*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Liina Kirjoitti
Osaattekote muuten sanoa, pitäskö mulla olla joku todistus raskaudenkestosta kun lähdemme ulkomaille heinäkuunpuolivälissä? Mulla olis silloin menossa rv 23-24. Ongelmia ei noiten viikkojen mukaan lentämisen suhteen pitäs olla, mutta tarviiko siihen todistuksen, että ne uskoo mun rv:t?? Neuvolasta mulle luvattiin lääkäri ennen matkaa, joten eiköhän se vois jonkun lappusen mulle kirjottaa, niin ei tarttis sit ainakaan lentokentällä tapella siitä pääsenkä koneeseen vai en ;)


Hei, minäkin olen lähdössä heinäkuussa lentäen reissuun, mutta vasta kuun lopussa ja mulla on jo silloin 26-27 rv. Katsoin Finnairin sivuilta, että jos on yli28r v tarvii lääkäriltä todistuksen siitä, että raskaus on edennyt normaalisti. En kuitenkaan tullu ajatelleeksi :ashamed: että mites mää todistän sen, että on vastia 27 eikä 28 viikko. Ilmoita, jos tiedät miten toimia.

Kiitos taas kaikille aktiivisesta vastaamisestanne. Oli helpottavaa kuulla että kaikki muutkaan eivät tunne vielä kunnolla liikkeitä ja että masukin on pieni. Mulla on kyllä kanssa se tilanne, että jos en tietäis olevani raskaani, ei sitä kyllä arvais kovin helposti. Ei pahaa oloa, ei isoa masua, vain väsymystä, jota mulla on aina treenien jälkeen muutenkin. Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivotaan vähän lämpimämpää kuin plus 5:ttä B)
 
Kaupungilta kotiuduttu ja nyt pojalle pitäs hakee tänää vielä apteekista nutri soijaa ja amoxinia kun on pienelle korvatulehdus iskeny taas vaihteeksi.

Pitäs kohta varmaa ruveta ruokaa tekee mutta mitäs hyvää sitä tekis missä ei saa olla maitoa olleskaa
 
Hei

Tänään olisi ollut neuvola itsellä ja pojalla 1-vuotistarkastus, mutta jouduinpa siirtämään sen.. Jouduimme tiistaina lastenosastolle pojan hengitysvaikeuksien vuoksi. Sai siellä sitten hengittää Ventolinea ja Atroventia ja seuraavana päivänä syyksi paljastui rs-virus :( Pääsimme torstaina kotiin ja eiköhän pikkuiselle noussut kuume viime yönä.. Nyt menemme takaisin tänään sairaalaan ottamaan crp, ettei vaan mitään lisätauteja ole nyt tullut..

Itsellä olo on hyvä, ei edes tunnu että olisin raskaana :D Eilen tunsin ekaa kertaa varmuudella pienen liikkeet :) Olen aiemminkin tuntenut jotain mutta en ole osannut sanoa onko ne liikkeitä vai ei :)

Tällai nopeasti tulin vain kommentoimaan ja vähän merkkaamaan minne asti olen teidän kuulumisianne lukenut :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

söpöjooseppi ja salamatkustaja 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Kaupungilta kotiuduttu ja nyt pojalle pitäs hakee tänää vielä apteekista nutri soijaa ja amoxinia kun on pienelle korvatulehdus iskeny taas vaihteeksi.

Pitäs kohta varmaa ruveta ruokaa tekee mutta mitäs hyvää sitä tekis missä ei saa olla maitoa olleskaa
mä tein just kanankoipia,couscousia ja erilaisia höyrytettyjä vihanneksia :) hyvää eikä maitoa! eilen tein italianpataa (ei siinäkään maitoa oo) ja seki maistu pojalle tosi hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Kaupungilta kotiuduttu ja nyt pojalle pitäs hakee tänää vielä apteekista nutri soijaa ja amoxinia kun on pienelle korvatulehdus iskeny taas vaihteeksi.

Pitäs kohta varmaa ruveta ruokaa tekee mutta mitäs hyvää sitä tekis missä ei saa olla maitoa olleskaa
mä tein just kanankoipia,couscousia ja erilaisia höyrytettyjä vihanneksia :) hyvää eikä maitoa! eilen tein italianpataa (ei siinäkään maitoa oo) ja seki maistu pojalle tosi hyvin!


kiitos mamacita,täytyypä kattoo mitä kaapsita löytyy ni vois ehkä jompaa kumpaa tehdä:)
 
Kovasti olen täällä taka-alalla teidän tohinoita kuikuillut..

Sky: hurjan paljon onnea uuteen odotukseen!!

Eihän se nyt itsestä ole (valitettavasti!!!) todellakaan kiinni pysytäänkö täällä marraskuisissa mukana, mutta olen vakaasti päättänyt olla raskaana kunnes toisin todistetaan!! :LOL:

Oltiin siis miehen kanssa siellä väliaika-ultran seurannassa meidän vauvan suuren niskaturvotuksen takia. Viimeksihän perinnöllisyyslääkäri vain totesi että "synkältä näyttää" ja "ei oikein valoa uskalla luvata tunnelin päähän". Ei kuulemma noin mahtipontinen turvotus itsestään häviä vaan lisääntyy vaan... voitte arvata olinko melkein paniikissa pa***a alleni kun ultraustuoliin kipusin. Itkua tihursin ja puolisilmällä vilkuilin isoa näyttöä odottaen jotain aivan kamalaa tuomiota. Mukava (ensimmäinen inhimillinen ja oikeasti pätevän oloinen) mieslääkäri jutusteli niitä näitä ja lopulta totesi turvotuksen hävinneen ihan lähes kokonaan. Reagoin purskahtamalla itkuun. Hienoa, normaalisti kivenkova minä!! :ashamed:

On kyllä sellaista vuoristorataa ollut tämä odotus että oksat ja kävyt pois! Työnimeksi päätimme pienelle antaa Sinni, koska sen verran sinnikäs sissi tuolla polskii. Kaksi kertaa on jo saanut "kuolemantuomion" ja lähes 0% mahdollisuudet... :'(
Nyt sitten sydän kurkussa odotellaan seuraavaa etappia, elikkäs rakenneultraa joka on 10.7. Siellä sitten osiltaan ratkeaa nämä lääkärin kovasti uhkaamat ja spekuloimat sydänviat ja sisäelinten rakenneviat. Huh, vähänkös sitten ollaan jo pitkällä...

Masun muodosta oli juttua. Mä kyllä totaalisesti allekirjoitan sen poikavatsa-faktan. Esikoisen kanssa oli selkeä potkupallo eteenpäin ja nyt (kun siis kromosomien perusteella tytöksi todettu) olen levitä läsähtänyt ihan käsiin. Tai reisille siis...joka paikka tursottaa ja ei puhettakaan omista housuista, jotka viime raskaudessa meni kevyesti vielä 20+ viikoilla.
Pari muuta huomiota raskauden eroissa:
- pojasta teki selkeesti enemmän mieli suolaista ja kunnon ruokaa (terveellistä jopa??!), kun taas nyt pupellan jotain makeaa harva se hetki
- pahoinvointi ja väsymys ei olleet ekassa raskaudessa YHTÄÄN MITÄÄN verrattuna tähän
- tässä raskaudessa on muutenkin tullut kaikkia ällöjä kehoa rupsauttavia oireita, joille ennen yököttelin vauvalehtiä lukiessani. Nyt riesana just ummetus, peräpukamat, naamaan ilmestyneet maksaläikät, hiukset ohentuneet...ym. viehättävää, eli selvästi tyttöhormoonit repii äidistä kaiken irti :kieh:
- ja vielä: tää saattaa kyllä liittyä tähän yleiseen alavireeseen ja koko kevään jatkuneeseen stressiin & huoleenkin, mutta poikaraskaudessa mä olin ihan viriili ja seksuaalisesti aktiivinen osapuoli. Nyt pitää kyllä henkisesti aika lailla tsempata itseään että jaksaa ja kykenee edes siihen "kerran viikossa saunan jälkeen velvoitteesta humuamiseen...." :LOL: :LOL:

Tulipas omaa lätinää. Se on kun on piiitkään tauolla ja sitten pääsee eetteriin, niin tulla ryöpsähtää yli äyräiden! :hug:

Edelleen mukana roikkuva caribbee ja pikku-Sinni 15+3
 
Piiiitkästä aikaa tänne kirjoittelen, olen kyllä lueskellut kaikki jutut läpi mutta en ole vaan saanut itte aikaiseksi kirjoittaa...

Eli täällä mennään rv 17+5, aika mennyt niin hirvittävän nopeasti että ei tahdo itse perässä pysyä!

Rv 16 olin viikon sairaslomalla kovien supistelujen vuoksi, liitoskivut alkoivat jo rv 15 ja siitä seurauksena selkäsärkyä josta seurauksena iskiaskipua ja siitä seurauksena supisteluja... Vieläkin supistelee jokusen verran mutta ei niin pahoja, töissä voinut olla. Liitoskivut melkein pahimpia, sukkapuikot pistelee jalkovälissä auts...

Tänään tuli lähete rakenneultraan joka olisi 15.6, odottelen innolla josko saisi sukupuolta selville kun olen jo jokusen verran vaatteita ostellut kirppiksiltä ja on sitten vaikeaa löytää kummallekkin sopivia, tyttövaatteita ja poikavaatteita pilvin pimein!
Meillä kun ei ole mitään valmiina eikä varmaan mistään tutuilta tms saadakkaan niin täytyy kaikki hankkia ja siksi olla ajoissa että ehtii kaikki..

Minä oon ite jotenkin todella varma tytöstä, samanlaiset fiilikset kuin vanhempaa tyttöä odottaessa, pojan kohdalla oli ihan erilaista. Mut saa nyt nähdä :D

Ihana katella noita teitin vauvamasuja, oma masu kyllä kasvanut sen itte huomaa mutta kun mulla tuota mahaa oli jo valmiiksi niin paljon niin luulenpa että ne jotka ei tiedä että olen raskaana aattelee vaan että oon lihonut :D :D Olis kyllä ihana kun näkyis mutta minkäs teet!

 
caribbee : täällä toinen kellä hiuksia lähtee, ja jolle ei seksi oikeesti maistu enää kuin puoliväkisin :ashamed: :snotty: Reidet on levinneet todella paljon, ja mä paisun myös ihan joka suuntaan..

Lisäksi mun iho on rutikuiva, samoin päänahka on kuiva ja kutisee!!!Poikaa odottaessa hiukset kiilsi ja iho oli paremmassa kunnossa kuin koskaan. Nyt se on kuiva, ja finnejä puskee silti JOKA paikkaan, pakaroita myöten |O ei todella tietookaan mistään hehkeydestä, lisäks oon kireellä kuin viulun kieli, ja hiton väsynyt :snotty:

Anteeksi oma napa :D (kitisevä sellainen)

Heinis ja BeBe 15+6 (jeiiii huomenna poksutaan)
 
Caribbee, onnea loistavista uutisista! Sky:lle myos onnittelut plussasta!

Meilla oli lapsivesipunktio tiistaina, ja se sujui ihan mallikkaasti. Ei tullut supistuksia, eika muitakaan vaivoja sen seurauksena. Tulokset kromosomeista (ja tytto- tai poikauutiset!) saadaan ehka jo ensi viikon lopulla.

Mun vatsassa on meno jo aika hurjaa, tanaankin aamulla herasin klo 6 varsinaisiin kuperkeikkoihin. Tosi hyvin tuntuu kaikki sikion muljahtelut ja varsinkin kaikki tokkimiset. Niita on nyt tuntunut jo 2-3 viikkoa. Eilen mieskin pisti kammenensa alavatsan paalle ja hihkui, kun pikkuisen tokkaisyt tuntuivat kadessa asti.

Schnappy ja Liina, ma myoskin lennan viikoilla 24-27. Aion ottaa ihan vaan ekan ultrakertomuksen mukaan, jossa on laakarin maarittelema raskauden alkupvm. Olishan noita muitakin papereita, joissa on kirjattuna laskettu aika jne.

Olo on ollut viime viikot tosi hyva ja virtaa riittaa. Mies vaittaa hehkeaksi :LOL:
FinSki rv 17+5
 
Moi kaikki!

Jeah, tänään alkoi loma, huimat viisi viikkoa!
Ja neuvolakuulumisia olisi myös:

Painoa tullut n.550g/ viikko..Nyt siis 45kg (kaksi kiloa enemmän ku aikasemmissa raskauksissa näillä viikoilla). :ashamed:
RR 128/74 (hirmu korkea, ite mitattuna aina n. 95/60...
Hb tippunut hurjasti.. vain 110, eli rauta-annosta lisätään
Kohdun pohjan korkeus 21! :eek:
Liikkeet ++
sydänäänet ++(reilu 140)

Kaikin puolin huippu olo, ja mieskin on kovasti kehunut ulkonäköä.. ;)
Äitipoliaika 24.6 jolloin myös tehdään samalla rakenneultra, toivottavasti sielä näkyy sukupuoli.. Mulla on kyllä aivan tyttöolo.

Jep, lähen väsäämään ruokaa perheelle, ja nauttimaan lomasta! :wave:
Pikkuruinen 18+4
 
Ensinäkin ihania uutisia carribbee ja sky :hug: :heart:

Esikko täällä myös yksi Saunoja :wave: Huomena ollaan menossa ja toivottavasti ei ihan vilustuis sielä. Tänävuonna ei oo oikeen noussu mitään selkeetä suosikkibändiä ja vähän kahden vaiheilla oltiin lähdetäänkö mut lähdetään nyt kumminkin ;) Pojat menee mummulaan yökylään!! :D

Että nää harmaat päivät masentaa ja väsyttää |O Onneksi on muutama vapaapäivä, ne tulee taas tarpeeseen =)
Muuta uutta ja ihmeellistä tässä ei taas ookkaan...paitsi että oon tuntenu muutaman kerran nappulan muljahdukset myös käteen :heart:
Mulla tuntuu liikkeet parhaiten istuvassa tai puoli-istuvassa asennossa!

Täällä muuten kans tota haluttomuutta liikkeellä, vois taas kysyä mitä on seksi?! :ashamed: Mieskään ei siis oo mitenkään yli-innokas tapaus :/
Ja mitä pidemmälle mennään ja konkreettisemmaks raskaus käy niin jos samoin käy kun poikia odottaessa niin meillä loppuu yhdyntä kokonaan...mies ei vaan enää halua kun vauva on jo niin iso jne. :ashamed:

Jooh, nyt syömäpuuhiin :wave:




 
Ihanaa caribbee! :heart: Iso hali sinulle ja pikku Sinnille, joka todellakin on nimensä veroinen. :hug:

Mä olen niin väsynyt ja päänsärkyinen, että tää näytön tuijottaminenkin tuottaa tuskaa.

Parempaa alkavaa viikonloppua kaikille muille! :heart:

 
Tässä ollut tänään ihmeellisiä tuntemuksia.
Jomotti oikealta puolen alavatsaa niin et meinasin et jos jatkuu niin pitää mennä tarkistuttaa mikä mahtaa olla. Se meni ohi, ja sitten tuli hetken aikaa supistuksia."poltteli" alavatsaa,kyljistä ja alaselästä. :| Sekin sitten meni ohi. Onneks. Mahtaako johtua siitä että olen nyt viikon kävellyt töihin matkaa kuitenkin vain 3km/suunta.

Tässä siis nyt täytyy seurailla, ettei vaan tule taas sellasta.
Nyt siis viikkoja 19+2
 
Taas ollunna niin kiire, ettei oo kerenny kirjottelemaan :) (ja kohta taas töihin lähtö)
Eilen kävin neuvolassa, ja hienot sydänäänetkin kuuluivat.. ja sano neuvolatäti että kahden viikon sisään pitäis alkaa liikkeetkin tuntumaan kun niin kovin siellä nytkin jo heilui :D
Painoa oli tullu huhtikuulta 3kg lisää ja hemoglobiini oli hyvä, joten ei ainakaan vielä tarvetta rautatableteille.
Rakenne ultra on 17.7 ja seuraava neuvola 24.7. Rakenneultra nyt kyllä siirty normaalista ajasta viikkoa eteenpäin, koska oon just sillon helsingissä lomailemassa kun aika ois oikeesti ollu.. Mutta siskon rippijuhlat yms..
Onkohan muuten haittaa vaikka ei ihan viikoille 20 osu tuo rakenneultra?
Sain myös jotain voidenäytteitä tuohon nännikutinaan, ja ihan hyvin onkin auttanut ainakin eilen ei kutkuttanut :D

Ainiin ja POKS POKS 16
 
POKS POKS 16+0 :heart: :heart:

Tänä aamuna tuli pitkästä aikaa huono olo :x menin illalla tyhjin mahoin nukkumaan, ja unet oli sit tosi huonot. En jaksanu nousta mitään syömään, niin nyt se kostautu. Todella lähellä oli ettei joutunu pönttöä käydä halaamassa. mulla on oikeestaan ollu enemmän ILTApahoinvointia :D

Liikkeitä tuntuu koko ajan useammin, voi että miten ihanaa :heart: 3viikkoa ja 4 päivää rakenneultraan!Jeiii :D Jotenkin on nyt vaan todella hyvä mieli.

Heinis ja BeBe 16+0
 
Poksumispäivitykset täältäkin... pienenpientä kuplimista olen toisinaan ollut tuntevinani, mutta en aivan 100% varma näistä ole, onko sitten vauvan liikkeitä olleet...

Yöt menee levottomasti ja heräilen aamuyöstä... miten teillä muilla yöt menee?

Kuiskaten 16+0 *poks*
 
Jennyli hienoa, että muitakin Saunojia löytyy! :D Eilen oli aika viileä sää, joten kaikki lämpöiset vaatteet oli tarpeenseen. Samoin kumisaappaat, sillä hiekkakenttä oli oikea kuralätäkkö.

Täytyy mennä nyt hiukan lepäämään, että jaksaa taas illalla valvoa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Esikko77 ja Möhköfantti 16+1
 
Kuiskaten itselläni yöt menee suht hyvin. Kerran tai kaksi kertaa täytyy tosin herätä vessassa käymään (yleensä aina samaan aikaan yhdeltä ja/tai kolmelta), mutta onneksi saan taas heti unenpäästä kiinni.

Esikko77 ja Möhköfantti 16+1
 
Pitää taas vaihteeksi ilmoittaa itsestäänkin, lueskellut olen teidän juttujanne mutta en vaan ole sitten saanut kirjoiteltua.. :ashamed:

Itsellä neuvola oli viikko sitten 2kg oli tullut painoa lisää sitten maaliskuun lopun, oli kyllä yllätys sillä itse olisin odottanut enemmän mutta hyvä ettei näin ollut (kotona ei ole vaakaa niin voi vain arvuutella).. =)
Neuvolassa muutenkin kaikki hyvin hb 122 ja verenpaineetkin ihan kunnossa. Toukan sydämmensykkeet löytyi helposti ja ne sykkikin n. 130:n vauhtia.. :heart:
Nyt odotellaan sitten rakenneultraa joka olis 17.6. eli vielä puolitoista viikkoa...

Viime viikonloppuna sitten tunsin satavarmasti ensimmäistä kertaa toukan liikkeet ja nyt on joka päivä niistä saanut edes hiukan nauttia. Eilen potkas pari kertaa jopa niin kovaa että mahan päältäkin näki potkut!! Mä tunnen liikkeet parhaiten istuvassa/ puoli istuvassa asennossa.

Kuiskaten Mulla yöt menee suht hyvin, pissalle täytyy juosta 1-2 kertaa yössä ja sitten vähintään kerran pitää nousta pomppimaan sängyn viereen kun suonta vetää jalasta... Mutta aina heräämisen jälkeen nukahdan suht nopeesti ja nukun sikeesti. =)

Siinäpä oma napa päivitykset tähän väliin.. =)

Päksy + toukka rv 17+6
 
Mulla vatsa pullistunut, muuten ei isommin ole muualle tullut ylimääräistä..omat housut mahtuvat hyvin vielä jalkaan..Alkuraskaudessa näin unta, että odotan poikaa ja tälä viikolla näin tyttöunen :) Saa nähdä kumpi sieltä sitten on tulossa, rakenneultra olisi 30.6..

Ollaan huomenna lähdössä neljäksi päiväksi Lontooseen ja mietin miten sitä mahtaa jaksaa :/ Väsymys on ollut kyllä riesana, nyt tosin viikon aikana olo on tuntunut hieman pirteämmältä, joten toivotaan sen pikkuhiljaa olevan väistymässä... Yöt nukun yleensä melko levottomasti, vessassa täytyy käydä pari kertaa yössä ja olo on jotenkin levoton-tiedä sitten mistä johtuu :/ Hiukset on ohentuneet ja finnejä pukkaa kun teini-iässä. Nyt ehkä vähän rauhoittunut kylläkin..onneksi :)

Kaiken kaikkiaan raskaus on tähän asti ollut kyllä varsin helppo, joten tuli oikein hölmö olo kun moisia pikkuvaivoja listaan, mutta on kuitenkin kiva lukea muiden tuntemuksia ja vähän vertailla omaansa..

Paljon voimia kaikille!!

Milliz + toukka16+2
 
Huomenet!

Täällä taas aamupuuron jälkeinen pahoinvointi meneillään. Pitäisi pikkuhiljaa ruveta miettimään, mitä tuon syömisen kanssa tekisi, näyttää nimittäin paino olevan laskemaan päin. Mulla siis tosiaan tulee pahaolo lähestulkoon aina, kun syön. Joskus tulee ihan ylös asti. Mutta syöminen ei liiemmin houkuta, kun tietää olon, minkä siitä saa. Lisäksi kaikki rasvainen ja makea on alkanut ällöttää... :x Mulla olis kyllä varaa tuosta painostakin antaa pois, muttei liene hyvä asia nyt, kun kaksi kaveria kyydissä köllöttelee.

pikkuihra, mun mielestä noi rakenneultrauksen ajankohdat vaihtelee muutenkin paikkakunnittain. Jossain se on ilmeisesti jo alkaen rv 18 ja esim. täällä Kanta-Hämeessä rv 20-21. Enpä siis usko, että se on ihan viikon päälle ja käsittääkseni tuolla 18 viikolla ei ihan vielä kaikki tärkeä näkyisikään. Korjatkaahan taas fiksummat, jos puhun palturia. :)

Kuiskaten, täällä on alkanut yöt sujua paremmin alun jatkuvan heräilyn ja uudelleennukahtamisvaikeuksien jälkeen. Kerran pari juoksen pissalla ja lisäksi nyt kiusaavat nuo ihmeelliset unensekaiset sekoilut, esim. yksi yö piti herätä oikein kokeilemaan miestä, kun siitä oli tullut kilpikonna... :LOL:

Saunojille hauskaa lauantaipäivää!


Meilläkin ollaan tänään juhlatunnelmissa. Ystäväpariskunnan kanssa lähdetään iltaa istumaan. Kuinkahan pitkään sitä kehtaa baarissa käydä? Kävin viime viikonloppuna alkossa ostamassa viskipullon lahjaksi ja tuli siellä jo ihan nolo olo, ihan kuin olisi pitänyt kailottaa kassalla kovaan ääneen, etten osta pulloa itselleni. :p

Ihanaista lauantaipäivää kaikille muillekin, täällä ainakin pikkaisen aurinkokin pilkahtelee! :D


 
Moikka pitkästä aikaa!

Ensiksi onnittelut sky:lle, ja onnea odotukseen!

Täällä aletaan toipua kamalasta flunssasta jota kesti melkee viikon... Just pahimman helteen aikana olin kuumeessa :( Hyviä uutisia on kyllä myös tällä viikolla tullut, sain eilen tietää että sain kesätyöpaikan, ja vielä omaa alaani =) Opiskelen tän kesän, mutta nyt oon näköjään maanantaista lähtien myös töissä. Jännittää hirveesti miten tulee menemään uudessa työpaikassa! Raskaudesta en kertonut, enkä usko että sillä on väliä kun kyseessä on vain määräaikainen työ syyskuuhun asti.

Doppler, jonka tilasin yli kuukausi sitten tuli postitsta vihdoin torstaina. Sain pitkän yrityksen jälkeen sydänäänet kuulumaan tosi selvästi :heart:

Paha olo ei oo kokonaan väistynyt, välillä ällöttää, eikä kunnon ruokahalua ole, pystyn vaan syömään pieniä annoksia kerralla, eikä mikää oikeestaan maistu hyvältä... Eilen tuli pitkästä aikaa taas oksennus :x

Liikunnasta Schnappy79: Mä oon myös aina ollu aika liikunnallinen (en kyl läheskään noin paljo ku sä :ashamed: ). Oon nyt raskauden aikana käyny jonkin verran salilla ja uimassa. Ja tietenki koiran kans kävelyllä. Oon nyt myös keksiny hyvän treenimuodon ku juoksu ei oikeen innosta. Oon tehny kävelyintervalleja ku meillä oon täällä sellane iso kukkula. Saa ainakin sykkeen nousemaan kunnolla! Nyt ku oon ollu sairas ni treenaus on jääny vähemmälle, mut täytyis taas käydä salikortti lataamas. Mitähän liikkeitä siellä kannattais välttää? Mä oon välttäny oikeestaan vaan jalkaprässiä ja vatsarutistuslaitetta...

Ainii, mä oon netistä ladannu ( :ashamed: ) raskaana oleville tarkoitetun joogavideon ja ajattelin sen avulla joogata muutaman kerran viikossa. Kun kokeilin sitä, niin siitähän tuli jopa hiki! Ja tekee tosi hyvää selälle. Syksyllä ilmoittaudun sitten äitiysjoogakurssille :D
 

Yhteistyössä