MARRASKUUN MURUSET 2010

Mä haluisin olla stressaamatta mutta helpommin sanottu kuin tehty.. Toisaalta haluaisin kertoa iiiihan kaikille ja toisaalta tuntuu, että nytkin liian moni tietää,mun vanhemmat, läheinen työkaveri ja hyvä ystävä , ja jos jotain menee pieleen niin johtuu siitä, että olen kertonut.. Jeps, jeps, oikeen peri suomalainen ajattelutapa: se kell onni on niin sen kätkeköön vai miten se meni.

Luulen, että menen käymään alkuraskauden ultrassa, eipä siitä varmasti mitään haittakaan ole. Ens viikolla ajattelin uskaltautua neuvolan tilaamaan. Esikon kanssa olin ekaa kertaa neuvolassa 9+4, ois kiva päästä samoihin aikoihin tämän kanssa.

Tavaroista: turvakaukalo on esikolta vielä tallessa mutta isofix systeemi kyllä houkuttelisi sen vyöttämisen tilalle. Ja Gessleinin, olikos se nyt F6 malli jossa on heittoaisa, niin olen jo jonkin aikaa kuolannut.. Ainut asia mikä niissä mietityttää on, että niitä ei vissiinkään saa ilmakumipyörillä.. Kokemuksia, jos jollain kyseisistä vaunuista on tai vaunuista joissa kennopyörät, otetaan vastaan. Miten niin innoissani, minäkö. B)

jiinas ja pikku2 4+2
 
:wave: Ehkä mäkin uskallan varovasti siirtyä tänne tuolta vauvakuumeen puolelta.. Oon tässä kolmen päivän aikana testannut neljällä eri testillä ja aina vaan ne sitä plussaa näyttää niin kai se jo pitää uskoa. :LOL:

Olen siis 22v ja esikoinen olis laitettu alulle.:) Mies on 29v. Yritettiin puolisen vuotta ja nyt sitten yk5 taisi tärpätä. Neuvolassa en tietenkään oo vielä ehtinyt käymään, mutta nettilaskurin mukaan laskettu aika olis 13.11.2010. :heart: Niin ja Turussa asutaan, joten tuolla TYKS:ssä synnytys varmaan olis, en vielä niin pitkälle uskalla edes ajatella. :D Kun nyt ensimmäisestä kolmannesta selviäis niin, että pikkunen pysyis mukana. :heart:

jiinas, sama ongelma tuon kertomisen kanssa.. Oon nyt jo kertonut siskolle, äitille, isäpuolelle, veljelle, työkaverille, miehen vanhemmille. Isälle pitäis vielä tänään soittaa. Ei TODELLAKAAN kiinnosta ruveta monelle ihmiselle selittelemään, jos tämä nyt tästä alkuun lopahtaiskin, mutta kun ei millään malttais pitää turpaansa kiinni. :kieh:
 
Mä juhlin tänään sitä, ettei ole ällö olo niikun tuplista alkoi tähän aikaan. Väsyttää kyllä kamalasti, ja poistinpa käytöstä taas 2 farkut turvotuksen takia. Vaikka mahtus päälle, niin istuminen ei tunnu hyvältä kun kiristää..

Ella ja Kirppu 5+5
 
Mä yritän parhaani mukaan olla vaan onnellinen tämän raskauden suhteen.Meilläkin taustalla kaksi km joten välillä on vaikea uskoa et kaikki menee hyvin...Ehkä sitten ultran jlkeen helpottaa.
Täällä on eilen ja tänään alkanut olemaan jo hiukan ällötys olo.Ei vielä pahasti ja toivottavasti ei hirveäksi menekkään.Syömättä ei pysty olee neljää tuntii pidempää ja illalla oli jo ysin aikaa ihan tööt...
Ehkä mua huonoa oloa enempi pelottaa se et musta tulee taas ihan höperö :LOL: Mä olen joka raskaudessa ollut ihan dementoitunut.Unohtanut ulos lähtiessä kotioven useasti ihan auki.Samoin auto on saattanut päivän olla parkkiksella ovet levällään :whistle: Ja vaikka mitä muuta...
Masu ei ole vielä alkanut pömpöttää.Iltaisin on turvonnut olo.Mä kyllä oikeestaan toivon et ei hirveän paljoo masu kasvakkaan ennen heinäkuuta.Häiden jälkeen saa sitten pullahtaa :D Mä näytän muuten ihan muumimammalta omissa juhlissa.Hyvä et en painajaisia nää :ashamed:

Sintsu ja unelma 5+3
 
Moi!
Mulla taas tota ällötystä riittää, päätä särkee jne
Ihan kuin olisi ollut pitkän kaavan mukaan juomassa, ei todellakaan ole ikävä ryyppyiltoja baarissa.
Mä sentään saan ihanan palkinnon tästä "krapulasta" :heart:

Hyvä juttu on myös, että hankintoja vauvaa varten ei tarvitse paljoa ostella, vaatteitakin on yllin kyllin, toki jos meille olisi poika tulossa, niin sitten meni vaatteet vaihtoon ;)
Että toivottavasti rakenneultrassa selviää sukupuoli, koska en aio sinne 4d ultraan mennä =)

Mullakin on tuota etureppua jo valmiiksi tossa mahan kohdalla, ettei vauvamasu tule esiin vielä piiiitkään aikaan :LOL: :D

Niin ja mä kerroin tästä mun raskaudesta tutuille ja sukulaisille jo heti plussattuani, jos menee kesken, niin se on vain elämää, en mä voi siihen vaikuttaa :) Ja heiltä kyllä saan tukea, mut nyt eletään päivä kerrallaan, enkä ala stressaamaan että miten raskaus sujuu vaan yritän nauttia tästä olosta, sen verran minkä jaksan :D

Mutta, hyvää lauantaita kaikille!

BV ja Chilli 5+
 
Jei elina87! Onnea kovasti! Tuolta meidän kuumeilu-ketjusta tulee lisää vaan porukkaa. Toivottavasti tulee ne loputkin!! :heart:

Mulla on uusi oire: mun rinnat on kasvanu ihan älyttömästi. Ei kyllä haittaa, kun omat ei mitkään kauheen isot ole. B)

Kiva, kun kerrotte noista turvakaukalo ym. kokemuksista. Tietää sitten vähän, mitä ei kannata ostaa. Meillä kun täytyy varmaan kaikki hommata. Mites hoitopöydät? Kuinka tarpeellinen sellainen on? Olisko jotain hyvää suositella? :)

Sintsu saattaa sitä mahaa jo heinäkuussa olla vähän, mutta älä huoli. Oikean mallisella hääpuvulla et näytä muumimammalta vaan niiskuneidiltä. :saint: Eikös sitä myös sanota, että raskaana oleva nainen hehkuu.. niin sehän on vaan omiaan morsiamelle! :flower:
 
Mun mielestä hoitopöytä on loppujen lopuksi melko turha, vaikka se on tossa huoneen nurkassa ollut kahden aiemman vauvan kohdalla, niin sitä ei ole tullut loppujen lopuksi paljoa käytettyä.
Lähinnä juuri heti syntymän jälkeen, mutta vähän isomman vauvan kanssa ei ole sitä tullut käytettyä, kun noi on olleet sellaisia väkkäröitä, ettei sitten pääsisi tippumaan siitä.
Kaikista kätevin olisi kyllä se hoitotaso, minkä saa laitettua pinnasängyn laitoihin kiinni.

Mut kai mä nyt sit otan vielä ton pöydän kerran käyttöön, hyvä etten ehtinyt sitä vielä myydä :D

Yksi kätevämpiä hoitovälineitä mielestäni on kylpytuki, suosittelen sitä kaikille lämpimästi, siinä säästyy selkä rasitukselta =)
 
Bad Virgin- Mä oon kans jotenkin saanut käsityksen, ettei monetkaan tuolla hoitopöydällä lastaan hoida. :) Tuollainen pinnasänkyyn tuleva taso vois kyllä olla kätevä.

Katselin kuvia tuosta kylpytuesta. Aika mielenkiintoiselta näytti. Siis siinä on imukupit pohjassa?
 
Täällä ei edelleenkään mitään ällötysoireita.. mut just tuossa eilen illalla kalenteria katselin ja muistelin että viimeksikin ne ällötysoireet tuli vasta jossain 7.-8. viikolla joten ehkä tästä viikon tai parin päästä on tilanne jo taas ihan eri - ja mua ei haittais yhtään vaikka ne pahoinvoinnit jäiskin tällä kertaa tulematta!!

Meillä on ollut hoitotaso pyykkikoneen päällä meidän khh:ssa mh:n vieressä (tai no siinä on pöytätaso koneen päällä). Sen yläpuolella oli sitten sopivasti kaappi jossa oli kaikki vaipat ja vaatteet. Jos meillä ei olis tuollaista yhdistelmää ollut niin sit me ois kyllä tarvittu hoitopöytä. Oli tosi kätevää kun kaikki hoitotarpeet ja vaatteet oli käden ulottuvilla eikä tarvinnu hakea tavaroita muualta esille. Mekin aiemmin harkittiin juuri tuota pinnasängyn päälle tulevaa juttua mut sit kuultiin sen verran huonoja kokemuksia siitä et onneks päädyttiin sit tuohon hoitotasoon (eli vaan pehmuste pöytätasolla).
 
Moikka!

Tuli juoksulenkillä tänään mieleen; minkälaista liikuntaa te muut harrastatte? Itse teen 2-3 kertaa viikossa salitreenin ja 2-3 lenkkiä tai spinningiä viikossa. Samaa tahtia olisi tarkoitus jatkaa, tosin karsia hiukan treenien intensiteetistä raskauden edetessä...

Esikoisen kanssa jatkoin salitreeniä viikolle 36+0 ja juoksu loppui jo ennen 20. viikkoa. Toivottavasti saan jatkettua juoksemista mahdollisimman pitkälle tällä kertaa. Liikunta on mun mielestä paras "pakopaikka" kotoa ja tilaisuus saada ihan omaa rauhaa ;)

Olisi kiva kuulla muiden liikuntatottumuksista ja suunnitelmista raskausajan liikunnasta!

T:Katti ja salamatkustaja 6+?
 
Aurinkoista lauantaita!

Tosta hoitopöydästä tuli mieleeni, että meillä taas on esikoisen kanssa se vieläkin käytössä, ja hän on kuitenkin jo 1,5v. Ollaan alusta saakka käytetty ja pääsääntöisesti joka ikinen vaippa vaihdetaan hoitopöydällä. Kakkavaipat ihan aina, kun kotona ollaan. Jotenkin se jäi tavaksi ja poikakin on sen oppinut. Mutta onnistuisihan se toki muuallakin, eli ei sinällään välttämätön ole. Mutta meidän perheelle hyvinkin tarpeellinen! :)

ja ei oireita, ainoastaan tissit arat :D

Pikku-Katti, mä harrastan jalkapalloa ja salibandya. Sb-kausi toki loppuu jo parin viikon sisällä, joten sen käyn luonnollisesti loppuun. Jalkapallo kausi on alkanut tammikuussa ja sitä ajattelin jatkaa ehkä rv20 saakka. Sitten jatkan lenkkeilyllä, mutta hölkkä loppuu varmaan siinä vaiheessa, kun vatsaan tuntuu inhottavalta... en muista, miten esikoisen ajalla meni. Salitreeni on varmaan ihan loppuun saakka ok, kun tuntee kroppansa. Ajattelin, että itsekin alottaisin.

esikoinen heräsi...
 
Tervetuloa elina-87 :flower: Kiva saada samalta kuumeilupuolelta lisää porukkaa! Tulis ne loputkin vielä :)

Bigwish Mulla on myös vähän rinnat kasvanu, mut saa vielä käyttää samoja rintaliivejä kuitenkin.

Hoitopöydästä sen verran, että mitä oon tuttujen vauvoja hoitanu ni mä olen kyllä tykänny. Tietysti säilytystilaa pitää olla lähellä.

Onko teillä kaikilla auto? Meillä ei ole, ja en tiedä hankitaanko sitä edes ennen vauvan syntymää. Vähän kyllä jännittää synnytysreissu sen takia kun ei ole omaa autoa..

Mulla pahoinvointi vaan yltyy, kaikki lämpimät ruuat etoo. Hajut saa myös yökkäilemään herkästi.

Nallu ja Hattivatti 6+1
 
Mä käyn melkein joka päivä lenkillä ja välillä combatissa, mut sekin varmaan jossain vaiheessa jää, kun on aika moista pomppimista =) Kotona teen joka päivä lihaskuntoa...vois varmaan mennä kurkkaamaan se bodypump. Mulle on tärkeetä ettei paino nouse raskauden aikana ihan älyttömästi, niin pitää vähän kattoo mitä syö, vaikka oonki iha älytön karkkiaddikti :LOL:
 
Hoitopöydästä, tuplien kanssa oli ihan tavallinen pöytä, jossa hoitoalusta. Samaa systeemiä ajateltiin nytkin, minusta erillinen hoitopöytä on vaan turha ja vie tilaa. Meillä ei ole vauvalle omaa huonetta niin tavaroiden määrän on oltava rajoitettu.
Liikunnasta, harrastan latinotansseja kerran viikossa. Koiran kanssa pitäsi kävellä pidempiä lenkkejä, sillä saisi lisää liikuntaa. Wii Fit Plus hommattiin ja sillä koitan treenailla kotona. Kuntojumpissa käyn satunnaisesti, yleensä jos en ole lattaritunnille päässyt.
Viime raskausaikana aloin käymään uimahallissa, ja synnytyksen jälkeen jatkoin uimista muutaman kuukauden kunnes aloin kuntojumpissa käymään. Uiminen olisi kyllä kiva aloittaa uudestaan.

Mulla on isoin ongelma motivaatio, yksin ei "jaksa" lähteä jumpille/lenkille. Kotona ei taas kauaa huvita mitään kuntoilla, ennemmin tulee tehtyä ryhmätunneilla.

Ella ja Kirppu 5+5
 
Ajattelinpa minäkin vähän taustojani kertoa eli minulla 2 lasta edellisestä liitosta ja nuorempi jo 5v.
Nyt uuden miehen kanssa viime vuoden helmikuusta asti vauvaa yritelty ja kerran jo raskauduinkin, mutta kesäkuussa meni kesken.. Toisen kerran ihan alussa meni kesken lokakuussa ja muutenkin on kerinnyt plussa testiin tulla ja sit kuitenki alkanu vuotamaan..

Nyt plussa tuli testiin jo ennenkuin kuukautiset edes myöhässä ja etova olo ilmestyi myös kuvioihin tosi aikasin. Raskaana olen ja kaikki epäterveellinen maistuu.. toivottavasti tämä himo menee pian ohi kun painoa muutenkin liikaa..

Ei ole kerrottu vasta ku mun siskolle ja sen miehelle, joka on mun miehen veli :D

ei meinata salailla ku jos menee kesken niin sit siinä käy niin, viimeksikin ku kesken meni koin hyvänä sen että oli läheiset tietoisia niin sai tukea kaikilta.
Kovasti hiillostaisi lähteä jatkamaan pinnasängyn entisöintiä ja miehen vanhat vaunutki pitäs anoppilan vintiltä hakea tutkailtaviksi,mutta jos sitä tonne kesään malttas niin kivempi touhutakkin sitten =)

mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille =)

pirpane ema ja kauan kaivattu 4+1
 
Meillä hoitopöytä oli kovassa käytössä esikoisen aikana. Koin sen toimivaksi ratkaisuksi meille, pyyhkeet, vaipat, vaatteet yms. oli aina käden ulottuvilla. Myytiin pöytä jo pois eli uusi pitäisi hankkia mutten tiedä mihinkä se saataisiin oikein mahtumaan..

Pikku-katti kysyi liikunnan harrastamisesta.. Itse pyrin käymään kolme kertaa viikossa jumpassa, yleensä pumpissa. Koiran kanssa tulee kanssa lenkkeiltyä ja kevään tullen lenkitkin yleensä pidentyy. Olen nähnyt pumpissa ihan viimeisillään olevia naisia mutta en tiedä pitääkö siinä loppuvaiheessa jo alkaa sykkeitä seurailemaan. Toivottavasti pystyy pitkälle pumpissakin käymään niin sais lihaskuntoakin pidettyä yllä. Viime raskaudesta tuli 15 kg ja ne lähti imetyksen myötä pois. Pystyin ihan loppuun saakka menemään mutta silloin liikuntana oli pelkkä koiran kanssa lenkkeily.

Jiinas & pikku2 4+3
 
Voi kuinka symppis pino teillä täällä :heart: !

Tulin vaan kurkkimaan ja luinkin samointein koko pinon läpi... Jotenkin nää keskustelut tuntuu itselle läheisemmiltä, kun mullakin vasta tänään 6+0 eli LA 30.10. Ihan loppukuulaisia tuolla lokakuisissa siis olen, siellä poksuu ensimmäisillä jo kympit (10+0), hui!

Ja täällä tuttuja tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevistakin, onnea vielä plussista tätäkin kautta :flower: :heart: !

Alanpa melkein toivoa, että LA muuttuisikin ultrassa marraskuun puolelle ;) ... Tai en ainakaan pistäisi pahakseni, tämä vaikuttaa kivalta porukalta :) . Mulla kuopus on syntynyt 30.11.05 eli marraskuinen hänkin, tosin LA oli silloin joulukuun puolella.

Onnea odotuksiinne :heart: !

Jaja 6+0 vierailulla lokakuisista...
 
Piti vaan tulla valittaa |O
Mua niin väsyttää.Ja hirvee ällötys olo (en oo kuitenkaa vielä oksentanu).Ja olen mä sittenkin jo pulskistunu ku ei meinaa löytää enää kaapista housuja päälle :headwall: Otin sitte puistoon miehen verkkarit.
Ja sitte on vielä hirmu kylmä.Me käännellään pattereita kilpaa.Mies kylmemmälle ku se valittaa et on kuuma ja mä kuumemmalle ku oon ihan jäässä koko ajan :LOL:
Ja sitte se mieskin luuhaa ties missä :kieh: Töihin se meni ja sano et menee myöhään mut olen ihan varma et se on jääny sinne kaljottelee.Ku eihän se voi kieltäytyy ku tarjotaan!
Ehkä mä vaan meen nukkuu ja herään sitte aamulla ku se makaa vieressä ja haisee pahalta :$
 
Me ei olla vielä kerrottu uudesta tulokkaasta kenellekään. Esikoisesta kerrottiin heti, kun plussa pärähti. Nyt ollaan varovaisempia ja toisaalta kukaan ei taida meiltä vauvauutisia odottaa, joten ollaan vielä hiljaa asiasta. Ensi viikolla joudun ehkä töissä paljastamaan asian, mutta en kerro, ellei ole aivan pakko.

Ihan hirveästi ei ole uskaltanut raskaudesta iloita vielä. Toisaalta on hyvin iloinen ja toisaalta on pelko takapuolessa. Meillä esikoinen syntyi viikoilla 29+5, ja sen takia asia pelottaa. En kuitenkaan halua, että esikoinen jää ainoaksi lapsesi, vaan haluan toisenkin. Muuten tulisi luultavasti hyvin hemmoteltu lapsi, ja sehän ei olisi kivaa.

Tavaraa tulokkaalle on aivan riittävästi, varsinkin jos poika tulee. Jos tyttö, niin sitten pitää vaaleanpunaista ja mekkoja hamstrata. Tällä hetkellä on vaatehuoneessa melkein kaksi äitiyslaatikollista pieniä vaatteita kokoa 40-68 cm. Meidän poika käyttää tällä hetkellä kokoa 68 tai 74cm, joten lisää pieniä vaatteita kohta tulossa.

hoitopöytä viritelmä oli ihan alussa käytössä, mutta pikku hiljaa sen käyttö hiipui ja nykyisin vaipat vaihdetaan vähän missä sattuu, useimmiten olohuoneen matolla.
 
Mies oli käynyt apteekissa ja siellä oli ollut tarjous, jossa sai viikkonäyttösen testin mukana ilmaisen digitaalisen testin ja senhän se oli tuonut kotiin, kun olin miettinyt paljonko viikkoja se näyttäisi =) Heh ja tänään testasin päivällä minuutissa plussan ja aattelin että huomenna aamulla teen sen viikkotestin ja maanantaina soitan sit neuvolaan.
Mulla vissiin piti eilen alkaa menkat, kun tuli ruskeeta vuotoa hieman...ihmettelen vaan kun oli tässä kuussa tosi lyhyt kierto...n.28 päivää, vaikka ennen ainakin 32.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
Mies oli käynyt apteekissa ja siellä oli ollut tarjous, jossa sai viikkonäyttösen testin mukana ilmaisen digitaalisen testin ja senhän se oli tuonut kotiin, kun olin miettinyt paljonko viikkoja se näyttäisi =) Heh ja tänään testasin päivällä minuutissa plussan ja aattelin että huomenna aamulla teen sen viikkotestin ja maanantaina soitan sit neuvolaan.
Mulla vissiin piti eilen alkaa menkat, kun tuli ruskeeta vuotoa hieman...ihmettelen vaan kun oli tässä kuussa tosi lyhyt kierto...n.28 päivää, vaikka ennen ainakin 32.
Mä ostin just tuon testin, missä sai kaupan päälle viikkonäyttösen =)
 
Tuli aamulla minuutissa se raskaana ja 2-3 viikkoo :heart: ehkä nyt riittää tää testaaminen ja uskalla varata neuvolan :LOL:
Jotenkin on vaan sellanen olo, että ei vaan voi olla raskaana , kun ei se voi käydä näin nopeesti... uskottava se kai on. Kunhan kaikki on ja menee hyvin :flower:
 
Huomenta!
Täällä yks väsyny ärripurri! Eilinenkin meni nopsaa, väsytti,väsytti..pikku tirsat otin nuorimmaista nukuttaessa päikyille samaten illalla sitten yöunille.Sittenkää ei jaksanu ku hetken katsoa telkkaa ja itekkin yöunille.
Nyt näinkin ihan aamuyöstä kaameeta keskemeno painajaista :headwall: huomaa että jotenkin asia kuitenkin mielessä vaikka koittaa ottaakin rennosti.

Nyt aamukaffelle (jos saa alas, mieli kyllä tekee :))
Nyt miehen siskot tietää, pitäs tasapuolisuuden nimissä kertoo omillekin :D mut jotenkin ei saa aikasee :whistle:

RiikkaVaan, onnea :heart: Itekki mietin oisko pitäny testata vielä tuolla, mut en taida raskita ostaa enää. Näillä nyt mennää ja reilun viikon päähän sitten varailen ultraa :heart:
 

Yhteistyössä