*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Hello!

Tulin kurkkimaan teidän Kaksplussalaisten keskusteluja - uskomattoman aktiivista menoa!! =) Olen tuolla Helistimen vastaavalla keskustelupalstalla oleillut ja harmitellut vähän laimeampaa kirjoittelua (muutama tuttu nimimerkki täälläkin vilahtanut.. eli muitakin palstanvaihtajia taitaa olla :D). Josko siis tähän porukkaan mahtuisi vielä...? Thor, ihailtavaa aktiivisuutta, kun ylläpidät molempia sivustoja marrasmammojen osalta!

Niin, täällä siis kirjoittaa 33v. esikoistaan odottava opettajanainen Tampereelta (nyt kesälomalla ainakin joutanee kirjoittelemaan... :)). LA on 22.11., joten viikoissa poksahtaa 16. rikki huomenna. Raskaus on mennyt tosi hyvin, lähes huomaamattomasti oireiden puolesta - tosin nuhassa olen ollut viimeiset 6 vkoa ja yskässä kohta neljä - ei ihan normaalia minulle. Toista antibioottikuuria täällä viimeistellään. Tuntuu, ettei tauti ole ohi vielä nytkään, mutta jospa tässä parempaan suuntaan oltais menossa. Vähän vaikuttaisi siltä, että limakalvot on nenässä superherkistyneet tän raskauden myötä, ja mulla on tod.näk. allergista nuhaa tuon perusräkätaudin lisänä.

Mukava nähdä noita teidän masukuvia! Omakin navanympärys on kasvanut, nyt ihan tällä viikolla on tuntunut tulleen paremmin näkyviin. Mammavaatteita olen jo jonkin verran Stockalta rohmunnut ja pari kaveria on luvannut ainakin lainata omiaan. Mistä te muut hankitte äitiysvaatetta? H&M:n valikoimissa ainakin housuissa jää puntit mulla lyhyiksi (olen 183 cm pitkä). Nettipuoteja olen tutkinut, mutta aika hinnakkaita monessa tuntuu olevan etenkin farkut. :(



 
Uusille taas tervetuloa :flower:

Tänne ei mitään uutta,rakenneultraa oottelen vaan kovasti joka on mulla 6.7 ja aattelin jos vauveli suostuu näyttää sukupuolensa käydä ostamas jonku vaatteen sen kunniaksi sille vauvalle ja itellekkin vois samal kattoo jotai synttärilahjaa kun mies ei ehkä muista ostaa
 
Heippa taas!

Ei oo tullut kirjoiteltua mutta lukemassa oon käyny joka päivä =)
Onnea Sky:lle uudesta mahdollisuudesta, toivotaan että nyt kaikki menisi hyvin loppuun asti :hug:
Ja Caribbeelle isot onnittelut hyvistä uutisista! :flower:

Tänne ei uutta, olo on erinomainen ja liitoskivutkin on häipyneet toistaseksi, ei oo ees supistellu. Vauvanliikkeitä on ollut ihana varsinkin iltaisin seurailla kun koko konkkaronkka nukkumassa ja rauha maassa :D Koko vkon ollaankin sairasteltu ja kaikki 4 mukulaa ollut vuoronperään kuumeessa ja kauheessa röhässä. Ei oo ollut mikään "äitiys on mahtavaa olo" :D Itelläkin ollut romuska päällä jo 3vkoa. Sitkeää tautia...
Ensimmäiset hankinnat uudelle tulokkaalle on tehty; huusin kestovaippoja huutonetistä :D Ajattelin osaksi alkaa käyttämään kestoja ainakin kotioloissa. Muuta me ei sitten vauvalle tarvitakaan kun kaikki on tallella sisaruksilta sekä tytölle että pojalle. Tietty tutteja ym. muuta pientä täytyy hankkia muttei mitään sen kummempaa...

Onni ja pikkunen rv 18+4 (hui, puoliväli senkun lähestyy!!)
 
Onni09 Täällä myös yksi puolikestoilija :wave: Yöllä ja reissussa aattelin pitää kertiksiä, mutta muuten mennään kestoilla. Pojan vanhat vaipat on säästössä, joten niitä ei tarvi hommata. Minkälaisia vaippoja ostit? Itte oon ihastunut fuzzibunzin taskuvaippoihin.

Iida75 Jos olet tulossa Helsingissä käymään, poikkea samalla mammavaateostoksilla Stockalla (huomattavasti parempi valikoima kuin Tampereelle) tai Kampin Vero Modassa. Niistä molemmista löytyy edullisia äitiysvaatteita ja kohtuu runsaalla valikoimalla. Mun äitini asuu Tampereella ja oon siellä ollessa kierrelly paikillisissa putiikeissa, eikä mistää oikein löydy äitiysvaatteita paitsi H&M:ltä :/

Mä en kestä iltoja kun oon nykyään aina niin poikki jo 19.00 aikoihin. Ei nukuta, mutta pystyssäkään ei pysy. Sit tulee vaan röhnötettyä sohvalla ja roikuttua netissä. Miten te muut jaksatte, varsinkin jos teillä on jo lapsia? Mulla päivisin riittää virtaa, mutta sit illalla tapahtuu totaalinen sammuminen.

Liina ja ötö 17+4
 
Iida75 tervetuloa mukaan, tiedä vaikka oltaisiin samaan aikaan Tays:ssa synnyttämässä, mulla kun la on päivää aikaisemmin (menkkojen mukaan)...

Äitiysvaatteita oon ostanut h&m:ltä, ja mulla taas päinvastainen ongelma, eli lahkeita saa kääntää, kun ovat liian pitkiä... myös kirppareita olen hyödyntänyt, ja ostanut ihan tavallisia, mutta joustavia hameita ja mekkoja nyt kesäksi.

Kuiskaten 16+0
 
Liina- ; ostin nuita äitiyspakkauksesta tuttuja kestoja. En ole muilla lapsilla käyttänyt ja siksi en raaski tälle viidennellekään enää kovin isoja kestovaippa hankintoja tehdä. Harmittaa nyt jälkeen päin kun en heti esikon kanssa alkanut käyttään...Aattelin jotain ommella ite ja ostaa kirppiksiltä. Äitini kutoo hahtuva villiksiä. Aion käyttää sekä kestoja että kertiksiä.
 
No vihdoin!
Ekaks en päässyt nettiin ollenkaan eilen ja sitten tänään en päässyt kirjaantumaan tänne Kaksplussan sivuille... ai miten niin nettiriippuvainen?! :LOL:

Eli poksumiset meni eilen, lähellä ollaan jo puoliväliä!


Tervetuloa uudet, :flower: mites milliz ja galla , haluatteko listoille?

Iida75 joo mä oon ahkera!
Yritin kyllä sysätä tämän päivitystä tuossa aiemmin muille harteille, mutta se vähän niin kuin jäi mulle kuitenkin... Ihan mukavaa hommaa, tosin Helistimessä sentään mut muistetaan päivittäjäksi, toisin kuin täällä! :snotty:

Skylle oikein isot onnittelut ja mukavaa odotusta!

caribbee, olipa kivoja uutisia sieltäkin, tuli oikein hyvä mieli teidän puolesta.
:hug:

Toivottavasti Saunojilla ja Valkoliljalla on ollut mukava ilta ulkosalla!


Sen verran antaisin vinkiksi tuohon lentämiseen, että eräs tutun tuttuni oli jäänyt Englantiin kentälle jumiin, kun eivät olleet päästäneet koneeseen jatkolennolle ilman todistusta raskauden kestosta. Oli sitten saatu faxilla neuvolasta, mutta kannattaa varmaan olla varmuudeksi varautunut. :wave:

Liikkeistä on ollut puhetta, mulla ei tosiaan tuntunut ekassa raskaudessa kun vasta viikolla 20+ joten ei vielä mitään hätää jos ei tunnukkaan.

Eipäs juuri muuta, oli niin paljon kommentoitavaa, että puolet varmaan unohtui, mutta huomenna sitten uusiksi.

rv 19+1
 
pitipä oikeen itekki käydä puntarilla :whistle: 4kg mulla ensin lähti ja nyt 3kg on tullu takas :wave: eli 53kg.

ite kans ootan tota rakenneultraa 29.6 vasta,tuntuu että niin kauan joutuu vielä oottaa, parempi sitte kans näytellä kumpi siellä on, muuten menee niin pitkälle kun saa tietää..
ensin olin varma ettäpoika sielä on,mutta nyt en kyllä osaa veikata enää kumpi ois.

pahoinvoitia ei onneks ole ollu ku hyvin harvoin alussa iltasin vähän huono olo.
mullakin tukkaa lähti aluksi ihan kamalasti ja oli semmonen hamppupallo :eek:
seksi kyllä kelpaa ehkä jopa enemmän kun ennen, eikä väsymystä enää ole,
tosin vetelen muutenki 12 tunnin yöunia tyytyväisenä =)

masu on kyllä kasvanu aika paljon, on kumma jos ihmiset ei jo tajua että oon raskaana.
eipä muualle ole mun tietääksen mitään tullu.paitsi tisuihin tietenki,heti aluks jo tuli.
onneksi niiden arkuus on jo helpottanu.

maanantaina on neuvolakin, vaikka eipä siitä hirveesti muuta hyötyä olekkaan kun vaan nuo kaikki kokeet otetaan.
kyllä mä ainaki voin mennä baariin pyörähtään, tosin ei hirveesti nappaa katella kännisiä ihmisiä ja pitää varoo ettei ne kävele päälle
:kieh:

NIIN niille listoille..uskon ehkä tietäväni mitä meinaat :whistle:
laskettu aika on 2.10-25.11 kuulemma.... :LOL: tiiä sitte millon sen pitäis tulla..

mitäs teille muille?
hyvät viikonloput ainaki =) vaikka keli onki mikä on...

17+3
 
17+0 POOOOKS!!!! jee. vointi ok, vika viikko töitä alkaa huomenna, sit pitäs lähteä turkkiin lomailemaan, mitä muuten pitäs ottaa huomioon ulkomaille lähtiessä esim ruokailun suhteen? kiva jos joku osais kertoa.. B)

rakenneultra 17.6 eli enää 10 päivää.. jänskättää!!! :D

tupuna ja murutus 17+0 :heart:
 
Huomenta!

thor, kiitos! Täällä oli varsin rattoisa ilta ja jälleen kerran kiva herätä krapulaisen miehen vierestä, kun oma olo on hyvä ja virkeä. :D Ja seuraavan kuukauden päivityksen voit kyllä hyvillä mielin sysätä jo jonkun muun niskoille. Taitaa meitä "aktiiveja" täällä kuitenkin olla muutamia muitakin. ;)

Jeps, aamupuurolle tieni käy. Illalla päästäänkin syömään hyvin äitini syntymäpäivien kunniaksi.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Poksumispäivitykset täältäkin... pienenpientä kuplimista olen toisinaan ollut tuntevinani, mutta en aivan 100% varma näistä ole, onko sitten vauvan liikkeitä olleet...

Yöt menee levottomasti ja heräilen aamuyöstä... miten teillä muilla yöt menee?

Kuiskaten 16+0 *poks*

Täälläkin eilen tutun 50v. juhlissa tuntu pientä kuplintaa ja "hipaisuja" vatsanpohjassa, liekkä sitten niitä liikkeitä :) mutta heti rupes hymyilyttämään, kun näitä tuli
:p Heti vessaan tutkailemaan masua sen jälestä :D

Yöllä herään yleensä kolmen kieppeillä rakkoa tyhjentämään, ja aamuyöstä heräilen uudestaan vessaan / jugurttia syömään :D vähän aikaa kun telkkaria siinä kahtelee, ni johan tulee uni.. ennen ku kello soi :D

Huoh, mies lähti tänään helsinkiin ja tulee vast to.. ompahan aikaa siivoilla rauhassa ja nyt voin tehä niitä ihania ruokia mitä mies ei syö :D
 
Moikka!


Käväisin lukemassa kuulumisia =)

magda, voisitkos vihjata vaikka yksärillä mulle mistä tuon joogavideon otit?

Skyllä ainakin oli todella hyviä uutisia :hug:

Muillakin taitaa olla asiat ainakin suunnilleen kunnossa, mukava lukea =)

Toivottelen ihaninta kesän jatkoa kaikille, oma yritys jatkuu tuolla kuumeilun puolella edelleen :D :wave:
 
Raskaana olo ei taida sopia minulle... Ensin oksennusta 12 viikkoa (se on oikeasti melkein 3 kuukautta, ihan järkkyä) ja edelleen karmeaa närästystä. Lisäksi huimausta ja väsymystä. Tämän lisäksi jatkuva huoli ihan kaikesta. Tänäkin aamuna pitänyt itkeä, kun on tunne, ettei kaikki ole hyvin. Varmasti tämä nyt tulee siitä, että vauva liikkuu edelleen tosi vähän. Ja kuitenkin jo kolmas. Huolettaa, vaikka neuvolasta vakuutti, että kolmannestakin liikkeet voi alkaa kunnolla tuntumaan vasta rv22. Mutta olen siis tullut tulokseen, ettei raskaus sovi minulle, vaan haluaisin sen vauvan nyt samantien syliin. Mutta eipä tässä nyt oikein oikotietä ole ja on tässä raskaudessa toki ihaniakin puolia (ne vähäiset pienet potkut :saint: ) Eli valivalia tänä aamuna.

Mihinkäs turvakaukaloihin olette päätyneet? Minä katselin Maxi-cosin kaukaloa...

Jahas nyt tulikin isommat lapset eli taas taitaa käydä niin, että juuri ehdin muiden jutut lukaista, mutta kirjoittamiset jää vähemmälle. Onnittelut kuitenkin vielä hyviä kuulumisia saaneille. Se on aina upeaa, kun asiat kääntyvät paremmin päin.

Emmama 18+5
 
Emmama, toi sun teksti oli kun mun näppikseltä. mullekaan ei vaan raskaushormoonit sovi yhtään, pahoinvointia on edelleen, väsyttää mitään ei jaksais tehä, mielialat heittelee laidasta laitaan koko ajan. no onneks aika menee tosi nopeesti niin kohtahan on jo marraskuu :D
 
POKS 15+0! Kamalaa olla ketjun häntäpäässä kun monilla lähestyy jo puoliväli! Mulla rakenneultrakin vasta 17.7.

Mullekkaan ei taida tää raskaana olo sopia. Oon vaan koko ajan hirveen laiska, väsynyt ja ärtynyt. Voi miesraukkaa kun laitan sen koko ajan siivoamaan :kieh: Ja nyt näyttää siltä että ilta-pahaolo on tullut takaisin. Eilen taas kamala olo koko illan... Ei taida paino nousta yhtään tällä menolla, oon jo kilon laihtunu.

Pitkästä aikaa näin vauvaunta. Synnytin pienen tytön tässä tietokonetuolilla :LOL: Ja tyttö osas heti puhua ja kävellä mut muuten oli ihan vastasyntyneen näkönen...

Huomenna alkais sit se uus työ, jännittää hirveesti!
 
Mun pitää vähän kanssa kommentoida tuota mahanmuoto-juttua, että kumpaa odottaa.. ;)

Eli mulla itsellä on ollut jokaisessa viidessä raskaudessa ja nyt näyttää olevan myös kuudennessa, kaikissa ihan samanlainen pallomaha :kieh: Eli alhaalla edessä jättipallo ja lapsia siis 3 poikaa ja 2 tyttöä =)
En ole koskaan levinnyt muualta.
Mun yhdellä kaverilla oli ekassa raskaudessa edessä oleva pallo ja toisessa levisi joka puolelle ja molemmat lapset tyttöjä.
Mä en usko tuohon mahan muotoon sukupuolen määrityksestä, vaan tuo mahan muoto riippuu varmaan paljolti äidin omista muodoista ja sitten lapsen koosta ja asennosta.

Samoin mulla sitten on ollut tuo odotusaika niin, että ekasta en oksentanut ollenkaan-poika, tokasta oksentelin kunnolla-poika, kolmannesta oksentelin jonkun verran-tyttö, neljännestä oksensin enemmän-tyttö, viidennestä oksensin pari kertaa-poika ja nyt en ole oksentanut kertaakaan-?.

Makea ja suolainen on maistunut aina kaikissa raskauksissa yhtä paljon.

Tuon pahoinvoinnin oon huomannut olevan yhteydessä ilman lämpötilaan eli mitä kuummpi alkuraskudessa sitä enemmän oksentelua ja etomista.

Liikkeitä tuntuu nyt huomattavasti enemmän, hipaisuja ja muljahduksia =)

Ruokaa laittamaan :wave:

-Fiona ja masu 15+2-
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuihra:
Aaah.. katsoin äskön 8:nen kerran sen twilight-houkutus leffan, ja en vaan tajuu mikä siinä on se on niin ihuna :heart: ???
Hyrräiskö hormonit vai muuten vaan :LOL:
mä oon kans kattonu sen toosi monta kertaa ja aina se vaan on yhtä ihana ja lopussa tulee tippa linssiin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukastetta:
hEIDIS23 Onneksi sain vinkin täältä keskustelu palstalta että yhessä liikkeessä on 100% ale vauvan tarvikkeissa ,tilasin sieltä sitten 10 E postikuluilla 3 koliikkituttipulloa ja 3 pakettia niin yö kuin päivä tutteja( paketissa oli 2 tuttia) ja 2 erilaista tuttipulloa molempia 3 kpl ja merkiltään noi oli pur kaverille annan yhet jokaisesta kun hänellä on jo niille käyttöä.

MITEN MÄ LÖYDÄN TUOLLAISEN OSOITTEEN? HALUAAAAA :D
mikäs tää tämmönen liike on?? :D
www.lastenkauppa.eu. tossa on linkki ja yhä edullisesti mm tutteja ja tuttipulloja ainakin perjantaina oli .
 
Mua stressaa nää liikkeet nyt tosissaan,eilen eikä tänään oo tuntunu oikeen mitään kunnon muljahtelua vaikka kuinka oon makoillu ja masua töniny... :ashamed: mulla on istukka muuten etuseinässä,vaikuttaako se noihin liikkeisiin jotenkin? Pakko mennä tyttö pistämään sänkyyn,itkua tihrustaa joka asiasta,on toinen ihan yliväsy... :p saatiin muuten tänään vihdoin lehmät ekaa kertaa laitumelle B) Kaikki sujui tosi hyvin ja oli niitä hauska katsoa kun juoksivat ihan hulluna :LOL:

hannanmamma 16+1 :heart:
 

Yhteistyössä