*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

magda ihana että vuoto loppunut, varmasti saat sitten hyviä uutisia ensiviikolle :)
Miun on pakko vähentää syömistä tai ainaki yrittää terveellistyttää sitä, turpoan ihan silmissä :eek: mutta tääki lähtee nyt nukkuu, iltavirkku ei aikaisemmin unta näköjää saa, mutta unia, ja huomenat jos olin viimoinen kukkuja :p
 
Hei! Olisin kirjautunut mukaan 10.3 mutta olimme thaimaassa ja siellä ei ole ä kirjainta joten en pystynyt kirjautumaan. No jouduinpa siellä loman aikana sairaalaan kovan kipuilun ja runsaan veren vuodon takia. viikon olin siellä sairaalassa ja sitten päästiin lentään suomeen. meidän vauva oli kohdun ulkopuolella ja minut leikattiin 27pvä täällä suomessa. Munatorvi jouduttiin poistamaan, lupasivat kovasti että olisi mahdollista tehdä vielä lapsia mutta hetki pitää odottaa. en ollut osannut ajatella että tässä näinkin voisi käydä, pientä kriisiä on ollut ilmassa. mutta on niin hankala uskoa tätä todeksi.
minä täällä sivussa seurailen teidän masu-asukkien kasvua, kaikkea hyvää koko porukalle<3
 
eevin äiti lämpöiset halaukset ja jaksamista koko perheelle :hug: :'(

Varanikille myös iso :hug: Toivottavasti ottaisivat neuvolassa asian silleen vakavasti että pääsisit sinne ultraan!!

Minulla olisi taas työpäivä edessä...voi kamala kun nyt jo tökkii |O Näin viikonloppuisin työni on aina kiireisempää koska vain yksi päivystäjä on töissä!
Huomena sitten uusinta yritys saada äitiysneuvolaan yhteys ;)
...Ja eilinen saunareissu meni muuten yllättävän hyvin =)

Listassa on hyviä kommentteja ja niitä on mukava lukee =) Silloin kun itse odotin kaksosia ja kaikki piti tietysti hommata tuplana niin kiersin paljon kirpputoreja ja seurasin ilmoituksia...ja löysin todella paljon hyviä ja vähän käytettyjä tarvikkeita paljon edullisemmin!! Kuten 2 pinnasänkyä,turvakaukalo,vaunut,hoitopöytälipasto, turvaportti, imetystyyny, rintapumppu ym. ym. kaikki vähän käytettynä!! Eli suosittelen jos kaikkea ei halua ostaa uutena ;)


 
Eevin äiti: Voi miten ikävä kuulla :( Tuo munatorven puuttuminen ei estä uudestaan raskautumista. Multa myös puuttuu se ja koko munasarja eli vain toisella puolella on tavarat tallessa. Ja hyvin pelittää.

Tuo Jennylin ehdottama kirppari on hyvä vaihtoehto. Osa tavaroista on sellaisia, mitä itse en ostaisi käytettynä tuntemattomilta on mm. turvakaukalo, sillä siitä ei koskaan voi olla varma onko ollut kolarissa.
 
Huomenta!

Mitäs mieltä ootte sellasesta asiasta kun luin neuvolasta saadusta vau kirjasta että pahaanoloon vois koittaa iniväärituotteita helpottamaan oloo. Noh, mä sitten raastoin teelusikallisen inkiväärin juurta kuumaan veteen eli join inkivääriteetä ja ihmeellistä mut totta se autto! Mulla ei ollu eilen lainkaan etova olo. Noh, sitten luin illalla netistä että inkivääriä ei suositella raskausaikana, siis hä? Uskonko mä nyt nettilähetitä vai sitä neuvolasta saatua kirjaa?

Kiva jos joku asiasta tietävä osais auttaa...

Ellen ja vaavi 8+3 (ultran mukaan vähän vähempi)
 
Heinämassu82 no olipahan sulla jo nyt kiva massu, ja aww sitten ku viel viikot lisääntyy :heart:
Ja täällä pahoinvointi jatkuu! tietäskö hei kukaan, kellä nyt oli nitiä lemmikkiotuksia, miten saisi tuon jalkalistojen nakertelun kuriin? alan olla jo pikkuhiljaa epätoivonen :| on kokeiltu chiliä, tabasco vesisekotusta, etikkavettä, pelkkää etikkaa, niitä eläinkaupan kalliita suihkujuttuja ja nyt tänä aamuna epätoivossa sivelin mustalla kahvilla nuo listat .... argh :D

 
hömpänpömppä
ellen-
Mulle ainaki neuvolasta sanottiin siitä vau-kirja kirjasesta että sitä kannattaa lukea pienellä varauksella, ku se on vähän niinku mainosmielessä tehty kirjanen. Että ei kannata lukea sitä niinku raamattua, ku asioiden paikkaansa pitävyydestä ei voi olla täysin varma. Tiedä sitten.

Omaa napaa sen verran, että olo on vallan mainio. Turhat pelotkin kaikkos, kun näin sen pikku sydämen sykkivän :heart:

pömppä ja pömppis rv8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuihra:
tietäskö hei kukaan, kellä nyt oli nitiä lemmikkiotuksia, miten saisi tuon jalkalistojen nakertelun kuriin? alan olla jo pikkuhiljaa epätoivonen :|
Jos turhautumiseen ja tekemisen puutteeseen niitä jyrsii (yleisin syy) niin paljon muuta virikettä ja aktivointia :) Meillä auttoi aika nopeasti kun yksin ollessaan järsi puupöydän jalkoja kun jätettiin maitopurkkeja(kunnolla huuhdeltu ja sisään joku herkku) ja mainoksia sun muuta revittäväksi. Hyvä aktivointilelu on myös kongi johon saa sisään herkkuja ja sitten sitä heiluttelemalla sieltä tulee nameja :)
 
Jaksamista eevin äiti! Varmasti kamala kokemus, mutta onneksi hedelmällisyys säiliyi. Itsekin pelkään vähän tota kohdunulkoista.

ellen: en usko että pienestä määrästä inkivääriä on haittaa, mitä jos laittaisit teehen ihan vähän jauhettua inkivääriä?

Mulla tänään aika oireeton päivä. Ainaki tähän mennessä. Toivottavasti vaan ei ala vuoto! Jippii, huomenna neuvolaan :heart:
 
Mä en osaa liittää kuvaa tähän tekstiin! Kun painan tuota lisää kuva -nappia, niin en kuitenkaan pääse omiin tiedostoihini selaamaan kuvia. Ärsyttää, kun en itse keksi, miten homma toimii. Blondi mikä blondi.

Eilen oikein aloin ajatella, kuinka hölmö olen ollut, kun koko ajan vaan murehdin jotain asiaa ja kuvittelen kaiken olevan pielessä, vaikka mitään selvää syytä siihen ei ole. Ultrassa oli elävä sikiö viikolla 7+6 ja vuotoa ei ole ollut. Oireita on jonkin verran, mutta ilmeisesti mieli kaipaa niitä lisää, kunnes sitten jos niitä tulisi, niin luultavasti niistä haluasi eroon. Ei ole ailahtelevaisen naisen elämä helppoa!! PItäisi lopettaa netissä surffaaminen, niin ei "tieto" lisäisi tuskaa. Nyt aion nauttia. Taidanpa tänään kertoa vielä jollekin uudelle ihmiselle raskaudesta, niin tulee taas todellisempi olo!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tuhruttelijoille/vuotajille. Toivottavasti varanikki pääset pian sinne ultraan. On se epäreilua, kun joissain kunnissa/maissa suhtaudutaan vuotoihin ihan eri tavalla kuin toisissa.

Munkin muuten pakko sanoa, että luin Valkoliljan nimimerkin myös aina Valkoilija ja ajattelin, että jollain on ilmeisesti niin paljon valkovuotoa, että on halunnut sen oikein nimimerkiksi laittaa :LOL:
 
Turvakaukaloa ei tosiaan kannata ostaa ihan mistä vaan käytettynä mutta jos on luotettava paikka esim. ystävä tai sukulainen joilta sellainen löytyy niin mikä jottei ;) Mä ostin silloiselta kälyltäni toisen turvakaukalon ja toinen ostettiin sitten uutena! Nyt tuo uutena ostettu odottaa uutta tulokasta ja tuon käytetyn sain hyvin myytyä kirpparilla eteenpäin!
Rintapumpun (sähköisen ) ostin muistaakseni täältä kaksplussan myyntipalstalta ja paljon seurasin myynti-ilmoituksia sekä huuto.nettiä. Itkihälyyttimen ostin myös käytettynä ja meille se oli kyllä hyvä kapistus kuulla koska vaavit heräili vaunussa =)
Tuttipullojahan meillä meni ihan älyttömästi silloin poikien vauva-aikana ja kun sukulaiset tuli sairaalaan katsomaan vaaveja niin toivoin että kukkien sijasta toisivat tuttipulloja tm. tarpeellista ja hyvin toimi :D

Lääh,työnteko on yhtä tervan juontia |O Huomiselle olis kaivannut kyllä vapaapäivää mutta ei niin ei. Onneksi pääsiäisenä on pitkät vapaat =)

Mulla on koko viikon alamasu ilmotellu olemassa olostaan ja oon välillä jo ihan kypsä tähän menkkamaiseenkin olotilaan :/ Toivottavasti siis kyseessä vaan kohdun kasvu!!
Enää en ole niin hysteerinen tän odotuksen suhteen mutta en osaa vielä täysin nauttiakaan :/ Mutta kovasti se pieni näkemäni vaavin alku mieltä lämmittää ja ihanaltahan tämä tuntuu :heart:
 
mere 79, :LOL:

Onpa täällä taas ehtinyt tapahtua. Mua surettaa tuo varanikin tilanne ihan kauheasti. Kyllä minusta tuollaisessa tilanteessa pitäisi jo julkisen kautta päästä eteenpäin selvittämään mikä on vialla. Isosti jaksamista edelleen, täällä toivotaan kovasti parasta :hug: .

eevin äiti, suunnattoman suuret pahoittelut tapahtuneesta. :'( Ja jaksamista eteenpäin. :hug:

Täällä yritetään päästä päivärytmiin taas kiinni. Meni eilen nukkumaanmeno kovin myöhään ja se vaikutti sitten koko kehoon. Ensinnäkin vatsa turposi ihan ennätyspalloksi ja alavatsaan koski. Oikein pelästyin. Mun on kai pakko opetella lepäämään, mutta helppoa se ei ole, kun mussa on vähän ylisuorittajan ja perfektionistin vikaa. :ashamed: Eikä sekään auta, että mies vaan makaa sohvalla eikä koiria ole vieläkään käytetty aamulenkillä. :kieh:

Kiitos Ninnattarelle ja kaikille ihanille, jotka viitsivät kommentoida tuota listaa. Vaikka toisille eri asiat onkin olleet tärkeitä, antaa se kuitenkin ensikertalaiselle hyvää suuntaa. :flower:

Jennyli, kirppisreissuja on varmaan itselläkin edessä, jos loppuvuodesta todellakin kaksi rakasta maailmaan syntyy. Onneksi ystävillä on myös pieniä lapsia, joten pääsen epäilemättä heidän vaatekaapeilleen/varastoilleen halvoille ostoksille. :)

VL & möykyt rv 7+3 (mä meen jo nyt näissä viikoissa sekaisin...) :D
 
Missä te tamperelaiset ootte käynyt alkuraskauden ultrassa ja paljonko on maksanut? Muistelin, että täällä oli aiemmin jo puhetta siitä. Oon tällä hetkellä äitin luona Tampereella kyläilemässä ja ajattelin samalla käväistä täällä ultrassa. Niin ja kuinka nopeasti ootte saaneet ajan ultraan?

Oli tullut tekstiä taas niin paljon, etten muista kenelle piti mitäkin kommentoida, mutta ihania ja vähän ikävämpiä uutisia on kuulunut. Kaikille vaan kovasti jaksamista!

Ja vielä äitiyspakkauksesta sen verran, että itse en siitä hirveästi tykännyt. Haalari ja makuupussi olivat mielestäni ruman värisiä. Tosin en sitä muutenkaan ajatellut ottaa kun edelliseltä lapselta on kaikki tarvittava vanhasta pakkauksesta säästössä.

Lisää omaa napaa taas jos saan varattua ens viikolle sen ultra-ajan.

Liina 8+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Mä en osaa liittää kuvaa tähän tekstiin! Kun painan tuota lisää kuva -nappia, niin en kuitenkaan pääse omiin tiedostoihini selaamaan kuvia. Ärsyttää, kun en itse keksi, miten homma toimii. Blondi mikä blondi.
niitä ei voi liittää omalta koneelta vaan se linkki toimii jos lisäät ensin sen kuvan esim. aijaa.comiin (ilmainen kuvapankki) ja sitten sen sieltä annetun linkin pistät siihen :)
 
Ai niin ja kysymys kaikille: Onko kellään raskauden myötä ruvennut huulet puutumaan (iltaisin sillain pistelee/kihelmöi) tai tullut aftoja suuhun? Ihme oireita, olisko nää sitten niitä kaivattuja merkkejä kaksosista... :LOL:
 
Ei tästä päivästä sittenkään tullu ihan oireeton. Pyyhkiessä tulee vielä vähän rusehtavaa tuhrua ja nyt myös allöttää. En ees muista milloi viimeks oon syöny kunnon lämpimän ruuan, jos ei eilistä pizzaa lasketa ;) Vaikeeta lähettää mies kauppaan ku ei tiedä mitä tekis mieli syödä.
 
Kylläpäs te ootte taas jaksanu kirjotella.Ite oon taas koko aamun oksennellu vaan ja pakko silti jaksaa koittaa tehä noita kotitöitäkin kun mies on töissä taas.

Virpojiakin on käynyt jo aika monesti,kohta namit kyllä loppuu jos tuohon malliin jatkuu noitten käynti oven takana..mutta nyt taas pönttö kutsuu

 
Mahtuuko vielä mukaan? Täällä ollaan Teidän juttuja vakoiltu jo useamman viikon, mutta kaipa sitä jo uskaltaituisi itsekkin kirjoittamaan. Eli LA olisi 12.11 ja paikkana Tyks. Masun asukkaasta olisi jos hyvin käy, tulossa toinen lapsi (esikoinen on syntynyt marraskuussa 2007).
Varhaisraskauden ultrassa kävin reilut pari viikkoa sitten. Karmeasta pahoinvoinnista kärsivänä olen ollut saikulla viime viikon. Taidan saada siitä kyseenalaisen kunnian ensimmäisenä.... :p
 
Kiitos kaikille :hug: Tämä epätietoisuus on suoraan helvetistä. Rassaa koko ajan mieltä, enkä pysty nauttimaan olostani hetkeäkään.

Ajattelin tuossa viime yönä valvoessa et alan elää niin kuin mitään ei masussa olisikaan. Helpompi valmistautua siihen pettymykseen jos sykettä ei 14.päivä löydy ja loppukuusta ultrassa ei näy mitään.. Kuitenkin on jo niin kauan vuodellut, että voi olla ihan hyvin mennyt kesken... Vaikeata on mutta yritetään :(

Täällä käyn ehkä lukemassa juttuja, sen minkä itkultani selvää saan, mutta jätän nyt haikeat hyvästit teille ja toivotan kaikkea hyvää odotukseen :'( :hug: :hug: :hug:

Hyvänä päivänä saatan käydä tervehtimässä :)

VN +Toive 9+3 tai ei mitään.......
 
eevin äiti kovasti jaksamisia teille, onneksi pienen ihmeen saanti on vielä mahdollista!
varanikkille myös paljon jaksuja sinne!!

hapikko teretulemast ja onnea kovasti odotukseen :heart:

(.) Turvottaa ja tissit on jo nyt kasvanu iha sikana :eek: minen taho mitää pamsu kakkosia :D ihmeen vähän on ollut oloja, vähä kuvotusta aamusin mut ei nyt juuri muuta, ja no issias vaivaa..

G: minkä alan hommia teette työksenne?

MM ja pönö 6+3
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville ja paljon jaksamista!

uusille tervetuloa mukaan! =)

varanikki me täällä toivotaan parasta ja rukoillaan sun pikkusen puolesta, käyhän ilmottelemassa kuulumisia kuitenkin :heart: :hug:

G: lastenhoitajana pikkusten ryhmässä. aika rankkoja alkaa olla noi nostamiset, meillä isoimmat kuitenkin sen vert isoja että sattuu selkään.

mulla joku ihme selkä vaiva tullut; joka askeleella sattuu vasemmalle puolelle alaselkään, jas välillä tulee sellassii ihme vihlasuja etten pysty liikkumaan hetkeen ku sattuu niin paljon.. todella pelottavaakin.

mä ostin äsken kotidopplerin, vaikkei sil mitään viel kuulukkaan, mut hyvissä ajoin ostin.. se tulee postissa parin päivän kuluttua.. B)

täällä ei ole virpojia näkynyt ku muutama, mulla tuolla hirveä läjä pääsiäis mässyä joka ilmeisesti kaikki on kohta meikäläisen massun pohjalla.

neuvolassa kun punnittiin nii nyt jo tullu 5kg apua. pitää alkaa rajottaan syömistä.

hauskaa päivänjatkoa kaikille

tupuna ja ihuna 7+2 (oma lasku 8+0) :heart:
 
Liina mä kävin Tampereen Terveystalolla, se on rautatieaseman vieressä ja ultra maksoi ihan tuhottomasti sen takia etten saanut kelakorvausta suoraan!! :kieh: Maksoi liki 180e mutta saanhan toki korvattavan osan jälkikäteen Kelasta. Koskiklinikalla kävin edellisessä raskaudessa, sielä saattaa olla muutenkin edullisempaa. Soittelehan heti huomena ja kysele, kyllä itse olen saanut hyvin aina ajan! =)

G. Minä oon lähihoitaja ja töissä vanhusten parissa, tarkemmin kotihoidossa. :wave:

Minuakin on tänään etonut jonkunverran ja edelleen syön kun hevonen :x Nyt maistuu ihmeekseni jo jopa irtokarkit mutta suklaa ei putoo vieläkään. Massua turvottaa iltaisin toooosi paljon,öööh :whistle:



 
Moikka pitkästä aikaa. :)

Enpä jaksanut kuin vähän selata tekstejä, mutta Evin äidille :hug: rankaa on ollut ja muillekin KM:n kokemaan joutuneille jaksamisia!

Valkoliljalle tupla onnittelut, toivoisin niin kovin että meilläkin noin kävisi mutta erittäin onnellinen olen toki yhdestäkin rakkaasta lapsesta. :heart: Onko teillä suvussa kaksosia? Meillä ei, mutta mä vaan ihailen aivan mielettömästi kaksosia. :D

Mä teen tällä hetkellä kaupan alan työtä ja aloitin nyt sit karaoke-keikkailunkin, huomaa kyllä että voimat loppuu nopeammin, tai no ehnehdin liikaakin töitä, pe oli 20-02 keikalla (matka yhteen suuntaan puolisen tuntia lisäks ) la 9-16 kaupan kassalla ja la 20.30-01.30 taas keikalla.. Kassalla meinasin välillä jo itkuun purskahta kun vastaavalla ilmeisesti oli hieman huono päivä kun pyysin maksutavan muutosta niin hän ilmoitti olevansa tauolla, teki kyllä homman mutta ei mitenkään innoissaan ja oli siin vähän muutakin, ehkä tuohon kauppaan en keikkaa hetkeen ota, onneks saan valita työaikani ja paikkani kun staffpointin kautta teen, toki sit välillä ei ole töitä vaikka voisi tehäkin, mies siis tekee kolmessa vuorossa ja mä sen vuorojen mukaan, vähän on rankaa mutta vähän pakkotilanne kun kodinhoidontuki surkee ja ukolla ulosottomies ystävänään, nyt kyllä mahdollisesti saa sen valtion takaaman lainan jolla velat maksetaan mutta tiukkaa se tekee kuitenkin kun lainan kk summa niin korkea + muuta..

Mulla ei vieläkään oireita, pientä turvotusta ehkä havaittavissa kun farkut puristaa ja tuo itku herkkyys, tiistaina neuvola ja sit aletaan varailee sitä ultraa joka ajoittuu varmaan äitienpäivän tienoille. =)


Ninnuli rv7+6
 

Yhteistyössä