MARRASKUUN MURUSET 2010

huh täällä iski tosi kova väsymys ja pieni päänsärky eli tämä likka painuu nyt kuolapäikkäreille :p varasin tänään matkankin etelän lämpöön jos nyt sattuu tämä vaaveli syntyä niin ei varmasti tule reissattua paljoakaan :) vielä ehtii :)

RP+toukkeli 5+1


 
Tervetuloa uudet!!

Mä en oikein meinaa pystyä nukkumaan mahallani, en tiedä onko se verran turvotusta vai mikä on. Se vaan tuntuu hieman ikävältä, ja sattuu myös rintoihin. Muuten nukun ihan hyvin.

Bigwish Ei mullakaan enää vihlo mahaa samalla tavalla, vaan äkillisissä liikkeissä. Onko sulla muita oireita jäljellä?

Mun on äiti nähnyt unta että saan pojan, mutta ei se tiedä vielä et olen raskaana. Mulla itellä on edelleenkin poikaolo.

Mä olen soittanut neuvolaan ja ajan sain 22.3. Kun joku sitä kyseli..

Nallu ja Hattivatti 5+5
 
Nallu Rinnat on kyllä kipeet, jos niitä koskettaa ei oikeestaan muuten. Väsymystä on myös, mutta mä oon aika unelias tyyppi ilman raskauttakin. ;) Aika hyvin toi äitis uni. Liekö enneunta nähnyt!! :)

Mun pitäis kans käydä suuhygienistillä. Sit on alkanut vielä viisauden hammastakin pukata. Voikohan niitä poistella ja leikata myös raskaana ollessa? Mietin noitten puudutteiden kannalta..
 
Mulle ois hyvinni mahollista et isänpäivänä syntyis vasta :LOL: vaikka la onkin joko 30.10 taikka 2.11. Kaikki syntyneet yliajalla, ennätys on 19pvä yli lasketun!

Täällä hiukan meinaa välillä huolettaa, oireet on niin vähäisiä ja välillä tuntuu et mitää oireita ei etes ole :'( voi hitsin hitsi!!!
Muutama viikko ja sitten vois mennä kurkkaa sykkiikö pieni sydän :heart:

Minnäi rv 5+1(4)
 
Minnäi:Et ole ainut :hug: Koitetaan luottaa, että viikkoja vasta niin vähän, että oireet vasta tulossa päin :wave: Mulla ei esikoisesta ollut kuin lievää etovaa olo alkane rv6+ ja siis tosi vähäistä ja loppui rv9+. Mutta ymmärrän kyllä, mä ottaisin enemmän kuin mielelläni oireita nyt ja heti, antais hiukan paremman fiiliksen, että jotain tuolla tapahtuisi :eek:
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa uusille, taisi olla ainakin Alexsandria ja amello, ja kiva, että palasit takaisin toive81 :heart:

Minulla on ollut muutamana iltana pistävää kipua alavatsassa, vähän kuin neulalla pistelisi. Ja aivastaessa repäisykipuja. Lisäksi on ollut tosi väsynyt olo, sekä välillä etoo. Huomaan kyllä oikein toivovani oireita, sillä keskenmenoa edeltänyt odotusaika oli oireeton. Esikoista odottaessa oli voimakasta pahoinvointia n. 11 viikkoa putkeen (rv 6-17). Runsaasta valkovuodosta johtuen olen jatkuvasti peloissani, että verenvuoto alkaa.

Neuvolaa en tilaa vielä ennen kuin olen käynyt varhaisultrassa.

Mutta nyt taidan vetäytyä yöpuulle. Hyvää yötä kaikille marraskuun murusille!

t. Milli rv 4+5
 
Öitä!

Muistaakseni mulle ihan tyypillistä alkuraskaudessa, että herään aamulla liian aikaisin. Tai valvonhan yölläkin, jos joku minut herättää.

Alexandrialle hirmuisesti onnea plussasta! Toivottavasti raskaus jatkuisi ja kaikki menisi ok.

Ja oliko se Toive joku pohti niitä viivoja. Mun mielestä niiden viivojen tummuudesta ei kannata stressata, varsinkin jos kyseessä joku halpistesti. Mä olen tavannut tehdä vain yhden testin ja senkin niin varhain, että viiva on ollut heikko. Mutta kun ei mitää viivaa tule jos ei sitä hormonia ole.

Hiukan alkaa huolettaa enkä tiedä mitä tekisin. Just nyt tuntuu ettei tällä raskaudella ole mitään mahdollisuutta.

Esikoisen neuvola on maanantaina. En taida siellä puhua vielä koko raskaudesta. Eikä ne mua tässä huolessani siellä osaa auttaa.

Muari rv 4+
 
Mulla alkaa tietyt oireet taas helpottamaan. Olen pari yötä nukkunut paremmin, jopa 7h ilman vessakäyntiä :D Nälkä, joka oli oireena jo ennen plussaa ja siitä ekat päivät, on myös lieventynyt. Ainoastaan aamuisin heti kun herää, iskee voimakas nälkä. Jännä seurailla, miten oirekuva vaihtelee. Väsymystä on ja nännit tosi kipeät, ne on tän hetken isoimmat oireet.
Tänään on tuplien 7v synttärit ja miehen porukoille kerrotaan raskaudesta.. =)

Ella 5+3
 
Hih, soittelin tuossa äskön Väestöliittoon (joissa olimme hoidoissa) plussatestistä. Koko juttu tuntuu jotenkin todellisemmalta, kun sen sanoo ääneen :) Väestöliitosta ohjeistivat varaamaan ultraan ajan 3 viikon päähän, silloin pitäisi jo sydänäänienkin kuulua.

Meillähän sitten jännitellään lisäksi sitä, että kasvaako kohdussa 1 vai 2 vauvelia (IVF:ssä siirrettiin 2 alkioita). Täytyy yrittää pitää pää kylmänä vielä vähän aikaa, ennen kuin uskaltaa kertoa asiasta kenellekään. Sen verran kyllä eilen haksahdin, kun työmatkalla kävelin lastentarvikeliikkeen ohitse, että ostin tuttipullon! Mä taidan olla vähä hassu :p

Oletteko te muuten kertoneet raskaudesta vanhemmille, sisaruksille ja ystäville missä vaiheessa?

 
Huomenta :wave:

Täällä alkoi sitten tämä pahoinvoinnin ihanuus :x ja naama kukkii mukavasti, aivan samalla lailla kun edellisissä raskauksissa. Paino tippunut melkeen 2 kiloa parissa viikossa, mikä on siis ihan positiivinen asia, kun tuota painoa on jo ihan tarpeeksi muutenkin.

Mulla on poikaolo, mutta niin oli viimeksikin ja tyttö tuli
:LOL:

Nyt lenkille ja kauppaan, ja sitten iltavuoroon mummoja hoitamaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :flower:

Meillä pidetään tämä raskaus omana tietona niin pitkään, kun vaan pystytään, kukaan ei osaa edes aavistaa, että meille tulee TAAS vauva :LOL: :kieh:
 
alexandria sullahan on jännä tilanne jos tulee kaksi :) itse jännitän icsin tuloksia yksi sinne siirrettiin 22 päivä on ultra :) ja aika kuluu sitten tosi hitaasti että suosittelen jotain tekemistä :) me ollaan kerrottu vanhemmille koska kuitenkin kyselisivät hoidoista kuinka meni ja aion kyllä nauttia raskaudesta täysin siemauksin :)

RP+toukkeli 5+2
 
Hei vain kaikille! Täällä yksi toista kertaa mammaksi tuleva liittyy joukkoon. Eilen tuli tehtyä positiivinen raskauskoe clear bluen digitaalisella testillä ja se näytti että raskaana 1-2 viikkoa. Esikoisesta on vielä 3 viikkoa vanhempain vapaata jäljellä ja Pääsiäisen jälkeen poika täyttää vuoden. Tavoite olisi tässä raskaudessa päästä viikolle 35 asti ainakin.

Laskeetu aika selvinee vasta neuvolassa tai ensimmäisessä ultrassa. Kierto ollut aika epäsäännöllinen nyt, joten varmuutta ei ole että missä mennään. Viimeiset kuukautiset alkoi 27.1.

Huonoa oloa on heti alkuun, painottuen enemmän iltaan kuin aamuun. Eilen melkein piti käydä halailemassa pönttöä Greyn anatomian aikaan. Väsymystä on myös aikalailla.

Katsoin että täällä on muitakin viime vuoden kesämasuista.
 
Tervetuloa uusille ja erityisesti sinulle Tiikeri83, viime vuoden kesämasuista :wave:

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Eilen oli eka kertaa hiukan huono olo mut meni ohi kun tajus syödä vaikka ei ois oikein huvittanutkaan. Mä yritän nyt vaan nauttia näistä päivistä kun ei ole vielä mitään pahoinvointia.. en mitenkään innolla odota sen alkua - ja mua ei haittais yhtään vaikkei sitä edes tulis, kunhan vaan tietäis masussa kaiken olevan ok.. mut sekään ei varmaan selviä ku loppukuusta kun on neuvolareissun yhteydessä lääkärillä käynti ja ultraus :(

 
Noniin, menkkojen oletettu alkamisaika oli ja meni... jee,mä olen oikeasti raskaana! :heart:
Ja kyllä sen vaan vatsastakin huomaa, ei koosta, vaan juilinnasta. On se niin erilaista kuitenkin, kuin menkkajomotus. Ja kyllä tissitkin alkaa muuttua, hiukan aristaviksi. Muutoin ei edelleenkään mitään, mutta mä olen vielä enemmän alussa tän raskauden kanssa kuin te, joten saan mahdollisia oireita kyllä vielä ootellakin.

Huomenna aattelin soitella neuvolaan. Täällä, pienellä paikkakunnalla, otetaan eka neuvolakäynti jo aika aikaisessa vaiheessa. Taitaapi olla tuossa rv6-7 tienoilla. Ja samoin eka lääkäriaikakin annetaan aika nopsakkaan, rv8-9. Tuossa lääkärissä myös ultrataan. Mutta se meidän TK:n ultralaite on varsinainen kaikuluotain, vanha kuin mikä. Mutta ajaa kyllä asiansa, ja näyttää jo noilla viikoilla, että onko siellä vatsassa elämää. Np- ja rakenneultra tehdään sitten vks:ssa.

Kauhea flunssa päällä :( viime viikolla norovirus, nyt tämä.. ei kiva. Ei työtkään luista.

Tarrasukkia jokaiseen masuun!

suhveli ja piipe 4+1
 
Onnea uusille plussanneille! :flower:

Voih, mä niin kateellisena luen teidän muiden oireilua :'( Täällä siis ei mitään uutta :( Ja jännittää se gynis ihan hulluna vaikka tiedän ettei siellä masussa vielä välttämättä näy yhtään mitään. Voi kunpa saisin sen verikokeen tänään, harmi, että saan tuloksen vasta maanantaina. Mä kyllä ostan sen pirun viikkonäyttösen tänään ja teen sen huomenna aamupissasta, jos ei tule maatakaatavia uutisia lääkäriltä.

Niin ja näistä "oireista", ei siis mitään rintamuutoksia, ei arista, samat ruppanat kuin aiemminkin, masussa menkkamaisia jomotuksia jopa vähemmän, ei sen kummempi nälkä kuin ennenkään, pissalla ei tartte juosta, jos en testiä ois tehnyt en todellakaan kuvittelisi olevani raskaana. Mä oon kyl varma, ettei tää voi olla normaalia.Valkovuotokaan ei ole lisääntynyt missään vaiheessa. :(

Neuvolaan en ota vielä moneen viikkoon mitään yhteyttä, lähempänä rv10 jos raskaus jatkuu. Varhaisultraan aion vielä mennä ja sen ajattelin ajoittaa rv7-8 aikoihin, mulla ne aiemmat keskenmenot tapahtu 6+5 mennessä, vuoto vasta myöhemmin, joten jos siellä alkio kasvaa ja voi hyvin ja mentäis "jo" rv7-8 uskallan jo olla aika helpottunut vaikka vielä monta viikkoa ois edessäpäin.

Koitetaan ettei tarttis kertoa kellekään vielä kuukausiin, vain yksi hyvä ystävä tietää, tarvitsen jonkun fyysisen tukihenkilön myös :)

Ääh, ois jo iltapäivä!!!

Toive ja toivottavasti 5+0

P.S.eikös tuo viikkonäyttönen pitäis näyttää nyt jo sitten 3+ ?
 
toive81, joo periaatteessa mutta tuskin se päivän tarkka on riippuen millon hormonimäärä viimeksi ois tuplautunut. Uskoisin että 5+2-5+3 ois ainakin silleen, että näyttäs 3+, edellyttäen että on ovispäivästä tietoinen.

Miehen porukat ottivat innolla vastaan vauvauutisen, anoppi ihan kiljahti "ihanaa!" :LOL:
 
Moikka kaikille!

Raskaustesti näytti hetki sitten plussaa, kp ois nytten 30/28-34 ja viikkoja ois laskureiden mukaan 4. Olo on tooooodella epäuskoinen! Meillä yk 8 tärppäs eli ihan kiitettävän monta kertaa on saanut jo pettyä. Esikoisesta tein testin vasta, kun menkat oli n.2vkoa myöhässä, kun koko ajan oli sellainen olo, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä.. Ed.raskaus oli melko oireeton koko ajan, oisko ollu, että vk6 alkoi rinnat hieman sattua mutta siinä kaikki.

Nytkään oireita ei ole. Palellut kyllä olen joten se voisi olla se mun "oireeni". Vatsaa juilii ihan hirveästi ja pelko menkoista on suuri.. Aiotaan kertoa muille vasta viikkojen 12 lähestyessä.

Aikooko teistä kukaan mennä alkuraskauden ultraan? Minä ajattelin mennä vaikka esikoisesta en käynytkään. Mulla nimittäin sattuu ylävatsaan alavatsan lisäksi ja vainoharhat vaan kasvavat.. B) Esikoinen on jo kolme niin en muista, että oliko sekin tällasta stressaamista ensimmäiset kuukaudet.

Niin ja LA ois 10.11 ja TYKS.

Jiinas ja "2" 4vk
 
Tiikerille tervetuloa! :flower:

Kiva, kun teidän uutiseen Ella suhtauduttiin noin iloisesti! :)

Mä ajattelin kans testailla varalta tuolla viikkonäyttöisellä testillä, että onko yhtään arvot noussu. Hullua tää testailu. :)

Nyt on tänään tullut välillä sellainen olo, että tekis mieli työntää sormet kurkkuun. Etoo aika paljon, mutta kun syö jotain, nii helpottaa. Nytkö se pakkosyönti alkaa. :D
 
Ja 26-vuotta on minulla ikää. Ja tosiaan omalta äidiltä sain ihan kaikki 3h pidettyä salassa, mutta hän tiesi yrityksestä niin menkööt sen piikkiin. Muille kerrotaan myöhemmin. Hirveä närästys vaivaa johtuen varmaan eilisestä huonosta ruokavaliosta. Mua alkoi närästää, kun esikoista odotin, sitä ennen ei ollut ikinä närästänyt. Ja siitä saakka on myös närästys jatkunut, ei kiva vaiva ollenkaan.

Ja on tosiaan ihanaa vihdoin olla tällä puolen. =)
 

Yhteistyössä