*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Niin, kirjoittelin tosiaan vappuyönä ekaa kertaa tänne, mutta se teksti jäi sinne avautumattomaan pinoon joten otetaas nyt uusiksi =) .

Olen tätä marraskuisten ketjua lueskellut ihan alusta asti, ehdin itse asiassa muita marraskuisia odotellessa uppoutua myös lokakuisten ketjua lukemaan.
La on 2.11 ja tämä on meille kolmas lapsi ja synnytyssairaala on K-SKS.

Mellä on 2005 syntynyt tyttö, 2006 sain keskenmenon, sitten 2007 syntyi poika ja viime vuonna oli kaksi keskenmenoa. Koko tämän raskauden ajan olen ollut hyvin varuillaan ja olen sitä edelleenkin. Ei vieläkään jaksa luottaa siihen, että meille tosiaan tulisi vauva. Mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin =) . Ja nyt tuntuu, että alkaa pikku hiljaa helpottamaan, kun tuntee liikkeet jo niin selvästi, että tietää, että kyllä siellä elossa ollaan :heart: .

Elämäni ensimmäistä kertaa kävin nt-ultrassa ja myös ne verikokeet otettiin. Niiden mukaan kaikki on kunnossa. Vauva vastasi kooltaan viittä päivää vanhempaa mutta la jätettiin ennalleen.
Tässä kuva nt-ultrasta:

Kävin myös alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja neuvolassa on ultrattu kolmesti, viimeksi tällä viikolla. Ja ultran jälkeen kokeiltiin josko sydänäänet kuuluisi jo dopplerilla ja hyvinhän ne kuului. Seuraavaksi olisikin sitten rakenneultran vuoro reilun kuukauden päästä.

Mitäköhän muuta kirjoittelin eilen...hmmm...ei näin yöllä tuo ajatus aina toimi, tosin ei se toimi välttämättä päivälläkään... :kieh:

No, kirjoittelen paremmalla ajalla lisää, nyt aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pelagia ja ? 13+5 (eli vauvalta puuttuu vielä työnimikin, tosin eilen pientä keskustelua asiasta käytiin miehen ja lasten kanssa ja ehdotuksia olivat mm. Elli, Eemeli ja Toivo...katsotaan mihin päädytään... :whistle: )

Aurinkoista huomenta! Mulla kanssa torstaina taas stressi iski kun ratsastusken jälkeen alko tuhruttelemaan :ashamed: Loppui onneksi melko pian niin luulen tuon vaan johtuneen herkistä limakalvoista tms. Mutta aina se kuitenkin säikäyttää ja tuntuu kurjalta!

Itse oon simaa vedellyt ihan huoletta ;) ja munkkeja myös....ja sipsejä...ja nakkeja ja ja ja...

Mulle saa synnäriksi laittaa K-HKS:n,Hyvinkäällekkin olisin päässyt mutta haluan varmuuden vuoksi tonne Hämeenlinnaan..

Huomenta!

Kello on kohta 8 ja kääpiöt nukkuu vielä :eek: Tää on ihan ihmeellistä!! Ihanaa juoda kaffetta tässä rauhassa =)

Ehdin kuunnella/etsiä pienen sydänääniäkin herättyäni kaikessa rauhassa...ja vihdoin taisin ne ensimmäistä kertaa kuulla :heart: 2 kertaa ne löysin Hyvin hiljaisena,sieltä jostain 'syvältä' kunnes pikkuinen lumpsahti alta pois. Syke oli n. 130-140 joten ei se minun ollut ja oma suhina olikin kyllä paljon rauhallisempi (ja kuuluu kovempana ).

Tällepäivälle onkin luvattu oikeen hellettä

Josko mekin korkattais sitten grillikausi ;) Mutta ensin pyykkivuoren kimppuun!!

Tervetuloa uusille :wave: Ja tasapuolinen :hug: kaikille! Voidaan paksusti :heart:

Muutin uuden La:n tähänkin

Ainiin,huoletta oon simaa juonut minäkin...sen mitä nyt oon juonu. Jossain oli kirjoitus että kaupan simassa olis jopa vähemmän prosentteja kuin omatekoisessa ja ite oon juonu omatekoista :p
Ja syöny munkkeja monta monituista,nytkin kahvin kanssa :p

Tää syöminen on ollu kyllä niin tolkutonta viimeajat että tunnen oloni hirmuisen turvonneeksi
:x Ja seuraavassa neuvolassa kiloja on kyllä tullut...varmasti ainakin 2 lisää :whistle:
Mutta eiköhän tämä kesällä tasoitu, oon huomannu jo nyt että lämpöisellä ilmalla ei ruoka maistu niinkään!
Mä muuten oikeestaan jännitän vähän kesää ja sitä kuinka reagoin esim. aurinkoon ja kuinka jaksan fyysisesti. Mulla oli aika raskasta poikia odottaessa,tosin oli jo vimeisilläni että siinä on suuri ero ;)
Mutta en pystyny oleen esim auringossa ollenkaan,iho ei jotenkaan kestäny vaan alkoi heti kutista ja siinä tuli huono olo. Samoin autossa matkustaminen oli yhtä helv. kun ei ole ilmastointia ja tuntui että happi loppuu ihan just :eek: Sama fiilis kun saunassa...mähän en pysty oleen löylyissä kun hetken!
Mut muuten odotan kyllä kesää ja pyöristyvää masua ja sitä että saa pitää vähemmän vaatetta ja olla ylpee uudesta elämästä masun sisällä :heart: Ja tietty odotan myös sitä että tää hirmunen väsymys ym. olis väistyny ja keskiraskaus olis mitä parhainta aikaa ;)

Ihan nopsaa tulin käväseen..

Jennyli Ma klo: 8.00 on ultra

Tänään paperiin pyyhittäessä tullut hieman jo verta.. Edelleen pikkuhousunsuojaa joudun käyttämään ja saan sitä aika tiuhaan vaihtaa.. Toivottavasti tää on vaan noista limakalvoista, jotka kettuilee.. Nyt pitää mennä.

Pikainen kurkistus. :wave:

Pelagialle tervetulotoivotukset (uudelleen)! :wave:

Jennyli, mä odotan vähän kauhulla kesää, jos turpoan siihen mennessä jo kovin. Olen vielä koko kesän töissä, mahdollisuus lomaan on vasta elokuun lopulla... :whistle:

Alisalle iso tsemppi :hug: . Onneksi vuoto on noin vähäistä. Ja vaikka olis runsaampaakin, silti voi olla kaikki hyvin, mä olen siitä elävä esimerkki. Onneksi pääset ultraan noin pian (meinasin kirjoittaa huomenna, oon vähän sekaisin päivissä ) .

Nyt leppoisaa lauantaipäivää kaikille, nautitaan ihanasta ilmasta! Täällä on ihan selvästi väsymys väistymässä, joten ihana odotusaika alkakoon! :D

Huomenta päivää!

Alisa :hug: sinne, eiköhän kaikki ole ihan hyvin, onneksi ultra on jo pian, niin pääset kertomaan meille hyviä uutisia. =)

Tervetuloa uudet ja paljon onnea odotukseen! :flower:

B) Vitsi kun on ihana sää! B) Me meinataan kanssa avata tänään grillikausi, niin kuin ilmeisesti moni muukin. Jouduttiin kiertämään parikin kauppaa, ennen kuin löydettiin grillihiiliä - olivat loppuneet jo silloin keskiviikkona.

Torstaina olisi sitten eka neuvolalääkäri, ihan kiva kuulla tilanne, vaikka itse lääkäri on kyllä kunnalliseen tapaan aika tyly.

Eipä ihmeempiä muuta, voikaahan hyvin ja nauttikaan viikonlopusta!

rv 14+1 :D

Huomenet! Täällä tuhruteltu 4 pvää ruskeeta vuotoa, joka muuttui vaalemmaksi ja nyt näyttäisi lopahtaneen kokonaan, ainakin toistaiseksi. Odotan toiveikkaana, jos ultraan asti tälläkertaa pääsisin...

Kuiskaten 11+0

jennyli:
miehän syön kans kokoajan ja valtavasti ja olin ihan varma et paino on menny jo heittämällä yli 60kg, mut eipä ollu tullu 5.viikossa ku 400g painoa lisää :D

omassa olossa ei mitään erikoista. väsy on kova, mutta johtuupi hyvin paljon siitä että eilen olin ulkona 11-20, et ei ihme jos tekis mieli vaan nukkua :LOL:

tänään korkataan lasten kans pyöräilykausi :)

tt ja pömppis rv 12+5

tuhruttelijoille tsemppiä, toivottavasti nuo jo kohta loppuvat kaikilta! :heart:

tervetuloa uusille (vaikka itsekin täällä vielä uusi olen)! :wave:

mulla ei pahemmin oo hätää tuosta painon noususta kun nyt tähän mennessä lähteny 6kg pois oksentelun takia. no sit kun tää huono olo loppuu niin enköhän mä pian noi kilot saa takaisin :D

Miyaki 11+1

kuiskaten ja muille tuhruttelijoille :hug: :hug: .Mulla tuhrutteli rv 5+3 lähtien ja nyt on ollut 4 päivää ilman minkään laista verenvuotoa.Mulal siis oli välillä punasta ja välillä ruskean/punasta väillä taas ruskeaa mutta silti kaikki oli hyvin.

Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower: :flower:

ON Täällä olotila tosi hyvä ja energinen ja seuraava neuvolakin on 18.5 kun samalla kertaa on pikku neidin 2V neuvola ja rakenne ultra varattiin 15.6.Ja istukkatutkimuksen kuulumisia odottelen yhä,menee hermot odotteluun |O |O |O ,nään jo unia tuloksista( pelottavaa :kieh: :kieh: ).

Mut nyt takasin hommiin moikka .HeidiS23 +tytöt ja pikku pirpana rv 14 POKS POKS

Huh huh! Vappuvieraat lähti äsken (tuli jo keskiviikkona) ja nyt oon ihan poikki, vaikka mukavaa olikin lapsen kummien kanssa. Tää väsymys on uskomaton ja sitähän ei tietty helpota kun on pakko kattella kaikki mm-lätkä pelit :kieh:

Vapun aikana oli tullut niin paljon tekstiä, etten varmaan muista kommentoida puolienkaan juttuja...

Tuhruttelijoille iso voimahali :hug: Sais jo loppua ikävät uutiset marrasmasuista. Toivottavasti teillä kuitenkin on kaikki kunnossa.

Ninnatar Mulla oli hoitopöydän alustan (muovinen, helppo pestä!) päällä viimeks käytössä harso. Niitä voi tehdä vaikka itte kun ostaa kangaskaupasta kangasta. Ei maksa paljon! Harsot oli meillä muutenkin tosi tarpeellisia puklurätteinä yms. Ja tossa alustan päällä ne on käteviä kun sitä päällystää, oli se nyt mikä tahansa, joutuu pesemään usein.

taaperotx4 Voimahali sullekin :hug: Toivottavasti pahaolo jättäis sut jo rauhaan.

Simaa on täälläkin tullut juotua ja vieläpä sitä kotitekoista. Tuskinpa se nyt kauhean pahasta on kun lapsetkin saa sitä juoda.

hannanmamma03 Asutko Hyvinkäällä? Tuosta sinun synnäri juttelusta kattelin... Meijän perhe harkitsee tällä hetkellä ko paikkakunnalle muuttua, pois täältä Helsingin hälinästä. Missä päin Hyvinkäätä asustelet (jos uskallat paljastaa) ja oletko pitänyt paikasta?

Supisteleeko täällä muilla kun urheilette? Mulla menee masu ihan kovaksi aina kävelylenkilläkin, vaikken edes hirveää vauhtia mene. Ei siis satu, mutta supistus ei kuitenkaan mee samantien ohitte kun hidastan :( Neuvolassa ne käski ottaa rauhallisesti, mutta tylsää jos ei koko raskausaikana pysty urheilemaan kunnolla. Marraskuussa onkin sitten kova homma edessä, jos tätä rataa jatkuu, että saa ittensä kuntoon. :headwall: Edellisessä raskaudessa tein vielä viikkoa ennen laskettua-aikaa koiran kanssa 10 km kävelyitä.

Tervetuloa vielä uusille! Kiva kun meidän joukko kasvaa entisestään :flower:

Liina 12+4

Liina Mulla sama homma.. jos vähänkin pidemmän matkan kävelen, en edes lenkillä vaan esim kaupoissa käyn kiertelemässä niin alkaa supistella myös,ilman kipuja.Mutta välillä on pakko oikein pysähtyä kun tuntuu ikävältä.

Sanokaahan.. joko mä voin alkaa ostelee sittereitä yms kamoja? :snotty:
Vaunuihin täytyykin säästellä kun ne maksaa reilu 750e mitkä mä haluan :ashamed:
ja mä kun opiskelen niin ei niitä tuloja kauheasti ole :whistle:
Mut haluaisin jos iis ostella tavaraa.. ehkä mä YRITÄN koittaa siihen rakenneultraan asti odotella, joka mulla siis 15.6 :D

CrystalBlue minä olen jo viikon verran tutkaillut netistä kaikenlaisia tuotteita ja tilaillut vaatteita, joten............ :)

Liina- Onko sulla aavistustakaan, mitä se harsokangas maksaa / metri kangaskaupassa? Katselin nimittäin netisä uusia ja käytettyjä harsoja, ja jos niitä tilaa niin postarit ainakin nostaa niiden hintaa paljon. Ja sitten jos ostaa käytettynä, niin täytyy tietää onko harsoa käytetty vaippana vai pukluliinana.

Nettikaupoissa näytti harson hinta olevan 2,5-3 eur / metri ja leveys 80 cm. Eli leveydestä saa vain yhden harson. www.vaunula.fi kaupassa oli harsopaketti 10 kpl 9,50 eur!!! Eli tosi halpa jos vertaa muiden nettikauppojen metrihintaan. Heillä on myös aivan mielettömän halpoja tarjouksia miltei jokaisessa tuoteluokassa. Aivan ihana mobile :heart:

Tämä näyttää erittäin mielenkiintoiselta kapistukselta http://oivashop.oivanet.com/shop_vaunuaitta/?open=6123&selected=72

CrystalBlue Mitä ot tehnyt noitten suppareitten kanssa? Ootko aina himmannut tahtia vai jatkanut vaan? En oikein itte tiedä miten pitäs suhtautua. Tietty sit pitää pysähtyä kun tuntuu oikein pahalta, mutta haittaako pikku supistelu..? Niin ja anna mennä vaan niitten vauvatavaroitten kanssa jos mieli tekee :D Kyllä mäkin esikoista odottaessa ostin jo np-ultran jälkeen jotain pikkusta ja kun Saksasta tilattiin vaunut niin nekin piti ostaa aika aikasessa vaiheessa. Nyt ei tuu samanlailla ostettua kun melkein kaikki on jo valmiina. Kesällä ollaan menossa Lontooseen niin siellä innostun varmaan enemmän shoppailusta... Tuplarattaat ainakin aattelin tuoda sieltä mukanani. Huhujen mukaan sieltä sais Phil & Teds rattaat halvalla.

Ninnatar En enää muista, mitä se harsokangas makso, mutta Eurokankaasta sen ostin. Jos sun läheltä löytyy sellanen niin käy kurkkaamassa tai soita sinne ja kysy. Niitten harsojen hinnat vaihtelee sen kankaan laadun takia. Eli jos haluaa vaippana käyttää kannattaa ostaa kalliimpaa, joka imee paremmin. Mutta jos et vaippana käytä, niin varmaan halvempikin käy (ainakin meillä toimi hyvin). Vaunulan tarjous kuulostaa aika halvalta, joten ei välttämättä kannata itte alkaa tekeen. Harmi kun en tosiaan yhtään muista tota metrihintaa.

Tänää on taas ollu aivan ihana ilma..käytii tänää tivolissakin ja huomasin kyllä että se autossa istuminen teki tosi pahaa..johtu varmaa siitä kun aurinkokin porotti siihen kokoajan tosi lämpimästi,nytki mittari näyttää 28 astetta lämmintä.

Nyt me ollaa tolta pojalta jätetty maito pois ja annetaan soijamaitoo ni kaikki jäljet on hävinnyt pois..ja lääkärit ei silti usko että se vois siitä maidosta johtuu kun he ei viitti tehä sitä altistusta kun he haluu vaan määrätä uusia salvoja kokoajan.

Nyt täytyy taas mennä

Liina- olen asustanut Hyvinkäällä 17 vuotta ja nyt asun tässä Hyvinkään vieressä Lopella. Itse pidin kovasti asumisesta Hyvinkäällä ja on ehdottomasti ainoa kaupunki johon vielä suostuisin muuttamaan :D Mun mielestä oikein kiva paikka,ei liian iso mutta ei liian tuppukyläkään(niinkuin Loppi esimerkiksi,jossa kaikki tietää toistensa asiat :/ )

Liina- , mulla kans sama homma, tosi herkästi rupee supistelemaan. esikoisesta mulla oli ihan samaa 12 viikolta lähtien oli päivittäin kivuttomia supistuksia ja ne vaan ylty loppua kohden ja äippäpolilla vaan sanottiin että toiset supistelee herkemmin ja niin kauan noi on vaarattomia kun ei kipua tuu samaan aikaan.

Pelegia Täältä myös tervetulotoivotukset :wave: Pitkästi taisin sulle kommentoida tuonne puolelle, mut en muista enää mitä :D Ihana ultrakuva sulla :heart:

Kuiskaten Toivottavasti siellä olis kaikki hyvin ja vuoto loppuis kokonaan kiusaamasta :)

Punnitaanko jokaisella neuvolakäynnillä? Kotipuntari näytti, et taas ois menny kilo alaspäin :/ Miten se on mahdollista, kun ei oo pahoinvointia ja ruoka maistuu ihan entiseen tapaan?

HeidiS Kiva kuulla, että sulla tuhrutteluista huolimatta kaikki kunnossa, nuo tuo aina vähän lohtua tähän odottamiseen.

Liina Muistakko niitä sivuja mistä tilasette rattaat siis sieltä saksan puolelta? Oon kuullu, et sitä kautta tulee noin 100? halvemmaks, postikuluja ei vissiin tuu, jos ostaa yli 300?:lla.

Täällä tuhruttelu taas vähentynyt, mutta tulee edelleen. Voi elämä, että menee hermot, ku ei voi jo loppua :kieh: Tänään on mummon hautajaiset vietetty, niin sekin vetää mielen matalaksi ja siihen päälle tuo tuhruttelu, niin tuntuu, että eihän mikään voi enää päättyä onnellisesti.. No toivottavatsi huomenna jo parempi mieli.

hannanmamma03 Kiitti tiedosta! Meijänkin mielestä Hyvinkää näyttää mukavalta paikalta. Ei tosiaan liian pieni, muttei liian suurikaan. Ja Helsinkiin pääsee nopsasti kun kaipaa enemmän toimintaa :D

Miyaki Kiitos sullekin. Hyvä tietää, ettei vaarallista. Tosi inhottavaa vaan.

Alisa84 Mä tilasin vaunut täältä http://www.pingpong-online.de/osc/ Oli tosi hyvä palvelu. Hyvin osas englantia ja vaunut tuli luvatussa ajassa. Tosin toi toimitusaika tais olla 4-6 vkoa tms. eli aika pitkä. Hyvissä ajoin kannattaa siis olla liikkeellä. Vaunut oli tosi hyvin pakatut ja tuotiin kotiovelle asti, eikä postikuluja tosiaan tullut ollenkaan. Mä ostin Hartan Skater:it ja ne oli noin 300 e halvemmalla kun Suomessa. Suosittelen sekä vaunuja, että kauppaa!

Mulla ei taida olla tänään elämää ollenkaan kun vaan täällä pyörin :LOL: Suomen peliä odotellessa...

Yhteistyössä