*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Hyvaa juhannusta kaikille koti-Suomessa juhliville!

Jennyli, mulla kanssa tuntuu ja NAKYY vatsan paalta valilla sellainen kova moykky, erityisesti heraamisen aikoihin. Oon luullut, etta se olisi vauvan paa, mutta voihan se olla myos takapuoli =) Mulla ei edes oteta mitaan sf-mittoja kuukausittaisilla laakarikaynneilla, joten en osaa stressata kohdun koosta.

PeggyBundy, tervetuloa joukkoon!

FinSki + tytto rv 19+5
 
Tosiaan kyllähän se möykky voipi olla vaavin takapuoli ;) Kaksosista olikin hauska kun molemmat pyllöttivät ja masu oli sitten vähän kun kamelin kyttyrät :LOL:
Juu,ja en mä nyt oikeesti tosta kohdun koosta ala stressaamaan, oli mikä oli...pääasia että vauva kasvaa ;)

Norjanangervo kävit varmaan Terveystalolla?! Voi harmitus ettevät sitten 4D:llä katsoneet...sitä määkin meinaan oon tässä odottanu kun kuuta nousevaa ja nyt kyllä lähti 'matto jalkojen alta' :/ Sitä kun oon odottanu eniten koko ultrassa, mut toivotaan että onnistuisi ;)
Ystävä sai aivan ihanan kasvokuvan sieltä rakenneultrasta :heart:

Vielä viimeinen rutistus töissä ja sitten kotiin,ihanaa! Meillä ei oo oikeen mitään erityistä herkkuruokaa tänään,eilistä lohisoppaa vaan :whistle: Paitsi tietty se täyskäri ;) :p
Ei huvita grillata tässä säässä :kieh: Täytyy säästää napaan tilaa jotta huomena saa mättää oikeen kunnolla sielä häissä :whistle: ;) :LOL:
 
Me ollaan tässä grillailtu pikkusateesta huolimatta :D kylläpä oli hyvää makkaraa ja maissia :whistle: Oon vaihtanu olkkarin järjestyksen ja siivoilupäivä ollut muutenkin.
huutiksesta kävin huutamassa vauvalle kaukalon joka tulee telakalla, isofixejä meillä ei ole joten tuo tulee turvavöillä.
90e maksoi ja vain yhdellä ollut käytössä ja hyvältä näytti. Pakko se oli huutaa osta heti hintaan, ettei kukaan muu vie sitä :D kun uutena sellasesta saa sitten maksaa 170e ja opiskelijalla ei ole varaa...kun pitää kaikki muukin vielä ostaa.
 
Heipähei täältäkin,

Me vietetään juhannusta ihan kaupungissa ja vieläpä omasta valinnasta :) Ei olla kovin mökki-ihmisiä eikä ainakaan huonolla säällä. Niinpä jäätiin kaupunkiin. Kaupunki on muuten ihanan hiljainen juhannuksena. Luulen, että saan levättyäkin ihan eri tavalla, kuin jos reissun päällä oltaisiin. Hyvät lihat ja uudet perunat syötiin jo päivällä, iltaan en viitsi syömistä jättää kun närästää kuitenkin. Tosin tehtiin me pari tuntia sitten mansikkakakkua, jota on vielä jäljellä. Aamulla käytiin torilla ja illalla meinataan jaksaa kokkoon valvoa koko porukka. Pikku mies kyllä jo epäilyttävästi haukotteli. Normaalisti lapset kömpii sänkyyn kahdeksan maissa. Kukat kerättiin lasten tyynyn alle pussiin ja kohta otetaan juhannussauna (ihan tässä meidän rivarin sähkösaunassa tosin). Siinäpä meidän juhannus ja oikein mukavaa on ollut. Ei sitä loppujen lopuksi kovin paljoa tarvitse. Täällä ei onneksi ole muuten satanutkaan.

Rakenneultraan ei sitten päästykään viime viikolla :( Eipä olisi millään jaksanut odottaa vielä viikkoa, mutta pakko se on. Aion mainita sukupuolesta heti alussa. Minusta on ihan itsestäänselvää, että vauvan hyvinvointi on pääasia eikä se sukupuolen kysyminen sitä vähennä. Jos ultraaja siitä jotain ajattelee, kun heti kysyy, niin siinähän ajattelee :) Itse asiassa edellisessä raskaudessa lääkäri taisi kysäistä itse jo heti alkuun, että katsotaanko jos näkyy. Jotenkin veikkaan, ettei näy kuitenkaan, kun aiemmatkin ovat olleen sen verran häveliäitä. Tämähän tosin esitteli kyllä jo np-ultrassa ja silloin veikattiin poikaa.

Liikkeistä olen valitellut kun ei ole oikein kunnolla meinannut tuntua. Ensimmäiset tuntui jo rv16, mutta tosi harvoin eikä tuntunut lisääntyvän ollenkaan. Muutos tapahtui viime sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Aika hassua, mutta tosi tarkasti tuossa muuttui tilanne. Aamulla mietin, että oliko se unta vai ihan totta, mutta aamulla vielä sama meno jatkui. Sen jälkeen on siis ollut vilkkaampaa vaikka toki välillä on hiljaistakin. Tämä vauva intotui siis jumppaamaan (tai minä tuntemaan) 19+6. Aika pitkään meni.

Minulla kohtu oli viime viikon neuvolassa sentin yli navan. Mutta minusta itsestäni aamulla kohtu tuntuu kovana navan alla. Eli jos itse olisin arvellut olisin arvellut, että pari senttiä navan alle. Nyt kuitenkin myös potkuja tuntuu napaan asti. Jennylille siis, että voi olla, että oma tuntemus kohdun sijainnista on väärä. Minulla ainakin.

Yöpissityksestä on ollut puhetta, minä joudun toisinaan käymään jopa kahdesti yössä nykyään. Ei kiva. Taidan olla lirilissu pahimmasta päästä. Ei haittaisi vaikka nämä yöpissit vielä loppuisikin.

Jopas tuli taas tarinaa, kun pääsin kirjoittamiseen asti. Yleensä ehdin vain lukea jutut.
Mukavaa juhannuksen jatkoa,
Emmama 20+3
 
Ihanaa Emmama lukea toi sun kirjoitus kun just piti tulla tänne vuodattamaan kun ei mitään kunnon liikkeitä tunnu vieläkään.. :ashamed: Makuulla pientä möyrimistä silloin tällöin tuntuu mutta päivän aikana en kyllä tunne mitään liikkeitä..

Me oltiin meijän sauna mökillä grillaamassa ja saunomassa,mies jäi sinne sitten kavereidensa kanssa kun me lähdettiin tytön kanssa kotio,justiinsa äsken kömpi kotiin sieltä... :p

Viikotkin poksuu,mulla on rakenne ultra vasta 3 VIIKON PÄÄSTÄ :headwall: Ihan sanonko mistä mutta kait se pitää vaan jaksaa ootella... :headwall:

hannanmamma 18+0 :heart: :heart: :heart:
 
täälläkin poksutaan, 18+0

Meilläkin mies MEINASI lähteä kaverinsa kanssa johonkin, mutta oli niin kultainen että jäi kotiin kun pyysin. Hän on kuitenkin ens viikonloppuna menossa muuttamaan kyseistä kaveria, ja pääsevät sillon keskenään menemään niin paljon kuin huvittaa. Mä haluun mun miehen pitää välillä ihan kotona, ja mun omana kun lapset nukkuu..

Liikkeet tuntuu jo todella hyvin täällä! Onneksi vaaveli ei enää säikyttele äitiä potkimalla liian hiljaa :D

Supistukset mua häiritsee.. Kai nää on vaan harjotussupistuksia, mutta inhottaa kun niitä pitää olla. Mä pelkään ennenaikasta synnytystä enemmän kuin mitään |O näitä tulee nykyään n. 2-4 päivässä, yleensä sillon iskee päälle kun menen lepoon, tai istun pitkään. En tykkää yhtään :ashamed:

Nyt ei muuta kuulu, hyvät jussin jatkot kaikille :wave:

Harhis ja BeBe 18+0
 
Täällä meni jussi mukavasti parvekkeella grillaten, eikä haitannut veikka vettä tuli taivaan täydeltä :p
Illalla isäntä halusi välttämättä painaa korvansa miun masulle, ja vätti että sieltä kuului jonkin sortin liplatusta :D tiedä sitten.. Illalla muutaman vaimean potkunkin tunsin, sittenpä jo nukahdin niin liekkö jumppaillu lisää :)
Nytkin näyttää uhkaavasti siltä että vettä olis kohta tulossa ja rankasti, mutta jospa sitä vaikka sitten siivoilis :D Laitoin eilen ne pestyt vaavin vaatteet nätisti kaappiin, ja totesin että sitä vaatetta on jo PALJON eli pakko siis hommata jostain hieman lisätilaa tulevan mussun vaatetuksille..

Jussin jatkot kaikille! Meillä kenelläkään ei onneksi ole raappulaa näin juhlapyhien jälkeen, thänk kaad.. :LOL:

pst. Hei joku puhui siitä marraskuisten kerhosta, mitens sinne pääsisi?
 
Täällä on sataa loiskottanut kooooko aamun ja oonkin sitten siivoillut huushollia aamupäivän. Tosin senverran tuossa sade hiljeni että käytiin poikien ja koiran kanssa kärryttelemässä ja voi härregood että mun kunto on huonontunu kun ei millään meinaa enää jaksaa työnnellä noita hyökkäysvaunuja (pojatkin tietty painaa jo yhteensä joku 26kg ) :eek:

Tänään on sitten se päivä kun rakkain ystäväni sanoo 'tahdon' :heart: Pojat kun saan päikkäreille niin alkaa juhliin valmistautuminen. Mun äiti tulee illaksi poikien kans niin päästään ihan kaikessa rauhassa nauttimaan...sateesta huolimatta ;)
Klo. 15 alkaa kirkossa vihkiminen!

Mukavaa jussin jatkoa kaikille :wave:




 
PeggyBundy tervetuloa!

Jennyli mukavia häitä ja toivottavasti sade hellittäisi!

Olipas kiva huomata, että täällä on muitakin koneen ääressä! Jotenkin ajattelin, että tämä palsta viettäisi hiljaiseloa juhannuksen yli. =)

Öisistä vessakäynneistä oli täällä näemmä ollut puhetta. Itse olen huomannut, että jos en illalla (n. paria tuntia ennen nukkumaan menoa) juo vettä kuin puoli lasillista, niin yöllä ei ole tarvinnut herätä vessassa käymään. Jos sitä joutuu juomaan janoonsa hiukan enemmänkin, on sitten yöllä tarve käydä kerran tai kaksi.

Eilen sitten poksuttiin juhannusaaton kunniaksi. Ihmeen nopeasti nuo viikot kuluvat, kun niitä tulee tässä nyt oikein tarkkailtua. Meillä oli eilen myös oikein kunnon herkut. Pihviä, salaatteja, jälkkäriksi täytekakkua sekä jäätelöä kermavaahdon ja mansikoiden kera. Tänään olisi tarkoitus jatkaa samalla linjalla. Täytynee sitten ainakin ensi viikko syödä terveellisemmin.

Mukavaa Jussin jatkoa!

Esikko77 ja Möhköfantti 18+1
 
merkkaan tässä samalla .

meillä jussia vietetään kotona kun isäntä päivystää .

täällä pikkuinen liikkuu ja potkii monesti päivässä jopa niin että istuessa maha ihan tärisee potkujen voimasta.

Mut hommiin takas

heidiS23+ pikku pirpana rv 20+6
 
Pitkästä aikaa uskaltauduin tänne..
Odotukseni on ollut hieman epävarmaa tähän asti, kun alkoi heti alussa tulla valkuaista pissaan. :( Sitä sitten tutkittiin ja tehtiin munuaisbiopsiakin. Yök!! Mutta, ilmeisesti vain joku tulehdus munuaisissa ja sain kortisonilääkityksen. Raskaus saa jatkua, sitä kun peloteltiin että joudutaanko keskeyttämään.

Nyt olenkin yrittänyt ottaa rennommin ja nauttia vihdoinkin odotuksesta ja kasvavasta masusta. Viikkoja on nyt 17+3, enkä ole vielä tuntenut pikkuisen liikkeitä. Kieltämättä se vähän huolestuttaakin. Sydänäänet kyllä kuulin tuossa reilu viikko sitten ja oli vahva sydän. :) Rakenneultra on vasta heinäkuulla.

Täällä on kiva lukea muiden kokemuksia ja tilanteita, tuntuu että itsekseen on kovin hukassa kun kaikki on uutta ja outoa.

Tarkkailen itseäni hieman liikaakin ja olen usein huolissani jos tunnen voinnissa jotain epätavallista. Se on kurjaa, en osaa kai tarpeeksi rentoutua. Lisäksi tänään on ollut toisessa jalkapohjassa ihmeellinen, polttava tunne. Ehkä vain rasituksesta, mutta huolestuinpa kuitenkin..
Hemoglobiini on laskenut alkuraskauden 134:stä 115:sta ja aloinkin syödä rautaa. Olen kyllä tuntenut itseni aika väsyneeksi ja voimattomaksi, mutta toivotaan että helpottaa. Myös päätä särkee toisinaan. Mutta, yritän olla positiivisilla mielin, viikon päästä alkaa kesäloma!!! :)

Pahoittelen että oli nyt vaan omaa napaa, yritän päästä mukaan keskusteluun ja kommentoida muillekin kyllä!

Rauhallista juhannuspäivän iltaa!
 
voi onnekas älä liikoja murehdi :hug: onneksi raskautesi saa jatkua ja toivotavasti kaikki hyvin menee.nauti vaan olostasi ja kohta jo liikkeetkin rupeaa tuntumaan,itsellä sama ongelma ettei liikkeet tunnu vaikka odotan toista lasta ja huomenna poksuu jo viikot 19+0.
ja kuiskaten kanssa sama murheen aihe täälä ja viikkoja jo enemmän :hug:
muidenkin kuulumiset ja juhannuskuulumiset luettu :hug:
rv 18+6
 
Harhaanjohtaja minua myös hieman huolettaa nämä supistelut. Nyt on viime aikoina alkanut nimenomaan mm. istuessa. Siis ei tarvitse edes itseään rasittaa kunmaha menee pinkeäksi ja välillä jopa hieman tuntuu sattuvan, ei paljoa mutta vähän kuitenkin. Jokaisen kolmen lapsen kohdalla minulla on ollut myös supistuksia mutta täysin kivuttomin ja neki alkaneet vasta joskun 30. raskausviikon paremmalla puolen. Kaikki ovat ajallaan syntyneet (39-41 viikoilla). Nyt vähän mietityttää ja pelottaa et joko nämä supistelut tekevät jotain kohdunsuulle yms :| Neuvola olisi parin viikon päästä ja siellä ajattelin puyhella ja kysellä tästä.

Eilen ja tänään ollaan perheen kesken grillailtu, eilen jopa aurinko intoutui paistamaan. Huomenna olisi pitkä työpäivä edessä. Ja viikotkin silloin taas poksuu (21+0 jo).

Säde ja masuasukki 20+6
 
Iltaa!Olispas täälläkin aurinko pilkahdellut mutta ei,armottoman tylsää ja lapsetkin hyppineet seinille kun sataa vaan.Sentäs kyläiltiin mutta muuten vaan syöty ja oltu |O
Inhottava tilanne sulla kyllä ollut ,mutta onneksi ei näin käynyt.
 
Moikka! Noista supisteluista sen verran, että edellisen raskauden aikana mua supisteli vko 16 lähtien. Jos ne ei ole kivuliaita niin ei niistä pitäisi mitään haittaa olla. Nyt olen huomannut vaan että orgasmin jälkeen koko kohtu on sillain pinkeenä/supistaa jonkun aikaa :ashamed: Silloin huomaa hyvin missä kohtu on ja minkä kokoinen. Mulla on nyt semmoinen kausi meneillään, että voisi harrastaa seksiä jatkuvasti. Muutama viikko sitten ei olis voinut vähempää kiinnostaa:)

PeggyBundy+Rusina 17+2
 
Tosiaan noista liikkeistä, että minullahan on jo kolmas tulossa ja silti vasta nyt viikon tuntunut kunnolla liikkeitä ja esim eilen oli hiljaisempi päivä. Tämä taitaa mylläillä eniten aamuyöstä.

Supistuksia täälläkin. Orgasmin jälkeen tosiaan tulee ja yöllä pissillä käynnin yhteydessä. Toissa yönä näin ensimmäisen kerran unta, että olin synnyttämässä ja herätessä tajusin, että supistaakin oikeasti kipeästi. Ei kiva :( Viime yönä ei onneksi tuntunut mitään. Sen sijaan viime yönä oli vasen käsi useita kertoja puutunut. :attn: Onko muilla ollut puutumista? En kyllä käden päällä maannut tai muuta, ihan vaan itsekseen puutui. Pitäisiköhän tästä huolestua?

Emmama 20+5 (ja ulkona paistaa aurinko)
 
Huomenta!Mulla tuota yöllistä käsien puutumista on ollut jo ennen raskauttakin.Herään joka yö että on käännettävä kylkeä kun toinen käsi ihan puuduksissa.Ei alempi vaan se minkä päällä en makaa.Epäilen et liian korkee tyyny tai jotain ja niska jumissa ja mutkalla nukkuessa.
Ihana ihana aurinko paistaa =)
 
Täällä on häistä selvitty ja puolikas työpäivääkin jo takana!
Täytyy sanoo että vähän on ryyd-olo |O |O Meni ehtoo sitten kumminkin myöhään, viimeisiä vieraita oltiin :whistle: :D
Tänään on taas muakin supistanu (oli jo useampi pvä väliä ilman ) ja sukkapuikkonipistyksiä ollu kohdunsuulla :x Liekö nyt sitten tosiaan tää mamma vähän liian rasittunu?!

Aurinko paistaa nyt sitten ihan kunnolla...ja eilisen juhlapäivän satoi ihan kooooko päivän :kieh: Mutta säästä viis...kiva että edes nyt alkaa olla taas kesän tuntua =)

Uutta viikkoa odotan innolla, rakenneultra on torstaina...voi kauhistuksen ihanuus :D :heart:




 

Yhteistyössä