*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Täällä ollaan taas :wave:

Poksuneille onnittelut =)

Alisa84 paljon tsemppiä ja toivottavasti pian pääset taas odottajien joukkoon :hug:

Kävin tossa hakemassa taas voima ja nestettä sairaalassa 5 päivää siellä vierähti, mutta kyllähän se taas oloa hitusen helpotti ja toiveissa on että tää hyvä olo jatkuis. Tosin sairaalassa kirjoitettii 5viikkoo saikkua joten tässä nyt ainakin keräillä voimia.

Neuvola oli viime torstaina ja siellä kaikki hyvin ja nyt ekaa kertaa sain kuulla pikkuisen sydänäänet ja kivasti se siellä pamppaili :heart: Neuvolan täti mut sinne sairaalaan klähetti kun pissassa oli taas kovasti kuivumisen merkkejä :( Taas pääsin pikkuisen näkemäänkin, kun aina sinne sairaalaan ottaessa ne ultraa ja siellähän kovasti liikuttiin ja hyvin oli kasvanu ja kehittyny. Vielä en oo liikkeitä tuntenu, toivottavsti kohta alkais tuntumaan nii sais jotain muutakin todellisuuden tuntua tähän oloon kuin toi pahoinvointi.

Lauantaina viikotkin poksui ja kovaa vauhtia kohden puoliväliä mennään!

Milli ja pikkuniitti 18+2 :heart:

 
Iltaa... ei ole liikkeitä tuntunut vielä, viikot nyt 15+2... ja kuitenki neljäs tulossa... hassua, miten sitä unohtaa edelliskerroista, milloin ne liikkeet on tuntuneet seuraavilla kerroilla.

Pukeutumisen suhteen saa miettiä, mitä sitä pukee... onneks kirppareilta löytyy kivoja ja edullisia odotusvaatteita, ja pari kivaa farkkuhamettakin olen bongannut näille helteille.

Oireita ei pahemmin ole... melkein sitä unohtaa odottavansa, kun olo tuntuu niin "normaalilta".

Kuiskaten 15+2
 
[/b]alisalle :hug: plussatuulia täältäkin sitten kun aika on sopiva.

hyvää kesäkuun alkua kaikille..kokoajan lähempänä marraskuuta :D
ihania masuja teillä.mun rakenneultra on kanssa vasta heinäkuun puolella..olispa jo =)
samoja mieteitä kun tenonvarren tytöllä ja pikkuihralla,oireita ei oikeastaan ollenkaan ja liikkeet ei tunnu yms. mutta onneks neuvola keskiviikkona,pelottaa vaan että jos ei sitä sykettä löydykkään enää :(
mukavaa kesäkuun jatkoa kaikille,kasvatellaanhan masuja
:heart:
rv16+1
 
Miten paljon teille muille marraskuisille on tullut tähän mennessä painoa lähtötilanteesta? Mulla puoli kiloa tähän 15 vko:n mennessä. Tosin neuvolan vaaka näyttää aina liikaa... kotivaaka näyttää paaaljon vähemmän :whistle:
 
Malla29
Ilokseni saan kertoa että kromosomitesti oli meillä normaali, sukupuolikin tiedossa mutta olkoot vielä salaisuus näin julkisella palstalla. Dna-testin tulos venyy vielä, niinkuin aina, mutta liikkeiden perusteella en enää sitä pelkää.

Tuplarattaat kovasti mietityttää, haluaisin sellaiset jotka kuitenkin on kätevät kaupassa eli kääntyvillä etupyörillä eikä mitkään turhan leveät, sitten molempien pitäisi pystyä nukkumaan, eli vain vierekkäiset käy ja jaloillekin pitää olla säätö. Tarkoitus on lykkiä rattailla paljon kun keskimmäisen eskari on tuossa kävelymatkan päässä ja koirakin tarvitsee päivittäin lenkitystä.
Teutonioihin olen tykästynyt yhen hengen vaunuina ja jotenkin team alu tuplatkin viehättäisi. Mutta hinta on karvas ja hiukka kookkaat + painavat ovat.

Mun rakenneultra on vasta heinäkuun puolivälissä.

Malla rv 15
 
tänään neuvola :D
mulla ollu iltasin kans jonku verran supisteluja, jos ei oo muistanu juoda kunnolla neste"vajaus" aiheuttaa supisteluja myös..
painoa oli viime neuvolassa tullu reilu 2kg lähdöstä lisää (nyt siis vasta normaalipainossa), kohtahan tuon kuulee onko sitä tullu huimasti enemmän..
paineet jännittää, mullahan normaalisti tosi korkeella ollu paineet (paniikkihäiriö), mut nyt raskausaikana pudonnu normaalitasolle (ennen 140/90 nyt ollu 127/77).. et jänskättää tuoki vähän, eniten tieten jännittää ne äänet et kuuluko ne :|

mut nyt töihin ja neuvolaan ja tuun illalla kertoon kuulumiset

tt ja pömppis rv 17+1
 
RiksRaksJaPoks rv 17 täynnä!!!
:D :heart:

Alisalle iso halitus täältäkin :hug: Mulla on kyllä sinuu ikävä ja olisin mieluusti odottanut kanssasi loppuun asti :hug: Toivottavasti saisitte nyt luvan uuteen yritykseen...uskon että pian saamme sut takaisin odotuspuolelle :heart:

Thorille iso kiitos myös täältä kun jaksat päivitellä :flower: Tuo etusivu on valla ihastuttava :heart:

Malla ihania kuulumisia, onneksi olkoon! :flower: :heart:

Kuiskaten mulla on paino noussu lähdöstä jonku 2-3kg tällähetkellä, luulisin näin! Mutta eipä tuo kauhistuta kun olin aika hoikkanen.

Tt mulle on kans joku mörkö toi verenpaineen mittaus:whistle: Ennen raskautta mun paineet oli kyllä vähän koholla ihan kotomittauksessakin mutta lekurissa aina vielä komeemmat, ihan jännittämisen takia! Mut raskaus on mullakin alentanu paineet ja välillä ovat tooosi matalalla. Neuvolassa jännitän mittausta (mikä on ihan hölmöö kun tätikin on niin tuttu kun olla ja voi ) mutta ovat olleet vielä normaalitasoa.

(.) Huomena mullakin olis neuvola...pääsen oikeen valittamaan näistä alakerran säryistä :D Saas nähdä laittaako lääkäriin!!

Meillä senkun juhlat jatkuu...isäntä täyttää tänään 30vee!!



 
Huomenta kaikille :wave:
Sairaslomilta palattu...ikävä väsymys vielä haittana ja päänsärky, jota on kylläkin ollut koko raskausajan. Keskiviikkona menen akupunktioon, jos sais siitä apua.

Lv-punktion vastaukset saatu: kromosomit normaalit ja tyttö tulossa :heart: :heart:
...niin kuin arvelinkin =)


Vauvelin liikkeitä tuntuu aika vähäsen...menee välillä päiviä, että ei tunnu mitään..onneksi on tuo doppleri, jolloin saa mielenrauhan takaisin.

FinSki Tsemppiä punktioon....


Malla29 Onnittelut hyvistä lv-punktion vastauksista :flower:


 
Heipä hei

Täällä viikot vaihtuu... Tänään siis rv 16+0 :)
Hassua että kohta ollaan jo puolessa välissä, kun sain vasta 4 viikkoa siiten tietää koko raskaudesta :D

Paino on noussut varmaan jo 10kg :D No ei kai.. Viimeisimmän vaakakäynnin perusteella sitä olisi tullut n.4kg lähtöpainosta, iik :/ Pitää rajoittaa vähän tuota herkuttelua...
Päätin nyt laittaa joka aamu reilun kannullisen vettä jääkaappiin jonka pyrin sitten päivän aikana juomaan. Olen näet huomannut että juon aivan liian vähän vettä ja uskon että olen aika turvoksissakin sen takia.. Toiveajattelua..? :D

Niin, ja tuohon listaan voi lisätä ikäni, olen siis 24v. :) Ja synnytyssairaalasta en ole vielä ihan varma. Saattaa olla Keski-Pohjanmaan keskussairaala tai sitten Pietarsaaren Malmin sairaala..

Olo on ihan hyvä, selkä vaivaa välillä, mutta sen kummempia oireita ei ole.
Olen ollut tuntevinani liikkeitä jo, mutta en ole ihan 100% varma.

Supisteluja on minullakin ollut jos olen kovasti rasittanut itseäni. Ne ovat olleet kylläkin niitä kivuttomia, mutta tuntuu ihan selvästi kun maha menee kovaksi.
Meillä on rakenneultra 1.7. ja pelottaa jotenkin hirveästi se, että jos kaikki ei olekaan hyvin.

Me emme ehtineet siihen verikoejuttuun missä kartoitetaan sitä kromosomihäiriötä, kun se pitäisi tehdä ennen rv12 ja sain tietää raskaudesta juuri silloin. Mutta esikoista odottaessani mitään sellaista ei edes tehty ja koska niskaturvotus oli normaali, niin ei kai syytä huoleen.

Olipas omanapaista tekstiä.. Piti vain pikaisesti tulla jotain raapustamaan ennenkuin poika herää päiväunilta.

söpöjooseppi ja salamatkustaja 16+0
 
Kuiskaten Mikä siinä oikeesti on kun se neuvolan vaaka näyttää aina enemmän kun kotivaaka :whistle: Mulla on tuo sama ongelma. Kuntosalin, mun äidin ja oma vaaka näyttää suurinpiirtein samaa, mutta siellä neuvolassa se on aina enemmän :LOL:

Mun neuvolan täti mittaa aina verenpaineet painon punnituksen jälkeen. Ja mä tietty stressaan sitä punnitusta niin, että paineet on aina korkeemmat kun muuten mitattuna :snotty: Täytyy pyytää ens kerralla, että ottaa ensin verenpaineen ja sit vasta painon, että saadaan paremmat lukemat :kieh:

Painoa mulle on tullut noin 2 kg lisää (rv 17). Yritän pitää sen kurissa syömällä terveellisesti kun edellisessä raskaudessa oli raskausajandiabetes. Tosin mun lähtöpaino ei ollut mikään korkea, että kai sitä väkisinkin tulee reippaasti lisää.

Zera ja Malla29 Kiva kuulla hyviä uutisia!

Milli82 Toivottavasti olosi pysyy hyvänä :hug:

Liina ja ötö 17+0 *POKSAHDUS*
 
tyttö viety hoitoon ja pitäisi siivota ennen töihin menoa,mistähän vaan sitä energiaa sais |O
nyt en enää lihavoi tekstiä :whistle:
kuiskaten: paino oli pudonnut kilon ensinmäisen neuvolan ja lääkärineuvolan välissä,nyt huomenna seuraava neuvola ja koti puntarin mukaan paino olis ehkä vähä noussut tai on samassa,huomenna näkee.varovainen olen ollut ettei painoa tulisi kun esikoisen odotuksessa tuli yli 20kg painoa :headwall:
malla: ihana kuulla että kromosomitesti oli normaali
=)
zera: hyvä että punkio tulokset olivat hyvät,ja onnea tytöstä
=) hienon pinniksen löysit
=)
kaikille mukavaa aurinkoisen päivän jatkoa :heart:
rv 16+3
 
Zera ihania uutisia, onnea pienestä tytöstä :flower: :heart:
Jännä miten sitä vaan jotenkin alitajuisesti tietää kumpi on tulossa...minähän siis olen ihan varma pojasta joten saapi nähdä onko tunteeni oikea ;)
Pinnasänky on myös hieno!! =)

Nurmikko istutettu ja muutenkin pihaa siistitty! Joten tervetuloa vaan kesäkukkaset =)
Nyt pitäis sitten lähtee niihin töihin josta maksetaan palkkaakin :wave:
 
Mahtavia säitä on kyllä ollut =) Onkohan kesän ainoat helteet nyt ohi..?

Millaisia nuo liitoskivut on? Meillä oli sunnuntaina aika pitkä automatka ja alkoi loppuajasta särkeä ihan tajuttomasti tuonne jonnekin jalkojen väliin. Herään joka yö myös kamalaan kylkikipuun aina kun vaihtaa kylkeä. Tuntuu, että koko vatsa repeää...

Ihmettelen noita liikkeitäkin kun ei vieläkään ole havaittavissa mitään varmuudella liikkeiksi tunnistettavaa. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa jo liikkeitä tuntui. Onkohan tuo minun ylimääräinen rasvakerros se joka liikkeitä vaimentaa..

 
Tässä olis vielä tämän mamman masusta kuva rv16 tasan:



Kävin vihdoin viimein vaa'alla kun saatiin uus paristo ja paino oli tässä parin viikon aikana edelleen vaan laskenut vaikka oon syönyt normaalisti. Onkohan se tuo kun mitään herkkuja ei tee enää edes mieli..
 
Zeralle onnittelut tytöstä :heart:

Oman napaan kuuluu ilkeitä mahakipuja, enemmän oikealla puolella..Sekä sitä "sukkapuikkotökkimistä" kohdun alaosissa. Oliskohan joku kasvuspurtti menossa taas :eek: Todella inhottavaa tällänen kipuilu :/ onneks vuotoo ei oo tullut moneen päivään enää, ei niin paljoo osaa pelätä näitä kipuja. Huomenna äitipolille aika, pitää siellä kysästä mistä tää voi johtua.

Mulla oli edellisessä neuvolassa paino noussut lähtötilanteesta 2 kiloa, ja jatkaa varmasti nousuaan :p mulla nimittäin on JATKUVA nälkä ja jos en syö, mua alkaa oksettaa. Toisaalta jos syön liikaa, niin siitäkin tulee paha olo :D eli kohtuudella pitäis syödä pieniä annoksia ja usein.

Nyt on lopullisesti siirrytty sit äitiysvaatteisiin, maha pullahti lopulta sen verran rytinällä ulos, ei edes aamulla tarvitse yrittää vetää tavallisia farkkuja päälle kun aiemmin maha kasvoi iltaa kohden..Nythän tuo pullottaa tossa jo heti herättyä. Makuulla tuntuu ihana pallo alamahalla, kohtu kasvaa aika vauhdilla :heart: Sais liikkeitä tuntua enemmän, eilen esim en tuntenut mitään, tänään ehkä yhden muljauksen :/ mut eiköhän tässä viikon parin sisään tunnu jo paremmin :heart:

Heinis ja rakas, 15+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Voi kun odottelen sitä koko kesän kohokohtaa...rakenneultraa :D
Se on kylläkin vasta 26.6. Nyt pitänee vaan nautiskella vatsan kasvusta. Mulla ei noita kipuiluja mahassa/alapäässä ole paljon...hieman repäisykipuja joskus, jos nopeasti
käännyn.

 
Heinämassu: mulla IHAN sama juttu..parin tunnin välein on pakko syödä,muuten iskee yrjötys päälle.. :x

Neuvolassa käyty ja kaikki oli muuten hyvin paitsi hemppa oli vähän tippunut 125-> 118 siksi varmaan tää väsymyskin välillä iskee ihan tosissaan päälle,rautaa voin alkaa joka toinen päivä popsimaan kuulemma..Verenpaineet oli 118/68 ja Pienen sydän jumputteli 150-160 :heart: ja liikkuvan tuntui kovasti :saint: Painoa on tullu mullakin n3kg lisää,pakko vähän tarkkailla syömisiä kun mulla jo ennestään on tota ylipainoa ihan tarpeeksi... :p
 
Unohdin muuten neuvolan tädiltä kysyä ,kun välillä kun nostan tai rehkin jotain kovasti niin maha menee ihan "maitohapoille"niinkun miehelle kuvailin :D Siis tuntuu siltä kun olis tehny vatsalihaksia liikaa :p Ei varsinaisesti satu mutta ei kovin mukavaakaan ole..onko noi sellassia harjoitus supistuksia? Joo joo oon mä jo kerran synnyttäny mutta siitä on niin kauhiasti aikaa :D
 
Mere79Itse asiassa en ole sitä ihan tarkkaan edes laskenut, että montako viikkoa sitä lomaa on. Olen ensimmäistä vuotta opetusalalla, ku vasta reilut kaksvitosena päätin vaihtaa alaa. Olen opo enkä aineenopettaja, joten joudun lomakautena olemaan töissä huimat 30 h, joista 20 tuntia tulee ennen lukuvuoden alkua. Eli meen töihin pariks päiväks muutaman viikon päästä vielä, ja sit elokuun 10. asti oon lomalla. Olen Kaakkois-Suomesta, pk-seudulle matkaa reilut 100 km. Hyvä vuosikerta muuten meillä =)

Sitten sitä painoasiaa Tosi vähän teillä kaikilla on paino noussu, ku mulla nousi maaliskuun alusta toukokuun loppuun 4 kiloa. Sitä ennen vedin painoja vielä alas reilut 4 kiloja kisoja varten, ku lajissani on käytävä vaa-alla ja se määrää sarjan. Eli kisapainoon verrattuna jo 9 kiloa eroa :/ Olen pitkä tyttö, en mikään superhoikka, sellainen jäntevä urheilijatyttö, mutta rasvaakin lihaksen seasta löytyy valitettavasti. Toivoin etukäteen että max 15 kiloa tulis extraa, mutta taitaa tällä menolla tulla enemmän. Tosin nyt on paino pysyny vähän aikaan tasalla. Masu kuitenkin kasvaa koko ajan, joten tuskin paino tässä kauan pysyy. :LOL:

 

Yhteistyössä