**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:
Tuleeko teillä muilla paljon valkovuotoa? Mulla on parin viime päivän aikana lorahtanut muutaman kerran oikein kunnolla ihan vetistä valkkaria :snotty: Aloin jo vainoharhaisena miettimään ettei se vaan voi olla tihkuvaa lapsivettä.. eihän? :eek:
Täällä tulee ainakin aika ajoin tosi runsaasti, tullut noin kuukauden päivät. Ja silloin tällöin on ollut TODELLA nestemäistä. Viime viikolla pelästyin kanssa lenkillä ollessani, että nytkö sitten valahti lapsivedet housuihin. Mullahan oli se punktio viime viikolla ja sen seurauksena olisi voinut tuota lapsivettä ruveta tihkumaan, siksi pelästyin.

Kotiin tullessani sitten tutkin tilannetta ja kaivoin netistä tietoa nestemäisen valkovuodon ja lapsiveden eroista ja päädyin siihen, että valkovuotoa se oli/on. Uskon, että sulla ihan sama homma, valkovuotoa se vaan on.
 
Onkohan jollain kokemusta pahoinvointilääkkeestä?
Loppuviikosta on aika keskustelemaan lääkärin kanssa siitä josko jotain lääkettä alkaisi saamaan, kun on todella runsasta ja kauheeta tuo mun pahoinvointi. Jos niitä saisi niin pelottaa onko niistä haittaa vauvalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Onkohan jollain kokemusta pahoinvointilääkkeestä?
Loppuviikosta on aika keskustelemaan lääkärin kanssa siitä josko jotain lääkettä alkaisi saamaan, kun on todella runsasta ja kauheeta tuo mun pahoinvointi. Jos niitä saisi niin pelottaa onko niistä haittaa vauvalle.
Kyllä varmaan on joku lääke, joka sopii raskaana olevillekin. Eikä ne varmasti kirjoita mitään, mistä voisi sikiölle olla haittaa. Älä huoli, se on hyvä jos sun kuvotus saataisiin kuriin :hug:
 
mulla loppui pahoinvointi viilenneiden päivien myötä, aamul mittari näytti +5 joten ei mikään hirmu lämmin päivä

onneks ei sada kun pitää parin tunnin päästä lähteä neuvolaan ja sit pitäs taas käydä kääntymäs tuol työpaikal viemäs sairaslomalappu..

valkovuoto: mul tulee välillä sellaista limamaista vuotoa kirkkaan vaaleaa mut kaipa se on normaalia, tuota tulee niinä päivinä kun olen esim. ollut koko päivän liikenteessä ja seisoskellut paljon

vihlasut: mulla nyt viimeisen viikon ajan ollut aika paljon vihlasuja alamasussa liekö kohdun kasvuun liittyviä, jos nousee sohvalta niin pitää oikein pysähtyy et pystyy jatkamaan kävelyy ja sit sängys nukkues kylkee kääntäes vihlasee, koko alkuraskaudes ei oo moisia ollut paitsi nyt..

kurpitsa rv15+4
 
Mulla ainaki tulee valkkaria ihan solkenaan ja on tullu koko raskauden ajan. Np-ultrassa lapsivettä oli kuitenkin normaalimäärä joten en ole omalta osaltani huolissani ja uskon Silent, että sullakin se on ihan perus valkkaria vain.

Mä oon maannu pari päivää kuumeen kourissa kotona. 38 asteen kuume, tukkoinen nenä, kipeä kurkku ja järjettömän kipeät nivelet ja lihakset. Lääkkeillähän tämän sais pois nopsaankin mutta eihän tässä nyt mitään lääkkeitä syödä. Noita hikisiä panadoleja jotka auttaa ehkä lapsilla. Huoh... No onneksi tänään on neuvolalääkärille aika niin se saa tehdä perusteellisemman tutkimuksen ku työtereyden terkkari.

Ai niin tänään poksuu!

AaVee & Baby 13+0
 
Tanya otti esille tuon työmotivaation. Eipä paljon löydy. Ihan kivaahan siellä töissä on kun sinne pääsee, mutta tämäkin raskaus on tehnyt mut niin pirun herkäksi että itkettää kun jätän lapset hoitoon :eek: On ne nyt tammikuusta asti siellä ollut että eiköhän ne pärjää :LOL: Että se vaikuttaa mun työmotivaatioon kun on ikävä muksuja.

Huomenna oliskin sit taas neuvola. Rakenneultra on joskus juhannuksen jälkeen, en malttais odottaa.

Vointi on suht hyvä, kauhee väsy kokoajan mutta se nyt johtuu siitä hempasta joka on niin alhainen. Pakko vaan jaksaa, ei se siitä mihkään nouse. Edellisissä raskauksissa rautalääkityksestä ei ollut mitään hyötyä.

Gitta 15+3
 
kävin lukasemassa jutut läpi, tsemppiä ihan hirmuisesti kaikille :hug:
täällä on taas väsymys nostanut päätään, töitä on niin jatkuvalla syötöllä, ei mitäään kunnojn vapaita välissä vaan yksi siellä sun täällä, itse asiassa tässäkin listassa on 2 vapaata liian vähän...

mutta, tämä tyttö lähtee nyt hoitopöydän ostoon =) kun kerran tällainen harvinainen nukkumapäivä väliin on mahtunu
:D
:wave:

saana & 15+5 (meniköhän oikein...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Onkohan jollain kokemusta pahoinvointilääkkeestä?
Loppuviikosta on aika keskustelemaan lääkärin kanssa siitä josko jotain lääkettä alkaisi saamaan, kun on todella runsasta ja kauheeta tuo mun pahoinvointi. Jos niitä saisi niin pelottaa onko niistä haittaa vauvalle.
Mä olen käyttänyt pahoinvointilääkettä jo kahdessa aiemmassa raskaudessa eikä niistä ole tullut vauvoille mitään. Nytkin käytän Primperan 20mg lähes päivittäin, koska muuten kaikki tulee ylös. Pahaa oloa ne eivät poista, mutta estää oksentelun ja sekin on jo paljon. Tuo lääke on mulle Kättärillä määrätty, joten turvallinen pitäisi olla.

aletheia 14+2
 
Minut saa poistaa täältä..

Kävin neuvolassa torstaina, sydänääniä ei kuulunut, käytiin ultrassa eikä sielläkään kuulunut ja vauva ei liikkunut, viikkoja oli 16+1 ja vauvan koko vastasi 14 et 2 viikkoa on ollut kuolleena kohdussa :'( Eilen kävin tyksissä, antoivat pillerin joka auttaa keskenmenossa tai jotain meni hiukan ohi lääkärin jutut, huomen menen osastolle, antavat siellä sitten cytoteciä (miten se ny sit kirjotetaan) joka käynnistää synnytyksen, tulee vaan vuotona ulos sikiö ym.

Tosi kamalalta tuntuu mut pakko jaksaa vaan ja uutta vauvaa koitetaan kun tästä selvitään..

Voikaa kaikki hyvin :heart:
 
sutturalle todella iso :hug: .....tämmöset uutiset näillä viikoilla vetää niin mielen matalaksi :snotty:

mulla vaan toi alapää vuotaa......VITUTTAA suoraansanottuna,kun ei voi luottaa tän raskauden jatkumiseen
ainut lohtu mikä mulla on niin koti dopleri jolla pystyn edes tarkistamaan että tirrin sydän lyö....hulluksivarmaan tulisin ilman sitä kapistusta :x

hyvää päivänjatkoa kaikille :heart:
pimpula ja tirri 15+6
 
suttura:lle todella suuri voimahali täältä :hug: Vetää kyllä mielen matalaksi :(

Täälläkin yksi joka ei voisi elää ilman kotidobbleria, joka aamu tulee kuunneltua kaverin sydänäänet, että voi olla stressaamatta. Kaveri on nyt vihdoin ja viimein noussut vähän ylemmäksin masussa, syke oli tänään 144 =)
Päänsärky nosti jälleen päätään, reilun vuorokauden se hieronnan jälkeinen olotila kestikin, huomenna meen lääkäriin hakemaan lapun jolla saan viisi ilmaista hieronta kertaa.
Hyvät päivänjatkot täältäkin kaikille.

Tanya & hukkapätkä 17+5
 
Sutturalle täältäkin pahoittelut ja :hug: . Paljon voimia tulevaan! :heart:

Voimia myös vuodoista ja pahoinvoinnista kärsiville! :heart:

Tänään kävin toisen kerran neuvolassa. Nyt vuorossa oli neuvolalääkäri. Hemppa oli 150 ja painoa oli tullut 1.4kg seitsemässä viikossa eli ei kovin paha. Sisätutkimuksessa kaikki oli myös ok. Nyt kuunneltiin myös ekan kerran ne sydänäänet ja syke oli pienellä 153. Seuraava neuvola-aika varattiin taas sinne melkein 6 viikon päähän. Eli en kovin usein tässä raskaudessa neuvolassa ravaa. Onneksi mulla on tuo mun oma doppleri. Ois kyllä muuten aika pitkä aika odottaa, että saa kuulla sydänäänet.

Mä täällä kovasti odottelen sitä rakenne- ja 4D ultraa. Haluaisin niin kovasti jo tietää kumpaa sukupuolta tämä tulokas on. Mitään vaatteita en halua ostaa ennen kuin tiedän sen varmaksi. Noita neutraalin värisiä kun on ihan riittävästi ennestään. Ultrat on heinäkuun alussa ja sinne tuntuu taas olevan ikuisuus...

Kärsimätön Katja-75 ja rv 15 POKS!

 
neuvolasta tultu..

paino oli tippunut -200g viime käynnistä joka oli kaks viikkoa sitten, rr oli 131/84, sikiön syke 152, turvotus yhdel +:lla kaikki siis hyvin. seuraava neuvola on 3 viikon päästä

työpaikal pyörähdin ja tippa linssis sielt lähdin kun työnantajat halas ja toivottelin vointeja, mitä nyt sit yks työkaveri kävi kyselemäs tyhmiä ja oli niiiin ollakseen mut eipä tuolta tyypiltä muuta kuin just tunteetonta olemusta osannut odottaakkaan :headwall: tunteeton kun on...

mut joo eipä täs muuta kuin porskutetaan etiäppäin..

kurpitsa rv15+4
 
Olipas kurja visiitti ku itku silmässä lähdit, kurpitsa.
Anna mä arvaan, se kettuilija oli joko mies tai lapseton?
Mä sit narahdin paastoarvosta :( Harmittaa. Mut hyvä
että huomattiin ajoissa.
Murehdin kyl että miten mä opin ne kaikki rd-jutut.
 
Sutturalle osanotto! :hug:

Hiljaiseksi vetää... :(

Josko silti jotain koittaisi kirjoittaa... Oliko se Tanya, joka kyseli työmotivaatiosta. Ja ihan totaalisen hukassa on täälläkin. Enkä olen edes kuin 3pv/vkossa, joten raskastakaan ei todellakaan ole. Lisäksi olen mieheni perheen perheyrityksessä, joten töitä saan pitkälti tehdä esikoisen ja oman tarpeiden mukaan. Eli monesti nuo 3päivää ovat vielä lyhennettyjä.. Mutta ei, ei kiinnosta. Mutta mulla on sama juttu kuin Gittalla, vaikeaa jättää esikoinen hoitoon aamuisin. Vaikka hyvin sinne jääkin, ja myöskin ollut tammikuusta saakka. Mutta oma ikävä on niin suuri. Tästä tulikin mieleeni, aiotko Gitta pitää lapset osan vkossa hoidossa, kun vauva syntyy. Mä en vielä yhtään tiedä, jos kerran nytkin häntä niin ikävöin...

Ja nämä päivät, kun saan hänen kanssaan olla kotona, meinaa jo mennä hermot :D sen verta menevä kaveri, ja aikalailla myös huomionkipeä.

Oma napa: alhainen verenpaine --> järjetön väsymys ja huimaus. Noh, josko se sitten loppua kohden nousisi taas... Muuten kaikki hyvin (kai). Viime vkolla ollut viimeksi neuvolassa ja nyt taas iskee epäusko ja pelko keskeytyneeseen keskenmenoon. Kun noista liikkeistään en ole ihan sata varma, että olikohan ne jo tänäänkin niitä.. ja kun sitä vuotoa on minullakin aina vaan.

Jatketaan ja voidaan hyvin!

suhveli 16+1
 
Voi hurjasti voimia ja pahoittelut Suttura , tuo on kyllä juuri se minun pelkoni..

Nyt jännittää kaksin verroin, kun olen huomenna menossa neuvolaan pikakäynnille, ihan vaan kuuntelemaan sydänäänet ja mittaamaan verenpaineet.. nyt totisesti pelottaa, että mitäs jos ei ääniä kuulukaan! Ei pitäisi huolehtia vielä, mutta Sutturan tarinan jälkeen pelot vaan kasvaa, varsinkin kun tissien kipuilu ja nyt pikku hiljaa pahoinvointikin on loppunut. hui!

Huoh, se on vaan jaksettava tän epävarmuuden kanssa vissiin ja toivottava parasta!

Siilinlapsi+öttis 13+3
 
shihtzu Voimia sulle raskaaseen tilanteeseen :hug: Muakin stressaa kun en vielä tunne liikkeitä, vaikka se onkin täysin normaalia. Varsinkin kun odotan esikoista. Tuntuu vaan, et monet on jo täs vaihees tuntenu liikkeitä ja sit ku kaikki koko ajan kyselee et "joko tunnet kun se liikkuu ja potkii".

Terese Mulla oli sama juttu h&m housujen kokojen kanssa. Pari kokoa isommat piti ottaa, että mahtu jalkaan. Ja ostin housut jo hyvissä ajoin raskautta.. Paidoista tosin menee ihan samat koot ku muutenkin..

Silent whisper Mulla ainakin valkovuotoa tulee ihan hirveesti. Tää alkaa oleen jo hieman ärsyttävää kun pikkarit on koko ajan märät :kieh: Välillä sitä tosiaan ihan "lorahtaa" housuihin.

suttura Voi ei! Pahoitteluni teille :hug:

Nallu ja Hattivatti 18+4 Vielä ois kolme viikkoa rakenneultraan!
 

Yhteistyössä