Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Onnittelut kaikille uusille plussanneille :flower:

Heinämassu Mäkin näin viimeyönä unta, että kävin ultrassa ja mies odotteli leikkipaikalla tytön kanssa. Tulin sitten miehen tykö ultran jälkeen ja kerroin, että on tulossa kaksoset. Kunpa ei olis enneuni =) Menis kyllä uusiksi kaikki asunnosta ja autosta alkaen jos niin pääsisi käymään.. Alkaa ilmeisesti ultra jo jännittämään mulla ;)

Mulla on aika harvakseltaan noita repäisykipuja tai vihlontoja. Muistan kyllä, että esikoista odottaessa ei mulla sillonkaan ollut kuin TOSI harvoin.

Jennyli Mäkin haluaisin kesäksi jo vähän mahaa, mutta jos menee niinkuin ekalla kerralla, maha alkaa mulla näkymään vasta joskus elokuulla. Masu vaan "katoaa" jonnekin mun kroppani/lantioni sisään. Siitä varmaan johtuu koko raskauden ajan kestävä kuvotus kun vauva on mun "sisässä" eikä tuossa ulkonevasti.

 
Mulla tuli ekassa raskaudessa noin 12kg.Tokassa tuli 10kg,kolmannessa 10kg ja neljännessä 7kg saas nähä minkä verran tässä tulee.

Pojan kanssa käytii just tuolla lasten ja nuorten polilla ja taas määrättiin jotai uutta kortisonia kun edelliset ei o vaikuttanu mitenkään.Seuraavalla käynti kerralla ruvetaan altistamaan maidolle ja munalle ja sen jälkeen tulee vehgnät jos noista ensimmäisistä ei löydy mitään.

 
Kurkistelen...

Meidän oma marrasvauveli tuhisee vaunuissa, la oli 10.11.-08, neiti syntyi 24.10. Nyt jo kaiholla muistelen odotuksen alkuviikkoja, kun ei vielä tiennyt mitä ajattelisi. Seuraavaa meillä jo kuumeillaan, mutta tähän porukkaan ei enää kerkiä.

Onnittelut kaikille odottajille :)
 
Taaperotx4 Mullon nyt mennyt kokonaan ohi se miten poikasi oireilee? Minkä ikäinen?

Meidän 1 v 9 kk pikkumies oireili vuosi sitten keväällä ihyan järkyttävällä kokovartaloihottumalla, imetin poikaa vuoden ikäiseksi ja olin viimeiset kuukaudet rankalla dieetillä itsekin kun etsittiin syytä iho-oireisiin. Loppujen lopuksi pahimmiksi oireiden aiheuttajiksi paljastuivat maito ja muna. Ruokavalio on vieläkin rajattu, mutta pikkuhiljaa sitä on laajennettu. Kesällä tehtiin maitoaltistus ja sen jälkeen siirryttiin käyttämään apteekin korviketta jota käytetään 2-v asti. Kesästä lähtien iho on ollut todella hyvässä kunnossa, satunnaisia lehahduksia lukuunottamatta, kortisonia ei tarvita kuin ehkä kerran kuussa jos silloinkaan. Jos haluat tietää lisää niin laita vaikka yv:tä.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Pitää vaan syödä koko ajna niin ällötys pysyy poissa. Kiloja siis tiedossa... Ekasta tuli ainakin 15 kiloa, mutta ne sitten lähtivätkin imetyksen myötä ja lopulta painoin 5 kiloa vähemmän kun ennen raskautta. Mutta tuohon vaikutti se viimeisten kuukausien dieetti.

Zebu 8+4
 
Hei taas :D
Tänään oli eka ultra (5+5). Siellähän se pikkuinen oli (1,53mm)...niin tai sellainen epämääräinen köntti, jota lääkäri kutsui alkioksi. Ilmeisesti sydän löi, mutta vielä oli todella varhaista nähdä edes sitä. Kolmen viikon jälkeen uudestaan, sillä masusta löytyi myös kysta. Kuulemma yleensä häviää, mutta asiaa seurataan. Tällä hetkellä halkaisija 2cm. Jos kasvaa viiteen senttiin, pitää kuulemma poistaa. Nyt kuitenkin konkretisoitui se, että kyllä meille vauva on nyt vielä ainakin tulossa. On se kyllä kumma kuinka nähdessä heti kiintyy vieläkin enemmän :heart: Ihanaa!!!

Vatsa edelleen turvonnut, mutta minusta on laskeutumaan päin. Painoa oli kierukan poiston jälkeen(joulukuu 2008) tullut 1kg. Ainakin edellisissä raskauksissa ekat 4 kiloa tullut heti ekojen 2-3-kuukauden aikana, mut sitten tasottunut. Lopulta painon lisäys 12kg molemmista.

Noista syömisistä ja juomisista sen verran...jääkaappikylmät omenat ja mandariinit ovat ihania. Leivänpäälle ei voi ajatella kuin levitettä. Limukat ja kahvi ei maistu. Kaikki tuntemukset ovat hyvin erilaisia kuin noilta neideiltä...olisko nyt sitten masuasukki poitsu.

Lapsilla(5,5 ja 3,5) aivan kamala vauvakuume. Kyselevät koko ajan et voitaisko me iskän kanssa saada vielä vauva kun ne on niin ihania. Kerromme kuiteskin vasta kun asia varmistuu enemmän eli jossain 10 viikon kohdalla kun on seuraava ultra. Isompi kyllä suihkussa mittailee turvonnutta vatsaa kummissaan, mutta vielä se on mennyt äidin suuren ruokahalun piikkiin.

Morjens ja tarrasukkia meille kaikille äitiliineille ja kohdun asukkaille =)
 
joku täällä muuten vissiinkin puhui mammavaatteista jo alkuvaiheessa :D

Mä oon sen verran laiha ihminen, että mun tavalliset farkut ei mene enää jalkaan. Löysemmätkin tekee tiukkaa kun puristaa, varsinkin kun turvotus iltaa kohden kasvaa. Oon siis siirtynyt suosiolla jo mammafarkkuihin. Puserot menee hyvin vielä, rintsikat kylläkin alkaa puristamaan pikkuhiljaa :D
 
Puuh, minä oon sitten maannut ja nukkunut koko päivän kotona tän huonovointisuuden takia :x Alkaa jo selkä jumittaa ja pää tulla kipeeksi tästä ainaisesta nukkumisesta :whistle:
Masu ei oo ollu enää löysällä mutta oksennus meinaa nousta tämän tästä kurkkuun ja vähällä on ollut etten pönttöä joudu halaamaan :$ Onkohan tämä nyt pöpö vai ihan oikeeta raskauspahoinvointia, rv 6+6 alkoi olo selvästi käydä oksettavammaksi?!
Huuh, eipä taida ollam inusta viikonloppuna paljon iloa, saunaa en voisi kuvitellakkaan viimeviikkoisen huimauksen ja huonon olon takia!
Ulkona on mitä upein auringonpaiste ja kevät tekee tuloaan kohisten...vaan mulle ei oo nyt kyllä kevättä rinnassa ollenkaan,eikä aurinko anna yhtään lisäenergiaa |O
Mutta ehkäpä tää tästä vielä iloksi muuttuu ;)
Nyt mun on ainakin pakko raahustaa itseni koiran kanssa pihalle ja sitten odotella jälkikasvua kotiin!!

Täytyy varmaan minunkin käydä ensiviikon ultrareissulla H&M:llä...josko löytyisi mukavat mammafarkut =) Vanhoja mammavaatteita on säästössä mutta ne on vielä turhan suuria eikä lappuhaalareita nyt vielä viitsi laittaa,johan kaikki arvais heti mistä on kyse ;)


 
Täällä ollaan jo paremmalla mielellä,tuhruttelu loppunut ja oksennuskin meinasi tulla koiran kanssa lenkillä ollessa kun väänsi ihan järkyttävän hajuiset p*skat... :x huh...Alaselkä vaan on hirmuisen kipeä,taitaa olla toi jäisen rehun heittely talikolla joka sen on nyt ärsyttäny..Mä soitin tosta alkuraskauden ultrasta Hyvinkäälle ja suosittelivat sitä tehtäväksi vasta vk9 :eek: ? Ja olis maksanu 100e joten oottelen sitten neuvolaa :ashamed: meillä kun on tuo kehitysvammainen tyttö niin voi olla että päästään muutenkin tarkempaan syyniin..en tiedä.

Chira: Pää pystyyn ja tsemppiä. Ootko ihan varma että tuo lämmön lasku viittaa km?!

Hannanmamma 5+4 mun muistaakseni.. :p
 
Täytyypä mun ilmoittautua myös uudeksi odottajaksi :) Omien laskujen mukaan tänään tasan 6 vko täynnä. LA 20.11
On tää vaan niin uskomatonta, ettei vielä todeksi tajua...
Ainiin...ensimmäinen tulossa...huii...
 
Onnea ja tervetuloa uusille!! :wave:

Sainpas soitettua tänään euvolan ajan ja se olis sit 6.4.. Siellä sit varataan aikaa ultraan ja en kyllä yhtään tiiä maltanko odottaa niin kauan vai tuleekohan varattua aika yksityiselle.. :ashamed: No pitää nyt yrittää jaksaa tuonne neuvolaan ja sit katsoa kuinka pitkälle se ultra menee..

Rinnat on kipeytyneet :/ Poikakaveri tulee viikonlopuks mun seuraksi ja pääsen sen kainaloon mut saas nähä kuinka se malttaa olla tisseihin koskematta ku se on semmonen hypistelijä :LOL: Saunassa on vaikea olla jos istuu pidemmän aikaa mut jos vaan käväseen muutamat löylyt ottamassa niin ei ongelmaa.. Tänään taas sauna kutsuu :D

Hermot on kireellä ollu.. Pikkuveliki sano, että mua ei jaksa kattoo ku mä kärttyän joka asiasta mut minkäs teet ku kaikki ottaa aivoon... :headwall: Noh, onneks myös pikkuveliki nauraa vaan et voi noita hormooneja.. :LOL: Ymmärtäväistä porukkaa.. Ens viikon alusta pitäis sit kämpille lähtee perheen luota ja varmasti itku tulee ku ei taas tiiä milloin seuraavan kerran pääsee.. :'(

Mulle on tullu HIRVEÄ himo oikein tulisiin ruokiin.. Oon jo ennen raskautta rakastanu tulista ruokaa ja porukka onki sanonu, et miten semmosta ruokaa voi ihminen syödä :D Mut nyt sit laitan vielä enemmän mausteita.. :whistle: Kohtalontovereita?? :D

Tine & Nyytti rv 6+5
 
:'( :'( :'( =) =) =) =) Siellä se mun pieni pisarani köllötti äidin masussa kohdun suojissa. Niin pieni vielä 6,5mm. Mutta nyt on olo keveä. Ihanaa. Olen yhtä hymyä :D ja niiiiiiiiin onnellinen. Oireita ei ole nimeksikään mutta silti kaikki hyvin, näinkin näköjään voi olla.
 
Hei vaan ja tervetuloa taas uudet marraskuun odottajat! Mukavaa kun liityitte seuraan ja pysytelkäähän mukana loppuun saakka!


Kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa, eipä siinä ollut mitään ihmeellistä niin kuin ajattelinkin. Raudat oli hyvät, verenpaineet hyvät ja painoa ihan liikaa...

Ei kuunneltu sydänääniä vielä, mutta en oikeastaan sitä odottanutkaan, kun viikkoja on vasta niin vähän. Seuraava käynti on vasta toukokuun alussa np ultran jälkeen ja silloin on sitten lääkärin tarkastus. Sain viime synnytyksessä verta, kun menetin niin paljon ja jouduin istukan käsin irroitukseen leikkauksessa, joten joudun menemään vielä ylimääräiseen SPR:n veriseurantaan kaiken maailman tautien varalta. Luottamusta herättävää, eikö? :kieh:

Isot lohtu :hug: kaikille tuhruttelijoille ja muuten vain masentuneille. Koettakaa nyt saada sitä Jennylin mainitsemaa aurinkoenergiaa ja iloa odotukseenne tähän alkuunkin, me ollaan kyllä täällä teidän tukena! :wave:

Rv8+4
 
Täällä ollaan taas muutaman päivän tauon jälkeen. :)
keskiviikkona oli ultra...ja voi mikä dokumentti. :heart:
Asukki matkustaa oikeessa paikassa ja sydämen syke näkyi hienosti. =)
Kuvankin sain mukaan.Tuntuu nyt pikkuisen todellisemmalta että pieniin päin ollaan ja pieni ihmsen alku kasvaa mun sisällä. :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! :saint:

Marihoi ja asukki 8+5
 
Heippa kaikille!

Täällä käyty tänään ekassa neuvolassa. Sain kauheen määrän lippua ja lappua mukaan. Eka ultra tarvii ite varata ens viikol mut se luultavasti on sitten huhti-toukokuun vaihtees. Neuvolan "täti" (oli aika nuori) oli ihan mukava. Ja uus laskettu aika ois sitten 12.11. Ja viikot olis nyt 7+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja Zebu:
Taaperotx4 Mullon nyt mennyt kokonaan ohi se miten poikasi oireilee? Minkä ikäinen?

Meidän 1 v 9 kk pikkumies oireili vuosi sitten keväällä ihyan järkyttävällä kokovartaloihottumalla, imetin poikaa vuoden ikäiseksi ja olin viimeiset kuukaudet rankalla dieetillä itsekin kun etsittiin syytä iho-oireisiin. Loppujen lopuksi pahimmiksi oireiden aiheuttajiksi paljastuivat maito ja muna. Ruokavalio on vieläkin rajattu, mutta pikkuhiljaa sitä on laajennettu. Kesällä tehtiin maitoaltistus ja sen jälkeen siirryttiin käyttämään apteekin korviketta jota käytetään 2-v asti. Kesästä lähtien iho on ollut todella hyvässä kunnossa, satunnaisia lehahduksia lukuunottamatta, kortisonia ei tarvita kuin ehkä kerran kuussa jos silloinkaan. Jos haluat tietää lisää niin laita vaikka yv:tä.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Pitää vaan syödä koko ajna niin ällötys pysyy poissa. Kiloja siis tiedossa... Ekasta tuli ainakin 15 kiloa, mutta ne sitten lähtivätkin imetyksen myötä ja lopulta painoin 5 kiloa vähemmän kun ennen raskautta. Mutta tuohon vaikutti se viimeisten kuukausien dieetti.

Zebu 8+4
no meitin pojalla on semmosia isoja punaisia läiskiä ympäri kehoa,päässä,käsissä,jaloissa selässä ja poika täytti just keskiviikkona 1v.

mua kyllä kiinnosta tietää että miten ne sen altistuksen oikee tekee kun kysyin kyllä siellä mutta ne ei kertonut mulle.



 
Heippa!

Tulin kyselemään että onkos teillä muilla miehet olleet mukana neuvola käynneillä? Ensimmäinen neuvola parin viikon päästä enkä huomannut tätä asiaa terveydenhoitajalta kysya aikaa varatessani. Mies itse haluaisi tulla mukaan...

Täällä ei myöskään juuri oireita ole, rintojen arkuus tällä hetkellä ainut. Mietityttää myös kovasti tm/kohdunulkoinen raskaus sekä keskenmeno. Tiedän ettei pitäisi näitä miettiä mutta en voi sille mitään :ashamed:

Nennii 7+0
 
aamukastetta Ihania ultrauutisia! :flower:

Nennii Meillä eka neuvola on ensi maanantaina ja mies myös olisi halunnut mukaan, mutta on valitettavasti estynyt työkiireiden takia. Haluaa sitten mielummin raskauden keston määritykseen perjantaina, kun ei voi jatkuvasti olla pois. Olen käsittänyt, että mieskin voi olla mukana (saattaa toisissa paikoissa olla jopa suotavaa). Käydään kai molemmilta puolilta esim. perinnöllisiä sairauksia läpi. Viisaammat korjatkaa, jos olen väärässä. :)

Kertokaa mulle nyt hyvät ihmiset, onko toi lämpöjen tippuminen oikeesti maailmanloppu?! :eek: Mä tulen niin vainoharhaiseksi täällä välillä, kun soveltaa kaikkien muiden juttuja omiinsa. :ashamed: Mulla siis lämmöt sahannut jatkuvasti +/- 0,5 astetta normaalilämmön molemmin puolin. Tosin en niitä ihan kellontarkasti olekaan mittaillut...

( . ) Yritin etsiä piskuisesta kotikaupungistani tänään mammahousuja huonolla menestyksellä. Sen sijaan ostin hameen ja tunikan, joissa on joustava vyötärö. Eipähän ainakaan purista. Täytynee kääntyä nettipuljujen puoleen ellei halua lähteä moisten takia ihan suureen maailmaan ostoksille. Tän hetkisessä vireystilassa ei kiitos.
Ihme elämöintiä ollut tänään vatsassa/alaselässä. Pieniä tuntemuksia, mutta kaikki tarkastellaan nykyään suurennuslasilla.

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille! :wave:


Countdown: Viikko raskauden keston määritykseen! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
mua kyllä kiinnosta tietää että miten ne sen altistuksen oikee tekee kun kysyin kyllä siellä mutta ne ei kertonut mulle.
siellä annetaan altistettavaa (eli maitoa nyt) tietyin väliajoin (en muista oliko puoli tuntia) koko ajan määrää nostaen.

Ensin sivellään huulille pelkästään ja odotetaan tuleeko reaktiota.Jos ei tule niin seuraavassa erässä annetaan 1ml, sitten 10ml jne kunnes vika erä on 100ml (ei siis 10-100 kympin välein vaan 10ml ja sit tuli jotain tyyliin 40ml tai jotain,en muista tarkalleen kun siitä on jo niin kauan aikaa). Jos ei oo tullut reaktiota niin kotona pitää vielä tarkkailla koska voi tulla myös viiveellä ja allergiaa on silti yhtälailla. Meillä vasta illalla alkoi huuto selkä kaarella ja ripuli jne. Jos tulee jotain niin kesken altistusta niin altistus lopetetaan heti.
 
Chira mulla vähän sama tilanne sun kanssa.. viikolla mulla hävis oireet jotka kyl palas eilen, mutta tosin lievempinä. sit noitten lämpöjen kanssa..alusta asti on ollu 37 asteen paikkeilla mut nyt on laskenu huomattavasti,, yks ilta oli jopa alilämpöö 34 j risat.. soitin neuvolaan,kaikki ok sanovat. en sinuna olis huolissani.. mulla vielä vajaa viikko ultraan..jänskättää siellähän sitä näkee onko mitää tallella tai onko ollukaan. pelottaa :'(
tosi itsekkäältä tuntuu kun moni ei välttämättä pääse tähän tilanteeseen ikinä tms

no hyviä vkl teille tulevat mammat :LOL:
 
Täällä on reippailtu pitkin päivää ihanassa ulkoilmassa kävelylenkkejä... näin illalla väsymys painaa jo aikaisin, ei jaksa kovin pitkään valvoa. Huomenna vaihtuu tasaviikot eli 6:s vko alkaa.
Varanikki mulla se oireettomuus tiesi valitettavasti keskenmenoa... mutta ei se sun tapauksessa välttämättä siihen johda, joten ethän lue näitä niin kirjaimellisesti, kun jokainen raskaus on niin erilainen... aivan samoin mulla oli oireellinen raskaus, joka olikin tuulimuna. Tuhruttelu tiesi mun tapauksessa myös keskenmenoa, mutta edelleen se ei tarkoita, että sulla olisi jotain vialla, kaikki voi olla ihan hyvin silti. :hug:

Itse olen päättänyt mennä päivä kerrallaan, tulee mitä tulee... jos tulee keskenmeno, en sille kuitenkaan mitään voi, niin surullista kuin se onkin. Edellisestä km:sta kuitenkin sen tiedän, että tapahtunutta ei olisi voinut mitenkään estää.

Kuiskaten 5+6
 
Suurin osa meistä tässä pinossa näyttäisi nyt olevan ilman oireita. Muutamalla erittäin pahat oireet ja jokunen joka käynyt jo ultrassa ja kaikki hyvin.

Niin on alun innostus vaihtunut meillä miltei kaikilla jatkuvaksi tarkkailuksi ja peloksi.

Tässähän tulee ihan vatsahaava jatkuvasta jännityksessä elämisestä. Ensin jännitetään että tuleekohan raskaaksi, sitten jännitetään testin tulosta, sitten jännitetään milloin menee kesken tai milloin huomataan, että olikin vain tuulimuna. Odotuksen lopuksi jännitetään, että mitenköhän käy synnytyksessä, sen jälkeen jännitetään kätkytkuolemaa ja mitähän sen jälkeen. Jännittäminen on aika raskasta :)

6+3
 
Moi taas! Siitä ultrasta, mä oon sen varannu ens viikolle, jolloin olis joku 8+5 varmaankin täynnä. Halusin sen vaan ihan oman mielenrauhan vuoksi! Vaikka eihän se ilmainen ole :D
Mutta sellaisesta olen valmis maksamaan, vaikken juuri mitään tienaa, opintotukia vaan:D
Mulle on tullu viime aikoina kumman rauhallinen olo. Ensin stressasin, nyt mä vaan oon. En ajattele, onko masussa elämää vai eikö ole, vaan elän päivän kerrallaan. Eiköhän se sitten kuuden päivän päästä selvii!
Eipä mullakaan mitään ihan älyttömiä oireita ole ollu. Tosin tää viikko jo selkeesti edellistä huonompi. Niin että kasvaiskohan joku sitten isommaks siellä? Joku niistä tulisista ruuista puhui! No mulla taas päinvastoin, ennen raskautta mätin hulluna tulisia ruokia, mutta nyt ne oksettaa lievästi::::( Kaikki vähän oksettaa oikeastaan, mut en mä oksenna.
Mahakipuja on tosi vähän. Harvoin edes yhtään. Tuntuu, ettei se kohtu mihinkään kasva, mutta enpä jaksa stressata sitäkään asiaa. Se kun menee miten menee.
Mutta ihanaa, että pääsee lääkäriin! Sitten ei tarvi elää epätietoisuudessa. Jos siellä joku on, menen kyllä ostaa sille jotain, vaikka potkuhousut=D
Ei mahakaan pahemmin ole turvonnu. Masentaa aika ajoin:( Itkettää ja tosiaan niinkuin täältä huomaa, on sellainen voimattomuus yleistä. ONNEA KAIKILLE, JOILLA MENI ULTRA HYVIN!!!!!!!! :heart: IHANAA=)
 
Kiitos mamacita nyt tiedän sitten mitä tuleman pitää kun mennään siihen altistukseen.

Mua jäi tosta neuvola käynnistä vähän mietittyy kun täti sanoi mulle kun mittas jo nyt ekal kerral mun masua ja sano että se on 9cm jos oikeen muistan..voiko se oikeasti olla jo tuon verran jos viikkojakin on vasta 6+6 ja samalla hän sanoi että on tosi pinkee se mun kohtu mitähän se mahto tarkottaa sillä kun en sitte muistanu enää sitä kysyä.



 

Yhteistyössä