MARRASKUUN MURUSET 2010

Jos neuvolassa laksetaan kuukautisista vakiokaavalla (28pv kierto) niin sitten mun la ois 29.10. mutta kun ovis tosiaan tuli myöhemmin, niin hedelmöityksen perusteella la on 1.11. ja vaikka sitä ei neuvolassa noteerattaisi, niin itse lasken ton mukaan. 3 päivän ero ei tiety iso ole, mutta on se sitten jos raskaus jatkuu yli 40+..
 
En minäkään usko, että yli menisi. Oon aika pienikokoinen niin varmaan tilanpuute tulee vastaan loppuviikoilla. Kaksoset syntyivät rv 35+5 mutta toivon kyllä, että nyt täsysiaikaiseksi päästään, joku rv 37-38+ ois ihan ok synnyttää..
 
Tervetuloa uusille! Ihanaa että on paljon plussanneita :heart: Testasin viel ite tänään uudestaan ja plussa tuli, vahva sellainen.

Mulla on oireena myös väsymystä, vasta tänään tajusin et oon jo viikon ajan ollu ihan väsyny. Yritettiin jo miettiä kutsumanimeä mein pienelle, mut ei vielä tullu sopivaa eteen.

Täällä kahvi ei mene alas samalla tavalla, mut toistaiseksi on menny kuitenki.. Vähän etovaa oloa, mut ei mitään ihmeellistä.

Koska ootte ajatellu neuvolaan soitella?
 
Moikka!

Eipä oo oireita täällä, kahvi maistuu hyvin, jopa paremmin kun ennen :LOL:
Minä soitan neuvolaan varmaan ensi viikon jälkeen. Tosin juttelin eilen neuvolan terkan kanssa, kun olen töissä osastolla jossa on MRSA potilaita, niin onko minun ihan ok työskennellä siellä ja kuulema on.
Mullahan LA ois menkkojen mukaan jo joskus 24.10, mutta ovis oli niin myöhään, että melko tarkka on tuo 2.11 lasketuksiajaksi.
Mulla on kaikki muksut mennyt yli LA:N, esikoinen meni melkeen 3 viikkoa, kakkonen leikattiin päivä yli LA:n, mutta ei todellakaan olisi vielä syntynyt varmaan moneen päivään. Kuopus meni 6 pvä yli.....

Jeps, mutta nyt muksuille iltapalaa laittamaan ja nukkumaan, että jaksaa kammeta aamulla töihin..... :wave:
 
Hei :wave:
Minut voi lisätä mukaan.Joukossa on kivempi masua kasvatella :p
Tietoja sen verran et neljäs lapsi, itsellä ikää 31v, kättärille menossa sitten joskus 3.11.2010 paikkeilla.Puuttuuko jotain? Lapset tyttö 00, poika 04, poika 06

Tuosta neuvolasta.Mä ajattelin jo heti alkuviikosta sinne soitella.Ne viimmeksi sieltä sano et jos ihan ajoissa ottasin yhteyttä.Vaikka mä olin mun mielestä silloinkin liikkeellä ihan hyvissä ajoin ku oli joku viikkot 7-8. Mut jos nyt tälläkertaa sitte soitan ihan heti.Voihan he laittaa sen ajan sitte vaikka kuukauden päähän.
Tosin mulla on sinne muutakin asiaa niin tulee sitte samalla hoidettua kaikki
:D

T.Sintsu ja unelma 4+1 (luultavasti)
 
sintsullekin tervetuloa :heart: Mä viivyttelen sen neuvola-ajan kanssa, meillä saa kyllä aikoja 2-3 viikon päähän kun soittaa. Varhaisultra mulla on 7+0 sitten soitan ellen sit vähän ennemmin.

Hyvin oireetonta olo on vielä, nälkä yllättää edelleen varsinkin iltaisin, ja viluttaa. Muuten ei erikoista. Väsymystä ajoittain muttei mitenkään älyttömästi. Sen oon huomannut, että pissa tuoksahtaa voimakkaan makealle. Mielelläni jatkaisinkin oireettomasti niin voi olla töissä.

Ella ja Kirppu 4+3
 
HUomenia
Täällä alkaa pikkuhiljaa aamusin olemaan äklömpi olo, ei mitää pahaa vielä, mutta aamuyöstä heräilen siihen vellotukseen. Kahvi ei maistu aamulla. Ja eilen illalla töissä maha turposi ihan järettömästä, housut puristi ja oli tukalaa. Tuntu kui housut ois uponnu mahaa |O
Mä aloin jälleen taas napsimaan gefilus maitohappoja, niillä on kuulema hyvät vaikutukset lapseen ja ehkäisee allergioiden saamista yms. Jotain tutkimuksia luin edellisen raskauden alkaessa ja silloin yks hyöhyketerapeutti suosittelin niitä kans. Ja kuinkas sattuikaan, kolmas lapsi syntyin vailla atooppista ihottumaa seka astmaa, niin kuin aikasemmat. Mieskin oikeen muistutti et alkaa taas syömään niitä :heart:

Kui monet on kertoneet jo raskaudesta? Kenelle? Meillä raskaudesta tietää vai ihan muutama (palstan lisäksi) ja sitten muutama mun nettiystävä :D

Minäkin pohdin tuota neuvolan varaamista, mutta kans mietin joskos kävis varhaisultrassa ensin ja sitten soitelis aikaa. Harmillista et meillä tulee muutta tässä jonku ajan päästä ja pitää aloittaa kuitenkin täällä vanhassa neukassa ja sitten vaihtaa toiseen.
Ultran aattelin varailla joskus rv7+ jtn näkyy sitten hyvin syke yms.

Nyt aamutouhujen pariin :wave:
Minnäi ja 4+3 (6)
 
Mä soitan tänään neuvolaan :p
Viime raskaudessa kävin varhaisultrassa, muttä tällä kertaa en aio mennä, vaikka kivaa se olisi =)
Sitten mun on soitettava työkkäriin, mulla kun äitiysloma loppuu ens kuun alussa, niin mä siirryn työttömäksi työnhakijaksi ja opiskelemaankin meinasin syksyllä lähteä toviksi jos vain pääsen, eli puuhaa riittää :D

BV ja Chilli :heart:
 
Nyt aamupalajogurtti tuntui aavistuksen äklön makealle. Viime raskaudessa alussa vaihdoin jogurtit viiliin, ehkäpä se sama on edessä. Vatsa mulla toimii normaalia useammin nyt.
Alavatsalla ajoittain puristuksen tunnetta, kuten rinnoissakin mutta ei mitenkään erityisen paljon tunnu. Väsyttää, vaikka nukuin hyvin.

Me aletaan kertoa muille vasta uä:n jälkeen, 7+.

~Ella ja Kirppu 4+4~
 
Mä olen jo soitellut neuvolaan. Sain ajan raskaus vk:lle 7. Ja käskivät siihen asti napostella rennietä kun närästää niin hirveesti.

Mä olen kertonut vain mun veljen vaimolle ja niiden esikoiselle. Sit yks kaveri tietää. Mut aattelin iisällle, äidille ja anopille + muille sukulaisille ja töissä kertoa vasta myöhemmin.

Jännä kun tällä hetkellä vasta 4+0 ja silti jo kauhee närästys, väsymys, tissit kipeet, kylmä ja vessas saa ravata koko ajan. Eli neuvolassa pitääpi ottaa selvää onko raskaus sittenkin pidemmällä kun luullaan.
 
:wave:

Täällä 27-vuotias esikoisen odottaja. :) 23. päivä plussasin. Voi tätä onnea ja ihanuutta. :heart: Ihanaa, kun saa muiden samassa vaiheessa olevien kanssa rupatella.

Mä oon kauheen väsyny ja vatsaa nipistelee. Muuten ei välillä meinaa edes muistaa, että raskaana olen. :)

Voi, kun menis muutama viikko nopeasti, että pääsisi ultraan ja neuvolaan.

Pitäis keksiä joku kiva työnimi tälle salamatkustajalle, joka nyt on 4+ jotain päälle. :heart:
 
Kopkop, varovasti ilmoittaudun mukaan :)

Meillä toiveena toinen lapsi ja viimein eilen sain haamun clearbluen testillä dpo 14 tai 15. Tänään sitten Aconin testillä hiukan vahvempi viiva. Oireita ei ole muuta kuin menkkakivut ja lämmöt hiukan koholla. Esikoisesta etova olo tuli vasta rv6+ ja sekin aika laimeaa. Vähän jännään miten käy, kun olen pyyhkinyt paperiin rusehtavaa limaa, mutta näillä mennään ja toivotaan parasta :heart: Mulla on aiemminkin ollut keskenmenoja (esikoista yrittäessä ) joten en nyt vielä liputa ihan täysillä, koitan nauttia ja murehdin sitten jos tulee murehdittavaa :)

Netti antaa lasketuksi ajaksi 4.11. ja synnytyspaikka taitaa olla vielä avoin. Asumme vielä hetken Ruotsissa, kohta jälleen Suomeen ja syksystä ei tiedä mihin matka vie. Mun täytyy kyllä töihin palailla elokuussa, mutta katsotaan nyt.

Ketään ei tiedä meidän kuumeilusta, yk 6 tärppäsi ja oli toka kuuri clomeilla. Varhaisultraan haluan ehdottomasti ja katsotaan sitten koska kerrotaan ja kelle :D

Toive ja 4+1 kait :)
 
heippa mut saa tänne pinoon laittaa koska mun laskettu aika on joko 30.10 tai sitten 1.11 varmuus tulee myöhemmin :D

eli näillä mennään ja naistenklinikka olis meidän perheen paikka jos hyvän käy :wave:

miimii10 23 toista lasta odotan ja yk 2
 
Tervetuloa Toive81 ja miimii10! Mulla kanssa voi la mennä lokakuun lopulle mutta oviksen perusteella se ois just 1.11.

Hampaat kun sain pestyä ja purskuttelin, niin tuli yökkäys. Hammastahna jotenkin liian voimakasta. Kohta varmaan en taas voi aamuisin enää edes pestä hampaita. Koitan pestä vaikka pelkällä vedellä, jos se onnistuisi.

Kävimme ostamassa jääkaappi-pakastimen, niin on nyt niitä 2. On jo pidempään ollut tarvetta saada toinenkin, edellisessä kämpässä tuplakaappeihin ehti tottua ja nyt ollaan yhdellä sinnitelty, ja meinattiin että nyt viimeistään se on hankittava. tuleepahan hankintojakin ripoteltua pidemmälle aikavälille.

 
Mä nautin nyt, sain kahvin helposti alas ja ei väsytä tippakaan.
Kaupassa oli kyllä vaikeaa koska mitään ei tehny mieli ja miehelle ja tytsälle olis pakko syödä:D

Mulla on nyt niin hedelmä vaihe et huoh :heart:

Jos hyvin menee kaikki ajattelin että äitienpäivänä laitan anopille ja mun mutsille kortin väliin ultrakuva, eiköhän siinä oo sitten tarpeeksi lahjaa sille päivälle ;)

Sain tietää että tuttuni odottaa myös ja nyt sitten sala odotellaan salassa :wave:

mulla oli ekassa laskettu aika juhannuksena ja kaksiviikkoa meni yli että veikkaan olevani tällä sivulla neuvolan jälkeen :wave:
 
niin ja ella mulla piti olla ovis 29.1 mutta tiedän sen olleen 6.2 eli miten tuo sitten lasketaan?

kierto olis 36 mut oviksen takia se veny 44 ja siitä sain tuon lasketun ajaksi 30.1 eli siis 4+6.
neuvolassa laskee samalla lailla vai kun mitä eli luottavat sanaani ja on myöhänen ovis vai menekö vanhan kaavan mukaan ja laskee tuon kp 36 mukaan?

Neuvokaa tyhmää

:attn: :attn: :attn:
 
Neuvolassa lasketaan yleensä kuukautisista ja vasta ultrassa korjataan aika. Useimmiten ne laskee vielä 28 päivän kierroilla, vaikka oma kierto ois muuta. :attn: Jos on paljon heittoa kierroissa niin sit voi päästä ultraan aikaisemmin juuri lasketun ajan määrittämistä varten.

Ovikseen perustuen: jos sulla oli ovis 6.2. niin sulla olisi nyt sen perusteella 4+6 (mulla oli ovis 8.2. ja menee 4+4)
 
jos hyvin menee meillä niin jännäillään sitten syksyllä kumpi pamahtaa ensin (kopkop)

Meillä luovutettiin toi lastensaanti kun epäsäännöllisen kierron takia ja ekan kanssa kroppa kärsi vielä hieman lisää niin näytti siltä ettei haikara enään tuu.

6.2 peitot heilu ja olin ihan sama tyylillä ja samantien tärppäs joten neuvolassakin nauro kun pitkäkiertolainen tietää näin tarkkaan hedelmöityksen ajan :saint:

miten teillä on uutiset otettu ja menikö kauan, en muista tuolta kuumepuolelta oikeen mitään ku on vaan omaanapaansa ajatellu:D
 
Moikka!itse soittelin tuossa lääkärin kanssa koska lapsettomuushoidoista plussanneena mulla on automaattisesti varhaisultra ja se on 22.3...me olemme kertoneet läheisille sukulaisille koska haluan nauttia raskaudesta ja joka tapauksessa saisi sukulaisemme tietää jos kesken menisi kun kerran olemme kertoneet hoidoistakin :)

Rouva Papunen+minimii 4+3
 
Me ehdimme olemaan ehkäisyttä 17kk ja tämä oli 14:s kierto, josta tärppäsi luomusti. Mullahan on ovulaatiohäiriö/lievä pco ja joulukuussa sain gyneltä terolutit + clomifenit mutta halusin olla vielä ilman lääkkeitä. Olen vyöhyketerapiassa käynyt, ja siitä oli hyviä tuloksia ja nytkin uskon että ovulaatio johtui nimenomaan sen päiväisestä vyöhyketerapiakäsittelystä.

Niissä kierroissa, joissa oon ovuloinut niin ovis on tyypillisesti ollut kp 22 ja yli, ja ennätys oli kp 36. Tärppikierrossa ovispäiväksi tuli kp 18.

Emme ole kertoneet vielä kellekään, tarkoitus olisi odotella 7+0 varhaisultra ensin.
 
no sullakaan ei ole helppoa sitten ollut (kenellä nyt sitten olisikaan) saisinkohan mäkin varhaisultran kun kierto on mikä on ja on kaiken mailman endoa ja kystaa ollu vai mikä siinä on sitten rajana?

Toisaalta ei mulla ole kiire "tavallaan" :D
 

Yhteistyössä