*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

taidan minäkin aika uusi täällä olla,en oikeen osaa vielä käyttää tätä paikkaa :whistle:
ONNEKSI OLKOON SKY!! toivottavasti kaikki menee nyt hienosti:)

liikunnasta sen verran,ite olin aktiivinen kuntosaliliikkuja,olen itse myös ohjaaja.
tämä pikku toukka on nyt syöny äipältä kaikki lihakset pois, ja paino on tippunu 4kg.tuntuu että luut näkyy :eek:
alhaisen verenpaineen (alin 80/50) ja nopeasti laskevan verensokerin takia en ole liikkunut yhtään.

pelottaa hirveesti nuo supistusjutut,pelkään että meen heti paniikkiin ja soitan ambulanssin yms.. kun joku pikkunen harjotussupistus tulee..

mulla ainaki 2 vkoa sitten alko polskuttelu ja nyt liikkeet tuntuu ihan erilaisilta, kovasti se heittele kieppiä tai jotaki :heart: tänään ensimmäisen kerran tunsin kädellä liikkeitä vatsan päältä.oli aika jännää.
voisin laittaa masusta kuvanki jos osaisin..

hei semmosta,auttakaa jos osaatte :attn:
sanon nnyt aivan suoraan; ns vaginapierut,ei naureta sielä. :ashamed: mulla on koko raskauden ajan ollu semmosia,siis vaikka seison,kävelen..yms.
välillä semmonen pieni tuhnu tulee jostaki sisältä.
onkohan nuo aivan normaaleja kun ei missään ole tommosista puhuttu?


rv 17+1
 
Täällä poksutaan 16+0 ja sen kunniaksi vetäisin sokerirasituksen tyylipuhtaasti oksentamatta ja sain ajan ensi viikolle ultraan! Aika hyvä päivä sanoisin.


Skylle iso :hug: ! Ihanaa, että saatiin vihdoin näitäkin uutisia tänne pinoon! :heart: Parasta mahdollista odotusaikaa! :heart:

Muidenkin kuulumiset luettu ja noteerattu :wave: , olen nyt vaan niin nälissäni, etten malta kommentoida enempää. :ashamed:
Hassua, että ensimmäisillä alkaa jo rakenneultra kierros. Me thorin kanssa sitten jännitellään molemmat tiistain ultra-aikoja, minä kylläkin lähinnä pikkuisten mahdollisten kokoerojen vuoksi. Mutta kivahan se on päästä muutenkin pikkuisia katselemaan. :) Ja jostain olen kuullut, että kaksosraskauksissa näitä "rakenne"ultria tehdään vähän pitkin matkaa.

Pistetään nyt alkaneen viidennen kuukauden kunniaksi masukuvaakin kehiin. Taitaa se olla taas vähän viikossa pullistunut, tänään terveyskeskuksessa yksi vanha tuttu tuli asian taas toteamaan.
Olen yrittänyt joka poksumispäivä kuvata samaan aikaan ja samassa asennossa, jotta saisin sitten hyvän kollaasin aikaiseksi masun kasvusta. Huvinsa kullakin... :D



Ihanaa, huomenna on perjantai! Viikonloppuna ystäväpariskunta saapuu vierailulle ja heille paljastuukin vihdoin meidän ilouutinen. Ollaan viimeksi nähty nenäkkäin helmikuussa, jolloin meillä oli syvällinen keskustelu minun mahdollisesta lapsettomuudesta. Nyt onkin sitten vähän erilaisia uutisia. ;)



 
Alkuperäinen kirjoittaja galla:
hei semmosta,auttakaa jos osaatte :attn:
sanon nnyt aivan suoraan; ns vaginapierut,ei naureta sielä. :ashamed: mulla on koko raskauden ajan ollu semmosia,siis vaikka seison,kävelen..yms.
välillä semmonen pieni tuhnu tulee jostaki sisältä.
onkohan nuo aivan normaaleja kun ei missään ole tommosista puhuttu?
mä luulen et noi on ihan normaaleja. mullakin noita tulee välillä, yleensä sillon jos istun alas niin saattaa tulla. on aika ikäviä :D
 
Tervetuloa uusille ja Skylle erityisonnittelut!!

Tänään oli neuvola nyt toista kertaa ja kaikki oli ihan priimasti. Ihmetteli siinä miten kuuluikin niin hienosti ja kovaa sydänäänet jotka oli siinä 146-150 koko ajan. Erityisen iloiseksi mut teki tieto että paino on pysynyt täsmälleen samassa kuin mitä se vaaka siellä näytti ekalla kerralla rv 10! Siis aivan ihanaa!! viimeksi kun tuli se +25kg (ja rd..) niin nyt päätin että max 15kg pyrin ja näyttää hyvältä tähän saakka :) En siis mitenkään tietenkään laihduta mutta syön terveellisesti ja nyt kuumalla ei oo tehnyt vaan mieli syödä kovin paljon kerrallaan. Vesi sen sijaan on maistunut joten toivotaanpa että lämpimät säät jatkuu :p

Liikkeitä ei vieläkään oikein tunnu mutta istukka kun on etuseinässä niin enpä kiireellä odotakkaan. Maha sen sijaan tuntuu kasvaneen aika paljon ja mekot on mulla kovassa huudossa :D Väsymystä riittää mutta huono olo on suurimmaksi osaksi historiaa nyt. Toissailtana kyllä oksensin hammaspesun jälkeen mutta en edes muista milloin ennen sitä.

Puoliväli lähestyy :heart: Seuraavan neuvolan sain rv 22 jälkeen joten ei niitä kovin usein tosiaan oo. Mutta eipä niin että tarviskaan olla :) Nyt meen lukemaan pääsykokeisiin, hyvää loppuviikkoa!

Mamacita- ja pähkinä 16+5
 
Moikka vaan täältäkin .

Täälläkin kaikki hyvin ja kun istukkatutkimus kertoi kauan sitten jo että kaikki on hyvin niin on odotuskin ollut kivempaa.Muutamia asioitakin oon jo hankkinut :D :D .

Voisko joku laittaa tonne alku juttuun että POIKA on meille tulossa ainakin kromosomitutkimuksen mukaan jos nyt ei sitten pikkuinen päätä vaihtaa sukupuoltaan kesken kaiken :LOL: :LOL: :LOL: .

Tietääkö joku että miks ei pääse tonne kerhoihin ollenkaan sisään.Siis keskestelu osioon ei pääse vaan herjaa että tämä on sallittu vai jäsenille vaikka olen siellä jäsen kummaa????

Huomenna mökille ,saan hetken hengähtää neideistä ja levätä .

Onneksi sain vinkin täältä keskustelu palstalta että yhessä liikkeessä on 100% ale vauvan tarvikkeissa ,tilasin sieltä sitten 10 E postikuluilla 3 koliikkituttipulloa ja 3 pakettia niin yö kuin päivä tutteja( paketissa oli 2 tuttia) ja 2 erilaista tuttipulloa molempia 3 kpl ja merkiltään noi oli pur kaverille annan yhet jokaisesta kun hänellä on jo niille käyttöä.

Mut nyt lepäileen oon mennyt koko päivän kuin tuulispää vaikka on satanut.

HeidiS23 + pikku pirpana rv 18+4
 
Täälläkin tänään pistin käden vatsalle kun pikkunen liikkui.. ja kyllähän ne masun päältä kädelle asti tuli ne liikkeet.. kyl se oli aikas kiva :heart:
täällä on työharjottelun takia tosi väsynyt olo. 3km matka kestää n. 40 min kävellä |O :eek: Ei vaan pysty kovin nopsaa sitä kävelemään. Ja siks aikanen lähtö kotoa kun matkalla mitää viedä lapset ja töissä pitää olla 7.30 :snotty: klo 16 pääsee ja sit ollaan viiden pintaan kotona.
koitan saada mun harjotteluaikaa 6h/pvä muuten en jaksa kotona enää mitään, eli tehä ruokaa jne. muuten täne ei mitään ihmeellistä.

:wave:

19+1
 
Ehtoota! Olikos täällä muita Saunaan menijöitä? Meillä olis tarkoitus kaikkina kolmena päivänä mennä. Huomisen sää tosin huolestuttaa, sillä lupasivat vaan sadetta edelleen. Piti käydä ostamassa sitten kumisaappaat, jotta selviäis edes kuivin jaloin (ovat ihanan pinkit - ettei vaan olis meille tyttö tulossa!? Heh). Ja huomenna poksuu viikot taas kerran, juurihan päästiin tälle viikolle. ;)

Esikko77 ja Möhköfantti 15+6
 
Kiitos kaikille ku kommentoitte mun liikuntakysymystä. Tulin just taas itse pumpista. Mulla on ollu eka kertaa tänä päivänä jotenki epäuskoinen olo raskauden suhteen. En vieläkään tunne kunnolla liikkeitä, ehkä pari kertaa on jotain ollu mutta nyt taas ei mitään. Masukin on vielä suht pieni. Mulla on muuten rakenneultra heti juhannuksen jälkeen maananantaina, sinne asti pitäs elää pienessä epävarmuudessa. Kunpa ne potkut edes rupeis tuntumaan ku ei tätä oikein muuten taas todeksi usko. Nyt tuli vähä tällainen vuodatuspuheenvuoro, välillä näin kai kuuluu ajatellakin :/
schnappy 18+2
 
Täällä myös yksi jolla ei liikkeet tunnu.. :wave: eli milloinkas niitä pitäisi alkaa tuntumaan? Täällä kun on sellasta pientä nipistelyä vaan... :/

Onnea kaikille joilla hyviä neuvola-/ultrakuulumisia.. :)

TB 17+3:heart:
 
Miltä vauvan liikkeet tuntuu?
Olen pian viikolla 19, maha ei oikein kasva enkä myöskään tunne vauvan liikkeitä. Olen alkanut vähän ihmetellä sitä täällä katsoessani muiden mahoja ym.... :eek:
Ainakin olis kiva ne liikkeet tuntea viimein:)
Eiks mun näinä päivinä pitäis niitä alkaa havaitsemaan?
Kohtu mulla ainakin on taaksepäin kallistunut, mutta istukan paikasta en tiedä....
Nyt ymmärrän niitä naisia, jotka eivät vielä 5. raskauskuukauteen mennessä ole tajunneet olevansa raskaana:D ....nimittäin jos tässä olis ollu välivuotoja niin en olis kyllä huomannut paljoa eroa raskautta edeltävään aikaan!
 
hEIDIS23 Onneksi sain vinkin täältä keskustelu palstalta että yhessä liikkeessä on 100% ale vauvan tarvikkeissa ,tilasin sieltä sitten 10 E postikuluilla 3 koliikkituttipulloa ja 3 pakettia niin yö kuin päivä tutteja( paketissa oli 2 tuttia) ja 2 erilaista tuttipulloa molempia 3 kpl ja merkiltään noi oli pur kaverille annan yhet jokaisesta kun hänellä on jo niille käyttöä.

MITEN MÄ LÖYDÄN TUOLLAISEN OSOITTEEN? HALUAAAAA :D
 
Eilen poksahti rv 17 :heart: Liikkeet tuntuu jo joka päivä ja eilen huomasin kuinka alhaalla potkittiin ja yläosassa kohtua samaan aikaan nyrkitettiin :LOL: Ihana :heart:

Te joilla ei liikkeet vielä tunnu Kokeilkaa syödä jotain makeaa ja menkää lepämään vasemmlle kyljelle ( itse tunnen kyllä parhaiten liikkeet selällään maatessa) ja olkaa joku aika ihan hiljaa. Liikkeet tuntuu semmoselta kuin ilmakupla puhkeais tai joku tökkäis sormenpäällä hellästi masun sisäpuolelta. Joka tapauksessa kyllä ne pian teillä kaikilla tuntuu kun vauva kasvaa niin lihakset vahvistuu niin pian se potkii pissurakkoon niin että on pisut housuissa :LOL: :whistle:
Useimmiten tunnen liikkeet iltaisin parhaiten kun rauhoitun sohvalle makoilemaan ja tässä koneella istuessakin tuntuu usein tökkäisyjä :heart: :heart: :heart:

Nyt on alkanut täälläkin tulemaan nivusiin ja kohdunseutuville liitoskipuja. Vatsa se kasvaa hurjaa vauhtia, niinkuin asiaan kuuluukin B)

Muutenkin olo on tosi onnellinen eikä mistään ole mitään valittamista. Rakenneultraa en vain jaksaisi millään odottaa..haluaisin jo niin kovasti tietää kumpi tulee että pääsen heti pesemään ja silittämään kaappiin niitä pieniä vaatteita.

TE JOTKA TIEDÄTTE KUMPAA SUKUPUOLTA TULEE NIIN LAITTAISITTEKO SYKKEITÄ TÄNNE? Vaikka onhan se todistettu että niillä ei mitään merkitystä ole niin kummiskin olisi kiva vertailla omiaan niihin :)

Ihanaa päivää kaikille mammoille. Nauttikaahan masuistanne. Tää lähtee kahden viikarin kanssa leikkipuistoon :wave:
 
Esikko77 ja galla Tervetuloa :wave:

Annsku Täältäkin löytyy 3 koiraa. =)

Olivia83 Hyvä idea tuo vehnätyyny...mullakin on sellainen, mutta ei tullut mieleen käyttää suppareihin. Mikä tuo TENS on ?

Sky Suuret onnittelut :flower: :flower:

Schnappy79 Mäkin olen liikkunut nuorempana paljon. Olin himo kuntosalin käyttäjä. ja juoksin säännöllisesti. Yllättävää, että liikunta on hiipunut pikkuhiljaa pois...täytyy sanoa, että ei kiinnosta yhtään. Olin ennen sitä mieltä, että kun nuorena aloittaa ja säännöllisesti harrastaa, niin se säilyy läpi elämän mukana...mutta toisin kävi. Nykyään on pitänyt väkisin jotain yrittää...aloittelin juuri spinnigiä ennen raskautumista...mutta jätin senkin sitten....ostin kyllä kotiin ko. pyörän...jospa sitten joskus taas aloittaisi. :ashamed:
En mäkään pajon noita vauvan liikkeitä tunne (istukka edessä)....aina välillä on kaivettava doppleri esiin ja kuunneltava, että sentään sydän lyö. Odotan kanssa kovin sitä rakenneuä:tä...joka on mulla vasta 26.6. Odotan myös, että viikot menis vauhdilla sinne jonnekkin 22-24...jotta nuo liikkeet tuntuis paremmin....

Mulla tuo väsymys on ollut hirveetä....eilen en yksinkertaisesti päässyt ylös sängystä..enkä päässyt töihin..olo oli jo pelottavan heikko....viimeviikolla oli Hb 118. Ehkä se on siitä.....normi arvot on mulla nimittäin tosi korkeet ( 153-156) Aloitin raudan syönnin eilen..ja menen vielä tänään työterveyteen tsekkaamaan uudestaan tuon hb:n ja sokerit.


 
aamukastetta Ei toimi tuo makeen syöntikään...edes kokonaisen suklaalevyn jälkeen :whistle: ...kokeiltu on.

Mulla on tytön sykkeet tosi matalat (n. 138 tienoilla) ...olen kuullut jostain, että matalat olis pojan ..mutta ainakin täällä on toisin. :)

 
Mua kanssa ihmetyttää noi liikeeet,inoa asento missä niitä tuntuu on selällään maaten ja silloinkaan en aina niitä onnistu bongaamaan...no jospa ne siitä vahvistuis pikkuhiljaa.
Selkä alkaa onneksi olemaan jo paremmassa kunnossa,maailman ärsyttävintä tommonen särky mikä tuntuu koko ajan eikä mikään asento tunnu hyvältä.. :headwall:
Mä päätin että ens viikolla yritän edes pari kertaa käydä vähän kävelyllä kun en tosiaan haluais sitä 20kg lisää mikä esikoisesta tuli...ja niistäkin jäi synnärille ehkä 5kg :p
 
tervetuloa uusille :)

Täällä pestään mahatauti sotkuja vähän väliä :( Itsellä tekee hajut todella pahaa, jotenki herkempi nyt raskausaikana koska normaalioloissa ei tekisi näin pahaa. Kuopus sai synttärilahjakseen mahataudin heti ti aamuna ja ripuli on aivan järkyttävä :$ No tänä aamuna sitten esikoinen oksensi vähän että katsoo nyt iskeekö sama tauti.

Itsellä ei mitään kummempaa, eilen masuasukki mojautti tuntuvammin ku aikaisemmin. Tähän asti tuntunut semmoisia helliä liikkeitä. Rakenneultraa odotellen joka on juhannuksen jälkeisenä maanantaina :)

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan että lämmin kesä tulisi takaisin (ei kuitenkaan se hirmu helle, mulle ei ainakaan sopinut )
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamukastetta:
hEIDIS23 Onneksi sain vinkin täältä keskustelu palstalta että yhessä liikkeessä on 100% ale vauvan tarvikkeissa ,tilasin sieltä sitten 10 E postikuluilla 3 koliikkituttipulloa ja 3 pakettia niin yö kuin päivä tutteja( paketissa oli 2 tuttia) ja 2 erilaista tuttipulloa molempia 3 kpl ja merkiltään noi oli pur kaverille annan yhet jokaisesta kun hänellä on jo niille käyttöä.

MITEN MÄ LÖYDÄN TUOLLAISEN OSOITTEEN? HALUAAAAA :D
mikäs tää tämmönen liike on?? :D
 
Pakko oli nyt kirjottaa kun usein vierailen täälä lukemassa muiden kokemuksia ja olotiloja. Liikkeitä olen koittanut kovasti jo kuulostella, mutten ole tuntenut vielä.. :) Maha kasvaa silmissä ja painoa on tullut 3 kiloa... Hassua ajatella, että sisällä polskii pieni ihmisen alku :)
 
Neuvolassa käyty! Sykkeet kuulu hyvin (150) ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Paino oli noussut +159 kg/vko. Nyt vaan odottelemaan rakenneultraa, joka on 25.6.

Mullakaan ei oo liikkeitä tuntunut vielä, tai ei ainakaan yhtä selkeitä kun esikoisella näillä raskausviikoilla. Jotain pieniä tökkäsyjä on ollut, mutta en oo varma onko ne masuasukista vai jostain muusta. Neuvolakäynti onneksi rauhoitti mielen kun sykkeet löyty helposti ja oli tasaiset. Taitaa vaan olla rauhallisempi tää uusikaveri kun "duracellpupu" isoveljensä :D

Osaattekote muuten sanoa, pitäskö mulla olla joku todistus raskaudenkestosta kun lähdemme ulkomaille heinäkuunpuolivälissä? Mulla olis silloin menossa rv 23-24. Ongelmia ei noiten viikkojen mukaan lentämisen suhteen pitäs olla, mutta tarviiko siihen todistuksen, että ne uskoo mun rv:t?? Neuvolasta mulle luvattiin lääkäri ennen matkaa, joten eiköhän se vois jonkun lappusen mulle kirjottaa, niin ei tarttis sit ainakaan lentokentällä tapella siitä pääsenkä koneeseen vai en ;)

Tulipas nyt omanapasesti.

Skylle vielä erikoisonnittelut!!

Liina ja ötö 17+3
 

Yhteistyössä