**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Helei, neuvolassa käyty ja pikkuinen syke saatiin kuulumaan :heart: kova laukka sieltä kuului, kun öttiäisen syke oli 160.. vähän aikaa sitä saatiin haeskella, ja ehti jo vähän kauhistuttaa, mutta sieltä se sitten löytyi, ihanaa! Ja oli kuulema hyvä ja tasainen. Helpottunut olo on nyt, ja uskaltaa taas olla vähän luottavaisempi. Verenpaineetkin oli ihan hyvät, vaikka olen epäillyt matalaa painetta huimausten takia. Ainoastaan alapaine oli vähän alempi, mutta yläpaine hyvä.

Tällaista tällä kertaa,

helpottunut Siilinlapsi+öttis 13+4
 
Tiikeri83 mä olen myös seuraillut noita pinojen muodostumisia, ja odottelen jo helmikuisia :)

Apua... valkovuodosta olettekin juuri jutelleet, ja kun nyt pari päivää hiljaisempaa veren kanssa, niin nyt tullut valkovuoto tilalle! :kieh: ja tietenkin pelkään, että on tihkuvaa lapsivettä, kun on niin vetistä :( koska tämä huoli helpottaa, ettei joka asiasta tarvi säikähtää?
 
Minä en edes halua ajatellakaan niitä voivotteluita,että "voi voi kun se olis nyt tyttö"jne joita sain edellisessä raskaudessa kulla varsinkin omalta äidiltäni ihan tarpeeksi :headwall: Ja kun rakenneultran jälkeen sanoin,että se on poika niin ei meinannut uskoa |O Tosi loukkavaa,mutta päästin toisesta korvasta ulos. Nyt siis jo tiedän,että varmaan kahta kauheammin kaikki toivoo tyttöä! Plaaahhh...

Tänään on taas sellanen perus v****** päivä :kieh: Jotenkin vain kiehuu ja äsken räjähdin pojalle (2.5v ) joka mankui koko ajan tuossa vieressä. Nyt se raasu taisi mennä sänkyynsä nukkumaan :ashamed: Ihan kauhea olo nyt :|

Mutta eipä muuta valittamista nyt...

LilliM ja manteli 13+4


 
hitsit kun väsyttää vaik nukuin 3h päikkäritkin ja oon tuon jälkeen ollut hereillä 2h..siivota pitäs ja leipoa mut ei jaksais..tekis mieli mennä takas nukkumaan |O lauantaina juhlitaan lapsien synttäreitä joten tekemistä riittäis, onneks täytekakku on tilattu!

tuo on ärsyttävää kun ihmiset kommentoi mahan kokoa, viime raskaudes sai kuulla kyllästymiseen saakka kommenttia mahan pienoisuudesta ( sf-mitta meni koko ajan alakäyrän alapuolella ) mikään ei oo ikinä hyvin joko on liian suuri tai liian pieni :kieh:

hih, tunsin äsken vauvan potkuja..ihanaa :heart:

kurpitsa rv15+5
 
Mä kanssa pärähdin meidän uhmaikäiselle just.. Taas.. Miljoonannen kerran.. MEil on pottailut mennyt hienosti, mutta nyt tää jäbä on keksinyt, että jos ei saa tahtoaan läpi, niin aloittaa aivan JÄR-JET-TÖ-MÄN kiljumiskonsertin jonka aikana pissaa housuihinsa. Nyt sitten pissasi sohvalle, ja mä vedin melkosen palkokasvin nenääni. Nyt on taas rauha maassa, mutta mä tunnen noissa tilanteissa kuinka mun verenpaineet nousee ja pulssi hipoo pilviä.
 
Totaalisen paska päivä töissä. Tai no ei totaalisen mutta...
Mähän en siis nostele niitä meidän pieniä reilun sadan kilon nukkuvia ja löysiä potilaita. Ja tästä ollaan puhuttu osastonhoitajan kanssa, koska on lääkärin määräys. Ja osastonhoitajalle asia oli ihan ok. Mutta tänään sitten yks työkaveri ( mies ) joka yritti kääntää ja nostaa potilasta jolla oli huono saturaatio ( ei, saturaatio ei ollut huono, vaan se idiootti ei tajunnut että se johtu siitä että se mittari oli huonosti ) ja mä sit sanoin etten mä ala rykii sitä, että tässä kohtaa mua kiinnostaa enemmän mun lapseni tulevaisuus ja se että ylipäätään pysyy matkassa. No sit se alko huutaa mulle "jäisit sit saatana kotiin. Kyl sen huomaa ettei sua paskaakaan työt kiinnosta! " Mä sit sanoin sille ihan rauhallisesti että älä puhu mulle enää, ole hiljaa. Josta se alko taas mesoo. Mä sit päätin etten puhu sille mitään, potilasasiaa vain. Iltapäivällä se alko jotain "pyytää anteeksi" ja kysy et onko kaikki okei, ni mun oli pakko sanoo etten tiedä. Ja sit se ihmeissään kysy ettet tiedä? Ja taas mä sanoin, todella vihaisesti etten todellakaan tiedä. No sit hän oli niin loukkaantunut, et aijaa..
Siis voi p*****le!! Ääliö! Kohta mä ihan tosissaan jään pois. ARGH!!

Olen puhunut. Kiitos kun kuuntelitte. ;)
 
Sutturalle voima :hug:

Itse pääsin huokaisemaan helpotuksesta tänään neuvolassa kun sydänäänet kuului vahvana ja kuperkeikan heitti heti kun dopplerin valmiiksi sai =) 148 eli hitaammin kuin usealla muulla täällä. Mitäs se olikaan sukupuolen suhteen et kummalla se oli tiheempi syke pojalla vai tytöllä??

Kaikki oli muutenki ok, neuvolalääkärille menen 7.6. ku kyseiselle lekurille kerkesin aikaa varata jo ennen raskautta ku oli vuosi yritetty ja halusin selvyyttä, aika tuli vasta viime viikolla postissa.. neuvolantäti sanoi, että käy sit siellä se neuvolalääkäri ku toi on alansa huippu muutenki =) sopiihan se mulle.

sokerirasitukseen menen ensi viikolla ku ekassa raskaudes oli se rd ja tokassa kylläkään ei.. saa nähdä ku painoa on taas saman verran ku ekassa odotuksessa heti alkuunsa.. paino kyllä ei oo noussu yhtään liikaa vaan sopivaa tahtia kuulemma =)

no, eniten täs odotan sitä rakenneultraa ja sukupuolen mahdollista selviämistä :D

Ostin vanhanaikasen sitterin palstalaiselta ja mun ompelija ystäväni tekee siihen uuden kankaan. tulee kalliiks, mutta menköön =)

eipä täs muuta ku jaksuja ja shitzulle paljon tsemppiä eron kanssa.

piprane ema ja Lotta 15+6 ( ultran mukaan 16+3 )
 
Ei oo töissä käyminen helppoa raskaana ollessa ei! Oon sanonut töissä työkavereille, että minähän en nyt nostele mitään painavia, vaikka muutoin se virallisesti mullekin kuuluis. Tänään kuitenkin työkaveri oli, että nosta nyt sitä konetta niin saadaan matto suoraksi sen alta, mä että en kyl nosta ku se painaa 150kg, siihen työkaveri sitten äyskäsee että älä nyt vittu tee tästäkin hankalempaa ku se on :eek:
Järkevämpää oli mielestäni, että raavas mies nostaa 150kg koneen ja minä pienenä raskaana olevana naisena suoristan sen helkkarin maton, että mua nyppii taas :kieh:
Tanya & hukkapätkä 17+6 (huomenna poksuu taas) :heart:
 
Neuvolassa käyty ja vahva syke oli pienellä,syke oli + 150.
Sain alaselälle venytys ohjeen,ku alaselkä on niis jumissa ja kipuilee koko jalkaan ja sisäreiteen.
Huomenna pitäs varata uus aika sokerirasitukseen kun tänään en sinne päässy menemään.
Nyt on koiruli haettu ja hyvin on sopetunut,kuorsaa miehen sylissä... kyllä se on niin lutunen
:heart:
JanJade & Jilppu 16+5
 
Tanya Tuskinpa koskaan on täysin täydellistä hetkeä saada lapsi. Aina on jotain pientä ainakin. Oikean päätöksen olet tehnyt, vaikka työkaverisi onkin eri mieltä.

piprane ema Mulla sykkeet on ollu 144, joten täällä myös hitaampi kuin useimmilla täällä.

Nallu ja Hattivatti 18+5
 
Sutturalle oikein luja rutistus ja hurjan paljon voimia tulevaan! :hug:

Kirjoitin äsken ummet ja lammet mutta onnistuin ne tekstit hukkamaan jonnekin...melkonen tietsikkanero täällä päässä... :snotty: noh täytyy yrittää muistaa mitä sitä tuli rustattua...

Pimpulalle jaksuja vuotojen kans...täytyy nyt myöntää että mää oon saanu nyt SITÄ! Vuoto on nyt siis rauhoittumaan päin ja viikko sitten kunnon lorahuksen jälkeen turhua ei oo enää tullu la jälkeen. Mulla siis vuoto on ollu sitä että se lorahtelee tuollain ja se on sellasta punaruskeaa litkua, muuten vuoto on ollu vanhaa ruskeaa verta jossa noita klönttejä mukana. Kirkasta verta ei oo tullu ku sillon vuotojen alussa. Mun hematooman koko oli ultrattaessa 2x4cm josta silloin puolet oli organisoitunu, vuoto siis alko 9+ ja tuo ultra tehtiin 12+

Jaksuja muuten myös teille joilla on noita tuhannen ääliöitä työkavereinaan!

Sukupuoliasiasta: Voih ja huoh! Taas tullaan kuulemaan moneen kertaan että kaippa sieltä nyt ois tyttö tulossa...miten ihmeessä se voi olla joillekin niin tärkeää että meillekin sen tytön pitää tulla!? Mulle on oikeesti ihan sama kumpi tää pikkuinen on! Tän on meille tarkoitus tulla ja mää en siihen voi enkä halua vaikuttaa! Anopille tulee olemaan vaikeaa jos tää nyt kans on poika :LOL:

Nyt menoksi!


 
voi hitsit että teillä joillakin on kyllä veemäisiä työkavereita..pistää vihaks teidän puolesta, mur, mur....

meil eilinen ilta meni nuorimmaisen kans ensiavus/lastenpolilla kun lapset sai leikkien lomas loukattua pienimmän käden..luultavasti oli mennyt kyynärpää sijoiltaan :eek: piti ensin kuvata käsi mutta sitä ei sit ainakaan vielä tehty ja eikun lääkkeen kera takas kotio ja jos ei vielä tänäänkään ota sillä kipeällä kädellä esineitä tai ylipäätänsä tee sillä kädellä mitään niin pitäs mennä uudelleen lastenpolille. viime yö meni tyttären itkua rauhoitellessa mutta onneksi hän nyt kuitenkin nukkuu tuola täl hetkel rauhallisesti..kaikkea sitä voikin sattua..

janjade: laitappas kuvaa teidän lutusesta ;)

kurpitsa rv15+6
 
huomenet!

Pikaisia paranemisia kurpitsan kuopukselle! :hug:

En tajua miten tässä meni vuorokausirytmi ihan sekaisin... Eilen olin hereännyt viiden maissa aamulla kun menin töihin, joten illalla väsytti ja kun nukuttelin tyttöä nukahdin sitten itse siihen viereen kahdeksan maissa. Olin unohtanut väsyksissä sanoa miehelle että herättää jos nukahdan ja niin sitten heräsin vähän yhden jälkeen. Meillä oli ollut tarkoitus saada vähän aikuisten kahdenkeskeistä aikaa illasta, mutta se nyt sitten jäi ja mies lähti tänä aamuna risteilylle.

En tietty yhden jälkeen saanut unta vaikka vaihdoin sohvalle ja yritin katsoa kaikkia typeriä ohjelmia mitä telkasta tuli. Kolmesta neljään meni sitten oksennellessa, oloonneksi helpotti muttei unta tullut. Mies lähti sinne reissuunsa ja siinä vartin yli kuusi tuo aamu-uninen poikamme heräsi pirteänä kuin peipponen... ;)

Madicken 13+4, saatuaan lapsen ja koiran titi-nallen seuraan
 
mä oon kyl nostot tehnä ihan normaalisti yksin töissä. Kyllä ne papatkin nousee sieltä ja eiköhän se vauvakin mukana pysy, pitää sit kun masu kasvaa ja jotain tuntemuksia tulee niin sitten höllään tahtia, mutta mun järkeen ei mene se etten vois mitään tehdä koska olen raskaana...

RV: 16+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja justinde:
mä oon kyl nostot tehnä ihan normaalisti yksin töissä. Kyllä ne papatkin nousee sieltä ja eiköhän se vauvakin mukana pysy, pitää sit kun masu kasvaa ja jotain tuntemuksia tulee niin sitten höllään tahtia, mutta mun järkeen ei mene se etten vois mitään tehdä koska olen raskaana...

RV: 16+2
Juu, en minäkään koe raskautta vielä mitenkään työtä haittaavana ja toivottavasti saa mennä ihan normaalisti äitiyslomiin asti. Meillä pääsee mm hoitotyöstä lomille (ts. saa hakea sitä lomaa) jo 2kk ennen laskettua aikaa kun katsotaan työn olevan niin fyysisesti rasittavaa.

Esikoisen raskaus oli kyllä vaikea ja siinä oli lopulta pakko jäädä pois rv26 kun en yksinkertaisesti kyennyt enää suoriutumaan työtehtävistä, ne edeltävät viikot olivat nekin jo olleet täyttä tuskaa. Mutta siis tosissaan niiden omien tuntemusten mukaan mennään, tietysti raskauden riskejä kuunnellen.

Ja jes, meille tuleekin lasten vara-mummo tänään iltapäivästä niin saan vaikka halutessani ottaa päikkärit jos viime yö käy väsyttämään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja justinde:
mä oon kyl nostot tehnä ihan normaalisti yksin töissä. Kyllä ne papatkin nousee sieltä ja eiköhän se vauvakin mukana pysy, pitää sit kun masu kasvaa ja jotain tuntemuksia tulee niin sitten höllään tahtia, mutta mun järkeen ei mene se etten vois mitään tehdä koska olen raskaana...

RV: 16+2
Mä taas ymmärrän näitä jotka näin tekevät. Palstalaisista ainakin Liirah on kärsinyt vuodoista ja on siksi ihan hyvä välttää isoja ponnisteluita.

Mutta sitten eteenpäin;

Suturalle suuret pahoittelut :'( :hug:

Rankkaa on ollut muillakin kaikille halia tarvitseville suuri rutistus :hug:

Valkovuoto; juu löytyy ikävä kyllä :(

Meillä lapset jatkaa hoidossa osapäväisinä 2-3 päivää viikossa. Juu kivittäkää vaan kun vien hoitopaikat niitä varsinaisesti tarvitsevilta. Itse asun maaseudulla ja ajokorttia en omista joten kerhot eivät tule kysymykseenkään :)

Suppareita ollut edelleen, edellis iltana puristi oikein huolella vatsaa ja selkää. Samanlaisia oli esikoisesta synnytysvastaanotolla silloin vuonna -05. Joten rauhassa ollaan täällä. Juu olen tömotivaationi muutenkin jo hukannut, ampukaa vaan :LOL:

Oliko se Lilli M joka kirjoitti, että v¨tuttaa niin paljon että... Sama täällä ja olenkin huomannut, että perus rauhallinen vaaka menettää hermonsa paljon helpommin. Meillä tosin muksut alkaa nauramaan kun minä hermostun. Eli tosi uskottava olen :D

OP kera TiTi-Uuun 16+1 ja matka kohti rv 18 alkaa ;)
 
Ai juu, tuota päänsärkyä on täälläkin ollut. Jotenkin reagoin kaikkeen aina päänsäryllä ja tietty nyt kun on noita isompia lapsia jotka vaativat kuitenkin nostelemista ym niin niskat on usein ihan jumissa, eikä raskauskaan taida tilanteelle mitään hyvää tehdä.

Akupunktiosta olen haaveillut pitkään ja jos vihdoin saisi itsestään irti sen verran että tulisi sitäkin kokeiltua. Ei tee raskaana ollessa mieli yhtään ylimääräisiä särkylääkkeitäkään syödä.
 
Justinde mulle on ihan sama vaikka hyppisit päälläs raskaana ollessas, mutta kun multa on LÄÄKÄRI kieltänyt nostamiset, rykimiset, seksin ja useimmat liikuntamuodot. Nämä asiat kannattaa lukea, jotta tieää miksi meistä jotkut ei saa nostaa, liikkua jne. Normaalissa raskaudessa tajuan, että työt tehdään normaalisti.

Kuten huomaatte, olen edelleen todella räjähdysaltis. :D

Madicken, koitas päästä päikkäreille.

Ja kurpitsan pienelle tsemmpiä!
 
pitkästä aikaa taas täällä lueskelemassa..
:hug: kaikille sitä tarvitseville, ikävää kuulla huonoja uutisia, vetää mielen matalaksi..

Pitää ihan itseään viisaammilta ja kokeneemmilta nyt kysyä, voiko viikolla 16 tunteä liikkeitä kun ensimmäistä odottaa?
Aamun mittaan on tuntunut kovasti sellaista pulputusta vatsassa. Vähän niinkuin elohiiri siellä nykisi. Kuitenkin sen verran reippaasti kuplii, että siihen on oikein kiinnittänyt huomiota. Ultrassa tuo pikkukaveri oli kyllä kovinkin liikkuvainen ja virkeä, jos sillä on mitään merkitystä.. Olisi kyllä hienoa alkaa tuntea noita liikkeitä, tulisi taas vähän todemmaksi tämä koko homma ;)

katjuska 15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuska80:
pitkästä aikaa taas täällä lueskelemassa..
:hug: kaikille sitä tarvitseville, ikävää kuulla huonoja uutisia, vetää mielen matalaksi..

Pitää ihan itseään viisaammilta ja kokeneemmilta nyt kysyä, voiko viikolla 16 tunteä liikkeitä kun ensimmäistä odottaa?
Aamun mittaan on tuntunut kovasti sellaista pulputusta vatsassa. Vähän niinkuin elohiiri siellä nykisi. Kuitenkin sen verran reippaasti kuplii, että siihen on oikein kiinnittänyt huomiota. Ultrassa tuo pikkukaveri oli kyllä kovinkin liikkuvainen ja virkeä, jos sillä on mitään merkitystä.. Olisi kyllä hienoa alkaa tuntea noita liikkeitä, tulisi taas vähän todemmaksi tämä koko homma ;)

katjuska 15+2
Ihan hyvin voit tuntea jo liikkeitä :)
 

Yhteistyössä