Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Yön enkeli :hug: ja voimia! Ottakaa ihmeessä yhteyttä vaikka neuvolaan tai äippäpolille et pääsette purkamaan ajatuksianne.

Tervetuloa uusille!! Hirveesti on tullu tekstiä anteeks jo etukäteen en varmasti muista kommentoida kaikkeen... :ashamed:

Mamacitalla oli ihania ultrakuulumisia! :heart:

Täällä tuli tänään sit rv5 täyteen ja sen kunniaks sit aamusta oli tissit monta tuntia kipeet :D Jee,oireita!! Mie en vielä ainakaan oo hirveen pessimistinen oon osannu mielestäni tosi hienosti ottaa päivän kerrallaa ja oottelen nyt tuota varhaisultraa ensin jännityksellä et onks siellä oikeesti ees mitään ja sit varmaan ootellaan sitä et ne maagiset 12vk tulee täyteen... Mie veikkaisin omalta kohaltanai niiden suurimpien pelkojen sijoittuvan tuonne rv3o jälkeen, ja meinasin oman mielenrauhan takia tilata kotidoblerin jossain vaiheessa. Nyt suihkuun.. :D

:wave: gp rv5
 
Harmillista kun mistään ei oikein tunnu löytyvät yhtä kattavaa listaa ei-suositelluista ruoka-aineista. Tästä tulikin mieleeni, että luin joskus jostakin, että afrikkalaiset tytöt söivät papaijaa, koska sillä tuli keskenmeno, eli älkää vaan laittako sitä vahingossakaan esim. smoothiin.

Ne keillä on ollut keskenmeno, niin olitteko kuitenkin syöneet suositeltuja lisäravinteita (foolihappoa, kalkkia ym.)? Ei kai noilla lisäravinteilla taida olla merkitystä suuntaan tai toiseen, mutta mielenkiinnolla kysyn silti.

Mulla on raskausoireet laantumaan päin (jopa koko ajan kestänyt närästys on poistunut, eikä huonovointisuutta ole siis edes ollutkaan), joten taidan liittyä jatkuvasti suurenevaan epäilijöiden klubiin. Toisaalta hyvä, että palstalla kuulee realiteetit, eikä sitten ylläty pahasti, jos rupeaa tuhruttelemaan, mutta toisaalta kirjoitusten mukaan jatkuvasti lisääntyvä joukko pelkää pahinta... Toisaalta huolestumalla kuluttaa vain energiaansa, koska asioiden kulkuun ei yksikään meistä voi vaikuttaa, vaikka kuinka haluaisi, mutta lähinnä tää taitaa olla unelmien murskaantumisen pelkoa.

Itse päätin tänään bussipysäkillä, että en kerro raskaudesta vielä kenellekkään (yhdelle kaverille olen kertonut). Eli odotan vain ihan kylmän rauhallisesti raskautta pidemmälle ja esim. ultraa, jolloin voidaan todentaa, että onko kyydissä ketään ja sitten vasta infoan edes perhettäni. En halua aihettaa heille huolta. Riittää että sitä on jo itsellä.

Onko kohdunulkoisessa raskaudessa mitään erityismerkkejä?

6+2 ehkä
 
Ihania ultrakuulumisia Alisa84 ja Mamacita-! :flower:

:attn: Kysymys teille "pidemmälle ehtineille", joita vaivasi turvotus alkuraskaudessa. Onko se mennyt ohi ja jos on niin koska? Alkaa olemaan sietokyvyn rajamailla tämä. Joudun oikeasti kohta marssimaan kauppaan äitiyspöksyhyllyn luo shoppailemaan... Olisinkin varmaan ensimmäinen lajissani, joka sen joutuisi tekemään noin rv 5. :ashamed:
 
Valkolilja mul oli viime raskaudessa turvotus heti alussa, ja otin odotusfarkut käyttöön melkein samantien plussauksesta... nyt vko:lla 5+5, ja tavalliset farkut kiristää... onneksi on mukavat odotusfarkut odottamassa...
 
Enpä oo pariin päivään täällä käynyt kun pyörähtämässä ja juttuja tullut niin hirmusesti, joten pahoittelen etten nyt jaksa lukasta kaikkia läpi. :ashamed:

Täällä välillä miettii, et onko siellä masussa mitään vai ei. Pahoinvointi jotenkin hävinnyt, pientä kuvotusta silloin tällöin. Alaselkä edelleenkin kipeä ja jomotteleva. Alavatsa tuntuu välillä siltä kun olisi tulessa, en sitten tiiä, mutta ei tällaista ollut noiden kahden kohdalla. Joo eihän sitä sais verrata aikaisempiin raskauksiin, mut pakosti sitä niin vaan tekee. Rinnat on päivä päivältä vaan kipeämmät. Miettinyt jo uusinta testiäkin, mut mies rauhoitellut kyllä, et mihinkäs se sieltä olis hävinnyt kun ei oo vuotojakaan. :)
Noh, mä vaan oon tällänen et pitää monta kertaa testata ennen kun uskoo.

Kyllä tuo autossa istuminen vaan on rankkaa, vaikka matka kestikin vajaat 1,5h, mutta silti. Ei ollut ollenkaan kiva matkustaa, mutta pakko oli pankkiasioita käydä hoitamassa toisessa kaupungissa. En tykännyt matkustaa autolla aikaisemmissakaan raskauksissa.

Ensimmäinen neuvola vasta pääsiäisen jälkeen. Eihän sinne kauaa ole ja jo neuvola-lääkärikin varattiin. Ootan kovasti pääsyä siihen np-ultraan. :)
 
Neuvolassa käyty ja täti epäili oonko jo pitemmällä ja siksi kuunteli myös sydänääniä mutta ei ne vielä kuuluneet.Ja nyt peruin sitten sen varhaisultran ku pääsen neuvolan kautta siihen kummiski aikasemmin ja sitte seuraava ultra ois jo viikolla 10-14

mutta nyt ei ehdi taas enempää..lapset haluu että ruvetaan muovailemaan!!

 
Moi kaikille, pitkästä aikaa!

Eilen kävin neuvolassa, terkan laskurin mukaan viikot 7+4, oman laskun mukaan oli eilen 8+0. Noh, ehkä ei oo niin päivän pälle.. Juu, olin lihonut jo 2kg, mikä on ihan tosi paljon, mutta kun on koko ajan nälkä!! :kieh:
Hb oli vaan 117, (normaalisti 140)joten nyt heti pitää yrittää alkaa syödä jotain rautavalmistetta, mulle ei oo koskaan mikään käyny, joten nyt ostin niitä maltofer tippoja, jos niitä kokeilis. Jos en voi niitäkään käyttää, niin sitte alan urakalla popsimaan persiljaa ja pinaattia . :D
Tissit vieläki ihan sika kipeet, huono olo vaan välillä, yöllä, ja kun syö mahan täyteen. On oikeastaan niin hyvä olo (väsymystä lukuunottamatta) että tilasin ensi torstaille yksityiselle ajan ultraan, nääkeepähän onko masussa elämää... :| Nyt vaan pitäis yrittää jaksaa odottaa sinne torstaihin!! Tuun sitte kertomaan kuulumiset. :heart:
Tarrasukkia kaikille! :wave: :heart:
 
hellou!!

alica ja mamacita ihana kuulla hyviä uutisia :heart:

täällä ollu tosi rankka työpaivä, ei jaksas paljoa tehä mut en osaa olla tekemättä mitään..hassu.

Mahakipukohtaus x 1 joka ksti 5 min ja taittoi mut kaksinkerroin, auts :/ jostain syystä aivan sairaalloinen stressi päällä tänään et jokin on pielessä.. toinen aamu jo kun ei yhtään pahaa oloa tai nälkää edes, en syöny aamupalaakaan (ei ollu nälkä mutta kiire kylläkin)

ens maanantaina vasta ultra, illalla vielä, tää aika matelee ja saan vatsakipuja ku stressaan... miten jaksais oottaa viel 4 päivää :ashamed:

oon jotenki ihan masis ja itkettää, et jos ei täällä olekaan mitään. Olis JUST mun "tuuria" että tuulimuna tai joku. menen miettimään pääni halki!

6+4
 
Tulin nyt tarkentamaan niita kinkkukieltoja, eli mun ymmartaakseni tietenkaan kaikki leikkeleet eivat ole kiellettyja, vaan ne, joita ei ole kypsennetty korkeassa lampotilassa (jolloin esim listeria-bakteeri olisi kuollut). En ole mikaan kinkkuasiantuntija, mutta kuvittelisin, etta niin sanotut palvikinkut ja vastaavat on kypsennetty hyvin. Sen sijaan on paljon tuotteita, joissa kaytetaan esim savustusta valmistusmenetelmana, ja lampotila saattaa jaada hyvinkin alhaiseksi. Googletin nopeasti, ja esim Tapolan metwursti savustetaan vaan 20 asteessa, eli siina ei mitkaan bakteerit kuole. Eipa noissa suomalaisissa tuotteissa varmaan korkeita riskeja ole, mutta niin vaan loytyi salmonellaakin Suomesta, vaikkei sen koskaan olis pitanyt olla mahdollista... Olen ymmartanyt, etta esim listeria-bakteeri ei olis normaalikuntoiselle ihmiselle mitenkaan suuri juttu (ja siksi siita ei pideta mitaan yleista metelia), mutta raskaana ollessa se saattaa vaikuttaa vakavasti sikioon. Samoin moni on tietamattaan sairastanut elamansa aikana toksoplasmoosin ilman, etta siita on ollut haittaa, mutta raskauden aikana se ei olekaan ihan sama juttu.

Asiasta puheenollen, olen talla hetkella Ukrainassa tyomatkalla ja olen sairastanut viimeiset 2 paivaa aika kamalaa ripulia. Eli jonkun paikallisen bakteerin olen ilmeisesti napannut. Menen labrakokeisiin heti kotiin paastyani lauantaina... pitikin saada tama viela kaiken muun stressin lisaksi. Onneksi heti ma-aamuna on ultra, jossa nakee onko elamaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Olen ihan tippunut teidän jutuista. En nytkään kerkeä lukea niitä, koska kohta pitää lähteä töihin eikä yhtään huvittais :(

Tänään kävin ultrassa ja vihdoin ja viimein sieltä se sykekin löytyi :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja 6+0 :heart: Nyt voin hyvillä mielin lähteä reissuun ja toivoa, että siellä menee kaikki hyvin ja selviän ainakin sen ajan ilman pahoinvointia. Täällä nimittäin ei oireita ole oikeastaan vielä kuin lievä väsymys iltaisin.
Onnea Alisa :hug: :heart:
Hauskaa matkaa :wave:
Mullakaan ei ollu alussa juuri oireita :wave:
 
mamacitalla ja Alisalla ihanat ultrakuulumiset! Onnittelut niistä! :heart:

Mulla hyvä olo jatkuu, yksi yökkö kohtaus tuli päivällä ja vähän sai töissä nieleskellä.mutta hyvin vähän siis.
Jäässä koko ajan ja välillä taas puskee hirvittävä hiki. Masu on pallo!! :eek: Mies huomautti tänään että mullahan on masu! :D Muuten olen hoikka, mutta näköjään on joku turvotuspallo kehittynyt :D Kyl mä luulen että siellä on joku tyyppi hengissä...? ;)
Tuntuu että aika monella on nyt ollut hyvä olo, vaikka huonompikin joku aika sitten? Mun kaveri sanoi että tää alkuhan menee useilla niin että ensin on tosi huono olo ja sitten tulee hetkeksi hyvä kausi jolloin kuvittelee että onko siellä mitään vai ei ja sitten tulee taas huono olokausi? Kai se sitten niin menee :D

Ja edelleen jos joku haluaa kerhoonkin mukaan, niin salasanan saa minulta. Laittakaa mulle yksityisviestiä. Jos tänne laitatte että haluatte sen, niin voi olla etten sitten näekään sitä viestiä, että menee multa ohi. :| yv siis varmempi =)

Chira ja Onni pieni rv 5+3 :D
 
Tupuna21 Mulla oli eilen ihan samanlainen fiilis eilen. Aivan kamala päivä oli. Mä en tajua miksi mua niin järkyttävästi masenti, itkin koko päivän että niin että oli illalla silmät ja pää kipeinä. Eilen oli niin vahva tunne että kaikki ei ole hyvin masus. Mieli on parempi tänään eilisestä mutta ei tosiaankaan hyvä. Edelleen menen kyllä todella pessimistisenä sinne ultraan iltapäivällä. Mua niin pelottaa se :'( Edelleen ei ole oireita. Yölläkin valvoin monta tuntia kun en saanut stressaukselta nukuttua. Nyt sitten vetelen kahvia ja pyörin kämppää ympäri ja vahtaan kelloa. Mä olen kans sellainen pahanilman lintu. Ihan oikeesti. Mun kaveritkin ja perhe aina nauraa kun mulle sattuu ja tapahtuu aina kaikkea. Mulla on aina niin älyttömän huono tuuri joka asias, joten ajattelen myös samoin kun sinä että olis "ihan mun tuuria".
Mulla on myös ylävatsa tuosta navan yläpuolelta ollut kipeä jo monta päivää. Lieneekö se mullakin stressauksesta. Sitä vääntää kokoajan. No onneksi ei alavatsalla, vaikka mistä sitä teitää enteileekö tuokin km.

Voi kun me kaikki päästäisiin tuonne turvallisten viikkojen puolelle ja tämä kirjoittelu muuttuisi aurinkoisemmaksi. Mä en jaksa olla enää näin negatiivinen. Mä en tosiaankaan ole tällainen ihiminen normaalisti. Nyt mua ei kiinnosta mikään, ja kokoajan mietin onko pieni lakannut kasvamasta tai onko sielä alunperinkään ollut kuin tm.
Meillä ei myöskään ole kovin helppoa raskautua kun meillä on hedelmällisyyttä alentava tekiä joten yritykseen voi mennä taas piiiitkä tovi jos tämä ei onnistukkaan. :'(
 
Chira mä voisin liittyä kerhoon sitten ultran jälkeen :wave: =)

Mikähän tauti tännekin on rantautumassa?! :kieh: Eilen illalla oli ihan sellainen olo että kuume on nousemassa...alaselkää ja pakaroita kolotti ja hirvee palelu päällä! Lisäks tää väsymys on NIIN älytöntä 24h/vrk että nolostellen myönnän että käyn välillä työpäivän välissäkin tirsoilla (Liikkuva työ ) :whistle: Illat menee ihan makoiluun ja meinaan nukahtaa tämän tästä, viimeistään sitten kun menen poikia nukuttamaan. Isäntä on ihan ihmeissään kun oon tällainen puolikuollut :/
Olo on huonontunut muutenkin...nyt 3tta päivää oksetus heti aamusta ja kestää iltaan :x Tosi kökkö olo mutta en valita jos se kertoo että kaikki on masussa hyvin?! ;)
Vai onko tämä sittenkin jotain masutautia koska nyt aamulla vatsa oli aivan kuralla :whistle:
Ootteko muut muuten huomannu että kakkoshätä on lisääntyny?! Musta tuntuu että saa käydä monta kertaa päivässä :whistle:
Turvotuksesta...mä en pysty käyttämään enää ollenkaan farkkuja joita käytin ennen raskautta :/ Nyt oon sitten yrittäny kaivaa kaapin läpi ja etsiä käyttökelpoisia housuja...vaan vaatekauppaan se on itsekin mentävä!
Turvotuksen on meilläkin isäntä huomannut ja eilenkin naureskeli että ei se nyt vielä voi näin iso olla!! :whistle: :LOL: Nojoo,turvotustahan se vaan on!! Hassua sinänsä että luulis painon lisääntyneen kun olo on sellainen mutta tänäaamunakin alle 57kg!
Onko teillä muilla muuten tullut paljon kiloja odotusaikana? Minulla tuli kaksosista 15kg joista 13kg jäi sairaalaan!

Aurinkoista perjantaita kaikille :wave:


 
Ja halauksia kaikille tasapuolisesti :hug: Nyt mammat positiivisia ajatuksia :heart: Vaikka tää onkin tällaista tunteiden vuoristorataa niin koitetaan uskoo ja luottaa että kaikki on hyvin!! =)
Tosta tm sen verran että mä oon kuullut että se harvoin uusiutuu...eli jos jollain on se jo ollut niin älkäähän pelätkö :hug:
Itsekin yritän lohduttautua että kun viimeksi oli km niin nyt täytyy kaiken mennä hyvin...pakko yrittää toivoo ja uskoo :heart:

aamukastetta
onnea ultraan! Kyllä kaikki on ihan hyvin :heart: Tulet sitten kertomaan kuulumisia =)
 
Huomenta!
Ei oo todellista, luin salkkari juonipaljastuksia ja alko itkettää kun luin siitä ossista ettei se muista kuka jenni on :LOL: Siis sellanen ihan kauhee olo tuli.. Että vähän kai vissiin nää tunteet pinnassa.. eilenkin itkin kun kattelin telkkaria :LOL:

Tässä kun heräilin ja makoilin vielä niin huomasin taas että masu on kasvanut..siis näkyy tuo kohdunpohja nousevan aikas nopeasti, niinkun pojastakin.Rv 16 oli jo navan alapuolella sillon. Täytyy kans käydä ostamassa löysempiä vaatteita, kun normisti aika ihonmyötäsiä käytän.

Mulle tuli ekassa 4kg, tokassa 5kg, ja kolmannessa 10kg..poika painoi päälle 4kg :D
Saa nähdä paljonko tulee nyt.. :whistle:

Niin jos lisään rv:tkin tähän eli 8+6 nyt :D
 
Tänään rv 6+0
Eilen välillä oli hieman etova olo. Siis mun masu näkyy jo hieman, turvotustahan se on, mutta kuitenkin=) olo on muuten olu ihan hyvä, kävin yhtenä aamuna merenjäällä tunnin mittaisen hiihtolenkin, laitoin nuorimmaisen pulkkaan istumaan ja siihenhän hän sitten nukahti päiväunille :heart: Ja muutenkin oon pystynyt tekemään hommia ihan entiseen tapaan, ihan hyvä. nimittäin nuorimmaista odottaessani, oloni oli aivan hirveä. Makasin sohvalla ja voin todella huonosti yötä päivää...Ensviikolla ajattelin jo soitella neuvolaan ja varata ensimmäistä neuvola-aikaa. Voi että tämä raskaus saa minut niin onnelliseksi :heart:
 
Crystalblue minäkin vollotan monesti telkkaria katsellessa ja mitä kummallisemmista asioista :D

Unelma ja kaikki muutkin joilla on hyvä olo...nauttikaa joka hetkestä!! Täytyy sanoo että ei oo kyllä todellakaan kivaa olla tällänen puolikuollut raato :/ Olis ihanaa kun olis energinen mutta kun ei oo edes aamulla yöunien jälkeen pirtee!! Koiran kanssa lenkkeily on tosi nihkeetä koska en jaksa ja mua hengästyttää ihan hirmusti :eek:
Mikään ei maistu kun etoo ja pyörryttää niin että silmissä pimenee tämän tästä :/ Mutta en valita ;)
Mulla oli pojista alku ihan yhtä kankee mutta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen olin elämäni kunnossa =) Sitä siis odotellessa että pääsee oikeen nauttimaan odotuksesta ja pyöristyvästä vatsasta :heart: Mä oikeesti odotan kesää ihan innolla...silloin masu on sellanen just sopiva pieni kumpu jota ainakin minä tuun varmaan ylpeänä kantamaan ;) Heh, nyt en siis halua muuta ajatella kuin että tää raskaus onnistuu ;)

Mulla olis tänään iltavuoro mutta päätin että käyn aamuvastaanotolla tän olotilani takia!! Ei ole järkevää mennä tartuttamaan vanhoja ihmisiä jos tässä onkin joku pöpönen kyseessä! Vatsa on kyllä jo rauhoittunut (kopkop ) mutta oksennus ei ole kaukana :x



 
Huomenta,

mukaan ilmoittautuu uusi odottaja. Omien laskujen mukaan nyt menossa rv 5+5, mutta kuukautiset olleet suht epäsäännöllisiä ja kierrot vaihdelleet 27-32 välillä. Ensimmäisen haamuplussan tein jo rv 3+5, kun en malttanut odottaa kuukautisten alkuun. Oireita oli jo ennen plussausta ja sen takia uskallauduinkin testaamaan.

Olo on ollut hyvä, ei pahoinvointia. Rinnat on kasvaneet varmaan yli kaksinkertaisiksi =) Masussa pistelee enää harvakseltaan ja väsymystä ei oikeastaan ole. Vähän pelotttaa tuo väsymyksen puuttuminen ja muutenkin mieli aika epäileväinen. Kiukuteltua tulee kyllä oikein urakalla, miestä se lähinnä vain naurattaa (vielä). :)

Kovasti jo mietin varhaisultraa, että pääsisi varmistamaan onko masussa ketään ja onko oikeassa paikassa. Ensi viikon perjantaina olisi ehkä rv 6+5 ja tekisi silloin mieli mennä. Toisaalta voisi odottaa seuraavaan viikkoon. Mitä olette mieltä? Milloin olette itse käyneet?

Neuvola-aikaa en ole vielä tilannut, eikä olla myöskään kenellekään raskaudesta kerrottu. Ensimmäistä siis odottelen ja sen takia kaikki ihan uutta ja ihmeellistä.

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja yritetään pysyä positiivisinä. Itse kyllä tunnistan niin hyvin itseni teidän jutuista. Ihanaa jakaa ja kokea asioita yhdessä. :hug:
 
Huomenta!


Täällä sitten toistaiseksi ainoa oksennus illalla tuolla isännällä. Saa nähdä milloin jatkuu ja kenellä, ainakin siellä mistä tämän sai, on kaikki käyneet jo läpi parin päivän välein.

Mulla tekis mieli tehdä viikkosiivous jo nyt, kun ei tiedä millon sairastuu. Mutta ulkona on taas niin kaunis ilma, etten malta sisälle jäädä.

Tuhrutellen ruskeaa edelleen,

Varanikki 8+1
 
Huomenta päivää.. :wave:

Olen nyt ollut tässä muutaman päivän ihmeissäni kun oireet kadonneet lähes kokonaan, jotain pientä on havaittavissa kyllä. Eilen olin positiivisemmalla tuulella illalla, mutta tänään taas ihan huonona. Mittasinpa lämmöt ja ja ovat laskeneet melkeinpä normaalitasolle, kun ensimmäisen viikon oli kuitenkin 37,1 ellei enemmänkin. Nyt oli 36,7 ja mittasin monta kertaa. Viimeksi laski normaaliin eli 36,5 ja kesken meni... Mä en jaksa jos tämä oli taas tässä.. :'( Ultraankin on vielä yli viikko aikaa.
 
Terve kaikille!

Kertokaa miten kummassa maltan odottaa ens keskiviikkoon että pääsee ultraan :D jännittää kamalan paljon noiden edellisten keskenmenojen takia :ashamed: sillon pitäisi olla suunnilleen 6+5 kasassa, saas nähdä.

Edellisten "kuukautisten" eli keskenmenovuodon alusta laskettuna olisnyt jo 6+6, mut jotenkin olen varma ettei vielä niin pitkällä mennä.Mutta sen näkee sit ens viikolla!

Mulla on jotenkin järkyttävän vakuuttunut olo siitä, että mahassa voisi olla jopa kaksi vauvan alkua. En osaa selittää mistä tunne tulee, mutta sellainen kuitenkin on. maha on alkanu vauhdilla "kasvamaan" jo nyt oireet on todella kovat, ja jos ovulaatio oli sillon kun epäilin, niin outoa että sain ekan haamun testiin jo 6-7 päivää hedelmöittymisen jälkeen, ja 10 päivää oviksesta sain jo päiväpissasta selkeen plussan.

Onko muilla kohdun kasvukipuja havaittavissa? Mulla viiltelee tuolta sivuilta aika lailla, ja repäisykipuja tulee aika ajoin. Tiukat housut tuntuu epämiellyttäviltä, ja esim tiskipöytään nojaaminen sattuu mahaan.

Anteeks nyt tää pelkkä oma napa, katellaan jos tässä ehtis jossain välissä kommentoimaan teidän muidenkin juttuja :)

Heinis ja toukka, 6+0 *poks*
 

Yhteistyössä