MARRASKUUN MURUSET 2010

No ei olisi pitänyt alkaa selailemaan vauvantarvikejuttuja, liian kivoja juttuja löytys :LOL:
Jos malttaisi ekat 12 viikkoa olla ostelematta.. Vaunujakaan ei periaattessa kannattas hankkia vielä pitkään aikaan tilaa viemään.

Kun vauvakuumeestä pääsi ja on nyt odottaja, niin alkaa vauvantarvikekuumeilu :D
 
Mä kanssa yritän nyt vähän hillitä enkä innostu ennen kun kuulen sydänäänet =) Mulla on kotidoppleri niin yritän jossain vaiheessa, kunhan tulee paljon enemmän viikkoja, kuunnella niitä =)
Tässä raskaudessa olisi kiva käydä siinä 4d Ultrassa ja haluisin myös tietää sukupuolen ennen syntymää. Miten te muut, meinaatteko ottaa selvää kumpi tulee?
 
Joo, kyllä me halutaan tietää sukupuoli niin tietää sitten ostella oikeanvärisiä vaatteita yms. Ja musta tuntuu tyttöä niin kovasti toivovana, että jos synnytykseen asti pitäs odotella ja tulisi poika, niin pettyisinkö sitten.. Kun tietää ajoissa niin osaa odottaa sitten "oikeaa".
Kuulostaa jostakin ehkä hölmöltä, mutta kaksosistakin kuvittelin että edes toinen on tyttö ja 2 poikaa tuli. Nyt olisi tytön vuoro. Poikakin on tervetullut, kun ajoissa tietää niin ajatukseen on sitten tottunut.

Ella ja Kirppu 5+4
 
Moi taas!
Kyllä se vaan siltä näyttää, ettei mun raskaus ole normaali :'( Viikkotesti näytti edelleen sitä 1-2 viikkoa ja koko yön pidätin pissaa, joten laimeaa se ei missään nimessä ollut. Olo on surullinen, mutta kyllähän tätä olen koko ajan vaistonnut ettei kaikki ole kuten kuuluu. Oireiden puuttuminen, siis lähes täysi, on aika selvää. Mä rukoilen, että vuoto alkais spontaanisti, ettei tarttis ottaa tyhjennyslääkkeeitä. Mutta en aio odottaa vuodon alkamista viikkoja.Hoidan asian pois päiväjärjestyksestä Suomessa sitten ensi viikon jälkeen. Jouduin kertomaan asiasta nyt äidilleni ja anopille koun tänne tulevat, sillä tarvitsen apua tyttären hoidon kanssa, koskaan kun ei tiedä joutuuko myös kaavintaan.
Menen nyt maanantaina vielä toiseen verikokeeseen, että tiedän onko arvo laskemassa, vaiko paikallaan vai mitä tapahtuu. Mutta en usko enää mihinkään ihmeisiin, kyllä tää on nyt tässä :'(
Hillun nyt sen aikaan listoilla, että voin konkreettisesti kertoa tuloksia lääkäriltä, jos sopii. Seuraan teitä nyt taustalla ja toivon kaikille paljon tarrasukkia, hyvältä ainakin vaikuttaa teidän odotuksen alku :heart:
 
toive81 älä nyt vielä menetä toivoa!!!jos on ollutkin vain myöhäinen kiinnittyminen...

Täällä armoton vitutus päällä ja pala kurkussa pienestäkin asiasta...ihanaa kun voi simppailla tolle ukkelille =)

Terveisin HORMOONIHIRMU!!!
 
RP, mulla oli kanssa toissapäivänä kunnon raivarit. Suututti mies ja lapst kun vaan sotkevat!
Tänään on hyvä fiilis vaikka nyt hiljalleen alkaa taas väsymys hiipimään. Ens viikolla töihin, huoh.
No kunhan ei ole paha olo niin hyvä, vaikka väsyttäskin.

Mitenhän energiajuomien kanssa, niitä ei suositella raskaana oleville mutta ei ne myrkkyäkään ole kun lapsillekin myydään.. Ehkä juon sitten kolaa jos sen kofeiini edes piristäs, on se varmaan parempi vaihtoehto kun tuo tauriini. kahvia en juo ollenkaan, ja teetäkin harvakseltaan.
 
miimii10 mulla on samanlainen olo... ihan sellainen olo, että en oikeasti oo raskaana. Ärsyttävä tunne! Pelkään, että aiheutan pelkästään tällä miettimisellä jotain... toivotaan nyt, että meillä kaikilla pysyisi pienet matkassa!

turvakaukaloista olitte jutelleet. Me ostettiin esikoiselle Brion kaukalo isofixillä, ja tykättiin kovasti! Niin itse kaukalosta kuin isofixistä. Ja sama kaukalo jatkaa työskentelyään meillä :) Tämän kaukalon iso plussa oli myös sen paino ja siro koko. Kun vertaili muihin, niin olivat tosi painavia ja vaikeita kantaa. Mutta toki jotkut voi sitten ajatella, että tämä Brion kaukalo ei olisi yhtä turvallinen, mutta...

Tervetuloa uusille, onnea plussista! :flower:
 
toive81 :hug: Niin vaikee sanoa mitään... :hug:

Mä haluisin kans mennä malttamattomana katselemaan kaikkia vauvan juttuja ja ostamaan vaatteita ym. mut ei vielä.Jos nyt ainakin sen kaksi viikkoa odottelisin et näkee onko tuolla masussa ketään.
Vaunut meille ostaa varmaan anoppi ja vanha turvakaukalo löytyy varastosta.Tosin en tiedä pitäiskö ihan uusi ostaa ku tuolla on jo ikää.Tosin mä kyllä tykkään siitä ku on kans sellainen sirompi malli.
Mä haluan kans tietää kumpi on tulossa ja siellä 4d ultrassa käydä.Itse niin toivoisin pientä tyttöä.Mut ei kai tuolla lopulta kuitenkaan ole niin väliä.Kunhan on vauva :D Ostoksien kannalta on kiva tietää.Aikaisemmin on ollut aian yllätys.Vaikka on mulla ollut aavistus jo odotus aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimii10:
toive 81 :hug:

Kiitos tosta tuulimuna vastauksesta, mulla on edelleen fiilis etten ole raskaana ja vahvistuu päiväpäivältä vaan, inhottavaa odottaa että tapahtuis jotain konkreettista :headwall:
Tiedän tunteen... Todella ikävää :( Itsekin olen koko ajan valppaana kehon suhteen: "onko tissit tänä aamuna aristavat, onko yhtään kuvotusta, vihlooko mahasta, jos vihloo niin onko se hyvä vai huono juttu..." Tää on niin ärsyttävää ja kaiken lisäks ihan turhaa. Mut sitä se malttamaton odotus ja huoli raskauden edistymisestä teettää. Voi kun pian pääsis ultraan!

Ois niin ihanaa kun osais vaan nauttia tästäkin ajasta, eikä vaan huolehtia ja miettiä huonoja vaihtoehtoja... Mutta kai se on ihan luonnollista olla huolissaan. Älä sinäkään nyt vaivu liiaksi huoliin, täytyy vaan kärsivällisesti odotella. Toivotaan että lopulta siellä ultrassa näkyy pieni sydämen syke :heart:
 
Saa nähdä millon pömppis pullahtaa. Nyt on turvotusta ja mun tuplamahan aiheuttama "kengurupussi" alkaa myös täyttymään. Vaikka liikuin ja tein vatsoja niin tietyn pisteen jälkeen toi pussi ei sitten pienentynyt lainkaan vaikkakin paljon onneksi kutistui. Ainakaan ei tule huolta raskausarvista kun koko vatsa on jo vanhojen arpien peitossa niin ei ole enää mitään menetettävää :LOL: Yllätyin kyllä, kuinka rumaksi vatsanahka voi tosissaan jäädä. Lehdetkin aina hekuttavat julkkiksista, joille ei jäänyt merkkiääkään raskaudesta yms..
 
Tervehdys! Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille ja pahoittelut toive81:lle :hug:

Mä oon vielä aika passiivinen kirjoittelija, pahoittelut siitä. Käyn kyllä lukemassa juttujanne ehtiessäni, mutta jotenkin on vielä niin epätodellinen olo, enkä oikein tahdo uskoa tähän raskauteen, niin ei tule juttua itseltäni.

Mähän olen ollut tosi oireeton tähän asti. Nyt tällä viikolla olen alkanut ajatella, että ehkä tämä väsymys on sittenkin keskimääräistä pahempaa... Vaikea sanoa, kun olen väsynyt ollut muutenkin. Varasin varhaisultran n. viikon päähän, toivottavasti se ei ole liian aikaisin. Kovasti ainakin toivon saavani hyviä uutisia!
 
Toive81 :hug: Tosi musertavaa miettiä, ettei kaikki ole kunnossa. Mutta ehkä se on myös jonkunlaista itsesuojelua! Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja arvot vaan hitaasti nousussa!!

Stella-h veit niin täysin sanat mun suusta!! Mä oon just tuollanen. Häplään tissejäni ja mietin, onko ne kipeet, nipisteleekö mahaa, onko kuvotusta ja väsymystä. Voi itku, että sitä voi tehdä asioista itselle vaikeita. Ultran jälkeen vois ehkä hieman huokaista.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja yritetään olla murehtimatta!!! :heart:
 
Olenko mä ainoo, joka ei murehdi? Mulla on niin hyvin mielessä tuplaraskauden pahoinvoinnit yms ikävät, että oon vaan mielissäni jos vähillä oireilla mennään. Muutenkin, murehdin sitten jos on aihetta mutta niin kauan lippu korkeella eteenpäin :D Migreenistä kärsivänä inhoan oksentelua yli kaiken, niin ei haittas yhtään jos tässä raskaudessa ei lentäsi laatta kertaakaan..
Tuplaraskaudessa ällötysolo alkoi 5+5 se ois huomenna mutta näillä tuntemuksilla hyvä olo jatkunee pidemmälle B) Sori jos toistan itseäni mut kirjotan useammassa pinossa niin en sit aina muista mitä minnekin kirjottelin.

Ella ja Kirppu 5+4
 
ella-83 et oo ainut!en mä ainakaan murehdi :) mä nautin raskaudesta kun saan vihdoin olla raskaana monen vuoden yrittämisen jälkeen ja vaikka onkin riski mennä tämä raskaus pieleen niin aion siltikin nauttia :) mies nyt ehkä voi kärsiä mut ihan sama sen ei tarvitse synnyttää :LOL: seuraava lapsi syntyykin sitten niin että kun lääketiede alkaa olemaan niin kehittynyt niin saa mies vuorostaan synnyttää vaikka takapuolen kautta :LOL:

RP+ toukkeli 5+3
 
Makoisat naurut sain kun kuvittelin omaa miestäni synnyttämässä em. tavalla :LOL:
Mä kanssa nautin tästä raskaudesta täysin rinnoin (kirjaimellisestikin), kun meillä meni reilu puoltoista vuotta tärppiin. Itse uskon että vauvallekin parempi, että äiti on hyväntuulinen eikä peloissaan eritä stressihormoneja.
 
Ella Minäkään en liikoja murehdi. Hiukan toki oon ihmeissäni suht vähäisistä oireista mut toisaalta oon tosiaan vaan tyytyväinen ku ei oo etova olo - ainakaan vielä. Toki jos näin jatkuu vielä viikon-pari niin se yksityisellä käytävä varhaisultra alkaa kummasti houkutella.. :whistle:

Se saatiin mieheni kans tänään huomata ku kaupungilla asioilla käväistiin, että mun raskaushajamielisyys ainakin on palannut :LOL: Mentiin eri ovesta ku normaalisti tuttuun kauppakeskukseen sisään niin en meinannu samaks paikaksi tunnistaa (jos yksin olisin ollu niin olisin varmaan paennu paniikissa takas hissiin ku olin ihan pihalla missä ollaan) :LOL: ja sit ku käväistiin syömässä niin tilasin ihan ihme ruokaa.. mies sai korjata tarjoilijalle mitä mä halusin :p ja kyllä meikäläistä hävetti, voi kauhistus.. tää ainakin on niin tuttua viime raskaudesta - ja varsinkin sen alkuvaiheista |O

Pirtsi ja kirppunen 5+4/5+5
 
Moikkelis!
Tänään ollu huono päivä! Aamusta jo eto ja vellotti, sama jatku töissä. Piti ihan puhallella väliin. Kauhiaa heikotusta pukkas lisänä ja sen VÄSY!! :kieh: koita siinä sitten tietokoneella työskennellä ku pilkkimiseksi melkees meni.
KOtona väsy, kauhiasti hommaa ja hulinaa, ei tietoakaa tirsoista-->pikkusen pahaa tuulta ilmassa |O
Mä vedän vuoristorataa noitten oireiden/vähien oireiden kanssa. Väliin niin hyvä fiilis että kaikki on kunnossa ja väliin sitten hautailen jo toiveita. En mäkää varmaa muuten niin pohtisi noita oireita mutta kerran noi oireiden vähyys/loppuminen oli sitten keskeytynyt keskenmeno. Mutta toisaalta koitan kans nauttia nyt tilanteesta ku sillehän ei vaan voi mitään jos huonosti käy. Murehtii sitten ku/jos on aihetta, niinkuin Ellakin tuumasi.

Jospa pesettäis mukelot ja lähtin niiden kanssa unille, parempi päivä huomenna tilauksessa :)
 
Sen verran pakko kommentoida, etten minäkään viime raskaudessa murehtinut (ainakaan näin paljon), mutta kun tulikin keskenmeno, niin on hiukka vaikea iloita täysin rinnoin tästä raskaudesta.

Mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu.
 
Tervetuloa stella-h

Mulla kun on esikoinen kyseessä niin hankintoja on ihan kamalasti, olen jo miettinyt mitä tarvii. En kuitenkaan pidä kiirettä niiden kanssa vielä. Vaatteita oon jo hankkinu :)

Mä olen miettiny myös tota haluanko saada tietää kumpi on tulossa. Toisaalta haluan, mutta kun ei se ole 100% varmaa, niin mitä jos tuleekin toinen? Kun sit on jo varautunu toiseen. En tarkoita nyt hankintoja, vaan sitä henkistä varautumista..

toive81 olen pahoillani :hug: Toivotaan kuitenkin parasta.

Ella-83 Mä en enää murehdi, oireita on jo sen verran. Välillä kyllä tuntuu että onko tämä ihan totta. Uskomatonta, että meille tulee pikkuinen :heart:

Bigwish Ymmärrän kyllä että on vaikea iloita ja luottaa kaiken olevan hyvin. Kyllä se siitä sitten kun raskaus on pidemmällä :hug:

Mä olen myös tehnyt kolme testiä, joihin kaikkiin tuli nopeasti todella selkeä plussa. Ajattelin silti ehkä varmistaa vielä ennen neuvolaa :D

Mulla on myös tuota hajamielisyyttä. Aamupahoinvointikin jo on vahvaa, mutta sisällä pysyy vielä. Pahaolo jatkuu ympäri päivän, mutta aamulla kaikkein pahinta. Kahvi ei maistu enää ollenkaan!

Nallu ja Hattivatti 6
 
Onks muilla koko ajan alavatsa ihan turvoksissa? Esikoisesta aina vain iltasin turposi, mut nyt tuntuu, että vatsa on koko ajan tossa esillä. Ärsyttää, jos joku vielä käy kyselemään, että ootko raskaana ja siihen sit pitäs yrittää änkyttää jotain :LOL: en halua, että ihmiset tietää vielä tästä... =)
 
RiikkaVaan, joo mulla turvottaa alavatsa. Siitä mun äiti arvaskin et oon raskaana kun en normaalisti ole nii turpeena. Töissä tietty vieraammat ihmiset huomaa kanssa, ja luulevat etät raskaus on pidemmällä. Kiva sit sanoo, että ihan alussa ollaan, turvotusta kaikki vaan on..
 
repäsykipuja tuli nyt illalla eli olisko siellä sittenki kyytiläinen mukana :wave:
Juhlat oli ihanat ja meinasin alkaa itkee paljon onnea vaan kohdassa :saint:
jouduin pitämään korsettia joka estää makkaroiden näyn vai olisko oikea nimike läski tuki, revin sen pois samantien kun päästiin autoon |O

Skumppaa otin hörpyn ja viiniä "join" niin että vaivihkaa mies otti minun täyden ja minä olin "juonu".

kahvia join kovaan ääneen niin viimeisetkin epäilyt kaikkosivat B)

Ensikoisen kanssa mä en epäillyt/pelännyt yhtään mitään, mutta olin muutenki niin naivi että lapsen jälkeen kaikki elämä ja hetket on tullut rakkaiksi, myös tämä meidän viuhti masussa eli siksi kai pelkään koko ajan.
Kun katsoo esikoista ja miettisi elämää ilman häntä ei olisi elämä elämisen arvoista, sama koskee jo masuasukkia vaikka tieto siitä ettei siellä ketään välttämättä olekkaan.

Veikkaan että ensimmäinen ultra tulee olemaan tunteikas hetki oli vastassa mitä tahansa.

miimii ja viuhti 6+0 poks (keskiyöllä) :D
 

Yhteistyössä