MARRASKUUN MURUSET 2010

Moikka, täällä taas ihan oireetonta!!
Olin syömättä 6tuntia ja missään ei tuntunu ei pissattanu ei mitään, selkää vähän jomottaa.. pakko varmaan varata se varhaisultra vaikka mies sanoo ehdottomasti ei |O

Onko kokemuksia paljon se maksaa pääkaupunkiseudulla?
 
no meillä on häät kesällä joten kaikki ylimääräinen menee häätilille ja minä olen 100% kotona joten mieheni elättää koko perheen eli meillä on tiukku budjetti joka asiaan.

120e on tämän perheen ruokaostokset 2viikolta.. mietin pitäiskö ottaa häätililtä :ashamed:

Ajattelin soittaa neuvolaan ja kertoa tilanteeni ja huoleni, jos katsoisi sormien läpi ja tekisi lähetteen :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:
Terese :hug: . Jos tosi paha olo tulee, niin hae vaan sairaslomaa! Itse meinaan kyllä hakea, jos alkaa kovasti oksettaa.

Meillä on töissä porukkaa, jotka on aina tuohtuneita, jos tulee vaikka kovassa flunssassa töihin. Musta vaan joskus tuntuu tyhmältä hakea sen takia saikkua, että on nuha. Sit jos ihmiset luulee, että olen oksennustaudissa tullut töihin, niin johan siinä saa vihat niskaan. :)
Mutta mitäs jos toi pahaolo kestää pitkään? Enhän mä voi kokoaikaa olla saikulla. Mulla kun on eka raskaus menossa, niin mulla ei ole edes hajua siitä, kuinka paljon olotila voi vaihdella päivien mukaan? Voiko mulla tänään huono olo, huomenna parempi ja sitten taas huonompi. Onko tähän mitään "kaavaa" ;)

Mites toi muuten käytännössä menee, jos joutuu hakemaan saikkua. Kirjottaako lääkäri siihen saikkulappuun jotain syytä? Tosin meillä saa olla ekat 3 päivää saikulla ihan vaan esimiehen luvalla.

 
Uskaltaisinko mä ihan varovasti tulla mukaan...

Mulla on raskausoireita tullut jo pitemmän aikaa. Aamu- ja iltapahoinvointia, närästystä yms. Tänä aamuna uskalsin sitten vihdoin testin tekemään ja plussaahan se näytti. Aika shokki oli aluksi, kuopus vasta 3kk.

Meille siis tulossa neljäs lapsi. (vanhemmat lapset -07,-08,-09) Synnärinä on PHKS ja laskettu aika on tuo 3.11. Ainakin tuon yhden raskauslaskurin mukaan josta laskeskelin :D Nyt siis menossa rv 4+6. Mulla itsellä ikää 24 vuotta.

Hyvät voinnit kaikille ja pikkuisille tarrasukkia :hug:

amello ja pienin 4+6 :heart:
 
miimii Mä soittelin tänään meille ultra aikaa ja kyselin hintoja. Varasin sitte femedasta ajan ku siellä oli kaikista halvin (siitä joukosta minkä soitin) Kela korvauksen jälkeen jää maksettavaksi n.80e Olis tosin päässyt kalliimmallekkin lääkärille ;) Toi sii jos oikein osotetta muistan nii Kalevankadulla.No Hesassa kuitenki.

Me mennään sinne 18.päivä ellei mitään ikävää satu.Ei mullakaan ole vielä oireita.Sellaisia et niistä voi päätellä et olis raskaana.Mut ei ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa paitsi noissa jotka meni kesken.Joten mä olen ihan luottavaisin mielin.
 
Kiitos sintsu78, alan harkita asiaa, ensin soitan hoitajalle ja sit nappaan häätiltä että tietäis onko kaikki hyvin.

tänään olis 5+3 joten jos jaksais odottaa kaksiviikkoa niin näkyis onko kohdunulkoinen vai tuulimuna tai se paras eli oikea kunnon raskaus :heart:
 
Mulla myöskin on oireetonta, pikkuinen väsymys vaivaa vaan :D
Et saa nyt sit nähä et ollaanko tässä raskaana vai ei, menkat on tosin pysyneet poissa.
Että ei tässä nyt oikein juttu vielä luista, ennenkuin on saanut nähdä jotain konkreettista.

BV ja Chilli 5+
 
Illalla pisteli munikseen ja oli vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa. Rinnatkin kipeet..
Pomo soitteli ja otin lisää töitä vastaan, kunpa nyt pystyisin tekemään ne sitten.
Tänään 5+2 ja viime raskaudessa aloin yökkimään 5+5.. Toivottavasti nyt en ala.
 
Mä tein tänään sellaisen viikkonäyttöisen testi ja siihen tuli 3+ :heart:
Kai tuolla masussa sitten jotain tapahtuu :D kun tänään tuli viisiviikkoa täyteen.Ihan oikein tuo testi sitten ainakin näytti.

Sintsu78 ja unelma 5+0 *poks*
 
Huomenta vaan kaikille =)

Oireetonta edelleen. Mutta päivä kerrallaan se on vaan mentävä, eipä sitä jaksa alkaa stressaamaan asiasta, jolle ei oikeesti mitään voi :attn:
En ole menossa varhaisultraan. Vaikkakin se vois antaa mielenrauhan - ainakin hetkeksi, mutta eipä sekää mitään takaa. Viimeksi neuvolan ultralla näky sikiö ja syke rv9+ ja silti kävi niinkuin kävi :( Että odotellaan odotellaan, toivotaan parasta ja yritetään olla pelkäämättä pahinta...

Kahvi maistuu täällä kyllä yhä entiseen tapaan - eli ihan liikaa :ashamed: Mä oon ihan totaalinen kahvikaisa, päivässä menee useempi kupillinen (öööh, mukillinen...).

Terese kyseli tosta saikkukäytännöstä. Mä aikanaan esikoista odottaessa jouduin oleen pahoinvoinnin vuoksi aikalailla paljon poissa. Lääkäri kirjoitti todistukseen siihen syykohtaan vaan sen koodin - eli ei mitää selkokieltä "raskauspahoinvoinnista". Ja se tosiaan voi vaihdella, että toisinaan on parempia päiviä ja toisinaan taas aivan kaameita...
Tsemppiä vaan kovasti pahoinvoinnin jaksamiseen!
Ja kaikille muillekin, kellä sitä on!

oireeton nallepööh ja pieni rv5
 
Terese: mulla ei ole kokemusta saikusta raskauden vaivoihin liittyen. Mutta kuten nallepööh sano, niin ei sen lääkärin tarvi kirjoittaa syyksi mitään tiettyä. Eihän se syy toisaalta työnantajalle kuulu, jos sulla on esittää lääkärin todistus! :hug:

Mä varasin alku-ultran puolentoista viikon päähän. Eihän se vielä mitään takaa, mutta ainakin tietää, onko siellä mahassa oikeasti ketään. :)

Vatsan vihlonta ja nipistely on loppunut.. pitäiskö huolestua. Keskenmenon kokeneena noita oireita kuuntelee liiankin tarkkaan. :(

Täällä mennään 5 + jotain.
 
täällä mennään normaalisti eli puhtia riittää (suursiivous) neiti teki mulle kunnon nännärit ja nyt sitten tissit tosi kipeet :LOL:

Meillä toi neiti uhmailee 24h/7 ja mies taitaa olla siinä mukana :wave: Ja voi että kun mikään ei pysy kädessä, ei leivät, rätit, pyykit tuntuu et olis mammutti iittalan kaupassa :p

miimii ja viuhti 5+4 (viikko menny plussauksesta)
 
Heippaa kaikille marraskuun murusille, ilmoittaudun mukaan teidän jengiin! Eli siis viiden vuoden itkujen ja pettymysten jälkeen IVF tuotti iloisen tuloksen, ja testi näytti eilen vihdoin plussaa!! Ihan pökerryksissä on mennyt pari päivää, ja tässä vähä vielä totuttaudutaan ajatukseen, että meistä tulee vihdoin vanhempia, jos vain piskuisella kaikki sujuu!

Noita viikkoja en osaa oikein vielä laskea (täytynee googlettaa), mutta tuo näiden sivujen laskurin mukaan laskettuaika olisi 10.11. Mä en muuten edes oikein tiedä mitä mun pitäisi nyt tehdä :)
 
Tervetuloa Alexsandria kuin myös Amello ja onnea kovasti! :flower:

Alexsandria: soittele lähiviikkojen aikana neuvolaan ja kerro, että olet plussannut. He hoitavat loput! :) Jos haluat varhaisultraan, soittele yksityiselle ellei neuvolassasi ole mahdollista ultrata!!

Muuten vaan odotellaan porukalla ja toivotaan parasta. :heart:
 
alexandria tervetuloa mukaan..kiva saada muitakin hoidoista plussanneita :) kai olet ilmoittanut lääkärille että oot plussannut niin saat ajan varhaisultraan? :) tai en tiedä jos kunnallisella puolella olet että kuinka siellä toimitaan mut uskon että samoin...itse en ole vielä soittanut neuvolaan koska haluan ensin kuulla ne sydänäänet että uskon että siellä on jotain :) sen jälkeen vasta ajattelin soitella neuvolaan...
 
Saanko sittenkin liittyä takaisin mukaan??? Tää on niin paljon aktiivisempi pino :DEli LA 4.11.ikä 28v. ja synnytyspaikka todennäköisesti TYKS, kiitos jos vielä huoliteetu mut...:ashamed:Niin ja toinen olisi nyt toiveissa!

Mulla edelleen epävarma tilanne tän raskauden jatkumisen suhteen, nyt on menkat ainakin sen viikon myöhässä, mutta pirun raskaustestit ei vieläkään näytä täysin plussaa :eek: Eli mun "historia" näin viivoilla:

-KP13 ovistestiin kunnon plus
-DPO 14 (tai13) mammaksin herkällä liuskatestilla negatiivinen, vähän ruskeaa paperiin
-DPO 15 (14) päiväpissasta (2,5h rakossa) clearblue testillä haamuplussa (tuli ajan puitteissa ja sen näki hyvin)
- DPO 16 (15) Acon testillä lähes vahva plussa (en muista teinkö aamupisusta)
- DPO 18(17) Apteekin testillä aamupisusta haamuplussa (ajan puitteissa tuli ja ihan nähtävä)
-DPO 19(18) tyhmänä tein clearbluen viikonäytön päiväpissasta (2h rakossa) ja näytti vain 1-2 viikkoa raskaana :( Myös samasta pisusta mammaksin liuskalla haamu, tosi heikko
-DPO 21 (20) tänään, menkat nyt viikon myöhässä aamupissasta Apteekin testillä lähes kunnon plussa ja mammaksin herkällä liuskalla vähän vahvempi viiva kuin maanantaina, mutta ei kyllä yhtä vahva kuin kontrolliviiva

Olen siis tosi hämmentynyt...Huomenna menen gynikselle ja lääkäri haluaa mut ultrata vaikka tiedän ettei siellä vielä näy ainakaan sykettä, huomenna olisi 5+0 tietääkseni.Mutta jotain raskausmateriaalia kokeneen ultraajan tulisi jo nähdä jos raskaus on edennyt normaalisti. Veritesti olisi nyt kultaakin kalliimpi, mutta tää on niin pirun hiljainen kylä, gynis perjantain ja viikonlopun kiinni joten saisin tulksen vasta maanantaina ja silloin pitäis ottaa vielä uusi veritesti, jotta näkis miten arvot nousee (jos nousee). Ja keskiviikkona minä ja tytär lähdetään kohti Suomea, joten tiukaksi menee :ashamed:

Raskausoireita ei ole, edelleen masussa ajoittaisia menkkakipuja ja lämmöt koholla, valkovuotoa ehkä aavistus enemmän, muttei mitenkään silmiin pistävästi. Yölläkään en juokse yhtään enempi vessassa, vuotoja ei ole esiintynyt. Jotenkin sitä haluaisi toivoa, että josko hormonit ois lähtenyt vaan matalammilta arvoilta nousemaan, mutta jotenkin järki torjuu :( Kyllä noitten testien pitäis jo kunnon plussaa näyttää? Sitäkin ihmettelen miten ihmeessä apteekin testi näytti lähes kunnon plus ja mammaksin ei kun herkkyydetkin on ihan erit? |O

Jos joillain on kokemuksia niin mielelläni kuulisin, ja muutenkin helpottais kuulla teidän mietteitä, anteeksi romaani, mutta en tiedä mihin pinoon oikein kuulun, en oikastaan vauvakuumeijoihin, enkä vielä keskenmeno palstallekaan viitsis mennä...

Lohduttavaa kuitenkin lukea, ettei teillä kaikilla ole sentään ihan selviä oireita vielä, ollaan kuitenkin aika alussa...Mutta näillä menen ja toivon parasta, kiitos jos jaksoit lukea :heart:

Toive ja 4+6???
 
Tervetuloa takaisin toive81!!hae apteekista apteekin oma testi vaikka se maksaa niin on paljon parempi kuin liuskat...mulle lääkäri sanoi että älä osta testiä netistä vaan apteekista..no ostin kuitenkin netistä mammaksin liuskoja jotka vahvistui tosi hitaasti ja hätäännyin että nouseeko mulla hcg ollenkaan ja kävin ostamassa apteekista testin...apteekin omalla viivat oli tosi vahvoja :) eli kannatan apteekin testejä :)
 
Oma kokemus liuskatesteistä on se, ettei niihin tule yhtä vahvaa viivaa kuin puikkotestesteihin.

On nykymammalla murheita, odotellaan viivojen tummumista ja jos ei tummu niin huoli tulee. Sitten ostetaan kallis viikkonäyttötesti ja katsotaan mitä se sanoo.. kenties myöhemmin tehdään viikkotesti uudestaan, jotta näkee vaihtuuku numerot..

Mäkin ostin digitaalisen vaikka useampi testi oli selvän haamun antanut. Kyllä testifirmoilla menee hyvin :LOL: Mulla oli töissä kerran asiakas, joka sanoi ettei ole tehnyt ainuttakaan testiä, koska on varma olo muutenkin. Enpä ole muita vastaavia tapauksia tavannut.

Toive81, tervetuloa takaisin ja toivotaan parasta. Toisilla se hormoni vaan nousee hitaammin, ja olenpa kuullut niistäkin, että joillain hormonia onkin paremmin päivällä kuin aamusta. Mutta niin se viikkonäyttötesti pitäs ohjeen mukaan aamulla tehdä.

Oireettomuudesta vielä, täälläkin niin moni huolestuu siitä. Ei ole mitään syytä. Suurimmalla osalla oireet alkavat selvemmin rv 6-7 jos silloinkaan. Vastaavasti toiset sitten pelkää kun on kipuja alavatsalla. Sekin kuuluu asiaan. Toivottavasti en kuulosta tylyltä kommentissani mutta haluisin rauhoitella kaikkia, ja vauvallekin olisi parempi ettei äiti stressaa. Mä kun oon töissä tekemisissä raskaana olevien kanssa, niin olen nähnyt paljon oireettomia ja sitten useita vuotavia, kipuilevia äitejä ja kaikki on mennyt ihan hyvin loppuun saakka..
 
Moikka mammat!

Sain tänään varattua neuvolaan ajan parin viikon päähän. Pitää yrittää "kiristää" varhaisultra sitä kautta, sillä mulla on tosi epämääräinen kierto ja menkkojen mukaan pitäisi olla 6+3 viikkoa, vaikka itse epäilen, että on lähempänä viittä...
Kuinka moni muu on jo soittanut neuvolaan?

Oireita on paljon vähemmän tässä vaiheessa kuin esikoisesta. Silloin oli mieletön turvotus ja vihloi koko ajan masua. Nyt vaan tissit on herkkinä ja kaamea väsymys!

Mä olen kyllä, Ella-83, ihan samaa mieltä sun kanssa, että oireettomuudesta ei kannata murehtia. Kaikki raskaudet ovat kuulemma erilaisia jopa samalla äidillä. Täytyy vain pysyä positiivisena ja luottaa tulevaan =)

T:Katti ja pikkanen2
 
Kiitos kun otitte mut takaisin :D Ja koitan olla stressaamatta, oikeastaan en stressaan vaan niin toivois nyt jotain "faktoja" tähän tilanteeseen :) Ja mä varmaan ostan vielä sen apteekin testin ja teen myöhemmin, ehkä jopa tuhlaan vielä viikkonäyttöseen ja teen sen tällä kertaa aamupissasta ;) Ja jos nyt tulisi positiivisia uutisia huomenna, tai edes rohkaisevia, niin mä lupaan lopettaa (en kuitenkaan ihan vielä :D ) testailun ja keskittyä ihan muihin juttuihin...

Toive ja 4+6
 
Mä alan kallistua "ihan sama oonko raskaana" fiilikseen parempi se kun stressaaminen :saint:

Näin unta että meillä tuli poika (varmaan siksi että mies toivoo niin) mietin että voisin tehdä mun oman varhaisultran 2viikon kuluttua Cb viikko näytöllä ja jos se sanoo 2-3 niin sillon on jotain häikkää (pitäis olla sillon 7+4 ka hedelmöityksestä 5-6 viikkoa ;)

Kahvi meni taas loistavasti alas ja ala selkä joomottaa ihan pikkasen vaan, niska uuten revähti tossa aamulla ja jäi siivoaminen sitten puolitiehen :ashamed:

Kiva kun toive81 tulit takaisin<3 Onko kukaan tulossa mun kanssa mahdollisesti naistenklinikalle? siis jos hyvin menee kaikki :heart:

miimii ja viuhti 5+4
 
Mä kävin hammastarkastuksessa, kaikki ok mutta hammaskiven takia aika suuhygienistille. Sille sain ajan jo ensi viikolle :eek: Onpahan hammasasiat hoidettu kuntoon raskauttakin ajatellen.
Ekalla neuvolakäynnillähän kysellään, koska on viimeksi ollut hammashoidossa. Raskaana ollessa pitäs tarkistuttaa hampaat (jos on kauan edellisestä hh-käynnistä ), toisilla tulee helpommin reikiä sillon.
 

Yhteistyössä