Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Paljon voimia Silvia Logo :hug:

kävin tänään ystävän luona kun sillä on doppler.. Oli niin ihanaa saada syke kuulumaan :heart: ainakin yksi syke kuultu, en kyllä edes tiedä, osaisko sitä erottaa kahta. Omani osasin erottaa koska yhdessä vaiheessa kuulin molemmat päällekkäin. Mikä kaunis ääni :heart: vielä reilu pari viikkoa ultraan..

Tervetuloa uusille :wave:

Sirpa 9+3
 
Vielä pari hassua päivää ja sitten jäljellä "vain" puoli vuotta :D Ultran jälkeen olo on ollut aika levollinen, en oikein osaa pelätä enää vastoinkäymisiä. Toivottavasti huolettomuus ei kostaudu..

Isovanhemmille ja omille sisaruksillekin on nyt kerrottu. Miehen vanhemmat oli aika neutraaleja, minun vanhempani menivät odotetusti sekaisin. Varsinkin isäni, jolle lapsenlapsi on ihka ensimmäinen. Sääli sinänsä että he asuvat niin kaukana, täytyy ruveta kulkemaan vaan enemmän viimeistään sitten pienen kanssa. Lentokoneessa käsittääkseni alle parivuotiaat matkustaa ilmaiseksi sylipaikoilla..? Korjatkaa jos joku tietää paremmin.

Kiva kun uusiakin vielä ilmaantuu, itsehän aion siis mukana sinnikkäästi roikkua vaikka aika siirtyikin virallisesti lokakuulle :) Vielä suuren suuret osanotot kurjia uutisia saaneille, olette ajatuksissa!

Bosch (ummetuksen kourissa) 13+4
 
Tervetuloa vaan uusille, tottakai mukaan mahtuu! :wave:

En oo nyt saanut millään valtakunnan etsinnällä vauvan sydänääniä enää kuuluviin muutamaan päivään. Tiistaiaamuna tosiaan ultra ja nyt alkoi pelottaa ihan toden teolla tuleeko huonoja uutisia...: /
 
Moikka!

Tervetuloa Helpertti! :)

Mulla on huoli, koko alkuraskauden mulla on ollut vaivaa tuolla kellarissa. Joskus viikolla 5 tai 6 söin antibioottikuurin ja siitä tuli hiiva. Sen sain hoidettua, mut sen jälkeen tuli bakteerivaginoosin oireita, sain sen hoidettua maitohapoilla. Nyt mulla on taas samaa vaivaa ja oon kokeillut kaikkia kotikonsteja. Pitää varmaan kohta mennä sen kaa lääkäriin, et sais jonkun antibiootit sitä hoitaan. Luin tänään, että on suurentunut riski keskenmenolle ja ennen aikaiselle synnytyksessä hoitamattomana. Onko muilla ollut tätä vaivaa? Hirveänä huolettaa vauvan puolesta. Yritin tänään sykkeitäkin kuunnella, mut en niitä löytänyt. Istukan äänen kyllä kuulin. Äääh, mitä mä teen tälle? Mitenhän mun vauva voi? :'(

Mixed&Kunkku 12+jtn
 
Jaksamisia Silvia Logolle minultakin! :hug:

Mä yritin tuossa yks päivä kuunnella sydänääniä,mutta maltti ei riittänyt ja nyt en enää uskalla, jos en niitä saakaan kuuluviin. Mulla on vaan edelleenkin sellainen olo koko ajan, että tämä ei pääty hyvin. :( Vielä reilu pari viikkoa np-ultraan.

Mixed, Mä sain tulehdukseen lääkkeet silloin kun kävin ultrassa. Siis lääkäri sanoi, että mulla on emätintulehdus (vissiin just tuo bakteerivaginoosi?), mutta en mä ollut huomannu mitään poikkeavaa. Sain siihen lääkityksen ja kotona, kun sitä pakkausselostetta luin, niin siinä sanottiin, ettei saa käyttää raskauden ekan kolmanneksen aikana. Mutta itse se tulehduskin on riski. Joten aloitin sen kuurin. Kaipa se lääkäri tiesi, mitä määräsi. Ainakin toivon niin! Kannattaa soitella neuvolaan. Sitten se on ainakin ammatti-ihmisten päätäntävallan alla, mitä tehdään ja itse ei tarvitse stressata ehkä niin paljon.

Karole 9+3
 
Heippatirallaa!

Uusille tervetuloa ja sitten vähän kommentteja näihin mistä ootte puhunu ja mitä huomasin (kaikkea en vaan jaksa käydä läp/huomoida :( )

Painosta: Onneks sitä ei oo liiemiti kertynyt vielä. Toki on ihan päivästäkin kiinni että onko lähtöön +2kg vai +-0 :LOL: tää vatsantoiminta on vielä niin säännöllisen epäsäännöllistä, ja jos sitä innostuu syömään jotain suolasta niin toki kroppa imee kaiken nesteen itseensä ku sieni :)

Sydänäänistä mulla on doppleri, mutta löydän vaan istukan äänet. Vauva kuitenkin voi hyvin viime viikon np-ultrassa ja kun osasin kysyä istukan sijaintia, niin sehän on tossa edessä joten ei ihme että istukan äänet kuuluu, eikä vauvan syke :)

En muista oonko kertonut että hommasin asunnon, ja muutan saunalliseen kerrostalokolmioon juhannuksen jälkeen :) ! Juhannusviikolla mulla on myös rakenneultra - aika hurjan jännää!
Lisäksi nyt asunnon myötä mullekin voi päivittää synnärin, joka on HYS :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Mixed :hug: Mulla silloin toista odottaessa se kirkas verenvuoto oli tulehduksen oire, jonka hoidin neuvolan ohjeiden mukaan ilman reseptiä saatavilla. Ja kaikki ok.

Sain vauvan sydänäänet taas kuuluviin, samalla sekunnilla kun doppler koski ihoon. Mielettömän ihana jumpsutus! Nyt on taas rauhallisempi olo - hetken.

Mulla piti olla tänä aamuna ensimmäinen kahdesta näyttötunnista, jotka on viimeiset valmistumisen tiellä. Menin ja pidin tunnin, mutta opettaja ei paikalle ilmaantunut enkä saanut millään kiinni. Saa nähdä lykkääntyykö nyt valmistuminen, toivottavasti ei. Hieman tympii. Kuitenkin äitiyspäiväraha on palkkatuloista kiinni enkä haluais aloittaa tuota pitempää työkeikkaa nyt valmistumattomana, ettei palkka sen takia putoa...mutta saas nähdä miten käy. Tuo huominen ultra mulla on enemmän tällä hetkellä mielessä kuitenkin kuin työasiat, joten en jaksa oikeestaan edes stressata :D

Ankka & Bebe 12+4
 
Täällä ollaan sairauslomalla pahoinvoinnin takia. Totesimme lääkärin kanssa, että turvallisin vaihtoehto on oksentaa kotona kuin että hävitä "kriittisestä" tilanteesta töissä oksentamaan ja vaarantaa myös potilaan turvallisuus. Sain myös pahoinvointilääkkeet viimehätään, mutta ajattelin vielä kokeilla muuta. Onko kenelläkään kokemusta pahoinvointirannekkeista? Ovatko oikeasti auttaneet? Kävin lueskelemassa noita muita keskusteluja joissa asiasta oli mainittu, mutta hyvin ristiriitaisia oli näkökannat asiaan.

MrsRock 8+1
 
Moi!

No jospa se tämä vaiva helpottaa, kun ostin uusia maitohappobakteereja. Ei huvittais antibioottia uutta syödä alakerran vaivaan, kun just äsken yläkertaan viisaudenhampaaseen semmosen sain. Eilen hätäpäissäni tungin mansikan makuisen pureskeltavan maitohappobakteeri tabletin kellariin, et helpottais. Ni ylläri vain. Helpotti se! :LOL:

Mä kokeilin alkuun niitä pahoinvointi rannekeita ja näin skeptikkona en saanut niistä mitään apua. Jos ois ollut kovempi usko niin ehkä olis auttanutkin.. :)

Ihanaa, kun itsellä pahoinvointi ja väsymys väistyneet. Voi elää normaalia elämää. Äskenkin jaksoin munkkejakin tehdä! :) Tsemppiä pahoinvoinnista vielä kärsiville, pian se teilläkin helpottaa! :hug:

Mixed&Kunkku 12+4?
 
Viimeksi muokattu:
27.11 olisi la, hitsi kun kännyllä on niin ei osaa käyttää. Verta rupesin vuotamaan muutaman päivän plussauksen jälkeen. 12.4 tein kuitenkin positiivisen tuloksen. Soitin neuvolaan, mulla huomenna lääkäri aika, katsotaan onko asukas kyydissä. Lauantaina alkoi taas verta vuotamaan.
 
Hei vain!

Tänään kävin ensimmäisellä lääkärin tarkastuksella ja vihdoin tämä raskaus on todistettu ultralla! Kaveri vastasi viikkoja ja heilutteli siellä iloisesti pikkukätösiään ja jalkojaan pieni sydän väpättäen. :heart:
Nyt tuntuu, että voi huolettaa olla tästä edespäin.

Suuresti onnea matkaan huolissa kärvistelijöille, toivottavasti kukaan ei enää saisi suru-uutisia. :hug:

"MY" ja ViKa 9+1
 
tervetuloa taas uusille :D


täällä piti neuvolaan soittaa, mut en töitälti ehtinyt josko huomenna sitten.. vähän olo et jos ois hiiva eksynyt tännekkin. et millä sen hoidan. joskus käyttänyt canestenia.

täällä sitten aloitetaan kolmen päivän vapaa selkä niin sanotusti paskana, töissä hoitajan kans laitettiin potilaalle vaippaa ja ihan ottaa jaloillee kunnes se reilu sata kiloa päättikin etten otakkaan jaloille. :D siinä äherrettiin ja molemmilla selkä tuusana. toivottavasti tokenee..



moon stars ja tirriäinen 9+4 :D
 
Moon stars: Just soittelin viime viikon pe neuvolaan hiivan takia nii canestenia ne sielt neuvo ja apteekis mainittin et oon raskaana ja ostin sit sellasen 3 emätinpuikon pakkauksen.. Kivaa tällänen...

Teps&vaavi 11+4
 
kiitos teps tiedosta.. eikun apteekkiin huomenna tai keskiviikkona sit kun keskustaan menen. :D

Ihan oikeasti mein kissa kulkee valjaissa ulkona mut millähemmetillä ton mouruamisen ulos saa loppumaan.. en mä voi oikeasti vauvan kans hyppiä ulkona ton kissan kans
 
Yövuorossa, ensimmäinen kahdesta ja toistaiseksi jaksanut olen. Katsotaan mikä olotila iltapäivällä kun lapsia pitää päiväkodista lähteä hakemaan..
Etelänmatka varattu kahden viikon päähän, ihana päästä tuulettumaan arjesta. Aiemmin kokemusta vain keski/loppuraskauden matkustelusta mutta eiköhän nytkin selvitä. Esikoisen passin tosin ennen töihin lähtöä huomasin vanhentuneen maaliskuussa joten poliisilaitosreissut edessä..
 
Juu canestenia minäkin viimeraskaudessa käytin.
Onneks ei oo vielä tullu tässä raskaudessa.

Mä nukuin niin huonosti viimeyön. Jännittää ihan sikana :D
Puoltoista tuntia eteenpäin niin nään ekaakertaa pikkumurun. Np-ultraan meno juu.
Isukkikin pääsee mukaan.. saatiin muu katras hoitoon.

Nyt suihkun kautta kahvinkeittoon.
Nasu ja pikkumuru 12+6
 
On ollut tarkoitus montakin kertaa tänne kirjoitella, mutta kun ei tässä nyt sen ihmeempiä, niin jäänyt sitten kirjoittelematta. Ihan hyvin on kaikkinensa sujunut täällä suunnalla.

Ekassa neuvolassa kävin viime viikolla, oli oikein mukava terkkari tää meidän uusi. Tällä viikolla pitäis käydä verikokeissa ja np-ultra olisi sitten vuorossa 16.5. Eihän siihen nyt enää niiin kauaa ole... Neuvola määritti lasketuksi ajaksi 25.11. menkkojen mukaan, mutta annetaan nyt la:n olla listalla ennallaan tuonne ultraan asti ainakin, uskon nimittäin oman arvioni olevan lähempänä oikeaa.

Pahoinvointi ei ole minulla pahemmaksi yltynyt. Etoo monta kertaa päivässä ja syömisen jälkeen joutuu vähän yökkäilyoloa vastaan tappelemaan, mutta oksennushanat on pysyneet paria poikkeusta lukuunottamatta kiinni. Toisinaan iltapäivisin alamaha pullottaa niin, että luulisi olevan jo aika paljon pidemmällä. Farkut kuitenkin menee yleensä ihan nätisti kiinni vielä, joten ehkä suuri-pieni salaisuus säilyy vielä perheen sisäisenä jonkun aikaa. On siis tarkoitus, ettei "kertomalla kerrota" kenellekään. Katsotaan missä vaiheessa alkaa tulla kyselyjä tai vihjailuja, sitten kyllä voi myöntää asian :D En ole koskaan mikään laiha ollut, joten voi olla, että monikaan ei ihan pian vielä uskalla huomauttaa pääsiäis-vappu-äitienpäivä- jne kiloista :D

Mannamaaria ja Papunen 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ultra takana :wave: Rakastuin! Meidän vauva siellä pyöri, vilkutteli, venytteli, hyppeli, potkisteli :heart: Ultraaja oli aivan ihana! Nauroi myös vauvanalun vilkkautta. Hyvin sai mitat otettua, vauva vastaa täydellisesti viikkoja, niskaturvotus 1mm. Kaikin puolin näytti asiat olevan kunnossa. Mulla vaan kyyneleet valuivat kun katselin pientä, jotenkin muuttui nyt todelliseksi tämä. Aivan ihanaa, että saan vielä kerran kokea tän! :heart:

Ankka & Bebe 12+5
 
Rosehip_87 :hug:

Voi mulla on vielä pari viikkoa ultraan.. en millään jaksais odottaa.. otin tänään itsestäni kuvan ja totesin että jossen mä vedä mahaa sisään koko aikaa niin ei paljon tarvii kenenkään miettiä että missä tilassa ollaan :LOL: ihan törkeet turvotukset. Joo mulla on vararengas muutenkin vatsan kohdalla mutta kun se vatsa alkaa jo tissien alapuolelta nyt ja on kunnon "kumpu" verrattuna vain siihen vararenkaaseen. Yleensä tää on tällainen loppupäivästä mutta nyt näköjään oli jo heti aamusta... Vähän erilaista kuin esikoisesta jossa raskaus rupes näkymään vasta joskus +20 viikoilla niin että kukaan pysty sanomaan mitään vaikka mulla oli lähtöpaino silloin täsmälleen sama.

Mites teillä muilla menee muuten verenpaineet? Mulla on ongelmana alhaiset verenpaineet ja sen on huomannu kyllä olotilassa viime aikoina, tuntuu päässä heikotuksena. Ja nyt mietin, että milläköhän sitä sais paremmaksi kun ei viittis mitään sipsejä syödä jatkuvasti (lääkärin suositus että voi ottaa vähän sipsejä :popcorn: ) ajattelin jo että pitäiskö kokeilla solejuomaa, mutta olen sitä joskus maistanut ja sen maku ei kyllä äkkiseltään houkuttele ihmistä joka voi puolet päivästä vähän pahoin raskauden vuoksi...
 
Mitenköhän tänne liitytään? 22.3 ollu testi positiivinen ja nyt pitäis olla rv10+5, ensimmäinen neukkari käyty ja yksityisellä varhaisultrassa (Meri-Oulun äitiysneuvola) ja laskettu aika olis 18.11
 
Viimeksi muokattu:
Rosehip_87 pahoitteluni!

Uusille tervetuloa!

Äippäpolilta saavuttu ja olo niiiin onnellinen. Pieni köllötteli ja sätki niin hienosti. LA VAIHTUI 10.11.14. Tätä arvelinkin kun kierto 33päivää. :)
Hienoja kuvia saatiin ja niskaturvotuskin oli vain 0.7. Verikokeen tulokset tulee viikon-puoentoista viikon päästä kotiin postitse. :) ihana ihana muru ? mieskin oli ihan onnesta sykkyrällä. Kotonakin naureskeli pikkusintin liikkeille. ?

Jätskiä, puistoilua ja ruuanlaitttoa suunnitelmissa.

Nasu ja muru 12+1 TAAS :D
 

Yhteistyössä