*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

hehee älkää huoliko te, keillä pahaolo ei anna periksi syödä; minä olen tänään syönyt kaikkien meidän puolesta :LOL: en ymmärrä miten mun mahaan mahtuu; pizzaa, karjalanpiirakkaa, kinkkukiusausta, jätskiä ja kaikenmaailman muutakin. Nyt pitäs ottaa tavaks muutenkin noi namipäivät, et söis herkkuja vaan viikonloppusin, mä syön muuten joka päivä. ja ruokaa 5 hengen edestä :ashamed: taitaapi tulla 50+kg :whistle:

millähän tätä ruokahalua sais pienennettryä?! pari päivää oli jo niin et ei mikään maistunut,melkein parempi niinpäin...
 
Oon kyllä nyt niin jälessä tästä lukemisesta/kirjottamisesta.. nytkin vois vaan nukkua kun ei ole 2 päivään saanut nukkua päikkäreitä.. niin tänään koulun jälkeen meni 4h makoillessa/nukkuessa. Niin väsynyt on jos jää päikkärit pois. :/
Jos koitan tässä taas lukea näitä jossain vaiheessa välillä, niin tietää miten tääl menee. =)
 
Tupuna sama täällä...mä vaan syön,syön ja syön :whistle:
Enää ei oo ällötyskään esteenä tolle syömiselle, niinkuin alkuun ei tehnyt sentakia mitään mieli! Ällötystä on edelleen mutta niin on ruokahalujakin!!
Mä oon ilmeisesti ahtanu itseeni viikonloppuna niin paljon ruokaa että eilen illalla oli pakko syödä vaan salaattia ja omenoita koska mun on ihan jo ahdistava ja ähkyinen olo :x Toi suoli kun toimii näin hitaammin niin kai se tuoka varastoituu :whistle: :LOL:

Muuten ei mitään uutta tällä rintamalla! Paitsi että taas sataa LUNTA :kieh: Tulis nyt jo kevät!!


(Tylsää kun tuo nallukka peittää viikot!! Nyt siis 8+5 )

 
nvla kuulumisia
rv: 8+4
rr/ 125/65
pissa: puhdas
hb: 154
paino +2kg
sydämensyke +
liikkeet +

hoitaja etsi vauvaa tosi kauan ultralla masusta...5-8min. ja luultiin jo ettei löydy ( huono ultralaite ja tosi vanha) mutta sitten löytyi melkein nivusesta.
no ei aivan sieltä mutta sinne se ultralaite melkein piti laittaa niin löytyi pamppaileva sydän..ja siellä se rakas vähän liikkuikin :heart: :heart: :heart: heilutteli niitä pieniä käsiä ja jalkoja. Mittoja ei tuolla laitteella saa ollenkaan ja np- ultraan aikaa odottelen postista.
Mutta kertokaas nyt kanssasisaret kun mähän olin huolissani jokin aika sitten kun vaavi ei aivan vastannut viikkoja. Niin jos nyt näkyi vauvalla kädet ja jalat ja se liikui ja mulla oli viikkoja 8+4 niin eikö siitä voisi päätellä että se vastaa viikkoja kun eikös tällä 8 viikolla vasta ne jalat ja kädet kehity ja alkio alkaa liikkumaan?
Mutta voi ihanaaaaaaa :heart: onnellinen olen kovasti :p kai tämä on nyt sitten totta :heart: helpotus kun kaikki oli hyvin.

Oireita: hyvin oireeton olen ollut. Muutama ellotuspäivä on ollut matkanvarrella mutta enää ei ole..
- hirvee ruokahalu, menee tavisruokaa isoja annoksia
- rinnat tulleet aremmiksi etenkin nännit
- liitoskipuja :eek: nyt jo? ei mulla muissa raskauksissa näin alussa ole ollut. Mutta yöllä kun käänsin kylkeä niin aaaauuu, tiesin kyllä heti mistä oli kyse ja varovasti kun käännyin meni ohi.
- kohdun kohdalla on kokoajan pieni juilinta ( ollut jo parisen viikkoa )


aamukaste ja pisarani 8+5
 
aamukastetta, ihania neuvolakuulumisia! :heart:

tupuna ja Jennyli, mä liityn teidän ahmimiskerhoonne! :LOL: Ja täällä ei todellakaan maistu mikään kunnon ruoka, lämmin ainakin tökkii ja pahasti. Sen sijaan kaikenmaailman pikkunaposteltavia (voileipäkeksejä ja hapankorppuja kaikkine mahdollisine päällisineen, vanukkaita, jäätelöä...) menisi jatkuvalla syötöllä. Mun pitäis ainakin pikkuhiljaa hyväksyä se tosiasia, että kerralla EI VOI syödä paljoa tai tulee paha olo. Syö vähän ja usein, ei paljon ja usein... :ashamed: Ja veden määrää pitäisi edelleen lisätä rutkasti. Taas eilisen iltavuoron jäljiltä jalat oli niin tuvoksissa, että hyvä kun sukat sain jalasta pois...

Ja jipii, kotidoppleri tilattu ebaysta. Mies myöntyi ideaan sittenkin. :D Jahka se masiina sieltä Hong Kongista asti joskus saapuu, alkaa hirveä möykkyjen sydänäänien metsästys. Tai jos se on kovinkin nopea toimitus, treenaan vaan käyttöä. Tuskin pienten äänet vielä pariin viikkoon kuuluu...

Autolla ajaessa tulee yhä eniten vatsatuntemuksia. Eilenkin työmatkalla tuntui ihan kunnon polttelevaa kipua. Toivottavasti se kohtu siellä kasvaisi tuplavauhtia. :whistle:
Näin viime yönä unta, että olin äidilläni käymässä ja se kommentoi mun vatsaa, että se on kaamea pallo. :LOL: No, tämä juontaa juurensa sieltä, että pohditaan nyt kovasti kerrotaanko mun äidille ja siskolle asiasta pääsiäisenä perhepäivällisellä vai ei...

VL & möykeröiset rv 7+5 :D
 
hömpänpömppä
huomenia

Varanikille ja hepetiukselle suuren suuri lohtu :hug:

Omaan napaan ei mitään uutta. Kamala turvotus aina iltasin, yritin kuvaaki ottaa, ku näyttää et viikkoja olis jo vaikka kuinka, mut ei onnistunu ite ottaa.
Rinnat on tosi kipeet, illalla ku ottaa liivit pois tuntuu et repeää ne paikaltaan :LOL:
Niin ja ummetus vaivaa. Aamulla ei mitään ongelmaa, mut illalla sit. Pitääpi alkaa syömään kuituja enemmän jos se auttais.

G: työskentelen kaupan kassalla. Ei kovin raskasta sinänsä, mutta välillä turhan raskasta tavaraa ja ku vatsa kasvaa tästä niin kädet loppuu kesken :LOL:
Onneksi meillä on hyvät istuimet niin ei selkä väsy ja välillä voi tarpeen tullen myös seistä..

pömppä ja pömppis rv 9+1
 
Ihania neuvolakuulumisia aamukastetta :heart: Sulla on kyllä älyttömän hyvä Hb!!! Mä vähän pelkään omaani että joutuuko heti rautaa napsimaan :/

Tää on kyllä hassua että aina kun luen valkoliljan kuulumisia niin mua alkaa itkettää :whistle: :LOL: Mulla vaan tulee niin elävästi kaksosten odotus mieleen...ei voi mitään :saint:
Oliko tuo Dobleri jotenkin tosi paljon halvempi tuolta ebaysta? Itse kun ajattelin tilata ihan suomesta...joku vajaa 40e tais olla hinta!
Meillä tosin isäntä pitää sitä kans vähän turhana ;)

Eilen keskusteltiin isännän kans ultrista ja se ryökäle ei taida tulla kun vasta rakenneultraan :kieh: Kuulemma sukupuoli kiinnostaa eikä koe näitä alku-ultria niin pakollisiksi. No eihän siinä sitten muu auta jos näin on ;)

Mulla on alaselkä tosi kipee,auts! Siis onkohan sielä jotku nivelet löystyny?!
Kumartuminen ja poikien nostaminen esim. autoon vihlasee välillä tosi kipeesti!! :/
 
Jennyli, oon pahoillani, että aiheutan sulle itketystä. Ilmeisesti kuitenkin ihan hyvällä tavalla. :heart: Doppleri maksaa postikuluineen ebayssa vajaat 27 euroa ja siksi sen sieltä tilasin. Ihan sama masiina yhden vuoden takuulla (tosin ne takuuasiat vähän vaikeempi hoitaa tonne valtamerien taakse). Mun mies on niin pihi, että sain sen ylipuhuttua ostokseen, kun sanoin myyväni laitteen sitten samalla hinnalla (tai korkeammalla) eteenpäin. :D En kyllä Suomesta löytänyt noin halvalla kuin sinä, eipä siinä enää kauheasti jää eroa...

Ja hemoglobiinista, mulla se on laskenut parissa kuukaudessa 157 -> 136! Tosin kävin kerran luovuttamassa vertakin ennenkuin tämä positiivinen yllätys kävi ilmi. Mutta silti, mielestäni aika hurja pudotus...

Saiskohan sitä hilattua tän turvonneen kroppansa tonne räntäsateeseen lenkille? Liikuntakin vois tehdä terää tälle yliturvonneelle olotilalle. :p

*lisäys* Niin ja meillä mies haluaisi osallistua ihan kaikkiin mahdollisiin käynteihin neuvoloista ultriin. Menee vähän vaikeaksi toi aikojen suunnittelu, kun minä teen vuorotöitä ja se ei ja ollaan maantieteellisestikin aika kaukana töissä molemmat, eri suuntiin tietenkin. Mut onhan se hellyyttävä, kun on niin kovin innostunut. Mutta tää onkin meille molemmille niin kovin uutta ja ihmeellistä... :heart:
 
jennyli Mun mies ei kanssa halua tulla ultriin koska pelkää etrtä raskaus voi silti mennä vielä kesken tai jotain muuta tapahtua.Ekassa raskaudessa oli mukana ja tuli ultriin jne mutta se meni kesken rv 19 joten siks sitä pelottaa ja olen tähän mennessa käynyt niin äitiysneuvolat ,ultrat ym yksin myös lasten neuvola ja hammaslääkäri käynnit on mun vastuulla.

Omaan napaan pahoinvointi on yhä lievää mutta silti ei ruokahalua ole,mutta esikoisesta mulle tuli 2kg painoa raskauden aikana ja kakkosesta -10kg joten saas nähä kuinka nyt käy.

G: Olen kodinhoidontuella tällä hetkellä kakkosesta sekin täyttää pian 2V.

Oisko joku kiinnostunut sitten ostaan multa ne äitiyspakkauksen kestovaipat?,aion ottaa pakkauksen mutta en tarvi kestovaippoja.

MUt nyt pyykkivuoren kimppuun tai se voittaa mut pian ,meillä on ihan varmasti joku pyykki hirviö joka tekee pyykkiä :D :D :D .

heidi+tytöt + pikku pirpana
 
Huomenta!

Varhaisultrassa käyty =) Pieni sydän jumputti hyvään tahtiin! :heart: Kuitenkin, vaikka kaikki muu oli kunnossa, joudun ehkä vaihtamaan joulukuisten pinoon, koska kaveri oli viikon pienempi..mitä kyllä osasin jo odottaakin kun on pitkät kierrot =) (silti ihan pikkasen mietityttää... :whistle: ) Toisaalta, lääkäri sanoi että oireetkin on varmaan siksi alkaneet tällä kertaa myöhemmin kuin viimeksi :) viikkoja nyt siis tuon ultran mukaan vasta 6+0 ja laskettu aika olis joulukuun ekoina päivinä
 
Aamukastetta ihania neuvolakuulumisia, minullakin on tänään neuvola mutta täällä siel ei kai muuta ku lappusia täytellään..

Valkolilja pystyisitkö sä auttaa mua jos tilaisin kanssa tuon doplerin? Ei mulla kenestäkään muusta ole moista ollu mutta Kuopuksen aikaan oisin toivonut että on kun oli kamalat pelot kovien kipujen takia ja sit kun jouduin kahden viikon päänsäryn päätteeksi sairaalaan jossa annettiin tosi vahvoja lääkkeitä.. Ukko piti mua ihan pölhönä kun sanoin että tuon tahtoisin.. :D

(.) mulla tänään tosiaan tunnin päästä eka neuvola, mahaan koskee, mutta taitaa johtua ihan sairaudesta.. Kuinka nopeesti verikokeiden tulokset tulee että saa tietää onko kohonnut riski downiin? En oo yhtään varma että koko seulaa edes tahdon, esikoiselta en sitä ottanut ainakaan, enkä kyllä mielestäni ole muistakaan, koskaan en ainakaan mitään tuloksia ole saanut. mutta muistan että esikoisesta en ehdottomasti silloin halunnut.. Nyt mietin, kun toisaaltaan se hälyttää niin usein vaikka vauvassa ei poikkeavaa olisikaan, sit vaan joutuu ravaa uusissa tutkimuksissa, kyllähän np-ultrassa kuitenkin turvotuksen huomaa ja siitä sit lisää testeihin jos tarvetta..

No mutta nyt alettavaa pukemaan lapsia ja itseeni, palataan. . =)
 
Huomenta vaan kaikille, vaikkakin täällä herätty jo 7:15.. =)

Meillä edelleen vatsatautia ja kuopuksen kanssa tälläkertaa sairaala reissu :| Nosti melkein neljänkympin kuumeen eilen ja lapsi oli ihan veto veks :eek: Eipä ole koskaan mun lapsista yksikään nukahdellut ihan mihin sattuu, vaikka ovat olleet joskus tosi kipeitäkin. :| Lopulta oltiin lasten polilla ja yöllä päästiin kotiin. Takaisin heti jos ei virkisty tänään tai ripuli jatkuu vielä huomenna. Labrat oli ok, taitaa pukata vaan uutta tautia päälle? :/

G: Hoitoalalta alunperin, ennen kotiäitiyttä olin kuntouttavalla akuutilla vuodeosastolla. Nyt kuitenkin 12h/viikko kaupan alalla, kassalla. Muut lapset olen hoitanut kotona vähintään kolmivuotiaaksi, esikoisen viisivuotiaaksi, joten alan vaihdos väliaikaisesti :D Halusin kuitenkin jotain sosiaalista elämää itselleni ja kyllä piristää kun pääsee töihin muutamaksi tunniksi illassa ja näkee ihmisiä :) Mahtava porukka töissä ja näin jaksan kotona hienosti. Kolmivuorotyö ei oikeen onnistu, ilman että laittaa lapsen päiväkotiin ja mielestäni kuopus 1,5v on vielä ihan liian pieni sinne. Eikä sitten myöskään huvita tehdä keikkaa joka vkl, joten tämä järjestely toimii hyvin. Enpä olis aiemmin uskonut itseäni kaupassa töissä, kun hoitoala on mun juttu, mutta kyllä tämäkin on kivaa. Sinne kassalle osa mun entisistä potilaistakin tulee, kiva nähdä heitä paremmissa merkeissä :D Ehkä sitten muutaman vuoden kuluttua palaan omalle alalle, kassalla en jaksaisi olla kyllä päivästä toiseen pitkää päivää :ashamed: Ja kyllä oli alkuun hiukan hankalaa oppia ison marketin kassakoneenkäyttö, kun ei mitään kokemusta ollut. Ihmistä on helpompi hoitaa :D

ON:
Täällä ei mitään tuntemuksia muuta kuin repäisykipuja jos vaihtaa nopeasti kylkeä vaikkapa nukkumaan mennessä. Ultra onkin sitten 12.20, joten jännät paikat alkaa olla :eek:

Chira ja rv7+1
 
Huomenta päivää!

Valkolilja aika hassua, samoilla mennään; sain itsekin mieheni ylipuhutuksi eilen siihen ebayn doppleriin ja täsmälleen samoilla perusteilla! :LOL: Tilasin äkkiä ettei ehdi muuttaa mieltään... :D

Pitää mennä, poika kutsuu! :wave:

Rv 10+1
 
Huomenia kaikille! :wave:

Neuvolasta tuli mukaan papereita ja vielä enemmän papereita :D Niitä oonki sit lueskellut ku kaikki on niin uutta ja jännää.. Mieskin kyseli mitä siel tapahtu. Muisti sen neuvolan :eek: =)

Pissa: puhdas
Hemoglobiini: 119
Paino: +2 kg
RR: 107/67

Nyt on niin tajuttoman huono olo, et pakko lähtee pitkälleen uudestaan. Tässä jo muutaman tunnin halaillu vähän väliä pönttöä... :x

Tine & Nyytti 8+2
 
Ninnulille sen verran, että ebaysta tilaaminen vaatii rekisteröitymisen ebay.comiin sekä paypal.comiin. Tämä paypal on jenkkien turvattu maksusysteemi, johon vaaditaan siis luottokortti. Mulle tämä oli helppo homma syystä että mies harrastaa jenkkiautoja ja on osia tilannut tätä samaa kautta kerran jos toisenkin. Tai siis itsehän en mitään tilannut vaan mies omilla tunnuksillaan. ;)

Sain juuri tekstarin, että H&M:ltä tilaamani paketti on saapunut. Saattaapi sieltä löytyä parit testaukseen tilaamani mammahousut. Hyvästi kiristävät vyötäröt! ;)
 
HUomentapäivää!

Tässä on reipas aamu takana..Aamulla kunnon puuroannos napaan, ja poikien kanssa pihahommiin jo ennen yhdeksää :D mylläsin tuolla kukkapenkeissä ja kasvimaalla,kunnes olin melko kylmissäni :D nautin vaan kun kevät tuli ja pääsee tonne pihalle touhuumaan. pojat tykkää myös, eivät enää sisällä viihdy ollenkaan. Äsken sit napaan lihapullia ja muussia, pojat meni päivälevolle ja sänkyyn varmaan minäkin suunnistan.

Viime yönä näin unta, että meille syntyi todella kaunis tyttövauva..Hän osasi jo vastasyntyneenä hymyillä, eikä muutenkaan näyttänyt ruttuiselle pikkuvauvalle :LOL: Ihana uni oli, ja herääminen mukavaa kun päivä alkoi hymyllä :heart:

Hauskaa tiistaita kaikille! :wave:
 
Täällä on käyty pojan 1v hammastarkastuksessa ja kaikki oli hyvin.

Huomenna on sitte itellä se ultra,vähän kyllä jänskättää mutta onneksi se on jo klo10 aikaan aamulla.

Täälläkään ei noi lämpimät ruuat uppoo oikeastaa lainkaan mutta kaikkea suolasta yms menee senki eestä :D

 
Jaahas, jääpä multa sit tilaamatta ku en uskalla mihinkään tuota luottokortin numeroo antaa, vaikka ei siellä kyllä paljon ioo varoja kenenkään ottaa :saint: No, kai mä tämänkin raskauden ilmankin pärjään.. =)

Neuvolassa ei mitään ihmeellistä, verenpaine oli 105/66, muutahan tuolla ei otettu, ens viikolla meen pissakokeeseen ja verikokeisiin niin sit tietää hempan, downin seulaa en ottanut..

Laitoin toivomuksen et np-ultraan pääsisin viikkolla 19 niin mieskin pääsee mukaan jos saadaan lapsille hoitaja, saas nähä kuunnellaanko toiveitani..

Nyt pojalle evästä ku kiukkuaa..
 
Ninnuli saa niitä samoja dopplereita tilattua vähän kalliimmalla huutonetistä uutena. Maksaa 45e. Sieltä on vähän helpompi tilata.

Pitää vissiin itekkin nyt laittaa tilaukseen se doppleri.

Jennyli mulla on aina ollut tuo hb kauheen korkee. No siitä on sitten varaa pudotella. Toivottavasti ei tarvisi syödä rautaa ollenkaan koko raskauden aikana. Siitä menee niin vatta kovalle. :/

saya
ihanaa että kaikki oli hyvin. :hug: :heart:

taaperox4 onnea huomiseen ultraan =)

Tine niitä lappuja saakin aina aivan hirmuisesti, niissä meneekin hetken kun ne on plarannut läpi :D
 
aamukastetta Joo ja ku lukeminen ei jää yhteen kertaan :D Katselen tuota kirjasta koko ajan ja ihmettelen miten vauvat voi kehittyä noin huimaa vauhtia :D

Mä menen siihen seulontaan vai mikähän se nyt oli.. :whistle: Ens viikon torstaina ois se ultra ja sen jälkeen verikoe. Mä yritän olla haluamatta tuota doppleria :whistle: Vaikkakin vaikeaa on.. Ja tupakatta oon ollu, JIHAA!! B)
 
Onnea tinelle savuttomuudesta! :flower:

Täällä väsymys valtaa alaa. Olen nukkunut yhdeksän tunnin yöunet ja siihen päälle parin tunnin päiväunet. Silti olen aivan kuolemanväsynyt. Ja töihin pitäisi jaksaa lähteä...
Vatsatuntemuksia on tänään ollut ihan jatkuvalla syötöllä. Enemmän vasemmalla puolella ja samanlaista heikkoa polttelua.

Onko kukaan muuten katsonut sitä Helistimen dvd:tä, jonka neuvolasta lykkäsivät mukaan? Meidän isäntä sai sätkyt siitä ja minä nauroin katketakseni. :LOL: Melkoista propaganda-sontaa ne tuputtavatkin, ei millään pahalla...
 
:hug: Varanikki ja Hepetius :'(

Olipa lukemista, täällä olette ollu niin ahkerasti kirjoittelemassa. Valitettavasti en ihan kaikkea edes muista kun luin osan vajaa 2v kanssa. Soittivat labrasta mulle perjantaina, nostavat lääkitysannosta. No josko se auttais vähän tähän väsymykseen kun saa kilpirauhasarvot kohdilleen.
Mä en edelleenkään osaa luottaa täydesti masuasukin olemassaoloon, minkäänlaista oireilua ei ole. Välillä kun oli sitä huonovointisuutta niin taisi ennemminkin olla mahatautia, isännällä se iski viikonloppuna. Kyllä jo riittäis mahataudit meidän huushollissa, kolmas kierros tän vuoden puolella nyt ainaki menty ellei neljäs. Milläs niitä kertoja erottaa kun välillä ollut vaan viikko välissä :( ja esikoinen on taas flunssassa. Tätä ei kyl millään jaksais kun koko ajan on jotain.

Työpaikalle soitin tänään ja sovin että menen sinne torstaina käymään noiden hoitovapaapapereiden kanssa. En vaan yhtään tiedä mihin asti laitan, palkoista kyllä sanoi että voin laittaa vähän pitemmälle hoitovapaan keston että sitten vaan katkaistaan se kun ja jos äitiysloma alkaa...

Täällä vissiin kyseltiin ammattia tms. No toimistoalan koulutus on mutta kaupan kassana olin muutaman vuoden ennen esikoisen syntymää. Täytyy sitäkin miettiä mitä tulevaisuus tuo tullessaan työsaralla... Lasten hoidon järjestäminen olisi aika haasteellista jos tekisin kaupassa töitä. Mies ei voisi iltaisin hoitaa kun asutaan maatilalla ja on päivät jo palkkatyössä, illat menee sitten maatilan töissä. Kotiäitinä olen siis ollut marraskuusta -04 lähtien. Voi hurja mikä aika, nyt vasta tajuaa kun kirjoittaa sen... Ihanaa aikaa ollut kyllä ja aika mennyt nopeasti :heart:

Oikein mukavaa keväänalkua kaikille ja toivotaan että toi räntä/lumisade nyt loppuisi kokonaan tältä keväältä.

Polkkis rv 9+2 jos nyt laskuissa olen mukana :)

MUOKS
:LOL: :LOL: olipa käyny kunnon näppisvirhe, kiitos magda kun mainitsit, enhän mä nyt sentäs niin vanha vielä ole et sillon jo olisin lapsia tehny. Vaik kyl niinkin nuorena jotkut lapsia saakin =) mulle koulunkäynti oli kuitenki tärkeämpi silloin
 
Tänään oon murehtinu sellasta kun vielä eilen oli niin pahaolo että eto pitkin päivää ja aamulla töissä jouduin oksentaankin. Tänään ei oo koko päivänä ollu etova olo. Alan heti väkisinkin miettiin et onks kaikki hyvin. onks muilla tällastä? Voiks toisena päivänä olla pahaolo ja toisena taas ei mitään?
 
Moikka pitkästä aikaa.Käyn päivittäin kyl lukemassa juttunne mutta aikaiseksi en saa kirjottaa.

Jaksamista Varanikki ja Hepetius :'(

ellen-:Juurikin tuollaista mulla ollut,toisena päivänä oireita,toisena ei.Ja aiheuttaa päänvaivaa tietysti :/

Neuvolassa ja ultras käyty.La:n laittoi sitten kumminkin 10.11.Ultra vastas aikaa 9+0(eilen).Huimat 23.29mm,hieman raajoja,hieman liikettä :heart: Juu ja kiloja oli tullu 4 :ashamed: Hg118.

Muuten synnäri puuttuu multa joka on Tays

rv9+0
 
voimia teille jotka ootta saanu huonoja uutisia :hug:

lukenu oon teidän juttuja päivittäin mutta en oo saanu aikaseksi kirjottaa. täälä odotellaan uutta aikaa (eli 14.4 viikonpäässä) neuvolaan kun ei ne syänäänet näkynykkään vielä viikkositte niin ei voi ko odotella.

sain tänään töitä kesäksi mikä on ihan huitsin kivaa, olen ollu kotiäitinä tähän asti ja yks poikahan meillä on joka on aikalailla 1v6kk nyt syntyny 10/07, nyt palaisin kesäksi paikkaan mistä jäin äitiyslomalle. rautakaupan kassalle siis, koulutukselötani oon siis sisustuspuuseppä ja amk agrologi mutta nyt työt on siellä kassalla ja kotona lehmiä hoidellessa että vähä molempia ammateita saa harjottaa =), nyt on kyllä jo tullu kerrottua niin paljon ittestä että jos joku tuttu kahtois näitä juttuja niin arvais varmasti =) täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin ja sais sitte viikonpäästä alkaa kertomaan juttua. sisko on ainut joka tietää vasta.

täälä on yhä tympeetä jatkuvaa etovaa oloa. ja sitte onko kellään muulla tämmöstä RYTMIHÄIRIÖITÄ tai en mää tiijä mikä on virallista rytmihäiriötä mutta sydän ei lyö ollenkaan tasasesti, vaan saattaa lyödä parikertaa ihan peräkkäin ja sitte välillä pitää parin sekunnin tauon ja tuo tauko tulee nytki n. joka kolmannen lyönnin jälkeen. todellaan tympee olo sentakia, ja hengästyyki minusta helpommin. mieski eilen illalla kuunteli mun syäntä ja kysy että onkohan tuo ihan normaalia, mua on alkanu jo vähä pelottaan.

esikoisesta menetin niin paljon verta synnytyksessä että en päässy liikkumaan, siis en vaan pysyny tolpillani, olisin pyörtyny heti jos olisin noussu ja antovat mulle sitte lisäverta ja mun hb kävi jossain 67 alapuolella ja sillon oli tosi rajun tuntosia takomisia tuolla syämmessä (mullahan ei oo ko oma vertailukohta että mulle se tuntu sillon rajulta) ja kun siitä sanoin niin sanovat vaan että johtuu alhasesta hb:stä, oliskohan mulla nytki sitte jo alhanen se. no ens viikollahan se selviää.

nyt pitää mennä tiskaamaan ja odottaam poikaa ja miestä traktorihommista kotiin


 

Yhteistyössä