MARRASKUUN MURUSET 2010

Kyllä mulle vielä maistuu kahvi, mutta paljon vähemmän kuin aikasemmin menee. Monasti kahvin jälkeen tulee kyllä huono olo tai sitä juodessa. Mutta pakko saada kuiten muutama hörppy ainakin otettua ku niin kahvihammasta kolottaa. 2 ekassa raskaudessa en pystynyt alkuaikoina juomaan yhtään kahvi, jo sen haju laitto oksentamaan.

Tuntuu nyt muuten että kaikki hajut haisee paljon voimakkaammalle. Tänäänki töissä oikee ällötti ku viereen tuli tyyppi just tupakalta :x (itse en polta, mutta normisti se haju ei ärsytä)

Nyt unille, öitä kanssasisaret! Jospa tänään olisi parempi yö..
 
BV, kappas vaan =) Tosin mä luulen, että mä en marraskuun alussa vielä synnärillä ole... Puolivälin jälkeen sitten käynnistyksessä...

Mulla ei ole edelleenkään oireita, mutta kiva lukea, että teillä muilla niitä on :D Mä tein myös varmistustestin Cb:n digitaalisella tänään ja näytti 3+. Viikko sitten oli 2-3, joten siinä mielessä kaikki kai on ok.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Pirtsi, tervetuloa taas samaan pinoon :hug: :D
Olimme pirtsin kanssa samaan aikaan myös kesämassut 2009-pinossa ;)

Neuvolaan soitettu, 26.päivä olisi eka neuvola :heart:
Milloin muilla on ekan kerran neuvolassa yritetty kuunnella sydänääniä?
Mä en todellakaan usko olevani raskaana ennenkuin kuulen sydänäänet tai näen vauvan ultrassa :D

BV ja Chilli
 
Kahvi maistuu mulle myös erittäin hyvin, koko ajan kahvihammasta kolottaa...
Sydänäänet kuuluivat neuvolassa viimeksi tasan rv 9, ja viimeksi neuvolan ultralla, joka siis otetaan mahan päältä pikku sydän näkyi sykkivän viikolla 7+jotain :heart:

Mulla ei maha ala näkymään, ennenkun joskus viikon 20 jälkeen,silleen, että huomaa. Tosin hieman on tuota läskiä tuossa mahassa :whistle:
 
Heippa!

Ekaa kertaa kirjoittelen tälllä foorumille niin olen ihan pihalla miten tämä toimii.

Eilen tein testin ja plussa tuli. Lasketuksi ajaksi veikkaisin 9.11. Ennestään meillä neljä lasta.

Mahaa juilii vähän väliä. Muita oireita ei ole.

Muari rv 4+0
 
Tervetuloa muari =)

Kyllä täälläkin kahvi maistuu yhtä hyvältä kuin aikasemminkin :)

Eilen illalla vatsa turpos kuin jalkapalloksi ja munasarjoja nippaili...oli sellaisia pieniä menkkatuntemuksia ja tunne oli että kesken menee,mutta ainakin vielä on pysynyt sisällä :)

RP+minimii 5+0
 
Sydänäänistä, meillä neuvoloissa kuunnellaan pääsääntöisesti viikosta 12 alkaen, tosin jos lääkärineuvola on ennemmin, siinä 10-12 kuunnellaan. Ekassa raskaudessa äänet kuuluivat 10+5 lääkärineuvolassa.

Kahvia en juo normaalistikaan, koska mua ällöttää kahvin haju, varsinkin jos se on vahvaa. Joskus on tullut migreenikohtaus sen takia kun ympärillä on monella kahvia..
 
mulla alkoi eilen illalla kunnon menkkajuilinnat ja jatkunu nyt tähän hetkeen (inhottavaa) |O
Mulle kyllä uusi oire tämä :ashamed:

Tänään menisin äitini kanssa suomenlinnaan katsomaan hääpaikkaa ja pitäis suu pitää supussu, onneks en oo niin pikkunen että muutenki aina pömpöttää :LOL:

Nyt pitää ostaa vaan jotain limua ettei tuu pahaolo lautalla saati pissa hätä:D
Operaatio raskauden salaaminen/vaivojen pitäminen omassa tiedossa :attn:

miimii ja viuhti rv 5+3 :heart:
 
Noniin, josko tässä kirjottelis taas muutaman rivin, kun pomo on muualla... heh,olen oikein hyvä ja lojaali työntekijä. Mutta pomoni onkin mieheni,joten selviän ehkä helpolla jos jään kiinni :D

Bigwish mukava nähdä tällä puolella! Toivottavasti täällä pysytään! ja vielä on aikaa saada muitakin samaan pinoon odotuspuolelta :)

Täällä edelleen odotellaan menkkojen oletetun alkamisajankohdan ohitusta. Jos torstaina ei ole alkanut, niin sitten olen virallisesti raskaana! :) toivomme parasta! tänä aamuna tein taas testin, ja haamu edelleen,mutta aavistuksen selvempi, kuin eilen.

vatsaa juilii kohdun kohdalta eri tavalla kuin menkkojen alkaessa... mutta muita oireita en ole havainnut.. en kyllä oireillut esikoisenkan odotusaikana, en alussa, enkä missään vaiheessa.

ja turvotusta on täälläkin havaittavissa, ihan hassua! :)

neuvolaan en luonnollisestikaan ole vielä soitellut.. täytyy odottaa, että menkat on oikeasti myöhässä.josko sitten ensi maanantaina soittelisi.
 
soitin neuvolaan ja kerroin mun menkkakivuista jotka on todella kivuliaat, kysyi kohdistuuko oikealle ja sanoin että lähinnä jossain tuolla alaselän luona kuumottaa, joten ei nähnyt tarpeelliseksi oottaa mua vastaan ( ei tullut itselläkään mieleen että olsi menny ultraan)

Sitten tulee "hauskin vaihe" eli kyseli vähän meidän naisten historiaa ja tajusin että äitini on kaksonen ja hänen mummi

Eli neuvola täti sanoi että alkuvaiheessa kun on tälläisiä polttoja on mahdollista odottaa kaksosia, varsinki jos on naisen puolelta tulee kaksosraskauksia

että näin meillä :attn: :D
 
BV Juu, niinpä.. samassa pinossa tosiaan taas ollaan - kiva kun täällä on ennestään "tuttukin" :D

Itsekin soittelin tänään jo neuvolaan, neukkutädillä oli vaan kiirus niin aikoi soitella takaspäin.. kaipa se jonnekin loppukuuhun menee eka aika.

miimii10 mainitsi kaksosraskausmahdollisuuden.. mua ihan oikeesti hirvittää ajatuskin jos nyt tulis kaksoset.. siinä riittäis vipinää ja vilskettä jo vähän liiankin kanssa :D mutta toki kaksosetkin otetaan vastaan, jos ovat tullakseen.. mun suvussa on nimittäin kaksosia joten ei se mahdottomuuskaan kai olis :whistle:

mut nyt jatkamaan "virtuaalimaatilan" hoitoa kun lapsonen on päikkäreillä :D kaikkeen sitä jääkin koukkuun :saint:
 
miimii10 Hei, milloin teillä on häät? :D Utelen ku meillä on kesäkuussa ja mä en tiedä mitä mä puen päälle |O Jos sulla olis hiukan vinkkiä tai muilla...

terese Meillä lasketaan raskausviikot aluksi menkoista ja ultrassa sitten siirretään laskettua aikaa jos on tarvetta.Joten kannattaa varmaan soitella ajoissa sinne neuvolaan.

Kerroinko mä jo et soitin ja meillä on eka neuvola 22.3. :D Onhan siihen vielä aikaa.Kahvi maistuu ja maha ei pullota.Tosin illalla oli kyllä ihan pömppö olo mut ei se päällepäin näkyny.Mulla on kans sellainen viikkotesti tuolla kaapissa odottamassa.Jos sitte vaikka huomenna tekis...

*muoks* Mä olen kyllä muutenki aika pullukka niin ei pientä turvotusta edes heti huomaa :ashamed:
 
Mä en ole vielä(kään) varannut neuvolaa. Taidan odottaa 7+0 varhaisuä:n ekana. Jos sitten heti sen jälkeen soittelis.
Oikeastaan neuvola ei mulle voi paljoa "tarjota" semmosta mitä erityisesti haluisin. Lääkärineuvola nyt ois semmonen minne haluan, jotta saadaan allergialääkeasiat päivitettyä raskauteen sopivaksi.
 
sintsu meillä olis 1.7 ja ajattelin vuokrata puvun jostain pääkaupunkiseudulta, mä olen muutenkin ylipainoinen joten oon koittanu olla asiaa ajattelematta :ashamed:

kun saan varman Kyllän TÄSTÄ RASKAUDESTA meen kokeilemaan miehen kanssa pukuja ja varaan sen sitten :saint:

Ostettiin 6kk sitten tää asunto, edellinen myi tämän siksi että heille tuli kaksoset (ennestään tyttö niinkuin meilläkin) nauresketiin leikkimielisesti miehen kanssa jos tässä asunnossa olis tupla taikaa :D

Herättiin päikkäreiltä ja voi että olisin jääny sinne loppu illaks saakka :wave:
Tissi kipu on taas poissa ja kaikki muut raskausoireet ainut on tää polttava tunne alaselässä, mistähän saisi rahat revittyä et vois tilata varhaisultran :eek:

No mä jatkan tästä nyt tytön kanssa ruokailun merkeissä ja sitten mutsin kanssa treffit, voikun osais pitää suun supussa |O
 
Mäkin pystyn juomaan kahvia, mut ei se mene niin hyvin alas kuin ennen.

Tervetuloa Muari

Mä odotan innolla ja kauhulla tulevaa neuvolaa. Jännittää kaikki mitä se voi kysyä jne. Kai se hyvin menee ja onhan siihen vielä aikaa. Olenko mä ainut joka ei ole näillä näkymin menossa varhaisultraan?
 
Nallu et ole ainoa :wave: minäkään en ole menossa varhaisultraan tai ainakaan sellaiseen mistä pitäis itse jotain maksaa.. Neuvolaan nimittäin soittelin niin varas mulle varalta ajan lääkärille eka käynnin yhteyteen niin varmistaa siinä yhteydessä sit raskauden keston (vaikkakin itse sen tiedänkin aika tarkkaan).. ja tuo siis tän kuun viimeinen päivä viikoilla 9+jotain.
 
Olin sähköpostitse yhteydessä neuvolaan, koska en puheluajat sinne ovat niin huonot, eikä töistä todellakaan viitsi soittaa;) Jos neuvolatädin kalenteri vielä vapaana, niin menen sinne ens ti.
Eilen ajattelin, että mun pahonolon tuntemukset on vaan psykologista kuvitelmaa, mutta tämän päivän perusteella voin sanoa, että ihan todellisia ne on! Mulla on paha olo/närästää koko ajan. Yhen kerran yökin jo vessassa töissä. Siis yökin vaan, mitään ei tullu. Miten ihmeessä tän olotilan pystyy salaamaan töissä?! Ja jos tää vielä pahenee, mitäs sitten?
 
Terese :hug: . Jos tosi paha olo tulee, niin hae vaan sairaslomaa! Itse meinaan kyllä hakea, jos alkaa kovasti oksettaa.

Meillä on töissä porukkaa, jotka on aina tuohtuneita, jos tulee vaikka kovassa flunssassa töihin. Musta vaan joskus tuntuu tyhmältä hakea sen takia saikkua, että on nuha. Sit jos ihmiset luulee, että olen oksennustaudissa tullut töihin, niin johan siinä saa vihat niskaan. :)
 
Mulla kans alaselkä laulaa hoosiannaa!! ARG :kieh: ihan järettömän uuvuttava ja pitkä päivä tänäänkin takana ja selkä ei tykkää.
Muuten oireet ei oo pahentuneet juurikaa, aika pienillä mennää edelleen. Eilen lueskelinkin kirjoituksia edellisen raskauden alkuajasta, ja eipä niitä oireita tän kummemmin ollut siinäkää näihin aikoihin.

Juu, saikkkua vain jos pahaolo yltyy pahaksi. Minä olen myös ollu 2 raskauden aikana saikulla alkuraskaudesta ku piti oksentaa 24/7.. ihan kaameeta oli!
 

Yhteistyössä