*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Oletko Alisa84 vertaillut, että ovatko tuon nettikaupan kaikki tuotteet halvempia kuin samat Suomesta ostettuina, vaiko vain jotkut? Myydäänkö tuonta Hartania Suomessakin? Heillä on kivan malliset vaunut, mutta pitäisi testailla eka livenä jossakin :)

hellurej taasen =)

Pelagia tervetuloa odottelemaan ja onnea!!! :flower:

Alisa84 uskon kyllä että ahdistaa tuhruttelut.. :| mut kaippa ne on vaan ne limakalvot jotka rassaa ja lakkaa vielä vuotamasta! :hug:

hannamamma sama juttu, kurjaa noi vuodot, onneksi sulla loppui jo :)

kuiskaten paljon tsemppiä sinne sinulle ja pienokaiselle, hyvä juttu että vuoto loppui ja eiköhän kaikki ole hyvin :hug:

täällä pahoinvointi jatkuu, melkein koko päivän aina kestää tää ällö olo, oksentaa ei kuiteskaan tarvi mut on tää inhottavaa :headwall: :$ iltapäivällä pahin, illalla vielä jonkin verran ja myöhään illalla ennen nukkumaanmenoa alkaa helpottamaan..

En oo käyny vaa'alla mut tiedän lihonneeni hurjasti, tänään näin peilistä niin kauhean kuvan et tuli melkees tippa linssiin... :ashamed: vaikkei pitäs raskausaikana kiloja pelätä mutta kun se on niin selkeetä läskiä mun mielestä, ja jotenki ollu nyt koko päivän tosi lihava olo :( sipsit varmaan auttais :saint:

menen polkemaan stepperille, moips!

yritän laittaa tänne kuvan tosta pikku kullasta, kehystin muuten hänen kuvan tänään

tupuna ja tapero 11+6 :heart: (huomena 12 jeeeeeeeeeeeee)

jahuu osasimpas laittaa kuvan :D toi kuva on vähän väärinpäin mut vauveli näkyy oikeinpäin ja must näkyy ihan kasvotkin :) hassussa asennossa tossa että kädet ja jalat näyttää ihan töpöiltä mutta kyllä ne ihan normaalisti oli kehittyneet =) hemo selitykset mulla... |O toi kuva mulla on kultasissa kehyksissä tässä tietsikan vieressä missä aikaani eniten nykyään vietän :whistle:

Huomenet kaikille!

Kiitos osoitteista Ninnatar ja Liina :) Ei hitsi, että noita vaunuja on paljon :eek: Miten ikinä osaisin päätää minkälaiset haluan :whistle:

Liina Kerroppas kokemukset noista Hartan vaunuista? Onko kevyet lykätä? Mitä ominaisuuksia? =)

Ninnatar En oo vertaillu, kaverin mies vain sanoi, että siellä suunnilleen kaikki vaunut ainakan satasen halvempia ku suomessa :) Itellä on kyllä sama, että pitäs päästä vaunut näkemään eka livenä ja kokeilemaan myös, jotta uskaltaisin tilata :/ Kuinkahan hyvin noita merkkejä löytyy suomesta, että pääsis kokeilemaan, tietääkö kukaan?

tupunalle onnittelut 12 viikon poksumisesta :flower: Ihana ultrakuva :heart: Toivottavasti määki saisin huomenna tänne liittää oman ultrakuvan.

Eilen taas oikein holahti verta, ei onneks runsaasti mut tuli kuitenkin. Pyyhkiessä paperiin jäi ihan kunnon veritahrat.. Onneks huomenna saa selvyyden asiaan.

Huomenta! Täällä herättiin hyvin nukutun yön jälkeen oikein hyvin... ei tietoakaan siitä kuvotuksesta, joka on ollut uskollinen seuralainen aamuisin herätessä... olisko se nyt tässä?
Vuotelut on nyt toistaiseksi loppu... Olo on liiankin hyvä ollakseen totta.

Jaksuja kaikille, joilla vuotoa... ei siinä auta kuin mennä päivä kerrallaan , ja toivoa parasta.

Kuiskaten 11+1

Huomenta,

Kiva kuulla noista hyvistä kokemuksista ulkomaisista nettivaunukaupoista. Minäkin vähän mietin niiden Gessleinejen hankkimista tuolta pingpongista. Sitten aloin vain miettimään, että onhan ne varmasti aidot, kun eivät ole Gessleinin sivuilla yhteistyökumppanina. Siellä mainitut taas taitavat olla kaikki vain saksankielisiä sivuja, joten perehtyminen siihen mitä hinta pitää sisällään vaatii vähän enemmän. Varmaan jotain ylihysteriaa tämä varovaisuus. Täytyy miettiä asiaa. Myöskään sitä väriä ei noissa ole, jonka haluaisin, mutta toisaalta ei sitä viitsisi kovin montaa sataa tietystä väristä maksaa.

Täällä olo on ollut parempi, vaikka juuri oksensinkin. Tilalle on tullut päänsärky ja armoton väsymys. Voisiko jossain vaiheessa olla helpompaakin? Eilen oli toivoton olo, tuntui etten jaksa, mutta tänään näyttää taas paremmalta. Ensi viikko on tosi rankka, kunhan siitä selviää niin eiköhän tämä tästä.

Hei, nyt tuntui taas ihan kuin vauvan liikettä! Voisiko jo olla? Aiemmin on tuntunut aikaisemmalla 16+4 ihan varmasti ja tämä on nyt sillä mielestäni oikeammallakin la:lla vasta 14+4. Eiköhän se muutamassa viikossa varmistu. Sitten varmasti alkaa raskaus tuntua paremmalta. Siis fyysisestikin, kun saa fyysisesti tuntea olevansa raskaana eikä vain merisairas.

Taidanpa surffata vähän nettikauppoja, vaikka piti kyllä siivota :whistle:

Emmama 13+5

Kuiskaten... Toivottavasti kaikki on hyvin. Halusin vaan sanoa, että tuo hyvä olo ei vielä tarkoita, etteikö olisi. Kun minulla tuli ensimmäisen kerran ihan verta, oli olo seuraavana aamuna todella hyvä ja tuntui pääkin ihan kirkastuneen ja olo siis normaali. Varmaan jotain psykologista. Kyllä se yrjö-olo illalla taas palasi. Ja kaikki ilmeisesti hyvin edelleen. Mutta kyllä nämä vuotelut varpaillaan pitää. Tsemppiä ja peukkuja.

Tervehdys!

Lueskelin vaan teidän kuulumiset ja toivottelen onnea toukokuuhun, nythän taitaa tässä kuussa kaikilla teillä tulla tuo 12 viikkoa täyteen ja iso osa saa huokaista helpotuksesta =)

Eipä mulla muuta, toiveita pidetään korkealla täällä :)

:hug:

T: VN 30/28-? / 29PKM ( 29 past KM :D )

Huomenta!

Täällä nukuttu sikeästi eilisen kirvelevän rankkarikisan jälkeen puoli kymmeneen. Näin ei olekaan käynyt ihan hetkeen... Ja heti aamusta löi tuhrut taas vasten kasvoja. Johan tossa menikin pari päivää, ettei tullut mitään ja nyt taas... :kieh: :/

Kuiskaten, ihanaa että sulla tuhruttelu loppui. Nyt saa luvan pysyäkin poissa ja pääset taatusti ultraan asti. :hug:

Varanikille heipat! Kiva, kun käyt täällä meitä moikkaamassa. :hug: Paljon plussatuulia sinne suuntaan. :whistle:

Tupunalla on kyllä niin hellyyttävä kuva, kuvakulma on loistava. :heart:

Vaunuista, me ollaan tänään menossa katsomaan Brion Double Wave -rattaita käytettyinä. Vähän olen vielä kahden vaiheilla, uskallanko näin aikaisin ostaa. Mutta jos kerran muutkin. ;)

Eilen touhuilin kaikenlaista puutarhassa. Pesin ja öljysin terassikalusteet, istuttelin orvokkeja, ym. Nyt tietysti yhdistän heti, että tuhruttelu on suoraan verrannollista mun touhuumiseeni. Tänään taidan ottaa siis ihan lunkisti... :ashamed:

*muoksis* Kiitos Ninnatar linkkilistasta! :heart: Aloin sitä kahlaamaan läpi ja olen löytänyt jo paaaaljon kaikkea kivaa (ja tuikitarpeellista, tottakai). ;)

Moikka!

En oo täs vappuna hirveesti ehtiny kirjoittelee...

Ensiksi pahoittelut kaikille tuhruttelijoille! Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin :hug:

(.) Alkuviikosta luulin pahan olon väistyneen mutta olin täysin väärässä! Keskiviikkona oksensin kerran ja perjantai-iltana peräti 3 kertaa yhden illan aikana! Oli kyllä aika hirvee olo... Mut paha olo iskee vaan iltasin. Elien ehdin mennä nukkumaan ennen pahinta oloa ja aamulla olo oli taas hyvä ja sain jopa siivotttua! Nyt vaan vähän yli viikko np-ultraan!!! Eilen kävin myös pitkästä aikaa kuntosalilla ja treeni tunti hyvältä, ei mitään kipuja tai vuotoja... Pitää vaan yrittää pitää treeniputki yllä!

Vaunuista: Muakin kiinnostais ostaa halvemmalla jostain nettikaupast, mut valikoimaa on niin paljon etten ollenkaan tiedä mitkä ois hyvät. Ainut kriteeri on et haluun ketterät kaupunkivaunut jossa pienet pyörät edessä.

Äitiyspäivärahasta: Tietääkö joku lasketaanko äitiyspäiväraha vain palkkatuloista vai myös esim. opintotuesta? Ajattelin vaan kun mä opiskelen ja oon osa-aikaisessa työssä niin lasketaanko raha kaikista tuloista, muuten taitaa se minimiäitiyspäiväraha odottaa...

Heissan!

Olipas ihanat vappuilmat :heart:
Alisa84 Tsemppiä ultraan :)

Kuiskaten Toivotaan, että sulla kaikki on hyvin kaikenmaailman tuhruista huolimatta tälläkertaa:)

magda Kyllä mun tietääkseni lasketaan ihan kaikki tulot yhteen, ja niistä muodostuu päiväraha. Mutta huom, jos lapsi syntyy tänä vuonna, niin lasketaan vuoden 2007 tulojen mukaan...ellei sit ole tulot kasvanu huomattavasti...(olikos yli 20%...?)

Annsku ja pikkunen 11+2

Paniikkia pukkaa jälleen. Onko muilla tuhruttelijoilla/vuotajilla ollut menkkamaisia tuntemuksia? Täällä alkoi vähän aikaa sitten menkkamainen olo alavatsalla (todella lievä ja aalloittain menee), jota pelkään nyt kuollakseni :eek: Vuotoa tulee, enemmänkin punaista, paperiin jää pyyhittäessä limaviiruja ja oikein ohutta (?) punaista "vettä" eli vuotoa. Mää kuolen huolesta tän vuodon kanssa.
Anteeksi taas omanapainen valitus, mutta nuo tuntemukset alavatsalla sai pelon taas nostamaan päätään :ashamed: :ashamed:

(.) Mulla on ollut miltei koko viikon sydämentykytystä. Just luin neuvolan antamista vihkosista, että raudan puute voi aiheuttaa sitä väsymyksen ohessa, jota sitäkin mulla on ollut. Täytyykin kilauttaa neuvolaan ja kysyä vielä ja ehkä sitten marssia ostamaan rautaa.

Yöt ovat vähän levottomia ja negatiivisia unia tulee ja menee. Vessassa pitää myös käydä 1-2 krt yössä. Eilen alkoi uudestaan närästys. Taitaa mennä mun kohdalla niin, että nyt kun muilla alkaa oireet lieventymään, niin mulla käykin päinvastoin :kieh:

Iltapäivisin alkaa turvotus vatsassa lisääntymään ja illalla masu onkin sitten sellaisissa mitoissa, ettei heti uskoisi, että mennään vasta vk 11 :)

magda , äippäraha lasketaan vahvistetun verotuksen mukaan eli tänä vuonna kun jää äippälomalle niin 2007 mukaan tai sitten katotaan 6kk mukaan mutta silloin tulojen pitäis olla noussut yli20%. Tai sitten on poikkeus niinku mulla
:D Mä saan vuoden 2001 tulojen mukaan =) Koska lain mukaan saa samat äippä rahat kuin edellisestä lapsesta jos edellinen lapsi on alle 3v kun jää äippälomalle uudestaan eikä ole ollut välissä töissä. Mulla on ollut aina alle 2 vuotta vauvojen "teko" väli joten oon saanu aina ton v.2001 mukaan milloin ollut viimeksi töissä. Kyllä ne varmaan jo Kelalla kiroaa :D Mutta empähän saa minimiä vaikka ollutkin 7 vuotta kotiäitinä.

Alisa84 :hug: Toivotaan parasta että kaikki ois hyvin!

Onni rv13+5

Alisa, mulla on ollut menkkamaisia tuntemuksia ihan koko ajan. Siis vuodolla ja ilman. Olin ihan siinä käsityksessä, että olisivat kohdun kasvukipuja. Nyt tänään ollut ihan kovempiakin juilintoja alavatsalla ja samoin tuolla kohdunsuulla. Ja vuoto on lähes suklaanruskeaa, riekaleiden kanssa tottakai. (Voi ihanuus taas tätä kuvailua :ashamed: ) Mutta vuodon uudelleen alkaminen yhdistettynä kipuihin meinaa saada minutkin kauhun valtaan... Tsemppiä kuitenkin sinullekin, mä toivon niiiin kovasti, että meillä kaikilla tuhruttelijoilla nyt loppuisi tämä piina. :hug: Mua ainakin henkilökohtaisesti alkaa v*tuttaa koko ajan kuulostella itseään ja housujaan. :kieh:

Sitäpaitsi vaunut ostettu äsken, joten kahta pikkuista kaivataan niitä täyttämään marraskuussa. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa meille kaikille tasapuolisesti! :wave:

Alisa84 toivottavasti kaikki ois hyvin :hug:

Mun pitää huomenna mennä taas tuon pojan kanssa käymään lasten toimintaterapeutilla,toivottavasti ois jo vika kerta ku ihan turhaa se on siellä käydä enää ainaki tuntuu siltä.Tässä myös mietin sitä että ku pojalla ois aika ihotauti lääkärille keskiviikkona mutta kun ne jäljet on jo lähteny pois ni pitäsköhän peruttaa se aika vai mennä käymään siellä..

Oma olo on ollut nyt aika hyvä jos ei ota huomioon aamusia oksennuksia,mut muuten ei tartte oksentaa enää.

Tässä myös mietin että mitäs sitä keksis lahjaksi ja joku kiva paikka mihin vois suunnata toukokuun 17 päivä jolloin meillä vietetään miehen synttäreitä ja meidän 4v hääpäivää :D ,no kait me jotai keksitää vaikka vaikeeta se on ku täytyy keksiä joku semmonen missä muksutki viihtyy..

Olipas hyvä tiwtää tuosta äippärahasta. Onneks saan sitten viimesen 6kk:n perusteella, ku vuonna 2007 olin opiskelija ja nyt työssäkäyvä :) Niin jos sinne asti päästään..

Valkolilja Toisaalta helpottavaa kuulla, että voi olla normaalia tuo menkkajuilinta, mut on tää kurjaa. Kovasti myös tsemppiä sulle vuotojen ja pelkojen kanssa :hug: Toivottavasti saadaan olla tässä pinossa onnelliseen loppuun asti. Täällä ihan sama, että hermo meinaa mennä, ku koko ajan pitää ravata vessassa tarkistaan tilanne, että onko tullu lisää tavaraa jne.. Ja sitten pitää kuulostella korvat tarkkana ja tehdä kaiken maailman kauhuanalyyseja :kieh: oih, uudet vaunut :p Saisko kuvaa? ;)

taaperot Kiitos, toivotaan parasta!

Huomis aamun ultra jännittää niiiiiiiiiin paljon, että hulluks meinaan tulla :| Viimestään illalla saatte kuulumiset, ku mun pitää lähteä 10.00 töihin ja oon kotosalla sitten 19 aikaan.

iiiik... huomenna poksuu viikot.. huomen ois tasan 11.. ja huomen illalla on myöskin se "varhaisultra", ja kyl nyt jo jänskättää.. taidan pitää silmät kii ainaki alus, josko siel ei sit näykkää mtn ni en mäkään nää sitä :/
tartten kyl nyt kilokaupalla onnea!

:wave:

Täällä ehkä tuntuu pientä kuplintaa mahassa ja mietinkin että voisko ne muka olla jo liikkeitä?!?

Olo ihan hyvä,tosin pahoinvointi on tullut uudestaan,aamuisin kyökkäilen ja vesi saa mut voimaan niin pahoin :x ( Viime raskaudessa ei ollut oikeastaan lainkaan pahoinvointia ja tyttö tuli joten oisko tää kuitenkin poika???)

Teille jolla tulee vuotoa niin iso :hug: Mullahan tuli silloin kuukausi sitten ihan kamalasti vuotoa,ihan kuin hanasta ja hyytymiä yms. ja silti tässä vielä ollaan! Toivottavasti kuitenkin vuodot lakkaa,onhan se niin stressaavaa :/

valkolilja: saisko kuvia vaunuista :whistle: Mä en vielä osta mitään,varmaan vasta kesällä rupeen osteleen. Tosin mun sisko on ostellut jo tällä meen vauvalle vaatteita :whistle: :D

huomenna vapaa,vihdoin. nyt meen!

Niina & 13+3

Mulla on ollut ekasta ja kolmannesta tytöstä tosi kauhee pahoinvointi mutta tokasta tytöstä ja pojasta ei ollu oikeastaa yhtään ja tästä on sitte ollut pientä pahoinvointia jos vertaan sitä noihin ekaan ja kolmanteen raskauteen

mut nyt suihkuun ja sitte unta palloon!!

kaikille ultraan menijöille tsemppiä,toivotaan että kaikki ois teillä hyvin siel masussa

Vapaat ohi ja arki kutsuu!!

Täällä ollaan flunssassa edelleen, muuten olo ihan ookoo! 'Kuplintaa' tuntuu täälläkin aina joskus ja ovat niin erilaisia ja alhaalla ettei kyllä suoli voi olla ;)
Eilen sain :heart: äänet kuuluviin oikein lujaa...niin ehkä puoleksi minuutiksi :LOL: Kun piti alkaa sykettä laskemaan niin pikkukaveri livisti jo karkuun enkä löytänyt enää uudelleen :whistle:
Pikkuisen vilkas tapaus :D
Huomena poksuu sitten taas viikot kun tuli otettua muutama lisäpäivä sieltä ultrasta ;) :D

Tsemppiä kaikille joilla tänään ultra :hug: Alisan kuulumisia etenkin kuumeisesti odottelen :heart:

huomenta teille ja poks :D rv 13

Täälläki menkkamaista kipua vatsalla, mutta ei minkäänlaista vuotoa, joten oletan että tuo mun kipuilu on vaan sitä ku on vatsa ollu tosi kovalla. Et ei meinaa toimia ku aamulla ja kipeeksi vatsa tulee sit niinku iltaa myöten...

Mie olen alkanu haaveilla vaunuista (uusista siis), joka sinänsä ihan tyhmää, ku meillä on tämmöset esikoisen jäljiltä vielä ihan hyvässä kunnossa (eri kuoislla)

mut nää hobby hallin oli niin ihanat
http://s7v1.scene7.com/s7ondemand/zoom/flasht_zoom.jsp?company=Stockmann&sku=251260&config=fi_zoom_config&zoomheight=580&zoomwidth=510

en tiedä tuleeko tuolla kuvalla

huomenna olis tarkotus lähteä rovaniemelle reissun päälle, mut alkaa ärsyttään... yöllä oli satanu lunta ja meillä on talvirenkaat alla :kieh:

tt ja pömppis rv 13

pikkuruinen, tupuna, Jennyli, norjanangervo ja ellen- Ihania uä-kuulumisa teillä ja joillain oli aivan ihanai uä-kuviakin =)

NPS ja Pelagia Terveluloa!

Vapaat meni nopeasti...niin kuin aina. Sydänääniä en vieläkään saa kuulumaan, mutta en hermoile siitä. Harvoin tuntuu pieniä liikkeitä. Parin viikon päästä tuntuu varmaan paremmin ;) ...sitä odottaessa.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Zera 14+1

Yhteistyössä