Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Täälläkin murehditaan edelleen täydellistä oireettomutta! En vaan pysty asennoitumaan siihen niin että oon onnekas kun oon päässy näin vähällä vaan mielessä jatkuva huoli kun ei mitään muita oireita kun menkkojen puuttuminen. Nyt on lähteny kokonaan jopa se lievä rintojen arkuus. Voiko tää olla normaalia? Siis voiko rinnat ns normalisoitua tässä vaihees vaikka vielä vajaa viikko sitten oli paaaljon aristavammat?

Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa "oireena" pelkkä menkkojen puuttuminen. Eikä mitään muuta.
Kolmas menikin eka 16 viikkoa oksennellessa.
Ja nyt tämä nelonen niin ennen plussatestiä niin alkoi nänneihin sattumaan ihan hirveästi. Nyt alkaa helpottamaan, tosin on tullut kokoa rintoihin :whistle: Ja huono olo oli jatkuva ja v'symys kammottava. Nyt ei ole ollut eilen ja tänään ollutkaan huonoa oloa.. väsymystä kylläkin.. eilenkin makoilin koko päivän.Saa nähä onko tänään väsymystä vielä vai lähteekö sekin .. en kyllä aio murehtia, koska en asialle mitään voi jos on kesken mennäkseen.Koitan olla miettimättä asiaa.
 
Jennyli se vuoto johtuu lääkkeestä, olen melko varma, mulla oli nimittäin joku pari vuotta sitten varmaan 3 hiivaa peräkkäin ja en muista oliko sama lääke ku sulla mut apteekista semmonen puikko lääke nimenomaan (joita oli 1 tai 3, en muista) aiheutti lisääntyvää vuotoa ja oli suurimmaksi osaksi sitä itse lääkettä, eli ei sulla ole syytä huoleen :)

Maniokki mulla omien laskujen mukaan kans LA 15.11 ja minullakin esikoinen mahassa mutta miehelle tämä on neljäs =)

Itselläni vatsakivut on helpottanut, ne menkkamaiset siis, mutta eilen illalla väänsi aika pahasti mahasta, loppui heti kun nousin ylös, voi olla että johtui suolistoperäisistä kivuista, en tiedä.. olen nimittäin lopettanut alkuviikosta 6 vuoden tupakanpolton ja korvannut sen purkalla(ihan tavallisella, ei nikotiinilla) ja se purkkahan aiheuttaa kaasuja :LOL: rinnat on vieläkin arat (jee edes jotain oireita) mutta mahan turvotus on vähän laskenut?! :whistle: eilen oli KOKO ajan nälkä, söin varmaankin 10 kertaa ja juonut kans joten vessassa saa ravata ainakin parin tunnin välein. tää pissatus vaan saa mut heräämään yölläkin vessaan jonka jälkeen en saa enää unta, huoh. niin tosiaan, milloin pomolle viimeistään pitäisi kertoa raskaudesta????!!!! olen just saanut vakipaikan niin ilahtuu varmaan.... :/ :LOL:
 
Jennyli, minäkin vahvasti uskon että se vuoto on tuota hiivalääkettä, jos se lääke kerta on vaaleanpunaista. Eikös se vaarallisempi vuoto olisikin ruskeaa tai jopa kirkkaanpunaista? Iso halaus sulle että huoli helpottaisi :hug:

Pomppiva Pallokala mielestäni tuo haavaumarykelmä on siitä hiivatulehduksesta johtuvaa, voisit olla unissasi raapinut jkv ja silläpä se jo riittää. Ainakin itselläni hiivatulehdus tekee juuri tuollaisia "paperihaavoja" alapäähän jotka kirveltävät ja kutiavan monta päivää. Käytä sitä rasvaa tosiaan ensin ja jollei auta, niin sitten puikkoa kehiin...

Meillä taas lähtö metsään makkaranpaistoon iltapäivällä ja nälkä sekä kuolan määrä on jo nyt valtava :D

Melkein oireettomana täällä edelleen... *huokaus* Päivä kerrallaan :wave:
 
Mä ihmettelen sitä, että ainakin vielä olen tavallista pirteämpi B)
Töissä painan, nytkin aamuvuorossa eilisen illan jälkeen ja normaalisti nää aamut on mulle aika vaikeita, mutta nyt ihan ku ois pirtsakampi...parempi näin! Silti ajattelin varmuuden vuoksi kömpiä tänään päiväunille (3 aamuvuoroa vielä ma-ke).

Samaten vähän naurattaa se, että heti kun plussasin, ruokahalu muka kasvoi :D Psykologistakin varmaan? Tuntuu kanssa että koko ajan pitäis jotain mussuttaa.
 
Huojentaa kuulla teidän kommentteja :hug: Todella toivon itsekin että kyseessä olis ihan vaaraton juttu ja tuosta lääkkeestä johtuvaa!!
Pakko uskoo että Sisu pysyy loppuun asti mukana, ei tästä muuten tuu mitään :heart:

Ajattelin että soittelen huomena jo neuvolaan!! Munhan piti sitä vielä pitkittää mutta ihan oman mielenrauhani takia soitan jo huomena. Saan sit samalla kysyä tästä hiiva-asiasta
;)

Mitään runsaampaa vuotoo ei ole tullut (kopkop ) eikä sitä v.punaistakaan jatkuvasti, vain välillä. Ja kädet ristissä toivon ettei tästä muuksi muutukkaan db!
Oireita ainakin on vielä...lievää ällötystä eikä mikään oikeen maita, rinnat on tullu aremmiksi ja ehkä hieman turvonnutkin, jano/pissahätä, kylmä-kuuma, väsymys, pyörrytys ja tänään repäisykipu sekä tuota menkkakipua on aina välillä.
Eipä siis oireet ole vielä lopahtaneet....ja voisin todella vaikka oksentaa ja kunnolla kunhan kaikki vaan menee hyvin!!


 
Iltaa kaikille!

Kuumetauti kaatoi minut perjantaina sänkyyn ja siellä olen edelleen. Kamala yskä ja kun siihen heittää tän raskauspahoinvoinnin päälle, niin olo ei ole kovin kuninkaallinen. Tosin mä olen taas löytänyt ystävän appelsiineista, syön niitä koko ajan, niin paha olo pysyy hiukan poissa.

Mulla ollu kans kummia ja kipeitä vatsanipistelyjä, välillä on polttanut toiseen olkapäähänkin asti kovin. No, ajattelin, että en jaksa murehtia pidempään, että onkö pikkuinen oikeassa paikassa kasvamassa ja varasin itselleni ajan ultraan. Kävin siis yksityisellä ja en ole edes latsonut lukeeko mulla mitään syytä, miksi kävin ultrassa... Ultrassa kaikki oli hyvin ja sykekin näkyi, viikkoja siis oli tasan 6 silloin. Joten sitä ei tarvii nyt ainakaan pelätä, että olis väärässä paikassa.

Tsemppiä Jennylille, toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Mä painun nyt takaisin sängynpohjalle... :snotty:

Sohveli 6+3
 
Hei vaan hei, lyhyesti taas täältä...

teddybear82, minkä LA:n haluat itsellesi listaan , vai laitetaanko sitten neuvolan/ultran jälkeen joku?

Jennylille tsemppiä ja :hug: !

Pitäkää mulle peukkuja huomista ultraa varten, pientä jännitystä on jostain syystä ilmassa... :whistle:

Voikaa hyvin taasen, masu kaverit!
 
Moi kaikille, pitkästä aikaa !

Nyt on sitten alkanut se kunnon pahoinvointi ! :x Alkoi heti kun tuli rv 6 täyteen. On oikeesti jo vaikeuksia olla töissä.. :( Terkka sanoi, et kirjottaa saikkua jos äityy vielä pahemmaksi, mut yritän sinnitellä vielä. ;)
Niin, mulla eka neuvola 25.3, ja ultraa en oo saanu aikaiseksi tilata vielä, täytyy tehdä se huomenna. Mahassa on paineentunnetta, ja välillä menkkatuntemuksia, ja valkkaria riittää :x Tissit edelleen tosi kipeät. Joo, nyt lähetään kuopuksen kanssa saunaan, ja sitten NUKKUMAAN :heart: (voisin nukkua varmaan 24h putkeen) :D
pikkuruinen 6+4
 
täällä on peukut pystyssä thorille mä ainaskin uskon että ultrassa on kaikki hyvin.

nyt tännekkin on tullut tuo armoton väsymys tekis mieli nukkuu kokoajan,mutta ei vaan pysty,no onneksi se jossai vaiheessa helpottaa.

Tänä aamusta kun olin tekemässä muksuile aamupuuroa ni oli kyllä tosi lähellä etten oksentanu sen puuron päälle,se haju otti niin paljon nenään.

Onko teillä olleet miehet aina mukana synnytyksissä?mulla on ollut ekassa ja vois sanoo että melkei oli kokoajan tokassakin paitt ponnistusvaiheessa ei ollu mukana mutta sairaalassa oli kyllä vielä.Kolmannen ja neljännen kohalla olin taas yksin.

Nyt on mentävä pesemään nuo lapset.

 
Oi hienoo ku ei olla viel kerrottu noille vanhemmille ni mut on otettu ilmaseks työvoimnaks ens perjantaina miehen vanhempien juhglien järjestelyihin..saa nähä kuinka väsynyt sitten on :S |O Mites muuten pitääkö se ultra ite varata vai eikös sitä ole siin ekal neuvola käynnil? ihan pihal näistä touhuista :D kauheen turvonnu maha, ihmekun anoppi ei kyselly mitään ku mekkoo sovitettiin :D onneks vie mahtu x)


 
Ja näköjään silmät harittaa niin paljon että kirjotusvirheitä tulee minkä kerkiää :D niin piti viel kysyy et voihan seksiä harrastaa ihan normaalisti :D? kun eilen harrastettiin ja kesken kaiken tuli kauhee itku paniikki kohtaus et onko kaikki kunnossa ja niin pois päin :D
 
Täällä on oireetonta..ei mitään ihmeellistä. Mulla on 3 vkon päästä nvla jossa ultrataan mutta tekisi mieli vielä varata alkuraskauden ultrakin jo 6+ jotain viikolle..en tiä mitä tekis...tää oireettomuus on kyllä raastavaa kun testi näyttää vahvaa plussaa ja menkkoja ei ole tullut mutta silti olo on aivan tavallinen. Hö. No silti niin toivon että kaikki on siitä huolimatta hyvin.

Jennyli Mitäs kuuluu? Onko vielä tullut vuotoa? Niitä canesten puikkoja saa kyllä käyttää raskauden aikana ihan varmasti niinkuin apteekkarikin oli sua neuvonut. Ole huoletta! Mulla on ollut joka raskaudessa hiiva paitsi nyt ja olen tuota canestenia käyttänyt. En muista onko vuoto ollut eri väristä. Mutta kaikki on varmasti hyvin.


Nyt tuli äkkilähtö..pitää mennä. Kommentoin lisää myöh. :wave:
 
Kertokaapas joku viisaampi tosta alkuraskauden ultrasta! siis kuuluuko se ns. rutiini juttuihin ja neuvolan yhteyten vai täytyyks se sit ite tilata jostain muualta? Mistä? Oon ihan pihalla kun oon jotenkin ennen ollu siinä uskossa et se kuuluu rutiineihin mut palstaa lukiessani oon ymmärtäny et näin ei oo?

Ellen ja vaavi 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Kertokaapas joku viisaampi tosta alkuraskauden ultrasta! siis kuuluuko se ns. rutiini juttuihin ja neuvolan yhteyten vai täytyyks se sit ite tilata jostain muualta? Mistä? Oon ihan pihalla kun oon jotenkin ennen ollu siinä uskossa et se kuuluu rutiineihin mut palstaa lukiessani oon ymmärtäny et näin ei oo?

Ellen ja vaavi 5+2
tuo ylimääräinen alkuraskauden ultra pitää itse varata yksityiseltä lääkäriasemalta ja ei ainakaan pk-seudulla kuulu rutiinijuttuihin vaan tosiaan itse pitää maksaa. Eri asia on jos on joku syy siihen,esim juuri että menkat tulleet viimeksi lokakuussa niin silloin neuvolan kautta voi saada lähetteen sitä varten että määritetään milloin LA on. Mutta se on siis erikoistapauksissa.
 
No hyvä tietää. Entä minkä hintanen noin suurinpiirtein on ja millä viikol aikasintaan kannattaa mennä? Entä voiko papakokeen ottaa vaikka on raskaana? Mulla on nimittäin ens kuussa aika naistentautien poliklinikalle papaan kun multa poistettiin kesällä kohdunkaulan solumuutokset ja oon nyt seurannassa siel...
 
ellen- minä ainakin menen alkuraskauden ultraan ihan vaan varmistuakseni että kaikki ok ja saisin mielenrauhan. Helsingin keskustassa on ainakin FEMEDA jossa maksaa n 60-80? (oon lukenu keskustelupalstoilta ja eri hintoja tullu..?) itse soitan huomen aamulla sinne ja varaan aikaa. siellähän ne osaa neuvoa milloin aikaisintaan voi tulla mutta muistaakseni rv 6+ jtn alkaen näkyy, ja voi kuulua sydän äänet. (itellä huomenna 5+0 ja ajattelin puolentoista viikon päähän aikaa jos vaan saan) sit tietenkin felicitas jossa aika saman hintanen kuulemma, mehiläisessä ja diacorissa kalliimpaa, soittelin diacoriin ja arvioivat hinnaksi n 150? huh huh!! :eek:
 
Eka kerran ajattelin pääni tälle puolella työntää vaikka palstalla olen roikkunut jo jostain vuodesta 2002-2003... välillä aktiiisemmin ja välillä vähemmän aktiivisesti..

Eli mulla ois nyt menkkojen mukaan LA 16.11. B)

Ennestään mulla 7v tyttö, 5v tyttö ja 10kk poika, ikää itsellä 28vee ja naimisissa olaan, synnyttämään joudun naistenklinikalle koska sairauden vuoksi mua ei muualle haluta, tahtoisin kyllä kokeilla josko pääsisin jonnekin muualle koska kaikki raskaudet on hyvin mennyt vaikka riskiraskaudeksi luokitellaan, nyt tietty voi riskiä kasvattaa lokakuun vika tehty isompi suolistoleikkaus mutta sisätauti lääkäri kyllä sanoi joulukuussa et keväällä voi vauvaa alkaa yrittää ja nythän on jo kevät..
:D

On tämä niin jännää vaikka jo viides raskaus (eka oli spontaani km, kohdun ulkoinen raskaus -00 ), nyt vaan hartaasti toivon etta kaikki menee hyvin niin kuin kaikkihan sitä toivoo, ja jännittää enemmän ku tulee pienin ikäero nyt pienimmille.. :heart:

Jotain meinasin vielä laitta mutta ajatus katkes joten tässäpä tämä esittely. =)
 
Niin ja mä yllätyin ku ketjun nyt luin että nuin monella on raskausoireita jo! Mulla ei mitään, enkä muista että kenestäkään muustakaan ois tässä vaiheessa ollut, joten huolissani en ole..
Neuvola kai pitäis parin viikon päästä varata, en nyt vielä viitti hätäillä asian kanssa, joillekin kamuille olen kyllä jo raskaudesta kertonut ku en ole malttanut suutani pitää kii :D

Aiemmista synnytyksistä: eka tyttö rv40+5 4h40min, 3460g ja 51cm, toka tyttö rv41+2 2h20min 3600g ja 50cm, poika rv42 reilu kuus tuntia ja 3718g ja 51-52cm en ihan tarkkaan kaikkea muista =P tätä odotellaan sit joulukuussa syntyväks, mul ois kyl itellä syndet 6.12. niin synttärilahja ois ihan jees jos antavat sen kolme viikkoo yli mennä =)
 
tupuna eiks se yleensä noin mee, että kun saa vakipaikan tai muuten vain uuden työpaikan, niin heti pamahtaa paksuks :D (ite oon ollu 2kk töissä;) )

Sohveli Ihanaa, että pikkuinen oikeassa paikassa :heart: Ja kovasti paranemisia sinulle! :snotty:

thor Tuuhan heti kertomaan ultrakuulumiset ;) *Peukkuja* :)

Ninnuli Tervetuloa! :wave:

Täällä väsymys ja vilun väreet menee näköjään aaltoimaisesti. Välillä on päiviä, ettei oo mitään ja eilen taas paleli ja väsytti ihan koko päivän |O Kauhulla odotan sitä pahoinvointia..
 
Huomenta :wave:

Remmissä ollaan edelleen!! Eilen kävin veljelläni kylässä joten en sitten enää iltasella jaksanut koneelle |O
Nyt oon sitten TAAS kotona kun toisella pojalla alkoi kun puskista yöllä hirvee haukkuva yskä ja raskas hengitys :/ Piippu aloitettiin sitten heti ja toivon että meneekotikonstein tämä ohi!! Ollaan nimittäin sairaalareissujakin jouduttu tekemään, viimeksi oltiin 5 päivää!! :/

Siinä sitten isännänkin kanssa tuli riitaa keskellä yötä ja käskin hänet sohvalle nukkumaan...alkoi näet napisemaan ettei saa unta kun poika oli vieressäni nukkumassa! No menihän se sohvalle mutta kun on niin itsekäs ja lapsellinen niin hirveen kolinan ja ryminän kanssahan se siirtyminen tapahtui...ja aamulla sama juttu :whistle: :saint: :LOL:

Tässä mä nyt hörpin aamukahvia (vielä maistuu ) ja odottelen poikien heräämistä =)
Syöminen onkin edelleen melkoinen haaste...tai oikeastaan aika yksipuoleista kun ei eoikein mikään sytytä :x Ei oksetakaan mutta ei vaan mikään maistukaan :whistle: Ja erittäin kummissani oon kun makee ei maistu sitten yhtään, oikeen puistattaa :x vaikka normaalisti oon niin perso makeelle että melkein vieroitushoitoon pitäis mennä!! No täähän on nyt hyvää vieroitusta ;) :LOL:

Suurempia vuotoja ei oo nyt tullut (kopkop )! Aamulla ainakin ihan tavallisen väristä v.vuotoo. Joten toivon että se ihmeellinen vuoto johtui vaan siitä hiivalääkkeestä ja huojennukseksi sain vastauksia että näin on muillakin käynyt!!
Joten josko kaikki olis hyvin...näin se on uskottava :heart:

Mä sitten rohkenin eilen kertoa äidilleni tästä pienestä ihmeestä sekä siitä edellisestä km. Jotenkin tuntui vaan hyvältä että nyt on joku tuki ja turva tässä lähellä, ja kukas siihen on sopivampi kuin oma äiti :heart: Ehkä sekin on hyvä merkki että uskaltauduin kertomaan...viimeksi kun ei tullut kuuloonkaan ;)




 
Ihanaa Jennyli että siellä ollaan paljon positiivisemmalla päällä :hug: Toivottavasti teidän poika paranee nopsaa, eikä sairaalareissua tarvita :|

Pakko hehkuttaa, soitin tossa gynelle (että pitikö sinnepäin ilmotella, jos onnistuu), joka määräs mulle ne clomit ja terot, niin sehän lupas lähettää mulle varhaisultraan ajan!! Aivan mahtava juttu :D Ja minähän sitten sanoin, että jos vaan mahollista, niin tarvisin sen kahen viikon sisällä, ku oon lähössä reissuun ja ne lupas lähettää sen mulle, iiiiks!! :heart: Nyt vain odotellaan, että milloin ultra kutsu napsahtaa postiluukusta sisälle :):):):) en meinaa pysyä housuissani :LOL:
 
Jennylin pojalle pikaista paranemista :hug:

Täällä on jo ehitty tekemään vaikka mitä,oon pessyt tuon pojan ja sitte nyt on pyörimässä ja toinen koneellinen pyykkiä ,siivotakki pitäs jaksaa mutta jos sen jättäs perjantaille kun lauantaina tulee sitte vieraita pojan synttäreille:)

Oon kyllä tyytyväinen että oksentaa ei vielä ole tarvinnut,mutta läheltä piti tilanteita on ollut lähes päivittäin,ja mikään ruoka ei oikeen maistuis paitsi näkkäriä voisin syödä kokoajan se menee hyvin alas :D

 
Morjensta vaan kaikille!

Kattelin noita laskettuja aikoja. Ja itellä kans aika vaihtelee laskurista riippuen. Jos on laskuri mikä ottaa huomioon kierron pituuden, niin se antaa tulokseksi 1.11 ja jos ei ota sitä huomioon, niin sitte 2.11. Mutta eipä sillä sinällään väliä ole, kun 5% lapsista syntyy laskettuna päivänä. Ensimmäinen enkeli syntyi 40+6, 2780g ja 48cm imukupilla, kun käsi oli jotenkin pahasti (ensin epäiltiin, et napanuora kaulan ympäri). Katsotaan kuinka toisen tonkelin käy.

Tossa työpaikan käytävällä haisee aikas kuvottavalle. Olin jo kovalla tohinalla menossa valittamaan, kun tajusin, et kai se vaan on tämä mun nenä! Vanhat ketut olis heti hokannu, et ollaan pieniin päin, kun hajut tuntuu voimakkailta. Että huh huh, liippasi läheltä. :whistle:

Tätä menoa tulee kyllä aika lailla kiloja, kun koko ajan tarttis olla jotain haukkaamassa. Jotkut terkat on siitä niin tarkkoja, et paino ei nousis liikaa. Mutku mulla on nälkä!

7+1
 
Kauheasti tänne tulee viestejä, en oo koko viikonloppuna ehtinyt piipahtamaan ja ihan pihalla olen jo keskusteluista :ashamed: Mulla alkoi rintoja nipiselemään lauantai-iltana ja nyt on jo tosi kipeät. Väsymys on kova, en aamulla meinaa millään päästä sängystä ylös ja illalla vaan makoilen sohvalla puolikuolleena viltin alla kun on niin kylmä ja väsy. Ruoka ei maistu vaikkei oksetakaan, aamupalankin joudun jättää väliin ellei oo hedelmiä kaapissa.

Ei oikeastaan yhtään pelota keskenmenot eikä tuulimunat vaikka jännitinkin, että kuinka paniikissa oon. Sensijaan mulla on toi perusjuttu nyt kun tuntuu, että vauva olis ihan oikeasti tulossa: pelkään, että teen väärin esikoista kohtaan kun joudun jakaan huomion toisen lapsen kanssa vaikka teidän, että pikkuveli tai -sisko on ihan huippujuttu tytölle. :ashamed:

Neuvola jännittää, että mitä neuvolantäti sanoo mun painosta :whistle: On jo valmiiksi paljon liikakiloja (kertynyt tässä kotivuosina) ja pelottaa ihan hirveästi astua sinne vaakaan :'( On onneksi ihan rento täti ja toivottavasti ei ala mitenkään erikseen motkottamaan painosta, mutta ihan kauhea paniikki on sen takia vaikka siihen onkin monta viikkoa. Toivon vaan, että tulis kauhea pahoinvointi niinkuin viimeksi, että laihtuis siihen mennessä ainakin 10 kiloa :x

Olivia 5+1

 

Yhteistyössä