MARRASKUUN MURUSET 2010

Mä katselin turvakaukaloita, ja on niissäkin menty eteenpäin. Vaihtoehtoja kiinnitykseen on muitakin kuin turvavöihin, joka musta oli tosi kömpelöä tuplienkin kanssa.

Miten mahtaa käytännössä toimia tällainen tuote: lähhinnä mietin onko tämä osa helppo kiinnittää, mikä tuo tukijalka on, ts mihin se menee? ja tohon kiinnittyisi kaukalo?
http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_47850_13790_13788_13608_-11___Category4_10052_13051_13790_13
788_13608__-11

 
Tervetuloa piprane ema! Kiva, kun porukka kasvaa.

Ella kaverilla on toi isofix ja on tosi kätevä. Sitä en tiedä, miten se autoon asennetaan (tuskin kovin vaikeeta), mutta kaukalo vaan laitetaan niihin kiinnikkeisiin ja sitten naksahtaa kiinni. Tosi kätevää! Aion hommata tuon tyylisen!
 
Tervetuloa uusille!!

Bigwish Se on kuitenkin hyvä merkki, että jotain oireita on. Vaikka olisikin pieniä, älä murehdi kauheasti!

Ella-83 Mukava kuulla, että miehen porukat ottivat uutisen noin hyvin vastaan :)

Mulla uusina oireina on se, että heräilen öisin jatkuvasti. Sitä on ollut nyt muutaman yön. Sitten etova olo on muuttunut pahaksi oloksi, mutta ainakin vielä kaikki on pysyny sisällä. Lämpimiä ruokia ei tee mieli lainkaan, vain kylmää. Kahvia en saa enää aamuisin alas, ja muutenkaan ei tee mieli. Ja tää väsymys vaan jatkuu, voih.. Koko ajan tekisi mieli vaan nukkua.

Nallu ja Hattivatti 5+6

Ps. Mulle voi lisätä sen poikaolon =)
 
Ella meillä on itsellä tuolla esikoisella ollut juuri tuon tyyppinen isofix-jalustallinen kaukalo käytössä, eikä enää muunlaista suostuta käyttäänkään. Tosi tukevasti pysyy paikallaan, ei heilu ja keiku kaarteissa ym.. ja helppo naksauttaa jalustaan paikalleen. Myös itse jalusta on aika helppo asentaa - ja eipä sitä juuri sitten irroitella tarttenutkaan. Meillä oli Emmaljungan kaukalo käytössä, oli hyvä ja suht. tilavakin.. nyt tosin haaveilen besafen kaukalosta, niin ikään isofix-jalustalla.. niinku muka uutta tarvittais :ashamed:
 
Sain kuin sainkin sen hCG testin verestä, toka otetaan maanantaina niin se kertoo sitten paljon. Ultrassa ei odotetusti näkynyt mitään, vain paksuuntunut limakalvo ja jotain pientä mistä ei voinut varmduulla sanoa mitään. Kohdun ulkopuolisen sai suljettua pois, jes! Ostin sen viikkonäyttösen ja teen sen aamulla sitten. Jos se edelleen näyttää 1-2 viikkoa niin olen sitä mieltä, ettei kyllä sitten hyvältä näytä ja voin odottaa vahvistusta verituloksista, mutta näillä mennään...
 
plussaa siis tullut kuume puolelta!! tervetuloa kaikki uudet :flower:
Täällä alko pieni kuvotus mutta voi johtua kans flunssasta, särkee paikkoja ja kylmä tms :(

Nään väärä hetki olla kipeenä :(
Kahvi ei muuten sit tänään uponnut :'(
miimii ja viuhti rv 5+5
 
Kivaa! Lisää uusia ja vanhoja tuttuja kuumeilupuolelta! Tervetuloa :heart:
Täällä mennää edelleen samoissa fiiliksissä. Aamulla olli tiukka hetki, mutta vain hetki. Aikas vähä oireisena mennää edelleen. Naama kukkii ihanasti hiukan repii sisäreisiä ja juilii alaselkää ym.
Mä en vielä kovin mieti hankintoja vauvan varalla, jotain meillä kyl on tallessakin aikasemmilta. Mutta kaukaloa ei enää ole. Meilläki oli tuollainen alustallinen malli viimeksi ja varmasti myöskin nyt sellainen laitetaan. Ihanan helppo ja nopee. Noita kannattee käydä testailee autoihin liikkeissä ja muutenkin tutustuu, oli kuiten mallikohtaisia eroja mihin kohden saa laittaa yms.

Minnäi 5+2(5)
 
mietin sellaista että jos mun laskettu aika tulee olee 31.10 niin voisin jäädä tänne koska täällä tunnen olevani "kotona" ja jos hyvin käy ja raskaus menee hyvin veikkaan että mulla menee yli niinkuin esikoisen kanssa rv41+6.

Eli käviskö kaikille se, vaikka 8viikon kuluttua tuokin varmistuu jos kaikki menee suunitelmien mukaan (kopkop) :heart:

Isäntä päästää mut kuumaan kylpyyn ja lupas laittaa neidin nukkumaan (luksusta) :wave:
 
Miimii ja Minnäi Olkaa täällä vaan vaikka laskettu aika pomppis minne vaan :D

Ja tervetuloa uusille. On kiva kun meitä on jo näinkin monta täällä :D
Mullakaan ei oo mitään oireita...tai en oo varma onko huono olo välillä vai ei.Vatsaa nippaa välillä ja ehkä rinnatkin on hiukan aremmat ku ennen.
Ja toisessa hetkessä mä olen ihan varma et kaikki menee ihan hyvin ja meille tulee vauva.Ku taas seuraavassa mietin et mitäs jos kaikki meneekin huonosti |O

Mies jo mietti et tää pikkuinen saa varmaan kaikki sisarustensa huonot puolet :( Se raivoo mielettömästi, tuhoo aivan kaiken ja tyhjää vielä lompakonkin :kieh: Että näin meillä tänään.Joku on hiukan huonolla tuulella kun esikko otti mun lompakosta kaverinsa kanssa kolikoita ja menivät ostamaan karkkia :kieh: :ashamed: Tuli siitä kaikille paha mieli.

Ainii ja sitä mä ihmettelin et mua ei kans yhtään väsytä.Mä olen pirteenpi ku aikoihin ja ehkä jopa paremmalla tuulellakin.Ja mä niin odotin et mun seksi halut olis tipotiessään mut mä ehkä sittenkin olen B)
 
Kiits bigWish, täällä on kuumetta 37.3 ja huomenna pitäis mennä alkoholillisille bileisiin missä sukulainen täyttää vuosia.. veikkaan et sanon vaan et ollaan miehen kanssa flunssassa ja mieli ei tee ruokaa ja juomaa, en usko että että alkaa epäilemään kun meillä on ne häät niin ajattelee ettei me haluta mahapystyssä häitä :p

Taidan mennä nukkumaan ja toivotaan et kuvotus pysyy kuvotuksena :wave:
Hyvät yöt :flower:
 
Tervetuloa Riikkavaan

Mäkin olen miettinyt että mun LA on joidenkin laskurien mukaan ihan lokakuun lopulla, mut monessa se on marraskuun 2. päivä. Olisi kiva kuitenkin jäädä tänne vaikka LA muuttuisikin, täällä on niin mukavan aktiivinen pino. Ja kun tänne on jo mukavasti asettunut.
 
Uskaltaudun jo tänne, vaikka tuulimunan (01/10) jälkeen vähän epävarma olo... No, joka tapauksessa plussasin 2.3. Oli siis yhdet menkat välissä TM:n jälkeen...

Toista lasta odotellaan... Meidän esikoinen syntyi 06/08 eli on nyt 1v9kk ikäinen pojanvesseli. Tuleva synnytyspaikka on TAYS.

Hurjasti onnea kaikille ja toivotaan että saamme kaikki oman pienokaisen kunhan marraskuu koittaa! :)

Ai niin, oma laskettu aika olisi näillä näkymin 10.11.
 
Tervetuloa uusille!

Eilen aloin miettimään turvakaukalo- ja yhdistelmäratas-asiaa alustavasti. En kauheita summia halua hankintoihin käyttää niin voin kyllä käytettyjäkin miettiä.

Mä voin edelleen hyvin, väsymys on tuttu kaveri mutta nyt saan yöt nukuttua ilman vessassa ravaamista, mikä auttaa aamuissa paljon. Illasta taas nippaili alavatsalle mutta tuotakin on hyvin harvakseltaan ja useimmin just iltaisin. Musta tuntuu, että en ainakaan ala voimaan pahoin samassa vaiheessa mitä tuplien kanssa kun se päivä ois huomenna. Tuplista eka oksennus tuli 6+0. Tähän asti siis hyvin mennyt ja vähillä oireilla, jes!

Ella ja Kirppu 5+4
 
Heippa vaan kaikille uusille!

Aivan kauhean paha olo, koko yön ollut ja jatkuu vaan. Liekö raskaudesta johtuvaa, vai norovirusta joka jyllää meillä töissä :$

Meillä on kanssa turvakaukalon ostaminen edessä, entisen kerkesin myydä, se oli emmaljungan, enkä tykännyt siitä yhtään. Nyt ajattelin ostaa maxicosin cabriofixin telakalla, jos nyt kaikki ok menee. Niin ja tuplat ehkä ostan, kun vajaa 2 vuotta tulee lapsille ikäeroa, easywalkereihin olen aivan ihastunut, joten sellaiset.....
Auton vaihto on edessä, 7 hengen tila-autohan meidän on hankittava, jos meinataan koko porukka kerralla kyytiin mahtua, että rahanmenoa tuntuu riittävän......

Nyt kauppaan ja sitten ruokaa vääntämään ja sitten töihin oksennusta ja ripulia raivaamaan :$ :x
 
stella-h anteeksi että utelen mutta milloin sait tietää tuulimuna raskaudesta ja oliko tunne sellainen ettei kaikki ole ok?

Ystävälläni syksyllä samallalailla ja sanoi että ei olisi osannu itse epäillä asiaa ennenkuin se sitten todettiin :'(


Mulla nous eilen jostain syystä tosiaan kuume ja menikin 2h ennenkuin nukahdin, oli vaan niin pirun kylmä ja sitten jotain tosia outoa!!

Keski selkä oli niin kipeä (verrattavissa keuhkoputkentulehdukseen joka tuntuu selässä) en voinu nukkua ollenkaan kyljelleen ja aamulla tuntu et mihin tää päivä on menossa puhumattakaan illan juhlista :attn:

Nyt on sitten vatsa ihan sekasin tosta yöllisestä sekoilusta :ashamed: any one jolla olis kokemusta tälläsestä :wave: :x |O

miimii ja viuhti rv 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPapunen:
huh täällä iski tosi kova väsymys ja pieni päänsärky eli tämä likka painuu nyt kuolapäikkäreille :p varasin tänään matkankin etelän lämpöön jos nyt sattuu tämä vaaveli syntyä niin ei varmasti tule reissattua paljoakaan :) vielä ehtii :)

RP+toukkeli 5+1
Hei! Ja onnea pienen "toukan" johdosta! :) Meillä on sama tilanne, että reissua suunnitellaan ja varmaan pikapuolin varataan ensi toukokuulle. Jos meidän toukka pysyy kyydissä, niin reissun aikaaan olisi n. rv 16-17.

Vähän alkuun mietitytti, että uskaltaako varata matkaa ja mitäs jos sitten matkalla jotain tapahtuu... Mutta eipä sitä kannata murehtia. Jos ei mitään komplikaatioita ole, niin eiköhän sitä ihan rauhallisin mielin voi lähteä nauttimaan lämmöstä :) Mihin päin olet menossa? Me päädyimme Kreikkaan, vaikutti hyvältä "pikkulapsi-kohteelta", esikoinen (1v9kk) lähtee siis matkaan mukaan :)
 
miimii: saa udella :) Mun kohdalla kävi niin, että sain raskaustestistä plussan 16.12.09. Pikkaisen alkoin raskausoireita ilmetä, lähinä pientä "jomotusta" rinnoissa, väsymystä... Näitä tavallisia. Sitten ihan yllättäen alkoi verinen vuotelu 3.1.10, se ei ollut kovinkaan runsasta, joten olisi voinut olla ihan harmitontakin. Ekan raskauden aikana ei vuodellut pisaraakaan veristä vuotoa, joten itselle tuli olo että kaikki ei ole hyvin. Soitin neuvolaan ja sain ajan ultraan seuraavalle päivälle. Ultrassa näkyi ruskuaispussi, joka oli kiinnittynyt kohtuun kuten pitääkin. Pussin sisällä näkyi jotain "ihan pientä" josta ei voinut vielä sanoa mitään... Olisi lääkärin mukaan voinut vastata normitilanntta n. 4-5 rv:lla. Mulla kuitenkin oli menkkojen mukaan jo 7. vk lopuillaan. Tai toinen vaihtoehto oli, että alkio ei lähde kehittymään ollenkaan... Lähdin siis aika epätietoisena ultrasta ja epäilin itse tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa, koska en oikein uskonut 2-3vk:n heittoon. Vuotelu jatkui ja vähäisetkin raskausoireet tuntuivat häviävän... 7.1. se ruskuaispussi sitten tuli itsestään ulos wc-käynnin yhteydessä. Siinä sitten lopullinen varmuus asiasta. :(

Huonoista vaihtoehdoista tämä oli kuitenkin helpommasta päästä. Tietty oli surullinen olo ja pettymys oli suuri että niin kävi, mutta PALJON pahempi tilanne olisi ollut jos olisi tullut ns. normaali keskenmeno eli jo kehittynyt alkio/sikiö olisi menehtynyt.

No, nyt on uusi kyytiläinen matkassa, jänskättää...
 
stella-hTervetuloa! toukokuussa mekin mennään :) ja katoin sen niin ettei vain mene sitten rakenneultran kanssa päällekäin :) mut eiköhän se vauva siellä masussa nauti niin kun äitikin lomasta :) eihän lomalla stressata :) me lähdetään thaimaaseen vielä kun ehtii :)ollaan nyt käyty joka vuosi 4 vuoden aikana siellä ja nyt saatiin niin edullinen matka ettei ollut muita kohteita mielessäkään :) halutaan nauttia vielä "viimeisen" kerran kahdenkeskisestä ajasta koska sitten vauva vie kaiken huomion
:heart:

RP+toukkeli 5+3
 
miimii10 täytyy kommentoida tuohon tuulimuna asiaan...itsellä ollut myös tuulimuna ja oireina oli ihan tajuttoman kipeät tissit ja väsymys...alavatsassa ei ollut mitään tuntemuksia koko aikana niin kuin nyt on nipistelyä...ultrassa selvis sitten ettei löytynyt muuta kuin ruskuaispussi ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen...lääkäri kyllä sanoi että ruskuaispussi tulee itsestään ulos olikohan viimeistään rv 9 koska kuitenkaan kohtu ei kasva niin kun pitäisi..
 
Tervetuloa uusille! :)

Ällötysväsymys alkoi, joten kai tässä sit raskaana ollaan ( en usko vieläkään.. )
Oon käynyt lueskelemassa teitin juttuja, mutta kuten sanoin niin ei itsellä vielä juttua riitä :D

Tässä olen jo aikaisessa vaiheessa pohdiskellut, että myyn nuo yhdistelmät pois ja tarvitsen tuplarattaat, joihin mahtuu 1,5v ja vauva, mutta onhan tässä tosiaan aikaa niitä ostella :D

BV ja Chilli 5+
 

Yhteistyössä