Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Varovainen Hei kaikille!
Tänään tein raskaustestin ja postiivinenhan se oli =) Pienoinen ylläri tää oli vaikka vauva olikin suunnitelmissa. Mulle sattui työtapaturma 3 viikkoa sitten ja loukkasin olkapääni pahasti. Kipulääkkeitä on mennyt reilusti ja nyt tietty mietittyttää et onko kaikki ok :ashamed:
Ennestään minulla on 3 lasta: tyttö 12/97, tyttö 3/00 ja poika 2/03. Ja sairaslomallahan mie nyt sitte olen tämän käteni kanssa...jos huono tuuri käy, olen siihen asti kun äitiysloma alkaa :whistle:
 
Hyvää päivää kaikille ja kivaa ku taas uusia mukana :) Tänään onki ollu vaikeempi päivä, ensin herään 5 aamulla huonoon oloon ja ummetukseen, ei tientenkään enää unta saanu, sitten tossa pari tuntia sitten tuli tosi voimakkaita vihlasuja alavatsan seudulle, jotka hieman pistivät lisää vettä ressimyllyyn.. Täytyy koittaa saada neuvola aikaa aikasemmaks, ihan oman mielenrauhan vuoks..Miten muuten se eka ultra? varataanko se ite vai neuvola käynnillä sitten?


 
Päiviä!


Täällä umpijäässä ja unisena :D

On se hyvä että oireettomuus on tuttua muillekin. Edelleen jauhan samaa asiaa, mutta vissiin ei juuri nyt ole tämän isompia murheita...

Olivia83 mullakin on näitä ylimääräisiä kiloja.. On ollut ja tullut lisää aina raskauksien myötä. Viimeksi aloitin muistaakseni noin 85-kiloisena ja neuvolantäti ehdotti ettei lasketa yli sadan painoa. No ei laskettu, viimeisillään 99,8 kg :LOL: Nyt on painoa noin 82kg hyvänä päivänä, neuvolantäti vaihtunut ja toivottavasti samanlainen asenne hänellä. Pituutta ei ole kuin 166cm, joten silkkaa läskiä tämä täti :whistle:

Jennyli, paranemisia pojalle!

Tervetuloa ainakin yksi uusi pikaisella lukemisella :hug:

"Pyyhkimään" huutaa esikoine, tarvinnee mennä ellei ole muita vapaaehtoisia? :wave:

 
Tänne piti minunkin tulla :( Puolen vuoden yrityksen jälkeen tein vihdoin positiivisen raskaustestin viime keskiviikkona. Torstaina tein vielä uuden testin ja sekin näytti plussaa. Laskettu aika piti olla nettilaskurin mukaan 8.11. Mutta perjantai-iltana alkoi runsas verenvuoto, joka jatkuu edelleen. Ei tullutkaan meille toista lasta :'( Toivottavasti teillä kaikilla muilla pysyisi pikkuinen mukana loppuun saakka. Tällaista en toivo kenellekään :'(
 
ellen-: Mulla ainakin siirrettiin papa seulontaa edellisen odotuksen aikana raskauden takia. En muista oliko siinä jotkut viikot, joiden mukaan sai tai ei saanut mennä. Varmaan osaavat sieltä antaa varman vastauksen.

Ja Jennyli, toivottavasti kaikki on hyvin! Itsellä oli esikoista odottaessa kovia alavatsakipuja ja vuosin hieman kirkasta verta, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin ja raskaus jatkui normaalisti.

Tänään juuri kyselin neuvolasta näitä omia kovia vatsakipujani. Viiltävät kivut esim. noustessa on normaaleja, mutta tuohon menkkamaiseen jatkuvahkon oloiseen kipuun ei osannut oikein sanoa mitään. Voi kuulemma liittyä siihen, että olisi normaalisti kuukautisten aika ja silloin voi vähän tulla vuotoakin. Hieman siis jännittää tää olotila, mutta yritän välttää paniikkitunnelmia ja odotella rauhassa. Neuvola ajan sain huhtikuun 8:nelle päivälle eli siihen on vielä aikaa odotella.

Painokin tuottaa huolta... Onneksi te hoikatkin olette turvonneet :ashamed: mutta kun mulla on ylipainoa reippaasti ja painoa ei todella sais tulla raskauden aikana lisää (etenkään nyt vielä) ja vaikka kuinka oon ollut tarkka syömisestä niin silti oli kaksi kiloa tullut lisää. Jano on koko aika, mutta vessassa ei tarvii juosta eli eiköhän tää sitten oo aikalailla nestettä. Tuntuu vaan ettei liikuntakaan oikein auta, vaan turvottaa vaan enemmän. Onneksi on sama olo kuin edellisessä raskaudessa, että mitään makeaa tai rasvaista ei tee mieli, vaan ruisleipää ja mansikoita :saint:
 
Heippa kaikille! :)

Viikonloppu meni pelätessä km, kun oli niin kamalat vatsakivut lähes koko ajan. Mutta kipuilua on enää vain silloin tällöin ja mitään vuotoa ei ole ollut =) Alan jo pikkuhiljaa ajattelemaan, et tää oikeesti tapahtuu :heart:

Perjantaina olis ultra ja jännittää ihan hirveesti... Toivottavasti kaikki on hyvin... Äidille olen jo asiasta kertonut ja muutama hyvä ystävä tietää. Jos ultrassa kaikki hyvin niin kerron myös sit isälle ja pikkuveljelle =)

Raskausoireina on ollut se väsymys ja vatsakipu ja nyt on ilmaantunut hirveää halua syödä jatkuvalla syötöllä ja sit saa repiä housuja pois ku niihin ei enää mahdu :ashamed: Ja mä en jaksa ees portaita enää kiikkua ku hengästyn niin äkkiä :ashamed: Poikaystävä (ja Nyytin isä) oli ihan ihmeissään viikonloppuna mun syömisestä ja naureskeli vain, että on sillä Nyytillä mahdoton voima jo pienen pienenäkin :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!! :wave:

Tine & Nyytti 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
No hyvä tietää. Entä minkä hintanen noin suurinpiirtein on ja millä viikol aikasintaan kannattaa mennä? Entä voiko papakokeen ottaa vaikka on raskaana? Mulla on nimittäin ens kuussa aika naistentautien poliklinikalle papaan kun multa poistettiin kesällä kohdunkaulan solumuutokset ja oon nyt seurannassa siel...
Täytyy täältä sivusta huikata että tuon papan otto raskausaikana taitaa olla vähän paikkakunta kohtastaki...
Meillä nimittäin ainaki ottivat ekan neuvola lääkärin yhteydessä vaikka vasta viime vuoden puolella kävin papassa.

*Talvicci ja Uuno lokakuisista* :wave:
 
eipä oo tullu taas kuin luettua näitäteidän juttuja.

täälä on totaalisesti vetopois, palelee ihan julmetusti ja kokoajan on joko huono-olo tai nälkä... painoa on tääläki jo valmiiksi liikaa n.101kg ja pituutta on 180 cm esikoisen kans paino nous raskausaikana 26kg :eek: ja nyt olis toiveissa että saisin sen pidettyä kohtuudessa. päiväunista haaveilen... illalla sammun kuin nuijanukutuksella ja aika miehen kans on jääny vähiin. kaikin puolin olo on moninkerroin vaivasempi kuin ekaraskaudessa. janottaaki ihan kauheesti mutta ei kyllä vessassa tarvi hypätä,joten tosiaan tämä taitaa jäädä roikkuun tuonne läskehin nesteeksi.

minä antasin vaikka käteni jos minulla olis mahollisuus jakaa tämä alkuodotuskin oman äitini kans, suurin osa ei vaan tiedä kuin suuri lahja on se että oma äiti on vielä elossa. minä oon niin kateellinen teille.

minäen oo ees aatellu meneväni alkuraskauden ultraan kun täälä kuitenki katotaan ultralla ekaneuvolassa, minulla se on 30.3, mutta jos näin ei olis niin varmaan harkihtisin sitä ultraa.

nyt alko aivot lyömään loukkua, seuraavaan kertaan siis

rv ?+?
 
Hei!

Poimin tämän hienon ja kätevän listan naapuripinosta. Kiitos paljon kokoajalle. Toivon mukaan saan laittaa listan näkyviin myös tähän pinoon! onko olemassa listaa tuotteista, joita suositellaan raskauden aikana?

Vältettävä

Kalat:

-Hauki -> Ei suositella lainkaan -> Korkea elohopeapitoisuus. Elohopea läpäisee istukan ja voi vaurioittaa sikiön aivoja.

-Itämeren isot silakat (yli 17cm ) tai Itämeren lohi -> Voi syödä 1-2 kertaa kuussa -> Korkeita dioksini- ja PCB- pitoisuuksia. Voivat aiheuttaa kehityshäiriöitä.

- Sisävesien iso ahven, kuha ja made -> Runsas, yksipuolinen käyttö ei suositeltavaa -> Korkeita elohopea pitoisuuksia

HUOM! Ainakin kaksi kala-ateriaa viikossa vaihtelevasti eri kalalajeja, kuten kasvatettua kalaa (kirjolohi ja taimen ), muikkua, puna-ahventa, seitiä tai siikaa. Kala sisältää paljon hyviä rasvoja ja on osa monipuolista ruokavaliota.

MAKSA, MAKSARUOAT JA MAKSAMAKKARA

1) Maksa ruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko ) tulee välttää koko raskauden ajan. -> Runsas A- vitaminin määrä. Keskenmenon ja sikiövaurioiden riski.

2) Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200g/ viikko; ei tulisi syödä enempää kuin 100g kerralla.

3) Jos maksamakkaran tai maskapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi nauttia enintään 30g/ päivä. Tämä vastaa 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2rkl maksapasteijaa.

TYHJIÖPAKATUT GRAAVISUOLATUT JA KYLMÄ SAVUSTETUT KALAVALMISTEET, MÄTI, PATEET, PASTÖROIMATON MAITO JA SIITÄ VALMISTETUT JUUSTOT SEKÄ PEHMEÄT JUUSTOT ( esim. home- ja tuorejuustot )

-Käyttöä ei suositella kuumentamattomana. -> Listerioosin vaara: keksenmeno, ennenaikainen synnytys, vaikeita yleisinfektioita, aivokalvon tulehdus lapselle.

-> Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70'C kuumennuksessa, ei tuhoudu pakastettaessa tai suolatessa.

HUOM!
Suomessa maito pastöroidaan laksiääteisesti.

VALMISRUOAT JA PAKASTEVALMISTEET

- Kuumennettava ennen käyttöä -> Listeriavaara

ULKOMAISET PAKASTEVADELMAT

-Vain kunnolla kuumennettuna -> norovirus riski

HUOM!
Myös muiden ulkomaisten pakastemarjojen kuumentaminen on suositeltavaa -> norovirus riski

RAAKA LIHA

-tartar pihvi -> ei suositella
-raaka jauhelliha taikina -> ei suositella
-> Toksoplasmoosin vaara:
keksenmeno tai sikiölle vakava infektio

KORVASIENET

-Ei suositella -> Sisältävät gyromitriinijäämiä käsittelystä huolimatta

ALKOHOLI

-Hyvä välttää kokonaan -> haittaa sikiön kasvua ja kehitystä. Turvvallista rajaa ei tiedetä.

YRTTITEET, RAVINTOLISÄNÄ MYYTÄVÄT YRTTIVALMISTEET

-Käyttöä ei suositella. Huom! Ruusunmarja tee ja muut hedelmä teet käyvät.
-> Yrtit voivat sisältää luontaisesti haitallisia aineita. Turvallisuudesta ei tietoa.

ENERGIATTOMAT MAKEUTUSAINEET

- Sakariinini ja syklamaatin käyttöä ei suositella -> Suurina annoksina todettu syöpää aiheuttaviksi koe-eläimille.

HUOM!
Aspartaamia ja asesulfaania voi käyttää

MERILEVÄVALMISTEET

- Ei suositella, jos jodimäärä ei ole tiedossa -> liiallinen saanti haittaa kilpirauhasen toimintaa ja sikiön kehitystä.

KAHVI JA KOFEIINIPITOISET JUOMAT, KUTEN KOLA- JA ENERGIAJUOMAT

-Kofeiinin saantia on hyvä rajoittaa 300mg/ päivä, joka vastaa 3kkp kahvia tai reilua 2l kolajuomaa tai 1-2l energiajuomia.
-> Kofeiinin vaikutuksista sikiön kasvuun on ristiriitaista tietoa.
Joissakin tutkimuksissa runsaan kofeiinin saannin on epäilty aiheuttavan ennenaikaisuutta ja sikiön pienipainoisuutta.

SUOLA

-Käytön vähentäminen perusteltua -> Lisää raskauden lopulla turvotusta, kuormittaa munuaisia ja nostaa verenpainetta.

LAKRITSI JA SALMIAKKI

-Ei suositella säännöllistä käyttöä, kerta annos alle 50g/päivä. -> Sisältävät glykyrritsiiniä, joka aiheuttaa turvotusta ja voi nostaa verenpainetta. Ennenaikaisen synnytyksen vaara.

PELLAVANSIEMENET JA PELLAVAROUHE

-Ei suositella -> Sisältävät kadiumia (raskasmetalli ) ja syaanivetyä.

YLEISET SUOSITUKSET JOILLA VÄLTETÄÄN RUOKAMYSKYTYSTÄ JA MUITA MIKROBIRISKEJÄ

- Pese kädet ja kasvikset huolellisesti
- Pese kädet, veitset ja leikkuulaudat käsiteltyäsi raakaa lihaa tai raakoja kasviksia
- Pidä kypsennetty ja raakaruoka erillään toisistaan
- Kuumenna ruoka aina kunnolla höyryävän kuumaksi.
 
Iltaa kaikille tasapuolisesti!

Mainostin jo, kuinka paha olo on jo takana. Noh, perun sanani sillä nyt alko tuo pöntön halailu :x Olo on aivan kauhea... Jokos te muut ootte nauttineet pöntön tuomasta läheisyydestä? Huomenna aamulla olis ultra. On se vaan niin jännä juttu, niin mahoton taas jänskättää :D
 
Ultrassa käyty ja oikein hienoa uutisia saatiin! :D Vauvelista tulee ny virallisestikin marraskuun vekara, LA kun siirtyi 2.11 siitä lokakuun lopusta. Ovis on kyllä ollut tosi myöhään, KP24 tai jotain! :$ :whistle: Siellä pikkuinen sentin pituinen otus heilutteli jalkojaan ja sydän näkyi sykkivän. Päästiin kuuntelemaan ääniäkin, oli tosi ihanaa! :saint:

Hiukan Bruno (ultraaja Femedassa, maan huippu - suosittelen) kyllä ihmetteli, että taasko täällä kun juuri muutama kuukausi sitten oltiin loppuraskauden ultrassa hänellä esikoista odottaessa. :LOL:

Kiva kuulla Jennyli että olo on parempi! Kävin hieman vakoilemassa sinun ja Alisa84 edellistä ketjua, :ashamed: olisiko teistä mahdollisesti jompi kumpi halukas päivittäjäksi marras odottajien pinoon ensi kuusta lähtien? Olitte kivasti listaa tehneet tuonne kuumeilu puolelle ja itse taas oikeastaan päivittelen listaa jo tuolla "naapuri" palstalla... :whistle: Ei niin, ettenkö voisi sitä täälläkin tehdä, mutta jos siis halukkuutta löytyy, niin mielelläni jaan vastuuta! :D B)

Itse kuulun kanssa näihin jo "kivasti" painoa omaaviin odottajiin ja niin vaan vieläkin herkut maistuu... :headwall: Hitsi, millä ihmeellä sitä tän raskauden jälkeen oikein pääsee takaisin omiin mittoihin??

PP, ei ole onneksi vielä tarvinnut posliinia halata, ei viime raskaudessakaan, mutta onhan tässä peliaikaa vielä jäljellä!

Mutta mutta, palaan taas asiaan, voikaa hyvin!
 
MannaHari tervetuloa mukaan =)

Varasin tänään ajan Femedaan, alkuraskauden ultraan.. se on vasta 30.3 eli samana pvänä ku neuvola.. ei jaksais odottaa.
Tänään olin töissä kokouksessa ja mulla oli tosi kylmä, ja mahaa särki aika paljon.. yht'äkkiä rupesin hikoilemaan niin et piti paperilla pyyhkiä naamaa, ja alkoi oksettamaan niin paljon et jouduin lähtemään kokouksesta mitään sanomatta pois, vaikka se olisi muutenki loppunut 2 min päästä.. jengi vähän ihmetteli.. mulla oli nälkä ja vs alhaalla, en tie johtuiko siitä sitten, mut olo oli todella kauhea, ja meni ohi sit n 10min päästä.
säikäytti kyllä. Ajattelinkin soittaa huomena neuvolaan ja kysellä näistä vatsakivuista, kun välillä vääntää tosi pahasti... :/ hei missäs vaiheessa eka uä on, jos käy neuvolan kautta??
 
Ninnatar Kiitos hyvästä listasta! :wave: Onko niin, että mysö fetajuusto kuuluu kiellettyjen listalle?

Pomppiva PK Täällä kauhulla odotetaan, että milloin tuo pöntön halailu alkaa :D

Thor Vai että vakoillu olet :LOL: Joo, voisin alkaa päivittelemäänkin, jos vain sitä vastuuta jaettais useammalle, esim. kuukausi kerrallaan tai jotenkin noin. :) Onnittelut onnellisesta ultrakäynnistä! Mahtava juttu, että kaikki hyvin! :heart:

Tupuna Samaa minäkin mietin, että milloin on neuvolan kautta eka UÄ?

Täällä ei omaan napaan mitään ihmeellistä..
 
Heippa taas!

tupuna21 ja Alisa84 kyseli ekasta ultrasta neuvolan kautta; meillä päin se on vkolla 11-14 ja tehdään Oysissa. Minusta nyt vuoden 2009 alusta on tullut laki että kaikkien kuntien on järjestettävä kaks ultraa eli tuo rv11-14 ja sitten rakenneultra joskus rv19-22.

Onnittelut Thorille hyvistä uutisista! Vaihtasikko mulle tuoksi LA 3.11. MUOKS olitkin jo päivittänyt!Kiitos!

Mulla juuri samanlaiset tuntemukset kuin Jennylillä; mikään ei maistu ja silti kokoajan nälkä. Normaalisti olen suklaa-addikti ja nyt en vois kuvitellakaan syöväni mitään suklaata tai muuta makiaa :$ Mutta kokemuksesta tiiän että ne makian himot palaa vkolla 16 :LOL:

Eipä tänne uutta, eto-olo jatkuu muttei oo tarttenu örkkiä.

Minä käytän nuissa syömissuosituksissa tervettä maalaisjärkeä ja syön kaikkea mitä normaalistikin. Musta Suomessa on tosi pieni riski saada esim. joku listeria. Ekassa raskaudessa vältin Fetajuustoakin mutten enää muissa.

Onni rv6+6
 
En tiedä uskallanko sanoa "ääneen", mutta mulla ei oo vielä ollut minkäänlaista huonoa oloa (5+2)...nyt se varmaan iskee kun siitä puhun :| Ruokahalu sen sijaan on kasvanut, aamupalaakin pitää syödä vaikka ennen harvemmin sitä nautin. Eilen mittailtiin miehen kanssa mahan ympärystää ja otettiin alotuskuvat, mulla kyllä vähän turvonnut vatsa vaikka ennenkin tais hyvän ruokavalion ansiosta olla pieni pömppis (muuten oon suht sopusuhtainen alle 60kg) niin nyt on kyllä huomattava...

Pelottaa että tapahtuu jotain kun niin innoissani oon, ja varsinkin kun lukee täältä näitä km-juttuja :'( mies ei tykkääkän että käyn täällä provosoimassa itseäni :whistle:
Mutta nyt ainakin nautin vielä pirteydestä ja hyvästä ruokahalusta.
 
Etna Mä ainakin arvostan äitiäni ja sitä, että on tavoitettavissa. :heart: On mukava kertoa tuntemuksia ja kuunnella kun äiti vertaa niitä siihen kun minua odotti =) Musta ois ihan hirveää jos äiti ei voisi olla tukemassa. :'( Kyllä myöskin on niitä, jotka vain niskojaan nakkelevat äidilleen. Olen tietoinen heistäkin. :|

Yöllä näin unta, että alkoi verinen vuoto. Piti herätessä juosta vessaan tarkistamaan asia vaikka tiesin näkeneeni unta.. Luulotautiseksi tulloo. =) Töihin pitäisi iltavuoroon jaksaa, jospa vaikka saisin otettua pienet päiväunet ennen lähtöä. :D

Mukavaa päivää kaikille ja hyviä vointeja itsellenne ja masuihinne!! =)
 
Sori ku taas änkeen :LOL:

Alisa kyseli fetajuustosta

Mulle ainaki neuvolassa sanovat että suomalaisia jotka on pästöroitu voi syödä huoletta.
Suomessahan nuo tuotteet käsittääkseni pästöroidaan "automaattisesti"
 
Nyt olisi sitten yksi rajapyykki ohitettu ja päästy pidemmälle kuin edellisessä odotuksessa!! =) :heart:

Ensinäkin iso lohtu :hug: Zalmiakille!! Tiedän miltä sinusta tuntuu :hug: :'( Vaikka nyt on varmasti vaikeaa ja kurjaa niin ei kannata luovuttaa...itselläni siis km 1/09 ja tässä sitä taas ollaan entistä toiveikkaampana ja onnellisempana :heart:

Tervetuloa kaikille uusille :wave:
Sekä ihana kuulla jo ultrassa käyneiden hyvistä uutisista :heart:
Ja onnea kaikille kellä on LA 3.11...hyvä päivä...olen silloin itse syntynyt ;) :LOL:

Thor minä voin kyllä ryhtyä päivittäjäksi :wave: Josko se tois vaikka hyvää onnee...niinkuin tuolla odotuspuolellakin ;) Josko siis Alisan kanssa jaetaan vastuu?! Onhan sitä hyvä että on joku varapäivittäjä olemassa ;)

Mulla oli eilen kaikin puolin aika hyvä päivä (kopkop ) =) Masu oli rauhallinen eikä niinkään huonoa vointiakaan ollut! Tosin illalla taisin syödä hieman liikaa koska nukkumaan mennessä oli vähän närästyksen tunnetta eikä mua muuten ikinä närästä!! Väsymys myös on ja pysyy...varmasti tän ekän kolmanneksen niinkuin edellisessäkin. Rinnat on tullut kosketusaroiksi ja liivit taitaa pian jäädä pieneksi.
Onko teillä muilla runsasta v.vuotoa?! Mulla on jonkun verran ja ilmeisesti se on aika juoksevaa koska tuntuu sellaista lirahtelun tunnetta :whistle: Housuihin ei kuitenkaan välttämättä mitään tuu vaikka tuntuiskin lirahdus!! Ja aina se verinen vuoto kummittelee ajatuksissa mut nyt on ollut ihan normaalin väristä tuo vuoto (kopkop ) *huoh*!

Mä en sitten eilen(kään ) soittanut vielä neuvolaan :whistle: Katotaan nyt kun saa rv 6 täyteen :D
Täytyy kuitenkin soitella sinne ennen alkuraskauden ultraa koska täällä on ultrakäytäntö muuttunut ja täytyy kysyä mitkä ultrat kuuluu nyt kunnan piikkiin.
Tampereelta saa kyllä sitten ultran varailtua lyhyessäkin varoitusajassa...ainakin viimeksi ;)

Alisa onpa mukavaa että siellä jo ultraa odotellessa :heart: Yleensä tosiaan jos on yksityisellä hoidossa ja lääkitystä takana niin automaattisesti haluavat katsoa tuon alkuraskauden ultran =) Niitä kuulumisia siis odotellessa :heart:
Ja nautihan hyvästä olostasi...ei sitä pahoinvointia tosiaan kaikille tuu ;) Ei mullakaan oo kun kuvotusta aina välillä!!

Eli siis en ole joutunut halaamaan posliinia, enkä joutunut muuten kaksosraskaudessakaan! Sellaista pientä ellotusta on eikä mikään tahdo maistua mutta ei tän kans oo ollenkaan vaikee elää ;)
Jollain oli hengästystä, sama täällä....esim. koiralenkillä tuntuu että kurkkua puristaa ja hengästyttää tosiaan ihan pienestä :eek:

Ja nuista syömisistä...täällä kans yks maalaisjärjellä syövä, eikä mikään ruokahysteerikko. Samoin kuin hiusten värjäys jota oon kyllä harrastanut ihan hyvällä omallatunnolla! Tää raskausaika on muutenkin niin jännittävää että ihan kaikesta ei viitsi ressata ;)

Jennyli&Sisu 5+5



 
Tuosta päivittäjän hommasta sen verran että tuota etusivua en pysty muokkaamaan kuin vasta sitten kun kuu vaihtuu ja jos aloitetaan uusi pino!! :attn:
Nyt en pysty muutakuin lainaamaan sitä ja silloin tuo lista pläjähtää tänne loppuun ;) Joten Thor...päivitteletkö vielä tän kuun loppuun?! =)
 
Täälä todella kurjat fiilikset.. Eilen käytiin varhaisultrassa, ihan vaan kattoon et kaikki on kunnos ja nää kivut normaaleja. No.. Siellä ettiittiin ja etittiin mut ei löytynyt kuin 2mm halkasijaltaan oleva raskauspusii, joka todennäkösesti on tuulimunaraskaus, toinen mahdollisuus on että on kohdunulkopuolinen raskaus tai sit pienen mahku et se on ihan alkanut raskaus et oisin vast viikol 5... :ashamed: :'( pitää tänään soittaa neuvolaan ja siel sit jutella tästä.. Lääkäri kyl sano, kun kuuli et tein eka 2 viikkoo sitte 2 neg raskaustestiä ja viikko sit tuli se positiivinen et se vois kyl sit olla et oon raskaana...Mut en tie mitä täs uskaltaa toivoo..Kai sitä parasta mut samal pelätä pahinta :ashamed:
 

Yhteistyössä