*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Hepetius todella syvät pahoittelut!! :hug:

Tässä oon miettiny ja miettiny tätä mun tilannetta ja oon nyt päätynyt tilanteeseen, että en halua olla sen suvun kans missään tekemisissä. Tuntuu, et tää stressaaminen ei millään muuten lopu. Miehelle olen sanonut, että saa haluta tai olla haluamatta olla mukana lapsen elämässä. On se yrittäny puhua ympäri jne. Mut tein selväksi, et sen suvun kans vaan on niin vaikea elää ja tietää se sen itsekin. On kyllä murhemieli mut kyllähän tämä tästä. Tänään olis neuvola, saa nähdä muistaako mies sitä. Ja kysyykö mitäs siellä sanottiin. Äsh, annan asian olla.

Tupakkaa on kyllä haluttanu enenmmänki ku paljon mut onneks oon pysyny erossa :D

:hug: tuhruilijoille!!

Ilmottelen illalla miten neuvolassa meni...

Tine & Nyytti 8+1
 
Täällä myös aamu alkoi itkulla, varanikki ja hepetius, olen niin pahoillani puolestanne. :'( Eipä täältä löydy sanoja teitä lohduttamaan, en osaa edes kuvitella suruanne. Toivotan teille molemmille kuitenkin hirvittävän määrän voimia ja kaikkea parasta tästä eteenpäin. :hug: :hug: :hug:

Heinis, aivan upea suoritus! Todella hienoa! Täällä valitettavasti mies polttaa edelleen ja välillä se lemu ottaa nenään niin kauheasti. Toisaalta hänelle sauhuttelun suonkin, antaa nyt totutella ajatukseen, että jossain vaiheessa voisi lopettaa. ;)

Mä ajattelin tänään käydä ostamassa apteekista vähän vitamiini- ja kalsiumvalmistetta. Niitä kai löytyy ihan raskausajalle tarkoitettujakin. Pelkään, etten saa tarpeeksi, kun nyt kolmen edestä pitäisi syödä. Nyt viikonloppuna en ole juonut yhtään maitoa ja muutenkin ruokavalio on ollut aika rempallaan. Ei vaan mikään oikein maistu...

VL & möykyt rv 7+4
 
Varanikki ja Hepetius :'( :'( :'( :hug: :( Voimia molemmille tulevaan. Nyt pitää vaan itkeä ja surra, aika myöten se suru sitten helpottuu. Tulettehan kertomaan kun joskus saatte uudelleen iloisia uutisia. Toivon teille kaikkea hyvää. :hug:
 
jaksamista varanikki ja hepetius, tuutte sit seuraavalla junalla perässä :hug: :( :hug: :( :flower:

ja vielä vähän omaan napaan :) seitsemäs viikko pyrähti käyntiin, oksennus ei enää oo lentänyt pariin päivään tosin wc-paperia kuluu sitäkin enemmän.. tuppaa tuo pakki olemaan lite bara mullin mallin..
Ja voi itku menee hermot näitten rintojen kanssa, iltasin kutiaa niin vietävästi ja aamulla kun nousen sängystä, niin pitää ihan pidellä kiinni ko tuntuu et ne putoo :D

 
Pahoitteluni ja paljon voimia menetyksen kokeneille... ei siinä tilanteessa mitkään lohdutuksen sanat paljoa auta, ja surutyö on vaan jaksettava käydä läpi, itkeä niin pitkään kuin itku tulee. Menetyksen kokeneena herkistyttää yhä edelleen itseäkin.

Täällä jotenkin herkistynyt olotila, ja flunssaa pukkaa päälle... :'(

Kuiskaten 7+2
 
Suuret halit Varanikille ja Hepetiukselle, en tiedä mitä sanoisin, nää on niin kurjia juttuja kyllä...

Tänne ei mitään uutta, suht oireetonta ja normaalia oloa vain. Alavatsaa turvottaa tosin ja housut puristaa, mutta muuten ei juuri mainittavaa muutosta.

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille, ikävistäkin uutisista huolimatta. Kevät tulee ja kohta on jo kesä!!

M ja Itu 7+1
 
varanikki ja hepetius :'( ei voi olla totta,oon todella pahoillani teijän puolesta kovasti voimia tulevaan!

G kartonkipikareita valmistellaa ja pakataan ja oon samalla koneenhoitajan opissa elikkäs opettelen korjailemaan noita pikarikoneita.

Blaah,iltavuorot alkais,kiinnostus tasan 0.... :headwall: Onnellinen pitäs olla et ylipäätään tälläsenä aikana on töitä,mutku......

heinämassu jumpe!!Hyvä,erittäin paljon tsemppivä!! d :D b Itellä vielä muutama menee lähes päivittäin,nikotiini purkka aiheutti ihan älyttömän närästyksen jan laastareita ei suositella :kieh: Ja kun ei noita oireitakaan juurikaan ole tuntuu jotenki hirmu epätodelliselta tää raskaus... :ashamed: Joku tuolla puhuikin peloista kohdunulkopuoliseen,täällä jatkuvasti käy sama mielessä... :/ Ja sit kun välillä tuikkii tuonne hartiaan niinku solisluun taa omituisesti ja sit menin lukee niit oireita ku:sta jan eikös siellä mainittu hartiakipu.... :headwall: Piiiitkä 10 päivää ultraan... |O
 
jaksamisia kaikille jotka ovat pikkuisensa menettäneet lähiaikoina .Itsellä välillä vuotaa punasta verta tosi vähän mutta loppuu melkein heti joten toivotaan että pysyy matkassa.

Mulla on seuraava neuvola 15.4 ja terkka ei kuulemma suostu aikaisemmin kuunteleen sydänääniä vaikka pyysin kuulemma hänellä ei ole aikaa |O |O |O .JA istukkatutkimus on 20.4 ja se jännittää jo valmiiksi.Onneksi kaveri tulee seuraksi odotushuoneeseen ettei mun kuulemma tarvi yksin mennä.

pahoinvointi mulla on jälleen tosi tosi lievää( melkein ei ollenkaan),ja sen tiesinkin että inkivääri auttaa pahoinvointiin kuulin sen edellisessä raskaudessa.

Mulle taas äitiyspakkauksen kestovaipat on turhia joten voin myydä ne jollekkin jos halukkaita on ja hintahan on aina sovittavissa.

Mut nyt juomaan teetä.

heidi + pikku pirpana rv 10+2 ja tytöt
 
Täällä peruuntui neuvolalääkäri keskiviikolta. Olen salaa tyytyväinen, sillä olen lukenut niin pelottavia tarinoita sisätutkimuksia seuranneista keskenmenoista. Olen hysteerinen, myönnän. :ashamed: :LOL:

Seuraava keikka onkin sitten äitiyspolilla nt-ultra + lääkäri. Jotain hyvää tässä kaksosraskaudessakin, seuraavat äippäpolilla tiiviimmin. :) Tosin matkakulujahan se tietää (matkaa sairaalaan 50 km ja työpaikka vielä 40 km ihan päinvastaiseen suuntaan) ja poissaoloja töistä. Seuraava neuvola olisi mennyt kesäkuulle kaikkien sääntöjen mukaan, mutta terveydenhoitaja päätti sitäkin vähän aikaistaa, on nyt rv 13+5 eli toukokuun puolessa välissä.

Mä aloin nyt miestä ahdistella ihan tosissani, että tilaa mulle ebaystä sen dopplerin. Se kyllä meinas, että musta tulee vaan hysteerisempi, jos laite vaikka hajoaakin eikä mitään kuulu... :ashamed: Katsotaan meneekö anomus läpi.
Taidan lähteä kaupungille vähän ostoksille ja sitten vois piiitkästä aikaa tehdä vaikka oikein lämmintä ruokaakin. Tosin ajatuskin sen syömisestä kuvottaa, mutta saa ainakin mies välillä kunnon ruokaa syödäkseen. :)
 
Hepetius ja Varanikki, :'( isot pahoitteluni täältä koko perheellenne. En osaa muuta sanoa kuin että voimia suruunne ja toivottavasti pääsette mahdollisimman pian uuteen onnistuneeseen odotukseen. :hug: Tulettehan ilmoittelemaan meille kuulumisia kun saatte hyviä uutisia jälleen?
 
Täällä kanssa tuntuu että rinnat alkaa pikkuhiljaa kipeytymään. Illalla varsinkin kun ottaa rintaliivit pois niin huomaa että rinnat painaa ja on arat.

Valkolilja mies saa mulle kans pikapuoliin tilata sen dopplerin.
Tuohon sun miehes kommenttiin että " tulet hysteerisemmäksi jos laiten on rikki ja mitään ei kuulu" no sehän on helppo testata onko laite rikki kun kuuntelee omaa sykettään nivusesta ( löytyy tosi helposti, laite on herkkä ) jos oma löytyy ja laitteessa palaa virtavalo ei se voi olla rikki. :D Mulle se oli todella suuri apu ja lohdute viime raskaudessa. Varsinkin alussa kun ei tuntenut liikkeitä, mutta sen jälkeen kun tunsi liikkeet huolestuu siitä jos niitä ei ole hetkeen tuntenut :ashamed: ja aina mieli virkistyi kun kuunteli doplerista jumps, jumps, jumps :heart: :heart: :heart: ja loppuraskaudessa sama homma. Jos ei liikkeitä tuntunut oli helppo tarkistaa tilanne jälleen dopplerilla. Joten tuo laite on todella kullanarvoinen!
Sieltä ebaystä ei tule mukaan sitä ultrageeli rasvaa, mutta sitähän voi erikseen tilata....itse käytin kylläkin joko niveaa (ihan perusrasvaa) tai vauvaöljyä ja toimi moitteettomasti. Se ultrageelirasva on niin kallista :kieh:
 
:hug: Menetyksen kokeille, voi kumpa voisin jotenkin helpottaa oloanne. :hug:

Äitiyspakkauksesta vielä sen verran, että itse kyllä sen otan, jos sinne asti päästään. Ensimmäistä odottaessa se näyttää todella hyvältä ja eihän tuolla 140 eurolla taida noin kattavasti ja hyvälaatuisia vaatteita saada.

Kiitos tuosta hankintalistasta. Vielä tuntuu aika epätodelliselta sen lukeminen, mutta hyvä on takaraivoon jo asioita laittaa muistiin. Sen verran epävarma vielä olen tilanteestani, etten kyllä uskaltaisi vielä pitkään pitkään aikaan alkaa tavaroita vauvalle hankkia.

Huomenna on sitten ultra. Mitä lähemmäksi se tulee, sitä enemmän toivon, ettei aika kuluisi niin nopesti. Minua pelottaa tosi paljon, ettei siellä mahassa ole kaikki kunnossa ja mun ihanat ajatukset tulevasta vauvasta murskautuvat. Siis hölmöltähän tuo kuulostaa, mutta minkä sitä ajatuksilleen voi. Jos kaikki on kunnossa, niin ilonkyyneleethän siellä varmasti tulee. Mies on lähdössä mukaan, ihanaa.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään raskaudesta ja huomisen jälkeen saa varmasti perheet kuulla uutisen, oli se sitten mikä tahansa.

Voikaa hyvin masut :)

Sky & masu 7+1
 
Omaa napaa sitten, täällä poksui viikot 10+0, JEE! :D

Mitäs kaikkea olittekaan täällä viikonlopun aikana rupatelleet?

G: vanhempainvapaalla täällä tällä hetkellä 4kk vanhan poikani kanssa, töissä olen ravintolapäällikkönä johtamassani 5 ravintolassa eli aikasta hektistä työtä oottelee lasten jälkeen heti syksyllä 2010 taas...

Reilu viikko enää NP ultraan, ei malttaisi odottaa! :p Viimeksi pikkuisemme nukkui niin autuaasti koko ultrauksen, ettei pahemmin mitään nähty - vaikkakin hienot kuvat saatiin. Toivottavasti tää kakkonen olisi liikkuvaisempaa sorttia.

Valkolilja mun mieheni on täsmälleen samaa mieltä tuosta doblerista, stressaan kuulemma vaan liikaa siitä... :kieh: Sitä ei saa kyllä millään ylipuhutuksi, perkules.

Tine hyvää neuvolareissua ja hienoa, että pysyt kovana tuossa sukulaisasiassa.

Eipä muuta taas tähän hätään, aurinkoista pääsiäisviikkoa kaikille kanssa odottajille!

Rv 10+0
 
Soittelin äskön neuvolaan ja täti meinas että mulla olis LA jo 21.11 :eek: Ajan sain vasta 20 päivä...piiiitkä aika vielä.. :p Muuten olo normaali,pieniä repäsykipuja tuntuu sillon tällön,tissit jonkin verran arat mutta ei oikein muuta..
 
Pahoittelut minultakin kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: Ja onnea ultrakuulumisista monille =) :flower:

En oo taas pitkään aikaan päässyt kirjoittelemaan kun olo ihan vetämätön. Torstaina kävin neuvolassa ja käynti meni kaikin puolin hyvin. Verikokeissa käyn ensi viikolla, siis niissä sikiöseulonnoissa ja sitten loppukuusta on jo np-ultra.

Kauheeta kun mieli myllertää ja kuulostelen kokoajan kroppaani. Pahoinvointi on joinakin päivinä aivan kamalaa ja kun taas helpottaa vähän muutamaksi päiväksi, niin heti ajattelen, että mitähän nyt. :/ Tiedän kyllä syvällä sisimmässäni, että huoli on turhaa, mutta en vaan pääse ajatuksesta. Tää itkuisuus on kanssa jotakin ennenkokematonta...

Jennyli ja muut Tamperelaiset Mäkin kävin siellä terveystalolla ja maksoi 161 euroa ja kela korvaushan piti hakea erikseen. Meinas kyllä taju lähteä kun summan kuulin, onneksi leijailin pilvissä hyvien uutisten takia =) Tuntuu, että siellä joka kerta maksaa enemmän noi käynnit. Kela-korvaushan ei varmaan oo kun 30-40 euroa.

Tuosta pahoinvoinnista mä keskustelin kanssa terkan kanssa pitkään kun viime raskaudessa oli se hyperemeesi eli oksentelin vähän liikaa. Terkka selvitti ihan juurtajaksaen, että aivoissa on osa, joka laittaa ihmisen oksentamaan kun jotain "myrkkyä" on elimistössä. Toisilla tää osa on herkempi ja toisilla ei. Aivojen osa siis löytää verestä raskaushormonin ja alkaa oksetuttamaan, jotta myrkky lähtisi pois. On siis tosi tärkeää juoda PALJON jos oksettaa, sillä silloin raskaushormoni laimenee veressä ja oksetus vähentyy. Jos taas oksentaa tai juo muuten liian vähän, raskaushormonin pitoisuus veressä nousee ja näinollen myös oksetus kasvaa ja kasvaa.

Mulle vois sen la:n vaihtaa 17.11. kun terkka sanoi, että ei sitä muuteta parin päivän takia jos ens ultrassa onkin eri mitat.

 
Pitkästä aikaa tulin palstalle, lukasin vaan tän meneillään olevan sivun kun ei jaksa kaikkea...
Nyt se kamala väsymys on iskenyt, ja jonkinasteinen kuvotuskin. :| Ja töitä koko tämä viikko. Nyt aamuvuorossa ja voi luoja kun odotan jo kotiin pääsyä (päiväunille!) Kotona olis siivoomista ja pyykinpesua, ei vaan viikonloppuna jaksanut hoitaa. En tiedä jaksanko tänäänkään, vai pyydänkö miestä ystävällisesti tekemään jotain...
Huomenna eka neuvola.

8+1
 
Sainhan minä sen neuvola-ajan varattua kun jätin neuvontaan soittopyynnön!! :D Ensimmäinen neuvola olisi vasta 20.4 ja tuolloin rv 10+4. Ehkäpä sitten kuullaan jo pienen sydänäänet :heart:
Nyt kuulin sitten myös uudesta ultrakäytännöstä ja täällä on 2 ultraa. Ensimmäinen rv 9-11 mutta koska olin juuri itse ultrassa niin mulla menee np-ultra sitten tonne johonkin rv 11+. Seulontaverikokeeseen en ilmeisesti mene tai ainakin nyt siitä kieltäydyin. Kyllähän lisätutkimuksia sitten tulee siinäkin tapauksessa jos niskaturvotus olisi jotenkin poikkeava!
Eli ensimmäistä neuvolaa ja ultraa odotellessa ;)

Mun oli pakko tulla taas töiden välissä ottamaan pientä välikuolemaa ja syömään :whistle: Väsynyt siis olen edelleen |O Lisäksi mua etoo edelleen mutta eipä se hankaloita enää syömistä...päin vastoin taidan nykyään VAAN syödä :$ Ja eipä tarvii olla enää huolissaan liian alhaisesta painosta...se nimittäin nousee kohisten!! :whistle: Ehkä pitäis siirtyä kevyempään ja terveellisempään ruokavalioon!!

Tasapuolisesti :hug: kaikille!!

Jennyli+Sisu 8+4
 
Nyt on sitten neuvolassa käyty! Mukava neuvolatäti oli, paljon sain tietoa ja myöskin esitteitä kotiin. Täytyy vaan niitä piilotella jos tulee vieraita ;) Ajateltiin kertoo vasta np-ultran jälkeen, joka on jo 29.4! Eli vaan 3 viikkoa! Ajattelin eka et ottaisin sen varhaisultran, tääl oisin saanu sen 65 eurolla, mut aikoja ei ollu ni odottelen varmaa np-ultraan. Kai se 3 viikkoa nopeasti menee. Toivottavasti. Vähän hassua et nyt jos neuvolasta sain niin paljon esitteitä ja aikoja suunniteltiin kun keskenmenoriski on kuitenkin vielä aika suuri. Sitten kaikki laput menettää merkityksen :(
 
itku tulee kun lukee meidän palstaa :'( pahoittelut varanikki ja hepetius menetyksestänne. paljon voimia teille :hug:

Hieno juttu heinämassu ja tine kun ootte ollu ilman tupakkaa, ja olikos joku muu vielä..?! :D :flower: jee, jää kokonaan pois! mulla huomenna 4viikkoa savuttomana jippii eikä tee mieli kovin enää =) vähäsen vain muttei edes joka päivä enään B)

pikkuihra etkös sä ole jo kahdeksannella viikolla, kun nyt on 7+0 =)

tänne ei kummempaa, olo mainio. ihmeellisiä unia vaan alkanut näkemään ja niin todentuntuisia etten herättyäni tiedä mikä on totta ja mikä ei. pari yötä sitten näin unta että saatiin tyttövauva, ja parin päivän päästä sille kasvoi pippeli :LOL: ihme unia.. se ei tosin ollut todentuntuinen, mutta painajaismaisia unia näen ja niistä on kamalaa herätä. muuten kaikki hyvin. :)

tupuna ja ihuna 7+3 (oma lasku 8+1) :heart:
 
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.. :)
tervetuloa uusille odottajille.. :heart:

:hug: tuhruttelijoille..

omaa napaa.. täällä odotellaan ultraa joka on ens viikolla..siinä samalla on sitten se veriseula.. jännittää onko siellä masussa elämää..
 
varanikki ja hepetius osanottoni, koettakaa jaksaa ja surkaa surunne pois :hug:

Kiitos Jennyli sain ultrajan sieltä terveystalolta huomiselle. Koskiklinikalla olis mennyt pääsiäisen ylitte. Ne sanoi mulle puhelimessa hinnaksi 70-110 e josta sais vielä kelakorvauksen pois??!! Taisi olla hinta kelakorvauksella vähennettynä kun tuskin nyt noin paljon hintaeroa muuten vois olla. Nyt mä pidän vaan sormet ristissä, että kaikki on huomenna kunnossa.

G: Olen kotiäiti + opiskelija, toivottavasti kohta valmis maisteri. Ja valtiotieteet on mun alani. Se mitä tuun sit joskus tekemään työkseni on vielä kysymysmerkki. Saa nähdä kuinka pitkään tää kotiäidinura vie mukanaa.

Liina 8+6
 
Onpas taas tullu paljon tekstiä!!

Voimia ja jaksamisia keskenmenon saaneille :hug:

Täällä on taas koko päivän oksenneltu ja oon silti jaksanu tuon pojan petivaatteet pestä ja vaihtaa sekä oon myös pojan pessy sekä käyny vähän ulkoilemassa.

Nyt taas ei pysty enempää istumaa tässä kun olo vaan pahenee.

 

Yhteistyössä