksamista! :hug: :hug: :hug: Olet mielessäni. :heart:

Nyt tuli niin kamalan paha mieli. :'(
Itse kävin äsken lääkärissä, joka määräsi puolentoista viikon pakkolepoon. Kai se olisi sitten uskottava ja oikeasti opeteltava lepäämään. En halua omalla touhuamisellani vaarantaa möykkyjä yhtään enempää. Perjantaina sitten np-ultraan ja äitiyspolin lääkärille.

Tässä pyytäneille (valmistajan) kuva vaunuista:



Mukana kaupassa tuli kaksi kantokassia, joissa möykeröiset saavat sitten matkata alkuun. Myöhemmin kopista saa lämpöpussit.



Nyt alkoi sitten epäilyttää, että noinkohan sitä kannatti näin aikaisin ostaa. Mutta koska vaunut oli kuntoonsa nähden (ihan uudenkarheat) todella edulliset, oli vaan pakko tarttua tilaisuuteen.

Täälläkin tuhruttelu jatkuu edelleen. Yritin olla aamulla muutaman tunnin töissä, mutta vatsassa alkoi taas juilia niin mukavasti, että käännyin samantien lääkärin puoleen.

Nyt sohvalle makaamaan. Pitäisi jostain kaivaa taas vähän positiivisempia ajatuksia... :/


 
Tässä on ne ABC:t...onko kauheet?!

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.on24.ee/images/c/18805_c_63644.jpg&imgrefurl=http://www.on24.ee/laps/turvavarustus/lastevankrid_karud/18805&usg=__HWjNsQMpBPOY5EXdN2NR1r2sr40=&h=428&w=570&sz=110&hl=fi&start=8&tbnid=brwLvpX-z74-QM:&tbnh=101&tbn
 
Alisa84 :'( :'( :'( Mä olen niin sydämestäni pahoillani. Miksi elämä on niin epäreilua? Itse koin 2006 km. Itselläni ei vaan vuoto alannut itsekseen. Menin 10vklla ensimmäiseen nvlaan onnellisena ja ultrassa sanottiin että ei täällä mitään ole :'( En unohda sitä hetkeä koskaan. Keskussairaalassa sitten kyllä huomattiin että kyllä sielä on 6-7 vklla menehtynyt alkio. Jouduin lääkkeelliseen. Mulla kokemus ei ole oikein positiivinen. Muuten kaikki meni ok! Mutta mulla kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia ja sain viikkojen vuotelun jälkeen vielä kohtutulehduksen ja jouduin kaavintaan. Mutta tuo nyt on varmaan aika harvinaista. Uskon että sinulla kaikki menee hyvin. Tuo lääkkeellinenhän on kohdulle paljon hellempi vaihtoehto. Surusi on varmasti suuri. Itselläni kesti aika kauan päästä tolpilleni tuosta henkisesti. Parasta lääkettä oli uusi raskaus.
Toivon ja rukoilen sinulle voimia ja kaikkea hyvää. Saatte kyllä pienenne syliin ihan varmasti, toivottavasti mahd. pian. Tulethan kertomaan kuulumisiasi?
:hug: sinulle. Koeta jaksaa!
 
Valkolilja täältä löytyy myös hevahtava perhe
Isäntä on henkeen ja vereen hevari ja minäkin oon tässä rinnalla sitten oppinut tämän musiikin saloihin. Paljon käydään keikoilla ja kesäisin festareilla, Saunassa ja Tuskassa (tosin tänävuonna ei Tuskaan mennä ). Ja hyvin on pojatkin saaneet oman osansa jo masusta lähtien...kovia on mossaamaan :LOL:

T. Jennyli joka taas asuu täällä palstalla :saint:
 
Alisa84 :hug: :hug: Mulla oli juuri tammikuussa tuulimunaraskaus, joka tyhjennettiin lääkkeellisesti kotona. Alkuraskauden ultrassa kun viikkoja piti olla 7+ ei löytynytkään mitään ja viikon päästä kontrollissa ei ollut myöskään merkkejä mistään. Koko tyhjennysprosessi oli oikeastaan tosi positiivinen vaikka etukäteen vähän jännitti kun kotona sitä tein. Kaikki sujui hyvin ja kivut loppuivat parissa tunnissa, oikeastaan välittömästi kun raskausmateriaali oli tyhjentynyt. Meille sanottiin, että heti voi aloittaa uuden yrityksen kun vuoto on loppunut ja sillä se mieli parhaiten parantuukin. Vuoto loppui aika nopeasti ja jo kolmen viikon päästä tyhjennyksestä oli ovulaatio, josta seurauksena on tämä meidän nykyinen masuasukki. Tsemppiä ja kovasti onnea uuteen yritykseen :hug:

Olivia 11+6
 
Jennyli, kohtalotoveri! Mulla toi "kääntyminen" on käynyt vähän samaan malliin ja epäilemättä lapsetkin joutuvat tähän ihanaan kulttyyriin tutustumaan. :D
Mä jo hehkuttelin, että oltais tänä vuonna lähdetty Tuskaan, muttei tota miestä kiinnostakaan. On koko nuoruutensa juossut kaikenmaailman festareilla ja keikoilla, ja nyt kun minä koitan sitä houkutella matkaan, ei enää vanha jaksa. :p
Mutta Metallicaa lähdetään sentään Poriin kuuntelemaan. :D

Jaahas, vetäsin sitten tunnin rauhoittavat päiväunet. Sitä ennen herkistelin Satuhäiden ja nauhoitetun Sairaalan parissa. Jälkimmäisessä taas saatettiin maailmaan yhdet kaksoset ja kylläpä täällä taas kyyneleet valui...

Kyllä tää sairasloma on poikaa, saa koko päivän täällä kytistellä. On sitten aina valmiina kommentoimaan, jos jotain uutta tulee. :whistle:
 
Alisa84voi ei,voimia kovasti teille :hug:

Täällä on nyt kotiuduttu terapeutilta ja hän oikee yrittää hakea jotain vikaa tosta pojasta että pitäs siel vielä käydä vaikka ihan terve ja normaali 1 vuotias pojan nassikka tuo on,se kyllä ärsyttää kovasti ja seuraava ja toivottavasti viiminen käynti ois ollu just laskettuna-aikana mut sit se siirrettii tuonne lokakuulle.

Täällä sataa hiukan vettä ja pitäs kohta taas lähtee ulos

 

Yhteistyössä