MARRASKUUN MURUSET 2010

Onneksi suurin osa niistä vanhemmista, ketkä ensin ei vauva-ajatuksesta tykkää, odotuksen mittaan alkaakin olla innolla mukana. Varsinkin kun lapsi on synytynyt, niin isovanhemmat ainakin sekoaa täysin, ja alkaa "mummoilemaan". Onhan se kuitenkin lapsenlapsi.
 
Huomenta kaikille =)

oon nukkunut tosi huonosti pari yötä pyörin vaan ja en löydä hyvää asentoa,sit kun nukahtaa niin saakin jo nousta yöpisulle =) illat on ihan kamalaa kun väsyttää niin kovaa ja sit yrittää sinnitellä ettei nukahda kaheksan aikoina..mut yöllä vaan pyörii..taidetaan ostaa uusi sänky kun muutetaan kuukauden päästä :D eihän tästä tuu mitään :)

Onko teillä univaikeuksia??

RP+minimii 4+5
 
Heippa täällä on nyt raskausoireet (ne vähäisemmätkin) loppuneet, soitin naikkarille ja sano että verrattuna mun ensimmäiseen raskauteen voi olla että meidän pieni kyytiläinen on nukkunut pois sillä tässä vaiheessa on kyllä joitakin oireita muutoksista.

Nyt joudun siis odottelemaan 2 viikkoa ennenkun saan ajan sillä mulla ei ole rahaa yksityiseen :ashamed:

Tuntuu pahalta nyt mutta koko ajan olen tätä aavistellut.

miimii rv5+1 viuhti (ehkä?)
 
Huomenia!
Miimii, älä vielä luovuta. Niitä oireettomia päiviäki voi olla. Ja toisaalta mullakaa ei juurikaa pahempia oireita ole. Hiukan väsyttää ja satunnaisesti vellottaa. Yleensähän se pahoinvointikin alkaa vasta myöhemmin rv7-> kun istukka alkaa kasvamaa.

Mulla 2 ekaa raskautta oli järetöntä pahoinvointia, sitte kolmas oli hiukan helpompi ja pahimmat raskausoireet hävisi rv10 paikkeilla ja sitten rv14 huomattiinkin et oli keskeytynyt km. Neljännen raskauden kanssa sitten panikoin että samoin käy ku raskausoireet oli koko ajan aikas vähäisiä, mutta kaikki menikin hyvin.
Mutta tiedän tuntee, minäki täällä heivaan laidasta laitaa miettien miten käypi, päästäänkö loppuun asti. Juurikin tuo oireiden vähäisyys muakin huolettaa. Yritän ottaa mahdollisimman huoletta varhaisultraan asti. Ja odotellaan muutama viikko niin voi olla et rytinällä pukkaa oloa :x
Mutta älä ihmeessä luovuta vielä, tsemppiä ja kaikkea hyvää :heart:

Mulla kauhia flunssa painaa päälle, oon ihan tukossa, räksää riittää. Ihanaa yskimistä yöllä. Aamuyöstä minäki heräilen useaan kertaa ku hikiä puskee ja väliin ellottaa. Ja jos en yöllä käy vessass niin aamulla paineen tunne mahassa niin et ihan käy kipeetä.

Minnäi 4+5 /5+1
 
Taidan uskaltautua mukaan tähän joukkoon! Testit on näyttänyt plussaa jo reilun viikon (en ole millään voinut sitä uskoa, joten on tullut testattua muutamaan kertaan...). Lasketusta ajasta mulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta siinä marraskuun alussa se on. Ja siksi en ole voinut uskoa asiaa, kun esikoinen (1v 2kk) sai alkunsa ivf:llä ja tämä olisi nyt sitten ihan "luomu".

miimiille mun pitikin kommentoida, että mullakaan ei ole mitään oireita. Ei mitään. Parina päivänä oli vähän menkkakipuja, siinä kaikki. Esikoisen odotusajoista muistan rintojen aristuksen alkaneen jo ennen plussausta. Tosin sitten oireet kyllä vaihteli aika paljon: oli viikkoja, että ei ollut mitään oireita, ja sitten toisinaan taas oli paljonkin kaikenlaista. Mitä ne sulle siellä naikkarilla tarkkaan ottaen sanoi? Kun mä olen nimenomaan lukenut joka lähteestä, että jokainen raskaus voi olla erilainen ja normaali raskaus voi olla niin oireeton kuin oireellinenkin.

Toki oireiden puuttuminen muakin vaivaa ja ehkä mä jollain tasolla varaudun jo siihen, että siellä ei ole elämää. Mutta olen nyt päättänyt elää hetkessä ja olla raskaana, kunnes toisin todistetaan!
 
tylysti sanoi vain että varaudu pahimpaan että kaikilla raskauksilla on yhteys eli jos eka on ollu rankka toinen on helpompi muttei täysin oireeton kun mulla :ashamed:

Kyllä itku jo tuli, huomaa että on kiintynyt jo ajatukseen että siellä joku möllöttää :p

Yleinsä et välitä tollasista kommenteista mutta tunne on niin vahva ettei kaikki ole ok..
Aion kyllä laskea ihan jokaisen päivän rv:nä niinkun haeven sanoikin.
 
Ihmeellistä toimintaa naikkarilta sanoa tommoisia :eek: Onhan se selvä, että samalla naisella raskaudet voivat olla täysin erilaiset, ja että näillä viikoilla oireettomuus on normaalia ja ilmeisen suurin osa oireettomia onkin. Kuten Minnäi sanoikin, tyypillisesti pahoinvointi alkaa 7+ jos sitäkään edes tulee. Mä lähinnä pelkään alanko oksentamaan taas 6+, toivon kovasti etten alkaisi kun työtilanne on pätkätyöläisenä se, että jos alkaa tulemaan poissaoloja ei uutta sopparia saa välttämättä sitten..

Univaikeuksista: Viime yö meni huonosti, vessaan heräsin 3h välein. Aamusta en saanut vikan nousun jälkeen enää nukuttua. Edeltävä yö meni taas hyvin 1 vessakäynnillä. Ehkä ne menee vähän vuorotellen että väsyneempänä sitten nukkuu sikeämmin. Eilen vaikka olin nukkunut hyvin ja nousin aika myöhään, olin illasta 18 jälkeen ihan naatti. Oon huomannut että väsymys liittyy iltaisin tapahtuvaan lämmönnousuunkin, ja sitten taas viluttaakin.

Tein jäljelle jääneen digitestin ja näyttöön tuli Raskaana 2-3. Kiva nähdä että hormonin määrä on siis kasvanut kun tuli tuo keskimmäinen vaihtoehto.

Ella ja Kirppu 4+6
 
miimi, kaikki voi kuitenkin olla hyvin :hug:

Mullakaan ei oireina ole kuin väsymys ja nipistely vatsassa ja että maha olisi puuduksissa koko ajan, sellainen että olisi tehnyt rankemmatkin treenit :LOL:

Nyt on sitten sukulaisille ja tutuille kerrottu, ihan hyvin otti asian :)
Toki mä en usko olevani raskaana, ennenkuin kuulen sydänäänet tai kun eka ultra on ohi.

Perjantaina yritin soittaa neuvolaan, mutten saanut terkkaa kiinni, huomenna uusi yritys

BV ja Chilli rv 4-5
 
RouvaPapunen Kysyit onko muilla univaikeuksia. Vastaus on että KYLLÄ. Yleensä olen nukkunut sikeästi ja makeasti. Nyt viimeset 4 yötä ihan mahdottomat. Heräilen vähän väliä ja vessassa pitää käydä monta kertaa. Mikään asento ei ole hyvä ja koskaan ei pääse kunnon uneen. Illalla 7 aikaan jo nukahtaa sohvan nurkkaan. Muut oireet helpottanut, mutta tuo pissihätä ja väsymys jatkuu.

miimii10 Tsemppiä ja toivotaan et kaikki on ok.

Eveny 4+3 tai 4+1
 
Miimii :hug: . Olen kuitenkin samaa mieltä, että älä vielä menetä toivoa. Outo kommentti kieltämättä tuo, että varaudu pahimpaan. Toki on hyvä varautua, mutta kyllä jokainen raskaus voi olla erilainen!

Täällä myös huonosti nukuttu yö takana. Vessassa saa ravata päivisin ja nyt myös öisin. Vatsaa nipistelee todella paljon. Välillä oikein kipeesti käy.

Nallu, kyllä varmasti miehenkin vanhemmat suhtautuvat asiaan lopulta hyvin. Tehkää selväksi se, että tämä on teidän päätös ja teistä hyvältä tuntuva asia. Eikä se lapsen saaminen estä sitä, etteikö voi myöhemmin menestyä. Tsemppiä, hyvää he varmasti vaan tarkoittavat! :hug:

Onnea Havenille! :heart:
 
Miimii :hug: Toivotaan kuitenkin et kaikki on hyvin ja sitten kun pääset sinne lääkäriin niin viikkojakin on jo niin paljon et ultrallakin näkee jotain.Noin alussa voi olla mun käsityksen mukaan vaikea ultrata niin et vois varmaksi sanoa mitään. Yksi olis tietenkion se jos kysyisit ihan terkkarilta luvan muutamaan verikokeeseen missä näkee sen hcg ja et nouseeko se normaalisti.Antais kuitenkin hiukan vinkkiä.

Mut pakko kyllä sanoa et ei mullakaan vielä ole mitään oireita.Ja ehkä just se saa olon olemaan toiveikas :D Kun ei ole aikaisemminkaan alussa ollut minkäänlaista oireilua.Kyllä se kuvotus ja pöntönhalailu on tullut vasta hiukan myöhemmin kuvioihin. Ja vatsan jomotukset ym.Liikkuminenkin on vielä tuntunut vain hyvältä ja onneksi niin kun on heppa liikutettavana... Vaikka kyllä mä joka päivä mietin et onko tää totta.

Mä en ole malttanut olla hiljaa uutisesta :snotty: Kaikille vähän höpöttänyt.Tosin ei kummankaan vanhemmat vielä tiedä ja lapsille ei olla kerrottu.Eikä viel kerrotakkaan.Kaverit saa tietää.Ne kyllä tietää aina kaikesta kun olen sellainen et haluan puhua.Iloisista asioista ja sitte myös niistä surullisista kun niitäkin on tullut.Mä tulisin hulluksi jos en vois ketoo.

Niin ja nimet on tytölle ainakin :p Pojan nimi on vielä hiukan mietinnässä.Sitä ei olla vielä "lyöty lukkoon" Tyyttö jos saadaan niin nimi on ollut jo pitkään mietittynä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimii10:
tylysti sanoi vain että varaudu pahimpaan että kaikilla raskauksilla on yhteys eli jos eka on ollu rankka toinen on helpompi muttei täysin oireeton kun mulla :ashamed:

Kyllä itku jo tuli, huomaa että on kiintynyt jo ajatukseen että siellä joku möllöttää :p

Yleinsä et välitä tollasista kommenteista mutta tunne on niin vahva ettei kaikki ole ok..
Aion kyllä laskea ihan jokaisen päivän rv:nä niinkun haeven sanoikin.

Pakko tulla kommentoimaan tuolta marraskuisista 2009 tänne että mullakin oli ekassa raskaudessa tosi paha pahoinvointi.Oksensin 24/7 3kk putkeen ja toisen raskauden aikana ei ollut sitte yhtään mitään oiretta ja tyttö sieltä jouluna sitte syntyi.

 
Miimii ei oo mullakaan oireita, ja oletan kyllä, että kaikki on silti ok. Mullahan on kolme tyttöä ja kaikista olen voinut aika oksettavasti heti alkuaikoina, nyt sitten ajattelenkin jospa tää onkin poika, ja siksi niin erilainen olotila nyt :D Tai sit ne oireet alkaa myöhemmin, aika alussahan tässä ollaan.

Jaahas, töissä tuli tämäkin päivä oltua ja nyt olisi 9 vapaapäivää

:D
 
Ella, sama täällä ihan jäätävä väsymys painaa. Tämä ihana tukkoisuus ja flunde antaa sille vielä mukavan lisän :headwall: Tulihan tuota itekkin reilu tunti tirsotettua iltapäivällä :D Iltasin viluttaa myöskin tosi paljon.
Kumpa tuota jaksais vielä kuorosodan kahtoa ja sitten voiskin hyvin painua pehkuihin, aamuvuoro kutsuu huomenna.
 
Miimii Toivotaan parasta, mutta ei oireettomuuden takia vielä tossa vaiheessa kauheasti kannata huolestua.

Bigwish Toivotaan, että he kuitenkin ilahtuvat. Tosiaan on ihan toivottu raskaus ( minkä sä varmaan tiedät kuumeilu-puolelta ) ja päätös on tehty harkiten. Ehkä hekin ymmärtävät sen kun selitämme asian. Ja mä olen ainakin ajatellut juuri opiskella lisää kun lapsi hieman kasvaa..

Tervetuloa Haven!

Mulla on kauheata väsymystä, heräilen kyllä öisin mutta nukahdan heti uudestaan. Mutta tää väsymys on ihan sanoinkuvaamatonta.

Mä askartelin äsken kortteja, joilla kerromme sitten läheisille. Runon laitan vasta myöhemmin kun terkkari sanoo itse LA:n. Mulla kun se on ihan loka-marraskuun rajalla. Vaikka se voi siltikin muuttua. Sitten lähetämme kun ekassa neuvolassa on käyty.

Nallu ja Hattivatti 5+2
 
Milloin teillä on eka neuvola? Sain ajan oletetulle raskausviikolle 10. Millään ei jaksais odottaa, jotenkin tuntuu, et pitäs saada asia aiemmin varmistettua:/
Pitäskö vaan kärsivällisesti ootella vai varata aikaa yksityiselle? :)

ejju 27v. ensimmäistä ootellaan
vkot 4+6, laskurin mukaan laskettu aika 1.11.2010
 
|O kamala vitutus tuli, rintoja nippailee (jee) ja maha pomsahti niin että näytän sitä et huomenna synnyttää (20gk ylimäärästä muutenki jei).

Tuntee ihan pientä aaltoilevaa kipu munasarjassa mutta ei mitään sen kummempaa, nälkä on näin iltaisin.

Viikot matelee tai no päivät matelee.. miimii ja viuhti 5+1 :wave:
 
hei miten tohon päivitykseen vois laittaa nimimerkkien jälkeen sen poikaolon tai poika. Yhellä sivuilla tyttöolon jälkeenoli vaaleanpunainen sydän ja sitten jos oli fakta tietoa niin silloinki :D

Olinpas epäselvä taas. lpppua kohden vois sitten katsoa miten pitää paikkansa :heart:
 
Selailin nettikauppojen äitiysvaatetarjontaa. Kyllä on kivasti nättejä vaatteita saatavilla. nyt kun tunikat on muotia, niitäkin voi käyttää.. Mulla on alamasuturvotus sellaista, että kahdet farkut ja monta hametta laitoin syrjään. Läysiä paitoja mulla ei ole montaa kun tykkään istuvista vaatteista, niin hiljalleen pakko alkaa hommamaan äitiyspaitoja tai tunikoita. Toistaiseksi mulla sopii vielä useat tavisfarkut, niitä on eri kokoja ja malleja niin voi vaihdella istuvuuden mukaan.

Rintoja puristaa edelleen ja rintsikat ahdistaa mutta jos on ilman liivejä, "vapaana roikkuminen" sattuu enemmän. Kohta saan hakea kellarista rintsikoita edellisen raskauden jäljiltä.

Nyt nukkumaan, huomenna on 5 viikkoa täynnä, 5+0 :heart:
 

Yhteistyössä