*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

mulla kans ensimmäinen ultra takana ja sydänäänet kuunneltiin, oli 175 =) Seuraava neuvola on kesäkuun alussa mutta ei haittaa ettei tarvii useammin käydä.

Huono olo on vieläkin jatkuvasti :/

Mamacita 10+3 (tämän laski neukkutäti tänään mut tarkentuu sit np:ssä )
 
no niin jokohan mäki uskaltaisin liittyä=) elikkä LA olis tuossa 20.11 ja viikkoja siis nyt 9+4 ite oon 21 ja ukko 22...
kävin varhaisultrassa tämän kuun alussa jossa kaikki oli hyvin..viime vuoden syyskuussa km joten toivotaan parempaa onnea nytten=)
nyt jos lähtis tuon ukon kans navettaan vaihteeksi...ja täällä kotieläimiä kissa,koira,kani ja hevonen ja nuo 60 lypsävää=)

mirkku
 
Mä en oikein tiedä miks toi vesinäyte pitää viedä :eek: Mutta sillon kun Hannaa ootin niin piti kanssa viedä...

Mä oon ihan fiiliksissä,lääkäri meni hyvin ja sydänääniä kuunneltiin ja löytyihän ne sieltä :heart: 170 oli syke.Kyllä se vaan herkistää kummasti varsinkin kun eka lääkäri varoitteli(oli muuten nuori mies lääkäri ja TODELLA mukava) että ei välttämättä kuulu vielä ja haeskelikin aika tovin mutta löytyihän se asukas sieltä :D

Lisäksi juteltiin noista tarkemmista tutkimuksista ja rauhoitteli että todennäköisempi mahdollisuus on sillä että lapsi on täysin terve kuin että jotain löytyisi B) Kun tuskin tytön vammaakaan olisi pystytty noissa seulonnoissa löytämään.

Oi että,oon niin onnellinen... :D

9+3 :heart:
 
Hellouta!!

Tervetuloa uusille!! :flower:

Aamukastetta :eek: hui kauhistus! Onneks pikkusella kaikki kuitenki hyvin! :heart:

Täällä on väsymys hiipiny salakavalasti kuvioihin..tänäänki vetäsin 2h päikkärit. Neuvolassakin aamusta pyörähin
paino +550
turvotus-
rr 103/71
pissa puhas
hemppaa ei otettu viimeeks 152 ja sydänääniäkään ei viel kuunneltu. Vuotoo on taas ollu vaihtelevasti valkovuodon seassa olevasta tuhrusta punaseen hyytymäiseen ja kaikkee siltä väliltä.. :| Ei kiva...ei auta kun toivoo et kaikki edelleen hyvin ja polyyppi siellä muistuttelee ittestään. Nyt pyykkien kimppuun...
 
aamukastetta, ai hurja, mitä käänteitä siellä. :eek: Onneksi kaikki on hyvin! :heart: :hug:

mirkku, tervetuloa! :wave:

Np- ja muilla ultrakävijöillä ihania uutisia. :hug:

thor, doppleri saapui vihdoin tänään meillekin. Hetken aikaa tuossa ennen päiväunia koitin kuunnella, mutta eihän sieltä vielä mitään kuulu. Melkein jo luulin ihan hiljaa yhdessä kohtaa jumputusta kuuluvan, mutta taisi olla harhakuvitelmia... :ashamed: Tästä tulee varmaan kuitenkin uusi iltarutiini, että koitan ääniä metsästää.
Yhdessä kohtaa kuuluu muuten sellaista ihme "viuhuntaa", oman sykkeeni tahtiin. Osaako joku sanoa, mitä moinen on?

( . ) Menkkakivut jatkuu. Mietin jo pitäisikö soittaa terveydenhoitajalle ja kysyä, onko nämä ihan normaaleja.
:eek: Oho, mies rupesi omatoimisesti imuroimaan. Ihana on ottanut noista kotihommista ihan erilaisen otteen, kun olen itse niin väsynyt. :heart:

Ihanaa illanjatkoa kaikille tasapuolisest toivottaa VL, jonka ei tarvitse miettiä, mistä se rantapallo oikein tulee. Nimim. Daim-suklaata suupielessä ja mutakakku uunissa... :p

 
Heippa...

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :)

Mirkulle, tervetuloa, meillä on sama LA :D

Itse olen saanut nauttia tähän asti melkeimpä oireettomasta alkuraskaudesta...kuitenkin nyt parina päivinä pahaolo on saapunut tännekkin...ei kiva...Outoa, että aina puhutaan raskauden AAMUpahoinvoinnista, mulla se on tullut nyt vain illalla...

Mitenkä sitä jaksais odottaa vappuaattoon, silloin ois nimittäin eka ultra, ja vielä np! Tuleekos teillä muilla miehet mukaan tuonne np-ultraan?

Annsku ja pikkunen 9+4
 
Täällä ollaa käyty tänää hammaslääkärissä koska viime yönä alkoi aivan hirvee hammassärky joka säteili myös korvaan ja epäilin että kipu johtuu viisauden hampaasta ja niinhä se olikin ja nyt se ollaa revitty pois..siinä tuli kyllä aikas paha olo kun sitä väännettii ja revittiin.

uusille tervetuloa!! :flower:


 
Moikkis.

Kumma ku täällä on ainakin kaks joilta nyt raskausaikana viiisuri otettu, toiselta taidettiin ottaa kaksikin mutta mulle sanoivat eilen aamulla että missään nimessä eivät ota pois, mielummin vasta vauvan synnyttyä! Ja mä koitin vaikka mitä sanoa mutta ei, v-penin lykkäs ja toivotti tervemenneeks.. kiva jos tuo nyt temppuilee, mä oon joutunut viikonlopun aikaan ottaa särkylääkettä ihan liikaa mutta kipu oli sanoin kuvaamatonta ja töissä oli pakko kyetä asiakkaile puhumaan...

Mä kävin eilen hakee dopplerin, kokeilin eka tavan rasvan kanssa kuunnella, ei kuulunut, ei kuulunut kamuiltakaan joilla toisella viikkoja kohta 13 ja toisella 20 ja ajattelin jo että tuolla voi heittää vesilintua, mutta sitten vaihdoin seridalin lipogelin niin tuon 20 viikkosen syke kuului, toinen kamu ei ollut täälä enää, ja sit pääsin kuulemaan omankin mussukan sykkeen :heart: :heart: :heart:
Mikä mahtava tunne!! Eka oikea merkki siitä että vauva siellä on ja syke selvä ja kiivas, hyvältä kuulostaa! Ihanaa, mahtavaa, sanoin kuvaamatonta! :heart: :heart:

Meni omaks navaks koko stoori mut nyt niin happy happy olo! :D

Ninnuli ja mussukka 10+1
 
Heippa taas!

Aamukasteella on ollut raju kokemus! :eek: Varmasti säikäyttänyt pahemman kerran!

Tervetuloa uusille! :wave:

Mä en ole jaksanut nyt tännekään kirjoitella, kun mieli on ollut kohta 2 vkoa tosi maassa; mun rakas mummuni makaa sairaalassa ja hänen elämänsä voi päättyä koska tahansa, toivoa ei enää ole :( Itkua on meidän perheessä riittänyt eikä loppua näy...

Tänään kävin NP ultrassa ja siellä se meidän pikkunen kölli jalat nätisti ristissä :heart: Vastasi vkoja ja NP oli tosi alhainen, riski 1:3580. Samalla kävin kertomassa uutisen mummulleni ja kivi pyörähti sydämmeltä, että kävi miten kävi, mummuni sai tietää tulevasta lapsesta...

Mutta poistun nyt taas takavasemmalle keräämään energiaa huomiseen päivään :wave:

Onni rv tasan 12
 
Pakkohan se oli alkaa metsästää huuto.netistä kotidoppleria, alkoi kyllä niin häiritä ettei minulta kuulunut sydänääniä neuvolassa ollenkaan ja teillä joillain on kuulunut jo aikaisemmilla viikoilla :/
Mulla kuului kaksosista rv 10+ mutta nyt ei siis kuulunut ja vaikka tiedän että vielä ei kannata todellakaan panikoida niin kamalia ajatuksia mulla on päässä liikkunut :ashamed: Terkkari ei ainakaan ollut moksiskaan sydänäänien kuulumattomuudesta, sanoi vaan että istukka saattaa olla edessä! Ja onhan se pikkuinen vielä niin pikkiriikkinen että jos onkin jossakin vähän piilosilla niin ei sitten äänet kuulu!
Mutta kun itselleni en mitään voi ja asia häiritsee nyt kovasti :/

Valkolilja se suhina mitä dopplerista kuuluu on istukasta ja tosiaan sinun oma sydämen syke =) Näin ainakin mulle terkka sanoi!

Eipä muuta ihmeellistä...oireet ei oo ainakaan kadonnu joten josko se olis hyvä merkki kuitenkin :heart:
Mutta mikä ihme mulla tuikkii tuolla kohdunsuulla?!!? :eek: Ihan kun sukkapuikolla aina välillä tuikattais sinne!! Onko muilla tällaista?!
Vappuaattona olisi mullakin np-ultra ja sitä odotan kyllä malttamattomana ja hieman pelon sekaisin tuntein.


Jennyli ja Huomena poksuu taas viikot :heart:
 
Onpas meillä ollut hiljainen päivä täällä eilen... :eek:

Mirkku, tervetuloa mukaan odottelemaan!

Alisa, mites on loman jälkeen kotiuduttu? Itsellä on aina loman jälkeen sellainen lomalta paluu loman tarve, millään ei malttaisi töihin taas palata. :whistle: Koskas sulla oli ultra/neuvola seuraavaksi?

Jennyli ymmärrän kyllä huolesi, vaikka siellä tosiaan ihan varmasti kaikki onkin hyvin. :hug: silti!

Aamukasteella on tosiaan ollut kurjaa, hienoa että kaikki selvisi hyvin kuitenkin.

Onni09 jaksuja raskaaseen tilanteeseesi :hug: ja onnea myös hyvistä ultra kuulumisista! Mulla olivat isoäidit kanssa tosi rakkaita ja läheisiä, muutama vuosi sitten menetin saman vuoden sisällä kummatkin terveet ja pirteät vanhukset - toinen kuoli auto-onnettomuudessa ja toinen syöpään parissa kuukaudessa. Oli kyllä tosi rankka paikka, varsinkin kun ei päässyt toista hyvästelemään. :'(

Täällä ei omaan napaan ihmeempiä, olo on jo pirteämpi ja parempi, vaikkakin liitoskivut sen kuin tästä pahenevat.

Hups, pitää mennä poikaa viihdyttämään, päivän jatkoja kaikille! :wave:

rv 12+4
 
Jennyli Kyllä sulla kaikki on ihan hyvin. :hug: Mutta koeta ostaa doppleri tai sitten pääsisitkö nvlaan vielä uudestaan kuuntelemaan?
Mulla on kanssa kohdunsuulla niitä tuikkimisia, mulla on aina niitä raskauksissa ollu ja loppuraskaudesta lisääntyy.

NP- ultrassa ja neuvoloissa ja ultrissa käyneille onnitteluja hyvistä uutisista :heart: Ihanaa =)

Mitä tämä nyt oikein on kun koko raskauden on ollut lähes oireeton niin nyt sitten on ellottanut jo monena päivänä koko päivän eikä kahvikaan ole maistunut? Väsymyskin on hurjaa, eilenkin menin nukkumaan jo 10 illalla vaikka olin nukkunut päikytkin. Mä kun odottelin näille viikoille jo niiden vähäistenkin oireiden häipymistä.

Ihanaa, enää viikko np- ultraan. On muuten hurjaa että joillakin näkyy jo np- ultrassa toi sukupuoli :heart: Jollekkinko täälä jo veikattiin poikaa? Onnea =)

viikkoja kasassa 10+6
 
Kiitoksia lohdutuksista :hug: Kyllä mä kovasti tsemppaan itseeni että kaikki on ihan hyvin :heart: Luulisi ettei oireet lisääntyisi jos jotakin olisi vialla?!
Minäkin oon odottanut että tässä alkais pikkuhiljaa virkistyä ja ällötyskin loppumaan mutta eipä vaan...tuntuu että tälläviikolla ällötys on vaan lisääntynyt taas :x
Heh, ja kiva että muillakin tuikkii ;) Ei tämä mullekaan vieras vaiva oo...kaksosista oli kans mutta vasta myöhemmin!
Menkkatuntemuksia ei enää oo ollu mutta pientä paineen tunnetta ja särkyä on kyllä tossa häpyluulla. Ja repäisykipuja tulee päivittäin joten eikös se oo merkki kohdun kasvusta?!
Kuten huomaatte etsin koko ajan vahvistusta sille että kaikki on hyvin ;)

Vielä en sitä doppleria huutanut...tai huusin yhtä ja nyt odotan että joku huutaisi sitä mun jälkeen että voisin ostaa heti toisen kohteen. Mutta mun säkällä kukaan ei sitä huuda ja joudun odotteleen sulkeutumista 27.4 asti :kieh:

Ajattelin muuten tilata vauva-lehden tollasella alennuskupongilla ja siinä sais lahjaksi kantopussin (vinkiksi vaan muillekin )! En tiedä kyllä kuinka kätevä on mutta sopii vastasyntyneestä kaksivuotiaalle,säädetään soljilla ja tutkittu ja turvalliseksi todettu! Otin tän kupongin neuvolasta ja 9kk lehdet maksaa 34.90e.



 
jotenkin ihan luovutusolo. Ikävä tunne että kaikki ei oo kunnossa. Kohdun kasvukivut ym on tiessään. Todella pessimistinen olo just nyt, ja vielä olis monta päivää ennen ultraa :'( miehelle en ääneen edes uskalla sanoo mitään, tulee olo että jos myönnän tunteen olemassaolon, niin se varmasti toteutuu |O

Heinis ja kirppu, 9+4
 
Tervetuloa uusille :flower:

Jennyli Yritä olla vaan rauhallisin mielin, kyllä siellä masussa on varmasti kaikki kunnossa, vaikkei noita sykkeitä kuuluiskaan. Mulla ainakin ne kuulu ekassa raskaudessa tosi myöhään. Ymmärrän silti sun huoles :hug:

Ninnuli Mulle se hammaslääkäri sanoi, ettei yleensä poista raskaana olevilta viisaudenhampaita, muuten kuin akuuteissa tilanteissa. Mun hampaidenpoistoaika oli varattu jo ennen kun tiesin olevani raskaana ja soittelin sit plussattuani hammashoitolaan, jossa vastaanotossa vaan sanottiin, ettei raskaus haittaa poistoa, että tule vaan paikalle. Ja koska olin sit siellä paikanpäällä niin hammaslääkäri päätti, että otetaan ne viisaudenhampaat nyt sit pois. Ainoat syyt tohon miks niitä ei poistettas on se jos äiti stressaa sitä hirveästi ja kun ei voi jäkeenpäin syödä kun panadolia särkylääkkeenä. Mutta mulla siis ainakin meni tosi kivuttomasti ja helposti, eikä toimenpiteestä ollut vaikutusta raskauteen

aamukastetta Olipas sulla hurja kokemus. Onneks kaikki kuitenkin päättyi hyvin.

Heinämassu82 Voimia sinulle. Yritä jaksaa pysyä positiivisena. :hug:

Omasta navasta ei mitään ihmeellistä, paitsi, että viikot poksuivat eilen :D

Liina 11+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
jotenkin ihan luovutusolo. Ikävä tunne että kaikki ei oo kunnossa. Kohdun kasvukivut ym on tiessään. Todella pessimistinen olo just nyt, ja vielä olis monta päivää ennen ultraa :'( miehelle en ääneen edes uskalla sanoo mitään, tulee olo että jos myönnän tunteen olemassaolon, niin se varmasti toteutuu |O

Heinis ja kirppu, 9+4
mullakin katosi tossa vaiheessa kasvukivut ja pahoinvointikin on ollut kadoksissa aina välillä ja palaa sitten lievänä .Joten ei se silti tarkota pahinta.Mulla vielä verta tiputtelee edelleen.Mutta juuri maanantaina näin ultrassa että kaikki oli hyvin.

Tytöistä oli voimakasta pahoinvointi( toisesta aamulla ja toisesta 24/7) .

Pistetääs arvuuttelua kehiin että kumpaa luulette minun odottavan? Saan 2-3 viikon sisään tietää 100% kumpi tulee.Mutta ajan kuluksi ajattelin arvuutella .

heidiS23 + tytöt ja pikku pirpana rv 12+4
 
:wave: Huomenna pitäis aueta netti kotonakin :D
Mä tässä ajattelin jos siirryn tuonne lokakuisten pinoon kun se l.a on nyt aikaistunut sinne.
Mut käyn mä varmaan täälläkin lukemassa teidän juttuja :D
Kaikille :hug: ja toivottavasti jatkuu hyvällä mallilla kaikki!

:wave: :wave:
 
Täällä ollaa eilen nukuttu ainaski 3 päikkärit kun väsyttää vaan niin vietävästi..tänään illalla meen 2 isomman tytön kanssa semmoseen kevät juhlaan,mutta jotenki tuntuu että ite ei jaksa mitää siellä tehä paitsi ku kattoo vaa mitä tytöt tekee.


 
Postis tuli mun doppler...kauan sain ettiä ääniä. N. 10-15min. meinasin jo luovuttaa kunnes yhtäkkiä kuulin kun vauva karkas dopplerin alta. Siis selvä ääni liikkeestä...sit löysinkin äänet heti mutta pikkanen liikkui hurjasti kun kokoajan äänet karkas..mutta tosi selvästi ne äänet kuului. Laskin että n.180 olis ollut syke minuutissa :heart: laskin siis montako lyöntiä tuli 10 s ( 30 lyöntiä tuli) ja kerroin sitten 60s. Oliko oikein laskettu :ashamed: mä olen huono laskuopissa :xmas: Korkea syke mutta vauva liikkui niin onhan se selvä. Erotti kyllä heti omasta sykkeestä, ei ollut epäilystäkään. Vauvaöljyllä sain parhaiten kuulumaan. Kokeilin tommosta geelimäistä tavisrasvaakin mutta öljyllä kuului äänet selvemmin. Se on vaan huono tos öljys kun se imeytyy niin nopsaa et saa kokoajan lisäillä jos heti ei äänet löydy.

IIIIIIhanaa :heart: :heart: :heart: so happy :D
 
Ihana lukea kuinka jotkut ovat tosi onnellisia raskaudestaan:)
On ollut hirveän vaikea tää alkuraskaus, vanhempani eivät hyväksy vauvaa ollenkaan. Yrittävät kaikin keinoin saada mua ottamaan sen pois. Samoin sukulaiset ym. ovat raskauttani vastaan.
Lisäks ei ole asuntoakaan vielä niin sekin stressitekijä tähän lisää :kieh: .....
Ihme että vauva on pysyny matkassa edes tämän itkun ja masennuksen keskellä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olen ollut tosi kahden vaiheilla, että pidänkö sen ylipäätään, kun painostus on ollut niin kovaa ja ihmiset sanoneet, että mulla on nyt elämä pilalla ym......
Itse en ajattele ollenkaan sillä tavalla .... lopulta olen päättänyt jatkaa eteenpäin =)
Vaikka kai ottaa aikansa selvitä ristiriitaisesta tilanteesta.

Mutta huomenna ultraan, siellä sitten nähdään kuinka sisukas vauva on:D
Onnea kaikille, joilla ultrat menneet hyvin ja jaksamista niille, joilla on raskasta tai jotka on huolestuneita vauvan voinnista... toivon että teillä menee kaikki hyvin :heart:
 
miina5 en voi uskoa miten aikuiset ihmiset vanhemmat ja sukulaiset joiden kuuluisi olla tukena ja " viisaampana" osapuolena elämänkokemuksellaan voi olla nuon vastuuttomia ja tekisi mieleni tässä kohtaa käytää muutamaa haukkumasanaa |O |O :kieh: :headwall: Hyvä kun olet pysynyt lujana ja kyllä ne asuntoasiatkin selviää! Ihan varmasti! Kun lapsesi syntyy, kyllä kuule kaikki katuvat sanojaan. Hienoa että sinä osaat olla aikuinen ja kantaa vastuun lapsestasi. Se mun mielestäni kertoo jo siitä että olet kypsä kasvattamaan lapsen.
Suomen maassa ei jätetä äitiä heitteille jolla on lapsi, tai tulossa. Kyllä sulle asunto järjestetään. Kyllä kaikki järjestyy.

Onnea ultraan :hug: =)
 
tervetuloa mirkku-87 odottelemaan mahtavaa marraskuuta :heart:
olemmekin saman ikäisiä puolisoita myöten =)

heinämassu älä maalaile piruja seinille, kaikki on varmasti hyvin. välillä voi olla oireettomampaa oloa ja sitten se iskee jälleen puskan takaa.

minunkin rupesi tekemään mieli tuota doppleria, kun siitä on niin paljon keskustelua ollut.. ääh, jouduinkohan alkaa myöskin bongailemaan semmoista jostain.. minkä merkkisiä teillä dopplereita on, tai oletteko kuulleet jostain todella hyvää palautetta? itse en ole tutustunut vielä mihinkään merkkiin ja olen aika laiska vertailemaan eri tuotteita. jotain olen kyllä lukenut angels sounds (tai joku..?)-dopplerista..

saattaa olla aika tyhmä kysymys, mutta esitämpä asian siltikin.. minulla on ollut useita kertoja semmoisia vihlaisuja / pistävää kipua oikealla alamahassa, suunnilleen ehkä munasarjan päällä, en osaa oikeen hahmottaa.. kipu saattaa tulla esim. kiertoliikettä tehdessä (nostan esikoita sänkyyn) tai ihan kävellessäkin ja joudun pysähtymään. ovatko nämä siis niitä repäisykipuja? esikoista odottaessani alkuraskaus oli täysin oireeton, joten en ole moisia ennen kokenut vaikka siis toista odotankin. on niin tyhmä olo, kun esim. neuvolassakin asiat esitetään niin kuin ne pitäisi jo tietää, koska on ennenkin ollut raskaana :ashamed: nooh, mutta minäpä en moisista tiedä.. tunnustan :LOL:

noniin, kello näyttäisi olevan sen verran jälleen että raitis ulkoilma kutsuu.
ja ainiin, POKS POKS viikot tänään tasan 10 maaginen raja lähestyy. :heart:

heituska
 
Heinämassu82:

jotenkin ihan luovutusolo. Ikävä tunne että kaikki ei oo kunnossa. Kohdun kasvukivut ym on tiessään. Todella pessimistinen olo just nyt, ja vielä olis monta päivää ennen ultraa :'( miehelle en ääneen edes uskalla sanoo mitään, tulee olo että jos myönnän tunteen olemassaolon, niin se varmasti toteutuu |O

Heinis ja kirppu, 9+4



:hug: voi, toivottavasti mielesi on jo pirteämpi. Nuo oireet niin vaihtelee päivittäin ja hetkittäinkin että niihin ei kannata mitään perustaa mutta ymmärrän tunteesi. Noita tunteita tulee itsellekkin vieläkin välillä ja koko päivä menee mieli maassa, itkettää vaan ja mikään ei huvita. Ja nimenomaan kun sulla ultra lähestyy niin se varmasti tuo paineita ja tuon olon, mutta olen varma että teillä on kaikki paremmin kuin hyvin :hug:

heituska mulla on angelsounds doppler, ja on ollut hyvä edellisessäkin raskaudessa. Sain siis äänet kuulumaan tänään 10+6 ( siis ekan kerran vasta yritin kun laitteen sain). Ei ole mitään pahaa sanottavaa tuosta mööpelistä.
 
Heinis minäkin uskon kaiken olevan kunnossa :hug: :heart: Välillä tulee oireettomia päiviä tai sitten toisilla alkaa jo tässä vaiheessa helpottaa olo kokonaan :hug:
Mutta mä kyllä myös ymmärrän sua että vallankin näin km kokeneena tää alkuraskaus on hirveen ressaavaa aikaa! Sama täällä :ashamed:
Ensimmäisen ultran jälkeen helpotti kyllä hirveesti mutta nyt pelot hipii taas mieleen niiden hiton sydänäänien takia joita ei saatu kuuluviin :/
koska sulla on seuraava ultra?

Heituska
luultavasti noi sun kivut johtuu siitä kun kohdun kannattimet venyy, eli ilmeisesti just repäisykipuja ;)
Mulla niitä tulee kun nousen nopeesti ylös tuolilta tai välillä ihan sängyssä kääntyessäkin. Tietääkseni pitäis olla vaan alkuraskauden vaiva?!

Miinalle hirmusti jaksu :hug:

(.) Voi tätä valtavaa nälkää :whistle: Mulla on aamupäivisin aina lähes jatkuva nälkä ja syötyä tuleekin miltei koko ajan. Illasta sitten onkin turvotus ja ähky eikä pysty syömään mitään!
Nytkin suu täynnä pähkinöitä :$
 

Yhteistyössä